Niin suotta sitä liian isoa, jos pienemmällä pärjää. Onhan Robista pienempiäkin,
Logiikka pelaa jos se pienempi leikkaa ilman välilatauksia koko halutun alueen myös parin vuoden kuluttua akun jo vähän "vanhennuttua".
Viimeksi muokattu:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Niin suotta sitä liian isoa, jos pienemmällä pärjää. Onhan Robista pienempiäkin,
Haettiin halvempaa hintaa, ja sen saa "pienemmällä" leikkurilla..Logiikka pelaa jos se pienempi leikkaa ilman välilatauksia koko alueen myös parin vuoden kuluttua akun jo vähän vsnhennuttua.
Sulla on joku eriversio rob1000 kun mulla. Ihan erilainen paneli. Onko sulla uudempi versio? Itellä viime kesänä ostettu.Juu niin oli. Kitisen silti kun manuaali sanoo, että leikkuukorkeuden säätö on mahdollista tehdä välillä 2-5cm. Asteikossa on kuitenkin tuo max. joten onko se 5cm, vai yli 5cm. Jos se on yli 5cm, niin aijaa. Jos ei, niin jännä asteikko jossa numeroidut 2 -5 ei merkitsekään manuaalissa mainittuja senttejä 2cm -5cm. Mun mielestä toi manuaali on ala-arvoinen.
Sulla on joku eriversio rob1000 kun mulla. Ihan erilainen paneli. Onko sulla uudempi versio? Itellä viime kesänä ostettu.
Niin, eikös noiden kapasiteetti ole jotain luokkaa 50m2 tunnissa (hihasta vetäistynä), joten ei se 13 tunnissa ihmeitä ehdi tehdä.Gardena päässyt viimein ajelemaan kunnolla, käyttötunteja takana 13h ja sinä aikana reppana ei ole saanut koko nurmikkoa ajettua vaikka sitä on noin 800m2 ja mulla on tuo 1000m2 malli leikkurista. Nurmikon pinta-ala on kokonaisuudessaan 1000m2 kunhan nuo loputkin jälkikäteen kylvetyt alueet alkaa kasvaa ruohoa.
- Sitten kun se viimein löytää kotiin niin 3/5 kerrasta laite ajaa laturiin niin vinoon, ettei osu siihen ja yrittää uudelleen... uudelleen... uudelleen ja välillä ei pääse lataukseen ilman avustusta, välillä onnistuu useamman yrityksen jälkeen ja on ihan helvetin vinossa laturissaan. Ongelma syntyy kun leikkuri ihan viime tingassa päättää korjata kurssia ja ajaa ohi. Sitä ennen se näyttää olevan menossa juuri oikeaan kohtaan. Toivon, että hakulangan siirto niin, että se menee paljon pidemmän matkaa suoraan kun se lähtee laturista auttaisi tähän.
Niinpä. on ollut nyt 9h päällä ja sit herjaa tommosta. ohjeissa sanotaan että jos nurmikon ala on 500 neliötä niin laita siihen 9h. mitäs jos nurmikon ala on 600neliöö mihin kone on tehty niin pitäisi laittaa lähemmäs 11h aikaa niin nyt se valittaa jo tuosta 9h kohdalla?Päivän tunnit täys. Pitää odottaa että vuorokausi vaihtuu niin jatkaa.
Husse toimii hyvin rinteissä, vaikka rajalanka on rinteen alaosassa. On kuviota renkaissa ja tehty robon kääntyminen jotenkin järkevästi vaikka painaa rinnettä ylä tai alaviistoon. Monella muulla merkillä on ongelmia tuollaisilla alueilla.
Niinpä. on ollut nyt 9h päällä ja sit herjaa tommosta. ohjeissa sanotaan että jos nurmikon ala on 500 neliötä niin laita siihen 9h. mitäs jos nurmikon ala on 600neliöö mihin kone on tehty niin pitäisi laittaa lähemmäs 11h aikaa niin nyt se valittaa jo tuosta 9h kohdalla?
Mitä en oikein tajuu(siis tästä ruohonleikkuri jutusta)
Ostin Motonetistä tuon Laserliner Cablecheckerin. Lähetintä en tarvinnut, irroitin vain toisen rajalangan ja tuolla anturilla katkos löytyi nopeasti (olin lyönyt langan poikki toisaalla) . Uskoisin, että Clasun halvempi ajaisi täysin saman asian.Ostitko/tilasitko jonkun noista? Vielä on kaapelit ehjiä mutta voi se joskus tulla tarve. Eikä tosiaan silloin houkuttele se kaapelin katkaiseminen, siinähän voi pahimmassa tapauksessa joutua katkomaan sitä useita kertoja. Toi Clasun ja Woodsmanin laite näyttää samalta laitteelta.
Tilasin Worx M500 + ACS silmät. Joutunee tänne sitten avautumaan kokemuksesta kunhan joskus saapuu
Ei toimi kaikilla pihoilla. Meillä on kymmeniä marjapensaita pitkin pihaa ja rajaaminen on käytännössä järjetöntä ja mahdotonta. Toisekseen itse en tuosta törmäilystä välitä, joten Robo saa leikata pensaiden alustankin nätiksi. Nuo muutamat viikot nyt sitten kun pensaat pitää suojata, niin täytyy innovoida. Noh tänä vuonna kun kaiken keksii niin on sitten seuraavana kautena olemassa.
Mites omenapuut? Joku helkutin verkko pitäis olla rungossa lautasena että omput ei tippuisi maahan asti. Vaarana että piha alkaa näyttämään Kiasmalta.
Niin, eikös noiden kapasiteetti ole jotain luokkaa 50m2 tunnissa (hihasta vetäistynä), joten ei se 13 tunnissa ihmeitä ehdi tehdä.
Mutta kyllähän se varmasti tuon alan siistinä pitää kunhan antaa sen touhuta pihassa riittävän pitkään.
Oma gardena on kanssa speksien mukaan juuri ja juuri riittävä, mutta ihan helposti se käytännössä riittää. Pari ekaa päivää tosin nurtsi aina näyttää kamalalta.
Tuossa latausasemaan ajossa on ainakin omassa mallissa selkeä suunnitteluvirhe. Jos hakukaapelin vetää telakassa kaapelille olevaan uraan, niin robo ei pääse ikinä laturiinsa. Pitää vetää kaapeli ~10cm sivuun niin sitten se pelaa kuten pitääkin. Mulla tosin on jo vanha robotti, kuudes kesä kai nyt lähti liikkeelle
Onnistuuko gardenalle kahden hakukaapelin kytkeminen?
Piha on kuvan mukainen ja ilmeisesti leikkuri siis voi jäädä joko etupihalle tai tuonne "sivupihalle" nalkkiin, jossei se löydä hakukaapelia.
Punainen raksi osoittaa suunnitellun telakan sijainnin ja siniset viivat luonnollisesti hakukaapeleita. Etupihalle en mielellään haluaisi telakkaa sijoittaa, koska aurinko porottaa siihen lähes koko päivän ja lähellä kulkee yleinen tie.
Paljoko pitää olla tunteja että tuollainen raja tulee vastaan?Mitä tarkittaa 305 husses päivittäinen raja saavutettu?
Itsellä ollut sekä Husqvarna, että Gardena. Suosittelisin ehdottomasti Husqvarnaa, mites tämä: https://www.gplshop.fi/robottiruohonleikkuri-husqvarna-automower/husqvarna-automower-315.php Menee karvan yli budjetin vai oliko joku peruste miksi pitäisi olla tuo kalliimpi X-malli? Itse tuskailen tuon Gardenan kanssa kun on monenlaista hölmöyttä siinä, toki se maksoi noin 500€ vähemmän kuin Husqvarna mutta nyt alkaa huomata että tuli säästettyä väärässä paikkaa.Morjes,
Ruohonleikkaaminen ei enää innosta ja seuraavana hankintalistalla olis robottiruohonleikkuri.
Leikattava pinta-ala on noin 1000 m2 ja tontin pinta-ala 1450 m2. Tontti on tasainen ja jaettu ns. kahteen osaan eli on alapiha ja yläpiha. Yläpihalle mennään luiskan kautta, jossa erilaisia kaltevuuksia. Päältä-ajettavalla ainakin ihan mahdoton ajaa osa luiskasta, mutta miten tällainen robotti sen hoitaisi?
Kävin paikallisessa liikkeessä kattomassa Husqvarnan 315x -mallia mutta hinta kyllä jarruttaa sen ostamista. Tais olla n. 2000 € kampanjan kanssa. Sieltä saa toki asennuspalvelun myös.
Mitä muuta merkkiä suosittelette jossa hinta olis 1000 € - 1500 € ? Merkkejä on tullut markkinoille tosi monta. Saako noihin muihin malleihin asennuspalvelun helposti vai tekeekö itse ja korjailee sen mukaan miten leikkuri rupeaa käyttäytymään ? Tuskin tämä ekalla asennuskerralla putkeen menee.
Itsellä ollut sekä Husqvarna, että Gardena. Suosittelisin ehdottomasti Husqvarnaa, mites tämä: https://www.gplshop.fi/robottiruohonleikkuri-husqvarna-automower/husqvarna-automower-315.php Menee karvan yli budjetin vai oliko joku peruste miksi pitäisi olla tuo kalliimpi X-malli? Itse tuskailen tuon Gardenan kanssa kun on monenlaista hölmöyttä siinä, toki se maksoi noin 500€ vähemmän kuin Husqvarna mutta nyt alkaa huomata että tuli säästettyä väärässä paikkaa.
Ei todellakaan kannata. Meillä Husqvarnan asentaja laittoi parissa tunnissa 1,5km kaapelia maahan. Itseltä olis menny koko kesä moiseen. Osasi samalla katsoa parhaan paika laturille yms. Suosittelen kyllä asennusta jos vähänkin suurempi piha.Niin onhan tuo 300€ edullisempi kuin X -versio ja mitenkä paljon sitten jaksaa alkuhypetyksen jälkeen seurata / näyttää kavereille mobiililla, kun on poissa kotoa.
Tuohon mainitsemaasi hintaan tulee vielä 200 - 250€ sinkilät + kaapeli ja paikallisessa liikkeessä asennuspalvelu maksoi 250€, mutta tuskin tuohon hintaan kannattaa enää itse asentaa?
Ei todellakaan kannata. Meillä Husqvarnan asentaja laittoi parissa tunnissa 1,5km kaapelia maahan. Itseltä olis menny koko kesä moiseen. Osasi samalla katsoa parhaan paika laturille yms. Suosittelen kyllä asennusta jos vähänkin suurempi piha.
Minä olen kahteen pihaan laittanut kaapelit itse (800m2 ja 1000m2), päivän kun varaa niin saa hyvin tehtyä, sitten niitä pitää hieman siirrellä kun näkee miten leikkuri leikkaa ja jääkö jonnekin reunaan vähän nurmikon tupsua ja leikkuri voisi mennä lähemmäs ja taas toisessa paikkaa huomaat, että leikkuri törmää turhaan johonkin esteeseen kun rajalanka on pikkasen liian lähellä. Sitä säätelyä kestää hetken ja luulen et joudut tekemään sitä vaikka kävisi ammattilainen tekemässä asennukset.Joo näin minä ajattelin. Laturin paikka tosiaan olis vaikee miettiä sekä mitkä asiat kannattaa rajakaapelilla eristää. Mainitsin ton 1000 m2 leikattavaa alaa.
Onko Husqvarnan leikkureissa ollu minkäänlaisia ongelmia, että porukka joutunu ajamaan käsileikkurilla jonku aikaa? Trimmeri töitä joutuu varmasti tekemään mutta varmaan joutuu pakosti joitain kohtia ajamaan leikkurilla?
ehdottomasti x malli jossa on mobiili toiminta ja gps.Niin onhan tuo 300€ edullisempi kuin X -versio ja mitenkä paljon sitten jaksaa alkuhypetyksen jälkeen seurata / näyttää kavereille mobiililla, kun on poissa kotoa.
Tuohon mainitsemaasi hintaan tulee vielä 200 - 250€ sinkilät + kaapeli ja paikallisessa liikkeessä asennuspalvelu maksoi 250€, mutta tuskin tuohon hintaan kannattaa enää itse asentaa?
Itselleni ei tule robottiruohonleikkuria ikinä tämän takia:
Siili ei juokse robottiruohonleikkuria pakoon, vaan kääriytyy kerälle ja jää terän hampaisiin - valmistaja huolestui
Siili ei juokse robottiruohonleikkuria pakoon, vaan kääriytyy kerälle ja jää terän hampaisiin - valmistaja huolestui
Robottiruohonleikkurit muodostavat uuden uhkan pihojen siileille, kirjoittaa yhdysvaltalaislehti Wired.www.iltalehti.fi
Sen verran välitän uhanalaisista eläimistä, että leikkelen itse käsipelillä samalla saa vähän liikuntaa.
Toki jos pihalla on paljon siilejä, niin tuo voi olla ongelma. Toisaalta ole kuullut, että siilejä olisi Suomessa kovin usein jäänyt roboleikkurin alle.Itselleni ei tule robottiruohonleikkuria ikinä tämän takia:
Robottiruohonleikkurit muodostavat uuden uhkan pihojen siileille, kirjoittaa yhdysvaltalaislehti Wired.www.iltalehti.fi
Sen verran välitän uhanalaisista eläimistä, että leikkelen itse käsipelillä samalla saa vähän liikuntaa.
Aina on ollut joku ale. Välissä voinut olla päivän tai pari ilman alea, mutta sitten taas ale.
Itse laitoin juuri M500 tilaukseen, kun varmistin, että siihen saa neljä eri zonea. Sen verran vaikean muotoinen piha, että täytyy ajattaa neljässä eri osassa. Toisaalta se myös tarkoittaa sitä, että tulee kerralla niin pienet alueet, että tuo M500 riittää varmaan ilman isomman akun tai pikalaturin ostamista
Itse tilasin M500:n perjantaina, mutta eipä ole vielä mitään kuulunut. Nyt näyttää sivuillakin varastosaldo plussaa. Luulisi kohta lähtevän matkaan.Eli laitoit tilaukseen myrobotcentteristä? Onko tilaus vielä edennyt eli lähtenyt tms.? Itse tilasin sunnuntaina ja mietin, että montakohan kertaa tässä pitää vielä pukkia ruoho käsinpelin.
ehdottomasti x malli jossa on mobiili toiminta ja gps.
mobiili appi ei ole vain esittely käyttöön vaan esim jos alkaa vesi sade saat sen nappia painamalla palaamaan omaan koppiinsa
Voit muokata leikkuu aikoja sillä
jos tulee virheilmoitus että on jumissa niin näät missäpäin pihaa se on esim.mainitsit ylä/ala pihan kuten meilläkin niin helppo paikallistaa missäpäin on jumissa.
GPS mallissa ei tarvitse merkata aloitus pisteitä vaan se hoitaa leikkuun joka paikassa 5vk on nyt ajellu
ohjaus kaapeli on vielä asentamatta mutta silti löytää hyvin laturiinsa joka on yläpihalla leikkimökin ja hiekkalaatikon välissä.
alussa ei meinannut löytää laturiinsa mutta nyt ajaa jo sinne suoraan.
hinta on kyllä suolanen kone+250M lankaa maksoi kamppanjassa 2050€
asennus olisi ollut +1000€ meilläpäin ja olis saanut jonku 3V lisätakuun.
ehdottomasti x malli jossa on mobiili toiminta ja gps.
mobiili appi ei ole vain esittely käyttöön vaan esim jos alkaa vesi sade saat sen nappia painamalla palaamaan omaan koppiinsa
Voit muokata leikkuu aikoja sillä
jos tulee virheilmoitus että on jumissa niin näät missäpäin pihaa se on esim.mainitsit ylä/ala pihan kuten meilläkin niin helppo paikallistaa missäpäin on jumissa.
GPS mallissa ei tarvitse merkata aloitus pisteitä vaan se hoitaa leikkuun joka paikassa 5vk on nyt ajellu
ohjaus kaapeli on vielä asentamatta mutta silti löytää hyvin laturiinsa joka on yläpihalla leikkimökin ja hiekkalaatikon välissä.
alussa ei meinannut löytää laturiinsa mutta nyt ajaa jo sinne suoraan.
hinta on kyllä suolanen kone+250M lankaa maksoi kamppanjassa 2050€
asennus olisi ollut +1000€ meilläpäin ja olis saanut jonku 3V lisätakuun.
Morjes,
Ruohonleikkaaminen ei enää innosta ja seuraavana hankintalistalla olis robottiruohonleikkuri.
Leikattava pinta-ala on noin 1000 m2 ja tontin pinta-ala 1450 m2. Tontti on tasainen ja jaettu ns. kahteen osaan eli on alapiha ja yläpiha. Yläpihalle mennään luiskan kautta, jossa erilaisia kaltevuuksia. Päältä-ajettavalla ainakin ihan mahdoton ajaa osa luiskasta, mutta miten tällainen robotti sen hoitaisi?
Kävin paikallisessa liikkeessä kattomassa Husqvarnan 315x -mallia mutta hinta kyllä jarruttaa sen ostamista. Tais olla n. 2000 € kampanjan kanssa. Sieltä saa toki asennuspalvelun myös.
Mitä muuta merkkiä suosittelette jossa hinta olis 1000 € - 1500 € ? Merkkejä on tullut markkinoille tosi monta. Saako noihin muihin malleihin asennuspalvelun helposti vai tekeekö itse ja korjailee sen mukaan miten leikkuri rupeaa käyttäytymään ? Tuskin tämä ekalla asennuskerralla putkeen menee.
Eli laitoit tilaukseen myrobotcentteristä? Onko tilaus vielä edennyt eli lähtenyt tms.? Itse tilasin sunnuntaina ja mietin, että montakohan kertaa tässä pitää vielä pukkia ruoho käsinpelin.
Itse tilasin M500:n perjantaina, mutta eipä ole vielä mitään kuulunut. Nyt näyttää sivuillakin varastosaldo plussaa. Luulisi kohta lähtevän matkaan.
Papukaijana sullekin suositus McCulloch Rob1000. Ei se langan itse laittaminen rakettitiedettä ole, eikä niin työläskään. Jos ei nyt hirveä sokkelo piha ole. Itse ajoin perinteisellä ruohonleikkurilla suunnitellut rajat ihan lyhyeksi, mitä koneesta sai. Sen jälkeen pinta-asennus sinkilöillä, ja alkuun robosta korkea leikkuuasento. Kasvaa nopeasti rajalanaka piiloon. Johonkin voi jättää vähän löysää lenkkiä, jos epäilee että joutuu korjaamaan.
25 asteen kaltevuus robissa uudemassa S mallissa tais olla 35 astetta. Itse laitoin pieneen jyrkkään kohtaan rinne angervo puskia, niin ei tarvii trimmeröidä. Paitsi ne hankalat kohdat, mitä väkisinkin jää.
Rahalla saa sit vähän enemmän hifiä ja tyyliä, jos ne tärkeitä. Tai sit sitä asennusta. Joudut ehkä ostamaan extra kaapelikerän ja sinkilä pussin. Itse ajattelin että robin hinnalla ostan niitä 2, vs yhden hussen. Saa nähdä kannattiko säästää, mutta yhden sesongin ja toisen alun jälkeen vielä tyytyväinen.
Edit: Niin ja mulla ajelee sateellakin, ukkosella ei. Kaatosateella itse laitan tauolle.
Onnistuuko gardenalle kahden hakukaapelin kytkeminen?
Piha on kuvan mukainen ja ilmeisesti leikkuri siis voi jäädä joko etupihalle tai tuonne "sivupihalle" nalkkiin, jossei se löydä hakukaapelia.
Punainen raksi osoittaa suunnitellun telakan sijainnin ja siniset viivat luonnollisesti hakukaapeleita. Etupihalle en mielellään haluaisi telakkaa sijoittaa, koska aurinko porottaa siihen lähes koko päivän ja lähellä kulkee yleinen tie.
Joo tää oli hyvä nosto. Onko järkevää ostaa 1000m2 leikkuri jos saman verran on leikattavaa? Kiinnostaa myös miten McCulloch suoriutuu hankalista kohdista ? Tarviiko jokaisen leikkuun aikana käydä avustamassa ?
Meillä on yllättävän helppo pihamaa kun ei oo hirveitä kerenny pihaan vielä tulla.
Määrittele hankala kohta.. Mulla on viisteitä pihassa, pensaita, saareketta, trampoliini, rinne..
Pensaaseen törmää ja kääntyy. Isot kivet, kukkapenkit yms olen langalla rajannut. Rinteet menee hyvin, kunhan ei ole viistettä liikaa nurmikon reunalla, jolloin esim sateella saattaa liukua normaalia pidemmälle ja näin päätyy ulos alueelta. Rajalanka vaan riittävän etäälle. Tämä siis jos jyrkkä kohta, muuten ei ongelmaa. Saarekkeen taakse on kaksi kapeaa käyntiä ja molemmista selviää 100% ilman hakukaapelia ja löytää tiensä pois.
Kuvassa mun piha. Keltainen viiva näyttää jyrkän reunuksen mistä olen tehnyt saarekkeen. Punainen näyttää missä ja minne on viisteet. Lila näyttää hakukaapelin.
Hyvältä tuokin kuulostaa. Paljos teidän tontin pinta-ala on? Onkohan toi Rob1000 liian pieni vaan mun tontille jos +- 20% on vaihteluväli 1000m2? Vai selviytyykö se vaan hommasta mutta pidemmällä leikkausajalla?
Hintahan tuossa on enemmän kuin kohdallaan.
Eikö nämä premium-leikkurit seuraa itse sadetta? Nämä hinnat-alkaen Worxit (pihassa M700) palaavat heti telakkaan sateen sattuessa oman anturinsa ohjaamana.
Google earth mittatilan avulla mitattuna 850m² on leikattava ala. Ja eikös sullakin se ollut 1000m²? Kyllähän toi mulla pyörii 05-01 välisen ajan. En ole niinkään ajatellut niitä ajo aikoja. Leikkaa mitä leikkaa..
En usko että mitään ongelmaa sullakaan. Kunhan sijoitat latauspisteen järkevästi. Kyllähän eka viikko varmaan menee pikku alue säätöjä tehdessä. Mut ne on nopeita tehdä. Ja kutistejatkot on hyviä korjaus, muokkaus tarpeita.
Hei kiva huomata että muitakin LX790 omistajia täällä!LX790 nyt toista kesää käytössä. Clasulta ostin aikoinaan ja maksoi n. 450e. On kyllä erittäin pätevä laite hintaansa nähden. Ideanahan tuossa on juuri se, että se ajelee ristiin rastiin joka päivä ja n. viikon päästä huomaat että nurmikko pysyy jatkuvasti siistinä ja vasta leikatun näköisenä koko ajan. Kannattaa säätää nurmialueen alaksi maksimi 600m2, niin tuo leikkaa vähän kauemmin ja pysyy 300m2 nurmikko varmasti siistinä. Uusimmalla 3.08 firmiksellä oletusleikkausaika on (600m2 asetuksella) Ma-Pe klo 09-14. La ja Su ei leikkaa, jollei manuaalisesti käynnistä.
Saako kysyä että miksi vaihdoit Huskun Gardenaan?- Leikkuri on todella riippuvainen hakulangasta, minulle oli todella pettymys, että Gardenan latausasema ei osaa lähettää mitään signaalia leikkurille "hei täällä laturi" kuten Husqvarna osasi.
Mulla on edellisen sukupolven Worx, niin siihen ei tuollaisia saa. Tuli kuitenkin mieleen, että tollanen maksaa äkkiä ittensä takaisin tietyissä tilanteissa. Tuli ostettua tytölle sellainen Air Gym patja (Airgym | The best inflatable sport equipment in the world) ja olen hänelle ohjeistanut, että nostaa aina käytön jälkeen siihen taloa vasteen pois nurmikolta. Oli yksi päivä sen siihen unohtanut ja minä korjasin sen talteen illalla (robotti leikkaa aamuisin). Keppariaidat se on osannut tähän asti kerätä, varman ilman robottia kaikki romut olis pihalla sikin sokin, mutta oppinut hyville tavoille kun kertonut että ne menee rikki. En nyt lähde testailemaan, mutta kun se patja vähän antaa periksi niin pahimmassa tapauksessa robotti vois rikkoa nurmikolla olevan patjan. Air Gymit kuitenkin maksaa yli 200€, vaikka itse sainkin alennuksesta euron alle, niin yhden patjan hinnalla saisi nuo silmät. Ehdottomasti laittasin nyt nuo, jos omaan leikkuriin sopisi.Itse tilasin vasta pelkän robon.. koitin ton acs systeemin värtiä täällä kyselläkin.. kovasti kiinostaisi si kuulla eroa miten robo käyttäytyy silmillä ja ilman samoissa kohissaTilasin Worx M500 + ACS silmät. Joutunee tänne sitten avautumaan kokemuksesta kunhan joskus saapuu
Saat Husqvarna oli edellisessä paritalossa hoitamassa molempien nurmikkoa ja kun muutimme pois se jäi sinne ja on suunnitelmissa mennä kesämökille. Husqvarna on siis vielä tallella, mutta en oikein voi päikseen niitä vaihtaa kun tämän Gardenan leikkuualue ei riitä alkuunkaan sinne kesämökille. Pistin sitten ostohousut jalkaan ja ajattelin että Gardena kun on Husqvarnan tuote niin ei se voi olla paska, halvempi vaan. Katselin videoarvosteluita, kävin messuillakin Husqvarnan osastolla ja suosittelivat et tää Gardena on kova, osta sellanen. Nyt huomaa kuinka väärässä sitä olikaan. Minä nyt vielä annan tälle Gardenalle mahdollisuuden kunhan parantelen noita kaapelivetoja niin josko siitä vielä saisi kelpo kesäkaverin.Saako kysyä että miksi vaihdoit Huskun Gardenaan?
Worx S300 taitaa olla Worxin valikoimasta pienin versio, ja jotain satasen halvempi.
Ei mahda sepelille kovin häävi vetää rajakaapelia, ja pysyykö ehjänäkään. Eipä tossa oikein ole muuta paikkaa kuin kuvan alareunaan talon päätyyn, ja siitä hakukaapeli käännetyn J-kirjaimen muodossa nurmialueen yläosaan. Luiska jos ei ole lyhyt ja jyrkkä, niin kokeilisin miten menee siinä. Myöhemmin helppo tehdä "lasso" ympärille jos sen vaatii.. En tiedä sit kuinka aurinkoinen paikka toi pääty on, jos eteläpuolella? Onko varjoa päivän aikana?Kyllä, googlella mittasin vielä niin sain ~1000m2.
Mitäs mieltä oot tuosta latausaseman paikasta? Liitteenä hahmotelma pihasta ja pistorasioista. Meneekö robotti sepelillä?katso liitettä 395769
Papukaijana sullekin suositus McCulloch Rob1000.
Edit: Niin ja mulla ajelee sateellakin, ukkosella ei. Kaatosateella itse laitan tauolle.
Google earth mittatilan avulla mitattuna 850m² on leikattava ala. Ja eikös sullakin se ollut 1000m²? Kyllähän toi mulla pyörii 05-01 välisen ajan. En ole niinkään ajatellut niitä ajo aikoja. Leikkaa mitä leikkaa..