No eihän siitä haittaa ole jos nyt laitat vielä kuukaudeksi pariksi rahat jonnekin säästötilille kunhan se on sellainen missä ei ole esim. vuoden sitoutumispakkoa tms.Mitenköhän tuota ois viisainta tehdä, nyt kun olen viimein tuon säästötouhun saanut joltain osin aloitettua, satanen sinne toinen tänne ja kun olen tähän mennessä koko elämäni makuuttanut "säästöjä" toisella tilillä joka ei kerrytä korkoja tai muutakaan. Siellä on ollut se ns. pahan päivän vara tai jos tekee mieli ostaa jotain isompaa niin saa kertarysäyksellä sen myös maksettua pois. Ja tietty se on tuonut myös tiukkana hetkenä sen rauhan, että siinä ne rahat on ja ne on tarvittaessa heti käytettävissä.
Tuossahan nyt ei tietty ole mitään järkeä, mutta nyt sitten taas kun tässä on asuntoa katseltu jo jonkun tovin ja tuolta tililtä missä olen makuuttanut eurojani niin pitäisi mahdollisuuksien mukaan olla maksamassa käsirahaa johon menisi käytännössä kaikki käteisvarat.
Toki asunnon ostaminen ei ole vielä ajankohtainen, mutta kukatietää josko kuukauden päästä jo ollaan kirjoittamassa kauppakirjoja niin onko kuitenkin se korkoperustainen perussäästötili viisain ajatus, jos nyt vielä viime hetkellä lähtisi siirtämään niitä muualle makuutililtä?
Ehkä arvokkain oppi on kuitenkin se että olet ymmärtänyt ettei ole ihan nappiin mennyt jos rahoja on vuosikausia käyttötilillä makuuttanut. Jatkossa sitten täälläkin rummutettua kuukausisäästämistä.