Taas tuli ongelmia... vaihdoin ketjun kun edellinen oli venynyt n. 1,5 senttiä verrattuna uuteen eli onko nyt reilun 1% ja alkoi satunnaisesti hyppiä kuten tuossa aiemmin tuli mainittua, eli varmaan vähän turhan myöhään jäi vaihto.
Nyt sitten uusi ketju hyppii rajusti yhtään kovempaa polkiessa vaikka vaihteet tuntuisi olevan säädöissä niin että ei rallata seuraavaa ratasta vasten ja vaihtaa molempiin suuntiin. Mutta vetoa ei kestä yhtään, tasamaalla höyhenen kevyt polkeminen vielä menee mutta yhtään kovempi polkaisu, niin ketju lyö tyhjää jostain ja kammet hyppää puoli kierrosta tyhjää. Ei tipu rattaalta toiselle, eikä liity vaihtoihin mitenkään, hyppää vaan ja pysyy yleensä samalla rattaalla kuitenkin. Katottu että ketjun lukittuva lenkki on kunnolla kiinni, ja mitään jäykän oloisia lenkkejä ei ole.
Ketju on sama identtinen malli (KMC Z8.3) mikä edellinenkin. Sama 114 lenkin pituus joka on minusta hyvin lähelle oikeaa ilman katkomistakin. Tulee mieleen että näinkö on rataspakka kulunut ja uusi ketju ei sovikaan kuluneille hampaille ollenkaan? Voiko todella olla 3000km matkalla jo takarattaat vaihtokunnossa? Parempia ideoita?
Samalla jos joku viitsisi kattoa tuon videon kun kuvasin, takavaihtaja heiluu tuolleen sivusuunnassa. Hyvinkin sentin verran alareunasta katottuna, ja klappi on selvästi sen pultin alla, jolla tuo takavaihtajan varsi tulee kiinni rungossa olevaan korvakkeeseen. Sen pultti on niin pohjassa kuin menee, vaan klappia on siinä silti. Onko tuo normaalin rajoissa vai jotenkin rikkinäinen? Kiits.
Download 20240512_211830.mp4 for free from ufile.io instantly, no signup required and no popup ads
ufile.io