Pyöräily

Tyttärelle haettiin XXL:stä White 20" polkupyörä jossa kiertokahva. Revoshift tai vst.

On älyttömän jäykkä varsinkin alaspäin vaihtaessa, jopa aikuiselle.

Onko tähän mitään vinkkiä? Googlesta ei heti löytynyt apua.
Minä laitoin vastaavaan juniorin Whiteen suosiolla tämmöisen:


Tästä oli juttua foorumeilla, että lapsen on ehkä helpompi käsitellä vaihteita tuollaisen vaihtajan avulla, joten päädyin vaihtoon varsinkin kun ajoa on myös metsäpoluilla jossa saattaa tarvita rivakoita vaihtoja.
 
Tyttärelle haettiin XXL:stä White 20" polkupyörä jossa kiertokahva. Revoshift tai vst.

On älyttömän jäykkä varsinkin alaspäin vaihtaessa, jopa aikuiselle.

Onko tähän mitään vinkkiä? Googlesta ei heti löytynyt apua.
Revoshiftin kahva on monesti aika jäykkä.

Esim. SRAM MRX kahva on helpompi käsitellä, jos tuollaista pyöritettävää haluaa.

Tai sitten esim. @Jukkem mainitsema liipaisinmallinen.
 
Tyttärelle haettiin XXL:stä White 20" polkupyörä jossa kiertokahva. Revoshift tai vst.

On älyttömän jäykkä varsinkin alaspäin vaihtaessa, jopa aikuiselle.

Onko tähän mitään vinkkiä? Googlesta ei heti löytynyt apua.

Ilmeisesti alaspäin vaihtaminen tarkoittaa tässä kohtaa kiertokahvan pyörittämistä alaspäin ja edelleen ketjun siirtymistä isommalle takarattaalle? Itsellä tulee vain mieleen vaijerin reitityksen tarkastaminen, ettei se vaan ole millään epäsuotuisalla sykkyrällä haitaten vaijerin liikkumista. Ja jos ulkoisesti kaikki näyttäisi olevan kunnossa, niin marssisin takaisin sinne XXL:ään ja kokeisin toisesta pyörästä samanlaisen kiertokahvan tuntumaa, niin siitä pystyisi jo päättelemään aika paljon, olisiko kyseessä vika vai ominaisuus...
 
Tuli tuossa erikoinen jarru-keissi vastaan, tässäkin yllätys yllätys Whiten pyörä kyseessä ja tarkemmin sen halvin AX-hybridi mitä myytiin alle 200e joku aika sitten. Siinä siis Tektron mekaaniset levyjarrut, joita säädettiin syksyllä jopa XXL:n huollonkin toimesta, mutta lopputulema kertoo ainoastaan sen, että XXL ei huollon yhteydessä/jälkeen tee testilenkkiä.

Eli takajarrun saa säädettyä toimimaan hyvin pyörän ollessa telineessä. Kahvan liike on optimaalinen ja jarru pysäyttää normaalin oloisesti siinä kohti, mutta kun pistää painoa päälle eli lähtee ajamaan niin jarrun teho on enemmänkin kevyesti hidastava, jos sitäkään. Ei tosiaan vaikuta että olisi kyse esim jarru kahvan tai vaijerin säädöistä, koska kahva ei painu edes pohjaan. Jarrupalat eivät vaikuta kuluneilta, eikä kyllä näillä kilsoilla pitäisikään olla. Myös jarrulevyt näyttävät päällisin puolin puhtailta ja sinänsä normaaleilta. Mikä tämmösen ilmiön voisi aiheuttaa, onko kokemusta?
 
Eli takajarrun saa säädettyä toimimaan hyvin pyörän ollessa telineessä. Kahvan liike on optimaalinen ja jarru pysäyttää normaalin oloisesti siinä kohti, mutta kun pistää painoa päälle eli lähtee ajamaan niin jarrun teho on enemmänkin kevyesti hidastava, jos sitäkään. Ei tosiaan vaikuta että olisi kyse esim jarru kahvan tai vaijerin säädöistä, koska kahva ei painu edes pohjaan. Jarrupalat eivät vaikuta kuluneilta, eikä kyllä näillä kilsoilla pitäisikään olla. Myös jarrulevyt näyttävät päällisin puolin puhtailta ja sinänsä normaaleilta. Mikä tämmösen ilmiön voisi aiheuttaa, onko kokemusta?
Jotain välystä takanavassa tai akselin kiinnityksessä niin rengas on eri asennossa painon kanssa kuin ilman painoa, veikkaisin. Tosin yleensä tää kyllä aiheuttaa laahausta, ei jarrutustehon heikkenemistä.
 
Tuli tuossa erikoinen jarru-keissi vastaan, tässäkin yllätys yllätys Whiten pyörä kyseessä ja tarkemmin sen halvin AX-hybridi mitä myytiin alle 200e joku aika sitten. Siinä siis Tektron mekaaniset levyjarrut, joita säädettiin syksyllä jopa XXL:n huollonkin toimesta, mutta lopputulema kertoo ainoastaan sen, että XXL ei huollon yhteydessä/jälkeen tee testilenkkiä.

Eli takajarrun saa säädettyä toimimaan hyvin pyörän ollessa telineessä. Kahvan liike on optimaalinen ja jarru pysäyttää normaalin oloisesti siinä kohti, mutta kun pistää painoa päälle eli lähtee ajamaan niin jarrun teho on enemmänkin kevyesti hidastava, jos sitäkään. Ei tosiaan vaikuta että olisi kyse esim jarru kahvan tai vaijerin säädöistä, koska kahva ei painu edes pohjaan. Jarrupalat eivät vaikuta kuluneilta, eikä kyllä näillä kilsoilla pitäisikään olla. Myös jarrulevyt näyttävät päällisin puolin puhtailta ja sinänsä normaaleilta. Mikä tämmösen ilmiön voisi aiheuttaa, onko kokemusta?
Rasvaa paloissa tulee ensiksi mieleen.
 
Rasvaa paloissa tulee ensiksi mieleen.
Oisko se vain näin simppeli... Toisaalta tekisi mieli viedä pyörä takaisin xxl:ään että tarkistavat asian kun kerran ovat perineet huollosta maksun, mutta ei tuo palojen putsaus nyt iso homma olisi tehdä itsekkään...
 
Olen katsellut park tool PCS-9.3 ja PCS-10.3.
Onko 10.3 tuon 50€ lisäsijoituksen arvoinen?

Ei välttämättä, tuossa 10.3. on se pikalukitus (jonka toimivuus raskaan sähköpyörän kanssa on vähän kyseenalainen, kun se tiukkuus pitäis olla ihan just että sen saa pikalukituksella väännettyä vielä järkevällä voimalla kiinni mutta että se pyörä kuitenkin pysyy siinä), ja sitten nuo kiinnitysvivut on muutenkin järeämmät ja paremmat. Otin itse tuon 10.3. kun pyörä on raskaamman puoleinen, varmaan lähemmäs tuota 30 kiloa, mut en ole varma olisko se 9 kuitenkin riittänyt.

Hyvä teline se on.
 
Oisko se vain näin simppeli... Toisaalta tekisi mieli viedä pyörä takaisin xxl:ään että tarkistavat asian kun kerran ovat perineet huollosta maksun, mutta ei tuo palojen putsaus nyt iso homma olisi tehdä itsekkään...

Mekaaniset levyt on saatanasta.

Mulla oli vanhassa Gary Fischerissä mekaaniset, ja ne oli ihan saakelin herkät sille että se jarrusatula oli ihan just oikealla etäisyydellä levystä, siis varmaan jotkut millin osat aiheutti sen että jarru pysäytti hyvin vs. vinkunaa kuuluu mutta mitään ei tapahdu. Kerran taisi huolto saada ne säädettyä oikein, muuten joutui aina itse korjaileen niiden jäljet. Ainoa toimiva keino oli työntää bisneskortti (paperi oli liian ohut ja perus pakkauspahvit liian paksut) levyn ja satulan väliin ja puristaa ihan saakelisti kahvasta samalla kun kiristi satulan paikalleen, niin ettei se pääse yhtään liikahtamaan kun ruuveja kiristää. Sit kahva irti ja kortti pois välistä, ja n. 70% kerroista jarru sitten toimi oikein...
 
Claris-ongelmia taas.. Eli kertokaas onko millainen isomman eturattaan sivuttaisliike normaalia Siis ketjun silmin näkyvä liikkuminen sivusuunnassa polkiessa, jolloin tuntuu että raapii melkein joka vaihteella jossain kohtaa kammen liikettä ketju etuvaihtajaan ja hermot kiristyy. Yhenlainen ikuinen cross-chaining päällä, eikä vaan äärimmäisillä yhdistelmillä vaan suurimmalla osalla vaihteita. Liikkeessä säädetty myös ilman merkittävää parannusta.

Pitäisikö sen ketjun kulkea silmälle nähtynä täysin suoraan ja nätisti suhteessa etuvaihtajaan, vai onko noissa millainen sivuttaisliike normaalia kovempaa polkiessa? Ja miten tuota syyllistä selvittäisi. Ollut uudesta asti pari vuotta tuollainen vemppaaja, ei kolhittu mihinkään, että jos on kiero ratas niin on ollut tehtaalta asti. Kammet on tiukasti kiinni niin ettei liiku sivuttaissuunnassa se koko paketti, viimeksi liikkeessä kiristetty ja sanovat että se oli hyvin jo aiemminkin, että siinä tuskin syy. Ratas irti ja pöydälle? Jotain muuta minkä voisi helposti tarkastaa?

Alkanu epäillä voisiko olla keskiön laakeroinnissa jotakin, kun polkeminen tuntuu oudolta ja kaikki ei selity tuolla hankauksella ehkä kuitenkaan. Voisiko tehdä samalla tuota sivuttaisliikettä myös. Olisi kivempi ajella kuin korjata mutta ei pysty.
 
Tuli tuossa erikoinen jarru-keissi vastaan, tässäkin yllätys yllätys Whiten pyörä kyseessä ja tarkemmin sen halvin AX-hybridi mitä myytiin alle 200e joku aika sitten. Siinä siis Tektron mekaaniset levyjarrut, joita säädettiin syksyllä jopa XXL:n huollonkin toimesta, mutta lopputulema kertoo ainoastaan sen, että XXL ei huollon yhteydessä/jälkeen tee testilenkkiä.

Eli takajarrun saa säädettyä toimimaan hyvin pyörän ollessa telineessä. Kahvan liike on optimaalinen ja jarru pysäyttää normaalin oloisesti siinä kohti, mutta kun pistää painoa päälle eli lähtee ajamaan niin jarrun teho on enemmänkin kevyesti hidastava, jos sitäkään. Ei tosiaan vaikuta että olisi kyse esim jarru kahvan tai vaijerin säädöistä, koska kahva ei painu edes pohjaan. Jarrupalat eivät vaikuta kuluneilta, eikä kyllä näillä kilsoilla pitäisikään olla. Myös jarrulevyt näyttävät päällisin puolin puhtailta ja sinänsä normaaleilta. Mikä tämmösen ilmiön voisi aiheuttaa, onko kokemusta?

Käytät pelkkää takajarrua ja palat ovat lasittuneet? Tai sitten tosiaan rasvaa paloissa. Toki jos jarruttelee paljon ja jarruteho on prioriteetti olisi voinut olla perusteltua panostaa karkkirahaa 100€ lisää ja ostaa se AX+ malli nestejarruilla. Toki suunnilleen tuolla rahalla saat päivitettyä nestejarrut tuohonkin (Shimano m200 maksaa ~40-50€/pää).
 
Claris-ongelmia taas.. Eli kertokaas onko millainen isomman eturattaan sivuttaisliike normaalia Siis ketjun silmin näkyvä liikkuminen sivusuunnassa polkiessa, jolloin tuntuu että raapii melkein joka vaihteella jossain kohtaa kammen liikettä ketju etuvaihtajaan ja hermot kiristyy. Yhenlainen ikuinen cross-chaining päällä, eikä vaan äärimmäisillä yhdistelmillä vaan suurimmalla osalla vaihteita. Liikkeessä säädetty myös ilman merkittävää parannusta.

Pitäisikö sen ketjun kulkea silmälle nähtynä täysin suoraan ja nätisti suhteessa etuvaihtajaan, vai onko noissa millainen sivuttaisliike normaalia kovempaa polkiessa? Ja miten tuota syyllistä selvittäisi. Ollut uudesta asti pari vuotta tuollainen vemppaaja, ei kolhittu mihinkään, että jos on kiero ratas niin on ollut tehtaalta asti. Kammet on tiukasti kiinni niin ettei liiku sivuttaissuunnassa se koko paketti, viimeksi liikkeessä kiristetty ja sanovat että se oli hyvin jo aiemminkin, että siinä tuskin syy. Ratas irti ja pöydälle? Jotain muuta minkä voisi helposti tarkastaa?

Alkanu epäillä voisiko olla keskiön laakeroinnissa jotakin, kun polkeminen tuntuu oudolta ja kaikki ei selity tuolla hankauksella ehkä kuitenkaan. Voisiko tehdä samalla tuota sivuttaisliikettä myös. Olisi kivempi ajella kuin korjata mutta ei pysty.
Ei siinä kuulu olla heittoa suuntaan taikka toiseen polkiessa.

Vika kuulostaa olevan eturattaassa tai ketjussa. Voi myös olla että keskiölaakerissa on jotain vikaa. Parhaiten asia selviää näyttämällä pyörämekaniikolle selostaen ongelman, tai sitten videokuvaa tänne.
 
Levyjarrullisissa pyörissä ei kuulemma kannata käyttää rasvaa aerosolina mihinkään. Sitä jos leijailee yhtään jarruihin niin edessä on palojen vaihto ja levyn puhdistus liuottimella.
 
Claris-ongelmia taas.. Eli kertokaas onko millainen isomman eturattaan sivuttaisliike normaalia Siis ketjun silmin näkyvä liikkuminen sivusuunnassa polkiessa, jolloin tuntuu että raapii melkein joka vaihteella jossain kohtaa kammen liikettä ketju etuvaihtajaan ja hermot kiristyy. Yhenlainen ikuinen cross-chaining päällä, eikä vaan äärimmäisillä yhdistelmillä vaan suurimmalla osalla vaihteita. Liikkeessä säädetty myös ilman merkittävää parannusta.

Pitäisikö sen ketjun kulkea silmälle nähtynä täysin suoraan ja nätisti suhteessa etuvaihtajaan, vai onko noissa millainen sivuttaisliike normaalia kovempaa polkiessa? Ja miten tuota syyllistä selvittäisi. Ollut uudesta asti pari vuotta tuollainen vemppaaja, ei kolhittu mihinkään, että jos on kiero ratas niin on ollut tehtaalta asti. Kammet on tiukasti kiinni niin ettei liiku sivuttaissuunnassa se koko paketti, viimeksi liikkeessä kiristetty ja sanovat että se oli hyvin jo aiemminkin, että siinä tuskin syy. Ratas irti ja pöydälle? Jotain muuta minkä voisi helposti tarkastaa?

Alkanu epäillä voisiko olla keskiön laakeroinnissa jotakin, kun polkeminen tuntuu oudolta ja kaikki ei selity tuolla hankauksella ehkä kuitenkaan. Voisiko tehdä samalla tuota sivuttaisliikettä myös. Olisi kivempi ajella kuin korjata mutta ei pysty.

Olisko eturatas kiero tai irti...ei kuuluisi "vatkata".
 
Käytät pelkkää takajarrua ja palat ovat lasittuneet? Tai sitten tosiaan rasvaa paloissa. Toki jos jarruttelee paljon ja jarruteho on prioriteetti olisi voinut olla perusteltua panostaa karkkirahaa 100€ lisää ja ostaa se AX+ malli nestejarruilla. Toki suunnilleen tuolla rahalla saat päivitettyä nestejarrut tuohonkin (Shimano m200 maksaa ~40-50€/pää).
Viime kesänä jo katselin myös esim kiinan maalta noita hydraulisia settejä, mutta jäi vielä kun tässä AX-mallissa menee tuo takajarrun piuha rungon sisällä. Eli paikoilleen asennus vaatisi hieman enemmän askartelua.

Nyt kun selasin hetken valikoimia, niin sattui silmään tämä Zoomin setti. Nämä on siis mahdollista asentaa rungon sisään litkuineen, eli helpottaisi asennusta huomattavasti. Youtubesta löytyy näiden halpisjarrujen arvosteluita, (zitto yms), niin kyllä noista yleisvakutelma on ihan ok eikä tuo hintakaan enää paha ole.

 
Ei siinä kuulu olla heittoa suuntaan taikka toiseen polkiessa.

Vika kuulostaa olevan eturattaassa tai ketjussa. Voi myös olla että keskiölaakerissa on jotain vikaa. Parhaiten asia selviää näyttämällä pyörämekaniikolle selostaen ongelman, tai sitten videokuvaa tänne.
Olisko eturatas kiero tai irti...ei kuuluisi "vatkata".
Ok... olisko siinä kiero ratas onnistuttu laittamaan tehtaalla jo sitten kun ei ole kolhiintunu minnekään omilla lenkeillä. Välyksiä ei tosiaan tunnu missään vaan kun polkiessa kuskin paikalta kattoo eturatasta niin kyllä siinä selvästi sivuttaisliikettä ketjussa on. Ei nyt mahdottomasti, mutta riittävästi, että raapii kaikilla muilla paitsi parilla keskimmäisellä ratasyhdistelmällä, ja molempin reunoihin. Normaali kai olisi että raapii vaan parilla äärimmäisellä yhdistelmällä? Kai se pitää vielä huollossa käyttää näytillä.

Ketjusta mietin vielä että onkos ne kaikki 8-rattaiselle tarkoitetut samanlaisia? Että voisko olla vääränlainen ketju laitettu, kun sen vaihdoin joskus aika alkuvaiheessa ja ostin vaan Puuilosta sen KMC:n ketjun mitä 8-rattaiselle pakalle myytiin, tietämättä sen enempää mitoista. Mietin että jos on liian leveä ketju noille rattaille ja pääsee heijaamaan sen takia sivusuunnassa. Toisaalta ei kai se sitten vaihtaisi takana nätisti ollenkaan. Muistelen että olisi tämä ketju:


2022 CUBE ATTAIN - Specs, Reviews, Images - Road Bike Database tämä fillari kyseessä ja nuo Clarikset osat.
 
Onko suositella jotain laadukasta hybridipyörää 180 senttiselle? Yli 15v ollut väliä kun pyöräillyt eikä mitään hajua mistään mikä on hyvä. Laatu kiinnostaa eniten, mutta toki ei haluaisi maksaa liikaakaan. Selaillut jonkin verran sivustoja, mutta kun ei tiedä yhtään noista :(
 
Katselin tuon Rockshoxin alapää huollon heidän sivuiltaan. Tuo ois tehtävissä, nyt vaan pohdin pitäiskö Parktooliin sijoittaa suoraan telineeksi?
 
Ok... olisko siinä kiero ratas onnistuttu laittamaan tehtaalla jo sitten kun ei ole kolhiintunu minnekään omilla lenkeillä. Välyksiä ei tosiaan tunnu missään vaan kun polkiessa kuskin paikalta kattoo eturatasta niin kyllä siinä selvästi sivuttaisliikettä ketjussa on. Ei nyt mahdottomasti, mutta riittävästi, että raapii kaikilla muilla paitsi parilla keskimmäisellä ratasyhdistelmällä, ja molempin reunoihin. Normaali kai olisi että raapii vaan parilla äärimmäisellä yhdistelmällä? Kai se pitää vielä huollossa käyttää näytillä.
Näillä tiedoilla kuulostaa virheelliseltä tuotannolta tai varaosille on sattunut jotakin matkan varrella. Parhaimmillaan ketju ei osu kuin kahdella äärimmäisillä vaihteilla häkkiin, jos silloinkaan, mikä on siis normaalia toimintaa. Nyt siellä on toiminta täysin epänormaalia joka viittaa asennusvirheeseen tai varaosien vahingoittumiseen.

Ketjusta mietin vielä että onkos ne kaikki 8-rattaiselle tarkoitetut samanlaisia?
Leveyden puolesta kyllä eli vika ei taida olla nyt siinä. Ehkä ketju on vahingoittunut, tai sitten eturatas?
 
Onko suositella jotain laadukasta hybridipyörää 180 senttiselle? Yli 15v ollut väliä kun pyöräillyt eikä mitään hajua mistään mikä on hyvä. Laatu kiinnostaa eniten, mutta toki ei haluaisi maksaa liikaakaan. Selaillut jonkin verran sivustoja, mutta kun ei tiedä yhtään noista :(
Mikä on käytettävä rahasumma sillä se määrittää mitä saat.

Huomioi oikea koko harkintavaiheessa. 180cm pituudelle sopii tyypillisesti noin L-koon runko, tai 56-58 cm runko. Tämä on luultavasti tärkein ominaisuus oli pyörässä mitä tahansa osaa kiinni. Epäsopiva on epäsopiva eikä muuksi muutu vaikka olisi kuinka laatua.
 
Tietääkö kukaan minä viikkona Lidliin tulee pyöräilytarvikkeita myyntiin. Tarvetta olisi pyöräilyshortseille ja -paidalle ainakin.

Vielä ei ole näkynyt, tarkoitus avata jo fillarikausi toukokuussa.
 
Mikä on käytettävä rahasumma sillä se määrittää mitä saat.

Huomioi oikea koko harkintavaiheessa. 180cm pituudelle sopii tyypillisesti noin L-koon runko, tai 56-58 cm runko. Tämä on luultavasti tärkein ominaisuus oli pyörässä mitä tahansa osaa kiinni. Epäsopiva on epäsopiva eikä muuksi muutu vaikka olisi kuinka laatua.
Jollain 800e tyylisellä varmaan irtoaa jo ihan hyvä? Ja hyvä pointti tuo koko. Kiitos.
 
11v poitsulle harkittiin sähköpyörää että voisi kesäisin kulkea itsekseen jalkapalloharkoissa. Pituutta 145cm. Olisi hyvä että soveltuisi myös maastoajoon niin voisi käydä pojan kans lenkkiä heittämässä.

Mitäs suosittelisitte? Hintaluokka 1000-2000e. Tunturi e260 tuli ensimmäisenä vastaan mutta katsoin että jääköhän se liian nopeaksi pieneksi. Sen suositus oli 135-160cm pyörälijälle.
 
Onko suositella jotain laadukasta hybridipyörää 180 senttiselle? Yli 15v ollut väliä kun pyöräillyt eikä mitään hajua mistään mikä on hyvä. Laatu kiinnostaa eniten, mutta toki ei haluaisi maksaa liikaakaan. Selaillut jonkin verran sivustoja, mutta kun ei tiedä yhtään noista :(


Hiilikuitua runko ja haarukka, lisäksi hiilikuituiset vanteet. Kevyt, alle 10kg. Kun päivittää lisäksi sähköisen takavaihtajan ja paremmat hydrauliset jarrut niin ehkä paras vaihtoehto alle 4000 euron hintaluokassa
 
11v poitsulle harkittiin sähköpyörää että voisi kesäisin kulkea itsekseen jalkapalloharkoissa. Pituutta 145cm. Olisi hyvä että soveltuisi myös maastoajoon niin voisi käydä pojan kans lenkkiä heittämässä.

Mitäs suosittelisitte? Hintaluokka 1000-2000e. Tunturi e260 tuli ensimmäisenä vastaan mutta katsoin että jääköhän se liian nopeaksi pieneksi. Sen suositus oli 135-160cm pyörälijälle.
Miksi 11v pojalle tarvii sähköä? Osta sille ihan normi konkeli niin oppii polkemaan.
 
Miksi 11v pojalle tarvii sähköä? Osta sille ihan normi konkeli niin oppii polkemaan.
No pidän yli 8km polkumatkaa hieman turhan pitkänä ennen 2h jalkapallo treenejä joihin pitäisi polkea 4 kertaa viikossa. Aikaakin tuohon matkaan kuluu jo normi pyörällä turhan pitkään.

Normipyörä löytyy jo ja sillä kyllä kuljetaan päivittäin.

Suosituksia mahdollisesta pyörästä?
 
Viimeksi muokattu:
Minulla on KONA MAHUNA jäykkäperämaasturi,miten saisin ajoasennosta mahdollisimman pystyn? Katselin tätä:https://hollandbikeshop.com/fi-fi/bi...-black-757756/
Onko muita keinoja?

Säätöstemmi xD


No jos vittuilu jätetään sikseen, niin varmaan kannattaa ehkä etsiä jostain vammaisten apuvälinekaupasta tmv. fillaria tai jotain apuvälineitä jos tarvitaan pysty ajoasento. Niissä välillä näkyy jotakin tuollaisia erikoisia vekottimia.
 
Viimeksi muokattu:
Meni jo. 11.4 oli myynnissä pyöräilytavaraa.
Harmi, kävin Lidlissä ja ei tosiaan ollut nuita tpaitoja ja shortseja pyöräilyyn.


Myymäläpäällikkö sanoi, että hänen tietojen mukaan tulisi pyörätavaraa lisää toukokuussa vasta. Viereisessä vaateliikkeessä oli kankaiset DryMove-treenipaidat ja -shortsit, sopivatko ne kuinka hyvin pyöräilyyn, jos ei geelipehmustetta tarvitse lainkaan? Vai täytyykö etsiä jostain pyöräkaupasta oikeat vaatteet?
 
Harmi, kävin Lidlissä ja ei tosiaan ollut nuita tpaitoja ja shortseja pyöräilyyn.


Myymäläpäällikkö sanoi, että hänen tietojen mukaan tulisi pyörätavaraa lisää toukokuussa vasta. Viereisessä vaateliikkeessä oli kankaiset DryMove-treenipaidat ja -shortsit, sopivatko ne kuinka hyvin pyöräilyyn, jos ei geelipehmustetta tarvitse lainkaan? Vai täytyykö etsiä jostain pyöräkaupasta oikeat vaatteet?
Aika sama mitä sitä päällä pitää jos aerovaatimuksia ei ole.
Maantiepyöräilypaidoissa tosin on taskut selässä mikä on mukava asia.
Tekniset (poly jotain) paidat kuivuu nopeammin jos sillä merkitystä on.
Housuissa saumat persauksen alla on ainoa jolla on väliä.
Toiset herkempiä niiden suhteen ja toisia ei haittaa yhtään.
Vaippahousujen kanssahan ei kuulu pitää alushousuja.
 
En minä ole erikseen fillarointiin juurikaan ostanut mitään kuteita. Muutama takki on ihan käytännön syistä, mutta ihan hyvin voit käyttää vaikka hiihtokuteita.
 
En minä ole erikseen fillarointiin juurikaan ostanut mitään kuteita. Muutama takki on ihan käytännön syistä, mutta ihan hyvin voit käyttää vaikka hiihtokuteita.
Itsekkin käytän mitä sattuu teknisiä vaatteita pyöräilyssä. Ainoastaan paita on pyöräily paita, koska niissä selän leikkaus on tehty pyöräilyä ajatellen, eli on pitempi selästä, niin ei kumarassa ajoasennossa selkä ole paljaanaa alhaalta.
 
Suosituksia mahdollisesta pyörästä?

Spessulla on juuri alet päällä, mutta tämä voi olla jo liian pieni. Kannattaa mittoa tarkemmin ja katsoa miltä vaikuttaa ja/tai jos koeajaa jossain.

Todennäköisesti kannattaisi olla vähän isompi, mutta tarkistamisen arvoinen.
 
Oisko se vain näin simppeli... Toisaalta tekisi mieli viedä pyörä takaisin xxl:ään että tarkistavat asian kun kerran ovat perineet huollosta maksun, mutta ei tuo palojen putsaus nyt iso homma olisi tehdä itsekkään...
Jos paloissa on rasvaa ei lähde putsaamalla. Se on imeytynyt syvälle ja hiominen ei auta.
 
No pidän yli 8km polkumatkaa hieman turhan pitkänä ennen 2h jalkapallo treenejä joihin pitäisi polkea 4 kertaa viikossa. Aikaakin tuohon matkaan kuluu jo normi pyörällä turhan pitkään.

Normipyörä löytyy jo ja sillä kyllä kuljetaan päivittäin.

Suosituksia mahdollisesta pyörästä?
8km matkaan kuluu ihan perus jopolla alle puoli tuntia. Ymmärtäisin ehkä jos lätkää pelaa, varusteet vaatii aika ison kassin. Jalkapallo kamat menee reppuun.
Piti kyllä käydä nyt katsomassa mikä oli oma matka pentuna sen viisi kertaa viikkoon jalista, 7.3 km näytti gmapsi. Ei ollut ikinä superväsynyt olo.
 
Spessulla on juuri alet päällä, mutta tämä voi olla jo liian pieni. Kannattaa mittoa tarkemmin ja katsoa miltä vaikuttaa ja/tai jos koeajaa jossain.

Todennäköisesti kannattaisi olla vähän isompi, mutta tarkistamisen arvoinen.
Hieman pieni on tosiaan tai jää ainakin hyvin nopeasti pieneksi. Ollaan nyt jo ylärajalla.
1714454977801.png


Kyllä se varmaan vähintään 26" saisi olla rengaskooltaan.

8km matkaan kuluu ihan perus jopolla alle puoli tuntia. Ymmärtäisin ehkä jos lätkää pelaa, varusteet vaatii aika ison kassin. Jalkapallo kamat menee reppuun.
Piti kyllä käydä nyt katsomassa mikä oli oma matka pentuna sen viisi kertaa viikkoon jalista, 7.3 km näytti gmapsi. Ei ollut ikinä superväsynyt olo.
Ymmärrystähän minä en tullut täältä kyselemään vaan pyöräsuosituksia. Sellaista en ole vielä sinulta saanut.
 
En minä ole erikseen fillarointiin juurikaan ostanut mitään kuteita. Muutama takki on ihan käytännön syistä, mutta ihan hyvin voit käyttää vaikka hiihtokuteita.

Hiihtokuteethan löytyvät jokaiselta kaapista :D Ihan tavalliset ulkoiluvaatteet ovat ok rauhallisessa ajossa. Kovempitempoisessa ajossa kannattanee jo vähän uhrata ajatuksia vaatteitten materiaaleihin ja istuvuuksiin.
 
Hieman pieni on tosiaan tai jää ainakin hyvin nopeasti pieneksi. Ollaan nyt jo ylärajalla.
1714454977801.png


Kyllä se varmaan vähintään 26" saisi olla rengaskooltaan.


Ymmärrystähän minä en tullut täältä kyselemään vaan pyöräsuosituksia. Sellaista en ole vielä sinulta saanut.

Bike24:sta Giant Talon

Cube reaction hybrid rookie näyttäisi olevan torissa tarjolla.

Ehkä itse ottaisin noista Cuben, tuo Giant näyttää vähän liian kustomi raudalta kun Cubessa on ihan perus boschin tekniiikka.
 
Bike24:sta Giant Talon

Cube reaction hybrid rookie näyttäisi olevan torissa tarjolla.

Ehkä itse ottaisin noista Cuben, tuo Giant näyttää vähän liian kustomi raudalta kun Cubessa on ihan perus boschin tekniiikka.

Cube näyttää hyvältä mutta tuo Hollola ei sijaintina lohduta.


Miltä tällainen Mondraker vaikuttaisi?
 
Cube näyttää hyvältä mutta tuo Hollola ei sijaintina lohduta.


Miltä tällainen Mondraker vaikuttaisi?

Matkahuolto kuljettaa pyöriä kohtuu hintaan, mutta toki myyjän täytyisi olla luotettavaa sorttia. Eli sen takia ei kannata jättää tinkaamatta, mutta toki onhan se vähän epäilyttävää.

Ihan asialliset speksit tuossa Mondrakerissa. Mahlen sähkötekniikka on kai ihan asiallista myös. Akku on hieman nafti, mutta pärjännee kyllä. Ja toki pienempi akku painaa vähemmän eli kompromissihan se aina on.

Uusi on tietysti aina uusi ja sille saa takuun ja pääsee helposti koeajamaan, joten kävisin kyllä katsomassa.
 
Cube näyttää hyvältä mutta tuo Hollola ei sijaintina lohduta.


Miltä tällainen Mondraker vaikuttaisi?
Mondraker on varmasti soiva peli.
Täähän on sellainen kevyt sähkis, joten avustustehoissa jäädään, koska napamoottori.
Junnu nyt ei paljoa paina, joten täystehoisen ~80Nm vääntö on aika yliampuva.
Tässähän taitaa olla joku 40Nm ja
siksi myös pienempi akku riittää.
Vastapainona kevyempi ja voimansiirto ei ole kovilla.
 
Taidetaanpa lähteä tuo Mondraker koeajamaan. 250Wh akku tosiaan aika nafti mutta lasten pyörässä ymmärtää kyllä että painoa rajoitettaessa jostain on pitänyt tinkiä.
 
Osat näyttää ihan perus jees mutta tuosta moottorin valmistajasta ikinä kuullutkaan

Mahle on autoteollisuuden yksi suurimpia alihankkijoita. Ovat lähteneet laajentamaan bisnestä muuallekin.

Liikevaihto 12,5 miljardia euroa joten mistään startupista ei ole kyse.
 
Onko suositella jotain laadukasta hybridipyörää 180 senttiselle? Yli 15v ollut väliä kun pyöräillyt eikä mitään hajua mistään mikä on hyvä. Laatu kiinnostaa eniten, mutta toki ei haluaisi maksaa liikaakaan. Selaillut jonkin verran sivustoja, mutta kun ei tiedä yhtään noista :(
 
Mahle on autoteollisuuden yksi suurimpia alihankkijoita. Ovat lähteneet laajentamaan bisnestä muuallekin.

Liikevaihto 12,5 miljardia euroa joten mistään startupista ei ole kyse.
Selvä. En vaan ikinä ollut moisesta kuullut. Bosch, Shimano, Brose ja Yamaha tuttuja. Ja Bafang, oliko tuo ees merkki?
 
Kumpikihan runkokoko menee noin yleisesti paremmin jäykkäperä maastopyörissä n. 180 cm kuskille, koko M vai L? Käytettyä hankkimassa, niin ei jaksaisi mennä alan liikkeeseenkään vain katselemaan.

Toisaalta en viitsisi turhaan vaivata myyjän aikaakaan käymällä vaan koittamassa.

Itse olisin L:n kannalla mutta mitä mieltä täällä ollaan asiasta?
 
Kumpikihan runkokoko menee noin yleisesti paremmin jäykkäperä maastopyörissä n. 180 cm kuskille, koko M vai L? Käytettyä hankkimassa, niin ei jaksaisi mennä alan liikkeeseenkään vain katselemaan.

Toisaalta en viitsisi turhaan vaivata myyjän aikaakaan käymällä vaan koittamassa.

Itse olisin L:n kannalla mutta mitä mieltä täällä ollaan asiasta?

L koko taitaa mennä yleisesti, ellei pidä olla tosi ketterä juurakko-kieputuksiin. Tosin Canyoneissa aika isot rungot kokoluokituksiin niin saattaa mennä M myös.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 709
Viestejä
4 563 443
Jäsenet
75 012
Uusin jäsen
konsoli

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom