Pyöräily

Paljonko tuo hiilikuitu vaatii osumaa/kolhua että on ajokelvoton (eli ei esimerkiksi uskalla varmuuden vuoksi ajaa? Ja eikö hiilikuitu ole jotenkin korjattavissa kun taas alumiini ei + alumiinihan ilmeisesti "väsähtää" vuosien saatossa?
En ole koskaan kuullut alumiinirungon väsymisestä maantiepyörissä. Ehkä jossain maastopyörässä, jos saa kovia iskuja ja polkija ylittää painorajat reippaasti.
Kumpaakin materiaalia pystyy korjaamaan, hiilikuitua laminoimalla ja alumiinia hitsaamalla, mutta siinä vaiheessa moni vaihtaa rungon.
 
Mulla ei ole tubelessia, mutta ihan teknisestä mielenkiinnosta miten tuo tapahtuu ?
Jo pienen reijän hakeminen sisurista on välillä vaikeaa kun irtosisuriin ei saa painetta.
Eikai se ole ku pumppaa menemään ja työntää osan kerrallaan vaikka vesiämpäriin. Vanteisiin ja renkaiden kylkiin ku suihkii saippuavettä niin huomaa jos alkaa kuplimaan.
 
Eikai se ole ku pumppaa menemään ja työntää osan kerrallaan vaikka vesiämpäriin. Vanteisiin ja renkaiden kylkiin ku suihkii saippuavettä niin huomaa jos alkaa kuplimaan.
Näin isommalla vuodolla, nyt kuitenkin puhutaan parin viikon pumppausvälistä jolloin irtosisuri joko ei pienellä paineella vuoda tai pieni kupla tulee harvakseen.
Tubelesin voi varmaan upottaa uima-altaaseen ja vaikka vuoto näkyisi niin kuinka vaikeaa on paikallistaa tarkka kohta ?

Teollisuuteen on vissiin jotain sray purkkeja toimiskohan fillareilla ???
 
K
En ole koskaan kuullut alumiinirungon väsymisestä maantiepyörissä. Ehkä jossain maastopyörässä, jos saa kovia iskuja ja polkija ylittää painorajat reippaasti.
Kumpaakin materiaalia pystyy korjaamaan, hiilikuitua laminoimalla ja alumiinia hitsaamalla, mutta siinä vaiheessa moni vaihtaa rungon.
Karkaa kohta aihe käsistä, mutta eikös alumiinirungot nimenomaan ole "korjaamattomia" eli hitsaaminenkaan ei auta koska vaati jotain jälkilämpökäsittelyä yms.

Mutta jooh. Jos hiilikuitukin vaatii melko kovan tällin että menee paskaksi niin yhtälailla se aluminikin ottaa itseensä joten lieko materiaalilla lopulta niin suurta merkitystä korjaamisen kannalta?
 
Jos teippi vuotaa tubeleksena niin ei kauaa mene kun vuotaa sitten täysin tyhjäksi.
Litku kun on saanut reitin niin se kyllä "syö" sen liiman teipistä.
Mun paskin kombo on nyt ollut mavicin hookless ust vanne + misukan gravelikumi. Pari vuotta ollut ja aina vaan vuotaa.
Ja mikä käsittämättömintä on, että välillä vuotaa enemmän välillä vähemmän.
Omalla kohdalla en ole ikinä törmännyt renkaan vuotoon sieltä huulesta. Aina joko teippi ottanut itteensä tai kyljet vuotaa.
Järkevin ja kestävin teippi tähän mennessä on ollut gorilla.
Ainoa miinus on kokojen puute.
Muut joko vittumaisia laittaa (täysin venymättömiä), järjettömän hintaisia tai paskimmassa tapauksessa jättää kaiken liiman vanteeseen jos pitää uusia teippi (peaty's rim job).
Kaikenlaisia kiinalaisia kokeiltu myös, mutta niissä yleisin ropleema on vähän heikko liima ja rakenne ylipäätään.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
286 681
Viestejä
4 918 522
Jäsenet
79 241
Uusin jäsen
vkarinen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom