Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
468
En osaa. Aika nöösinä oon itsekin liikenteessä ja vielä sormi suussa. Komponenteissa ne erot on, mutta Canyon nyt taitaa olla hinta-laatu suhteeltaan sieltä parhaasta päästä, koska myyvät vain netissä. Veikkaus tähän asti opitun perusteella kuitenkin on, että tuskin tuolla 2500 hinnalla kovin paljoa parempiakaan osia sähkövehkeissä saat. Toki tuohon pitäisi vielä työmatkoja varten ainakin lokasuojat investoida.

Ainakin itse käyttäisin sähköä lähinnä työmatkoilla (kun ei halua hikoilla yhtään) reilummin ja muulloin lähinnä hyvin kevyeen avustukseen, ja siinä mielessä tuo Fazuan moottori vaikuttaa aika pätevältä ratkaisulta ja pienempi akkukin täysin riittävältä. Se kytkeytyy kokonaan irti polkimista silloin, kun avustus on 0, joten ylimääräistä moottorin "painoa" ei pitäisi polkiessa tuntea.

Hanki sä tuo Canyon ja kerro sitten, millainen se on ;)
Todella pieni akku - 250Wh vs normaalisti 400-500Wh, vahvasti epäilen tuota luvattua 125km kantamaa kun itse en pääse tuohon edes 500Wh akulla ja polkemalla itse suurimman osan.
 
Liittynyt
11.07.2018
Viestejä
19
Todella pieni akku - 250Wh vs normaalisti 400-500Wh, vahvasti epäilen tuota luvattua 125km kantamaa kun itse en pääse tuohon edes 500Wh akulla ja polkemalla itse suurimman osan.
Pointti taitaa olla se, että ratkaisu on sen verran kevyt että tuolla voi vetää paljon isommat pätkät ihan kokonaan ilman moottorin avustusta, ja käyttää sitten kun tarvitsee. Enemmän siis normipyöräilyyn jossa sähköä on reservissä jos siltä tuntuu, eli sopinee hyvin jos käyttö olisi normisähköllä enimmäkseen pelkkää eco-moodissa ajelua. Eikä se avustus taida maksimissaankaan olla niin jytkyä kuin noissa isommissa moottoreissa.

Kyllä tuo konsepti aika hyviä arvosteluja on saanut joiden perusteella myyntipuheille on kyllä jotain katettakin.
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
468
Pointti taitaa olla se, että ratkaisu on sen verran kevyt että tuolla voi vetää paljon isommat pätkät ihan kokonaan ilman moottorin avustusta, ja käyttää sitten kun tarvitsee. Enemmän siis normipyöräilyyn jossa sähköä on reservissä jos siltä tuntuu, eli sopinee hyvin jos käyttö olisi normisähköllä enimmäkseen pelkkää eco-moodissa ajelua. Eikä se avustus taida maksimissaankaan olla niin jytkyä kuin noissa isommissa moottoreissa.

Kyllä tuo konsepti aika hyviä arvosteluja on saanut joiden perusteella myyntipuheille on kyllä jotain katettakin.
Oma Radon vastaa aika tasan osilta ja ajo-asennolta tuota Roadlitea ja poljen suurimman osan ajasta tasaisella 28-30km jolloin avustus on pois päältä ja silti kantama on luokkaa 100km. Ja siis Eco moodilla eli pienimmällä avustuksella.

Vaikea siis ymmärtää miten 50% akulla voisi päästä pidemmälle 125km eli luokkaa 25% pidempään?

Kannattaa muistaa siis että avustus ei toimi kuin 25km asti (hiipuu vähitellen 27.5km) joten pitää joko polkea >27.5 tai laittaa avustus pois.

Uudet moottorit Bosch CX 2020 ja ilmeisesti myös tuo Fazua osaa kytkeytyä kokonaan pois kun avustus on pois päältä, se on kyllä hyvä parannus vaikka aika pieni se ero tuntuu olevan.

Mahtaako Canyonista saada akun irti - joissain malleissa taisi olla kiinteä akku?
 
Liittynyt
11.07.2018
Viestejä
19
Oma Radon vastaa aika tasan osilta ja ajo-asennolta tuota Roadlitea ja poljen suurimman osan ajasta tasaisella 28-30km jolloin avustus on pois päältä ja silti kantama on luokkaa 100km. Ja siis Eco moodilla eli pienimmällä avustuksella.

Vaikea siis ymmärtää miten 50% akulla voisi päästä pidemmälle 125km eli luokkaa 25% pidempään?

Kannattaa muistaa siis että avustus ei toimi kuin 25km asti (hiipuu vähitellen 27.5km) joten pitää joko polkea >27.5 tai laittaa avustus pois.

Uudet moottorit Bosch CX 2020 ja ilmeisesti myös tuo Fazua osaa kytkeytyä kokonaan pois kun avustus on pois päältä, se on kyllä hyvä parannus vaikka aika pieni se ero tuntuu olevan.

Mahtaako Canyonista saada akun irti - joissain malleissa taisi olla kiinteä akku?
Voi se olla näinkin, mutta taitaa olla kuitenkin aika vaikeaa noita sähköjen rangeja pistää vierekkäin kun moottorit ja fillarit ovat kovin erilaisia, ja eniten ratkaisee käyttötapa? Pointti taitaa kuitenkin olla Fazuassa se, että ratkaisu on kevyt, enimmäkseen noita näkyy olevan maantie/gravel jne pyörissä joilla sitä vauhtia pidetään vieläkin helpommin. Ja sikäli kevyemmällä konseptilla voi painella vaikka kokonaan off-tilassa ja kytkeä päälle pelkästään pikkuteholle niissä pitkän reissun ylämäissä. Varmasti rangea riittää tuolla tavalla jo aika hyvin. Mutta tuossahan oletettavasti jo haetaankin ihan erilaista käyttöä, kuin joistain tehokkaista ja painavista e-maastureista.

Ja tosiaan Fazua kytkeytyy kokonaan irti kammista kun avustus on pois käytöstä. Akku ja itseasiassa koko moottoriyksikkö myös irtoaa fillarista kokonaan, jolloin vehkeen saa muutettua myös kohtuukevyeksi luomuksi. Ja lisäakutkin näyttivät olevan maltillisen hintaisia + 250-kokoinen akku ei myöskään näytä järkyn suurelta, vaikkapa vara-akuksi reissun päälle.

Kokonaisuutena tuo siis näytti mulle ehdottomasti kiinnostavimmalta optiolta. Mä kun en kaipaisi mitään ylämäkitykkiä enkä suurinta osaa ajasta itseasiassa avustusta ollenkaan (jos fillaria vaan voi järjellisesti ajaa ilman sähköä), niin turha silloin on isoa akkuakaan roudata mukana. Pikkujeesi jollain pitkällä matkalla pahassa ylämäessä tai se optio vetää lyhyet edustusreissut taatusti kuivalla paidalla oli se, mikä vaikutti kaikinpuolin hyvältä kompromissilta. Mutta tosiaan mua on turha liikaa kuunnella, tää päteminen perustuu pelkästään netistä luettuun :lol:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
764
Nyt taisi mennä kaksi keskustelua sekaisin? Tuo canyon roadlite:on maantietykki, ja painaa sen alle 8kg (ainakin pienin runkokoko hiilarirungolla). Ihan eri asia kuin yli 20kg maastopyörä huonosti rullaavilla maastorenkailla. Siinä huomattavasti vähemmän tehokas fazua vie aina vähemmän virtaa kuin nuo tehokkaat moottorit. Ihan mahdollista että kisakireä pyöräilijä vetää sen 125km ecolla.

Vai sekoitinko itse? Onko canyonilla nykyään fazuaa jossain maastopyörämallissa?
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
468
Nyt taisi mennä kaksi keskustelua sekaisin? Tuo canyon roadlite:on maantietykki, ja painaa sen alle 8kg (ainakin pienin runkokoko hiilarirungolla). Ihan eri asia kuin yli 20kg maastopyörä huonosti rullaavilla maastorenkailla. Siinä huomattavasti vähemmän tehokas fazua vie aina vähemmän virtaa kuin nuo tehokkaat moottorit. Ihan mahdollista että kisakireä pyöräilijä vetää sen 125km ecolla.

Vai sekoitinko itse? Onko canyonilla nykyään fazuaa jossain maastopyörämallissa?
Nyt taitaa speksit mennä sekaisin - Roadlite On painaa 15kg (runko 12kg), mistähän löytyy 8kg? Se tarkoittaisi huikeaa 5kg painoa ilman moottoria...

Oma painaa ehkä 19kg ja ajoasento on aikalailla sama kuin tuossa, suurin osa vastuksesta tulee ilmanvastuksesta, painolla ei oikeastaan ole juuri väliä.

Ja siis itsellä myös hyvin rullaavat renkaat, rullaa kevyemmin kuin nuo ensiasennuskumit Canyonissa.

Canyon on varmasti hyvä pyörä mutta vaikea noilla spekseillä uskoa tuohon kantamaan. Boschin sivuilla on hyvä laskuri joilla voi tuota arvioida - osuu omalla setillä hyvin lähelle totuutta. Kyllä sieltä omallekin setille saa 150km kantamaa kun laittaa tasamaa - sileä asvalttia - tuuleton päivä - laiha kuski - polkee täysiä - sliksit alla - aeroasennossa :D

 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
764
Nyt taitaa speksit mennä sekaisin - Roadlite On painaa 15kg (runko 12kg), mistähän löytyy 8kg? Se tarkoittaisi huikeaa 5kg painoa ilman moottoria...
Jep, kännykällä meni speksit sekaisin kun illalla katsoin enkä enää siinä tilassa ymmärtänyt suhteita ettei siinä ole mitään järkeä. Vähemmän alkoholia seuraavalla kerralla...

Tuosta piti sanoa, että tuo 100km on mahdollista siitä syystä että keskinopeus on helposti yli 25km/h maanteillä ajaessa. Kunnosta riippuen tuolla varmaan ajelee useamman sata kilometriä jos moottori toimii lähinnä ylämäessä.

Asiasta toiseen. Nyt kun kunto alkaa olla huomattavasti paremmassa kunnossa, niin maastossa nyt huomannut, että kantama kasvanut viime vuodesta. Viime vuonna 35km polkuja ja oli enää se yksi täysi pykälä akkua jäljellä yleensä. Tänään 41km polkuja (420m nousuja ja saman verran about laskuja) ja oli 2 täyttä pykälää jäljellä (20km jälkeen oli 4 pykälää ja 35km kohdalla kolme pykälää). Lopussa alkoi sattua toiseen polveen, joten vedin trail-modella kotia asfalttia pitkin. Shimano E8000 / 500Wh täpäri ja renkaina edessä magic maryt (2.8") ja takana paremmin rullaava recon+ (3.0") 1 barin paineilla. Säädöt on ecolla minimitehot ja ajan suurimman osan ajasta ecolla. Jyrkemmät ylämäet ja jotkut tekniset nousut menee traililla (medium tehotilassa). Sanoisin, että aika hyvin kestää akku vaikka 5000km+ alla jo.
 
Liittynyt
27.07.2017
Viestejä
102
onko täälä joku värkkäilllyt TSDZ2 moottorin kanssa? Mulla on 250W TSDZ2 moottori XH18 näytöllä sekä 10x4 cell eli perus 36V akku.

Lueskelin että firmwaren päivityksellä tosta vois saada paremman, ei tosin ole hirveästi kokemuksia muista sähköpyöristä ettei tiedä mitä kaivata. Kiinnostaa tietää vinkkejä ja kokemuksia firmwaren päivityksestä sekä kenties apua päivitykseen jos ohjelmointikaapelit löytyy?

ps. viimekesänä ajelin 80-100km yhdellä latauksella pääosin keskimmäisellä avustustasolla. Viimeviikolla testasin ensimmäistä kertaa kovempaa rasitusta eli ajoin 15km lenkin isoimmalla avustustasolla ja toisen lenkin pelkällä kaasulla niin akku loppu reilun 10km kohdalla. Ei yllättävää mutta silti aika yllättävän lyhyeksi jäi range :)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2017
Viestejä
107
Toi Canyone Roadlite:ON AL 7.0 vaikuttaa täydelliseltä pyörältä minulle. Mutta missään ei ole tietoa miten tuollainen pyörä pärjää talvella. Vai onko täysin väärä pyörä talvella ajelemiseen ? Paha sanoa kun en tiedä pyöristä kirjaimellisesti mitään. :confused2:
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
468
Toi Canyone Roadlite:ON AL 7.0 vaikuttaa täydelliseltä pyörältä minulle. Mutta missään ei ole tietoa miten tuollainen pyörä pärjää talvella. Vai onko täysin väärä pyörä talvella ajelemiseen ? Paha sanoa kun en tiedä pyöristä kirjaimellisesti mitään. :confused2:
Kyllä tuolla varmasti talvella ajaa - riippuu vähän missäpäin maata asuu. Tärkein varuste työmatkafillariin on joka tapauksessa kunnon lokasuojat, sellaiset tuohon näyttää saavan.

Itse ajanut talvella kaikilla mahdollisilla välineillä - sinkulalla, cyclocrossilla, maasturilla ja sähköpyörällä. Mukavuus on tuossa järjestyksessä ja aika suoraan suhteessa renkaiden leveyteen. Talvella leveät nastarenkaat on kyllä hyvät - kuvien perusteella tuohon menee ehkä 35-40mm renkaat mitkä vielä menettelee.

Etelässä pärjää kapeammilla kumeilla, pohjoisemmassa voi kinoksessa tulla itku kapeilla kumeilla.
 
Liittynyt
29.02.2020
Viestejä
8
Olen hankkimassa ensimmäistä sähköpyörää ensisijaisesti työmatka pyöräilyä varten. Sivu noin 5km. Kummassakin päässä voi pitää lämpimässä ja kova tavoite olisi ajaa läpi vuoden. Nyt pohdin Ghost Hybride Terun PT B5.9 ja Cube Reaction Hybrid Pro 500 Allroadin välillä. Nastat tulisi vaihdettua talvea varten.

Onko mielipiteitä tai esittää muita ehdokkaita?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
55
Moottorin takia valitsisin Cuben. Siinä on Boschin uusi gen4 moottori, kun taas Ghostissa on vielä tuo vanha malli pienellä eturattaalla. Gen4 on huomattavasti kevyempi polkea 25km/h jälkeen ja on fyysisesti pienempi ja kevyempi. Muuten jos vertaa niin Ghostissa on ainakin parempi etujousitus ja fiksumman näköinen geometria maastoon. Työmatkapyöräilyyn Cube olisi valmis peli lokasuojien yms. kanssa.
 
  • Tykkää
Reactions: |le
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
1 764
Tärkein varuste työmatkafillariin on joka tapauksessa kunnon lokasuojat, sellaiset tuohon näyttää saavan.
Mistäpä sitä muuten saisi pyöräänsä kunnon kaaret? Ensin käytin XXL:stä löytyneitä lokasuojia, mutta niiden kiinnitys tapahtui kumilenkeillä, jotka eivät soikeassa putkessa pitäneet niin yhtään. Kumpikin suoja harrasi pienenkin tärähdyksen yhteydessä renkaisiin.

Sitten ostin Bilteman pitkät lokasuojat, joiden kiinnitys oli kertaluokkaa parempi, mutta tuet ovat niin ohuet, että suojat pääsevät jälleen heilumaan sivuttaissuunnassa ja hinkkaavat ajoittain renkaaseen. Etulokari heilui niin paljon, että joutui lopulta pinnojen väliin ja tuhosi itsensä.
 

Kautium

IOdootti
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 775
Mistäpä sitä muuten saisi pyöräänsä kunnon kaaret? Ensin käytin XXL:stä löytyneitä lokasuojia, mutta niiden kiinnitys tapahtui kumilenkeillä, jotka eivät soikeassa putkessa pitäneet niin yhtään. Kumpikin suoja harrasi pienenkin tärähdyksen yhteydessä renkaisiin.

Sitten ostin Bilteman pitkät lokasuojat, joiden kiinnitys oli kertaluokkaa parempi, mutta tuet ovat niin ohuet, että suojat pääsevät jälleen heilumaan sivuttaissuunnassa ja hinkkaavat ajoittain renkaaseen. Etulokari heilui niin paljon, että joutui lopulta pinnojen väliin ja tuhosi itsensä.
Riippuu fillarin mallista ja tarpeista, mutta bike-discountissa on ihan ok valikoima:


Mm. SKS:n Bluemelsit ovat käsittääkseni ihan toimivat leveämilläkin kumeilla:

Minä tykkään käyttää näitä SKS:n pikakiinnitteisiä (laitan ne fillariin vain kun on kosteat kelit), mutta noista kyllä roiskuu jokunen pisara kuraa ohikin. Kiinnityksen suhteen ei ole ollut moittimista ja nämä saa pois/paikoilleen 10 sekunnissa.
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
517
Nuo yllä olevat SKS on meidän talouden toisessa pyörässä. Hyvät ovat, joskin ei ole maastoajoa sillä pyörällä.

Itse ostin omaan Mudhuggerssit, nippusiteillä kiinnitettävät ja youtubessa ohjevideot, jos niille tarve.
Etulokari toimii hyvin ja on "näyttävä".
Takalokari on periaatteessa hyvä, mutta kovissa juurakoissa olen saanut nyt nippusiteet katkeilemaan ja koko lokari on alkanut irtoamaan --> otin irti kun ärsyttää, jos reippailu maastossa katkeaa irronneeseen lokariin. Talvella oli hyvä kyllä, kun en maastoa ajanut.
-
On kyllä kivaa hommaa sähköpyöräily. Tekis mieli oikeastaan nopeampaa ja tehokkaampaa peliä, koska ajomestoille siirtyminen on tylsää hommaa. Suosittelen täysjoustoa. Itse nuorempana tykkäsin KTM tms. enskoista, mutta nyt kun ei ole omia maita missään niin on kyllä kivaa ja "täysin korvaa" moottoripyörät - varsinkin kun en koskaan kovaa uskaltunut muutenkaan ajaa maastossa moottorivehkeilläkään.
 
  • Tykkää
Reactions: Sid

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 889
Mikäs olisi valmiista täysjoustollisista 3-4k€ välissä paras mahdollinen, tiedän että että budjetti on tiukka ja osista joutuu tinkimään mutta en vain voi perustella itselleni 4-5k€ pyörää satunnaiseen kurvailuun.

En ole mikään ammattilainen mitä nyt koko ikä maastossa möyrynnyt ja metsässä on kiva täysjoustolla kurvailla mutta nyt kaipais sähköä mukaan niin siirtymät ja polut menis mukavammin.

Entä missä on helpoin modata 25km/h lukko pois?

Bike-discounttia katsellut ja focusta ja cubea olisi saatavilla tuossa hintahaitarissa ihan mukavasti.

Ja tosiaan 29" ajatellut...
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
1 764
Mm. SKS:n Bluemelsit ovat käsittääkseni ihan toimivat leveämilläkin kumeilla:
Joskus työpaikan pyöräparkissa ihailin erityisen jämäkän näköisiä lokareita ja nuo vaikuttaisivat sopivan tuntomerkkeihin. Pitääpä pistää tilaukseen.
 
Liittynyt
21.10.2017
Viestejä
107
Osaisikohan joku antaa pientä tiivistelmää minulle näiden kahden pyörän välisistä eroista:

vs

Näen silmilläni että niissä on eroja. Näen että cube on raskaampi ja että siinä on isompi moottori.

Mutta mitä käytännön eroja näissä on ? Jos canyonin pyörässä riittää akku omalle 40min työmatkalle, joka on siis aika lailla ainoa matka mitä pyörälläni kulkisin.. minkä takia minun kannattaisi harkita cubea ?

Anteeksi jälleen noob kysymys. Isot rahat pelissä niin olisi loistavaa tietää näistä vähän enemmän. :thumbsup:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
134
Mielenkiintoisen näköinen pyörä. Vaikuttaisi minulle aika passelilta.
Joutaisitko perustelemaan miksi päädyit juuri tähän pyörään ? :)
Mitä ikinä satutkaan tilaamaan niin tilaa Speedbox tai vastaava samantien mukaan (about ~150e riippuen mistä tilaa). Itse ajattelin kahden vuoden ajan etten tarvitse nopeusrajottimen poistoa omaan ( Cube Stereo Hybrid 160 Race 500 27.5), mutta voi pojat...
Tämmöinen sen olisi pitänyt olla jo tehtaalta lähtiessään. :hungry:
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
468
Osaisikohan joku antaa pientä tiivistelmää minulle näiden kahden pyörän välisistä eroista:

vs

Näen silmilläni että niissä on eroja. Näen että cube on raskaampi ja että siinä on isompi moottori.

Mutta mitä käytännön eroja näissä on ? Jos canyonin pyörässä riittää akku omalle 40min työmatkalle, joka on siis aika lailla ainoa matka mitä pyörälläni kulkisin.. minkä takia minun kannattaisi harkita cubea ?

Anteeksi jälleen noob kysymys. Isot rahat pelissä niin olisi loistavaa tietää näistä vähän enemmän. :thumbsup:
Isoin ero on geometriassa - Canyon lähentelee maantiepyörää matalalla ja pitkällä ajoasennolla kun taas Cubessa on korkeampi ja lyhyempi asento.

Cubessa joustokeula mikä ei talvella välttämättä ole huono kun vetää polanteissa, samoin rengastilaa on enemmän, mahtuu leveät nastarenkaat. Canyonissa kevyt kuitukeula, näkyy painossa.

Cubessa kaikki työmatkailijan osat valmiina - lokarit ja valot.

Cubessa 1x12 Eagle voimansiirto - aikalailla parasta mitä löytyy, Canyonissa 1x11 Shimano, ihan kelvollinen sekin.

Cubessa Boschin paras moottori, hyvä vääntö ja iso akku - Canyonissa puolet pienempi akku ja heikompi moottori (Fazua ei listaa vääntöä mutta melko varmasti pienempi)

Summa summarum - Cubessa on aikalailla teknisesti parhaat osat mitä sähköpyörään saa ja sillä voi varmasti ajaa kelissä kuin kelissä, Canyon taas on kevyt maantiepyörä jossa myös sähköavustus.

Jos itsellä saisi olla vain 1 pyörä niin olisi tiukka valinta - en tiedä kumman ottaisin kun ovat täysin erilaiset ratkaisut.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
169
Olen hankkimassa ensimmäistä sähköpyörää ensisijaisesti työmatka pyöräilyä varten. Sivu noin 5km. Kummassakin päässä voi pitää lämpimässä ja kova tavoite olisi ajaa läpi vuoden. Nyt pohdin Ghost Hybride Terun PT B5.9 ja Cube Reaction Hybrid Pro 500 Allroadin välillä. Nastat tulisi vaihdettua talvea varten.

Onko mielipiteitä tai esittää muita ehdokkaita?
Itse hankin juuri 5.9 Terun. Takana 50 km + yksi pesukerta. Kaikki toimii.
 

Liitteet

|le

Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
353
Jos tilaatte BikeDiscountista pyörää niin vaurautukaa sitten noin kuukauden pituiseen odottamiseen. Oma pyörätilaus laitettu 19 päivää sitten. Ei ole lähtenyt siis vielä itse kaupastakaan eteenpäin. Sähköposteihin vastaavat (ehkä) pitkällä, noin 4-7 päivän viiveillä ja kauppaan soittamalla ei pääse läpi kuin hullun hyvällä tuurilla. Jonotusmahdollisuutta ei ole puhelussa vaan linja katkeaa automaattiviestin jälkeen, joka kertoo kaikkien aspalinjojen olevan varattuina. Puuuh mukava katsella ulos tuota kesäilmaa ja naputella refreshiä sähköpostissa jos sieltä tulisi jo Shipped-ilmoitus :rolleyes: Helvetin korona...

Edit. Ei ole mitään ilmoitusta roskapostissa :)
 
Liittynyt
27.04.2017
Viestejä
949
Wigglestä kannattaa sähköpyöriä kattoa, hyviä tarjouksia. Vitus pyörät löytyy sieltä
 
Liittynyt
21.10.2017
Viestejä
107
Isoin ero on geometriassa - Canyon lähentelee maantiepyörää matalalla ja pitkällä ajoasennolla kun taas Cubessa on korkeampi ja lyhyempi asento.

Cubessa joustokeula mikä ei talvella välttämättä ole huono kun vetää polanteissa, samoin rengastilaa on enemmän, mahtuu leveät nastarenkaat. Canyonissa kevyt kuitukeula, näkyy painossa.

Cubessa kaikki työmatkailijan osat valmiina - lokarit ja valot.

Cubessa 1x12 Eagle voimansiirto - aikalailla parasta mitä löytyy, Canyonissa 1x11 Shimano, ihan kelvollinen sekin.

Cubessa Boschin paras moottori, hyvä vääntö ja iso akku - Canyonissa puolet pienempi akku ja heikompi moottori (Fazua ei listaa vääntöä mutta melko varmasti pienempi)

Summa summarum - Cubessa on aikalailla teknisesti parhaat osat mitä sähköpyörään saa ja sillä voi varmasti ajaa kelissä kuin kelissä, Canyon taas on kevyt maantiepyörä jossa myös sähköavustus.

Jos itsellä saisi olla vain 1 pyörä niin olisi tiukka valinta - en tiedä kumman ottaisin kun ovat täysin erilaiset ratkaisut.
Kiitos tästä ! Todella paljon uutta tietoa minulle.
Tämä on vähän paha tilanne koska en osaa sanoa miten paljon pyörän keveys vaikuttaa sen polkemiseen. Onko raskaalla pyörällä raskas ajaa ? Vai tasoittaako toi parempi moottori sen eron olemattomaksi ?
Sitten tuohon vielä lisäksi tosiaan canyoniin ei saa niin leveää rengasta mitä Cubeen. Onko tuo vitutus kuolema vetää ohuella renkaalla talvella 40min yhteen suuntaan työpäivinä ?
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
517
Onhan se väkisillä raskaampi. Jos ei takajoustoa ole lisäksi ja löytyy vielä etujousituksen lukitus, niin hyvä on ajaa 20kg painollakin asfaltilla nyt ainakin.

Itse jos talvella ajaisin, niin kyllä maastopyörän renkaat on plussaa.
Tosin itselläkin oli pitkään 70x40c vai mikä 1,6x28 tms. ikinä olikaan nastarenkaina ja kyllä niilläkin pärjäsi, aivan riittävästi.

Monikäyttöisyyden vuoksi päätyisin Cubeen, joskin sinun tapauksessa nauttisit varmaan hivenen pienemmästä vierintävastuksesta Canyonilla. Vaikea pala, jos vaan teillä pysyy.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
764
Kiitos tästä ! Todella paljon uutta tietoa minulle.
Tämä on vähän paha tilanne koska en osaa sanoa miten paljon pyörän keveys vaikuttaa sen polkemiseen. Onko raskaalla pyörällä raskas ajaa ? Vai tasoittaako toi parempi moottori sen eron olemattomaksi ?
Sitten tuohon vielä lisäksi tosiaan canyoniin ei saa niin leveää rengasta mitä Cubeen. Onko tuo vitutus kuolema vetää ohuella renkaalla talvella 40min yhteen suuntaan työpäivinä ?
Tasaisella polkemiseen ei ole vaikutusta juurikaan. Kyllä minä huomaan keveyden kun ajan luomu cyclocrossilla vertaa sähkötäpäriin kunnon maastorenkailla, mutta pitäisi verrata apples to apples. Ylämäessä sen painon huomaa ja pyörän käsittelyssä.

Olen yhden talven ajanut lähes joka ikinen päivä 35mm nastarenkailla töihin ja takaisin n. 7km matkan. Voisin sanoa, että jos tiet on hyvin aurattu, niin ei ole paha nakki. Renkaat luiruaa oli sitten 35mm tai 3 tuuman talvinakit oman kokemuksen mukaan. Omalla suunnalla talvet ei ole olleet kovin suuri lumisiakaan, niin ei ole ollut mitään ongelmia.
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
468
Kiitos tästä ! Todella paljon uutta tietoa minulle.
Tämä on vähän paha tilanne koska en osaa sanoa miten paljon pyörän keveys vaikuttaa sen polkemiseen. Onko raskaalla pyörällä raskas ajaa ? Vai tasoittaako toi parempi moottori sen eron olemattomaksi ?
Sitten tuohon vielä lisäksi tosiaan canyoniin ei saa niin leveää rengasta mitä Cubeen. Onko tuo vitutus kuolema vetää ohuella renkaalla talvella 40min yhteen suuntaan työpäivinä ?
Paino ei juuri tunnu polkiessa, onhan kuskejakin eri painoisia niin ei sillä yhdistelmän painolla ole juuri väliä. Isompi ero on jos pitää nostella fillaria johonkin rappuun tai kämppään sisään, sitten toi 25kg vs 15kg on iso ero, voi tulla itku kantaa joka päivä 25kg fillaria viidenteen kerrokseen. Samoin maastossa huomaa kyllä eron, tuo mun sähkömaasturi on niin paljon painavampi ettei ole yhtä ketterä kikkailla.

Kyllä talvella kapeat kumit voi olla synkät jos tulee ns. kunnon talvi, syvässä lumessa/epätasaisella jäällä/loskassa kiemurtelee. Kyllä niillä ajaa varsinkin jos on sähköä apuna mutta hyvä olla pientä seikkailuhenkeä mukana jos lähtee 20cm kinokseen kapeilla kumeilla. Cyclocrossilla muutamia päiviä on itku ollut lähellä kun kinosta on niin paljon ettei renkaat osu edes maahan kun polkimet pyörii kinoksessa. Mutta harvassa nuo päivät täällä Helsingissä, jossain Oulussa en edes miettisi muuta kuin maasturia ympärivuotiseen ajoon. Riippuu myös siitä onko pakko ajaa pahimpina päivinä.
 

Kautium

IOdootti
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 775
Mitä ikinä satutkaan tilaamaan niin tilaa Speedbox tai vastaava samantien mukaan (about ~150e riippuen mistä tilaa). Itse ajattelin kahden vuoden ajan etten tarvitse nopeusrajottimen poistoa omaan ( Cube Stereo Hybrid 160 Race 500 27.5), mutta voi pojat...
Tämmöinen sen olisi pitänyt olla jo tehtaalta lähtiessään. :hungry:
Speedboxilla saa poistettua 25km/h avustusrajan, mutta samalla fillarista saattaa tulla laiton (riippuu varmaan vähän keneltä kysyy ja miten lakia tulkitaan) ja se saattaa kostautua mahdollisessa kolaritilanteessa, vaikka rajoitin olisikin tapahtumahetkellä käytössä normaalisti. Ihan vaan tiedoksi.
 
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
550
Pahasti näyttää että 25.5 tilattu bafang moottoripaketti saapuu huomenna:nb:

Nyt saakin jo valmiiksi katsoa ketju/ratas paketteja tuon 8 rattaisen shimanon(tourney) tilalle.

Mikä olisi kestävä vaihtoehto ketjuiksi ja vaihdepaketiksi? Moottoriin onkin jo tilattu lekkien 36t ratas.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
134
Speedboxilla saa poistettua 25km/h avustusrajan, mutta samalla fillarista saattaa tulla laiton (riippuu varmaan vähän keneltä kysyy ja miten lakia tulkitaan) ja se saattaa kostautua mahdollisessa kolaritilanteessa, vaikka rajoitin olisikin tapahtumahetkellä käytössä normaalisti. Ihan vaan tiedoksi.
Tämä tiedossa ja huomioitu hankintavaiheessa.

Tarkoituksena ei toki ole viilettää reikäpäänä spandexhousut jalassa pitkin kevyenliikenteenväyliä käyttäen ihmisiä pujottelukeppeinä vaan ihan vain pidemmillä siirtymillä matkan nopeuttamiseksi.
Kuskilla toki aina vastuu vekottimesta mikä perseen alla surisee ja saa kantaa laillisen vastuun sen mukaisesti. :tup:
 

tapiotaivainen

Tukijäsen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
174
Olen etsimässä halpaa sähköpyöräpakettia projektiksi lähinnä että näkisi että innostuisiko sitä työmatkoihin käyttää. Löytyisikö joltain tämän ketjun lukijalta?

Torista ei löydy mielenkiintoista, yksi Yosemite oli mutta kerkisi mennä. Muut sitten ylihintaisia akuttomia vehkeitä.
 
Liittynyt
06.02.2018
Viestejä
458
Rakentelin 12V -> 54.6V laturin (kytkin johdot) että saa aurinkopaneeliakusta ladattua sähköpyörän akun ilman invertteriä. Vakiolaturi on 2A ja tuohon säädin 1.5A latausvirraksi. Mittausten mukaan sp-akku alkoi latautumaan ihan ok. Alempi potikka säätää voltit ja keskimmäinen amppeerit, ylimmästä en tiedä. Tuollainen dc-dc konvertteri siis:
Ylemmällä potikalla voi säätää volttirajan jonka alle mentäessä lataus lopetetaan. Eli kun lataan 12V akusta niin sillä voi etsiä esim 10.5V rajan. Lataus loppuu kun raja saavutetaan. Kun aurinkopaneelit alkaa taas lataamaan akkua, jatkuu myös lataus eteenpäin. Näin saadaan suojattua latausakku ettei se mene liian tyhjäksi. Kätevää.
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
468
Liittynyt
21.10.2017
Viestejä
107
Tässä muutaman päivän tutkinut ja vertaillut nuita aiemmin mainittuja canyonia ja cubea. Kyllä se aika vahvasti näyttää siltä että Reaction Hybrid Pro 500 Allroad iridium´n´black lähtee jossain vaiheessa tilaukseen.
Päätöksen teki tosiaan tuo että canyoniin ei kovin paksuja renkaita voi laittaa talveksi. Ja tarkoitus olisi kuitenkin säällä kuin säällä pyöräillä 14km töihin (per suunta).

Mitähän hilppeitä tuohon pyörän kaveriksi pitää ostaa ? Cube Reaction Hybrid Pro 500 Allroad iridium´n´black | E-Bike Hardtail Shop
Näyttäisi lokasuoja löytyvän, mutta polkimet sekä jalusta puuttuu. Kunnon lukko varmaan olisi aika ehdoton. Käyttääkö ihmiset jotain seuranta härpäkkeitä kalliimmissa pyörissä ? Että voisi varkaan ovelle mennä koputtelemaan tarpeen vaatiessa. :cool:
 
Liittynyt
27.04.2017
Viestejä
949
Tässä muutaman päivän tutkinut ja vertaillut nuita aiemmin mainittuja canyonia ja cubea. Kyllä se aika vahvasti näyttää siltä että Reaction Hybrid Pro 500 Allroad iridium´n´black lähtee jossain vaiheessa tilaukseen.
Päätöksen teki tosiaan tuo että canyoniin ei kovin paksuja renkaita voi laittaa talveksi. Ja tarkoitus olisi kuitenkin säällä kuin säällä pyöräillä 14km töihin (per suunta).

Mitähän hilppeitä tuohon pyörän kaveriksi pitää ostaa ? Cube Reaction Hybrid Pro 500 Allroad iridium´n´black | E-Bike Hardtail Shop
Näyttäisi lokasuoja löytyvän, mutta polkimet sekä jalusta puuttuu. Kunnon lukko varmaan olisi aika ehdoton. Käyttääkö ihmiset jotain seuranta härpäkkeitä kalliimmissa pyörissä ? Että voisi varkaan ovelle mennä koputtelemaan tarpeen vaatiessa. :cool:
Suosittelen harkitsemaan tuohon hintaan shimanon koneella olevaa. Molemmat omistaneena peukku shimano.
 

Kautium

IOdootti
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 775
Tässä muutaman päivän tutkinut ja vertaillut nuita aiemmin mainittuja canyonia ja cubea. Kyllä se aika vahvasti näyttää siltä että Reaction Hybrid Pro 500 Allroad iridium´n´black lähtee jossain vaiheessa tilaukseen.
Päätöksen teki tosiaan tuo että canyoniin ei kovin paksuja renkaita voi laittaa talveksi. Ja tarkoitus olisi kuitenkin säällä kuin säällä pyöräillä 14km töihin (per suunta).

Mitähän hilppeitä tuohon pyörän kaveriksi pitää ostaa ? Cube Reaction Hybrid Pro 500 Allroad iridium´n´black | E-Bike Hardtail Shop
Näyttäisi lokasuoja löytyvän, mutta polkimet sekä jalusta puuttuu. Kunnon lukko varmaan olisi aika ehdoton. Käyttääkö ihmiset jotain seuranta härpäkkeitä kalliimmissa pyörissä ? Että voisi varkaan ovelle mennä koputtelemaan tarpeen vaatiessa. :cool:
Eipä siihen muuta tarvitse kuin polkimet, seisontajalka, lukko ja mahdollisesti joku valo (edit. tuossa vissiin onkin valo mukana).

Noita seurantalaitteita on joillakin, mutta en tiedä niiden luotettavuudesta tai käytettävyydestä Suomen olosuhteissa (talven pakkaset jne). Veikkaan myös, että jos joku tämän tason fillarin varastaa, niin eiköhän sieltä aika nopeasti käydä myös pajalla läpi tällaiset mahdollisuudet. Suosittelen hommaamaan kunnon U-lukon ja kiinnittämän fillarin aina sillä rungosta johonkin kiinteään. Lisäksi jotkut vaihtavat kiekkojen pikalukitukset kiinteisiin pultteihin, jolloin kenellekään ei tule houkutusta napata kiekkoa mukaan ohikulkiessa.

Bilteman U-lukko on tunnetusti edullinen ja kestävä, mutta ei kaikkein esteettisin vaihtoehto.


Suosittelen harkitsemaan tuohon hintaan shimanon koneella olevaa. Molemmat omistaneena peukku shimano.
Mikä siinä on mielestäsi niin paljon parempaa? Minulla on kaksi Boschin fillaria ja peukutan niiden puolesta. Kokemusta on jonkin verran myös Shimanon moottoreista. Myös Yamahalla on hyvää tekniikkaa. Mikään näistä ei ole mielestäni merkittävästi toista parempi kaikessa käytössä.
 
Viimeksi muokattu:

|le

Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
353
Tässä muutaman päivän tutkinut ja vertaillut nuita aiemmin mainittuja canyonia ja cubea. Kyllä se aika vahvasti näyttää siltä että Reaction Hybrid Pro 500 Allroad iridium´n´black lähtee jossain vaiheessa tilaukseen.
Päätöksen teki tosiaan tuo että canyoniin ei kovin paksuja renkaita voi laittaa talveksi. Ja tarkoitus olisi kuitenkin säällä kuin säällä pyöräillä 14km töihin (per suunta).

Mitähän hilppeitä tuohon pyörän kaveriksi pitää ostaa ? Cube Reaction Hybrid Pro 500 Allroad iridium´n´black | E-Bike Hardtail Shop
Näyttäisi lokasuoja löytyvän, mutta polkimet sekä jalusta puuttuu. Kunnon lukko varmaan olisi aika ehdoton. Käyttääkö ihmiset jotain seuranta härpäkkeitä kalliimmissa pyörissä ? Että voisi varkaan ovelle mennä koputtelemaan tarpeen vaatiessa. :cool:
Oletko varma, että polkimet puuttuu ? Itselle myös tulossa Cuben sähkömaasturi samasta kaupasta. Specifications välilehdessä kyllä on merkintä:
PedalsCUBE PP MTB

Olen ymmärtänyt, että mukana tulee siis Cuben polkimet.
 
Liittynyt
27.04.2017
Viestejä
949
Eipä siihen muuta tarvitse kuin polkimet, seisontajalka, lukko ja mahdollisesti joku valo (edit. tuossa vissiin onkin valo mukana).

Noita seurantalaitteita on joillakin, mutta en tiedä niiden luotettavuudesta tai käytettävyydestä Suomen olosuhteissa (talven pakkaset jne). Veikkaan myös, että jos joku tämän tason fillarin varastaa, niin eiköhän sieltä aika nopeasti käydä myös pajalla läpi tällaiset mahdollisuudet. Suosittelen hommaamaan kunnon U-lukon ja kiinnittämän fillarin aina sillä rungosta johonkin kiinteään. Lisäksi jotkut vaihtavat kiekkojen pikalukitukset kiinteisiin pultteihin, jolloin kenellekään ei tule houkutusta napata kiekkoa mukaan ohikulkiessa.

Bilteman U-lukko on tunnetusti edullinen ja kestävä, mutta ei kaikkein esteettisin vaihtoehto.



Mikä siinä on mielestäsi niin paljon parempaa? Minulla on kaksi Boschin fillaria ja peukutan niiden puolesta. Kokemusta on jonkin verran myös Shimanon moottoreista. Myös Yamahalla on hyvää tekniikkaa. Mikään näistä ei ole mielestäni merkittävästi toista parempi kaikessa käytössä.

Yamahaa kävin koeajamassa ja vaikutti myös hyvälle.

Plussaa shimanolle, nopeuden säätö suoraan puhelimella bluetootilla.(steps8000)
Hiljainen, taisenen vääntö, ei vastusta ilman sähköä ajaessa. Boschilla pyöri joku ylimääräinen ratas mukana. Huhuja oli että poistaisivat tulevissa malleissa.
Boschille plussaa repivästä väännöstä, jos sellaisesta tykkää. Tunturin keskimoottori boschi oli itsellä aikaisemmin käytössä.
 

Kautium

IOdootti
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 775
Oletko varma, että polkimet puuttuu ? Itselle myös tulossa Cuben sähkömaasturi samasta kaupasta. Specifications välilehdessä kyllä on merkintä:
PedalsCUBE PP MTB

Olen ymmärtänyt, että mukana tulee siis Cuben polkimet.
En ole varma, mutta yleensä bike-discountista tilattaessa polkimet on pitänyt valita itse. Voi olla että tuossa ne tulee mukana, jos kerran spekseissä niin sanotaan.

Yamahaa kävin koeajamassa ja vaikutti myös hyvälle.

Plussaa shimanolle, nopeuden säätö suoraan puhelimella bluetootilla.(steps8000)
Hiljainen, taisenen vääntö, ei vastusta ilman sähköä ajaessa. Boschilla pyöri joku ylimääräinen ratas mukana. Huhuja oli että poistaisivat tulevissa malleissa.
Boschille plussaa repivästä väännöstä, jos sellaisesta tykkää. Tunturin keskimoottori boschi oli itsellä aikaisemmin käytössä.
Shimano on niillä paremmilla moottoreillaan pärjännyt ihan hyvin testeissä, joten varmasti ovat hyviä valintoja, mutta en tosiaan nostaisi niitä sen korkeammalle jalustalle, eli kannattaa testata ja ottaa sellainen, josta itse tykkää eniten. Minä olen tykästynyt Boscheissa muun toiminnallisuuden lisäksi Intuivia-näyttöön (nykyään vakiona tulee useimmiten pelkistetympi Purivia) ja akkujen laatuun ja lataustekniikkaan, sekä koestettuun laatuun yleisesti. Noille puhelinsovelluksille en itse anna mitään lisäarvoa, mutta jos sellaisista tykkää, niin sitten pitää valita Shimano.

Boschin "repivää vääntöä" en allekirjoita kuin täydellä teholla ja silloinkin se on ongelma vain hankalassa maastossa hitaasti edettäessä. Samaten olen aiemminkin sanonut, että ainakaan noissa omissa Boschin moottoreissa vastustus ilman sähköjä ei ole huomattava, mutta toki siellä jotain kitkaa on. En ole kokenut ongelmaksi.
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
468
Tässä muutaman päivän tutkinut ja vertaillut nuita aiemmin mainittuja canyonia ja cubea. Kyllä se aika vahvasti näyttää siltä että Reaction Hybrid Pro 500 Allroad iridium´n´black lähtee jossain vaiheessa tilaukseen.
Päätöksen teki tosiaan tuo että canyoniin ei kovin paksuja renkaita voi laittaa talveksi. Ja tarkoitus olisi kuitenkin säällä kuin säällä pyöräillä 14km töihin (per suunta).

Mitähän hilppeitä tuohon pyörän kaveriksi pitää ostaa ? Cube Reaction Hybrid Pro 500 Allroad iridium´n´black | E-Bike Hardtail Shop
Näyttäisi lokasuoja löytyvän, mutta polkimet sekä jalusta puuttuu. Kunnon lukko varmaan olisi aika ehdoton. Käyttääkö ihmiset jotain seuranta härpäkkeitä kalliimmissa pyörissä ? Että voisi varkaan ovelle mennä koputtelemaan tarpeen vaatiessa. :cool:
- Lokarit
- Nastarenkaat
- Valot
- Korjaussarja joka kulkee mukana (paikkasarja, minipumppu, työkalu)
- Laukku (Carradicen satulaputkeen tulevat oma suosikki)

Edit: Lukko tietysti
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.04.2017
Viestejä
949
En ole varma, mutta yleensä bike-discountista tilattaessa polkimet on pitänyt valita itse. Voi olla että tuossa ne tulee mukana, jos kerran spekseissä niin sanotaan.


Shimano on niillä paremmilla moottoreillaan pärjännyt ihan hyvin testeissä, joten varmasti ovat hyviä valintoja, mutta en tosiaan nostaisi niitä sen korkeammalle jalustalle, eli kannattaa testata ja ottaa sellainen, josta itse tykkää eniten. Minä olen tykästynyt Boscheissa muun toiminnallisuuden lisäksi Intuivia-näyttöön (nykyään vakiona tulee useimmiten pelkistetympi Purivia) ja akkujen laatuun ja lataustekniikkaan, sekä koestettuun laatuun yleisesti. Noille puhelinsovelluksille en itse anna mitään lisäarvoa, mutta jos sellaisista tykkää, niin sitten pitää valita Shimano.

Boschin "repivää vääntöä" en allekirjoita kuin täydellä teholla ja silloinkin se on ongelma vain hankalassa maastossa hitaasti edettäessä. Samaten olen aiemminkin sanonut, että ainakaan noissa omissa Boschin moottoreissa vastustus ilman sähköjä ei ole huomattava, mutta toki siellä jotain kitkaa on. En ole kokenut ongelmaksi.
Itselläkin steps 7000 käytössä, ja tuota ei saa viriteltyä suoraan puhelimella, mutta steps 8000 saa euron android sovelluksella saa muutettua sellaiseksi kun haluaa, tarvi speedboxeja / pc kaapeleita.

Ihan mielenkiintoinen artikkeli moottoreista. Kyllä itsekkin kelpuuttaisin kaikki keskimoottorit, jos hinta pyörässä kohdallaan. Radonia ja cubea katselin itselle myös, mutta vitus vei voiton, 2t pintaan rockshock 140mm +deore+shimano.

Xxl välistä syksyllä yksittäisiä hyviä poistopyöriä ollut.

 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
222
Boschin "repivää vääntöä" en allekirjoita kuin täydellä teholla ja silloinkin se on ongelma vain hankalassa maastossa hitaasti edettäessä. Samaten olen aiemminkin sanonut, että ainakaan noissa omissa Boschin moottoreissa vastustus ilman sähköjä ei ole huomattava, mutta toki siellä jotain kitkaa on. En ole kokenut ongelmaksi.
eMTB moodissa se kyllä toimii kuin ajatus, voi ryömitellä menemään ihan nollavauhdilla ja voimaa tulee ihan sitä mukaa kun tuuppaa pedaalia. Jos pitää turbolla niin sitten se käytös on hieman hyökkäävää. Mulla on ollut sekä CX gen 3 että 4, ja kyllä tuo kolmonen ilman avustusta selvästi jarrutti. Nelonen ei enää. Molemmissa oli tosin perässä vielä Enviolon napavaihde, jossa on myös hieman vastusta verrattuna rataspakkaan. Käytännön merkitystä tuolla ei ole, en päivittäisessä ajossa huomaisi gen 3 / 4 eroa mistään, ja olen n. vuoden lähes päivittäisellä ajolla joutunut kerran polkemaan muutaman sata metriä ilman avustusta. Ne eco mooditkin ottaa käytännössä kaiken moottorin ja voimansiirron vastuksen pois, ja niillä saa killuteltua akun rippeitä aika pitkälle jos meinaa tulla hätä.

edit: Niin joo, Bosch pyörän koeajolla kannattaa myös tsekkaa että se eMTB on laitettu asetuksista päälle, se siis tulee siihen Sport -asetuksen tilalle valikkoon, näytössä pitäis käväistä se eMTB teksti kun laittaa tuon Sport -asetuksen päälle. En ymmärrä miksi se on defaulttina tehtaalta offilla...
 

Kautium

IOdootti
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 775
eMTB moodissa se kyllä toimii kuin ajatus, voi ryömitellä menemään ihan nollavauhdilla ja voimaa tulee ihan sitä mukaa kun tuuppaa pedaalia. Jos pitää turbolla niin sitten se käytös on hieman hyökkäävää. Mulla on ollut sekä CX gen 3 että 4, ja kyllä tuo kolmonen ilman avustusta selvästi jarrutti. Nelonen ei enää. Molemmissa oli tosin perässä vielä Enviolon napavaihde, jossa on myös hieman vastusta verrattuna rataspakkaan. Käytännön merkitystä tuolla ei ole, en päivittäisessä ajossa huomaisi gen 3 / 4 eroa mistään, ja olen n. vuoden lähes päivittäisellä ajolla joutunut kerran polkemaan muutaman sata metriä ilman avustusta. Ne eco mooditkin ottaa käytännössä kaiken moottorin ja voimansiirron vastuksen pois, ja niillä saa killuteltua akun rippeitä aika pitkälle jos meinaa tulla hätä.
Joo, näistä oli puhe jo aiemminkin ja noissa moottoreissa on selvästi eroa. Minulla on Bosch Performance gen kakkonen (ei CX), jolla ajan pääsääntöisesti avustusrajan yläpuolella ja kyllähän sen pienen kitkan huomaa, mutta koskaan se ei ole millään tavalla haitannut.
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
517
^ Käsittääkseni aina viitataan näissä "vastustuspuheissa" nimenomaan CX malliin (vanhempaan).
----
Itselläkin steps 7000 käytössä, ja tuota ei saa viriteltyä suoraan puhelimella, mutta steps 8000 saa euron android sovelluksella saa muutettua sellaiseksi kun haluaa, tarvi speedboxeja / pc kaapeleita.

Ihan mielenkiintoinen artikkeli moottoreista. Kyllä itsekkin kelpuuttaisin kaikki keskimoottorit, jos hinta pyörässä kohdallaan. Radonia ja cubea katselin itselle myös, mutta vitus vei voiton, 2t pintaan rockshock 140mm +deore+shimano.

Xxl välistä syksyllä yksittäisiä hyviä poistopyöriä ollut.


Millaiseksi saa euron softalla viritettyä? Siis kaikkia nopeuksia vai mitä?
Ite ostin sen noin 42e tms. hintaisen lisenssin/softan sitä varten, että asetuksista sai muutettua 32 km/h. Vaikka ns. pieni ero, niin arkikäytössä valtava. Tykkään tosi paljon enemmän nyt. Akku kuluu tietysti nopeammin, kun "koko ajan avustaa".
E-8000 täällä ja 1100km takana vasta.
Houkuttaisi kyllä kovemmatkin nopeudet, vaikka jo nyt on kivaa. Joku 45km/h alkais olla jo silleen että menee pitemmätkin siirtymät "ajomestoille" vauhdikkaasti. Tosin pitäis välitykset vissiin muuttaa.

Sen huomasin, että jostain syystä oman (Focus) pyörän käynnistyminen vie aikaa ärsyttävän kauan, siis häiritsee "arkikäynnistystä". Vs. toisella osapuolella sama moottori, mutta vissiin erilainen akku tai näyttö, niin käynnistyy ns. "riittävän nopeasti".
--
Josta tulikin mieleen, että saakohan jostakin asetuksesta nopeutettua käynnistymistä? Integroidusta akusta kyse siis ja ei viitsisi sitä noin 10-15sekuntia odottaa, että pyörä päällä..
 
Liittynyt
27.04.2017
Viestejä
949
^ Käsittääkseni aina viitataan näissä "vastustuspuheissa" nimenomaan CX malliin (vanhempaan).
----



Millaiseksi saa euron softalla viritettyä? Siis kaikkia nopeuksia vai mitä?
Ite ostin sen noin 42e tms. hintaisen lisenssin/softan sitä varten, että asetuksista sai muutettua 32 km/h. Vaikka ns. pieni ero, niin arkikäytössä valtava. Tykkään tosi paljon enemmän nyt. Akku kuluu tietysti nopeammin, kun "koko ajan avustaa".
E-8000 täällä ja 1100km takana vasta.
Houkuttaisi kyllä kovemmatkin nopeudet, vaikka jo nyt on kivaa. Joku 45km/h alkais olla jo silleen että menee pitemmätkin siirtymät "ajomestoille" vauhdikkaasti. Tosin pitäis välitykset vissiin muuttaa.

Sen huomasin, että jostain syystä oman (Focus) pyörän käynnistyminen vie aikaa ärsyttävän kauan, siis häiritsee "arkikäynnistystä". Vs. toisella osapuolella sama moottori, mutta vissiin erilainen akku tai näyttö, niin käynnistyy ns. "riittävän nopeasti".
--
Josta tulikin mieleen, että saakohan jostakin asetuksesta nopeutettua käynnistymistä? Integroidusta akusta kyse siis ja ei viitsisi sitä noin 10-15sekuntia odottaa, että pyörä päällä..
Emaxmobile ja Stunlocker play kaupassa tuli vastaan. Tuo 32kmh itsekkin haluaisi, mutta 7000 moottorille ei suoraan tuolla saanut. Hommasin lukkopolkimet niin asfaltilla kohtuu kevyesti saa pidettyä tuon 32
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
517
Emaxmobile ja Stunlocker play kaupassa tuli vastaan. Tuo 32kmh itsekkin haluaisi, mutta 7000 moottorille ei suoraan tuolla saanut. Hommasin lukkopolkimet niin asfaltilla kohtuu kevyesti saa pidettyä tuon 32
Joo ok, käsitin että jollakin eurolla olisi saanut tämän saman mistä itse maksoin noin 42e tms.
Itselle oli pyörää ostaessa tuo jo ihan kriteerikin, että saa 32km/h. Vaihtoehtoisesti tietysti kelpaisi vieläkin räväkämpi peli, mutta ensimmäiseksi maastopyöräksi riittää aivan hyvin ja toivottavasti kestää vielä ainakin 5 vuotta tai enemmän. Hauska nähdä, saako näistä käytettynä sitten mitään esim. 5v päästä. Arkipyöränä nyt ainakin menee, jos hinta laskee vaikka alle tonniin =).
-
Itse voisin jopa seuraavaan pyörään nostaa budjettiakin tuonne 5000e hujakoille ja nopeutta on seuraavaan saatava vähintään 32 km/h, mieluummin enemmän. Näinkin sanottuna, en löydä omasta noin 4000e täystöjoustosähkiksestä yhtään vikoja jousituksesta yms. osista (amatööri olen).
Asiat mitä haluaisin jatkossa
- nopeutta
- maavaraa (kammet osuu jatkuvasti maahan, maavaraa kaipaisi esim. +20cm lisää!!) ,
- pyörän käynnistymisee nopeutta
- gps-jäljitin
- akku joka irtoaa numerokoodilukolla avaimen sijaan
- jalkatukea ei pyöräliikkeetkään tähän nykyiseen osaa laittaa, ottaisin jos saisin
- laturit olis kivoja jos toimis ristiin edes saman valmistajan kesken (vaikka meillä e8000 moottoriset, niin ei laturit mätsää??)
 
Liittynyt
27.04.2017
Viestejä
949
Joo ok, käsitin että jollakin eurolla olisi saanut tämän saman mistä itse maksoin noin 42e tms.
Itselle oli pyörää ostaessa tuo jo ihan kriteerikin, että saa 32km/h. Vaihtoehtoisesti tietysti kelpaisi vieläkin räväkämpi peli, mutta ensimmäiseksi maastopyöräksi riittää aivan hyvin ja toivottavasti kestää vielä ainakin 5 vuotta tai enemmän. Hauska nähdä, saako näistä käytettynä sitten mitään esim. 5v päästä. Arkipyöränä nyt ainakin menee, jos hinta laskee vaikka alle tonniin =).
-
Itse voisin jopa seuraavaan pyörään nostaa budjettiakin tuonne 5000e hujakoille ja nopeutta on seuraavaan saatava vähintään 32 km/h, mieluummin enemmän. Näinkin sanottuna, en löydä omasta noin 4000e täystöjoustosähkiksestä yhtään vikoja jousituksesta yms. osista (amatööri olen).
Asiat mitä haluaisin jatkossa
- nopeutta
- maavaraa (kammet osuu jatkuvasti maahan, maavaraa kaipaisi esim. +20cm lisää!!) ,
- pyörän käynnistymisee nopeutta
- gps-jäljitin
- akku joka irtoaa numerokoodilukolla avaimen sijaan
- jalkatukea ei pyöräliikkeetkään tähän nykyiseen osaa laittaa, ottaisin jos saisin
- laturit olis kivoja jos toimis ristiin edes saman valmistajan kesken (vaikka meillä e8000 moottoriset, niin ei laturit mätsää??)
Koitappa katsoa playkaupasta emaxMobileapp 1.19€
Stunlocker 1.69€
Lupailee 8000 nopeuden säädöt tuolla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
48
Koitappa katsoa playkaupasta emaxMobileapp 1.19€
Stunlocker 1.69€
Lupailee 8000 nopeuden säädöt tuolla.
Ei lupaile kumpikaan ilman lisenssiä. Joka on STunlockeriin 30€ (+alv, ellei satu asumaan vaikka jenkeissä alvittomassa osavaltiossa... Tämän voi ostaessa ihan itse määrittää missä "asuu").

Tämä lienee se halvin vaihtoehto.
 
Toggle Sidebar

Ylläpitoa paikalla

Statistiikka

Viestiketjut
92 202
Viestejä
1 888 104
Jäsenet
39 675
Uusin jäsen
Kele12

Hinta.fi

Ylös Bottom