RVS, Motor up ja muut ihmeaineet.

Liittynyt
26.01.2022
Viestejä
580
Mitäs mieltä arvonraati on tankissa 40litraa kamaa ja
Red Line 85 Diesel plus

ja oon tekemässä forten turbo cleanerilla puhistuksen ja hoitava aine sekaan nii suosittelevat viimekesänä puhistu turbo nii että ahdot nous eli tukossa oli pakopesä , eli voinko törkkää kamat sisää vaikka on redlinet sisässä?
 
Liittynyt
05.08.2021
Viestejä
641
Mitäs mieltä arvonraati on tankissa 40litraa kamaa ja
Red Line 85 Diesel plus

ja oon tekemässä forten turbo cleanerilla puhistuksen ja hoitava aine sekaan nii suosittelevat viimekesänä puhistu turbo nii että ahdot nous eli tukossa oli pakopesä , eli voinko törkkää kamat sisää vaikka on redlinet sisässä?
Olen sitä mieltä, että käyttäjässä vika jos tarvitsee tuollaista myötäänsä tehdä. 500000 on helppo juttu ahtimelle ilman ihmeaineita kun sillä on oikeat olosuhteet ja öljynvaihto ajallaan.
Minulle on tullut vastaan 2 hajonnutta ahdinta, kumpikin täysperävaunun vetureissa joilla vedetään pelkkiä täysiä kuormia ja joiden tehoa on olennaisesti kasvatettu. Kilometrimäärät olivat reilu 1 ja vajaa 2 miljoonaa.

Ja sitten toki on autoilijoita jotka ajavat vanhoilla öljyillä ja ahtimet volisevat jo 200tkm kohdalla, mutta auto on heille vain kulkupeli, ei kiinnostus.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 697
Ylipäätään kyllä kiinnostais, että miten pakopesä muka ahtimessa menee tukkoon. Lämmöt on kuitenkin sitä luokkaa ahtimen pakopuolella, että kaikki palava kyllä pitäs palaa sieltä.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
599
Ylipäätään kyllä kiinnostais, että miten pakopesä muka ahtimessa menee tukkoon. Lämmöt on kuitenkin sitä luokkaa ahtimen pakopuolella, että kaikki palava kyllä pitäs palaa sieltä.
Varmaan tarkoittaa VNT ahtimen siipien säätökehää mutta en ole kuullut että mikään lisäaine niitä elvyttäisi. Jotkut on tyhjentäneet mr muscle pulloja pakosarjan kautta ja liuottaneet pidemmän aikaa.
 
Liittynyt
26.01.2022
Viestejä
580
Ylipäätään kyllä kiinnostais, että miten pakopesä muka ahtimessa menee tukkoon. Lämmöt on kuitenkin sitä luokkaa ahtimen pakopuolella, että kaikki palava kyllä pitäs palaa sieltä.
vnt turboissa siivet jumittaa jos et tienny kannattaa vaikka googlettaa karstottuu
 
Liittynyt
26.01.2022
Viestejä
580
Varmaan tarkoittaa VNT ahtimen siipien säätökehää mutta en ole kuullut että mikään lisäaine niitä elvyttäisi. Jotkut on tyhjentäneet mr muscle pulloja pakosarjan kautta ja liuottaneet pidemmän aikaa.
1715122326725.png


siivet jumittaa ja aina täällä puhujia mutta ei tietäjiä turbo clenaria forten toimii ja auttoi itellä ahdot nous muttaku ette tiedä puhutte ja morkkaatte va
 
Liittynyt
05.08.2021
Viestejä
641


siivet jumittaa ja aina täällä puhujia mutta ei tietäjiä turbo clenaria forten toimii ja auttoi itellä ahdot nous muttaku ette tiedä puhutte ja morkkaatte va
Ei täällä kukaan morkkaa, mutta kannattaa arvioida oletko hieman mainoksen uhri. Sellainen kuva on tullut käyttämiesi lisäaineiden määrästä. Enhän toki tiedä annatko moottorin käydä jatkuvasti tyhjää tms jolloin ongelmia tuottaa oma toiminta ja ihmeaineet auttavat.

Äläkä syytä muita tietämättömiksi kun itse puhut tukossa olevasta pakopesästä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.01.2022
Viestejä
580
Moro täällä ollaan taas bäck. En voi olla mainoksen uhri jos totean forte turbo cleanerin ahtopainemittarista
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
393
Ostin itselleni uuden (vanhan siis) käyttöauton ja siihen laitoin moottoriin ja perään. Perä kun on noissa ollut porsivaa sorttia pinjonin laakerin kohdalla. Saa nähdä. Moottori ei kuluta öljyä ns ollenkaan. Tosin ajan muutenkin nyt vasta ekaa öljynvaihtoväliä joten mittadataa ei ole sen enempää.
Nyt on mittadataa enemmän. 10tkm öljynvaihtovälillä 0w30 iä kului mittatikun maksimista puoleenväliin. Tikun väli on todella lyhyt 1cm väli. Öljynvaihtomäärä on 7.7 litraa. Joten kadonnut määrä on todella vähäistä.
 
Liittynyt
27.05.2023
Viestejä
391
Miten se nyt tämän Red linen seal saverin kanssa täytyy tehdä tuo annostelu?

Red Line Seal Saver öljyvuodon tiivistysaine 118 ml | Motonet Oy

Öljytankin koko avensiksessa 3,6 litraa.

Onhan tuossa nuo prorenttimäärät minkä verran, mutta hankala tätä on annostella.
Saako tuon koko pullon kaataa öljysäiliöön vai laitanko puolipulloa?


Minkä verran oot laittanu ite tuota öljysäiliöön ajon jälkeen?


Annostus: 1 % öljytilavuudesta kerran vuodessa jatkuvaan käyttöön ja 3 % öljytilavuudesta vuodon sattuessa
• Pullollinen riittää 6-18 litraan öljyä!


Eikös tuossa sanota tavallaa että pullollinen minimissään 6 litraan riittää. Eli puoli pulloako laitan nyt alkajaisiksi? ja myöhemmin jos tiputtaa niin 1/3 osa pulloa lisäämällä sitä mukaan kun jos öljy vähenee?
Täytyykös tätä ainetta sitten aina käyttää, että alkaako ne tiivisteet sitten vuotamaan uudestaan jos tämän aineen käytön lopettaa?
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
1 499
Näyttää että käyttö-ohjeen tekijä laskenut huonosti: Luullut että 118ml * 100 = 18 litraa, vaikka se on 11.8 litraa.

Joten jos nuo prosentti-ohjeet pitää paikkaansa niin; jos ei ole vuotoa niin 1/3 pulloa vuosittain.
Jos on vuoto niin koko pullo. Ja kai sitä olisi tarkoitus laittaa aina öljynvaihdon yhteydessä uudestaan.

Mutta ei siitä mitään haittaa ole jos kokeilee aluksi vähemmällä määrällä. Tuo on öljyn voiteluominaisuuksista pois joten ei sitä haluta turhan paljon laittaa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
710
Siis nytkö tuo tiivisteitä turvottava ja pehmentävä litkukin mielletään Motor Upiksi?
Tuolta voi yrittää halutessaan etsiä sen videon, missä joku oli lorauttanut vaihteistoon kokonaisen pullon:
Lievästi ilmaistuna ei ollut enää tiivisteet mitoissaan.
En muista aiheuttiko mitään ongelmia, mutta ei tuota silti kannata liikaa laittaa.

Tai laittakaa kourallinen sekalaisia tiivisteitä laimentamattoman litkun kanssa samaan purkkiin, jos epäilyttää.

Yleensä tuota lisätään öljyihin sitten kun tiivisteestä puuttuu palanen tai öljypohjassa on reikä ja auto kusee alleen. Ei toimi.

Jos paikka x hikoilee öljyä tai auto polttaa hieman öljyä, niin tapauksesta riippuen halpa korjaus, jos ei jaksa purkaa puolta autoa.

Viimeksi käytin Motonetin halvinta litkua halkomakoneen sylinterin tiivisteeseen, kun alkoi kusemaan ihan reilusti öljyä.
Laitoin tiivisteeseen raakaa litkua ja vuoto oli poissa alle 10 minuutissa. Ei vuoda vuosienkaan jälkeen, joten ei kiinnosta purkaa koko vehjettä atomeiksi ja etsiä uutta tiivistettä.

Jos pitäisi elvyttää joku metsäraato peltoautoksi tmv. niin eipä tuo muutaman euron investointi välttämättä paska sijoitus olisi.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 263
Viestejä
4 287 342
Jäsenet
71 612
Uusin jäsen
MBlondie

Hinta.fi

Ylös Bottom