Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Joop, kuitenkin jotain outoa tuossa käyttöturvallisuustiedotteessa on kun kyllä tuossa pitäisi jotain muutakin kuin asetonia olla. Vai onko sinne tahnaputkiloon jotain tummaksi värjättyä glyseroli-asetoniseosta ruutattu??Joskus testattiin firman labrassa nuo rvs G4, D4,P2 ja T3 putkilot, kaikissa 100% täysin samaa ainetta. Bannit tuli facen rvs ryhmään heti kun asiasta mainitsin. Norppo tms väitti että raekoko eri.. eli esim vaihteiston aines ois isompaa ja paremmin korjaavaa tms.
Joskus testattiin firman labrassa nuo rvs G4, D4,P2 ja T3 putkilot, kaikissa 100% täysin samaa ainetta. Bannit tuli facen rvs ryhmään heti kun asiasta mainitsin. Norppo tms väitti että raekoko eri.. eli esim vaihteiston aines ois isompaa ja paremmin korjaavaa tms.
Kai se voi kitkaa pienentää ja hyötyjä sitä kautta. Mitään 100% varmoja laboratoriotestejä asiasta ei taida olla tosin vieläkään, ei RVS eikä x-1r osalta.Onkos tuosta aineesta käytännön hyötyä, jos moottori kunnossa?
Etsin vähän mutta löysin vain Tanskan tuulivoimalassa 11v sitten kokeiltu ja aiottu laittaa jatkossakin öljynvaihdon yhteydessä.
Voisikohan OL3 reaktorin, turbiinit ja vesipumpun siipipyörän laakerit voidella tuolla niin tulisi luotettavuutta ja tehoa lisää?
Ei ole tullut ihan hetkeen normihinnoilla ostettua noita, alkaa olemaan turhan tyyristä.
Lähimpänä,Kai se voi kitkaa pienentää ja hyötyjä sitä kautta. Mitään 100% varmoja laboratoriotestejä asiasta ei taida olla tosin vieläkään, ei RVS eikä x-1r osalta.
Hyvä tuokin, mutta lisänä mieluiten näkisi vielä täysin muuttumattomissa olosuhteissa tehdyn testin, eli moottori testipenkkiin ja 5000km ajot, ja mitattaisiin kaikki mahdollinen eli sähköjohtokyky kitkapinnoilta, lämpötilat ym. mihin tuo kertoo vaikuttavansa.
Kai se voi kitkaa pienentää ja hyötyjä sitä kautta. Mitään 100% varmoja laboratoriotestejä asiasta ei taida olla tosin vieläkään, ei RVS eikä x-1r osalta.
tossa jotain
En muista oonko ketjussa jo maininnu mutta toi RVS yleisöljy on todella hyvää leikkuuöljynä kierteiden teossa, parempaa mitä jotkut sitä varten tehdyt aineet. Sattumalta kokeilin vaan, eikä tuu muuta hankittua enää kierrehommiin, siinä ainakin kitkan pienennys tuntuu ihan selvästi. Plussana se että nariseviin saranoihin tepsii aina myös.
Näyttäisi x1r myös sisältävän kloorattuja hiilivetyjä. Taidan jättää jatkossa jatkossa käyttämättä, vaikka yhden pullon perusteella hyvältä vaikutti.Onkohan samaa tavaraa, josta tässä varoitetaan?
The Dangers of Chlorinated Paraffin Additives
You've most likely heard of engine additives that reduce engine wear. Here are the dangers of chlorinated paraffin additives & why you should avoid them.fuelandfriction.com
ja tässä
miks ei saa olla hiilivetyä mitä se meinaaNäyttäisi x1r myös sisältävän kloorattuja hiilivetyjä. Taidan jättää jatkossa jatkossa käyttämättä, vaikka yhden pullon perusteella hyvältä vaikutti.
Tässä nyt on mennyt taas sekaisin pitkäketjuiset ja lyhytketjuiset kloorialkaanit kun puolensa valinneet keittiökemistit päässeet öyhöttämään. Lyhytketjuiset klooratut parafiinit on myrkyllisiä, ja kielletty monissa monissa maissa. Keski- ja pitkäketjuisia (X1R) kloorattuja parafiineja käytetään mm. metallin leikkuuöljyissä, eikä sen käyttö nosta karvat pystyyn kuin kovimmalla RVS-fanilla.miks ei saa olla hiilivetyä mitä se meinaa
Tulipa testattua tuo rvs ketjuöljy.. huhhu paskempaa tavaraa en ole nähnyt.. roiskii pitkin poikin eikä pysy ketjussa ollenkaan. FB:n rvs porukka taas kehuu miten ketjut jopa kiristyy sitä käyttäessä.. ok.
Laitoit kylmään ketjuun ja heti kierrokset maximit?
Taas kuuluisa user error.
Mitä vähemmän bensaa, sitä vahvempi seos, ite oon noita kipannu sillon ku bensavalo syttyy ja ajanu niin pitkään kun uskaltaa.STP bensiinin lisäainelitkusta. Ohjeessa lukee: Kaada koko pullon sisältö täyteen säiliöön
Eli tulkitsenko ton sillai, että pullon sisältöä ei lisätä (mahdollisimman)tyhjään tankkiin vaan mieluiten täynnä olevaan tankkiin? Kokeillaan jos tällä litkulla saisi vanha sitikan naputukset vähennettyä
STP bensiinin lisäainelitkusta. Ohjeessa lukee: Kaada koko pullon sisältö täyteen säiliöön
Eli tulkitsenko ton sillai, että pullon sisältöä ei lisätä (mahdollisimman)tyhjään tankkiin vaan mieluiten täynnä olevaan tankkiin? Kokeillaan jos tällä litkulla saisi vanha sitikan naputukset vähennettyä
STP bensiinin lisäainelitkusta. Ohjeessa lukee: Kaada koko pullon sisältö täyteen säiliöön
Eli tulkitsenko ton sillai, että pullon sisältöä ei lisätä (mahdollisimman)tyhjään tankkiin vaan mieluiten täynnä olevaan tankkiin? Kokeillaan jos tällä litkulla saisi vanha sitikan naputukset vähennettyä
Kellään kokemusta tuollaisesta BG Dynamic Engine käsittelystä?
Ilmeisesti yli 500 euroa maksaa teetätettynä, aineita ei suoraan kuluttaja saa ostettuakaan. Kiinnostaisi saisiko pientä korjausta ilmeisesti jumittelevaan männänrenkaaseen Honda Accord 2012 2.0 bensa mikä polttaa öljyä n. 7dl/1000km.
Noh ei ole taskurahoja eikä autokaan hirveän arvokas ole niin ei viitsi huvikseen lähteä kokeilemaan. Täytyypä tutustua tuohon dieseliin mitä sillä saatu aikaan.Voi saada, tai voi olla saamatta, jos 500e on taskurahoja sulle niin anna mennä vaan, muussa tapauksessa laittasin suurimman osan rahoista taskuun ja hakisin, pö:tä isoon kanisteriin ja useamman satsin huuhteluöljyä ja koittasin vaikka näillä ohjeilla antaa moottorille kunnon suolihuuhtelun. Moottorin puhdistus operaatio ja kuvat (lisätty) - Foorumi – Saabclub.fi
Kyllä noita motor flusheja kannattaa ainakin koettaa, kun ei paria kymppiä enempää maksa. Sitten jos aikaa on eikä autolla tarvitse ajaa, niin dieseliä tulpan rei'istä mäntien päälle ja liottaa vaikka pari viikkoa sitä mukaa lisäillen kun valahtaa.Noh ei ole taskurahoja eikä autokaan hirveän arvokas ole niin ei viitsi huvikseen lähteä kokeilemaan. Täytyypä tutustua tuohon dieseliin mitä sillä saatu aikaan.
Ennen äljynvaihto oli 5000km välein. Kun alkoi tulla synteettisiä ralliformuloita, 10000km alkoi olla normaali. Sitten keksittiin longlife, joka alensi huoltokustannuksia, koska huolloista oli tullut turkasen kalliita. vertialutesteissä tulee penaltia, jos huoltoväli on tiheämpi kuin verrokeissa. Monissa moottoripyörissäkin valmistaja on tuplannut öljynvaihtovälin entisestä, vaikka edes öljysuositus ei ole muuttunut.Tuli hyvät öljyt ja kaikki olimme iloisia kun öljyt oli kirkkaita vielä vaihtaessa. Sitten tuli karstaaliottavat lisäaineet öljyihin, ja taas mustaa mömmöä vaihdot. Vieläkään ei lisäaineistus ole kaikille moottoreille kohdallaan kun on kovin mömmöntyviä moottoreita.
Ennen äljynvaihto oli 5000km välein. Kun alkoi tulla synteettisiä ralliformuloita, 10000km alkoi olla normaali. Sitten keksittiin longlife, joka alensi huoltokustannuksia, koska huolloista oli tullut turkasen kalliita. vertialutesteissä tulee penaltia, jos huoltoväli on tiheämpi kuin verrokeissa. Monissa moottoripyörissäkin valmistaja on tuplannut öljynvaihtovälin entisestä, vaikka edes öljysuositus ei ole muuttunut.
Itse olen aika vahvasti sitä mieltä, että nuo mönttääntyvät moottorit ovat 30-X0tkm öljynvaihdoilla. 10000km välein vaihtamalla tuskin mömmööntyisivät. Samaa rautaa ne ovat kuin muutkin moottorit.
-Juuri katselin videon jossa vaihdetaan venttiilikopan tiivisteet, jotka kuulemma pudottavat öljynkulutuksen puoleen, ja mietin että jos se öljy menee sieltä ja katoaa pakoputkesta, viitsisiköhän asiaan panostaa ollenkaan. Mutta joskus kun olisi toudella tylsää niin eiköhän tuo meikäläiseltäkin onnistuisi...huoltotyönä maksaisi aika monta litraa öljyä ;-D
Vanhan liiton mineraaliöljy ja ilmajäähykone, joka käy välillä kylmänä ja välillä erittäin kuumana.Oma "ura" alkoi vuoden -65 1300 Kuplalla jossa vaihtoväli oli 2500km, öljyä sai lisätä ja mömmöä oli.
Ei sitä koko pakettia vohkita vaan sieltä sisältä viedään se vaikuttava-aine.Kävin hakemassa motonetyista Sitikan kattoa tiivistämään butyylimassaa, siinä etsiessäni näin näitä ihmelitkujakin, ja kaikissa varashälyyttimet. Ilmeisen suosittua kamaa mustassa bröstissä...