GT Sensor läpinät vol. x.
Saattoi löytyä yksi syy ketjujen pomppimiseen. Huomasin tänään sattumalta fillaria säätäessä, että ketju on laitettu väärin päin, tai siis väärään suuntaan. Lukemani mukaan Sramin Eagle ketjut ei sinänsä ole ”directional”, mutta se pikalukko joka ainakin mun ketjusta löytyy taas on. Pikalukossa on ihan nuoli osoittamassa suuntaa ja mulla se osoittaa taaksepäin...
Eipähän tämäkään heti mieleen tullut ja XXL:n kasaama pyörä pääsi taas yllättämään

Taidan kuitenkin nyt ajaa sen kanssa näin ja sanon sitten ensihuollossa että pyöräyttävät ympäri ja laittavat takuuna uuden pikalukon siihen kun valmistajan ohjeen mukaan ne on kertakäyttöisiä.
Eipähän ollut ihan helppoa löytää uutta jousta takaiskariin ainakaan ilman pidempää odotusta. Rtechiltä olis saanut tilaamalla noin kuukauden toimitusajalla, mutta sattumalta löysin Bikeinnistä ”Fox kevät” (ihanat koneelliset käännökset) nimisen tuotteen joka sopi mun iskarille, sieltä pitäis tulla tällä viikolla paketti kotiin ja uusi 600 lbs jousi alkuperäisen 450 lbs tilalle. Onneks opiskelin vähän lisää tätä jousitiedettä enkä kovin kauaa ajellut liikaa kiristetyllä jousella, olis voinu paskoa koko iskarin sillä tavalla niin tuli vähän pakkorako laittaa jousi uusiksi. Foxin ohjeiden mukaan iskarin jousta ei saa kiristää kuin maks. pari kierrosta siitä kun jousi alkaa kiristymään ja mä olin kirrannut sitä aika paljon enemmän että sain sagia paremmin kohdilleen, kun Marzocchin ohjeissa taas tällaisesta varoitettu mitään.
Vähän arvoin otanko 550 vai 600 lbs jousen, mutta päätöksen ratkaisi sitten se että 600 lbs jousta oli tuolla varastossa ja 550 ei. Hintaa jouselle tuli noin 53 euroa toimituskuluineen, mutta ei ole mikään ajatuksen nopea toimittaja tuo bikeinnikään kun viikko sitten viikonloppuna tilasin ja tälle torstaille lupaa seuranta paketin perille.
Enduran polvi- ja kyynärpääsuojatkin kerkesi perille lomareissun aikana. Tilasin sokkona valmistajan kokotaulukon mukaan ja L/XL kokoiset suojat vaikuttais sopivilta kuten taulukon mukaan pitäiskin. Ovat mallia ”ohut ja kevyt” mutta varmaan suojaavat riittävästi mun tarpeeseen.
Tänään vois lähteä vähän lähireitille testaamaan uusia kamppeita käytännössä.