Pyöräily

Mikähän pyörässä on vialla, kun ohjaustanko ei pysy suorassa vaikka miten kiristää pulttia. Aina kääntyy pois linjasta lenkin jälkeen. Tuommoinen liitos kuin kuvassa
3095_TOP-1_grail-cf-sl-7_gy-bk_cockpit_002.jpg
 
Jossain tuolla varmaan erilliset pultit stemmin kiristykseen. Tuosta päällä olevasta pultista kirrataan ohjainlaakerin välys pois keulaa asentaessa.
 
Tuo välyshän johtuu kiinnityspultin ja vaihtajassa olevan aukon välisestä halkaisijoiden erosta. Vaihtaja pyörii kiinnityspultin ympäri, joten kuuluu asiaan.
Jos laittaisit prikan väliin ja kiristäisit, ei vaihtaja enää pyörisi tuon pultin ympäri. En suosittele.

Heiluttelin nyt kolmea eri vaihtajaa. 105 ja GRX812 ei heilunut juurikaan. Tiagrassa taasen on paljon huomattavampi välys, mikä näyttäisi myös olevan kiinnitykseltään vastaava kuin Claris.
Selvä juttu, pidetään tuolleen.

Jos on gravel pyörä, niin maastopyörän voimansiirto on ihan normaalia.

Kyllä tää spandeksipyörä on, mutta vähän hinnat alkaen -mallia. Cube Attain pohjamalli. No mutta nyt tulee kiiltävämpää pakkaa tilalle, ja yritetään muistaa ketjun vaihto tiheämmin jatkossa. :kahvi:
 
Ketjun päästäminen liian pitkäksi on yleensä virhe, jonka tekee vain kerran. Itsellä meni kauan sitten rattaiden ja takapakan lisäksi myös takavaihtajan rissat uusiksi. Kuluivat ihan teräviksi. Nykyään käytän ahkerasti Park Toolin ketjumittaa. On joka sentin arvoinen :D

Katselin rihtausvideoita ja palasin vielä uudehkon maasturin pinnojen kimppuun. Sain takakiekosta niin suoran, että olen melkein ylpeä siitä. Ei oikeastaan yhtään heittoa ja pinnat ovat suht samoilla kireyksillä. Etukiekkoon jäi ihan mitättömän pieni heitto, jolla tuskin on merkitystä mihinkään. Eiköhän tuo nyt ensihuollon jälkeen kestä ryskäämistä. Uusi satula pääsee myös keskiviikkona testiin ja uskon persekipujen helpottavan.
 
Mikähän pyörässä on vialla, kun ohjaustanko ei pysy suorassa vaikka miten kiristää pulttia. Aina kääntyy pois linjasta lenkin jälkeen. Tuommoinen liitos kuin kuvassa
3095_TOP-1_grail-cf-sl-7_gy-bk_cockpit_002.jpg
Tuolta video kasauksesta:
Unbox and assemble your Grail CF SLX

Löysennät siis ensin sekä headsetin pultin (päällä) ja stemmin pultit (sivussa), ja sen jälkeen jatkat videon ohjeiden mukaan (headset ensin 2 Nm, tanko suoraan ja sitten stemmin pultit 7 Nm).
 
Nyt näyttäisi tulleen Lidliin kaipaamani paidat ja shortsit pyöräilyyn, paita lyhythihainen, ja käytössä aivan mainio. Vaihdoin tässä satulaa, koska aiempi painautui koko ajan keskeltä alas käytössä ja painaessa käsillä, eli ilmeisesti on ajettu (1000 km plus). Niin tuli ongelma. Kuusiokoloruuvi oli alle vuoden vanhassa fillarissa, mutta kun satulaputki tiukalla aloin kiertää sitä satulaa kuusiokololla auki, ote lipsahti alhaaltapäin ja ruuvin muotoilu meni osittain vai miksikä sitä sanotaan.

Satula oli pyörän alkuperäinen, kyllähän sillä vielä ajaisi, mutta jos se painautuu selkeästi keskeltä (ei edes voimakas vastus käsillä, niin varman roskiin)?

Saa toki kirittyä huonon kierteen ruuvin takaisin, mutta jos vaikka joskus ei saisi enää auki, kierteiden mennessä "ympyrälle", niin parempi vaihtaa uusi tilalle.

Kysymys. Mistä saisin noita irtomyynnissä, noita kuusiokoloruuveja ja minkälaisen tarvitsen, mistä löytyy? Minkälaisen tarvitsen, ei siis ole pakko vastata teknisesti, mutta toivoisin ainakin tiedon, mistä lähtisi noita etsimään. Löytyykö esim. Motonetista tai IKH:sta esim. irtomyyntinä tai maks. esim. 5 kpl pss.

Kiitos avusta. Otan mallikappaleen mukaan myymälään, jos vaan tietäisi minne mennä, ettei tarvitse kymmentä kauppaa kiertää.
 
Nyt näyttäisi tulleen Lidliin kaipaamani paidat ja shortsit pyöräilyyn, paita lyhythihainen, ja käytössä aivan mainio. Vaihdoin tässä satulaa, koska aiempi painautui koko ajan keskeltä alas käytössä ja painaessa käsillä, eli ilmeisesti on ajettu (1000 km plus). Niin tuli ongelma. Kuusiokoloruuvi oli alle vuoden vanhassa fillarissa, mutta kun satulaputki tiukalla aloin kiertää sitä satulaa kuusiokololla auki, ote lipsahti alhaaltapäin ja ruuvin muotoilu meni osittain vai miksikä sitä sanotaan.

Satula oli pyörän alkuperäinen, kyllähän sillä vielä ajaisi, mutta jos se painautuu selkeästi keskeltä (ei edes voimakas vastus käsillä, niin varman roskiin)?

Saa toki kirittyä huonon kierteen ruuvin takaisin, mutta jos vaikka joskus ei saisi enää auki, kierteiden mennessä "ympyrälle", niin parempi vaihtaa uusi tilalle.

Kysymys. Mistä saisin noita irtomyynnissä, noita kuusiokoloruuveja ja minkälaisen tarvitsen, mistä löytyy? Minkälaisen tarvitsen, ei siis ole pakko vastata teknisesti, mutta toivoisin ainakin tiedon, mistä lähtisi noita etsimään. Löytyykö esim. Motonetista tai IKH:sta esim. irtomyyntinä tai maks. esim. 5 kpl pss.

Kiitos avusta. Otan mallikappaleen mukaan myymälään, jos vaan tietäisi minne mennä, ettei tarvitse kymmentä kauppaa kiertää.
Siis mulkkaantuiko kuusiokoloruuvin avainväli? Motonetista tai vaikka Tokmannilta kilohinnalla niitä myydään.
 
Kaipaisin cyclocrossiin jonkinlaista ratassuojaa että pyörällä voisi ajaa esim. farkut jalassa tarvittaessa kauppaan. Jotain tuollaisia näyttää olevan myynnissä, mutta mistä tiedän millaisen hankkia?

1715676691769.png
 
Kaipaisin cyclocrossiin jonkinlaista ratassuojaa että pyörällä voisi ajaa esim. farkut jalassa tarvittaessa kauppaan. Jotain tuollaisia näyttää olevan myynnissä, mutta mistä tiedän millaisen hankkia?

1715676691769.png
Mulla oli sama ongelma. En löytänyt ketjusuojaa omaan eturattaaseen, vaikka kuinka googlettelin. Pesin ketjut ja rattaat ja vaihdoin ketjuöljyn ketjuvaahaan. Se ei ole ainakaan vielä sotkenut housuja.
 
On noita ketjujen kulumamittareita kaapit täynnä ja kaikki näyttää mitä sattuu. Olisko kellään heittää millimetrimittaa paljonko se väli pitää olla että voisin vilailla noista jonkun näyttämään oikein? Jotain referenssiä saa uudesta ketjusta mutta se ei paljon auta. En viitsisi Parktoolin mittaa ostaa ihan turhaa jos noista saisi jotain tehtyä.
 
Löytyi. IKH, M8 kuusiokoloruuvi 45 mm. 5 kpl 3,99. Laattaa ei mukana. Vanha ei irtoa. M8 laatta myyjän myymänä muutama mm liian leveä satulaputken satulakiinnitykseen. Voiko satula asentaa ilman aluslaattaa eli ruuvi vaan kiertoon vastakappaleeseen. Tai sopisiko M7 laatta.
 
Tuolta video kasauksesta:
Unbox and assemble your Grail CF SLX

Löysennät siis ensin sekä headsetin pultin (päällä) ja stemmin pultit (sivussa), ja sen jälkeen jatkat videon ohjeiden mukaan (headset ensin 2 Nm, tanko suoraan ja sitten stemmin pultit 7 Nm).
Aivan,ne oli tuolla piilossa. Olin unohtanut koko jutun jo. Ihmekkään, jos ei kiristynyt.
 
On noita ketjujen kulumamittareita kaapit täynnä ja kaikki näyttää mitä sattuu. Olisko kellään heittää millimetrimittaa paljonko se väli pitää olla että voisin vilailla noista jonkun näyttämään oikein? Jotain referenssiä saa uudesta ketjusta mutta se ei paljon auta. En viitsisi Parktoolin mittaa ostaa ihan turhaa jos noista saisi jotain tehtyä.
Puoli tuumaa, kts kuva: Bicycle drive chain standard dimensions | BikeGremlin
 
Löytyi. IKH, M8 kuusiokoloruuvi 45 mm. 5 kpl 3,99. Laattaa ei mukana. Vanha ei irtoa. M8 laatta myyjän myymänä muutama mm liian leveä satulaputken satulakiinnitykseen. Voiko satula asentaa ilman aluslaattaa eli ruuvi vaan kiertoon vastakappaleeseen. Tai sopisiko M7 laatta.
Laita kuva, selviää paremmin mistä kyse.
 
Laita kuva, selviää paremmin mistä kyse.
Vanhassa ruuvissa meni kierre. Siinä oli tuollainen kiekko. Uusi ruuvi M8 45 mm löytyi, mutta ko. kiekkoa ei ole. M7 kiekko ei käy ruuviin ja M8 kiekko liian iso reikään johon ruuvi ja hattu uppoaa satulaputken kiinnityksessä. Saako asentaa ilman tuota laattaa vastakappaleeseen ja kiristää satula satulaputkeen. Satulakiinnitys yhdellä ruuvilla.
 

Liitteet

  • 20240514_163046.jpg
    20240514_163046.jpg
    199,9 KB · Luettu: 72
  • 20240514_124246.jpg
    20240514_124246.jpg
    328,3 KB · Luettu: 75
  • 20240514_164218.jpg
    20240514_164218.jpg
    283,1 KB · Luettu: 65
Viimeksi muokattu:
M7 kiekko ei käy
Nyt täytyy kysyä mistä tuo M7 mitta (kierre) tulee?

Kiinnitys toimii myös ilman prikkaa, mä joskus hommasin jonkun Lidl satsin jossa oli myös kapeita (jousi) prikkoja.

e: eikö prikka (aluslevy) irtoa vanhasta pultista?
 
Viimeksi muokattu:
Nyt täytyy kysyä mistä tuo M7 mitta (kierre) tulee?

Kiinnitys toimii myös ilman prikkaa, mä joskus hommasin jonkun Lidl satsin jossa oli myös kapeita (jousi) prikkoja.

e: eikö prikka (aluslevy) irtoa vanhasta pultista?
Prikka ei irtoa millään vanhasta pultista. M7 ei kai edes ole, vaan seuraavaksi alin prikka on M6. Ne on aivan liian pieniä kierteeltään/aukoltaan, etteivät oikein käy pulttiin. Ja tosiaan pultin mukainen prikka kierteellä tai ilman M8 on aivan liian iso, 1 mm liian iso 360 asteisesti, ettei mahdu tuohon satulaputken kiinnitysaukkoon/reikään. Uskalsin suosituksestasi kiristää uuden pultin ilman mitään prikkaa kireäksi ja uusi satula on nyt alla.

Katoin kaikki liikkeet mitä oli lähellä, missään ei ollut M8 45 mm pulttia valmiina prikan kanssa. Ulkomailla jotain malleja oli.

Pulttikin vielä semi hyvässä kunnossa. Aamulla on hyvä lähteä 125 kilometrin reissuun, kiitos paljon.

Satuloista sen verran, että DDK-satula (noin 20 euroa Motonetissa), aivan luokaton laatu maastopyöräkäytössä. Ajan paljon kivikkoisia polkuja. 5 kuukautta ajoa (asfalttiaikaan), eikä edes joka päivä, niin jo aivan surkea. Tuntuu, että painuu alas ja muovi halkeaa, kun vähänkin painaa keskeltä kädellä maata kohti. Nuohan on siis käytännössä kulutustavaraa, eli pitäisi 1-2 krt vuodessa vaihtaa. Olisiko seuraava satula sitten joku muu, niin ei tarvitsisi koko ajan vaihtaa?

Mikä esimerkiksi tässä satulassa maksaa, onko se juuri sellainen satula, joka kestää kaudesta toiseen?

 
Mulla oli sama ongelma. En löytänyt ketjusuojaa omaan eturattaaseen, vaikka kuinka googlettelin. Pesin ketjut ja rattaat ja vaihdoin ketjuöljyn ketjuvaahaan. Se ei ole ainakaan vielä sotkenut housuja.
Tein tän täsmälleen saman ratkaisun kun työhousujen lahje tuppas hinkkaan rattaaseen, farkuissa ei lahje edes osu siihen. Täydellinen pesu ja vahaa päälle eikä sotke meinaan yhtään, bonuksena ketju liukuu kuin unelma eikä pidä mitään ääntä.
Satuloista sen verran, että DDK-satula (noin 20 euroa Motonetissa), aivan luokaton laatu maastopyöräkäytössä. Ajan paljon kivikkoisia polkuja. 5 kuukautta ajoa (asfalttiaikaan), eikä edes joka päivä, niin jo aivan surkea. Tuntuu, että painuu alas ja muovi halkeaa, kun vähänkin painaa keskeltä kädellä maata kohti. Nuohan on siis käytännössä kulutustavaraa, eli pitäisi 1-2 krt vuodessa vaihtaa. Olisiko seuraava satula sitten joku muu, niin ei tarvitsisi koko ajan vaihtaa?
Mulla on ollu se motonetin 20€ DDK memoryfoam tjsp satula joku 4 vuotta jo käytössä, sillon mitään mistää tienny ja pyörän mukana tullu selle royal kapea satula hinkkas perseen ihan ruvelle nii piti joku saaha tilalle. Sattumalta sopii itselle kyllä tosi hyvin enkä ole huomannut mitään vikaa, toki ajan vain asfaltilla.
 
Aamulla on hyvä lähteä 125 kilometrin reissuun,
Hyvää ajoa :)

Pultti olisi voinut olla vaikeampikin, joskus noissa on käytett UNF? kierrettä.

Brooks nahkasatulat muototuvat paremmin ahterin muotoon, nuo tulivat muotiin joku vuosi sitten ja joka hipsterin piti saada ;) Laadusta huolimatta hinnassa onkyllä joku hipsteri lisä.
Tuo sun linkkaama on mulle uus tuttavuus matskuna joku "flexible natural rubber, harvested from trees." eli luonnonkumia.:hmm:
Nuo niitit saattavat olla ongelma, hajottavat helposti housut.
 
Mulla on ollu se motonetin 20€ DDK memoryfoam tjsp satula joku 4 vuotta jo käytössä, sillon mitään mistää tienny ja pyörän mukana tullu selle royal kapea satula hinkkas perseen ihan ruvelle nii piti joku saaha tilalle. Sattumalta sopii itselle kyllä tosi hyvin enkä ole huomannut mitään vikaa, toki ajan vain asfaltilla.
Tuohan sen selittää, eli asfalttiajoon tuntuu olevan ihan ok laatu.

Kun ajaa metsäpolkuja, välillä vauhtia säästelemättä, niin ne on ihan finaalissa alta pyöräilykauden. Huomasin muuten, että Puuilo myy DDK-satulaa vuoden takuulla (12 kk), taidan ostaa seuraavaksi sen, niin saisi mahdollisesti takuuseen, riippuen tietysti mitä se takuu ylipäätään kattaa. Kyseisen satulan hinta 14,99.


Katsoin taas uudelleen tuota amerikkalaisvalmisteista yli sadan euron satulaa, näyttäisi olevan Bikesterissä noin sadalla eurolla alennuksessa.
Jää tosin ostamatta, ehkä menen noilla DDK-satuloilla vuosi kerrallaan, jos ei parempaa löydy.

Pulttiasia olisi voinut olla tosiaan pahempikin, onneksi pääsee huomenna lähtemään reissuun kyläteille.
 
Mikähän olis hintalaadultaan hyvä seisontatuki 29" jäykkäperäiseen maastopyörään? Marketeissa myytävät on käytännössä kaikki max 28" pyöriin sopivia, ainakin paperilla. Kiinnitys tulisi takahaarukkaan.

Plussaa jos saisi ihan kaupan hyllystä mutta voin harkita tilaamistakin.
 
Mikähän olis hintalaadultaan hyvä seisontatuki 29" jäykkäperäiseen maastopyörään? Marketeissa myytävät on käytännössä kaikki max 28" pyöriin sopivia, ainakin paperilla. Kiinnitys tulisi takahaarukkaan.

Plussaa jos saisi ihan kaupan hyllystä mutta voin harkita tilaamistakin.
Itsellä oli vanhassa työmatkamaasturissa tämä First Gearin seisontatuki. Oli ihan ok, kun tuo tulee kahdesta kohdasta takahaarukkaan, niin on aika tukeva.

Ja vaikka osoitteessa ja otsikossa sanotaankin 24-28, niin sopii myös 29" pyöriin, kuten moni muukin joissa sanotaan sopivan 28" max.
 
Olen ollut todella tyytyväinen Puuilossa myytävään merkkitukijalkaan. Sopi myös 29" pyörään vaikka mainitaan max. 28".




Omassa fillarissa keskiökiinnitys, mutta näyttäisi saavan myös muunlaisilla kiinnitystavoilla. Vuoden kokemuksella oikein hyvä, sillä pyörä on aina jalustalla, kun ei ole ajossa. Rivitalon ulkovarastossa/pihalla en näe tarpeelliseksi pyörätelineille. Säätömekanismi toimii edelleen mainiosti ja vankka vielä tänä päivänäkin.

Pyörä ei ole kaatuillut tuon kanssa vielä kertaakaan, ei edes kovassa tuulessa. Kestää hyvin myös pienen kassin tavaraa.
 
Miten tämmösen narinan saa korjattua?
Kuuluu ainoastaan kun polkee mutta ei kuitenkaan ihan joka pyöräreissulla, aina kun se narisee niin jos on tasanen asfaltti niin sen tuntee vähän myös polkimissa, kun kokeilee kuunnella ni se tulee jostain tuosta alueelta mitä videolla näkyy.
Ei narise jos polkee tyhjää tai pysähtyneenä, ainoastaan kun itse pyörän päällä antaa voimaa polkimiin.

 
Miten tämmösen narinan saa korjattua?
Kuuluu ainoastaan kun polkee mutta ei kuitenkaan ihan joka pyöräreissulla, aina kun se narisee niin jos on tasanen asfaltti niin sen tuntee vähän myös polkimissa, kun kokeilee kuunnella ni se tulee jostain tuosta alueelta mitä videolla näkyy.
Ei narise jos polkee tyhjää tai pysähtyneenä, ainoastaan kun itse pyörän päällä antaa voimaa polkimiin.


Voisiko olla polkimen laakereissa vikaa? Kokeile toisilla polkimilla (vaikka marketin 5 euron polkimilla)
 
Voisiko olla polkimen laakereissa vikaa? Kokeile toisilla polkimilla (vaikka marketin 5 euron polkimilla)

Ei ääni tule polkimista vaan tuosta eturattaan kohdalta jostain, se aina narkuu siinä samalla kohdalla eikä vaihtele vasemmalle ja oikealle jne.
 
Ei ääni tule polkimista vaan tuosta eturattaan kohdalta jostain, se aina narkuu siinä samalla kohdalla eikä vaihtele vasemmalle ja oikealle jne.
Oisko keskiölaakerin vaihto ajankohtainen mahollisesti, näyttäs olevan perus nelikantti, tarvii kammen ulosvetäjät ja keskiöavaimen. Itse laakeri varmaan 10-25€ mistä tahansa kivijalasta.
Olen ollut todella tyytyväinen Puuilossa myytävään merkkitukijalkaan. Sopi myös 29" pyörään vaikka mainitaan max. 28".
Toi on ihan hyvä jalka ollu itellä käytössä kans.
Kärkkäisellä myös noita samoja myynnissä atranvelo nimellä, sieltäkin saa.
 
Viimeksi muokattu:
Miten tämmösen narinan saa korjattua?
Kuuluu ainoastaan kun polkee mutta ei kuitenkaan ihan joka pyöräreissulla, aina kun se narisee niin jos on tasanen asfaltti niin sen tuntee vähän myös polkimissa, kun kokeilee kuunnella ni se tulee jostain tuosta alueelta mitä videolla näkyy.
Ei narise jos polkee tyhjää tai pysähtyneenä, ainoastaan kun itse pyörän päällä antaa voimaa polkimiin.



Mulla alkoi vastaava narina eilen työmatkalla ja ensin epäilin keskiölaakeria tai likaa keskiön alueella. Laakeri oli kuitenkin kunnossa ja kaikkien kilkkeiden putsaus+rasvauskaan ei auttanut narinaan.
Lopulta narina korjaantui sillä kun kiristin eturattaiden kiinnitysruuvit, eli ne joilla eturattaat kiinnittyy kampiin. Olivat yllättävän paljon päässeet löystymään itsekseen kun momenttiavaimella naksauttelin oikeaan kireyteen.
 
Kaipaisin cyclocrossiin jonkinlaista ratassuojaa että pyörällä voisi ajaa esim. farkut jalassa tarvittaessa kauppaan. Jotain tuollaisia näyttää olevan myynnissä, mutta mistä tiedän millaisen hankkia?

1715676691769.png
Lahje punttiin, tai jokin kuminauha tai vastaava joita myös tarkoitukseen myydään pitämään lahjetta kiinni jalassa.
 
Lahje punttiin, tai jokin kuminauha tai vastaava joita myös tarkoitukseen myydään pitämään lahjetta kiinni jalassa.
Mulla oli sama ongelma. En löytänyt ketjusuojaa omaan eturattaaseen, vaikka kuinka googlettelin. Pesin ketjut ja rattaat ja vaihdoin ketjuöljyn ketjuvaahaan. Se ei ole ainakaan vielä sotkenut housuja.

Kävin myös viereen avatussa pyörähuollossa kysymässä ja sieltäkin vastaus oli että ainakaan tuollaisiin kampiin jotka itsellä on ei saa mitään ketjusuojia. "Toi pyörä on sellainen lenkkipyörä enemmänkin". Joo tiedän, mutta ei se silti sitä poista etteikö sillä voisi polkea vaikka sinne kauppaan. No kaikkea ei saa.
 
Kävin myös viereen avatussa pyörähuollossa kysymässä ja sieltäkin vastaus oli että ainakaan tuollaisiin kampiin jotka itsellä on ei saa mitään ketjusuojia. "Toi pyörä on sellainen lenkkipyörä enemmänkin". Joo tiedän, mutta ei se silti sitä poista etteikö sillä voisi polkea vaikka sinne kauppaan. No kaikkea ei saa.

Veikkaan että tuokin vastaus tarkoitti oikeasti vaan "ei ole meillä hyllyssä, eikä maksa vaivaa selvittää".

Jotkut on kuulemma viritelleet tuon sun kuvan mukaisesti 1x eturattaaseen 2/3x rattaan etuvaihtajan ketjusuojaksi, en tiedä miten toimii tai löytyykö sille rungosta kiinnityspistettä jos runkoa myydään vain 1x vaihteiston kanssa... Ja maailmalla on niin hiton montaa ketjusuojaviritelmää, että tarpeeksi penkomalla sellainen saattaisi kyllä löytyä.

Tai sitten hipsterityyliin polvisukka lahkeen päälle:
1715774175038.jpeg


Tai Amazonista tarrasuoja.
 
Itse ratkaisin ongelman käyttämällä arkiajoissa, eli farkuilla ajaessa, tarranauhaa lahkeessa.

Edit. Tuo legshield mikä yllä :oops::lol:
 
Yleisesti, onko pyörämerkeissä kauheasti mitään eroja? Olisi tarkoitus hankkia uusi polkupyörä kuntoiluun hintaluokassa ~1500€. Itse en ymmärrä pyöristä juurikaan mitään joten olen vähän ö aapisen laidassa kun selailen eri pyörämyyjien sivuja. Kannattaako jotain valmistajaa välttää kuin ruttoa vai marssinko vain pyöräliikkeeseen ja katson mitä siellä tarjoavat?

Edit: Täällä pk-seudullahan liikkeitä riittää, joten onko niistä jotain suosituksia mistä kannattaisi alottaa pyörän etsintä?
 
En tiedä onko tämä oikea aihealue, mutta kysynpä kuitenkin (sillä polkupyörän renkaiden täyttöä varten tätä olisin ostamassa).
Onko kellään kokemusta tekisikö tällaiselle mitään: Nedis ladattava akkupumppu | Karkkainen.com verkkokauppa
Ainakin hinta on käsittääkseni ihan ok (siis halpa), mutta mitenköhän mahtaa olla kestävyys ja käytettävyys? Ovatko nämä akkupumput yleensäkin langattomia?
 
En tiedä onko tämä oikea aihealue, mutta kysynpä kuitenkin (sillä polkupyörän renkaiden täyttöä varten tätä olisin ostamassa).
Onko kellään kokemusta tekisikö tällaiselle mitään: Nedis laadattava akkupumppu | Karkkainen.com verkkokauppa
Ainakin hinta on käsittääkseni ihan ok (siis halpa), mutta mitenköhän mahtaa olla kestävyys ja käytettävyys? Ovatko nämä akkupumput yleensäkin langattomia?

Nediksestä ei kokemusta, mutta ainakin Xiaomin vastaava laite on toimittanut hyvin matkapumpun virkaa. Käyttö helppoa, letku kiinni venttiiliin ja laite rupsuttamaan. Xiaomi maksaa DNA:lla 39€, joten ei ole hinnalla pilattu sekään. Akkua joutuu kyllä latailemaan aika usein, mutta akullisella ilmaa riittää kuitenkin useampaan renkaaseen (nojoo, läskipyörän kanssa voi tehdä tiukkaa).
 
Tuosta on Boschillakin omansa, mutta tuplasti kalliimpi. Vakavasti harkinnassa moinen. Erityisesti kun litkutettuna välillä tuppaa ilmaa karkaamaan herkemmin.
 
Miks joku haluaa tuhlaa aikaa pumppaamalla akulla varustetulla pumpulla renkaita ja samalla ottaa yhen akkuriesan lisää. Ostakaa joku hyvä matkapumppu, siitä ei akku lopu ja täyttää renkaan huomattavasti nopeammin.
 
Onko nuo sähköpumput hitaampia kuin matkapumput? Mulla pari matkapumppua ollut, onneks ei ole tarvinnut käyttää, ottaa aikaa aikalailla se nylpytys.
 
Onko nuo sähköpumput hitaampia kuin matkapumput? Mulla pari matkapumppua ollut, onneks ei ole tarvinnut käyttää, ottaa aikaa aikalailla se nylpytys.
Riippuu toki siitä, tuuppaako käsipumppu ilmaa sekä työnnöllä että vedolla. Ero on siis iso tai pieni.

Minusta sähköpumput ovat nopeampia kuin matkapumput. Satunnaiseen käyttöön tai jatkuvaan roudaamiseen en sellaista hommaisi, mutta esimerkiksi koko perheen pyörien paineet on mukava laittaa sellaisella nopeasti jiiriin keväällä. Sähköpumpun etu on paineen asettaminen tarkasti.
 
Hyvää ajoa :)

Pultti olisi voinut olla vaikeampikin, joskus noissa on käytett UNF? kierrettä.

Brooks nahkasatulat muototuvat paremmin ahterin muotoon, nuo tulivat muotiin joku vuosi sitten ja joka hipsterin piti saada ;) Laadusta huolimatta hinnassa onkyllä joku hipsteri lisä.
Tuo sun linkkaama on mulle uus tuttavuus matskuna joku "flexible natural rubber, harvested from trees." eli luonnonkumia.:hmm:
Nuo niitit saattavat olla ongelma, hajottavat helposti housut.
Joo ei ole brooksin "niitit" ongelma. Koristeitahan noi on kun ne brooksin imagoon tavallaan kuuluu.
Skeptinen olin brooksiin ennen kuin itse ostin. Ei sitä turhaan lähes kaikki kokeilleet suosittele.
Cambium on se järkisatula, kun kestää vettäkin, toisin kuin noi brooksin nahkasatulat.
 
Mitä matskua toi oikeasti on? Ei kai sentään lunnonkumia.
Mun jakkaroilla ei enään niin väliä kun en käy maantiellä mutta miten jäykkä ja mukautuuko ahteriin ajan kanssa?
Vulkanoitua kumia se on. Luonnonkumin määrästä tuskin kenelläkään hajua.
Pinta tosin sellainen tekstiilimäinen joka tuntuu kyllä kestävän kulutusta.
Joustaa hieman, mutta kun on kumia eikä nahkaa niin eihän se mihinkään muovaudu.
 
Vulkanoitua kumia se on. Luonnonkumin määrästä tuskin kenelläkään hajua.
Pinta tosin sellainen tekstiilimäinen joka tuntuu kyllä kestävän kulutusta.
Joustaa hieman, mutta kun on kumia eikä nahkaa niin eihän se mihinkään muovaudu.
Perse voi vähän hikoilla, mutta tuskin useimmat nahkasatulan ostajatkaan viitsivät huoltaa.
Maantiepyörään ei varmaan sovi.

Kaikkea ne keksii ;)
 
Brookseilla on oma vannoutunut kannattajakuntansa, mutta ehkä lähtökohtaisesti katselisin ns. normaalia satulaa. Esim. Ergon tai SQlab ovat varmoja valintoja.
 
Itsellä vaihtui nyt Selle Model X -> WTB Rocket. On kuin olisi siirtynyt kirkon kovalta puupenkiltä pehmustettuun nojatuoliin. Ihan älyttömästi mukavampi satula ja perse ei kipeytynyt yhtään lenkin aikana. Nyt voi ryskätä maastossa tuntikausia huoletta. Jos oma persus ei meinaa tottua satulaan, niin suosittelen lämpimästi istuinluiden mittausta ja toisen satulan kokeilua. Turha kiduttaa itseään :D
 
Avasin sairastelujakson jälkeen maantiepyöräkauden ja kävin ajamassa tunnin lenkin. Kunto on tietty heikko, mutta satula (Selle Model x) ei aiheuttanut ollenkaan kipua. Jännä juttu, kun persaus on saanut levätä kyseiseltä satulalta koko talven. Satulan pito toki meinasi ärsyttää alkuun, mutta eipähän pääse ajoasento valumaan.
 
Brookseilla on oma vannoutunut kannattajakuntansa, mutta ehkä lähtökohtaisesti katselisin ns. normaalia satulaa. Esim. Ergon tai SQlab ovat varmoja valintoja.
Sqlab kokeiltu myös ennen sitä brooksia ja ei toiminut.
Joten varma valinta sekään ei ole.
 
Viimeksi muokattu:
Miks joku haluaa tuhlaa aikaa pumppaamalla akulla varustetulla pumpulla renkaita ja samalla ottaa yhen akkuriesan lisää. Ostakaa joku hyvä matkapumppu, siitä ei akku lopu ja täyttää renkaan huomattavasti nopeammin.

No se siinä onkin kun ei ole oikein löytynyt vielä semmoista matkapumppua jolla oikeasti saisi ilmaa kunnolla renkaaseen (tosin vasta Bilteman valikoima testattu). Olisiko sulla suositella jotain hyvää mallia? Plussaa jos pumpun saisi vielä mahtumaan satulalaukkuun.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 280
Viestejä
4 507 755
Jäsenet
74 347
Uusin jäsen
Si-Pe

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom