Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hanki hyvä mies joku runkolaukku jos pullotelineet ja taskut ei riitä. Reppu selässä polkeminen on ihan kamalaa.Olisi kiva saada vinkkejä mitä ottaa mukaan 120 km päiväreissuun reppuun.
Kiitos, täytyykin muistaa tuo ensi reissulla. Join myös ilmeisesti ylipäätään vähän, kun koko reissuun meni noin 1.75L vettä.Kaikki urheilujuomat varmaan. Isotoniset on suolatasapainoa ylläpitäviä eli niissä on sama määrä suolaa kun sun kehossa ja hypotoniset paikkaavia, eli niissä on enemmän suolaa kuin sun kehossa. Tai sitten tekee niinkuin kaikissa sportti / terveyslehtijutuissa aina muistetaan mainostaa, että tekee itse, vaikkapa 1/4tl suolaa puoleen litraan haluamaansa nestettä. Ilmeisesti hiilari edistää kans nesteen imeytymistä, eli joku sokerinen mehu tms. voi olla ihan ok.
Kivennäisvesissä on suoloja muttei ihan tarpeeksi että ne paikkais kunnon hikoilua. Burger Kingissä sit tietenkin saa suolat hyvinkin paikattua mutta no, jos sinne on matkaa ja koivet on krampissa niin eipä se siinä vaiheessa lämmitä...
Minkälaisia on XXL myymät White pyörät?
Kasaus on vain mitä sattuu. Viime kesänä xxl:stä ostetussa maastopyörässä oli vaihteiden säätö niin perseelleen kuin voi olla, rajoitusruuvikin oli säätämättä. Vannekin oli hieman kiero.Parasta mitä voi saada rajoitetulla budjetilla.
Yleisesti, onko pyörämerkeissä kauheasti mitään eroja? Olisi tarkoitus hankkia uusi polkupyörä kuntoiluun hintaluokassa ~1500€. Itse en ymmärrä pyöristä juurikaan mitään joten olen vähän ö aapisen laidassa kun selailen eri pyörämyyjien sivuja. Kannattaako jotain valmistajaa välttää kuin ruttoa vai marssinko vain pyöräliikkeeseen ja katson mitä siellä tarjoavat?
Edit: Täällä pk-seudullahan liikkeitä riittää, joten onko niistä jotain suosituksia mistä kannattaisi alottaa pyörän etsintä?
Väärin oletettu. Ei tuollaista painavaa isoa mohloa lenkille mukaan raahata. Kyllä se ihan kotikäyttöön on kätevä - ja autolla reissuun lähtiessä kulkee helposti mukana.Akkupumppua käyttäville tai harkitseville: oletan että näitä hankintaan kesken lenkin tapahtuvaan täyttötarpeeeen
Akkupumppua käyttäville tai harkitseville: oletan että näitä hankintaan kesken lenkin tapahtuvaan täyttötarpeeeen, kotosalla toki kannattaa olla hyvä lattiapumppu ellei kompuraa ole. Kuinka usein näitä täyttötarpeita on kesken lenkin oikeasti tullut? Jos vain harvakseltaan, niin vahva suositus jonkun merkkiselle c02 patruunalle + suuttimelle. Menee pieneen tilaan ja on käyttövarma. Eikä tarvii huolehtia akun latailuista.
Kasaus on vain mitä sattuu. Viime kesänä xxl:stä ostetussa maastopyörässä oli vaihteiden säätö niin perseelleen kuin voi olla, rajoitusruuvikin oli säätämättä. Vannekin oli hieman kiero.
Hyvittivät kyllä muutaman kympin hinnasta kun valitin. Asiakaspalvelu tuntuu kyllä pelaavan.
Eikö XXL tarjoakaan enää ilmaista ensihuoltoa heiltä pyöränsä ostaville vai oliko se tarjous päättynyt?
Onko näistä kellään kokemusta? Halvalla ei hyvää saa jne. mutta on niin halpaa että tekisi silti mieli kokeilla. Käyttö rauhallista pyöräkärryn vetämistä ja lyhyttä matkaa.
Juu kahden lapsen kärry. Puolisolla Helkaman 3-v ja kyllähän nuo pienet mäet tuntuu rapakuntoiselle raskaalta kevyimmälläkin vaihteella. Mäet voi kiertää helposti ja ei ne kovin jyrkkiä ole.Pyöräkärry varmaan lapselle? Se ei sitten ole mitään ihan kevyintä puuhaa. Kärry ja joku 15kg lapsi + reppu tuntuu kuin joltain ankkurilta. Ja jos oikeasti kevyttä vaihdetta ei noista kolmesta löydy niin voi mäessä itku tulla. Ja voimaa käyttäessä halvoista voi kammet vääntyä jos seisoo koko painolla polkimella (sattumalta tiedän).
Kokemusta ei ole, mutta vähän varauksin suhtautuisin.
En kyllä laittaisi. Vannejarruja jne, joiden kanssa saa sitten olla säätämässä. Jos vain budjetti venyy, niin ehdottomasti tämä: AX+ 290 FF 23, miesten hybridipyörä, monikäyttöpyörä - Hybridipyörät - AX+ 290 FF 23, miesten hybridipyörä, monikäyttöpyörä | XXL...
Onko näistä kellään kokemusta? Halvalla ei hyvää saa jne. mutta on niin halpaa että tekisi silti mieli kokeilla. Käyttö rauhallista pyöräkärryn vetämistä ja lyhyttä matkaa.
En tiedä pyöristä mitään mutta ihan kivan oloinen vaihtoehtoEn kyllä laittaisi. Vannejarruja jne, joiden kanssa saa sitten olla säätämässä. Jos vain budjetti venyy, niin ehdottomasti tämä: AX+ 290 FF 23, miesten hybridipyörä, monikäyttöpyörä - Hybridipyörät - AX+ 290 FF 23, miesten hybridipyörä, monikäyttöpyörä | XXL
Itse käytän Squirtin ketjuvahaa. On ihan hyvää ainetta ollut. Ainakin parempaa kuin Rexin Domestique, mutta tuosta black diamondista ei ole omaa kokemusta. Varmasti huippu öljy sekin.Mikäs olisi hyvä ketjuöljy? Rexin Black Diamondista lueskelin positiivisia kokemuksia, onko täällä siitä kokemusta tai saako samalla rahalla parempaakin?
Ajo pääosin kuivalla, asfalttiajoa sekä hiekkatietä/maastopolkuja.
Arvostaisin pitkää kestoikää per öljyäminen ja sitä että öljy keräisi pintaansa likaa mahdollisimman vähän.
Nöyp, ihan kotikäyttöön hankittu. Digitaalinen akkukompura on aika paljon mukavampi käytellä kuin joku lattiapumppu jos täytettävänä on enemmän kuin yksi pyöränrengas. Todella kätevä vehje yleensäkin olla kotona kun on helppo tarkistaa ja säätää myös auton rengaspaineet. On mulla se lattiapumppukin nopeita pumppaustarpeita varten, reissussa sitten mukana pieni matkapumppu.
Mikäs olisi hyvä ketjuöljy? Rexin Black Diamondista lueskelin positiivisia kokemuksia, onko täällä siitä kokemusta tai saako samalla rahalla parempaakin?
Ajo pääosin kuivalla, asfalttiajoa sekä hiekkatietä/maastopolkuja.
Arvostaisin pitkää kestoikää per öljyäminen ja sitä että öljy keräisi pintaansa likaa mahdollisimman vähän.
Ei ole kunnon maastopyöräilijä ennenkun on ensimmäinen otb tehty.Toivottavasti ei runko paskoontunut
Miulla kyllä ollut hauskaa tuon oman uuden maasturin kans. Teknisillä poluilla kaksi kaatoa kävelyvauhdista ja yksi melkein tangon yli.
Mukavaa touhua, jotain 500km tullut 1.5 kuukauteen.
Oli pakko ajaa pyörän luokse ja purkaa. Mitään vaurioita ei onneksi osunut silmään. Pidempi pultti varmaan korjaisi ongelman helposti, kun kierteet kuitenkin jatkuvat läpi rungon. Toivottavasti semmoisen saa nopeasti jostain.Toivottavasti ei runko paskoontunut![]()
Laakerit ovat kuin uudet. Putsasin nyt kaiken rasvan huolella kierteistä, pultin varresta ja laakerin rungosta, läträsin kunnolla lukitetta ja kiristin momenttiin. Toivottavasti pitäisi vähän paremmin. Pidempää pulttia tuo kaipaisi.Pyöriikö nuo linkuston laakerit hyvin? ettei se jumita ja pultti lähde liikkeestä mukana aukeamaan.
Onko ton laakerin ja rungon välissä alumiiniprikkoja? Ton laakerin keskiosan pitäis olla ainoastaa yhteydessä pulttiin ja tunkoon, eikä pultti sais osuu mihinkään muuhun osaan tota laakeria.Oli pakko ajaa pyörän luokse ja purkaa. Mitään vaurioita ei onneksi osunut silmään. Pidempi pultti varmaan korjaisi ongelman helposti, kun kierteet kuitenkin jatkuvat läpi rungon. Toivottavasti semmoisen saa nopeasti jostain.
![]()
On siinä yhdet prikat takakolmion laakereiden ja rungon välissä:Onko ton laakerin ja rungon välissä alumiiniprikkoja? Ton laakerin keskiosan pitäis olla ainoastaa yhteydessä pulttiin ja tunkoon, eikä pultti sais osuu mihinkään muuhun osaan tota laakeria.
Hyvä. Tossa kuvassa taaemmassa laakerissa kun ei näy sitä prikkaa, mutta oot varmaan ottanu sen pois.On siinä yhdet prikat takakolmion laakereiden ja rungon välissä:
![]()
Jep. Ne kilisivät lattialle, kun irrotin pultit ja liikutin takakolmiota kauemmaksi.Hyvä. Tossa kuvassa taaemmassa laakerissa kun ei näy sitä prikkaa, mutta oot varmaan ottanu sen pois.
Onko kuusiokoloreikä ihan läpi asti? Jos sais vaikka nippusiteen läpi. Tai sitten jäykempää lukitetta.Oli pakko ajaa pyörän luokse ja purkaa. Mitään vaurioita ei onneksi osunut silmään. Pidempi pultti varmaan korjaisi ongelman helposti, kun kierteet kuitenkin jatkuvat läpi rungon. Toivottavasti semmoisen saa nopeasti jostain.
![]()
Reikä menee koko rungon läpi. Sen sijaan en muistanut katsoa, oliko pultissa toisella puolella reikää. Käytin sinistä Medium-lukitetta. Joku viritys voisi toki olla hyvä, ettei koko pultti putoa metsään.Onko kuusiokoloreikä ihan läpi asti? Jos sais vaikka nippusiteen läpi. Tai sitten jäykempää lukitetta.
Itse korkeintaan nappaisin tuon nokareen pois käsineellä suojatulla sormella. Uutta ei varmaan tarvitse erikseen laittaa, tuokin nööli voi olla jämiä rasvatun akselin asennuksesta.Uusi ketjuratas tuli ja laitoin kiinni. Kampia takaisin laittaessa huomasin että keskiössä on tuon verran karstaa rasvan seassa, uutta vai vanhaa, en tiedä, ei ollut kyllä minusta ihan rasvan pinnalla vaan enemmän jo sisään painunutta.
Onko tuo nyt pienin paha antaa olla ja ajaa loppuun jos ei ajaessa tunnu mitään kitkaa (nyt kilometrejä reilut 3000), vai alkaa tekemään asialle jotakin tuntiveloituksella? Keskiöt ei taida olla kovin kalliita osia? Itellä ei osaaminen eikä työkalut riitä että saisin purettua ja uudelleen-rasvattua kunnolla itse tuon.
Rungolle tuosta ei varmaan ole mitään haittaa, syö pelkkää keskiötä jos jotakin syö ennenaikaisesti?
Ilmeisesti sulla ollut vaan halpoja jalkapumppuja.Arvokkaan oloisia pumppuja nuo Tinyn mallit. Motonetissä olisi tälläinen Osram Tyreinflate 2000 renkaantäyttölaite ja rengaspainemittari | Motonet Oy. Edellinen Bilteman jalkapumppu hajosi ja arvon nyt tuollaisen kompressorin ja tavallisen pumpun välillä: PRO Touring jalkapumppu | Motonet Oy. Yleensä noilla jalkapumpuilla ei vaan saa tarpeeksi painetta renkaisiin. Tai ainakaan niilla halvimmilla mitä olen käyttänyt ei saa tarpeeksi painetta.
Ilmeisesti sulla ollut vaan halpoja jalkapumppuja.
Ja jos tolla ei saa tarpeeksi painetta renkaisiin (8 baria helposti) niin en tiedä paljonko niihin kumeihin pitäis saada.
Juuh, en tiedä mitä ovat kun toisella puolella oli varmaan puoli senttiä kanttiinsa oleva tumma retale jotakin, ja selvästi syvällä rasvan sisässä. Annan olla, uusitaan kun uusitaan koko keskiö sitten.Itse korkeintaan nappaisin tuon nokareen pois käsineellä suojatulla sormella. Uutta ei varmaan tarvitse erikseen laittaa, tuokin nööli voi olla jämiä rasvatun akselin asennuksesta.
Rasvan tarkoitushan on tuossa suojata laakerin, luulisin tiivistämätöntä, sisäpuolta. Siihen ei kummoista määrää vaadita, toki ei liiastakaan juuri siinä tehtävässä haittaa ole.
Muista rasvata kevyesti laakereiden sisäkehät sekä akselin ne kohdat, jotka kohtaa laakerien sisäkehät.
Uusi laakeri taitaa maksaa n. 20€.
Lidlin crivit jalakapumpun ostin varmaan makso jonku 12€ ja hyvin on täyttäny vaikka 8bar asti.Kyllä, halpoja vaan. Yleensä niillä about 5 bar kohdalla tulee seinä vastaan.
Eikö lezynen pumpuissa ole kaikissa se venttiilinappi millä saa paineen letkusta pois niin se vähän vähemmän tarraa siihen sieluun pois ruuvatessa?Itsellä on joku Lezynen Classic Floor Drive lattiapumppu viime syksyn xxl:n tarjouksesta. Musta pumppu ja musta puukahva. On tuollainen ruuvattava venttiili, jonka mukana kyllä tulee prestan sielu ulos kun sitä ottaa pois, ellei ole todella, todella kireällä ennen kiinni kiertämistä. Hidas ja vittumainen käyttää, sanoisin. Toisaalta ei varmaan pitäisi valittaa, koska se ei ole vielä hajonnut läski äijä pumppaamassa 8 baaria prestaan -käytössä, toisin kuin useampi pikalinkku-venttiilillä oleva muovipumppu ennen sitä. Lidlin versio kovaäänisimmin itse teossa laueten.
No pikku pikku valitus siitä, että pohjassa olevat kuminännit irtosivat ensimmäisellä pumppauskerralla, eivätkä oikein pikaliimallakaan tahdo pysyä. Liekö niin väliä, jos ei ole hieno lattia.![]()
Itsellä on joku Lezynen Classic Floor Drive lattiapumppu viime syksyn xxl:n tarjouksesta. Musta pumppu ja musta puukahva. On tuollainen ruuvattava venttiili, jonka mukana kyllä tulee prestan sielu ulos kun sitä ottaa pois, ellei ole todella, todella kireällä ennen kiinni kiertämistä. Hidas ja vittumainen käyttää, sanoisin. Toisaalta ei varmaan pitäisi valittaa, koska se ei ole vielä hajonnut läski äijä pumppaamassa 8 baaria prestaan -käytössä, toisin kuin useampi pikalinkku-venttiilillä oleva muovipumppu ennen sitä. Lidlin versio kovaäänisimmin itse teossa laueten.
No pikku pikku valitus siitä, että pohjassa olevat kuminännit irtosivat ensimmäisellä pumppauskerralla, eivätkä oikein pikaliimallakaan tahdo pysyä. Liekö niin väliä, jos ei ole hieno lattia.![]()
Juuh, en tiedä mitä ovat kun toisella puolella oli varmaan puoli senttiä kanttiinsa oleva tumma retale jotakin, ja selvästi syvällä rasvan sisässä. Annan olla, uusitaan kun uusitaan koko keskiö sitten.
Takaratas tuli tänään, ja iloinen yllätys kun vaihtamaan alkoi, kun bilteman ratas-avain hylsy ei mene sisään lukkorenkaaseen. Onko tämä teidän mielestä väärä malli nykyaikaiseen Shimano Clariksen pakkaan, vai onko vaan niin kieroon valettu yksilö, että tökkää siihen? Seinämäpaksuus on selvästi isompi toisella puolella hylsyä kuin toisella, eli kieroutta kyllä on. Olisin ostanu sen Parktoolin ihan suosiolla, kun tarjoisivat mallia, joka sopii 1/2" momenttiavaimeen, vaan ei tunnu olevan moista.
![]()
Kasettipakan asennustyökalu
Lukkorenkaalla varustettujen rataspakkojen asennukseen ja irrotukseen, esim. Shimano ja SRAM. HUOM! Ei sovi kierteisille vapaarattaille. 12 sisäuraa, ulkoläp...www.biltema.fi
E: tuossa on toisella reunalla rakotulkilla katottuna seinämäpaksuus yli 1,2mm, vastakkaisella 0,75mm, suunnilleen. Riittänee siihen, että huulille jää ja siihen tökkää. Hampaat ja koko näyttäisi kyllä muuten oikeilta.
E2: tilasin Birzmanin hylsyn verkkiksestä, josko jatkuisi remontti vielä tänä iltana. Siinä on 1/2" slotti![]()
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.