Smartphone Mounting For An Active Lifestyle®Sopivasti aiheeseen liittyen onko jengillä suositella jotain ohjaustankoon kiinnittyvää telinettä johon pultata puhelin kiinni? Olisi kätsy juuri fillarilla navigoidessa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Smartphone Mounting For An Active Lifestyle®Sopivasti aiheeseen liittyen onko jengillä suositella jotain ohjaustankoon kiinnittyvää telinettä johon pultata puhelin kiinni? Olisi kätsy juuri fillarilla navigoidessa.
Esimerkiksi tuo universal kit sopii kaikkiin tankoihin joiden halkaisija on 25-40mm.Näyttää alustavasti hyvältä, vaan onko tarkoitettu vaan spandexhomojen fillareihin vai saako tuon pultattua myös esim. Jopoon?
Esimerkiksi tuo universal kit sopii kaikkiin tankoihin joiden halkaisija on 25-40mm.
Kyllä tuli käytyä ja hyvin on kyllä kutistunut tarjonta ja esittelyt fillafipuolella,kamerapuolella sama suunta.Kävikö kukaan GoExpossa? Vaikka olen jo monesti luvannut itselleni, että en enää mene mihinkään Helsingin messukeskuksen Expoon, niin taas tuli retkahdettua . Syynä retkahdukseen oli viime kesänä alkanut innostus maastofillarointiin ja toki kiinnosti nähdä mitä tuolla olisi tarjolla. No eipä juuri mitään.
Parilta valmistajalta läskiä, sähköläskiä, sähköä ja jotain city hipsteri fillareita ja näille sitten isot testiradat. Muutama XC ja täpäri Cubelta. Verkkokauppa.comilta myös fillaritarvikkeita ja olikohan Turturin sähköjä kans. Pearl Izumilta vähän kuteita ja joltain muulta muutama kypärä. Ortliebiltä sateenkestävää kamaa (samaa, mitä joka ikisillä messuilla). Kuivattua lihaa, naksuja ja muita ruokatuotteita. 1/3 tilasta GolfExpoa lomamatkakojuineen. Lätkä ja tenniskaukaloa sekä joku sänkyesittey? Kaiken kruunasi joka ikisiltä messuilta löytyvät Scandinavian Outdoorin myymälä, Varusteleka sekä lakunmyyjä. Intersport ja TV-shop / pölypussikauppias sentään puuttuivat tällä kertaa. Tyhjäähän tuolla tuntuu olevan joka vuosi vain enemmän ja enemmän.
Vuosia sitten messuilla oli sentään paljon alaan erikoistunutta fillari-, komponentti-, tarvike- ja lajivaatevalmistajaa esittelemässä tuotteitaan. Sama homma muillakin Expo alueilla / lajeilla / messuilla, kuin fillaripuolella. Nyt homma on kutistunut vain isojen kauppojen (mm. Scandinavian Outdoor) myyntitapahtumaksi ja homma alkaa muistuttaa yhä enemmän pelkkiä kylämarkkinoita. Sama homma syksyn Winter/DigiExpossa. Varsinkin Digi puolella säkkiätuolia säkkituolien perään, joissa jengi makaili nakuttamassa PS4 tai Xboxia. Eikö noita konsolipelejä voi vääntää missä muualla hyvänsä, varsinkin, kun siellä ei varmasti ollut mitään alfa tai aeta versioita tarjolla. Missä uudet innovaatiot ja tuotteet testattavaksi? Erilaiset ohjaimet ja VR härvelit? Kalliit erikoistuotteet, mitä ei joka putiikista löydy? Tämä sama siis pätee kaikkiin Expoihin.
Ilmeisesti tilavuokra ja henkilökunnan palkkaaminen on niin pirun kallista, että ei kannata. Tällä menolla voisi jo sanoa, että ovat kuoleita tapahtumia. Tämän vuoksi korpeaakin, että messut pienenevät pienenemistään, mutta hinnat nousevat vakaasti vuosi vuodelta. Ainoat kiinnostavat Expot ovat MP ja Vene, vaikka kumpaakaan ei löydy ja kumpaakaan en ole hankkimassa. Näissä on silti paljon enemmän mielenkiintoista tuotetta ja varustetta katseltavaksi, kuin niillä messuilla, mitkä olisivat omia harrastuksia lähellä.
Ja sori, että meni vähän OT. Fillarihommissa pitänee varmaan vierailla Fiskarsin messuilla:
Fiskars Village Bike Expo 2019 - 4.5.2019 10-18
Aivan jäätävä pyöräkuume päällä, kun "pitäisi" päivittää kulkinetta työmatkaa varten (n. 7km suuntaansa) sekä satunnaista lenkkeilyä ja retkeilyä varten. Tarkoitus olisi huomenna mennä Cycle Centeriin kokeilemaan tuotaMerida Silex 400, joka vaikuttaa omiin tarpeisiini ja kokemuspohjaan omasta mielestäni lähes täydelliseltä. Varasivat sieltä minulle yhden tuollaisen, vaikka sitä ei enää heidän sivuillaan olekaan. Tällä hetkellä käytössä on Meridan hybridipyörä ja aiempaa kokemusta on lähinnä maastopyöristä. Itselläni ei aiemmin ole droppitankoista pyörää ollut, mistä syystä itse ajattelen, että tuollainen vähän rennomman ajoasennon pyörä olisi alkuun ehkä hyvä.
Ajatuksia ja ehdotuksia myös muista pyöristä otetaan vastaan. Budjettina voisin pitää tuota noin 1200e, mutta toki siitä voi perustellusti hieman joustaa. Lähinnä oma pohdinta ja pyörien etsiminen on tällä hetkellä keskittynyt Graveleihin ja Cyclocrosseihin. Myös käytettyjä olen katsellut, mutta eipä ole mitään sopivaa siellä puolella tullut vastaan.
Mahtaa olla aika paljon kolissut tuossa ennen kuin tuohon on päädytty. Omilla huudeilla on viime kesän jälkeen alettu laittamaan tasa-arvoinen risteys merkkejä
Polkupyörien liikenneympyrä.. Mihin on maailma menossa!?
On noita ollut aiemminkin, mutta harvemmin noin selkeästi (ja tiukkapipoisesti) merkittynä. Tuosta huomaa senkin, että pyöräilijöiden keskinopeudet ovat nousseet kun tällaiset ovat ylipäätään tarpeen.Mahtaa olla aika paljon kolissut tuossa ennen kuin tuohon on päädytty. Omilla huudeilla on viime kesän jälkeen alettu laittamaan tasa-arvoinen risteys merkkejä
Niinpä. Tuskin siitä välitetään edes suoraan ajettaessa.Jos pitää vasemmalle kääntyä niin tuskin moni lähtee ympyrää kiertää
Sent from my HTC U Ultra using Tapatalk
Tilasin uudet kesänakit ja ensimmäistä kertaa maastopyörään 2,35:n tilalle 2,8:t. Ei mitään käsitystä miten toimivat Suomen maastossa vs 2,35 x 27,5". Kumit ovat "tubeless easy", jotka pitäisi kai vihdoinkin saada ammuttua paikoilleen ilman kompuraa ihan käsipumpulla.
Aiemmin oli puhetta nastojen tarpeellisuudesta ja ainakin pk-seudulla ne oli tarpeelliset about 3kk talvesta. Nopeasti niillä tottui ajamaan ja ei huomattavan paljon raskaammaksi tullut ajelu, kun käytin korkeita rengaspaineta.
Ilmeisesti runkoon mahtuu 2,8?
Mitenkäs vanneleveys? Mielellään vähintään 35mm saisi olla sisäleveys.
Tubeless easy ei nyt ihan tarkoita, että menee ilman kompuraa tai boosteria paikoilleen. Se on vain suunniteltu sisärenkaattomaksi ja pitää ilman paremmin. Jonkun pirun tiukan kaposen maantiekumin voi saada T-pumpulla paikoilleen, mutta + renkaissa ei toivoakaan.
3,0" tuuman kumeilla mennyt nyt vuoden päivät ja hyviä puolia itselle on se floatti eli ei uppoa niin herkästi pehmeeseen. Pitoa paljon enemmän, joten ylämäissä putkelta polkiessa ei niin tarkkaa.
Ja pehmentää ajoa jonkin verran isomman ilmatilavuuden johdosta.
Vanha jäykkäperä meni kaupaksi ja nyt pitäisi alkaa uutta pyörää metsästämään. Omat ajot on aikalailla 50/50 maastossa ja tiellä/jalkakäytävillä. Alkanut vaan miettimään myös täysjousitetun pyörän ostoa, mutta toisaalta en tiedä onko siinä järkeä kun tulee ajeltua paljon muuallakin kun maastossa. Millainen täysijousitettu on ajaa tiellä ja jalkakäytävillä? Onhan niissäkin lukot olemassa, mutta mutta. Jäykkikselläkin maastossa pärjää pitkälle, lähinnä sillon alkaa joustoja kaipaaman kun tulee isompaa juurakkoa ja kivikkoa.
Minä ajan myös työmatkat täysjoustolla,vipua kääntämällä saa perän jäykemmäksi työmatkalla,pehmeätä kyytiä tarjoaa.Vanha jäykkäperä meni kaupaksi ja nyt pitäisi alkaa uutta pyörää metsästämään. Omat ajot on aikalailla 50/50 maastossa ja tiellä/jalkakäytävillä. Alkanut vaan miettimään myös täysjousitetun pyörän ostoa, mutta toisaalta en tiedä onko siinä järkeä kun tulee ajeltua paljon muuallakin kun maastossa. Millainen täysijousitettu on ajaa tiellä ja jalkakäytävillä? Onhan niissäkin lukot olemassa, mutta mutta. Jäykkikselläkin maastossa pärjää pitkälle, lähinnä sillon alkaa joustoja kaipaaman kun tulee isompaa juurakkoa ja kivikkoa.
Vanha jäykkäperä meni kaupaksi ja nyt pitäisi alkaa uutta pyörää metsästämään. Omat ajot on aikalailla 50/50 maastossa ja tiellä/jalkakäytävillä. Alkanut vaan miettimään myös täysjousitetun pyörän ostoa, mutta toisaalta en tiedä onko siinä järkeä kun tulee ajeltua paljon muuallakin kun maastossa. Millainen täysijousitettu on ajaa tiellä ja jalkakäytävillä? Onhan niissäkin lukot olemassa, mutta mutta. Jäykkikselläkin maastossa pärjää pitkälle, lähinnä sillon alkaa joustoja kaipaaman kun tulee isompaa juurakkoa ja kivikkoa.
Tosiaan, tuo varmaan auttaa jonkin verran kun tulee rytäkkää reiteillä Ei ole tullut itsellä moista penkkiä testattua.Itse olen jäykkäperässä todennut yllättävän toimivaksi joustosatulan: Suntour SP12-NCX Spring Seatpost 30.9 x 400mm medium | Suspension Shop
Joku puristi saattaa nyrpistää nenää, mutta itellä tuo poistaa takajousituksen tarpeen. Ajan paljo nimenomaan juurakkoisia singleträkkejä ja ilman joustosatulaa tulee selkä kipeäksi. Tykkään paljon kun jäykkäperällä ajaminen on hauskempaa omilla reiteillä. Ainoa huono puoli on, että hissitolppaa ei ole tuon kanssa.
En tiedä miksi kukaan tekisi niin toimivien pyörien kohdalla, mutta vanhojen romujen kohdalla tuo on etäisesti ymmärrettävää, kun niiden romuuttamisesta on tehty niin hankalaa, että varmaan moni jättää ne vaan jälkeensä olettaen että kyllä aika korjaa.On muuten taas taloyhtiön varastossa n-määrä pyöriä, joita ei ole ajettu vuosiin. Pitänee taas järkätä joku siivous tuonne, että mahtuu kulkemaan. En oikein ymmärrä miksi toiset vuokralaiset jättää ihan toimivia pyöriä muuton jälkeen tänne pölyttymään.
Eihän se jäykkä vaadi kuin vähän aktiivisempaa ajoa. Perse ylös satulasta. Ruvennut taas täpärin kanssa laiskistumaan, kun ei välttämättä tarvi nostaa sitä persusta. Kun kerran hissitolppaa kokeilee, niin ei siitä halua luopua. Siinä mielessä joustotolppaa en edes kokeile. Mielummin luovun takajousesta kuin hissitolpasta.
Jäykkäperä plussa myös varteenotettava vaihtoehto. Iso rengas suodattaa vähän ja nopeilla renkailla esim. Rocket Ron rullaakin hienosti, tubeleksena tietenkin. Selkeästi halvempi ostaa, koska täpärit on sitten vähintään sen 2000€, jos hyvää haluaa ja iskarihuollot kalliita, ellei itsellä taito piisaa.
Rengas ei pompi miten sattuu esteiden yli kun kuski osaa ajaa ja joustaa sekä renkaassa on järkevät paineet eikä mitään 3bar. Jäykkäperä vaatii vaan kuskilta enemmän.Aika sileää/hidasta satulasta poljettavaa saa polku olla, että tuollaisesta jousitetusta tolpasta on hyötyä. Ei se kuitenkaan poista sitä, rengas pomppii miten sattuu esteiden yli.
Rengas ei pompi miten sattuu esteiden yli kun kuski osaa ajaa ja joustaa sekä renkaassa on järkevät paineet eikä mitään 3bar. Jäykkäperä vaatii vaan kuskilta enemmän.
En kyllä noita 4 bar paineitakaan katukäytössä maastorenkaassa ymmärrä. Suurin osa kumeistahan on speksattukin sen alle eikä moisista kivikovista paineista ole mitään hyötyä. Päinvastoin kun renkaan jousto menetetään.
Rengas ei pompi miten sattuu esteiden yli kun kuski osaa ajaa ja joustaa sekä renkaassa on järkevät paineet eikä mitään 3bar.
Kyllä muistaakseni oli nuo Speed kingit neljään baariin tai ainakin lähelle, nappularenkaat toki vähemmillä paineilla.
Meinaatko että auttaa rullaavuuteen jos painetta laskee? Ei tuo 4 baaria nyt vielä niin kova ole, maantiepyörissä 6-8 on sitte erijuttu.
Edit: Speed king 2 max paineet 65psi = 4.4bar
Enempi painetta, parempi rullaavuus:
Continental Speed King II RaceSport Rolling Resistance Review
Liian matala ajoasento, jolloin joudut nostamaan päätä ylöspäin?Sain jotenkin hartiat totaaliseen jumiin ekasta pyöräilystä. Täytyy varmaan katsoa asentoa paremmaksi.
Taitaa olla vähän noita molempia. Vielä korostui tuo jännitys, kun vastatuuleen tuli pyöräiltyä ja kauluksesta meni viima sisään.Liian matala ajoasento, jolloin joudut nostamaan päätä ylöspäin?
Tai jos on pitkä aika viime ajota, niin voi korjaantua ihan vain ajamalla lisää, jolloin lihakset tottuvat. Siis jos esimerkiksi aikaisemmalla ajokaudella ei ole ongelmia ollut ja pyörän säädöissä ei ole muutoksia tapahtunut.