Mikäs range noilla laitteilla on tyypillisesti? Perinteinen lyijyakku ilmeisesti akkuna kuitenkin hinnan perusteella?Kavin aamulla korjauttamassa omaa sähkö skootteria niin otti silmään että Kiinassa on skoottereiden hinnat tulleet 30% alaspäin. Maksoin omastani vuosi sitten 7 tuhatta Kiinan yuania ja nyt näyttää saavan 5 tuhannella. Eli 550 - 650 eurolla on nyt Kiinassa kivasti valinnan varaa sähkö skoottereissa. Akut ovat 1kwh paikkeilla ja vakiona kulkevat 25kmh. Kun omani ostin niin siihen sai kaupanpäällis- viritys firmiksen millä sitten kulkee 40kmh.
Omalla joka kulkee sen 40kmh paasen 40km. Kylla noissa pitaisi oleman Litiumi akku. 200 euroa olisi maksanut uusi akku kun kysyin vuosi sitten. Kylla sita akkua on tullut niin paljon kanneltua lataukseen etta olen kylla ihan varma etta omassani on litiumi joka on sama malli kuin ensimmaisessa kuvassa.Mikäs range noilla laitteilla on tyypillisesti? Perinteinen lyijyakku ilmeisesti akkuna kuitenkin hinnan perusteella?
Viritettynäkin vähän vajaa mopoksi, eikä näihin taida saada COC-todistusta edes? Hinta viittaa myös lyijyakkuun tai halpiskiinalaiseen, joten en taida tällaista suunnitella "vanhuskuljettimeksi", vaikka hinta olisi kyllä hyvinkin edukas.Kavin aamulla korjauttamassa omaa sähkö skootteria niin otti silmään että Kiinassa on skoottereiden hinnat tulleet 30% alaspäin. Maksoin omastani vuosi sitten 7 tuhatta Kiinan yuania ja nyt näyttää saavan 5 tuhannella. Eli 550 - 650 eurolla on nyt Kiinassa kivasti valinnan varaa sähkö skoottereissa. Akut ovat 1kwh paikkeilla ja vakiona kulkevat 25kmh. Kun omani ostin niin siihen sai kaupanpäällis- viritys firmiksen millä sitten kulkee 40kmh.
Ei litiumi akut ole taalla mitenkaan hullun kalliita. Kennoa saa alta 100 euroa kwh ja valmista akkupakettia alta 200 euron.Hinta viittaa myös lyijyakkuun
Kiitos infosta! Olisiko jotain linkkiä tuolla hinnalla tekeviin, kun juuri itse olen ostohousut jalassa isompaa akkua katsoen?Ei litiumi akut ole taalla mitenkaan hullun kalliita. Kennoa saa alta 100 euroa kwh ja valmista akkupakettia alta 200 euron.
Itse katselen taobao.com ja haen hakusanalla "lifepo". Ongelma on vain se etta toimiiko sivusto edes Kiinan ulkopuolella ja ainakaan eivat toimita kiinan ulkopuolelle. Tassa muutama kuvankaappaus randomilta kauppiaalta joka oli ostanut omaa mainostilaa haun yhteyteenKiitos infosta! Olisiko jotain linkkiä tuolla hinnalla tekeviin, kun juuri itse olen ostohousut jalassa isompaa akkua katsoen?
Noh toi on kirjaimellisesti julkaisuvideo eli julkaistiin kuukausi sitten ja tulee tässä nyt joskus kevään aikana myyntiin vähitellen eri maissa. Vielä ei ole missään kaupoissa näkynyt. Juuri tuon espanjalaisen revikan tosta linkkasin ja julkaisuhetkeltä löytyy tästä threadista vähän enemmänkin keskustelua. Ultra 4:sta ei ole tota espanjalaisrevikkaa parempaa vielä löytynyt. TK Bayn englanninkielinen revikka oli enemmän ylätason esittelyä. Ninebotiltahan tuli samalla viikolla MAX G2 joka on paperispekseillä hyvin vastaavaa mutta esim. jousitus eri tavalla toteutettu. Sitä saa jo euroopasta ennakkotilattua ja toimitukset pitäisi alkaa toukokuun lopussa.Xiaomi Electric Scooter 4 Ultra | Xiaomi Global
Taitaa tämä malli olla ninebottia jo parempi. Mutta mistähän näitä saisi ostettua?
Puhelinliikkeet myyvät vain xiaomi 3:sta korkeintaan.
Tuossa no videota, aivan aidontuntuiselta vaikuttaa ettei olisi yhtään käsikirjoitettu:
Itsellä käynyt sama homma. Nielin tappioni ja jätin laittamatta täyskumit ja heitin menemään. Koitin myös nippusitellä kiinnittää sitä yhtäaikaa samalla vääntäen kolmella rengasraudallakin, mutta ei niin ei.Vinkkejä tarvitaan kipeästi.
Miten tällaisen täyskumirenkaan saa vaihdettua? Moottorinjohtoa ei saa irti, eli lähettäminen renkaanvaihtopalveluun ei onnistu
Keitin rengasta 15min, asetin renkaan lattialle youtubesta löytyvän ohjeen mukaisesti. Sivelin fairyä kaikkiin kohtiin mikä liukastetta tarvitsi, kolmen rengasraudan avulla koitin vängätä ja koko oman kehon painolla seisoin päällä, mutta ei. Olisko just ja just puolet renkaasta paikalla korkeimmillaan, säkällä.
Omat paikat alko hajoamaan. Kolmantta päivää kiroan tätä työmaata
Lautana Inmotion S1
Pessimistinä epäilin jo aikaisemmin ja olihan tuossa muutkin todenneet, ettei edes liike välttämättä halua noihin koskea. Mutta jos kunnollinen lämmittäminen ja kunnolliset rengasraudat on kokeiltu, vähissä ovat konstit. Ainoastaan rikot vanteen lisäämällä väkivallan määrää.Vinkkejä tarvitaan kipeästi.
Miten tällaisen täyskumirenkaan saa vaihdettua? Moottorinjohtoa ei saa irti, eli lähettäminen renkaanvaihtopalveluun ei onnistu
Keitin rengasta 15min, asetin renkaan lattialle youtubesta löytyvän ohjeen mukaisesti. Sivelin fairyä kaikkiin kohtiin mikä liukastetta tarvitsi, kolmen rengasraudan avulla koitin vängätä ja koko oman kehon painolla seisoin päällä, mutta ei. Olisko just ja just puolet renkaasta paikalla korkeimmillaan, säkällä.
Omat paikat alko hajoamaan. Kolmantta päivää kiroan tätä työmaata
Lautana Inmotion S1
Näillä 600W, 800W ja 1000W -laudoilla ei saa hyötyä moottorista ellei laudasta löydy jotain keinoa ylittää 25km/h rajoitus. Tiukassa ylämäessä avittaa, mutta pieni hyöty. Sen verran googlettelisin ja selvittelisin, minkä saa kulkemaan 35km/h. Uusimmat Ninebot G30:t ja ilmeisesti myös Xiaomin laudat ovat firmwaren puolesta lukittu. Muokatun firmwaren asentaminen ei enää onnistu.Sähköpotkulaudan osto todennäköisesti edessä. Työmatka päivittäin 2x10km + siihen vielä mahdollinen vapaa-ajan kruisailu. Eli rangea olis hyvä olla, kuin myös potkua moottorissa, koska ylämäkiä työmatkalta löytyy. Kivana lisänä tietysti, että kestäisi pientä sadetta ja märällä ajoa. Mielellään myös 10tuuman renkaat.
Muutamia malleja jo mielessä(listaan ne alle), joten jos teiltä löytyy näistä jotain omakohtaista tietoa, tai tulee mieleen joku muu lauta, niin laita ihmeessä viestiä Kipuraja laudalle max.1100€.
Nordscoot Model S9 Plus | 800W Sähköpotkulauta
EVX Dash 3.0 Sähköpotkulauta, taitettava 1000W 48V (20Ah)
EVX ACE 2.1 SUPER Sähköpotkulauta, taitettava 600W (48V 12.5 Ah)
Elisa - Verkkokauppa
Ensimmäisen osalta takuuksi annetaan 12kk ja osalle laitteista vain 6kk. Itse en ostaisi mitään toimijalta, joka ei ymmärrä 24kk olevan lakisääteinen.Sähköpotkulaudan osto todennäköisesti edessä. Työmatka päivittäin 2x10km + siihen vielä mahdollinen vapaa-ajan kruisailu. Eli rangea olis hyvä olla, kuin myös potkua moottorissa, koska ylämäkiä työmatkalta löytyy. Kivana lisänä tietysti, että kestäisi pientä sadetta ja märällä ajoa. Mielellään myös 10tuuman renkaat.
Muutamia malleja jo mielessä(listaan ne alle), joten jos teiltä löytyy näistä jotain omakohtaista tietoa, tai tulee mieleen joku muu lauta, niin laita ihmeessä viestiä Kipuraja laudalle max.1100€.
Nordscoot Model S9 Plus | 800W Sähköpotkulauta
EVX Dash 3.0 Sähköpotkulauta, taitettava 1000W 48V (20Ah)
EVX ACE 2.1 SUPER Sähköpotkulauta, taitettava 600W (48V 12.5 Ah)
Elisa - Verkkokauppa
Tästä voidaan olla montaakin mieltä ja ainakin itse olen kanssasi täysin eri mieltä. Siitä tehosta todellakin on hyötyä vaikka ajaisi rajoitusten mukaisesti. Tuo 600W on oikeastaan aivan minimi, joka tulisi edes hetkellisesti laudasta irti saada jos päällä on yhtään enempää painoa. Muutoin pienempikin mäki syö kulkupuolta.Näillä 600W, 800W ja 1000W -laudoilla ei saa hyötyä moottorista ellei laudasta löydy jotain keinoa ylittää 25km/h rajoitus. Tiukassa ylämäessä avittaa, mutta pieni hyöty. Sen verran googlettelisin ja selvittelisin, minkä saa kulkemaan 35km/h. Uusimmat Ninebot G30:t ja ilmeisesti myös Xiaomin laudat ovat firmwaren puolesta lukittu. Muokatun firmwaren asentaminen ei enää onnistu.
Otan osaa tuohon ongelmaan. :/ Alkaspa pyöräliikkeet tai ne mestat joissa laitetaan auton renkaita vanteelle ottaan noita potilaiksi niin ei tarvis itse murehtia rikkovansa jotain.Kauhulla katsoin tätä täyskumirenkaan asennusvideoo enkä usko että mulla on minkäänlaisia mahollisuuksia saada tota rengasta paikoilleen: Ei oo yhtä voimakasta kaveria, eikä penkkiä mihkä laittaa kiinni.
Vaikuttaa todella toivottomalta. Saan renkaan hiukan yli puolen välin mutta sen jälkeen jokaisen millimetrin vaikeusaste nousee eksponentiaalisesti.
Seuraava idea: Koittaa irroittaa moottorin johto tai koko moottori.
10 vuotta rengasliikkeessä työskellenneenä voin sanoa, että kyllä siihen pitäis ihan rakentaa oma työkalu.Otan osaa tuohon ongelmaan. :/ Alkaspa pyöräliikkeet tai ne mestat joissa laitetaan auton renkaita vanteelle ottaan noita potilaiksi niin ei tarvis itse murehtia rikkovansa jotain.
Koska luulavasti tuohonkin vois kehitellä jonku "työkalun" tai aseman jolla sen sais yhden miehen avulla vanteelle. Vastaava systeemi jolla autonrengas laitetaan (se joka pyörittää sitä rengasta ja sitten siinä ois joku kiinteä rengasrauta joka pakottaa sen vanteelle.
Jos työskentelet edelleen niin millaisen vastaanoton noilla umpikumisilla saa? Lähdetäänkö edes yrittämään vai kehotetaanko suoraan viemään muualle?10 vuotta rengasliikkeessä työskellenneenä voin sanoa, että kyllä siihen pitäis ihan rakentaa oma työkalu.
Normi rengaskoneeseen saa kiinni yleisesti minimissään 12 tuumaisen vanteen ja näissä on jotain 6,5 tuumaisia. Kaikenlisäksi käpälät jotka tulee vanteeseen kiinni olisivat edessä aika pahasti noiden pienien asennuksessa.
Kyllä kaikki pienemmät esim minicrossin, ruohonleikkurin ja kottikärrynrenkaat pääsääntöisesti väännetään käsin raudoilla.
Umpikumeja enimmäkseen asennetaan lukkovanteille ja niihin tarvii yleensä siihen soveltuvan prässin.
Kyllä työskentelen edelleen. Veikkaisin että isommissa ketjuissa eivät välttämättä edes lähde yrittämään, vaan kehottavat viemään muualle.Jos työskentelet edelleen niin millaisen vastaanoton noilla umpikumisilla saa? Lähdetäänkö edes yrittämään vai kehotetaanko suoraan viemään muualle?
Oma ajatus on ainakin pitkälti se, ettei ensimmäisen kerran jälkeen liikaa kiinnosta. Aikaa palaa ja riski rikkoa vanne on turhan kova joten ei kannata.
Mitä lukkovanteisiin tulee niin en muista lautaa, jossa sellaiset olisi. Enkä heti muista tässä ketjussa kenenkään maininneen.
Vanne pakkaseen? Ei äkkiseltään kuulosta hyvältä idealta. Jäädyttää asennusliukasteet ja todennäköisesti vaikuttaa negasti myös metallin murtumispisteeseen, millä voi oikeasti olla merkitystä, kun runnotaan isoilla voimilla.Vanne pakkaseen, rengas kiehuvaan veteen ja yrittämään.
Ai joku -18 astetta oikeasti vaikuttaa niin paljon, että metallit murtuu? Miten mikään metalli sitten kestää Suomen pakkasessa? Saati Siperiassa? Sulla on varmaan tähän väitteeseen joku lähde? Aiemmin mainittu valopetrolin jäätymispiste lienee -15 - -20 aseteen välillä. Tuskinpa vaan jäätyy.Vanne pakkaseen? Ei äkkiseltään kuulosta hyvältä idealta. Jäädyttää asennusliukasteet ja todennäköisesti vaikuttaa negasti myös metallin murtumispisteeseen, millä voi oikeasti olla merkitystä, kun runnotaan isoilla voimilla.
Kannattaa ehkä ensin kysyä itseltään, että onko sulla joku lähde siihen, että vanteen jäädyttämisestä olisi tuossa touhussa jotain konkreettista hyötyä? Ainakin terässeoksien lovi-iskulujuus yleensä pienenee kylmempään mentäessä, mutta tässä yhtälössä sillä todennäköisesti on kuitenkin aika mitätön vaikutus siihen verrattuna, että liukastaminen vaikeutuu.Ai joku -18 astetta oikeasti vaikuttaa niin paljon, että metallit murtuu? Miten mikään metalli sitten kestää Suomen pakkasessa? Saati Siperiassa? Sulla on varmaan tähän väitteeseen joku lähde?
Ei pitäisi tulla kellekään yllätyksenä, että -20 asteen lämpötiloissa vaikka moottoriöljy ei ole jäässä niin sen voitelukyky on sen lämpöisillä metallipinnoilla surkea verrattuna +20 asteen lämpötiloihin, saati sitten kun mennään sadan asteen lämpötiloihin.Aiemmin mainittu valopetrolin jäätymispiste lienee -15 - -20 aseteen välillä. Tuskinpa vaan jäätyy.
Ihan vaan maailmankaikkeus ja fysiikka.Kannattaa ehkä ensin kysyä itseltään, että onko sulla joku lähde siihen, että vanteen jäädyttämisestä olisi tuossa touhussa jotain konkreettista hyötyä? Ainakin terässeoksien lovi-iskulujuus yleensä pienenee kylmempään mentäessä, mutta tässä yhtälössä sillä todennäköisesti on kuitenkin aika mitätön vaikutus siihen verrattuna, että liukastaminen vaikeutuu.
Eiköhän se voitele ihan yhtä lailla. Ei tässä nyt mistään tuhansia liikkeitä minuutissa vauhdeista puhuta, missä öljyä yleensä käytetään.Ei pitäisi tulla kellekään yllätyksenä, että -20 asteen lämpötiloissa vaikka moottoriöljy ei ole jäässä niin sen voitelukyky on sen lämpöisillä metallipinnoilla surkea verrattuna +20 asteen lämpötiloihin, saati sitten kun mennään sadan asteen lämpötiloihin.
Näillä mutuilulähtökohdilla tismalleen samaa mieltä.Ihan vaan maailmankaikkeus ja fysiikka.
Eiköhän se voitele ihan yhtä lailla.
Mutta tuskin kannattaa jatkaa tästä keskustelua.
Suosittelisin upouutta Ninebot MAX G2:ta, siinä olisi hyvä työmatkavehje moniksi vuosiksiSähköpotkulaudan osto todennäköisesti edessä. Työmatka päivittäin 2x10km + siihen vielä mahdollinen vapaa-ajan kruisailu. Eli rangea olis hyvä olla, kuin myös potkua moottorissa, koska ylämäkiä työmatkalta löytyy. Kivana lisänä tietysti, että kestäisi pientä sadetta ja märällä ajoa. Mielellään myös 10tuuman renkaat.
Muutamia malleja jo mielessä(listaan ne alle), joten jos teiltä löytyy näistä jotain omakohtaista tietoa, tai tulee mieleen joku muu lauta, niin laita ihmeessä viestiä Kipuraja laudalle max.1100€.
Nordscoot Model S9 Plus | 800W Sähköpotkulauta
EVX Dash 3.0 Sähköpotkulauta, taitettava 1000W 48V (20Ah)
EVX ACE 2.1 SUPER Sähköpotkulauta, taitettava 600W (48V 12.5 Ah)
Elisa - Verkkokauppa
Samaa mieltä. Itse näin lähes kaksimetrisenä ja yli satakiloisena (plus painava reppu) arvostaa kummasti moottorista löytyvää vääntöä, vaikka nopeus olisikin "vain" 25km/h. 60-kiloisilla on tilanne erilainen.Ensimmäisen osalta takuuksi annetaan 12kk ja osalle laitteista vain 6kk. Itse en ostaisi mitään toimijalta, joka ei ymmärrä 24kk olevan lakisääteinen.
Toisen ja kolmannen osalta myös takuu. Ehdoissakin on sikäli paljon sanomista, etten myöskään hankkisi.
Toki virhevastuun kautta hoitunee mutta paljonko jaksaa tapella? Eli jos epämääräinen takuu riittää, tilaisin itse maailmalta halvemmalla sen laudan.
Tästä voidaan olla montaakin mieltä ja ainakin itse olen kanssasi täysin eri mieltä. Siitä tehosta todellakin on hyötyä vaikka ajaisi rajoitusten mukaisesti. Tuo 600W on oikeastaan aivan minimi, joka tulisi edes hetkellisesti laudasta irti saada jos päällä on yhtään enempää painoa. Muutoin pienempikin mäki syö kulkupuolta.
Omasta M365 Prosta irtoaa tällä hetkellä muistaakseni maltillisesti joku 700-750W eikä sillä vielä mäkiä liian hyvin kiivetä. Mieluusti ottaisin lisää, yhtään vähemmällä en välittäisi ajaa. Mutta tähänkin tarvittiin firmikseen koskemista. Jos laudassa on orkkisfirmiksellä käytettävissä vähän reilummin tehoa, sillä pärjää huomattavasti paremmin vaikka modaaminen ei olisikaan mahdollista.
Pyöräilykypärällä jo välttää pahimmat haaverit. Näitä saa jo 45km/h nopeuksiin asti luokiteltuina eikä juuri menoa haittaa. Muut haaverit ovatkin sitten enimmäkseen kosmeettisia.Lautakuume alkanut olla sietämättömällä tasolla, sormi oli jo tilausnapilla kun aloin pohtimaan turvallisuutta, kaatumista ei voi ikuisesti vältellä ja mallinsa vuoksi näillä lentää helposti pää tai kädet edellä tonttiin. Redditissä monella on moottoripyöräkypärää, takkia, tuettua hanskaa ja vaikka mitä, ehkä itselle pelkkä kypärä riittäisi, mutta sekin jo tekee käytön astetta hankalammaksi. Herää ajatus miksei vain ostaisi suoraan moottoripyörää jos pitää alkaa jotain turvakamoja käyttämään. Tai sitten vain luottaa tuuriinsa ja ei käytä mitään
En usko, että käyttävät moottoripyöräkypärää, vaan jotain downhillkypärää. Sellaisen kun laittaa päähän, niin näkökenttä rajoittuu ja äänien suunnan havainnointi loppuu. Pää on paremmin suojattu, mutta todennäköisyys päästä kokeilemaan kypärän suojausominaisuuksia kasvaa.Lautakuume alkanut olla sietämättömällä tasolla, sormi oli jo tilausnapilla kun aloin pohtimaan turvallisuutta, kaatumista ei voi ikuisesti vältellä ja mallinsa vuoksi näillä lentää helposti pää tai kädet edellä tonttiin. Redditissä monella on moottoripyöräkypärää, takkia, tuettua hanskaa ja vaikka mitä, ehkä itselle pelkkä kypärä riittäisi, mutta sekin jo tekee käytön astetta hankalammaksi. Herää ajatus miksei vain ostaisi suoraan moottoripyörää jos pitää alkaa jotain turvakamoja käyttämään. Tai sitten vain luottaa tuuriinsa ja ei käytä mitään
Jotain jarrupalojen välissä tai vaijerin säätö liian tiukalla?Vasta hankittu e-way e-6075frs pitää ihme kitinää / nitinää taka renkaan kohdalla, mainostettiin käyttö valmiiksi / erittäin huoltovapaaksi, onko jollain neuvoa avuttomalle?
Kokeile säätää jarruja, varmaan levy osuu jarrupaloihin ja siksi kolisee. Tässä muutama video ja tässä toinen How to Adjust Mechanical Disc Brakes on an Electric ScooterVasta hankittu e-way e-6075frs pitää ihme kitinää / nitinää taka renkaan kohdalla, mainostettiin käyttö valmiiksi / erittäin huoltovapaaksi, onko jollain neuvoa avuttomalle?
Voisko kyse kuitenkin olla jousituksesta johon osunu jotain kuravettä ja tarvis rasvausta? En kyllä itse tiedä minkälaista rasvaa sinne ois hyvä laittaa, joku valaistuneempi voi kertoa.Kokeile säätää jarruja, varmaan levy osuu jarrupaloihin ja siksi kolisee.
Älä sitten turhaan mee avaan niitä jarruja ja säätään, jos ääni ei tuu siitä koska tosi vaikee saada hyvin kohdalle uudestaan. Näet kyllä kun pyörität kädellä sitä rengasta että osuuko se levyjarru johonkin.Kiitos vastauksista, täytyy katsella kun töistä kotiin pääsee.
Itse lautaillut omalla laudalla vuodesta 2016 ja en ole kaatunut kertaakaan (kop kop). Se on jo hyvä lähtökohta että sua vähän pelottaa, asenne on sitten oikea.Lautakuume alkanut olla sietämättömällä tasolla, sormi oli jo tilausnapilla kun aloin pohtimaan turvallisuutta, kaatumista ei voi ikuisesti vältellä ja mallinsa vuoksi näillä lentää helposti pää tai kädet edellä tonttiin. Redditissä monella on moottoripyöräkypärää,