Mä olen ottanut ihan custom statement, siihen trades ja sitten valinnut aikavälin 1.1-31.12 eli ”viime vuoden” josta generoidaan ja siinä ne on. Käsittääkseni siihen vakio activity stamementtiinkin tulee ihan samat kamat, customissa vaan voi jättää vaikka osingot pois näkyvistä ja customiin ehkä saa jotain krääsää vähän tarkemmin kuin mitä vakiopohjassa on. Sun pitää painaa hiirellä sitä myyntiriviä olisko ollut vasemmasta reunasta niin se ”laajenee” eli vakiona ne vlosed lotit on piilossa, mitään nuolta/plussaa ei ole
, pdf exportissa tuo oli selkeämmin ainakin joskus, olisiko siinä ollut + vasemmassa reunassa. Eli jos nyt nyt myynyt vaikka 100kpl jotain ja ostanut sitä 2015 15kpl, 2016 25kpl, 2017 25kpl ja vielä eri päivänä 35kpl niin tuossa on 4kpl closet lot rivejä joista muistaakseni näkyy sekunnin tarkkuudella että koska ostettu, mihin hintaan.
Mulla on kone pakattu syvälle autoon mutta etti githubista mun skripta: IB_Trade_Parser.py vai ilman väliviivoja… Kaveriksi tarvii suomenpankin valuuttakurssi xml:n tai vastaavassa muodossa laitetut kurssit kauppapäiville. Siitä skriptistä näet että miten se ettii sitä kamaa html:stä eli aina kun on myynti niin heti sen perään on nuo closed lotit.
Jos ei selviä niin mä voin koittaa tarkemmin auttaa parin viikon päästä, loma menee kaljaa juodessa
. Mulla tuo IB:n statementti ainakin toimi vielä keväällä kun veroilmon täytin ja monta edellistä vuotta, mutta onhan tuossa tietysti jotain voinut muuttua parin kuukaudena aikana mutta vahvasti epäilen. Mä en oi ikinä käyttänyt mitään flex queryjä, pelkästään sitä perus statement osiota. Flexillä varmaan näkisi nykyisetkin ostoerät joita ei ole myyty että paljonko ne on voitolla tms, sitä kun ei activity statementseista näe.
Edit tossa:
GitHub - okkraj/IB_Trade_Parser: Script parses Interactive Brokers trade report to aid in Finnish tax report fill
Ei oo mikään täydellinen mutta ainakin itselläni toiminut mutta parina vuonna saanut vähän korjata kun on ollut joku ihme trade joka on ollut html:ssä eri lailla esim viimeksi oli myyty 0,5 osaketta ja sitten 1,5 toisaalta eli murtolukuja niin sanity checker nappas kiinni. Suomen pankin sivuilta ei joskus xml:ään ole tullut kurssit vuodesta 2009 tjsp eli jos skripti herjaa ettei kurssia löydy niin tarkista että xml:ssä ylipäänsä on niitä, skripta ettii viikon taaksepäin eli jollekin viikonloppuna tehdylle kyl löytyy perjantailta kurssi kun muistaakseni suomen pankki ei noteeraa ollenkaan la-su..