Itse olen sijoittanut erilaisiin tavoitteisiin päästäkseni. Vaikee ymmärtää mihin tarvitaan erillistä fire ketjua jos ainoa hyväksyttävä motivaatio sijoittamiselle ja sijoittamisen tavoitteille tässäkin ketjussa on fire.Joo, vähän jäi noista @3dfx viesteistä sellainen kuva, ettei herralla itse ole penniäkään kiinni missään tuottavassa omaisuudessa, mutta silti pakottava tarve tulla pätemään asiasta.
Pankissa sijoitusvarallisuus on ainakin ennen arvotettu huomattavasti alemmas mitä käteinen, eikä omarahoitusosuus 0% asunnosta tai talosta ole pankille kovin mieluisa luototettava. Eli jos tavoite on ostaa talo tai asunto niin realisoimatta jättäminen ei ole optimi strategia, kuten ei myöskään esim. 10v säästäminen käyttötilille 0% reaalikorolla.Ei ole mitään järkeä realisoida tuottavaa omaisuutta ja pistää rahoja kiinni sellaiseen, joka ei tuota mitään. Jos saat pankista lainaa selvästi pienemmällä korkoprosentilla, kuin sijoitetun varallisuuden tuotto, niin teet taloudellisesti tappiota pistäessäsi lypsävän lehmän teuraalle.