En vähättele. Täällä on ammattilaista hyvin laajalti paikalla.

Useimmiten mm. uusissa nykyaikaisissa yritystiloissa on läsnäolosensoreita katoissa, joilla seurataan tägättyjä kohteita. Ihmisiä tai mitä ikinä liikkuvaa sitten onkaan. Taskussa ihmisillä tägi ja useamman eri tekniikan (ml.wlan) avulla lokaatio takentuu sanotaanko kerrostilasta jopa neuvotteluhuonetarkkuuteen. Ja siellä siis pelkkä wlan ei tarkkuustasona riitä kun sillä voidaan rssi:n perusteella arvella monen metrin päässä sensorista kohde on. Mut suunnat yleensä ihan päin persettä eikä tietoa onko hlö eri kerroksessa vai onko hlö betoniseinän takana 1m päässä sensorista. Siksi tarkempi träkkäys perustuu aika vähintään kahteen paikkannusta jollain levelillä hanskaavaan tekniikkaan. Bt on lyhyttä kantamaa ja toimii siihen siis hyvin. Sä tuskin nyt olet sijoittamassa ratkaisuun enempää rahaa, kuin mitä se rajalangaton uusi leikkuri maksaisi..joka siis gps:n, gnss:n ja lokaalin antennin avulla kertoo sentilleen leikkurin tarkan sijainnin. Mut tätä sä kaipaat ja tää olis mun mielestä ihan fiksu ratkaisu, ja on vielä ihan tuotteistettukin ratkaisu. Mut toki maksaahan nää perkeleet, joten ymmärrän kyllä.
Eli se mitä sä olet hakemassa sijainnin tarkkuustasolla ei tule olemaan metripeliä vaan kymmeniä metrejä jolloin se paikannus mun mielestä kärsii, jos haluat tietää missä se pihalla menee. Ja sullahan pitäis olla majakkaa pitkin pihaa siitä tekniikasta riippumatta, jos haluat edes sen metritarkkuuden.
Mä olen kotona pilotoinut (omaan käyttöön) kameravalvontaan ja tekoälyyn perustuvaa lokaatioträkkäystä mun vanhalla leikkurilla, niin tolla saa valvottavalla alueella kyllä reaaliaikaisen tiedon missä leikkuri on + automaation(t) jos näkyy esim. ihmisiä leikkurin ympärillä ja haluaa hälyt. Menee ehkä vähän överiksi sun tarpeisiin mut jos oot hassari miehiä niin mikä ettei.