Sähköavusteiset polkupyörät (max 250W, max 25km/h, ei vakuutustarvetta)

Kertokaas mihin hintaan olette saanut liikennevakuutuksia. Ja osakasko. 250w-1000w sähköpyörälle..

Op-pohjola oli todella sikahintainen, ja lisäksi vuodenaikahinnoiteltu :D
Tapiolalla eivät edes myyneet vakuutusta
IF oli ihan ok hintanen.
 
Miten käytännön eläminen sähköfillarin kanssa on toiminut esim kerrostaloissa? Yhteiseen varastoon ei uskalla jättää, mutta kestääkö säilytystä lasitetulle parvekkeella akku kiinni tai irrotettuna? Vai pitäisikö suosiolla odottaa että on se talli mihin saa aina fillarin kuivaan ja lämpimään lataukseen?

Kovasti tuollainen houkuttaa mutta hinta ja tämä käytännön ylläpito nykytilanteessa laittavat hanttiin...
 
Miten käytännön eläminen sähköfillarin kanssa on toiminut esim kerrostaloissa? Yhteiseen varastoon ei uskalla jättää, mutta kestääkö säilytystä lasitetulle parvekkeella akku kiinni tai irrotettuna? Vai pitäisikö suosiolla odottaa että on se talli mihin saa aina fillarin kuivaan ja lämpimään lataukseen?

Kovasti tuollainen houkuttaa mutta hinta ja tämä käytännön ylläpito nykytilanteessa laittavat hanttiin...
Samalla tavalla se siellä parvekkeella säilyy kuin kylmässä ulkovarastossa, eli ei ongelmaa sen suhteen. Akkua kannattaa kuitenkin säilyttää ja ladata sisätiloissa.

Parvekkeelle roudaaminen voi olla välistä tuskallista. Itse suosisin sitä yleistä varastoa kunnon lukon (ja vakuutuksen) kanssa.
 
Speedboxilla saa poistettua 25km/h avustusrajan, mutta samalla fillarista saattaa tulla laiton (riippuu varmaan vähän keneltä kysyy ja miten lakia tulkitaan) ja se saattaa kostautua mahdollisessa kolaritilanteessa, vaikka rajoitin olisikin tapahtumahetkellä käytössä normaalisti. Ihan vaan tiedoksi.
Tän riskin moni on varmaan valmis ottamaan. Kaikkea _VOI_ toki sattua mutta en jaksaisi moisen takia ajella pelko perseessä 25kmh rajoittimet päällä.

Säilytyksestä: Mulla on ihan normi maastofillarillekin omassa häkkivarastossa seinäkoukku johon sen ripustelen jos pidemmän aikaa on käyttämättömänä. Jos joka päivä ajaa, niinkuin nyt kesäkaudella niin ei jaksa aina sinne viedä vaikka ei sinne montaa kymmentä metriä olekaan. Vakuutukset on onneksi sitä varten, mutta harmittaahan se jos pyörä pöllitään. Toki onneksi on maantiefillari millä voi polkea väliajat - kuten esim nyt kun runko meni poikki ja uutta odotellaan.
 
Viimeksi muokattu:
Samalla tavalla se siellä parvekkeella säilyy kuin kylmässä ulkovarastossa, eli ei ongelmaa sen suhteen. Akkua kannattaa kuitenkin säilyttää ja ladata sisätiloissa.

Parvekkeelle roudaaminen voi olla välistä tuskallista. Itse suosisin sitä yleistä varastoa kunnon lukon (ja vakuutuksen) kanssa.
Kyllähän tuo tekniikka hieman epäilyttää, kesällä varmasti toimii mutta syksyllä ja talvella pakko varmasti säilöä tuolla kellarissa ja ottaa riski sen suhteen. Prismasta irtoaisi Helkaman XE11 tai XE10 15% alennuksella ja henkilökunta-alennuksilla, irroitettava akkua noissa ei ole mutta tuo 30% ale olisi todella kohtuullinen näin kesken kauden.

 
Kyllähän tuo tekniikka hieman epäilyttää, kesällä varmasti toimii mutta syksyllä ja talvella pakko varmasti säilöä tuolla kellarissa ja ottaa riski sen suhteen. Prismasta irtoaisi Helkaman XE11 tai XE10 15% alennuksella ja henkilökunta-alennuksilla, irroitettava akkua noissa ei ole mutta tuo 30% ale olisi todella kohtuullinen näin kesken kauden.

Kiinteä akku? Ei hyvää päivää mikä aivopieru, jos tuo pitää paikkaansa. Ulkonäöllisenä miinuksena 29" eturengas ja takana 27,5". Myöskään käytännössä tuolla ei liene mitään positiivisia vaikutuksia, jos ei sitten vetele metsiköissä ihan rajoilla.

No, tämä on tätä Helkamaa taas. Pakko olla kallis ja erilainen. Alennusta pitäisi saada 40% että alkaisin harkitsemaan kumpaakaan noista.
 
Kiinteä akku? Ei hyvää päivää mikä aivopieru, jos tuo pitää paikkaansa. Ulkonäöllisenä miinuksena 29" eturengas ja takana 27,5". Myöskään käytännössä tuolla ei liene mitään positiivisia vaikutuksia, jos ei sitten vetele metsiköissä ihan rajoilla.

No, tämä on tätä Helkamaa taas. Pakko olla kallis ja erilainen. Alennusta pitäisi saada 40% että alkaisin harkitsemaan kumpaakaan noista.
No joo, ”kiinteä” akku eli ei ainakaan yhtä helposti irroitettava kuin noissa Boscheissa näyttää olevan vaan runkoon integroitu.

Pitääpä vähän vielä tutkailla ja käydä koeajolla ennen tarkempaa hutkimista.
 
Miten käytännön eläminen sähköfillarin kanssa on toiminut esim kerrostaloissa? Yhteiseen varastoon ei uskalla jättää, mutta kestääkö säilytystä lasitetulle parvekkeella akku kiinni tai irrotettuna? Vai pitäisikö suosiolla odottaa että on se talli mihin saa aina fillarin kuivaan ja lämpimään lataukseen?

Kovasti tuollainen houkuttaa mutta hinta ja tämä käytännön ylläpito nykytilanteessa laittavat hanttiin...

Mulla seisoo pyörät aina ulkona 24/7/365 ja ainakin ensimmäisenä talvena 0 ongelmaa.

Isoin mahdollinen ongelma on että akun pidike sataa niin täyteen lunta ja jäätä ettei saa puhtaaksi, sen suojasin pahimpina päivinä. Sateella puhalsin isoimmat vedet pois, akku kiinni ja kovaa ajoa.

Radon ZR Team Boschin koneella ja runkoakulla. Akku välillä sisällä, joskus unohtui kiinni ulos, ei kärsinyt range silti merkittävästi.
 
Millaisia vakuutuksia sähköpyörälle kannattaa miettiä ? Ei oo aikaisempaa kokemusta asiasta vaan nyt kun ois pyörä tulossa niin alkaa vakuutus houkuttelemaan.
 
Millaisia vakuutuksia sähköpyörälle kannattaa miettiä ? Ei oo aikaisempaa kokemusta asiasta vaan nyt kun ois pyörä tulossa niin alkaa vakuutus houkuttelemaan.

Kotivakuutus tai erillinen pyöravakuutus. Kotivakuutuksen osalta pitää katsoa että missä se on voimassa (vrt missä pyörää käytetään) ja mikä on yksittäisen tavaran maksimiarvo verrattuna pyörän arvoon. Noi vaihtelevat aika paljon. Pyörävakuutuksen osalta taas hinnat vaihtelevat aika paljon, joten kannattaa käydä eri toimijoita läpi. Ainakin IFin on kerrottu olevan hyvä. Vaimo on töissä vakuutusyhtiössä (ei IF), joten meillä on vähän eri tilanne.

Jos haluaa vakuutuksen mikä korvaa myös omatoimisen rälläämisen niin sitten menee pyörävakuutuksen puolelle.
 
  • Tykkää
Reactions: |le
Ittellä tais kotivakuutus olla 5t asti, kattaa molemmat sähkärit.

Sorry jos tulee itsestään selvyytenä mut kuten tuossa sanoin kotivakuutuksessa voi olla erikseen kokonaisvakuutusarvo ja sitten yksittäisen tavaran maksimiarvo. Vaikka kokonaisvakuutusarvo hinnan kattaakin jos yksittäisen tavaran arvo on alempi niin sillä sitten mennään.
 
Mä laajensin oman IF:in kotivakuutuksen LaajaPlussaan kun ostin sähkärin, ja kivastihan ne sitten korvasi joka euron kun pyörä lähti rälläkkämiehen matkaan. Pyörän maksimikorvausarvo on siinä 5000€ (normaalisti 2500€), ja ikävähennyksiä lasketaan vasta hankintavuosi + 3v jälkeisestä ajasta.
 
Vaikuttaa olevan hyvä myynti sähköpyörillä tai sitten on pienet varastot. Ei oikein mistään löydy 17 tuumasella cube reaction hybrid pro 500:sta.
 
  • Tykkää
Reactions: |le
Nytpä on moottoripaketti paikallaan, tosin mukana tulleella yli-isolla 46t rattaalla mutta sai ainakin kokeiltua.

Asennus on erittäin helppoa, oikeastaan eniten työtä aiheutti vaihteentunnistimen(ei pakollinen) asentaminen kun vaijeri lähti purkautumaan. Poljinvarsien ja tähtimuttereiden avaimet ovat pakollisia, olivat tiukassa vaikka uusi pyörä olikin kyseessä.

Loput onkin sitten järkeilyä minne ja mistäkautta johdotukset vetää, itse ainakin käyn "sukkaa" hakemassa minne piilotan piuhat.

Jonkinasteinen pohjapanssari on saatava koska piuhat tulevat moottorin pohjasta.

Moottorin toiminta on vähintäänkin kulmikasta on-off tyyppistä, siihen kun yhdistetään liian iso välitys niin ei hyvä, tiukka kääntyminen oli mielenkiintoista.

Tuosta kulmikkuudesta tiesinkin jo etukäteen ja pienemmällä rattaalla sekä ohjelmalla sitä saa korjattua(tästä syystä tilasin samalla kaapelin)

Katsotaan nyt millaisen tästä lopulta saa aikaiseksi vai olisiko pitänyt kuitenkin ostaa suoraan tsdz2 momentintunnistuksella :btooth:

Tältä sivulta löytyy kattavasti juttua näiden ohjelmoinnista ja suositeltavista päivityksistä.

 

Liitteet

  • 20200604_174640_copy_1612x1209.jpg
    20200604_174640_copy_1612x1209.jpg
    660,9 KB · Luettu: 163
  • 20200605_192645_copy_1612x1209.jpg
    20200605_192645_copy_1612x1209.jpg
    657,5 KB · Luettu: 160
  • 20200605_192622_copy_1612x1209.jpg
    20200605_192622_copy_1612x1209.jpg
    625,2 KB · Luettu: 145
  • 20200605_192608_copy_1612x1209.jpg
    20200605_192608_copy_1612x1209.jpg
    513,1 KB · Luettu: 137
Vaikuttaa olevan hyvä myynti sähköpyörillä tai sitten on pienet varastot. Ei oikein mistään löydy 17 tuumasella cube reaction hybrid pro 500:sta.
 
Nytpä on moottoripaketti paikallaan, tosin mukana tulleella yli-isolla 46t rattaalla mutta sai ainakin kokeiltua.

Asennus on erittäin helppoa, oikeastaan eniten työtä aiheutti vaihteentunnistimen(ei pakollinen) asentaminen kun vaijeri lähti purkautumaan. Poljinvarsien ja tähtimuttereiden avaimet ovat pakollisia, olivat tiukassa vaikka uusi pyörä olikin kyseessä.

Loput onkin sitten järkeilyä minne ja mistäkautta johdotukset vetää, itse ainakin käyn "sukkaa" hakemassa minne piilotan piuhat.

Jonkinasteinen pohjapanssari on saatava koska piuhat tulevat moottorin pohjasta.

Moottorin toiminta on vähintäänkin kulmikasta on-off tyyppistä, siihen kun yhdistetään liian iso välitys niin ei hyvä, tiukka kääntyminen oli mielenkiintoista.

Tuosta kulmikkuudesta tiesinkin jo etukäteen ja pienemmällä rattaalla sekä ohjelmalla sitä saa korjattua(tästä syystä tilasin samalla kaapelin)

Katsotaan nyt millaisen tästä lopulta saa aikaiseksi vai olisiko pitänyt kuitenkin ostaa suoraan tsdz2 momentintunnistuksella :btooth:

Tältä sivulta löytyy kattavasti juttua näiden ohjelmoinnista ja suositeltavista päivityksistä.

Minkä hintainen setti tämmöinen on kokonaisuudessaan sisältäen pyörän, akun, moottorin ja millaisilla osilla? Ihan mielenkiinnosta.
 
Minkä hintainen setti tämmöinen on kokonaisuudessaan sisältäen pyörän, akun, moottorin ja millaisilla osilla? Ihan mielenkiinnosta.
Ostettaessa tonnin ja kahden vuoden päästä 2-3 tonnia, riippuen siitä laskeeko hinnan varaosien ja töiden osalta, vai riekaleina olevien hermojen kilohinnalla. Jos kyse on ihan vain rakentelun harrastelusta, niin sitten kaiken voi toki laittaa sen piikkiin. :D

Mä laajensin oman IF:in kotivakuutuksen LaajaPlussaan kun ostin sähkärin, ja kivastihan ne sitten korvasi joka euron kun pyörä lähti rälläkkämiehen matkaan. Pyörän maksimikorvausarvo on siinä 5000€ (normaalisti 2500€), ja ikävähennyksiä lasketaan vasta hankintavuosi + 3v jälkeisestä ajasta.
Omavastuu on varmaan mukana myös IF:llä? Ja jos ei ole, niin se on oletettavasti huomioitu vakuutuksen kuukausimaksuissa. Ilmaisia lounaita ei kuitenkaan ole.

Omavastuu ja varsinkin ikävähennykset tekevät vakuutuksista aika usein lähinnä hetkellisiä helpotuksia varkauden tai onnettomuuden tapahtuessa. Jos laittaisi jatkuvasti saman summan syrjään omalle "vakuutustilille", niin todennäköisesti onnettomuuden sattuessa säästyisi aikaa, rahaa ja hermoja, mutta niin me vain kaikki käytetään vakuutuksia. Hulluja ollaan kaikki.

Tuunattujen fillareiden liikennevakuutukset sitten erikseen.
 
Viimeksi muokattu:
Millaisia vakuutuksia sähköpyörälle kannattaa miettiä ? Ei oo aikaisempaa kokemusta asiasta vaan nyt kun ois pyörä tulossa niin alkaa vakuutus houkuttelemaan.

250w tehoselle kotivakuutus. tehokkaammalle liikennevakuutus+osakasko. kotivakuutusta ei tarvii eikä ole hyötyä.

Jos laittaisi jatkuvasti saman summan syrjään omalle "vakuutustilille", niin todennäköisesti onnettomuuden sattuessa säästyisi aikaa, rahaa ja hermoja, mutta niin me vain kaikki käytetään vakuutuksia. Hulluja ollaan kaikki.

No ei kyllä pidä paikkaansa, koska esim itsellä varkausvakuutus maksaa jotain luokkaa 50e/vuosi.

Ja pyörän arvo 2200e
 
  • Tykkää
Reactions: |le
Minkä hintainen setti tämmöinen on kokonaisuudessaan sisältäen pyörän, akun, moottorin ja millaisilla osilla? Ihan mielenkiinnosta.
Siinä 1100€ paikkeilla 17,5ah akulla pyörineen tällä hetkellä mutta kuten kautium vastasikin niin osasarjat ovat hinnat alkaen mallia eli niitä joutuu varmasti uusimaan.

Tarkoituksena olikin testailla millaisen tästä saa tehtyä ja syksyn tarjouksista ostaa sitten laadukkaampi täysjoustoinen aihio tai sitten ostan tähän laadukkaampaa palikkaa hajonneiden tilalle koska runko sopii itselleni hyvin ja on tukeva.
 
No ei kyllä pidä paikkaansa, koska esim itsellä varkausvakuutus maksaa jotain luokkaa 50e/vuosi.

Ja pyörän arvo 2200e
Jaa että erillinen varkausvakuutus 50€/v ja se maksaa koko fillarin varkauden? Mistä sellaisia saa?

Normaalisti kannattaa ottaa kotivakuutus, joka kattaa myös fillarin varastamisen, mutta yleensä niissä on myös ikävähennys ja myös jonkinlainen omavastuu (150€-200€). Vuosimaksu on asunnon koosta ja omaisuuden arvosta riippuen käytännössä aina paljon enemmän kuin 50€/v, mutta ei ihan heti tule siltikään mieleen tilannetta miksi fillarille kannattaisi ottaa erillinen vakuutus muun omaisuuden päälle.
 
Omavastuu on varmaan mukana myös IF:llä? Ja jos ei ole, niin se on oletettavasti huomioitu vakuutuksen kuukausimaksuissa. Ilmaisia lounaita ei kuitenkaan ole.

Periaatteessa joo, mut claimin yhteydessä selvis että niillä oli joku bonusohjelma et jos ei ollut tehnyt claimeja johonkin aikaan niin omavastuuta ei peritty.
 
Kävin ensimmäistä kertaa oikessti koeajamassa tällaista laitosta ja heti iske pahempi kuume hankkia oma, todella siistejä laitoksia. Jos budjetin lyö noin 2700 euron pintaan niin mitä tällä kannattaisi katsoa? Vaatimuksena vain jäykkäperä isyys lukittavalla keulalla, helposti irrotettava akku sekä tietenkin mahdollisimman nopea toimitus jotta pyörästä pääsee nauttimaan ennen juhannusta.

Nämä tulleet nyt vastaan:


Kaikki ovat eri koneilla (Shimano, Yamaha, Bosch) ja ilmeisesti kohtuullisen hyvin toisiaan vastaavilla osasarjoilla.
 
Jaa että erillinen varkausvakuutus 50€/v ja se maksaa koko fillarin varkauden? Mistä sellaisia saa?

Normaalisti kannattaa ottaa kotivakuutus, joka kattaa myös fillarin varastamisen, mutta yleensä niissä on myös ikävähennys ja myös jonkinlainen omavastuu (150€-200€). Vuosimaksu on asunnon koosta ja omaisuuden arvosta riippuen käytännössä aina paljon enemmän kuin 50€/v, mutta ei ihan heti tule siltikään mieleen tilannetta miksi fillarille kannattaisi ottaa erillinen vakuutus muun omaisuuden päälle.

Osakasko nimellä kulkee, ja itellä on IF:llä. Kattaa varkauden lisäksi myös hirvikolarin :D, ilkivallan ja tulipalon aiheuttamat vahingot.

Tokihan tätä ei saa 250W pyörälle, itsellä on 1000W, itse rane..raketettu L1E-A vekotin.

Ja muistin hinnan väärin. Melkein 60e/v.

1591469008742.png
 
Osakasko nimellä kulkee, ja itellä on IF:llä. Kattaa varkauden lisäksi myös hirvikolarin :D, ilkivallan ja tulipalon aiheuttamat vahingot.

Tokihan tätä ei saa 250W pyörälle, itsellä on 1000W, itse rane..raketettu L1E-A vekotin.

Ja muistin hinnan väärin. Melkein 60e/v.

1591469008742.png
Niin, eli ei saa "normipyörälle", sisältää 200€ omavastuun ja ikävähennyksen.
 
2000km tuli viimelauantaina täyteen Biltemapyörällä helmikuun alusta alkaen. Hyvin on pelannut, ei ole tarvinnut vielä varaosahyllyä edes verottaa. Takarengas alkaa olla tosin kohta vaihdon rajalla, kulunut aika reippaasti :vihellys: Kestäispä kuiten tän kesän niin vois sitten talveksi hommata uudet renkaat.
 
Viimeksi muokattu:
Kertokaas mihin hintaan olette saanut liikennevakuutuksia. Ja osakasko. 250w-1000w sähköpyörälle..

Op-pohjola oli todella sikahintainen, ja lisäksi vuodenaikahinnoiteltu :D
Tapiolalla eivät edes myyneet vakuutusta
IF oli ihan ok hintanen.
IF taitaa olla halvin näissä sähköpyörä vakuuttamisessa tällä hetkellä.
 
Onko joku saanut yhteyttä BikeDiscountiin ? Soitan aspaan niin sanotaan, että mikäli haluat palvelua englanniksi, paina 2. Vaan 2:sta naputellessa ei tapahdu mitään vaan sama automaattiviesti pyörii loputtomiin...kokeiltu nyt usealla puhelulla. Sähköpostiinkaan eivät ole vastanneet nyt 8 päivään. Alkaa kohtapuoliin pyöriä vaihtoehtona perua koko tilaus kun on muutamaa päivää vaille kuukausi mennyt eikä tapahdu mitään. Itselle kuitenkin iso raha kaupassa kiinni... Ilmoittaisivat edes jotain päivitystä tilanteesta...
 
Onko joku saanut yhteyttä BikeDiscountiin ?

Yritin olla yhteydessä yhteen pikkujuttuun liittyen toimituksen jälkeen mutta en ole saanut vastausta. En ole yrittänyt soittaa vaan pistin mailia. Toivottavasti homma selviää pikaisesti.
 
  • Tykkää
Reactions: |le
Jaha ovat BikeDiscountissa päivittäneet tilannetta koronan suhteen ja pidentäneet toimitusarviota: "Since every bicycle will be assembled and set-up before shipping, it can currently take 4 weeks from your order of a bicycle which is in stock to our handing it over to the shipping service provider."

Hyvä huomata muidenkin mikäli tuolta haluaa pyörän tilata. Toki vastaava tilanne on varmaan muissakin alan verkkokaupoissa. Puuuuuuuuuh...
 
Suomesta Rtech:ltä tilasin viime tiistaina ja eilen tuli ilmoitus että paketti lähetetty.
Bike discounts:sta olisin säästänyt muutaman kympin, mutta saapahan nyt pyörän nopeammin ja ehkä takuukin hoituu helpommin.
 
Suomesta Rtech:ltä tilasin viime tiistaina ja eilen tuli ilmoitus että paketti lähetetty.
Bike discounts:sta olisin säästänyt muutaman kympin, mutta saapahan nyt pyörän nopeammin ja ehkä takuukin hoituu helpommin.

Saman olisin tehnyt itsekin jos ois tuota kyseistä mallia ollut myynnissä. Tosin nyt on jo sellaset fiilikset, että ois voinut valita astetta paremman pyörän, joka ois esim. tuolta löytynyt ja saanut nopeesti.
 
Hieno on ^!
--
Ite jysäytin tämmöseen "rotwalliin" tai reunukseen (kiveä, noin 20cm-30cm) korkeaan 32 km/h lasissa. Takarengas puhkesi tai ilmat lähti (en vielä tarkemmin tutkinut). Liekkö ollut liikaa painetta vai mikä sen muka sai puhkeamaan, pyörässä kuitenkin takajousto pehmentämässä..
Jotenkin kuvittelin että moisen iskun kestää.. Ei näköjään. Toivottavasti ei vanne menny.
 
CUBE Reaction Hybrid Pro 500 Allroad Eka testilenkki takana.
Hyvältä tuntuu, mutta keulan huonouden kyllä joka töyssyssä huomaa.

IMG_1104.jpg

Komea on! Avaatko hieman lisää millälailla keulan huonouden tuntee ? Ymmärtänyt itsekin ettei tuo ilmajousi milläänlailla erityisen hyvä ole vaan enemmänkin pomppukeppi (?)
 
Komea on! Avaatko hieman lisää millälailla keulan huonouden tuntee ? Ymmärtänyt itsekin ettei tuo ilmajousi milläänlailla erityisen hyvä ole vaan enemmänkin pomppukeppi (?)
niin tässähän ei vissiin ole ilmajousta vaan vaan ihan jousi.
Ei sitä asfaltilla huomaa jos kuopat väistelee, mutta tollaisella kävelytiellä missä vähän isompaa juurakkoa niin tuntuu erilaiselta kuin tuossa vanhassa pyörässäni oleva RockShox Reba.
Tämä Suntour tuntuu "jousimaiselta". Vaikea selittää :)
Säädötkin tässä mitä on, kun Rebassa pystyi pumppaamaan iskarin sopivaksi ja reboundinkin säätämään.
 
  • Tykkää
Reactions: |le
niin tässähän ei vissiin ole ilmajousta vaan vaan ihan jousi.
Ei sitä asfaltilla huomaa jos kuopat väistelee, mutta tollaisella kävelytiellä missä vähän isompaa juurakkoa niin tuntuu erilaiselta kuin tuossa vanhassa pyörässäni oleva RockShox Reba.
Tämä Suntour tuntuu "jousimaiselta". Vaikea selittää :)
Säädötkin tässä mitä on, kun Rebassa pystyi pumppaamaan iskarin sopivaksi ja reboundinkin säätämään.

Hyvä kuulla mielipidettä kun Reaction Hybrid ONE tulossa itselle, jossa taitaa olla sama etujousi. Tuon tais saada säädettyä vain lukkoon tai auki ? Mutta nooh ainahan noita voi päivitellä jos tulee tarvetta :) Itselle ensimmäinen pyörä yleensäkään minkäänlaisella jousituksella niin menee luultavasti sen puolesta ainakin alkuun.
 
Hyvä kuulla mielipidettä kun Reaction Hybrid ONE tulossa itselle, jossa taitaa olla sama etujousi. Tuon tais saada säädettyä vain lukkoon tai auki ? Mutta nooh ainahan noita voi päivitellä jos tulee tarvetta :) Itselle ensimmäinen pyörä yleensäkään minkäänlaisella jousituksella niin menee luultavasti sen puolesta ainakin alkuun.
On tuossa jonkinlainen preload säätö, mutta eipä se nyt niin kauheasti vaikuta.
Kyllä tuo ehkä parempi on kuin jäykkäkeula, jos ei kauheasti maastossa ajele.
 
Hieno on ^!
--
Ite jysäytin tämmöseen "rotwalliin" tai reunukseen (kiveä, noin 20cm-30cm) korkeaan 32 km/h lasissa. Takarengas puhkesi tai ilmat lähti (en vielä tarkemmin tutkinut). Liekkö ollut liikaa painetta vai mikä sen muka sai puhkeamaan, pyörässä kuitenkin takajousto pehmentämässä..
Jotenkin kuvittelin että moisen iskun kestää.. Ei näköjään. Toivottavasti ei vanne menny.

Klassinen ns. snakebite - sisäkumi puristuu vannetta vasten ja se leikkaa sisäkumin puhki. Ei oikein auta muu kuin varoa rotvalleja kovalla vauhdilla tai pitää kovemmat paineet renkaissa ettei pääse lyttyyn.
 
On tuossa jonkinlainen preload säätö, mutta eipä se nyt niin kauheasti vaikuta.
Kyllä tuo ehkä parempi on kuin jäykkäkeula, jos ei kauheasti maastossa ajele.

Rengaspaineet kannattaa laittaa kohdilleen, näyttää aikamoisen pinkeiltä renkaat ainakin kuvan perusteella, se auttaa kummasti.
 
Tilasin Cube Reaction Hybrid Pro 500 Allroad iridium´n´black 17" bike-discountilta. Tiedä sitten tuliko tilattua sika säkissä ja aika pitkä toimitusaika. Menee syksyyn.
 
Löytyykö jotain hyviä linkkejä, jos itse alkaisi pyörää sähköistämään?
Tämä ainakin on toiminut jo pitkään Suomessa. Parikin pyörää kauan sitten sieltä hankituilla osilla onnistuneesti sähköistetty ja toimivat hyvin edelleen.
 
Tämä ainakin on toiminut jo pitkään Suomessa. Parikin pyörää kauan sitten sieltä hankituilla osilla onnistuneesti sähköistetty ja toimivat hyvin edelleen.
Tämän sarja mullakin käytössä jo ainakin 4-5v ja hyvin toimii...
 
Täälläkin tuli emännän kanssa molemmille hommattua CUBE Reaction Hybrid Pro 500 pyörät R-techiltä päälle kuukaus sitten. Sai vielä vähän hinnasta pois kun kaksi osti.

300km takana ja polkuja tullut jonkin verran rullailtua. Ensimmäinen maastopyörä itselle, mutta kyllä varmasti parempia joustokeulia löytyis kun tuo suntourin halpis.

Meidän käytössä se nyt ainakin vielä menettelee, kunnes hajoaa. Rockshoxiin päivitys ollut mielessä, mutta ehkä tuon nyt ajaa rikki, mikäli hajoaa. Monesti ajanut metsiä ihan keula lukossakin ja vähän pienemmillä paineilla.

Kyseessä myös ensimmäinen sähköpyörä itselläni ja normaalia pyörää en enää kaipaa :rofl2:
IMG_20200515_190219.jpg
 
  • Tykkää
Reactions: |le
CUBE Reaction Hybrid Pro 500 Allroad Eka testilenkki takana.
Hyvältä tuntuu, mutta keulan huonouden kyllä joka töyssyssä huomaa.

IMG_1104.jpg
Sama tulia tilattua. Iso pettymys jos keulan on rakennettu huonosti. Oletus kuitenkin ettää 2.5 k pyörässä jotain laatua voisi odottaa.
 
Sama tulia tilattua. Iso pettymys jos keulan on rakennettu huonosti. Oletus kuitenkin ettää 2.5 k pyörässä jotain laatua voisi odottaa.
Jotain laatua varmasti on joo, mutta osasarjat sen kokonaisuuden kuitenkin ratkaisevat. Jos keulassa lukee "Suntour", niin se on melkoi varma merkki siitä, että ainakin sen kohdalla on säästetty, mutta muista osista se ei kerro mitään. Taviksille keulalla ei ole niin paljoa merkitystä ja toisaalta enemmän asiaan perehtyneet tietävät huomioida sen jo valintavaiheessa. Onneksi keulan voi kuitenkin myöhemmin päivittää paremmaksi, jos kokee tarpeelliseksi. Sähkökamojen vaihtaminen ei ole yhtä helppoa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 463
Viestejä
4 552 375
Jäsenet
74 989
Uusin jäsen
Verri_T

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom