Kyllä siinä riittää, että kaato korjataan. Sen laatan alusta kuivuu varmasti noista saumoista niistä "vesitipoista" joita sinne menee niistä saumoista. Noissa on lattialämmitykset.Kuulostaa siltä että haluavat itse päästä halvimmalla. En ymmärrä miten kaadon voisi korjata ilman että vesieriste rikotaan tai että vesieristeen päälle tulee jotain tasoitetta tms., joka sitten muhii siellä märkänä vuosikausia (saumathan aina päästää vettä läpi). Eikö remonttia valvonut kukaan? Tuo kaadon virhehän olisi pitänyt huomata ennen laatoitusta ja valvojan kuuluu se tarkastaa.
Sen kaadon tarkoitus on johtaa ne vedet kaivoon laatan päällä.
Niin kun kulma muuttuu, johonkinhan se hävitää. Noi isot 8-kulmaiset laatat ovat kaatojen tekoon ehkä jo turhan kookkaatkin. Nykyään suositaan enemmän pienenpiä laattojaLasta on omassa kodissa käytössä kyllä, vaikka siellä on kaadot kunnossa. Tuli tässä mieleen, että ensimmäinen laatoittaja joka siellä kävi, suunnitteli jemmaavansa "aukeavat" saumat pesukoneen alle ja pöntön kieppeille, koska kaadot kuulemma sitä vaatii. Työn suorittajan jäljiltä kaikki saumat on kuitenkin tasan sen 3mm. Ehkäpä oli kovempi ammattilainen se ensimmäinen ja ymmärsi mitä tuo tila vaatii.
Minä ottaisin eurot sullahan oli se lasta jo valmiina. Tarvittaessa myisin vielä (ennen sen asennusta) sen suihkuseinän Vaikka itse en myisi seinä suojaa siltä vedenEipähä tarvinnut vääntää asiasta. Firma tuli paikalle ja totesi virheen. Tarjosivat kaksi korjaustapaa:
1. Kahdeksan laattaa jyrsitään irti ja tehdään kaato kuntoon.
2. Firma maksaa tilan vaatiman mittojen mukaan tehdyn lasisen suihkunurkan, jossa molempien sivujen ensimmäiset palat kiinteitä ja tiiviitä lattiaan. Itse olin ollut laittamassa suihkuverhoa. Tuon päälle tarjosivat vielä "mittavaa alennusta".
Kumpi laitetaan?
roiskumiselta, mutta makuasioita .