- Liittynyt
- 14.05.2017
- Viestejä
- 5 695
Hyundai kiittää.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Liekö ikivanhoja aikoja sitten huonosti rakennettuja teitä 50-60 luvuilta ja sieltä tulee maakivet esiin.Voi saakeli mistähän toi kivi oli ilmestyny...
Jeps ja heitti linjalta.Pohjaanko se kivi iski?
Onko Kallen ulosajosta näkynyt videota missään (muualla kuin maksupalveluissa)?
Olipa mitättömän näköinen möykky, mutta dramaattisilla seurauksilla.Kalle Rovanperä ajoi ulos ylivoimaisesta johtoasemasta!
Kalle Rovanperä ajoi ulos ylivoimaisesta johtoasemasta!www.mtvuutiset.fi
Onko tuossa näkyvissä ihan vähän se kivi tuo vaalempi pläntti, ja kun Ogier ajoi se vähän rytkäytti siinä
Siltä se näyttää että kaveri kaivoi kiven Kallelle, ei varmaan tietoisesti kuitenkaanOnko tuossa näkysissä ihan vähän se kivi, ja kun Ogier ajoi se vähän rytkäytti siinä
Ei oo vaalempi, vaalea on kyllä kuoriutunu enempi esiin Kallen kuvassa.Onko tuossa näkysissä ihan vähän se kivi tuo vaalempi pläntti, ja kun Ogier ajoi se vähän rytkäytti siinä
Ei tuota voi mitenkään Kallen piikkiin pistää,huonoa tuuria.Jos rupeaa himmailemaan joka kiven ja kuopan jälkeen niin ei ole mitään mahdollisuutta pärjätä MM tasolla.Tätä pelkäsin, Kalle ei vaan malttanut ottaa voittoa. Kallen olisi pitänyt reagoida kun etuspoileri nosti ison kiven pari kilometriä ennen ulos ajoa ja laskea vauhtia. Kivi sinkoutui pitkälle näkyi incar- kuvassa.
Höpön höpö,ei tuolla tasolla voi körötellä,toki jälkeen päin on helppo viisastella.Ei Kallella pää kestänyt. Olis pudottanut vauhtia ja ajellut rauhassa voittoon
lolEi Kallella pää kestänyt. Olis pudottanut vauhtia ja ajellut rauhassa voittoon
Tämä erottaa muut kuskit Ranskan suurmestareista, Sebastianit osaa himmata kun siihen on varaa,eiköhän Kalle opi kun ikää tulee lisää. Pistäisin puolet kyllä tallipäälikön piikkiin,meni hyvät tallipisteet vessasta alas.Ei tuota voi mitenkään Kallen piikkiin pistää,huonoa tuuria.Jos rupeaa himmailemaan joka kiven ja kuopan jälkeen niin ei ole mitään mahdollisuutta pärjätä MM tasolla.
Sebastian ajoi myös kiven yli, mutta vasta Kallen ajokerralla kivi oli kaivautunut kokonaan esiin.Tämä erottaa muut kuskit Ranskan suurmestareista, Sebastianit osaa himmata kun siihen on varaa,eiköhän Kalle opi kun ikää tulee lisää. Pistäisin puolet kyllä tallipäälikön piikkiin,meni hyvät tallipisteet vessasta alas.
ja noille "ei ollut malttia"-trolleille:Kallen suusta.
"– Se oli tosiaan Moksin viimeinen ajettava mutka, kovavauhtinen nelosvaihteella ajettava mutka. Sinne menin ihan normaalisti ja vähän jopa himmailin, kun oli pätkän viimeinen mutka. Sieltä tulikin sitten vastaan todella iso irtokivi. Se oli suoraan tiellä.
– Noissa vauhdeissa tässä rallissa ei enää voi niitä kierrellä. Ei ollut mitään tehtävissä. Osuttiin kiveen ja se heitti auton pois ajolinjalta. Sen jälkeen auto ei enää pysynyt pyörillään, osui pylvääseen ja siitä sitten kaaduttiin.
– Se oli tilanne, että ei voinut tällä kertaa tehdä mitään. Ei siinä kerkeä tehdä mitään. Jos jarruttaa, niin osuu kovemmin ja väistää ei ehdi."
Pettynyt Kalle Rovanperä harmitteli kovaa kohtaloaan - "On aika raakaa, että yksi kivi päättää kaiken" - Rallit.fi
Toyotan Kalle Rovanperä koki järisyttävän pettymyksen Suomen MM-rallin toiseksi viimeisen erikoiskokeen viimeisessä mutkassa.www.rallit.fi
– Ajoin pätkän ilman mitään riskejä, jotta ”Sebi” (Ogier) olisi voinut olla edellä sunnuntain pisteissä. Siinäkin mielessä uskomaton homma, Rovanperä päivitteli.
Kausi on pitkä, niin voi olla liian raskasta? Mukava vähän lomailla välillä.Mikäs tän rallin tilanne on nykyään? Onko ihan totista hommaa vai enemmän harrastus? Miksi porukkaa ajelee puolikkaita kausia?
Eli käytännössä mestaruuden kannalta on aika vahvoilla jos jaksaa ajaa koko kauden?Ogier jäähdyttelee
Kalle ajanut jo 10vuotta elämästään täyspäiväisesti rallia halusi tänä vuonna vähemmän kisoja että ehtii tehdä muutakin kun on vielä nuori, on ajanut ratakisoja Porschella, drift kisoja jne, jotain vanhaa RB F1 autoakin testaa kait vielä tänä vuonna)
Sordo, Lappi, Mikkelsen jakavat Hyundailla ajovuoroja kun kallista ajattaa 4-5 autoa joka kisassa (Sordo jäähdyttelee, Lapilla nuoria lapsia)
Siis siellä on kuskit jotka ajaa täyden kauden kaikki kisat, muut ovat keikkakuskeja. Ogier on ajanut hyvin ne kisat mihin osallistunut joka nyt 3kisaa vähemmän kuin mm-sarjaa johtava Neuville ja on nyt sen 27pistettä perässä. Muut on sählänneet enemmän ja jääneet pisteittä kisoista kuten nyt Tänak+Evans 0pojoa Suomesta. Ogier ajaa mestaruudesta eli ehkä osallistuu loppukisoihin, mutta jos tulee huono kisa/kisoja seuraavaksi niin ehkä jää pois joistain kun/jos mahkut mestaruuteen on mennyt.Eli käytännössä mestaruuden kannalta on aika vahvoilla jos jaksaa ajaa koko kauden?
Soosoo.Onhan tuo vähän isompi pikkukivi. "Olisiko sellaiset kymmenen kiloa?"
Tämä kivi pilasi Kalle Rovanperän rallin Moksissa – nyt se koristaa muuramelaista kotia
Olisiko sellaiset kymmenen kiloa?.www.ksml.fi
Jokamiehenoikeus ei salli:
- Pakurin, sammalen, jäkälän, varpujen, turpeen, kivien tai muun maa-aineksen keruuta
Olisko sen vaalenkiven takaa pilkottava tummempi kivi.Ei oo vaalempi, vaalea on kyllä kuoriutunu enempi esiin Kallen kuvassa.
Ei se taidosta ole kiinni, ei sitä ole voinut nuotittaa jos se on tullut vasta edellä ajavan seurauksena, aino millä siitä olisi selvinnyt olisi ollut se että kartturille olisi saatu tieto kivestä ajoissa. Ilmeisesti edellä ajannut ei tiedostannut kiven nousemista.Tämä erottaa muut kuskit Ranskan suurmestareista, Sebastianit osaa himmata kun siihen on varaa,eiköhän Kalle opi kun ikää tulee lisää. Pistäisin puolet kyllä tallipäälikön piikkiin,meni hyvät tallipisteet vessasta alas.
No oliko sen Ogierin auto kuinkamonta senttiä korkeammalla ?Kyllä siinä voi rallin johtaja tehdä paljonkin varmistelua vauhdin kustannuksella. Esim. auton ajokorkeutta ylöspäin (vauhti hidastuu, mutta kestää paremmin kiviä). Kalle oli väliajoissa kiinni pohja-ajassa. Ogier monesti ajoi tuossa tilanteessa +10s pohja-ajasta. Toki välillä veti pohjiakin vielä su, kun oli niin ylivoimainen. Mutta Kallella olisi ollut varaa ajaa hitaamminkin. Lähti vaan hakemaan niitä sunnuntaipisteitä myös. Että siinä mielessä tallipäällikön piikkiin voi laittaa vähän..
Toki rallissa sattuu ja tapahtuu aina odottamattomia asioita, kuuluu lajiin. Mutta voi niitä riskejä minimoida. Ja siinä nimenomaan Ogier on hyvä. Tässäkin rallissa totesi, ettei pysty haastamaan Kallea, joten ajeli turvallista vauhtia just siinä takana ja pääsikin korjaamaan koko potin. Erittäin ärsyttävää, mutta toimivaa. Viime vuonna Lapilla ei oikein vauhti riittänyt pohja-aikoihin, niin nosti vaan riskikynnystä kunnes ajoi pihalle kunnolla. Ogier ei koskaan tekisi niin.
No oliko sen Ogierin auto kuinkamonta senttiä korkeammalla ?
Ja eikö nimenomaa Ogier ollut se joka kiven kaivo esiin ?
Ja nuo ajaa rallia, kilpaa, eikä mitään ely keskuksen mittausautoa.
Mikä on sellainen sopiva maavara , mikä kantsii olla jos radalla on jotain sellaista mitkä ei ole odotettavaa.
Fake news, ukko roudas väärän kiven kotiinsa!Onhan tuo vähän isompi pikkukivi. "Olisiko sellaiset kymmenen kiloa?"
Tämä kivi pilasi Kalle Rovanperän rallin Moksissa – nyt se koristaa muuramelaista kotia
Olisiko sellaiset kymmenen kiloa?.www.ksml.fi
Noh käytännössä lopputulos ois ollu sama vaikka olis tullu siihen paikkaan joku 20-30kmh vähemmän. Siinä urissa ajaessa sitä maavaraa ei vaan käytännössä ole yhtään, ei ainakaan tuollaisen kiven verran. Se kivihän löi auton pohjapanssariin ja nosti keulaa ylös, jolloin autosta hävisi ohjattavuus kokonaan keskellä mutkaa. Ei siinä ole mitään tehtävissä.Kyllä siinä voi rallin johtaja tehdä paljonkin varmistelua vauhdin kustannuksella. Esim. auton ajokorkeutta ylöspäin (vauhti hidastuu, mutta kestää paremmin kiviä). Kalle oli väliajoissa kiinni pohja-ajassa. Ogier monesti ajoi tuossa tilanteessa +10s pohja-ajasta. Toki välillä veti pohjiakin vielä su, kun oli niin ylivoimainen. Mutta Kallella olisi ollut varaa ajaa hitaamminkin. Lähti vaan hakemaan niitä sunnuntaipisteitä myös. Että siinä mielessä tallipäällikön piikkiin voi laittaa vähän..
Siinä saattaa olla se, no jos tuo oli se niin ei tarvi olla ihan niin isoa maavaraa, kuin ksml jutun kivelle, mutta jos varman päälle pelaa, ja tuollaisia (ksml) tiellä pyörii, niin mitä sitä pihtailla.Fake news, ukko roudas väärän kiven kotiinsa!
Täällä oikea kivi:
Näin tuhoisalle kivelle kävi Jonne Halttusen käsissä – Harri-isä kyynelehti ja riensi lohduttamaan Kalle Rovanperää
Turhaan Jonne katsojille avautui, kyseisellä kohdalla heliparkki eikä tuonne tielle muutenkaan pääse hyppelemään miten sattuu, tietty kaveria vitutti ja avautuminen herkässä.
Isä Harri väänsi taas itkua
Jos nyt tuosta Rovanperän kivestä puhut, niin älä nyt maalikkon tyhmyyttä pilkkaa, kuinka iso maavara Rovanperällä olisi pitänyt olla että se olisi tuosta selvinnyt ?
Se nyt vaan on yksi niistä taidoista, millä tullaan multimestariksi. Nimittäin se, että osaa ajaa hiljempaakin flow:n hajoamatta. Ja painotan edelleen, että suorastaan vihaan Ogieria, mutta pakkohan se on tunnustaa, että osaa se nämä hommat.Noh käytännössä lopputulos ois ollu sama vaikka olis tullu siihen paikkaan joku 20-30kmh vähemmän. Siinä urissa ajaessa sitä maavaraa ei vaan käytännössä ole yhtään, ei ainakaan tuollaisen kiven verran. Se kivihän löi auton pohjapanssariin ja nosti keulaa ylös, jolloin autosta hävisi ohjattavuus kokonaan keskellä mutkaa. Ei siinä ole mitään tehtävissä.
Kalle ajo muutenkin omien sanojensa mukaan koko sunnuntain sitä perusvauhtia, jolla ei ota yhtään turhia riskejä. Se vauhti nyt vaan näytti olevan tuollaista pohja-aika kyytiä. Jos tuolla alkaa oman ajorytmin kustannuksella himmailemaan, niin se metsähallituksen puoli kutsuu vielä herkemmin kun rytmin kadotuksen seurauksena alkaa tulemaan helppoja virheitä. Kuulostaa ehkä maallikon korviin hassulta, mutta näin nuo kuskit haastatteluissa useasti kertovat.