Rallin MM-sarja Kausi 2024

Eiköhän lappikin lopeta kun mennyt aika huonosti ajot ja kotona haluaa enemmän viettää aikaa.
Mielenkiintoista nähdä ottaako Hyundai ens kaudelle sen kolmannen täyspäiväsen auton ja kuka sitä ajaa
Solberg tulee takas.

@emagdnim Tarkoitin että se sama ukko ylijumala voi tulla Neuvillellekin kylään. Silloin ei kruisailu tosiaan auta.
 
Mikä tossa oli Solbergin puolelta väärää? Kuulostaa kyl hurjalta aikahyvitykseltä mm-kärkikuskin takana olemisesta, mihin se perustui? Estelikö Solberg 40 sekunnin verran todistettavasti? Jos näin, niin "turha" protesti.

Kabinetissa voitettu mestaruus. Mikä maistuisikaan sen paremmalta. Sekin oli helvetinmoinen vääryys, kun Alenilta aikoinaan vietiin mestaruus kabinettipäätöksellä.
Mihin tämä taas liittyy? Kyl Solberg iha ajamalla on kärjessä. e: kaiketi tähän:
Lisäksi protestoija oli ilmoittanut valittavansa Rosselin aikahyvitystä koskevasta päätöksestä, joten asia on nyt Kansainvälisen valitustuomioistuimen ratkaistavana.

Pajarilla ja Rosselillahan on molemmilla vielä yks pistekisa ajamatta. Solbergilla on kauden pisteet kerättynä ellei sit tosiaan Rosselia hyvitetty liikaa, mut en usko että rupeavat tuloksia enää jälkikäteen muuttaan.
 
Viimeksi muokattu:
Täyskäännös – lohduttomia tietoja rallin sisäpiiristä

Ei hyvältä vaikuta MM rallin tulevaisuus jos näin on
Eli miten? Mut avasin nyt linkin ja toimin puolestasi:
-Subaru ei sittenkää ehkä palaa.
-Huhuttu hyundain poistuminen tehdastallina
-ennen uusia sääntöjä 2027, tuskin ketää uutta (ainakaa tehdastallia) on tulossa.

Itse taas nään lohdullisena, että luultavasti kulisseissa paljon väännetään siitä mitä kukainenki taho tahtoo. Vain kaksi kautta välissä ja jos sopimuksiin päästään, nii sen jälkee voisi olla enemmän osanottajia.
 
Eli miten? Mut avasin nyt linkin ja toimin puolestasi:
-Subaru ei sittenkää ehkä palaa.
-Huhuttu hyundain poistuminen tehdastallina
-ennen uusia sääntöjä 2027, tuskin ketää uutta (ainakaa tehdastallia) on tulossa.

Itse taas nään lohdullisena, että luultavasti kulisseissa paljon väännetään siitä mitä kukainenki taho tahtoo. Vain kaksi kautta välissä ja jos sopimuksiin päästään, nii sen jälkee voisi olla enemmän osanottajia.
Joo olisi pitänyt tiivistelmä laittaa mutta kuitenki juuri tuo että jos huhuttu Hyundai ajaa vain ensikauden niin toyota olisi ainoa tehdastalli -26 vuonna ja m-sportti yksityistallina vastassa niin koko kausi olisi yhtä Toyotan dominointia.
Se 2027 onki vähän mielenkiintoisempaa että onko sinne enään sitten edes tulossa ketään kun ralli ei näyttäydy kovin ekologiselta maapallon kannalta ja ne arvot tuntuu painavan nykyisin autovalmistajilla ja kuluttajilla enemmän vaakakupissa
 
Joo olisi pitänyt tiivistelmä laittaa mutta kuitenki juuri tuo että jos huhuttu Hyundai ajaa vain ensikauden niin toyota olisi ainoa tehdastalli -26 vuonna ja m-sportti yksityistallina vastassa niin koko kausi olisi yhtä Toyotan dominointia.
Se 2027 onki vähän mielenkiintoisempaa että onko sinne enään sitten edes tulossa ketään kun ralli ei näyttäydy kovin ekologiselta maapallon kannalta ja ne arvot tuntuu painavan nykyisin autovalmistajilla ja kuluttajilla enemmän vaakakupissa
Ekologisuus ei ole enää määräävä tekijä vaan puhtaasti panostetun rahan hyöty. Ei Toyotaa huvita pistää isoja rahoja kiinni kun tietää että saa ajella yksin, se näyttääkin tyhmältä.

Oma veikkaus on että 2027 sarja on pakotettu menemään WRC2+ autoihin. Sarja ajetaan ns. yksityistalli sarjana.
 
Kabinetissa voitettu mestaruus. Mikä maistuisikaan sen paremmalta. Sekin oli helvetinmoinen vääryys, kun Alenilta aikoinaan vietiin mestaruus kabinettipäätöksellä.
Jos virheellisesti hylätään ja todetaan sitten autot laillisiksi, ei annettu ajaa kisaa niin mitä muuta voi tehdä kuin mitätöidä kisan? Lancia järjesti tulosluettelon haluamakseen mikä ei olisi muuten onnistunut. Jos nyt oikein muistan niin järjestäjä eli italialaiset eivät päästäneet Pösöjä viivalle, kun ne olivat heidän mielestä laittomia, mutta FIA totesi autot laillisiksi.
 
Jos nyt oikein muistan niin järjestäjä eli italialaiset eivät päästäneet Pösöjä viivalle, kun ne olivat heidän mielestä laittomia, mutta FIA totesi autot laillisiksi.
Niin rallista oli ajettu 3/4 osaa kun pösöt hylättiin, huhujen mukaan Lancian protestin takia, sivuhelmojen takia. Katsastajan mukaan ne olivat laittomat. FISA kuitenkin totesi helmat laillisiksi ja rallin tulokset mitätöitiin. Kaikissa muissa ralleissa pösöt oli todettu laillisiksi joten ainut vääryys tapahtui kun pösöt hylättiin
 
Ekologisuus ei ole enää määräävä tekijä vaan puhtaasti panostetun rahan hyöty. Ei Toyotaa huvita pistää isoja rahoja kiinni kun tietää että saa ajella yksin, se näyttääkin tyhmältä.

Oma veikkaus on että 2027 sarja on pakotettu menemään WRC2+ autoihin. Sarja ajetaan ns. yksityistalli sarjana.
Ja jos noin käy, niin ainakin Kalle lopettaa aivan varmasti rallin. Pajarin kannalta olisi helvetillinen sääli, kun noihin aikoihin voisi odotella läpimurtoa ja menestystä sarjassa, ellei sitten aiemmin tapahdu.
 
Fia:lle ei jää muuta mahdollisuutta kuin tehdä WRC 2 luokasta WRC 1. Vähän tehoa lisää ja siipeä. Tosin Isot tähdet Kallea myöten varmaan lähtee mutta Kallella on aikaa tehdä sitte paluu vaikka 30 vuoden pinnassa kun niin nuori vielä. Jos siltä tuntuu.
 
Fia:lle ei jää muuta mahdollisuutta kuin tehdä WRC 2 luokasta WRC 1. Vähän tehoa lisää ja siipeä. Tosin Isot tähdet Kallea myöten varmaan lähtee mutta Kallella on aikaa tehdä sitte paluu vaikka 30 vuoden pinnassa kun niin nuori vielä. Jos siltä tuntuu.
Mihin ne muut kuin Kalle lähtee? Ei ole ratakokemusta. Ikään kuin olisi olemassa joku kilpaileva rallisarja hienommilla autoilla.
 
Ne lähtee eläkkeelle. Uusia tähtiä on sitten Seks , Foumaux , Sohlberi ja Pajari.

Näillä on varmaan kiimaa ajaa mopommilla autoilla.
 
Tätäki ketjua voisi enemmän käyttää (vrt f1 yleisketju, höpinää kauden/kisojen ulkopuolelta):
 
Ois varmaan Rovanperä voittanu kolmannen MM:än putkeen jos ajais koko kauden..
 
Mihin ne muut kuin Kalle lähtee? Ei ole ratakokemusta. Ikään kuin olisi olemassa joku kilpaileva rallisarja hienommilla autoilla.
Ne muut on jo vanhoja 2v päästä.. no Fourmaux jää. Neuville vie nyt kannun. Motivaatio loppuu varmasti. Tänakilla on jo ja Ogierista ei tarvi edes mainita. Evans jääkö roikkumaan sääli kannua metsästämään? Siinäpä tuo vanha kaarti. Jotain ratasarjaa voi joku mennä ajamaan. Jos on tylsää..
 
Veikkaan että pitää paikkansa. 1+1 diili.Saa ainakin kunnon auton mutta politiikaa tulee lisäksi.. Lähteet: Esapekka Lappi kokee karun kohtalon
Vähän helpottaa kanssakeskustelijoita, ku avaa vähä mistä on kyse :D
Italialaislähteet kertovat, että M-Sport-kuljettaja Adrien Fourmaux olisi tehnyt sopimuksen Hyundain MM-rallitiimin kanssa ensi kaudesta. Tämä tarkoittaisi samalla sitä, että viime viikonloppuna ajettu Chilen MM-ralli jäisi Esapekka Lapin viimeiseksi kisaksi Hyundailla.
Italialaisen bloggaajan Andrea Gambardellan mukaan Fourmaux ja Hyundai olisivat päässeet sopuun 1+1-vuotisesta sopimuksesta juuri viime viikonloppuna Chilessä. Saman tiedon kertoo niin ikään italialainen Area Corse -autourheilusivusto.
 
Rovanperä on vasta 24v, ajovuosia rallissa on jäljellä ainakin se 13v jos motivaatio kestää, ei ole mitään järkeä polttaa itseänsä loppuun jo tässä vaiheessa.
Yhteen ralliviikonloppuun pitää valmistautua varmaan se viikko ainakin, se on pikkuisen enemmän kuluttuvaa kuin nuo ratakisat mihin kalle nyt osallistuu.
 
Veikkaan että pitää paikkansa. 1+1 diili.Saa ainakin kunnon auton mutta politiikaa tulee lisäksi.. Lähteet: Esapekka Lappi kokee karun kohtalon

Kyllä siinä linkki on.
Ehkä kuuluu moderointi ketjuun, mutta 1+1 diili, saa kunnon auton ja politiikkaa, Esapekka Lappi kokee kovan kohtalon. Lähde missä sitten kerrotaan että Esapekka Lappi tuskin saa mitään sopparia... edes politikoinnin kera, vaan sopparin ehkä saakin Fourmax.

Joo, ymmärrän että varmaan ajattelit Fourmaxia. ja kautta 2025->
 
Rovanperä on vasta 24v, ajovuosia rallissa on jäljellä ainakin se 13v jos motivaatio kestää, ei ole mitään järkeä polttaa itseänsä loppuun jo tässä vaiheessa.
Yhteen ralliviikonloppuun pitää valmistautua varmaan se viikko ainakin, se on pikkuisen enemmän kuluttuvaa kuin nuo ratakisat mihin kalle nyt osallistuu.
Toinen juttu sitten se, että kuinka paljon hyötyä tämmösestä ”välikaudesta” nyt sitten pidemmän päälle oli, kun kuitenkin koko ajan jossain on kisannut ja niitä rallejakin ajanut. Itestä tuntuu melkein enemmän siltä, että halusi enemmän vapaata nimenomaan siksi, että voi opiskella tuota ratapuolta ja siirtyä sille polulle kokonaan jossain kohtaa. Ehkä ajaa tämänhetkiset autot ja miettii sitten kaluston uusiutuessa, että jatkaako enää rallin parissa. Kovin pitkää uraa rallin parissa en kuitenkaan Kallelle povaa. Ja vielä jos Toyota häviää merkkimestaruuden, niin turha haaveillakaan että enää saisi viettää tällaisia välivuosia, sikäli jos tallissa pysyy.
 
Toinen juttu sitten se, että kuinka paljon hyötyä tämmösestä ”välikaudesta” nyt sitten pidemmän päälle oli, kun kuitenkin koko ajan jossain on kisannut ja niitä rallejakin ajanut. Itestä tuntuu melkein enemmän siltä, että halusi enemmän vapaata nimenomaan siksi, että voi opiskella tuota ratapuolta ja siirtyä sille polulle kokonaan jossain kohtaa. Ehkä ajaa tämänhetkiset autot ja miettii sitten kaluston uusiutuessa, että jatkaako enää rallin parissa. Kovin pitkää uraa rallin parissa en kuitenkaan Kallelle povaa. Ja vielä jos Toyota häviää merkkimestaruuden, niin turha haaveillakaan että enää saisi viettää tällaisia välivuosia, sikäli jos tallissa pysyy.
Kallella on sopimus tietystä määrästä ralleja tälle vuodelle, joten kyse ei ole siitä että Toyota olisi jotenkin antanut kallen ajaa tämmöisen kauden. Kalle on sen verran hyvä kuski että sillä on haluttessaan valtaa ajaa tämmöisiä kausia myös tulevaisuudessa. Tuo on kyllä varmasti totta että haluaa testata ratapuolta nyt jos sinne sitten joskus vielä siirtyy, mutta on tuo rata-autoilu huomattavasti rennompaa kuin ralli, jos mietitään että kuinka paljon pitää valmistautua viikonloppuun.
 
Toinen juttu sitten se, että kuinka paljon hyötyä tämmösestä ”välikaudesta” nyt sitten pidemmän päälle oli, kun kuitenkin koko ajan jossain on kisannut ja niitä rallejakin ajanut. Itestä tuntuu melkein enemmän siltä, että halusi enemmän vapaata nimenomaan siksi, että voi opiskella tuota ratapuolta ja siirtyä sille polulle kokonaan jossain kohtaa. Ehkä ajaa tämänhetkiset autot ja miettii sitten kaluston uusiutuessa, että jatkaako enää rallin parissa. Kovin pitkää uraa rallin parissa en kuitenkaan Kallelle povaa. Ja vielä jos Toyota häviää merkkimestaruuden, niin turha haaveillakaan että enää saisi viettää tällaisia välivuosia, sikäli jos tallissa pysyy.
Ainakin 4 kisaa vähemmän -> vähintään 4vkoa vähemmän rallipaikkakunnalla + valmistelut ja reissut. Testejä minimaalisesti (onkohan ajanut yhtään testiä?). Edustusta vähemmän. Ei vastuuta auton kehittämisestä. = todella paljon vähemmän rallia.
 
Kallella on sopimus tietystä määrästä ralleja tälle vuodelle, joten kyse ei ole siitä että Toyota olisi jotenkin antanut kallen ajaa tämmöisen kauden. Kalle on sen verran hyvä kuski että sillä on haluttessaan valtaa ajaa tämmöisiä kausia myös tulevaisuudessa. Tuo on kyllä varmasti totta että haluaa testata ratapuolta nyt jos sinne sitten joskus vielä siirtyy, mutta on tuo rata-autoilu huomattavasti rennompaa kuin ralli, jos mietitään että kuinka paljon pitää valmistautua viikonloppuun.
No siitähän nimenomaan on kyse, että suostuivat tuollaiseen soppariin ja antoivat ajaa tämmösen kauden. Latvala on jo rivien välistä ja melko suoraankin sanonut, että tekivät virheen kun tuollaiseen suostuivat Kallen kohdalla. Aivan takuulla ei mitään vapaavuosia enää tipu, olkoot kuinka hyvä kuski tahansa. Kyllä sinne voittava kuski löytyy jos Kallelle ei ajaminen passaa. Ja vielä jos ens kauden jälkeen Toyota on ainoa tehdastiimi, niin minne luulet Kallen menevän jos ei nykyisen tiimin sopimusehdot maistu? Voihan sitä tietty yksityistiimiinkin mennä koittamaan, mutta niistä nyt ainakaan on turha mankua mitään vapaavuosia.
 
No siitähän nimenomaan on kyse, että suostuivat tuollaiseen soppariin ja antoivat ajaa tämmösen kauden. Latvala on jo rivien välistä ja melko suoraankin sanonut, että tekivät virheen kun tuollaiseen suostuivat Kallen kohdalla. Aivan takuulla ei mitään vapaavuosia enää tipu, olkoot kuinka hyvä kuski tahansa. Kyllä sinne voittava kuski löytyy jos Kallelle ei ajaminen passaa. Ja vielä jos ens kauden jälkeen Toyota on ainoa tehdastiimi, niin minne luulet Kallen menevän jos ei nykyisen tiimin sopimusehdot maistu? Voihan sitä tietty yksityistiimiinkin mennä koittamaan, mutta niistä nyt ainakaan on turha mankua mitään vapaavuosia.
Mitä vaihtoehtoja Toyotalla oli jos kuski ilmoittaa että vain tämmöinen sopimus kelpaa, luuletko että potkivat 2 kertaisen maailmanmestarin pihalle, varsinkin kun kuski on vasta käytännössä tulossa uransa huippuvaiheeseen ikänsä puolesta. Jos rallin MM-Sarja saa semmoisen kuoliniskun, että siellä on vain Toyota niin ei kallen kaltainen huippulahjakkuus jää sinne ajelemaan terveisiä, silloin siirrytään ratapuolelle.

Kalle on niin nuori että voi palata sitten halutessaan ralliin vaikka 5v päästä jos siellä rallin organisaatiossa saadaan hommat rullamaan ja kunnolla valmistajia mukaan.
 
Mitä vaihtoehtoja Toyotalla oli jos kuski ilmoittaa että vain tämmöinen sopimus kelpaa, luuletko että potkivat 2 kertaisen maailmanmestarin pihalle, varsinkin kun kuski on vasta käytännössä tulossa uransa huippuvaiheeseen ikänsä puolesta. Jos rallin MM-Sarja saa semmoisen kuoliniskun, että siellä on vain Toyota niin ei kallen kaltainen huippulahjakkuus jää sinne ajelemaan terveisiä, silloin siirrytään ratapuolelle.

Kalle on niin nuori että voi palata sitten halutessaan ralliin vaikka 5v päästä jos siellä rallin organisaatiossa saadaan hommat rullamaan ja kunnolla valmistajia mukaan.
No ei kukaan kuitenkaan korvaamaton ole niin, että aivan miten vain saisi ehdot sanella nyt ja tulevaisuudessa.
 
No ei kukaan kuitenkaan korvaamaton ole niin, että aivan miten vain saisi ehdot sanella nyt ja tulevaisuudessa.
Rovanperän tämänkauden sopimuksesta on ollut artikkeleita ja Jouhki aika uskottavasti sitä haastatteluissa avannut.

Ei se sanelua ole ollut, Rovanperällä on Japania myöten tuki, tallin tuki, ja henkilönä, kuskina sellainen että häneen on kannattannut ja haluttu panostaa. Ei ole katsottu 2024 kautta lyhytnäköisesti, vaan pidemmälle.

Samoin Rovanperä ja hänen omat taustajoukot olleet niin vahvoja, voimmakkaita, että ovat laittanee Kallen edun pitkässä juoksussa elelle. siis ajatelleet muutakin kuin 2024 vuoden rahavirtoja.

Jotain kertoo että Japania myöten soppari on saanut hyväksynnän. Ehkä siellä ymmäretty, tai sitten ihan vain kyse siitä mitä Rovenpärän soppari maksaa. Nyt Toyota sai sopimuksen millä Rovenpärä on heidän tallissa , ei kilpailijalla, lisäksi varmaan uskovat että saivat entistä arvokkaamman, vahvemman kuskin.

Se sitten aika näyttää mitä sopparin päättymisjälkeen, kuski itse viestii taustajoukoille mitä halua, toivoo, mihin voi suostua. Niissä haetaan win win tilanteita, ja neuvotteluja helpottaa jos urheilijalla on näytöt itse urheilullisessa suorittamissa että luotettavuudessa , positiivisessa ennustettavuudessa. Tuskin tämän kauden pikakutsun suorittaminen , muu suorittaminen ainakaan huonontaa neuvottelu asemaa.

Luovat alat, siellä voi olla artisteja jotka voi sanella ihan "mahdottomia" ehtoja, ja vieläpä olla epävarma, epäluotettava. ja silti ota tai jätä, ja joku ottaa kuitekin.
 
wrc2-asiaa:

Voi Greensmith :D Kai sitä haaveilla voi, mut ei takuulla tule sotkeen mestaruuskamppailua. Kyl mestaruus on iha Pajarin ja Rosselin käsissä. Pelkällä ajamisella ei Greensmith tule oleen kummankaan edellä.

Muistan vielä, ku Lappi kävi TUHOAMASSA vastustajat tossa sarjassa keikkailessaan ennenku sai taas paikan wrc-sarjassa. Solberg ei vakuuta, mut luultavasti saa uuden mahiksen. Toivottavasti kans Pajari saa paikan Toyotalla.


e: on muute pirun sekava random-seuraajalle toi pistesysteemi. Ymmärrän syyn, mut toivottavasti ei vastaavaa koiteta ylimpään sarjaan tuoda..
 
Viimeksi muokattu:
Lähteekö hybridiyksikkö pois jo ennen kauden alkua..

WRC-talleille kerrottiin kesällä, että hybridiyksiöiden Compact Dynamics -laitteistoa ei voi enää ”nollata” vanhaan tapaan, vaan ne pitää korjata joka kerta erikseen. Tämä taas aiheuttaa merkittäviä kustannuksia.
– Tiimien mukaan puhutaan yli miljoonan euron lisälaskusta, lähde totesi Dirtfishille.
Sivuston mukaan yksittäisen hybridijärjestelmän korjaushinta on vähintään 50 000 euroa.
Rupesiko Compact Dynamics ahneeksi vai mistä tossa on "ylimääräisessä" korjauksessa on kyse?


e: oliki vanha uutinen. Aikamoista, jos samaan aikaan ovat pöyristyneitä sopimuksen päättymisestä:
– Kuten voitte kaikki kuvitella, sekä minä että tiimini olemme erittäin pettyneitä päätökseen. Ymmärryksemme oli, että vuoden 2023 syyskuussa tehty sopimus olisi pitänyt ja kestänyt vuoteen 2026 saakka, Compact Dynamicsin nokkamies Oliver Blamberger ihmettelee Dirtfish-sivustolla.

Rallin MM-sarjassa oli hybridiyksiköiden myötä tarkoitus siirtyä entistä sähköisempään suuntaan tulevaisuudessa. Sarjassa ajetaan jo kestävällä polttoaineella.

– Tätä päätöstä ei voi ymmärtää, jos miettii selkeää polkua kohti sähköistymistä ja hiilidioksidipäästöjen vähentämistä. Toki me haluamme päättää tämän yhteistyömme ammattimaisella tavalla ja parhain keinoin, Blamberger sanoo.
 
Viimeksi muokattu:

Keski-Euroopan MM-rallin ohjelma 2024:​

Torstai 17.10.​

10.31Testirikoiskoe, Tocna (2,11 km)
16.06EK1 SSS Velka Chuchle (2,55)
19.26EK2 Klatovy 1 (11,78 km)

Perjantai 18.10.​

8.00Etähuolto, Janovice nad Uhlavou (30 min)
9.02EK3 Klatovy 2 (11,78 km)
10.32EK4 Strasin 1 (26,69 km)
11.42EK5 Sumavske Hostice 1 (16,85 km)
14.11EK6 Klatovy 3 (11,78 km)
15.28Etähuolto, Janovic nad Uhlavou (30 min)
17.14EK7 Strasin 2 (26,69 km)
18.24EK8 Sumavske Hostice 2 (16,85 km)
21.04Huolto A, Karpfham (45 min)

Lauantai 19.10.​

7.05Huolto B, Karpfham (15 min)
8.58EK9 Granit und Wald 1 (20,05 km)
10.05EK10 Beyond Borders 1 (24,33 km)
11.34EK11 Schärdinger Innviertel 1 (17,35 km)
13.10Huolto C, Karpfham (45 min)
15.28EK12 Granit und Wald 2 (20,05 km)
16.35EK13 Beyond Borders 1 (24,33 km)
18.04EK14 Schärdinger Innviertel 1 (17,35 km)
19.07 Huolto D, Karpfham (45 min)

Sunnuntai 20.10.​

6.00Huolto E, Karpfham (15 min)
10.11EK15 Am Hochwald 1 (12,17 km)
11.35EK16 Passauer Land 1 (14,87 km)
12.33EK17 Am Hochwald 2 (12,17 km)
14.15EK18 Passauer Land 2, Power Stage (14,87 km)
 
Mikkelsenin leikki loppui 5 pätkälle.

IMG_0082.jpeg
IMG_0081.jpeg
 
Onneksi ei ollut vaakatasossa tukipuita tuossa aidassa, olisi nimittäin tullut aika herkästi ikkunasta sisään. Ehkä tuolla rallissa on opittu Breenin tapauksesta ja nuo asiat katsotaan nyt tarkemmin, on nimittäin melko vaarallisia nuo puuaidat.
 
Nytkö alkaa Neuvilleltä pää pettämään? Samalla ek:lla jo pari kertaa ulos, vaikkakin pystyy jatkamaan molempien tilanteiden jälkeen.
 
Onko Lappi selittäny koskaan miksi heidän autokuntansa joka eekoon jälkeen teki radioreportin "eepee finis tö steits". Koskaan ei kukaan muu oo tälleen tehny ja nämä joka kerta.
 
Ja Pajarille keskeytys :( samanlainen mutkan hieman pitkäksi ajo, kun Neuvillella eilen pariin otteeseen. Kertoo Neuvillen uskomattomasta tuurista tällä kaudella, että noiden jälkeen auto aivan kunnossa, kun taas Pajarin auto suht paskaksi.
 
Onko Lappi selittäny koskaan miksi heidän autokuntansa joka eekoon jälkeen teki radioreportin "eepee finis tö steits". Koskaan ei kukaan muu oo tälleen tehny ja nämä joka kerta.
Mun käsitys on, että eivät laita sitä "pikiksen jälkeistä" moodia heti päälle joka katkaisee äänet lähetykseen.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 727
Viestejä
4 564 089
Jäsenet
75 013
Uusin jäsen
52375

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom