Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Joudut kuitenkin trimmeröimään, niin ei varmaan siinä kohdassa kannata milli-peliä harrastaa? Ohjekirjan mukaisesti tekisin.Paljon jättäisitte rajalangan Husqvarna 310 mallissa jyrkähkön ojan reunasta?
Noita sinisiä saa esim Aliexpressistä halvalla 2€/10kpl. Tietty akuuttiin tarpeeseen ei auta.Varoituksen sana tai lähinnä tiedoksi. Jos satutte nappaamaan clasulta tarvikkeita, niin ne vihreät jatkoliittimet eivät ole mitään kummoisia. Omalla alueella 6 vihreää liitintä ja kolmessa näistä esiintynyt ongelmia. Korjaantunut pienellä nytkyttelyllä, mutta aivan varmasti uusii tovin päästä. Clasulla myydään myös sinisiä jatkoliittimiä, jotka ovatkin sitten 2 x saman hintaisia kuin nuo vihreät. Siniset ovat samanalaisia mitä ainakin Mcullochin paketissa tuli mukana, eli langat laitetaan rivissä liittimeen ja puristetaan kiinni. Vihreä liitin on t-liitin.
Ei ehkä syytä säästää liittimissä, vaan nappaa sitten näitä sinisiä mukaan.
Noita sinisiä saa esim Aliexpressistä halvalla 2€/10kpl. Tietty akuuttiin tarpeeseen ei auta.
Eikös tuo tinaus ja kutistesukka päälle ole kuitenkin se "fiksuin" (ei kuitenkaan helpoin ja nopein) liitos jos pintaan asentaa. Tulee slimmi liitos eikä mitään molkeroita pullota maasta.
Itse upotin liittimet maan alle vaikka kaapeli pintaan tulikin. Tinajatkos ei käynyt silloin mielessä.
Eikös tuo tinaus ja kutistesukka päälle ole kuitenkin se "fiksuin" (ei kuitenkaan helpoin ja nopein) liitos jos pintaan asentaa. Tulee slimmi liitos eikä mitään molkeroita pullota maasta.
Ei tarvii kolvia, ihan kaasutoholla, sytkärillä saa kans juotettua.. niitä on sellaisia valmiita pätkiä kutistesukkaa joissa keskellä tina.. johdot sinne ja lämpöä ja se on siinä...Juu, mutta sitä johdon riittävyyttä on vaikea arvioida etukäteen ja se riittämättömyys tulee monelle ilmi jossain siellä takapihan perällä missä ei ole pistorasiaa kolville.
En tiedä auttaako se leikkuri sammaleeseen mitään. Kalkkia, lannotusta ja ilmaamista kehiin. Se hyvä robotissa kyllä että jää enemmän aikaa muuhun nurmikon hoitoonLaitoin tilaukseen Mcculloch rob s400 -leikkurin. Toivottavasti tuo robo pysäyttää sammaleen leviämisen tai poistaa sen kokonaan.

En tiedä auttaako se leikkuri sammaleeseen mitään. Kalkkia, lannotusta ja ilmaamista kehiin. Se hyvä robotissa kyllä että jää enemmän aikaa muuhun nurmikon hoitoon![]()
Mowox on ollut aikamoinen pettymys. Jää todella herkästi sutimaan estettä vasten, koska törmäystunnistin ei ole herkimmästä päästä (vaikka törmää esteeseen luotisuoraan edestä, ei vaikutusta), siinä sutisi varmasti akun loppuun. Ehkä kolme kertaa kymmenestä tajuaa esteen. Voihan tämä olla laitevikakin. Tai sitten halvalla ei saa hyvää (olisi ehkä kuitenkin pitänyt hommata Rob S400....). Muutaman kerran jäänyt keskelle nurmikkoa, järjellistä vikaa stopille ei löydy. Uusin firmis inessä, ei vaikutusta. Laitoin myyjälle reklamaation, kiva nähdä vastaus.
Voikukat kukkii ja voi hyvin edelleen, paskiaiset kasvattavat 1cm pituisen varren jossa sitten kukka nätisti kukkii ja jää leikkaamatta.
Onhan se väsytystaistelua voikukkia vastaan. Tänä kesänä voikukat kasvoi ensin pihan täyteen, sen jälkeen lyhytvartisiksi ja lopuksi katosivat pihasta kokonaan. Tämä käytännössä kolmessa viikossa. Muistelisin, että samoin kävi viime vuonnakin. Itse olen ajatellut, että kukat koittaa kasvaa ylöspäin ja juuret kuolee tuohon kasvupyrkimykseen.Mites tolleen käy? Täällä ei ole näkynyt enää kuin yksittäisiä normaalipituisia varsia siellä täällä ja nekin katoaa hiljalleen pois. Voikukkaa on kyllä aiemmin joutunut nyppimään juurineen pois jos haluaa ettei kasva. Tapahtuuko siis tiheän leikkuun seurauksena niin, että varsi ei kasva mutta voikukka voi hyvin?
Juuri noin. Voikukka tekee ns. hätäkukinnon eli varsi jää lyhyeksi mutta kukka on komea...Tapahtuuko siis tiheän leikkuun seurauksena niin, että varsi ei kasva mutta voikukka voi hyvin?
Laita ketju ignoreen niin ei enää satuNyt se otsikko jo kuntoon. Vuodesta toiseen ensimmäisellä sivulla pysyttelevä räikeästi väärin kirjoitettu otsikko sattuu silmiin pahasti.
Eiköhän siihen ole ihan syy miksi se on pidetty noin ja se syy on Google.Nyt se otsikko jo kuntoon. Vuodesta toiseen ensimmäisellä sivulla pysyttelevä räikeästi väärin kirjoitettu otsikko sattuu silmiin pahasti.
Saksalaiset on noita Leicken virtalähteitä onnistuneesti käyttäneet:Mistä noin halvalla nopeampi laturi? Linkki kiitos. Itse en ole alta neljänkympin löytänyt ja se on jo summa, minkä takia ostaisi jo mieluummin alkuperäisen, mikä maksaa 66,5 € + 10 € pk täällä:
![]()
Charger WA3751 - 50037166 - LetMeRepair Webshop
Artikelnr: 50037166Laddare / Charger100-240V, 20V, 90WPassar följande modeller: Worx WR143E / WR147E / WR153E / WR155Ereservdelarochtillbehor.se
Meneekö automaattisen schedulen mukaan vai laitoikko ite? Mulla näytti automaatti laittavan vasta 11 leikkaamaan.Yllättänyt kyllä positiivisesti tämän Worx M500 leikkausajat. Tänäänkin lähti ensimmäiselle rundille 9.00, aloitti leikkaamisen n. 9.07, leikkasi reilut 1,5h ja oli takaisin telakassa 10.57.
Nopeamman laturin voisi hommata kun kustannus ei ole kuin 20e, mutta akkua aika turha alkaa vaihtamaan kun tämä 2Ah jaksaa ainakin nyt vielä uutena näin hyvin.
Eiköhän siihen ole ihan syy miksi se on pidetty noin ja se syy on Google.
Aikataulu, jota manuaalisesti muutettu. Ehkä muutan tuon leikkausajan iltaan niin ruoho on yleensä kuivempaa. Näyttäisi, että 5h pitää päivässä ajella, jotta saa kaksi ajoa loppuun saakka vietyä. 4h työajalla jättää toisella ajolla akkuun vielä yli 50% virtaa.Meneekö automaattisen schedulen mukaan vai laitoikko ite? Mulla näytti automaatti laittavan vasta 11 leikkaamaan.
Mikä robo? Millainen piha?En tiedä onko tätä jo joku kysynyt, mutta kysyn kuitenkin. Minulla on aika monimuotoinen nurmi alue talon ympärillä. Haku kaapelin vedin kaukaisimmalle alueelle, mutta ongelmaksi muodostui toinen alue joka on talon toisella puolella. Leikkuri meni sinne mutta ei enää löytänyt hakukaapelia, jotta palaisi lataukseen. Onko siis mahdollista liittimellä haaroittaa hakukaapelia tälle toiselle alueelle ja liittää siellä lähimpään rajakaapeliin? Vai pitääkö tämän hakukaapelin olla vain yksi osainen? Haaroittamisessa tulisi ehkä ongelmaksi etäaloituspisteen valinta?
Itse pari kertaa kesässä, välillä kone putsaukseen ja samalla katsoo terien kunnon. Riippuu varmasti paljon siitä, että saako terät osumia juurista tms esteistä.Kuinka usein vaihdatte teriä, 100h vai useammin?
Kuinka usein vaihdatte teriä, 100h vai useammin?
Itse vaihdoin ekaa kertaa terät nyt kun on kuukauden pyrinyt. Tunteja kertynyt 330. Alkaa olla paikat, joihin robo jää kiinni, löytynyt joten ajattelin ettei enää ottaisi niin paljoa osumaa. Mulla käytössä noi husqvarnan pitkä reikäiset terät, mitkä kai kestää vähän kauemmin.Kuinka usein vaihdatte teriä, 100h vai useammin?
En tiedä onko tätä jo joku kysynyt, mutta kysyn kuitenkin. Minulla on aika monimuotoinen nurmi alue talon ympärillä. Haku kaapelin vedin kaukaisimmalle alueelle, mutta ongelmaksi muodostui toinen alue joka on talon toisella puolella. Leikkuri meni sinne mutta ei enää löytänyt hakukaapelia, jotta palaisi lataukseen. Onko siis mahdollista liittimellä haaroittaa hakukaapelia tälle toiselle alueelle ja liittää siellä lähimpään rajakaapeliin? Vai pitääkö tämän hakukaapelin olla vain yksi osainen? Haaroittamisessa tulisi ehkä ongelmaksi etäaloituspisteen valinta?
Onkos joku vertaillut kestoa/leikkuujälkeä alkuperäisten ja noiden halppis terien välillä? Clasulta saa melko edukkaasti teriä, mutta onko minkälainen laatu? Löytyykö Amazonista/ebaysta parempia ja/tai halvempia?
McCullochin leikkuri siis vasta tuloillaan, mutta kivahan noita olisi jo valmiiksi hankkia eikä vasta siinä vaiheessa suunnitella kun paketin varaterät on myös tylsät![]()
En tiedä onko tätä jo joku kysynyt, mutta kysyn kuitenkin. Minulla on aika monimuotoinen nurmi alue talon ympärillä. Haku kaapelin vedin kaukaisimmalle alueelle, mutta ongelmaksi muodostui toinen alue joka on talon toisella puolella. Leikkuri meni sinne mutta ei enää löytänyt hakukaapelia, jotta palaisi lataukseen. Onko siis mahdollista liittimellä haaroittaa hakukaapelia tälle toiselle alueelle ja liittää siellä lähimpään rajakaapeliin? Vai pitääkö tämän hakukaapelin olla vain yksi osainen? Haaroittamisessa tulisi ehkä ongelmaksi etäaloituspisteen valinta?
Onkos joku vertaillut kestoa/leikkuujälkeä alkuperäisten ja noiden halppis terien välillä? Clasulta saa melko edukkaasti teriä, mutta onko minkälainen laatu? Löytyykö Amazonista/ebaysta parempia ja/tai halvempia?
McCullochin leikkuri siis vasta tuloillaan, mutta kivahan noita olisi jo valmiiksi hankkia eikä vasta siinä vaiheessa suunnitella kun paketin varaterät on myös tylsät![]()
Mikä robo? Millainen piha?
Robotti on gardena sileno life smart 1000.
![]()
Yllä on nopea luonnos pihasta. Vihreä väri on luonnollisesti nurmikko. Sininen on latausasema siitä lähtee nykyinen kuvassa punaisella värillä oleva hakukaapeli tuonne kaukaisimpaan nurkkaan. Mietin, että pitäisikö minun katkaista hakukaapeli ja jatkaa sitä tekemään tuo lilan värinen lenkki. Silloin robo ehkä aina löytäisi hakukaapelin jossain vaiheessa. Ja pystyisi etäohjaamaan tuonne talon vasemmalle sivulle.
Vaikuttaa kuvassa aika selkeälle, itsellä tavallaan vastaavanlainen. Yllä tulikin hyvä vinkki, jos tien vieressä on liian ahdas käytävä, niin kaapeli pitää olla oikealla etäisyydellä, ikä tosiaan saa liian tiukasti käätyä laturiin. Pientä hienosäätöä..Robotti on gardena sileno life smart 1000.
![]()
Yllä on nopea luonnos pihasta. Vihreä väri on luonnollisesti nurmikko. Sininen on latausasema siitä lähtee nykyinen kuvassa punaisella värillä oleva hakukaapeli tuonne kaukaisimpaan nurkkaan. Mietin, että pitäisikö minun katkaista hakukaapeli ja jatkaa sitä tekemään tuo lilan värinen lenkki. Silloin robo ehkä aina löytäisi hakukaapelin jossain vaiheessa. Ja pystyisi etäohjaamaan tuonne talon vasemmalle sivulle.
Nyt se itseasiassa oli pysähtynyt juuri siihen minne toivoinkin.Langoitin nyt Landroidille toisenkin puolen pihasta. Samaa nurtsia se olis, mutta koiria varten verkko välissä. Tein 15cm kujan, että menisi toisena zonena.
Onkohan mitään konstia saada leikkuri pysähtymäön tuohon kujalle kun akku loppuu?
Nyt koittaa puskea verkkoaitaa kunnes luovuttaa ja jatkaa pyörimistä lankaa pitkin varmaankin akun loppumiseen saakka.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.