RVS, Motor up ja muut ihmeaineet.

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sampsa
  • Aloitettu Aloitettu
koneesse x1r ja tankissa
Red Line 85 Diesel plus
nii voin sanoo ettei ole mersun diiseli kone ollu koskaa noi smootti ja hiljanen jumankekka noi aineet kimpassa ja 300km ajoa nii jumalauta ku hiljeni
 

1668853777659.png

Onkohan samaa tavaraa, josta tässä varoitetaan?


ja tässä

 
Viimeksi muokattu:
RVS IHA TUERHAAA X1R JA DIESEL 85 PLUSSA AJAA SAMAN ASIAN JOHA VOITELEE JA AUTO HILJENI NII PIRUSTI
 
Joskus testattiin firman labrassa nuo rvs G4, D4,P2 ja T3 putkilot, kaikissa 100% täysin samaa ainetta. Bannit tuli facen rvs ryhmään heti kun asiasta mainitsin. Norppo tms väitti että raekoko eri.. eli esim vaihteiston aines ois isompaa ja paremmin korjaavaa tms. :D
 
Joskus testattiin firman labrassa nuo rvs G4, D4,P2 ja T3 putkilot, kaikissa 100% täysin samaa ainetta. Bannit tuli facen rvs ryhmään heti kun asiasta mainitsin. Norppo tms väitti että raekoko eri.. eli esim vaihteiston aines ois isompaa ja paremmin korjaavaa tms. :D
Joop, kuitenkin jotain outoa tuossa käyttöturvallisuustiedotteessa on kun kyllä tuossa pitäisi jotain muutakin kuin asetonia olla. Vai onko sinne tahnaputkiloon jotain tummaksi värjättyä glyseroli-asetoniseosta ruutattu?? :lol:
 
Joskus testattiin firman labrassa nuo rvs G4, D4,P2 ja T3 putkilot, kaikissa 100% täysin samaa ainetta. Bannit tuli facen rvs ryhmään heti kun asiasta mainitsin. Norppo tms väitti että raekoko eri.. eli esim vaihteiston aines ois isompaa ja paremmin korjaavaa tms. :D

Onhan se jo yleisestikkin tiedossa että samaa kamaa se on kaikissa tuubeissa.
 
IMG_5571.jpeg


Voisikohan OL3 reaktorin, turbiinit ja vesipumpun siipipyörän laakerit voidella tuolla niin tulisi luotettavuutta ja tehoa lisää? :hmm:
Etsin vähän mutta löysin vain Tanskan tuulivoimalassa 11v sitten kokeiltu ja aiottu laittaa jatkossakin öljynvaihdon yhteydessä.
Sen jälkeen ei löytynyt infoa.
Tulee vain mieleen kun autossa tuntuu että se vain alkuun pienentää desibelejä, ja sitten palautuisi hitaasti ennalleen..
Nämä todisteet jää aina ikävän puolitiehen.
 
Ei ole tullut ihan hetkeen normihinnoilla ostettua noita, alkaa olemaan turhan tyyristä.
 
Kai se voi kitkaa pienentää ja hyötyjä sitä kautta. Mitään 100% varmoja laboratoriotestejä asiasta ei taida olla tosin vieläkään, ei RVS eikä x-1r osalta.

tossa jotain





En muista oonko ketjussa jo maininnu mutta toi RVS yleisöljy on todella hyvää leikkuuöljynä kierteiden teossa, parempaa mitä jotkut sitä varten tehdyt aineet. Sattumalta kokeilin vaan, eikä tuu muuta hankittua enää kierrehommiin, siinä ainakin kitkan pienennys tuntuu ihan selvästi. Plussana se että nariseviin saranoihin tepsii aina myös.
 
tossa jotain





En muista oonko ketjussa jo maininnu mutta toi RVS yleisöljy on todella hyvää leikkuuöljynä kierteiden teossa, parempaa mitä jotkut sitä varten tehdyt aineet. Sattumalta kokeilin vaan, eikä tuu muuta hankittua enää kierrehommiin, siinä ainakin kitkan pienennys tuntuu ihan selvästi. Plussana se että nariseviin saranoihin tepsii aina myös.

Harmi kun ei RVS:n X-1R:ää vastaavaa metallinhoitoainetta voi testata samanlailla, kun vaatii sen aktivoitumisajan/ajon kitkapinnalle ennen kun alkaa toimia. Olisi tuolla testillä nähnyt hyvin niiden eron.
 
Nämä ovat vähän kuin lisäravinteita, toimii jos toimii. Luin kauhukseni jenkkien eräältä merkki-foorumilta kun siellä on monella yhtäaikaa käytössä jotain kymmenen erilaista öljyn lisäainetta! Hah.
 
Onkohan samaa tavaraa, josta tässä varoitetaan?


ja tässä

Näyttäisi x1r myös sisältävän kloorattuja hiilivetyjä. Taidan jättää jatkossa jatkossa käyttämättä, vaikka yhden pullon perusteella hyvältä vaikutti.
 
Tuossa on samaa ainetta kuin RVS. Neuvostoliittolainen keksintö ja firman hajotessa toinen joukko lähti Ukrainaan ja perusti XADOn. Toinen möi osuutensa Suomalaisille ja tuli RVS. Videolla näkyy miten on suunniteltu vaikuttavan. Toki on valmistajan mainos, mutta on labratakit ja kaikki. XADOa olen joskus ennen sotaa tilannut Ukrainasta Ebayn kautta. Oli paljon halvempaa kuin RVS.

 
miks ei saa olla hiilivetyä mitä se meinaa
Tässä nyt on mennyt taas sekaisin pitkäketjuiset ja lyhytketjuiset kloorialkaanit kun puolensa valinneet keittiökemistit päässeet öyhöttämään. Lyhytketjuiset klooratut parafiinit on myrkyllisiä, ja kielletty monissa monissa maissa. Keski- ja pitkäketjuisia (X1R) kloorattuja parafiineja käytetään mm. metallin leikkuuöljyissä, eikä sen käyttö nosta karvat pystyyn kuin kovimmalla RVS-fanilla.
 
Tulipa testattua tuo rvs ketjuöljy.. huhhu paskempaa tavaraa en ole nähnyt.. roiskii pitkin poikin eikä pysy ketjussa ollenkaan. FB:n rvs porukka taas kehuu miten ketjut jopa kiristyy sitä käyttäessä.. ok.
 
Tulipa testattua tuo rvs ketjuöljy.. huhhu paskempaa tavaraa en ole nähnyt.. roiskii pitkin poikin eikä pysy ketjussa ollenkaan. FB:n rvs porukka taas kehuu miten ketjut jopa kiristyy sitä käyttäessä.. ok.

Laitoit kylmään ketjuun ja heti kierrokset maximit?
Taas kuuluisa user error.
 
Mersun M270.9 moottoriin tehty rvs käsittelyt noin 5000km sitten. Ei mitään mainittavaa eroa ennen käsittelyä. toisaalta moottori taitaa olla sen verran terve vielä, että otetaan se ennalta ehkäisevänä.
 
STP bensiinin lisäainelitkusta. Ohjeessa lukee: Kaada koko pullon sisältö täyteen säiliöön
Eli tulkitsenko ton sillai, että pullon sisältöä ei lisätä (mahdollisimman)tyhjään tankkiin vaan mieluiten täynnä olevaan tankkiin? Kokeillaan jos tällä litkulla saisi vanha sitikan naputukset vähennettyä
 
STP bensiinin lisäainelitkusta. Ohjeessa lukee: Kaada koko pullon sisältö täyteen säiliöön
Eli tulkitsenko ton sillai, että pullon sisältöä ei lisätä (mahdollisimman)tyhjään tankkiin vaan mieluiten täynnä olevaan tankkiin? Kokeillaan jos tällä litkulla saisi vanha sitikan naputukset vähennettyä
Mitä vähemmän bensaa, sitä vahvempi seos, ite oon noita kipannu sillon ku bensavalo syttyy ja ajanu niin pitkään kun uskaltaa.
 
STP bensiinin lisäainelitkusta. Ohjeessa lukee: Kaada koko pullon sisältö täyteen säiliöön
Eli tulkitsenko ton sillai, että pullon sisältöä ei lisätä (mahdollisimman)tyhjään tankkiin vaan mieluiten täynnä olevaan tankkiin? Kokeillaan jos tällä litkulla saisi vanha sitikan naputukset vähennettyä

Ei tuossa kyllä ole mitään tulkinnanvaraa. Selkeää kieltä.

Voi olla liian tujua, jos laitat esim varttitankkiin.
 
STP bensiinin lisäainelitkusta. Ohjeessa lukee: Kaada koko pullon sisältö täyteen säiliöön
Eli tulkitsenko ton sillai, että pullon sisältöä ei lisätä (mahdollisimman)tyhjään tankkiin vaan mieluiten täynnä olevaan tankkiin? Kokeillaan jos tällä litkulla saisi vanha sitikan naputukset vähennettyä

Itse olen laittanut tankkauksen yhteydessä melko tyhjään tankkiin koko pullon ja sen jälkeen tankannut päälle budjetin mukaan.. sekoittuu parhaiten. Näin yksi varaosamyyjä minua joskus opasti.
 
Kellään kokemusta tuollaisesta BG Dynamic Engine käsittelystä?




Ilmeisesti yli 500 euroa maksaa teetätettynä, aineita ei suoraan kuluttaja saa ostettuakaan. Kiinnostaisi saisiko pientä korjausta ilmeisesti jumittelevaan männänrenkaaseen Honda Accord 2012 2.0 bensa mikä polttaa öljyä n. 7dl/1000km.
 
Kellään kokemusta tuollaisesta BG Dynamic Engine käsittelystä?




Ilmeisesti yli 500 euroa maksaa teetätettynä, aineita ei suoraan kuluttaja saa ostettuakaan. Kiinnostaisi saisiko pientä korjausta ilmeisesti jumittelevaan männänrenkaaseen Honda Accord 2012 2.0 bensa mikä polttaa öljyä n. 7dl/1000km.

Voi saada, tai voi olla saamatta, jos 500e on taskurahoja sulle niin anna mennä vaan, muussa tapauksessa laittasin suurimman osan rahoista taskuun ja hakisin, pö:tä isoon kanisteriin ja useamman satsin huuhteluöljyä ja koittasin vaikka näillä ohjeilla antaa moottorille kunnon suolihuuhtelun, ainahan näitä voi soveltaa, esim. ottaa vielä tulpat irti ja kaataa mäntien päälle naftaa muhimaan, niin irrottaa karstaa vielä paremmin. Moottorin puhdistus operaatio ja kuvat (lisätty) - Foorumi – Saabclub.fi
 
Voi saada, tai voi olla saamatta, jos 500e on taskurahoja sulle niin anna mennä vaan, muussa tapauksessa laittasin suurimman osan rahoista taskuun ja hakisin, pö:tä isoon kanisteriin ja useamman satsin huuhteluöljyä ja koittasin vaikka näillä ohjeilla antaa moottorille kunnon suolihuuhtelun. Moottorin puhdistus operaatio ja kuvat (lisätty) - Foorumi – Saabclub.fi
Noh ei ole taskurahoja eikä autokaan hirveän arvokas ole niin ei viitsi huvikseen lähteä kokeilemaan. Täytyypä tutustua tuohon dieseliin mitä sillä saatu aikaan.
 
Karsta on suht helppo poistaa itsekin palotiloista eikä vaadi muuta kuin vettä ja suihkupullon.
 
Noh ei ole taskurahoja eikä autokaan hirveän arvokas ole niin ei viitsi huvikseen lähteä kokeilemaan. Täytyypä tutustua tuohon dieseliin mitä sillä saatu aikaan.
Kyllä noita motor flusheja kannattaa ainakin koettaa, kun ei paria kymppiä enempää maksa. Sitten jos aikaa on eikä autolla tarvitse ajaa, niin dieseliä tulpan rei'istä mäntien päälle ja liottaa vaikka pari viikkoa sitä mukaa lisäillen kun valahtaa.

Tarpeeksi kuoleentuneita renkaita ei kyllä pelasta enää millään. Kun jousivoima on mennyt, ei se enää takaisin tule.

Omalla autolla oltiin ajettu 17v bensalla, oli kone melkoisen karstassa... Sen jälkeen 5 vuotta etanolilla ajoa on liottanut lähes kaikki karstat. (Kylmäkäynnistyksissä etanolia valuu palotilasta öljyn sekaan, josta se sitten öljyn lämmetessä haihtuu pois).

IMG_20230822_210438.jpg
 
Jopa, jonkun vinkki ennen öljynvaihtoa par desiä dieseliä öljyn sekaan ja 10min tyhjäkäyntiä. Mutta jos päässyt paikat kovin paksuun niin irtoavat klöntit yksi riskinaihe. Joka metodissa.

Ennenvanhaan autot eivät kestäneet noottoreiltaan kuten nykyisin, ja ero oli nimenomaan öljyissä.
Tuli hyvät öljyt ja kaikki olimme iloisia kun öljyt oli kirkkaita vielä vaihtaessa. Sitten tuli karstaaliottavat lisäaineet öljyihin, ja taas mustaa mömmöä vaihdot. Vieläkään ei lisäaineistus ole kaikille moottoreille kohdallaan kun on kovin mömmöntyviä moottoreita.

Mutta silti: JOS olisi jokin ihmeaine, se olisi integroitu jo aikaa sitten öljyyn.
 
Tuli hyvät öljyt ja kaikki olimme iloisia kun öljyt oli kirkkaita vielä vaihtaessa. Sitten tuli karstaaliottavat lisäaineet öljyihin, ja taas mustaa mömmöä vaihdot. Vieläkään ei lisäaineistus ole kaikille moottoreille kohdallaan kun on kovin mömmöntyviä moottoreita.
Ennen äljynvaihto oli 5000km välein. Kun alkoi tulla synteettisiä ralliformuloita, 10000km alkoi olla normaali. Sitten keksittiin longlife, joka alensi huoltokustannuksia, koska huolloista oli tullut turkasen kalliita. vertialutesteissä tulee penaltia, jos huoltoväli on tiheämpi kuin verrokeissa. Monissa moottoripyörissäkin valmistaja on tuplannut öljynvaihtovälin entisestä, vaikka edes öljysuositus ei ole muuttunut.

Itse olen aika vahvasti sitä mieltä, että nuo mönttääntyvät moottorit ovat 30-X0tkm öljynvaihdoilla. 10000km välein vaihtamalla tuskin mömmööntyisivät. Samaa rautaa ne ovat kuin muutkin moottorit. Youtuben jenkkiläisissä korjaamovideoissa näkee erittäin mömmööntyneitä moottoreita, joihin ei välttämättä ole ikinä vaihdettu öljyjä, saati huollettu mitään muutakaan. Jenkeissä autot törkyhalpoja ja huolto törkykallista, joten osa ajaa kertakäyttöisenä sen satatonnia ja vaihtaa uuteen.
 
Viimeksi muokattu:
Ennen äljynvaihto oli 5000km välein. Kun alkoi tulla synteettisiä ralliformuloita, 10000km alkoi olla normaali. Sitten keksittiin longlife, joka alensi huoltokustannuksia, koska huolloista oli tullut turkasen kalliita. vertialutesteissä tulee penaltia, jos huoltoväli on tiheämpi kuin verrokeissa. Monissa moottoripyörissäkin valmistaja on tuplannut öljynvaihtovälin entisestä, vaikka edes öljysuositus ei ole muuttunut.

Itse olen aika vahvasti sitä mieltä, että nuo mönttääntyvät moottorit ovat 30-X0tkm öljynvaihdoilla. 10000km välein vaihtamalla tuskin mömmööntyisivät. Samaa rautaa ne ovat kuin muutkin moottorit.

Pitkälti samaa mieltä.. esim vag palstoilla on kuulunut kokemuksia siitä kun "tsi ongelmakoneissa" öljynvaihdon väli tiputettu 30tkm -> 10-15tkm niin öljynkulutus vähentynyt selvästi jne.

Itsellä oli ex-autona PSA 1,6hdi jossa öljytilavuus 3,5l ja vaihtoväli 30tkm, ikää autolla oli kuitenkin +10v. En todellakaan usko että millään suodattimella ja öljyllä noita öljynvaihtovälejä ajellaan ongelmitta. Ajan kanssa näkyy väkisin jossain. Itse pidin vaihtovälinä max 15tkm, on kuitenkin autoilussa pieni kustannuserä.

Noita lisäaineita on tullut kokeiltua useampaa.. rvs öljyn sekasin laitettava lisäaine on käyttämistäni ainoa mistä olen huomannut konkreettista hyötyä. Sekin pitäisi tarkkaan testata mikä se todellinen hyöty on.
 
Juupa, on sentään "kerran vuodessa tai se 30tkm"
Oma "ura" alkoi vuoden -65 1300 Kuplalla jossa vaihtoväli oli 2500km, öljyä sai lisätä ja mömmöä oli.

Nyt kun ajetaan VTI120 Sitikalla ja lisätään tuollaisen 12tkm aikana pari, kolme litraa öljyä, niin se jokavuotinen huolto on käytännössä lähinnä suodattimenvaihto. Öljy ei millään ole menettänyt ominaisuuksiaan.
-Juuri katselin videon jossa vaihdetaan venttiilikopan tiivisteet, jotka kuulemma pudottavat öljynkulutuksen puoleen, ja mietin että jos se öljy menee sieltä ja katoaa pakoputkesta, viitsisiköhän asiaan panostaa ollenkaan. Mutta joskus kun olisi toudella tylsää niin eiköhän tuo meikäläiseltäkin onnistuisi...huoltotyönä maksaisi aika monta litraa öljyä ;-D

 
-Juuri katselin videon jossa vaihdetaan venttiilikopan tiivisteet, jotka kuulemma pudottavat öljynkulutuksen puoleen, ja mietin että jos se öljy menee sieltä ja katoaa pakoputkesta, viitsisiköhän asiaan panostaa ollenkaan. Mutta joskus kun olisi toudella tylsää niin eiköhän tuo meikäläiseltäkin onnistuisi...huoltotyönä maksaisi aika monta litraa öljyä ;-D


Kun venttiilikopan tiiviste vuotaa, menee öljy maahan. Pienellä vuodolla likaa moottoria ja alustaa, mutta ei jätä mitään maahan. Isolla vuodolla jättää jo läikän maahan, mutta isokaan vuoto ei silti öljyn määrässä näy.
 
Oma "ura" alkoi vuoden -65 1300 Kuplalla jossa vaihtoväli oli 2500km, öljyä sai lisätä ja mömmöä oli.
Vanhan liiton mineraaliöljy ja ilmajäähykone, joka käy välillä kylmänä ja välillä erittäin kuumana.
 
-Eikä moottorssa minkäänlaista öljynsuodatinta, ja ilmansuodaatinkin vain öljykylpy johon suurimmat ehkä tippuvat...
Kiinnostavaa oli että öljystä tuli semmoista vaaleaa vaahtoa, kuten vesijäähyn falskatessa nestettä öljyn sekaan. Vaikka siis koneessa ei sitä nestettä ollut sekoitukseen, eli se kaappasi sitä ilmankosteudesta.
 
Noniin, voisimpa tässä jakaa omat kokemukseni tuosta RVS tuotteesta. Tuli siis tuossa alkukeväästä tartuttua motonetin tarjoukseen ja ostin 2 settiä sitä rvs moottorin käsittelysettiä. Auton virkaa hoitaa 2005 toyota yaris verso 1.3 VVTI reilut 250 tkm ajettu. Toisen käsittelyn jälkeen nyt 6000 km ajettuna olen huomannut, että maltillinen öljynkulutus taisi loppua kokonaan ja olen muutaman kerrat laskenut tankillisen keskikulutukseksi alhaisimpia lukemia tähän astisen reilun parivuotisen omistushitorian aikana. Parhaimmillaan luokkaa 0.3 litraa paremmin kuin ennnen käsittelyä. Käyntiääni ja moottorin värinät eivät mielestäni muuttuneet mihinkään. Kyllä se selkeästi jotakin siis teki.
 
Kävin hakemassa motonetyista Sitikan kattoa tiivistämään butyylimassaa, siinä etsiessäni näin näitä ihmelitkujakin, ja kaikissa varashälyyttimet. Ilmeisen suosittua kamaa mustassa bröstissä...
 
Kävin hakemassa motonetyista Sitikan kattoa tiivistämään butyylimassaa, siinä etsiessäni näin näitä ihmelitkujakin, ja kaikissa varashälyyttimet. Ilmeisen suosittua kamaa mustassa bröstissä...
Ei sitä koko pakettia vohkita vaan sieltä sisältä viedään se vaikuttava-aine.
 
Onko Forte Seal Conditionerista kokemuksia ? Auttaisiko tuo mahdollisesti kovettuneisiin venttiilivarrenkumeihin ?

Auto on 23v vanha käyttis, mutta ajettu vain 150tkm. Öljyä kuluu, mutta sinistä savuvanaa ei tule perässä. Epäilen venttiilivarrenkumeja tai sitten männänrenkaita. Jos on käytössä vielä seuraavan öljynvaihdon niin ajattelin sitten tehdä jonkun "flush" pesun koneelle.
 
flush käsittelyä vaan, todennäkösesti ne öljyrenkaat jumiutuneet. ainakin itellä n. 200tkm ajetun fordin kanssa vähensi kulutusta. polttoöljyä koneeseen ja tyhjäkäyntiä ruksuttamaan, öljyt pois ja freshit öljyt tilalle...
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 280
Viestejä
4 507 755
Jäsenet
74 347
Uusin jäsen
Si-Pe

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom