Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2024 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Ei voi nyt kokonaan Pirelliä syyttää, kun vanteetkin "halkeaa".Vanteet hajosi Ott:n alta. Uutta saa alle vasta 9 pätkän jälkeen. Ei ihan Ott:n viikonloppu.
World Rally Championship on Instagram: "No spares for Tänak until the tyre fitting zone after SS9 👀"
14K likes, 34 comments - officialwrc on September 7, 2024: "No spares for Tänak until the tyre fitting zone after SS9 👀".www.instagram.com
No mikä noissa kommenteissa nyt vituttaa? Ja mitä tulee noihin autojen muuttamiseen ensi kaudeksi, niin sitä ei puoltanut kyllä kukaan muukaan. Eikö Kallekin siitä sanonut ties kuinka monta kertaa, että ei mitään järkeä, kun autot muuttuu täysin joka tapauksessa 2026 kaudelle, ja taisi Huyndain tallipäällikkökin olla vastaan.Minua henkilökohtaisesti vtuttaa nuo Latvalan kommentit sarjan tulevaisuudesta.
"– Uskon ja toivon, että homma jatkuu, vaikka se muuttuisi jonkun toisen tiimin ajattamaksi. Tehtaan rahallinen tuki voisi olla silti taustalla."
Onhan tämä stana nähty miten siinä käy. Kannattaa katsota kuinka "hyvinvoiva" talli Ford on.
Äijä itse pyörittää Toyotan avoimella shekkivihkolla tallia. Aikaisemmin ulisi kun FIA yritti muuttaa autoja 2025 kaudelle.
Rallin MM-sarja rajussa kriisissä
Rallin MM-sarja on riutunut henkitoreissaan jo tovin aikaa.www.lansi-savo.fi
No mikä noissa kommenteissa nyt vituttaa? Ja mitä tulee noihin autojen muuttamiseen ensi kaudeksi, niin sitä ei puoltanut kyllä kukaan muukaan. Eikö Kallekin siitä sanonut ties kuinka monta kertaa, että ei mitään järkeä, kun autot muuttuu täysin joka tapauksessa 2026 kaudelle, ja taisi Huyndain tallipäällikkökin olla vastaan.
Miten Neuvillen mahdollinen mestaruus nyt liittyy mihinkään? Ja Alen ei ole virallisesti maailmanmestari, koska maailmanmestaruudesta alettiin ajamaan vasta seuraavana vuonna kun Alen sarjan voitti.Kuskit haluaa aina nopean auton. Kaikki heikennykset ei tunnu kivalta.
Ajatellaan hieman toisella tavalla. Nyt kun Neuville voittaa maailmanmestaruuden. Onko mielestäsi hänen mestaruus yhtä kova suoritus kuin Alenin, Vatasen, Mikkolan tai Salosen? Hekin on yhden mestaruuden miehiä.
Se vtuttaa että vastustetaan kilpailua. Käsi ylös kuka oli iloinen että Sesks ajeli ilman hybridiä ja ilmeisesti ajelee myös Chilessäkin.
Miten Neuvillen mahdollinen mestaruus nyt liittyy mihinkään? Ja Alen ei ole virallisesti maailmanmestari, koska maailmanmestaruudesta alettiin ajamaan vasta seuraavana vuonna kun Alen sarjan voitti.
Ja mitä järkeä noita autoja olis ollut muuttaa yhden kauden takia ja polttaa niiden kehitykseen rahaa? 2026 tulee kuitenkin uudet autot. Huyndaihan oli testannut sellaista autoa, mitä ensi kaudeksi kaavailtiin ja tallipäällikkö taisi sanoa että aivan hirveä auto, eikä hyvällä tavalla.
Pakko myöntää, että en oo kyllä yhtään kärryillä puhutaanko me samoista asioista ollenkaan.Hyundain Rally 2:lle nauraa naapurin lehmätkin, niin surkea viritys se on.
Miten Latvalan kommentti liittyy tähän? Näin sivustaseuranneena ei ymmärräKuskit haluaa aina nopean auton. Kaikki heikennykset ei tunnu kivalta.
Ajatellaan hieman toisella tavalla. Nyt kun Neuville voittaa maailmanmestaruuden. Onko mielestäsi hänen mestaruus yhtä kova suoritus kuin Alenin, Vatasen, Mikkolan tai Salosen? Hekin on yhden mestaruuden miehiä.
Se vtuttaa että vastustetaan kilpailua. Käsi ylös kuka oli iloinen että Sesks ajeli ilman hybridiä ja ilmeisesti ajelee myös Chilessäkin.
Niin se auto ehdotushan oli että otetaan Rally 2:t aihioksi ja lisätään siihen aeroa, jousitusta + muuta. Sanoit että Hyundai oli testannut sellaista (itse en tällaisesta ole tietoinen) eli oletettavasti heidän oma Rally 2:n kyseessä.Pakko myöntää, että en oo kyllä yhtään kärryillä puhutaanko me samoista asioista ollenkaan.
vielä vähemmän kärryillä, mikä kohta linkistäsi viittaat "ei muutoksia"?@Emeron Liittyy siten että mm. Latvalan "ei muutoksia" asenteen myötä tämän vuoden mestaruus näyttää vähän halvalta kun ei ole todellista kilpailua.
Kaikkea uutta sitä oppii"Normaalit" pätkät kellotetaan 0.1 sekunnin tarkkuudella. Tasatilanteessa voittaja on se, joka kellotti ensimmäiselle pätkälle joka ei ole super spessu (yleisöpyöritys) nopeimman ajan, jos nuokin tasan katsotaan seuraava pätkä jne.
Poweri kellotetaan tuhannesosan tarkkuudella, mutta sitä extra tarkkuutta ei käytetä rallin kokonaistilanteen ratkaisuun.
Näin ymmärsin säännöistä.
Hyundai nössöilee ja antaa Neuvillelle voitot, että eivät nyt kisaileen rupea. Tarttee ainaki pari keskeytystä Neuvillelle.Nyt pitää toivoa esim Chilestä Tänakille voittoa ja Neuvillelle keskeytystä sunnuntailla, niin pistetilannehan olisi sen jälkeen jotakuinkin tasan.
Lappi ja Rovanperäki tainnu joskus jotain lausua. Monet kuskit ilmiselvästi todella vittuuntuneita siitä mitä sarja on. Ainaki rivien välistä sen on kuullut. Vois autonvalmistajat laittaa hynttyyt yhteen ja tehdä uuden sarjan. Tartteeko sen FIA:n alaisuudessa olla?Sebastien Ogierin purnaus oli liikaa – ranskalaistähdelle mätkäistiin jättimäinen ehdollinen sakko - Rallit.fi
Kreikan MM-rallin tuomaristo otti kovat konstit käyttöön kisan päätteeksi, jotta kuljettajat eivät mustamaalaa rallin MM-sarjaa ja sen päättäviä elimiä.www.rallit.fi
Johan on herkkää. Tuliko Ott:lle ehdollista rangaistusta kun toivoi Latviassa että toivottavasti tuomaristolla on hyvät viinit ruokailun lisänä kun ajoi tien tukkineeseen mainoskaareen? Ei?
– On ärsyttävää nähdä, ettei lajimme opi koskaan. Me pyydämme, me tiedämme, että meillä tulee olemaan pölyä. Siellä on leijuvaa pölyä. He sanovat, että ei. Mitä päänne sisällä liikkuu? Ei mitään. Se on hullua, Ogier kertoi tuomariston päätöksen mukaan.
Sarjassa on tasan kaksi autoa ja neljä kuskia jotka ajaa mestaruudesta. Toisessa tallissa on kaksi kuskia jotka ajaa Rally 3 tasolla ja toisessa yhdellä kuskilla hajoaa jatkuvasti auto. Tämä yksi jäljellä oleva kuski sitten ajaa "varmasti kotiin" tasolla mestariksi.Kovan työn on tehnyt Hyundain tiimi ja FIA, että ~neljänneksi paras kuski saadaan voittajaksi.
On kyllä todella ärsyttävää, että tuo nyt sitten voittaa. Tanakilla kai mahikset vielä haastaa, mutta eihän Huyndai sellaista salli. Tosin Tanak olisi lähes yhtä ärsyttävä voittaja.
Typerää, mutta siltiki ärsytti, ku lauantain jälkeen puhuttiin kisan sijoituksista. No vau, Ogier ohitti Sordon. Mitä-vitun-väliä, ku pisteet (ehdolliset) on jo jaettu.. Ogier toki tänää hyötyi tosta pelleilystä ryömimällä maaliin. En ihmettelis, jos iha tahallaan olis extra-hitaasti vetänyt korostaakseen pointtiansa.@Cereal killah Eikä tuo 9pts ole edes huonoin kisa. Italiassa hän oli 41. ja sai silti 12pts.
Tostaki puuttuu se rallin perusasia, että se nimenomaan on kisa paikasta a paikkaan b (siirtymätkin on osa rallia) ja voittaja julistetaan sunnuntaina ajan perusteella. Sunnuntain extra sprinttikisa kuulostaa halvalta. Toisaalla en ole sitä vastaan, että kisoja lyhennettäisiin ajallisesti. Jotenki typerää, että välillä eka pätkä ajetaan torstaina ja 3-4 pätkää sunnuntaina. Mahtuisivat kyllä pe-la välillekkin.Kyllä ne muuttaa tuon pistelasku systeemin. Itse tekisin näin. Voittajalle lukittaisiin jo lauantain päätteeksi 23 pistettä.
Sunnuntaina pikkukisa ja siitä 7 pinnaa voittajalle. Power Stage jäisi pois. Sunnuntaina saisi kaikki ajaa täysillä ja varmoja pisteitä olisi silti plakkarissa.
Ralliautoilun MM-sarjan pääluokassa väläytellyt suomalaiskuljettaja Sami Pajari ja hänen kartanlukijansa Enni Mälkönen saavat kaksi rallia lisää Toyotan WRC-auton ohjaimissa. Suomalaisautokunta ajaa syyskuun lopussa Chilen ja lokakuun lopussa Keski-Euroopan MM-ralleissa.
Korjattava sen verran, että Taka ajaa CER ja Japanin kisat. Toyota siis ilmeisesti keski-eurooppaan neljällä autolla; Ogier, Evans, Taka ja Sami. Kalle ajaa nyt Chilessä ja sitten todennäkösesti vielä Japanissa.Taka telakalle, Pajari tilalle
Varmaan ihan fiksu päätös, Taka pelastamaan taas kasvot sitten Japaniin.
Oliko niinku jotain uutta tietoa tai varmistusta olemassa?Hyundai on jättämässä MM sarjan.
Kohta saa vaihtaa nimeksi sarjalle Toyota sarjan.
Ei ainakaan Google News tai r/wrc (Reddit) ole tietoinen, joten eiköhän tässä viitattu kahden viikon takaisiin huhuihin.Oliko niinku jotain uutta tietoa tai varmistusta olemassa?
Onpa Jouhkilta sen verran myötähäpeälliset kommentit toisen sarjan kiinnostavuudesta että tässä kontekstissa ei uskottavuutta lisää.Tähän juttuun viittasin. Managerin reaktiot on sellaiset, että taitaa ollu huhulla melkoisesti lihaa luiden ympärillä.