Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2024 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Mulla on joskus ollut pumppuja joissa ei ole tilaa prestan mutterille eli painaa koko ajan venttiiliä auki.Presta-venttiiliin ei mene millään ilmaa. Käytössä järeähkö jalkapumppu, semmoinen lattialla seisova siis. Siinä on kaksipäinen suulake jossa on joku kahva kyljessä -- mikähän funktio sillä? Koitin sormella että ilmaa tulee ihan hyvällä paineella kyllä siihen kapeampaan suulakepäähän joka Prestalle sopii. Eli ei pumpussa vikaa, kai.
Pitäis olla ok venttiilin tappi liikkuu varmaan hieman sisään ja ulos?Venttiilin kärjen "mutteri" on pyöräytetty auki niin että se kärki heiluu vapaana. Eli se on auki? Yritin painella kärkeä mutta ei se ainakaan sisemmäksi mennyt? Voiko vika olla tässä?
Pumpun vipu lukittee suulakkeen venttiilin runkoon kiinni.Pyörän huoltomestareita linjoilla?
Otin pari vuotta varastossa maanneen fillarin keväthuoltoon ja takarenkaan Presta-venttiiliin ei mene millään ilmaa. Käytössä järeähkö jalkapumppu, semmoinen lattialla seisova siis. Siinä on kaksipäinen suulake jossa on joku kahva kyljessä -- mikähän funktio sillä? Koitin sormella että ilmaa tulee ihan hyvällä paineella kyllä siihen kapeampaan suulakepäähän joka Prestalle sopii. Eli ei pumpussa vikaa, kai.
Venttiilin kärjen "mutteri" on pyöräytetty auki niin että se kärki heiluu vapaana. Eli se on auki? Yritin painella kärkeä mutta ei se ainakaan sisemmäksi mennyt? Voiko vika olla tässä?
Ajattelisin kuitenkin, että vaikka sisäkumi olisi puhki jostain kohtaa niin pitäisihän sitä vähän muotoa tulla renkaaseen kun rivakasti pumppaa, eikö niin? Voiko sittenkin olla että pumppaustekniikassa tökkii. Hämmentävää.
11-40 kasipakka? Taitaa olla Microshiftiltä ainoa, vai kuinka? En tiedä saako Shimanolta tai Sramilta vastaavaa, en usko. Ehkä jokin vielä tuntemattomampi saattaa tehdä kuitenkin.Oulussa on niin tasasta että ite muutin mun kuitukeulasen hybridin 3x8 -> 1x8, kasin osat on puoli-ilmasia niin sekin etu, 11-40 takapakka ja 42 etulimppu. Ei edes tunnu siltä että tarvis enemmän vaihteita, pääosin ajan 3-6 vaihteilla, hyvällä myötäsellä 7-8. Korkeintaan jossain parkkihallista noustessa tai sitten pahassa sohjossa tarvinnut 1-2 vaihteita.
Shimanon Acera pakka, Aceran pitkähäkkinen vaihtaja kaverina. Vaihdevipu joku shimanon geneerinen 8, vaihtaa todella nätisti ja alaspäin saa kolme vaihdetta kerralla kun tulee esim. valoihin. Cues sarjan kammet nelikanttikeskiöön niin nekään ei maksanut juuri mitään.11-40 kasipakka? Taitaa olla Microshiftiltä ainoa, vai kuinka? En tiedä saako Shimanolta tai Sramilta vastaavaa, en usko. Ehkä jokin vielä tuntemattomampi saattaa tehdä kuitenkin.
Ai Aceraa saa nykyään 11-40, kiva tietää. Cues on hieno uudistus matala-keskitason segmenttiin, mutta epäyhteensopiva muiden vaihteenvalitsimien kanssa ymmärtääkseni.Shimanon Acera pakka, Aceran pitkähäkkinen vaihtaja kaverina. Vaihdevipu joku shimanon geneerinen 8, vaihtaa todella nätisti ja alaspäin saa kolme vaihdetta kerralla kun tulee esim. valoihin. Cues sarjan kammet nelikanttikeskiöön niin nekään ei maksanut juuri mitään.
https://www.bike-discount.de/en/shimano-acera-rd-m3020-7/8-speed-rear-derailleur
https://www.bike-discount.de/en/shimano-acera-cs-hg400-8-speed-cassette
https://www.bike-discount.de/en/shimano-sl-m315-8-speed-shift-lever-right
https://www.bike-discount.de/en/shimano-cues-fc-u4000-9/10/11-speed-crank-42t
No tähän voi taas heittää sen saman tarjokkaan mitä tarjotaan joka toinen päivä tällaisen halvan hyvän fillarin kysyjille:
SC LITE Advent 1X10 23, miesten hybridipyörä - Hybridipyörät - SC LITE Advent 1X10 23, miesten hybridipyörä | XXL
Lue lisää tuotteesta SC LITE Advent 1X10 23, miesten hybridipyörä. 100 päivän vaihto- ja palautusoikeus ja hintalupaus ostohetkellä!www.xxl.fi
Samaan rahaan saa kyllä 18 vaihteisenkin, mutta tässä asiassa vähemmän on enemmän ja ottaisin kyllä tuollaisen 1x10 voimansiirron 1000x mieluummin kun sellaisen miljoonavaihteisen.
30 | 46 | 40 | |||
11 | 2,73 | 4,18 | 11 | 3,64 | |
13 | 2,31 | 3,54 | 13 | 3,08 | |
15 | 2,00 | 3,07 | 15 | 2,67 | |
17 | 1,76 | 2,71 | 18 | 2,22 | |
20 | 1,50 | 2,30 | 21 | 1,90 | |
23 | 1,30 | 2,00 | 24 | 1,67 | |
26 | 1,15 | 1,77 | 28 | 1,43 | |
30 | 1,00 | 1,53 | 34 | 1,18 | |
36 | 0,83 | 1,28 | 40 | 1,00 | |
48 | 0,83 |
Kasetti siitä löystyi
Ensihuollossa tuon siis huomasivat, itse laitoin aluksi halvan osasarjan piikkiin ja jatkoin ajoa. Oireili siis niin, että pienimmillä takarattaalla vapaalta kun alkoi taas polkemaan, niin mukana oli ylimääräinen klonks ääni kera pienen täräyksen. Vaihdot ei juurikaan oireilleet, koska 7 suurinta ratasta on yhtä puuta.Onko tuossa joku erikoinen systeemi? Normaalistihan pakan saa kiristettyä ihan sopivalla hylsyllä irrottamalla takakiekon.
Osaisiko joku tietävämpi auttaa tämän pyörän suhteen?
Booda Bike Hiker - BoodaBike.com
Belt driven gravel bike with steel frame, Alfine 8 or 11 gear hub and Microshift Inter 8 or 11.boodabike.com
Tarkoitus on hommata hihnavetoinen gravelpyörä joka soveltuisi myös pidempien retkireissujen polkemiseen, alustavan googlettamisen perusteella vaikuttaa ettei vastaavia tahdo hevillä löytyä suomen markkinoilta mutta voi olla etten vain ole osannut etsiä oikein. Classicbikestä ja Cranyonilta löytyy joitain hihnavetoisia mutta ovat lie enemmän kaupunkiajoon tarkoitettuja suoratankoisia pyöriä.
Jenkeistä löytyy myös Priorityn Apollo joka vaikuttaa juuri semmoiselta mitä etsin mutta parempi olisi jos euroopasta, ja paras jos suomesta löytyisi toimittaja ettei merien takaa tarvitsisi lähteä tilaamaan.
Onkos tuossa jotain minkä takia kannatas harkita jotain muuta? Onko muita ehdotuksia tähän hintaluokkaan?
Erinomainen pyörä hintaluokassaan käyttötarkoitukseen. Käytettyjen markkinoilta voi löytyä parempia tarjouksia kun tietää mitä, miten ja mistä etsiä. Helpointa aloittelijalle on ostaa uusi pyörä kaupasta.Terve, oon kattelut tollast entry-tason gravelia tälle kaudelle. Eli hinta siinä 800-1100e. Käyttö aika monipuolinen (mutta kuitenkin ihan aloitteleva harrastelija): työmatkat, kuntoilulenkit ja mahdolliset retkeilylenkitkin kiinnostaa.
XXL omat merkit ja joitain muuta tullut silmäiltyä. Tänään huomasin intersportilla Ghostin Road Ragesta tarjouksen. Samalla jos muita kiinnostaa: Ghost Road Rage Eq - Gravelpyörä | Intersport
Omaan silmään ihan hyvä hintalaatu-suhde. Myös tarakan ja lokarit ajatellut hommata ja tuossa ilmeisesti ne jo valmiina mikä plussaa.
Onkos tuossa jotain minkä takia kannatas harkita jotain muuta? Onko muita ehdotuksia tähän hintaluokkaan?
Kiitos.
Tähän palaten ja aikaisempaan keskusteluun hihnavetoisista liittyen niin tilasin yllämainitun pyörän boodabikestä ja näin 200 ajetun kilometrin jälkeen olen ollut melko tyytyväinen. Ajoasento vanhaan hybridiin verrattuna enemmän niskaan käyvä mutta todennäköisesti tottumiskysymys pidemmälle ajateltuna. Pyörä rullaa todella hiljaisesti ja loppukasaaminen oli helppo tehdä perus työkaluilla.
Ainoa haitta mitä olen huomannut on tässä muutaman pakkaspäivän yhteydessä ettei vaihteita vaihtava pulley tahdo toimia kun vaihtaa vaihteita ylöspäin; jousi(?) jättää vetämättä ja jää hieman jumiin kun kaapelin pitäisi vaihteen vaihdon yhteydessä liikkua vapaasti taaksepäin. Ajattelin ratkaista tämän vaihtamalla vähän liukkaampaa ja pakkasta kestävämpää öljyä/liukastetta rakenteeseen. Ongelma linkittyy selvästi pakkaspäiviin koska huoneenlämmössä ongelmia vaihteiden kanssa ei ilmene.
Pyörä itsessään vaikuttaa osien osalta jämäkältä sekä laadukkaalta ja on kyllä kaiken kaikkiaan todella mukava ajaa. Vaihteiden vaihto otti pienen hetken totuttautua siihen että vaihteita vaihdetaan vain kampien ollessa paikallaan, mutta bonuksena se että pyörän paikallaan ollessa voi vaihtaa vaihteita.
Sora osasarja 2x vaihteistolla ja ilmeisesti alumiinihaarukka kun ei muuta mainita. Sora on ”ihan ok” perustasoa mutta ei mitään ihmeellistä toiminnaltaan. Etuvaihtaja todennäköisesti jotain vielä alempaa tasoa koska spekseissä mainittu vain takavaihtaja.
Verkkiksen Baana Noux olis tarjouksessa 1200 eurolla. Täälläkin foorumilla aika paljon omistajia kun tuota myytiin viime vuonna lanseerauksessa tonnilla. Siinä jo vähän parempaa sramin osasarjaa 1x vaihteistolla, kuituhaarukka ja satulatolppa. Itsekin ostin tuon viime kesänä ja ollut erittöin tyytyväinen. Haasteita voi tulla kokojen kanssa koska vain kolme runkokokoa saatavilla (S, M,L).
Joo uskon, että sitten kun kokemusta tulee ja tietää mitä haluaa niin voi siirtyä käytettyjen markkinnoille. Kiitos infosta.Erinomainen pyörä hintaluokassaan käyttötarkoitukseen. Käytettyjen markkinoilta voi löytyä parempia tarjouksia kun tietää mitä, miten ja mistä etsiä. Helpointa aloittelijalle on ostaa uusi pyörä kaupasta.
Haarukka näyttää hiilikuituiselta, joka olisi linjassaan alentamattoman hinnan kanssa. Ei sillä että alumiininen olisi huono aloittelijalle kun ei paremmasta tiedä... Täysi Sora osasarja ajaa asiansa hyvin.
Ohhoh, no tää pitää pistää kyllä harkintaan! Kiitos tiedosta.Komppaan KJNS:ää. Eli Baanalle suositus täältäin. Hain tuon myös itselleni "kokeilumielessä" eli kun halvalla sai hyvää, niin ämpärien perässä juostiin.
Tuloksena oli että myin täpärin ja edellisen "paremman" gravelin pois josta otin kiekot talteen, ja olen käytännössä ajellut pelkästään tuolla, vaikka jäykkis maasturin vielä jätin nurkkiin lojumaan. Aivan tajuttoman hyvä hinta/laatusuhde. Sattui vielä geo olemaan kuin hanska käteen, joten ainakin omalla kohdalla ostaisin tämän uudestaan vaikka 500e kalliimmallakin
Sorasta luin ja muuallakin sitä kuvaillaan just ihan ok tasolla. Uskon, että itselle varsin riittävä. Baanaa myös katsellut, kun löysin foorumeilta että ollut tonnilakin alessa, mutta OVHna ollut liian kallis. Kiitos isosti vinkistä! Mielestäni ihan jopa eilen taisin viimeksi katsoa ja oli vielä 1700.
Sora on 9v.Hyvä pointti osasarjasta. Esimerkiksi Shimano 105 ei eroa toiminnallisuudeltaan Ultegrasta, joka taasen ei eroa juuri lainkaan Dura-Acesta. Näissä on painoero kevyempien materiaalien johdosta suurin ero, ja pyöräilyvälineissä se maksaa paljon. Jos jotakin eroavaisuutta tarvitsee hakea niin Sora on kymmenvaihteinen osasarja, kun taas nuo paremmat ovat 11, tai nykyään jopa 12-vaihteisia. Kymmenen vaihdetta on riittävän hyvä maantiekisoissakin sillä enemmän kuskin ajokyky ja -taito ovat avainasemassa...
Joo kiitos vastauksista. Tuota Whiten hybridia itsekin jo kattelin, mutta ei oo vielä uskaltanut tilata. Muualta ja Saksastakin kattelin kans kalliimpia maastopyöriä. Koska ei hybridia oikein tunnuta edes myyvän. Kyllähän se toisaalta olis kiva olla kerralla hyvä.. tai parempi. On mulla sisällä kelpo maantiepyöräkin, mutta ei oo viime vuosina tullut käytettyä. Eli ei oo kunnon pyöräilijä. Kokemusta on kuitenkin paremmastakin etujousitetusta maastopyörästä ja muutamasta maantiepyörästä ja niillä sekä myös ihan peruspyörillä tein aikanaan useasti yli 100km lenkkejä. Pitäis taas skarpata.No tähän voi taas heittää sen saman tarjokkaan mitä tarjotaan joka toinen päivä tällaisen halvan hyvän fillarin kysyjille:
SC LITE Advent 1X10 23, miesten hybridipyörä - Hybridipyörät - SC LITE Advent 1X10 23, miesten hybridipyörä | XXL
Lue lisää tuotteesta SC LITE Advent 1X10 23, miesten hybridipyörä. 100 päivän vaihto- ja palautusoikeus ja hintalupaus ostohetkellä!www.xxl.fi
Samaan rahaan saa kyllä 18 vaihteisenkin, mutta tässä asiassa vähemmän on enemmän ja ottaisin kyllä tuollaisen 1x10 voimansiirron 1000x mieluummin kun sellaisen miljoonavaihteisen.
Tai sit maasturina
XC 290 COMP 1X10 23, maastopyörä, jäykkäperä, miehet - Maastopyörät - XC 290 COMP 1X10 23, maastopyörä, jäykkäperä, miehet | XXL
Lue lisää tuotteesta XC 290 COMP 1X10 23, maastopyörä, jäykkäperä, miehet. 100 päivän vaihto- ja palautusoikeus ja hintalupaus ostohetkellä!www.xxl.fi
Lipsahdin. Olet oikeassa. Kiitos korjauksesta.Sora on 9v.
Siellä on tiagra ennen 105 sarjaa.
Sitten tietysti tää grx gravelisarja takavaihtajan kitkakytkimellä jossa halvempi vertautuu tiagraan ja kallimpi 105 sarjaan.
Myydään.Koska ei hybridia oikein tunnuta edes myyvän.
Terve, oon kattelut tollast entry-tason gravelia tälle kaudelle. Eli hinta siinä 800-1100e. Käyttö aika monipuolinen (mutta kuitenkin ihan aloitteleva harrastelija): työmatkat, kuntoilulenkit ja mahdolliset retkeilylenkitkin kiinnostaa.
XXL omat merkit ja joitain muuta tullut silmäiltyä. Tänään huomasin intersportilla Ghostin Road Ragesta tarjouksen. Samalla jos muita kiinnostaa: Ghost Road Rage Eq - Gravelpyörä | Intersport
Omaan silmään ihan hyvä hintalaatu-suhde. Myös tarakan ja lokarit ajatellut hommata ja tuossa ilmeisesti ne jo valmiina mikä plussaa.
Onkos tuossa jotain minkä takia kannatas harkita jotain muuta? Onko muita ehdotuksia tähän hintaluokkaan?
Kiitos.
Talven "29:llä ajelemisen jälkeen oli shokki ja järkytys siirtyä maantiepyörän satulaan, tuntui pirulainen niin pieneltä. Muilla samoja tuntemuksia, vai olenko yksin
Stonga ainakin on maasturissa 12 senttiä leveämpi ja tuntuu paljon sopivammalta. Katsoinko tuosta ylhäällä mainitusta Baana Nouxista oikein että L-koossa tangon leveys olisi 52 cm? Onhan näiden vertailu vähän tasoa katumaasturi-fordKa
Talven "29:llä ajelemisen jälkeen oli shokki ja järkytys siirtyä maantiepyörän satulaan, tuntui pirulainen niin pieneltä. Muilla samoja tuntemuksia, vai olenko yksin
Stonga ainakin on maasturissa 12 senttiä leveämpi ja tuntuu paljon sopivammalta. Katsoinko tuosta ylhäällä mainitusta Baana Nouxista oikein että L-koossa tangon leveys olisi 52 cm? Onhan näiden vertailu vähän tasoa katumaasturi-fordKa
Ohjaustangon ja ohjainkannattimen vaihdolla voit vaikuttaa siihen asentoon.Minulla on KONA MAHUNA jäykkäperämaasturi,miten saisin ajoasennosta mahdollisimman pystyn? Katselin tätä:https://hollandbikeshop.com/fi-fi/bi...-black-757756/
Onko muita keinoja?
780mm leveät sarvet molemmissa maastureissa
Kiitos tästä. Huomaa että olet perehtynyt tähän pyöräilyn tekniseen sanastoon.Ymmärtääkseni tämä ketju liittyy pyöräilyyn eikä eläimiin. Esimerkiksi hirvieläimillä on sarvet, maastopyörässä ohjaustanko.
USB-C ladattava, jarrutustunnistuksella & satulakiinnityksellä oleva siro takavalo hakusessa.
Entuudestaan CubeLite II (Pyörän takavalo CubeLite II Premium (2021), 80 lm) ajossa
Periaatteessa III versio (CubeLite III Smart Tail Light) voisi olla soiva peli.
Aliexpressistä löytyy pilvinpimein vaihtoehtoja, vaan minkä sitä ”reilun kympin lampuista” nappaisi, kokemuksia?
Työsuhdepyörää tässä hommaamassa ja olen ajatellut sähkömaastopyörän siihen hankkia.
Tämä tuli vastaan: Grand Canyon:ON 8
Onko tuo ihan kelvollinen vai onko joku syy miksi ei tuota voisi ostaa? Saa tietenkin ehdottaa jos on joku toinen mielessä, itse en noista oikein mitään tiedä.
Riippuu paljon kuormista ja käyttötarkotuksesta. Ylispekstauilla DT Swissin kiekoilla saanee ajella huoletta vuosikausia, sitten taas jos lyö keveät gravelkiekot bikepacking pyörään ja ajaa kunnon kivikkojuurakkoa niin voi joutua ihan säännöllisesti seuraan tilannetta.Mites vanteiden pinnojen kiristelyn tarve, tuskin yleensä jokavuotinen homma?
Sormi-persdynosta ei välttämättä tarpeeksi tuntumaa, tietty sitten jos alkaa selkeesti löysempiä pinnoja olla seassa.
Minulla on ollut tuo edullisempi useita vuosia. Toimii eikä moitteita mitä nyt hieman hintava. Tosin, teline on jämäkkä sillä se on metallia. Kalliimpi malli on kivempi siinä mielessä, että kiinnitys tapahtuu nopeasti ja kätevämmin vrt. edullisempi malli.
Tässä parktool 10.3:a vastaava järkevään hintaan, jos 27 kg painorajoitus riittää. Hyvin pysyy täysjousitettu sähkömaasturi tuossa. Parktoolissa toki 36 kg painorajoitus, mutta hintaakin on 160e enemmän.
Ostaa samalla jonkun 10e tuotteen, niin saa ilmaisen toimituksen.
Ei pitäisi olla muuta eroa kuin väri.Tämä tainnut pyöriä täällä ennenkin suosituksissa, mutta mikä ero B ja C mallilla on muutakuin väri ja pari euroa?