Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2024 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Mitä semmoista maagista ihmeainetta tuommoisessa motor flussissa on ettei samaa asiaa saisi toteutettua muutamalla desillä diisseliä öljyjen sekaan?
Kokeile tuota jos vielä haluat puhdistaa Red Line SI-1 bensiinin lisäaine 443 ml | Motonet Oy tuossa on markkinoiden isoin pitoisuus ja sisältää pea mikä on tehokkainta puhdistusainetta auton karstaisille suuttimille jne..300tkm ajettu bensa V6 nyki ajossa, varsinkin reippaammasti kiihdyttäessä esim. motarille tullessa ja ohittaessa.
Tuommoinen osui kaupassa öljyä ostaessa silmiin ja ajattelin ettei tuolla korkealta putoa jos kokeilee. Hintaa oli jotain 7€ pintaan.
Nykiminen väheni huomattavasti ja ostin myöhemmin toisen putelin eikä enää nypytä oikeastaan ollenkaan. Liekö sitten sattumaa kun itsekin epäilen noiden aineiden toimivuutta vai toimiiko litku oikeasti...
Kokeile tuota jos vielä haluat puhdistaa Red Line SI-1 bensiinin lisäaine 443 ml | Motonet Oy tuossa on markkinoiden isoin pitoisuus ja sisältää pea mikä on tehokkainta puhdistusainetta auton karstaisille suuttimille jne..
flush käsittelyä vaan, todennäkösesti ne öljyrenkaat jumiutuneet. ainakin itellä n. 200tkm ajetun fordin kanssa vähensi kulutusta. polttoöljyä koneeseen ja tyhjäkäyntiä ruksuttamaan, öljyt pois ja freshit öljyt tilalle...
Tämä olisi ollut halvempi ja parempaa Red Line SI-1 bensiinin lisäaine 443 ml | Motonet OyTämmöinen menee seuraavaksi kun tankki tyhjenee. Kyseessä 7v vanha polo bensakoneella. En tiedä onko hyötyä tai syitä mutta ostettu jo on.
STP Complete Fuel System Cleaner bensiini 400 ml | Motonet Oy
STP Complete Fuel System Cleaner on erittäin tehokas bensiinin lisäaine. Se on testattu niin maanteillä kuin kilparadoilla, ja se on erityisesti suunniteltu...www.motonet.fi
Muistaakseni Kippari -lehdessä noita testattiin. Suuttimien suihkutuskuviota paransivat. Bilteman aine jäi itselleni mieleen hinta-latusuhteeltaan hyvänä.Kiinnostais tietää et mitä noill bensajärjestelmän aineilla pitäs saavuttaa? Mulla on harrasteauto n. 30v vanha missä bensapumppu on ehkäsevästi huollettu mut polttoainejärjestelmässä ei oo mitään sanomista.
JepMuistaakseni Kippari -lehdessä noita testattiin. Suuttimien suihkutuskuviota paransivat. Bilteman aine jäi itselleni mieleen hinta-latusuhteeltaan hyvänä.
Kippari 7/2015 on ollut testi suuttimien puhdistusaineista.
Testissä hyvin pärjännet olivat:
- Forte Fuel System Cleaner *****
- Forte Gas Treatment *****
- Liqui Moly Fuel Injection Cleaner *****
- Liqui Moly Carburettor & Valve Cleaner *****
- Star Tron Entsyymi Polttoaineen lisäaine ****
- STP Complete Fuel System Cleaner ****
- Red Line SI-1 ****
- CRC Injector Cleaner ****
- CRC Gasoline Additive ****
- Biltema Bensiinin lisäaine ****
Tämä menee testiin kun vkl tulee sukulointia 300km päähän kotoa.Tämä olisi ollut halvempi ja parempaa Red Line SI-1 bensiinin lisäaine 443 ml | Motonet Oy
Ei siinä paljoa menetä jos kokeilee.Onko ketään kokeillut noita suuttimien puhdistusaineota? Onko täysin huuhaata vai voisko olla apua? Pienen pieni epäilys että vois olla HDI 2.2 biturbo koneessa vähän tukossa.
imetrejä joku 30-40k vuodessa, mutta wltp noin litran vähemmän entä pelkkä maantiekulutus. joo, se on arvio, mutta vakkarilla maantiellähän sen pitäisi olla juuri jopa matalempi kuin wltp. Näin edellisessä ranskalaisessa.Ei siinä paljoa menetä jos kokeilee.
Itsellä bensahybridissä nyt LiquiMolyn injector cleaner tankissa. Ihan vaan sillä että kesällä bensaa menee niin vähän ja seisoo siellä bensalinjassa pitkiä aikoja.
Eikös tossa ollut kyse suuttimen puhdistusaineista eikä mistään RVS tai muista vastaavista?vähän ennen öljynvaihtoa.
Miksi ei tarvitse öljyjä vaihdella? Aasiis suuttimien puhdistuksen jälkeen.Eikös tossa ollut kyse suuttimen puhdistusaineista eikä mistään RVS tai muista vastaavista?
Sen jälkeen ei tarvitse öljyjä vaihdella.
Onko ketään kokeillut noita suuttimien puhdistusaineota? Onko täysin huuhaata vai voisko olla apua? Pienen pieni epäilys että vois olla HDI 2.2 biturbo koneessa vähän tukossa.
vrcf foorumilla joku oli tota laittanut ja ohjeissa oli kuulemma lukenut että 10min käytetään tyhjäkäynnillä ja sitten puhdistysöljyt ulos.Mites tätä käytetään? Ei löydy käyttöohjetta. Löytyy 2.5l ja 4.5l pönikässä.
Kuulemma suuttimien suodatin menee tukkoon noiden polttoaineiden lisäaineiden vaikutuksesta. Kantsii ottaa tämmöinen väite huomioon ja punnita onko se kannattavaa lisäillä tankkiin mitään litkua erikseen
tonhha ne just puhistaa ja kaiken paska ku petrooli palaa korkeemmin
pää asia että pitää polttoaine suodattimen tiheänä vaihdot. ja aineet tankkii joka kerta
Saisinko lisätietoa ennen suutinta tapahtuvasta palamisesta?tonhha ne just puhistaa ja kaiken paska ku petrooli palaa korkeemmin
puhdistuu siihenne on tehty ja piste. liottuuu möhnät pois ja jatkuva käyttö pitää olla tietenki pysyyy red linelläki pinnat puhtaana ja pumput voideltuna.Saisinko lisätietoa ennen suutinta tapahtuvasta palamisesta?
puhdistuu siihenne on tehty ja piste. liottuuu möhnät pois ja jatkuva käyttö pitää olla tietenki pysyyy red linelläki pinnat puhtaana ja pumput voideltuna.
Ok. En ala ammattimiehen kanssa väittelemään.
tonku laittaa tankkii ja sitä ennen polttisuodatin ja hyvät öljyt nii voin sanoo että toimii ja turbo cleanerit perää 2purkkia puhistavaa itellä puhistu turbo niin että huhheijakkaa ja mitattu ihan ahtopainemittarilla miten vaikutti ja sitä rataaa
RVS P2 Ohjaustehostimen käsittely | Motonet OyMitä evästä kannattaisi kokeilla ääntävään ohjaustehostajaan? Pakkasella ei äännä ollenkaan mutta nolla kelistä ylöspäin alkaa voimistua.
Ennen kuin etsitään sitä korjausta pullosta, niin varmaankin ne perustemput on tehty. Eli katsottu se että öljyä on tarpeeksi ja tarvittaessa on vaihdettu vanhat öljyt uusiin?Mitä evästä kannattaisi kokeilla ääntävään ohjaustehostajaan? Pakkasella ei äännä ollenkaan mutta nolla kelistä ylöspäin alkaa voimistua.
Öljyt tarkistettu tottakai, tuohon näyttää saavan käytettyä pumppua alle 100€ alkaen ja siitä ylöspäin. Paljon en rupea ruosteiseen tonnin pommiin investoimaan vaan arvelin helpoimman kautta mennä jos tuohon vaikka vuoden leimaa saisiEnnen kuin etsitään sitä korjausta pullosta, niin varmaankin ne perustemput on tehty. Eli katsottu se että öljyä on tarpeeksi ja tarvittaessa on vaihdettu vanhat öljyt uusiin?
x1r tietenkiMitä evästä kannattaisi kokeilla ääntävään ohjaustehostajaan? Pakkasella ei äännä ollenkaan mutta nolla kelistä ylöspäin alkaa voimistua.
Polttoaineen kallistuttua ajelin tuhannet kilometrit 50% diesel/ 50% rypsiöljyllä ja silläkin totesin ihan ahtopainemittarilla, että enemmän oli ahtoja. Eikä ole tarvinnut käärmeöljyjä vaan ajoittaista täyttä kuormaa moottorille niin pysyy puhtaana.
tonku laittaa tankkii ja sitä ennen polttisuodatin ja hyvät öljyt nii voin sanoo että toimii ja turbo cleanerit perää 2purkkia puhistavaa itellä puhistu turbo niin että huhheijakkaa ja mitattu ihan ahtopainemittarilla miten vaikutti ja sitä rataaa
no nää on näitä vitsejä mahtuu jopa tänne.Polttoaineen kallistuttua ajelin tuhannet kilometrit 50% diesel/ 50% rypsiöljyllä ja silläkin totesin ihan ahtopainemittarilla, että enemmän oli ahtoja. Eikä ole tarvinnut käärmeöljyjä vaan ajoittaista täyttä kuormaa moottorille niin pysyy puhtaana.
Kuljetusfirmassa ei myöskään ollut tukkoisia koneita. Eniten ajettu yhä ajossa 2,3 miljoonaa ilman koneremonttia, ilman käärmeöljyjä. 200000 kilometrin kohdalla joka auto käytettiin pajalla, lisää voimaa, vähemmän kulutusta.
Halusin tuoda kokemukseni tiedoksi, ettei vain asiaa miettiville tulisi olo, että ilman näitä eivät laitteet kestä mitään. 3 vuotta seisseen moottorikelkan sain toimimaan, kun laitoin suuttimen puhdistajaa, sen tyhjäkäyntisuutin oli tukkoinen. Vaati viikon liotusta niin oli muuttunut kuin uudeksi.
Ei pidäkkään. Tuota kun laittaa tankkiin vaikka bensakoneeseenkin niin ehjääntyy vaihdelaatikkokin. Ruohonleikkurissa laitoin sekä bensaan että öljyyn, ja terätkin muuttuivat kuin uudenveroisiksi ja virtalukon viereen kasvoi paremman mallin tuntimittari.Ok. En ala ammattimiehen kanssa väittelemään.
koittaa koittaaa ei irtoo vaikka koittaa koittaaEi pidäkkään. Tuota kun laittaa tankkiin vaikka bensakoneeseenkin niin ehjääntyy vaihdelaatikkokin. Ruohonleikkurissa laitoin sekä bensaan että öljyyn, ja terätkin muuttuivat kuin uudenveroisiksi ja virtalukon viereen kasvoi paremman mallin tuntimittari.
Voi kuulostaa uskomattomalta mutta ihmeaineistahan tässä puhutaan ja amati miehiä ollaan.
Öljytilavuudesta riippuen tuplakäsittely rvs D4:lla tai D6:lla, vanhoihin öljyihin 400km ennen öljynvaihtoa ensimmäinen käsittely, ajetaan se 400km ja sen jälkeen uudet öljyt ja suodatin ja toinen käsittely perään ja ne saakin olla koko öljynvaihtovälin sisällä.Perheessä tuollainen vm. 2006 Honda CR-V jossa tulee kohtapuolin 400k km mittariin. Asianmukaisesti huollettu ja motissa ja turbossa ihan kivasti edelleen vääntöä, kulutuskin omaan silmään varsin maltillinen. Nurkka-ajossa n. 6,2l/100km ja maantiellä n. 5.7l/100km.
Jos siihen nyt kuitenkin haluaisi jotakin kärmesöljyä testimielessä kokeilla niin mitä kokemusasiantuntijat suosittelee? Olisikohan tollanen RVS litku ennen ja jälkeen seuraavan öljynvaihdon yhteydessä hyvä? Varsinaista teknistä vikaa autosta en keksi vaikka varmasti sellaisia onkin. Takapää autossa ääntää kun mennään moottoritienopeuksia mutta sekin voi olla vain joku laakeri…
nojoo, keskustelunavaushan tämä nyt oli. Saa vinkata.
edit. Ja tosiaan, 2.2l Diesel.
Huhupuheasiantuntijana sanoisin että saattaisi olla hyödyllinen. Jos taas haluaa muuten vaan kokeilla käärmeöljyjä, tavallinen moottorihuuhteluainekin voi antaa hyvän mielen tahi harvinaisessa ääritapauksessa moottorivaurion.Jos siihen nyt kuitenkin haluaisi jotakin kärmesöljyä testimielessä kokeilla niin mitä kokemusasiantuntijat suosittelee? Olisikohan tollanen RVS litku ennen ja jälkeen seuraavan öljynvaihdon yhteydessä hyvä?
Noita huuhteluaineita kans itse pohdiskelin mutta juurikin jännittää että jos parikymmentä vuotta vanhat mujut lähtee liikenteeseen ja paska irtoaa pinnoilta niin tuleeko tehtyä enemmän vain vahinkoa kuin ilman käsittelyä.Huhupuheasiantuntijana sanoisin että saattaisi olla hyödyllinen. Jos taas haluaa muuten vaan kokeilla käärmeöljyjä, tavallinen moottorihuuhteluainekin voi antaa hyvän mielen tahi harvinaisessa ääritapauksessa moottorivaurion.
Moottoriöljyn lisäaineen ohessa voisi laittaa myös polttoaineen lisäaineen.
Onko muut nesteet vaihdettu säännöllisesti? Jos ei, niin siinäpä ennaltaehkäisevää huoltoa kerrakseen. Jos nyt johonkin haluaa panostaa niin näistä on hyvä aloittaa. Erityistapauksena monen automaattilaatikon venähtäneen öljynvaihdon kanssa ei välttämättä kannata tehdä enää mitään ellei teetä suoraan täyttä peruskunnostusta.