Pyöräily

Itse pärjännyt täällä isompien metropolien ulkopuolella ihan kevyellä vaijerilukolla.
Mahtuu pyöräilypaidan takataskuun.

Fillarin lukoksi ehdotuksia?

Tämä nyt on lista ykkönen, hinnasta vielä 5€ kupongilla pois.


Ei tarvitse olla mikään pomminkestävä, kunhan tyyliin kauppareissun tai vastaavan pysähdyksen kestää helposti mukana kulkevien voimapihtien voimalta. Lukko asennettuna ei maata vasten.

Rälläkälle ne kaikki antautunee, mutta kun huomioi äänen ja muut efektit työstössä, niin ei ole niin suuri vaikutus lukon valintaan, jos se sattuu antautumaan 3min sijasta 5min sisällä.
Millasta pyörää sitä koitetaan suojata?
 
Onko kellään tuntumaa siitä kuinka paljon raskaampaa ja kuluttavampaa pyöräily on talvella, vaikkapa -5 - 10 C pakkaskelillä jos kulutusta vertaa kesäkeleihin? Eli löytyykö ihmisiä jotka ovat mitanneet kulutusta vaikkapa samoilla reiteillä talvi- ja kesäkelillä?

Olen kaverin kanssa ajanut kesäisin kevyesti 50-55 km lenkkejä, joissa aikaa mennyt kolmesta kolmeen ja puoleen tuntiin, jolloin se keskivauhti on jossain 16-17 km paikkeilla.

Kun kaksi viikkoa sitten ajoimme reilun 30 kilometrin lenkin Kempeleen Zeppelinistä
Limingan Halpa-halliin, meni pelkkään menomatkaan jo 1 h 40 minuuttia. Tuntivauhti
siis varmaankin se 10 km/h. Takaisin autolle palatessa jotakuinkin rättiväsynyt olo.

Rasitus tulee siitä, että talvella pitää polkea koko ajan, kesällä on mahdollisuus antaa
renkaiden rullata eteenpäin polkematta. Toki myös pyörän osien kylmeneminen sekä
nastarenkaat tuovat lisää vastusta.

Veikkaisin itse että kulutus samalla matkalla talvella kesään verrattuna ehkä puolitoistakertainen.
Kesällä, kun pyörä rullaa eteenpäin välillä kuin itsestään,ei kuitenkaan tarvitse polkea koko ajan. Voisin kuvitella että tuollainen 25-30 km talvilenkkivastaa hyvin rasittavuudeltaan 50 km kiekkaa kesällä? Toki rasitusta voi verrata kun ajaa saman matkan vaikka tammikuussa ja sitten kesällä.
Itsellä ei kuitenkaan aktiivisuusrannekkeita tai muuta vastaavaa ole.

'3000 km vuoden aikana' on tarkoitus rikkoa tulevana viikonloppuna, 2965 km on nyt tullut mankeloitua 1.1.2022 jälkeen. 35 km on aika helppo kakku loppuvuodeksi. Pyöränä ollut koko ajan vaihteeton armeijan pyörä, useimmiten 54-584 matalapainerenkailla.
 
Itse tulee kesällä mentyä 25kmh ja talvella 15kmh. Mitään kovin tieteellistä faktaa minulla ei ole, mutta kadenssi on sama ja reitti sama. Eli talven vuoksi vaihde on pienempi, kadenssin pysyessä samana ja vauhti tämän vuoksi 10kmh vähemmän.
 
Eiks toi riipu täysin siitä miten tiet hoidettu ja ihan säästä. Sähköfillarilla pääsee 90% samaa nopeutta kesät/talvet, mutta esim grävelillä joutuu tekee lumella enemmän töitä. Jos menee läskillä, joka ei uppoo niin herkästi lumeen, luulis kulkevan kevyemmin.
 
Talvi vaikuttaa omassa pyöräilyssä noin kahden vaihteen verran. Samalla sykkeellä ja kadenssilla mennään siis selkeästi hiljempaa kuin kesällä. Nyt työmatkafillarissa on Schwaben Ice Spiker Pro:t (takana 26x2,15 ja edessä sama 2,35 leveänä) ja tekisi mieli vaihtaa ne vähän rullaavampiin, tahmeuden nimittäin huomaa heti allevaihdon jälkeen.
 
Fillarin lukoksi ehdotuksia?

Tämä nyt on lista ykkönen, hinnasta vielä 5€ kupongilla pois.


Ei tarvitse olla mikään pomminkestävä, kunhan tyyliin kauppareissun tai vastaavan pysähdyksen kestää helposti mukana kulkevien voimapihtien voimalta. Lukko asennettuna ei maata vasten.

Rälläkälle ne kaikki antautunee, mutta kun huomioi äänen ja muut efektit työstössä, niin ei ole niin suuri vaikutus lukon valintaan, jos se sattuu antautumaan 3min sijasta 5min sisällä.
Ketjulukko on sellanen mitä rälläkällä hankalepi, jos sen kiinnittää niin ettei se ylety maahan.
 
Ketjulukko on sellanen mitä rälläkällä hankalepi, jos sen kiinnittää niin ettei se ylety maahan.

Se on kyllä ihan totta, mutta enemmän pelkään voimapihtikavereita, joilloin sen ketjun pitäisi olla aikalailla jämerää tekoa eli käytännössä liian iso paketti mukana kuskattavaksi. Pitänee ketjuja katsoa toki myös.
 
Tuo 25 kesällä ja 15 talvella näyttäisi olevan aika lailla sama kuin itsellä. Kesällä tosiaan ei mahdotonta ajaa 2-3 kertaa viikossa 40-60 km reissua. Talvella meno typistyy sitten sinne 20 km päälle. Kesällä oli kovilla helteillä pakko pitää taukoa koska nestettä kului ihan mahdottomia määriä. Ajoin yhtenä kovana hellepäivänä kun oli se +25 C sellaisen 40 km matkan. Menomatkan loppupuolella vajaan jotakuinkin 50 minuutin jälkeen otin eka kertaa nestettä. Mehua oli litra mukana sekä 2 litran tonkka vettä. Likipitäen kaikki meni ja loppumatkaan painottuen. Kultaisena sääntönä nykyään pidän sitä etten lähde ajelemaan jos yli +25 C. Viime kesänä oli ainakin yksi viikon jakso, jolloin tuo raja ylittyi koko ajan. Ensi kesänä toivotttavasti sitten yöpyöräilyä ja muutama 80-90 km reissu aina då och då.
 
Sen 8-10km/h matalampi on itselläkin keskinopeus talvella. On nuo nastarenkaat (Schwalbe Marathon Winter Plus) todella paljon heikommin rullaavat, kuin tubeless G-Onet. Paras alusta noilla nastarenkailla on kyllä ihan paljas jääpinta.
 
Alkaa kyllä pikkuhiljaa ärsyttämään tuo kuolemisen välttely pyörällä liikkuessa. Oikealle kääntyvällä autoilijalla on ainoastaan kaksi tarkkailtavaa asiaa: tuleeko kevyttä liikennettä oikelta ja tuleeko kevyttä liikennettä vasemmalta. Toki se on helvetin vaikea tarkkailla, jos samalla selaa puhelinta. Pyörässä on kuitenkin valot ja heijastimetkin löytyy. En tule risteykseen kolmeakymppiä muna-asennossa (jos tulisin, en olisi täällä kirjoittamassa tätä), vaan lähes kävelyvauhtia lähden tietä ylittämään. Mutta silti tuntuu, että se on vähemmistö autoilijoista, jotka eivät yritä ajaa päälle. Tänäänkin menee ensin edestä joku Yangon auto ja perässä munapää Volvolla pälättämässä puhelimeen, auton kylki melkein eturengasta viistäen - ei missään vaiheessa edes nähnyt minua. Tekisi mieli hankkia pyörään joku sumutorvi näitä tilanteita varten. Ei se minulle ole auton ratissa kovin vaikea kääntää päätä asian varmistamiseksi. Poliisi voisi kohdistaa valvontaa tuohon käyttäytymiseen.
 
Viimeksi muokattu:
Alkaa kyllä pikkuhiljaa ärsyttämään tuo kuolemisen välttely pyörällä liikkuessa. Oikealle kääntyvällä autoilijalla on ainoastaan kaksi tarkkailtavaa asiaa: tuleeko kevyttä liikennettä oikelta tai vasemmalta. Toki se on helvetin vaikea tarkkailla, jos samalla selaa puhelinta. Pyörässä on kuitenkin valot ja heijastimetkin löytyy. En tule risteykseen kolmeakymppiä muna-asennossa (jos tulisin, en olisi täällä kirjoittamassa tätä), vaan lähes kävelyvauhtia lähden tietä ylittämään. Mutta silti tuntuu, että se on vähemmistö autoilijoista, jotka eivät yritä ajaa päälle. Tekisi mieli hankkia pyörään joku sumutorvi sellaisia tilanteita varten.
Varmasti petrattavaa löytyy molemmin puolin ja talvi ja lumi ei ainakaan helpota asiaa.
Mutta on aika rankka vähättely, ettei autolla mainitussa tilanteessa ole kuin 2 tarkkailtavaa asiaa.
 
Kieltämättä liiottelin hieman, mutta pitäisin kevyen liikenteen huomiontia niistä silti tärkeimpänä, koska siinä on suurin henkilövahinkojen mahdollisuus. Se että ei vaivaudu edes katsomaan, tai huomio on mobiililaitteessa, on mielestäni anteeksiantamatonta.
 
Bikeinnistä tilaamassa tavaraa. Tuolla on toimitusvaihtoehtoina monta kallista kotiinkuljetusta ja sitten on sentään kympillä yksi delivery to pickup point. Vähän huonosti selitetty tuo bikeinnin sivuilla. Mitä tuo nyt tarkoittaa, mihin paketti siis menee, jos otan tuon vaihtoehdon?
 
Bikeinnistä tilaamassa tavaraa. Tuolla on toimitusvaihtoehtoina monta kallista kotiinkuljetusta ja sitten on sentään kympillä yksi delivery to pickup point. Vähän huonosti selitetty tuo bikeinnin sivuilla. Mitä tuo nyt tarkoittaa, mihin paketti siis menee, jos otan tuon vaihtoehdon?

Jos ei se anna valita noutopistettä niin saattaa mennä vaikka johonkin kuriirin terminaaliin lentoaseman kylkeen noudettavaksi, eli ei ehkä kannata kokeilla onnea…

Tämä vaan mutua yleisen elämänkokemuksen pohjalta, koskaan en ole tuolta mitään tilannut.
 
Tradeinn.com?
Pickup point lienee espanjassa.

Ilmeisesti tuo bikeinn on osa tradeinn.comia. Ajattelin, että jos täällä olisi jollain ihan käytännön kokemusta.

Meinasin tilata tämän pullotelineen kiinnittimen, mutta jos kympin tuotteen saa vain parinkympin kotiinkuljetuksella, niin taitaa jäädä väliin. Osaako joku sanoa, saisiko vastaavaa muualta, mieluiten tietty kotimaasta. Eli hakusessa tuollainen tankoon kiinnitettävä kiinnike, johon menee noille stadardikiinnikkeille tarkoitetut juomapullotelineet yms.
 
Eli sitten vilkaisin oikeaa kauppaa. Postnord näyttää olevan 13,99€.

Ja korjauksena. Pickup point on Bringin piste. Näet lähimmät kun valitset pickup pointin ja seuraavalle sivulle laitat postinumerosi. Eli käytännössä Postin pakettiautomaatti tai muu noutopiste.
 
Viime vuonna tilasin xx1 kammet tuolta, niin piti tarkistaa millä tilasin. Kyl omassa kuitissa lukee Posti pickup point ja perässä oma lähikauppa.
Hinta oli 7.25€ kuljetuksella.
 
Eli sitten vilkaisin oikeaa kauppaa. Postnord näyttää olevan 13,99€.

Ja korjauksena. Pickup point on Bringin piste. Näet lähimmät kun valitset pickup pointin ja seuraavalle sivulle laitat postinumerosi. Eli käytännössä Postin pakettiautomaatti tai muu noutopiste.

Joo, noinhan se meneekin. En huomannut tuota noutopisteen valintaa, kun en ollut osoitetta syöttänyt.
 
talven tullen alkaneet levyjarrut vinkumaan järkyttävästi. kesällä ostettu uusi pyörä, joten palat/levyt eivät lopussa ole. kesän ja syksyn oli hiljaiset,nyt vinkuu.
onko tähän sama ensiapu kuin auton levyille, eli palojen taakse kuparitahnaa ja palojen pintahionta? vai onko muita poppakonsteja.
 
talven tullen alkaneet levyjarrut vinkumaan järkyttävästi. kesällä ostettu uusi pyörä, joten palat/levyt eivät lopussa ole. kesän ja syksyn oli hiljaiset,nyt vinkuu.
onko tähän sama ensiapu kuin auton levyille, eli palojen taakse kuparitahnaa ja palojen pintahionta? vai onko muita poppakonsteja.

Samat jipot tosiaan käy "hoidoksi". Itse saa vähintään kerran vuodessa vetäistä levyjen pinnat läpi.
 
talven tullen alkaneet levyjarrut vinkumaan järkyttävästi. kesällä ostettu uusi pyörä, joten palat/levyt eivät lopussa ole. kesän ja syksyn oli hiljaiset,nyt vinkuu.
onko tähän sama ensiapu kuin auton levyille, eli palojen taakse kuparitahnaa ja palojen pintahionta? vai onko muita poppakonsteja.

Onko kyseessä shimanon jarrut? Itselläni kävi sama homma kovilla pakkasilla, eli tehot lähtivät ja tilalle tuli hirmuinen ulina. Otin etujarrusta jarrupalat irti ja oli tapahtunut juurikin se mitä epäilin, eli jarrumäntien tiivisteet olivat päästäneet jarrunestettä paloille. Putsasin palat polttamalla ja muut jarruosat brake cleanerilla ja ajelin pari päivää tyytyväisenä, kunnes teho alkoi taas hiipumaan ja vinkua palasi. Näemmä nuo on kertakäyttökamaa pakkasilla. Onneksi sain takuuseen uudet satulat, pitänee asentaa ne vasta keväämmällä ja vaihtaa nesteet oikeaa pakkasta kestäviin. Shimpan mineraaliöljy kun jäätyy ilmeisesti jo - 20 asteen paikkeilla.
 
Onko kyseessä shimanon jarrut? Itselläni kävi sama homma kovilla pakkasilla, eli tehot lähtivät ja tilalle tuli hirmuinen ulina. Otin etujarrusta jarrupalat irti ja oli tapahtunut juurikin se mitä epäilin, eli jarrumäntien tiivisteet olivat päästäneet jarrunestettä paloille. Putsasin palat polttamalla ja muut jarruosat brake cleanerilla ja ajelin pari päivää tyytyväisenä, kunnes teho alkoi taas hiipumaan ja vinkua palasi. Näemmä nuo on kertakäyttökamaa pakkasilla. Onneksi sain takuuseen uudet satulat, pitänee asentaa ne vasta keväämmällä ja vaihtaa nesteet oikeaa pakkasta kestäviin. Shimpan mineraaliöljy kun jäätyy ilmeisesti jo - 20 asteen paikkeilla.
Oon käyttäny nykyään shimanon jarruja, eikä itelläni ole kertaakaan vuotanu nestettä jarrupaloihin. Sähköfillarin maguran jarrut "hikoili" kahvan männästä, muuten ei ole ollu vuotavia jarruja.
 
Täytyykö paketista tuleen polkupyörän levyjarruja putsata ennen käyttöönottoa?
Kun autojen uusissa jarrulevyissä on yleensä varastointirasvat mitkä pitää putsata.
 
Oon käyttäny nykyään shimanon jarruja, eikä itelläni ole kertaakaan vuotanu nestettä jarrupaloihin. Sähköfillarin maguran jarrut "hikoili" kahvan männästä, muuten ei ole ollu vuotavia jarruja.

Onko sinulla paremman luokan Shimpat vai hinnat alkaen -mallit?
Minulla toisen pyörän jarrut (maastopyörän Xt:t) toimivan erinomaisesti, mutta työmatkapyörän halpis-shimanot eivät niinkään. Tai toimivathan ne ennen ensimmäistä kunnon pakkasta loistavasti, mutta siihen se loppui. Tästä viisastuneena käyttänen maastopyörää vain miedoilla talvikeleillä.
 
12vaihteisella sähkiksellä suurimmalla vaihteella ajaessa (pienin hammasratas) on ketju alkanut pomppimaan rattaalla. Mikähän tuota aiheuttaa. :tdown:
Säädöt katsottu kohdilleen niin että takavaihtaja tuo ketjun juuri keskelle ratasta ja muut vaihteet toimii ok. mittasin myös venymämitalla että ketju ei ollut venynyt. Rataskin näyttää ihan normaalilta,ei kulumia havaittavissa.
 
12vaihteisella sähkiksellä suurimmalla vaihteella ajaessa (pienin hammasratas) on ketju alkanut pomppimaan rattaalla. Mikähän tuota aiheuttaa. :tdown:
Säädöt katsottu kohdilleen niin että takavaihtaja tuo ketjun juuri keskelle ratasta ja muut vaihteet toimii ok. mittasin myös venymämitalla että ketju ei ollut venynyt. Rataskin näyttää ihan normaalilta,ei kulumia havaittavissa.
Paljonko ketju oli venynyt?
Onko alkuperäinen ketju sekä pakka?

Jos ketju alle 0,5% venynyt niin todennäköisesti pienin ratas kulunut.
Se kun ottaa vastaan paljon käyttöä ja vääntöä sähköpyöräilyssä.
 
12vaihteisella sähkiksellä suurimmalla vaihteella ajaessa (pienin hammasratas) on ketju alkanut pomppimaan rattaalla. Mikähän tuota aiheuttaa. :tdown:
Säädöt katsottu kohdilleen niin että takavaihtaja tuo ketjun juuri keskelle ratasta ja muut vaihteet toimii ok. mittasin myös venymämitalla että ketju ei ollut venynyt. Rataskin näyttää ihan normaalilta,ei kulumia havaittavissa.
Villi veikkaus sramin banaanin mallinen ketjuliitin väärinpäin?
 
Paljonko ketju oli venynyt?
Onko alkuperäinen ketju sekä pakka?

Jos ketju alle 0,5% venynyt niin todennäköisesti pienin ratas kulunut.
Se kun ottaa vastaan paljon käyttöä ja vääntöä sähköpyöräilyssä.
Mittari näytti 0.3mm venymää kun ohjekirja antaa raja-arvoiksi venymälle:
<0.2 OK,
0.4 < mild wear <0.6,
0.8< excessive wear

Alkuperäinen pakka ja ketju, ajettu ~1000km.

Takapakka on tämä: MZ800 12-speed Cassette 11-51
Saako tuohon erikseen noita rattaita ostettua vai pitääkö uusia koko pakka? Jos saa niin mistä/mikä?

Villi veikkaus sramin banaanin mallinen ketjuliitin väärinpäin?
ketju on kmc e12 turbo silver
 
Saako tuohon erikseen noita rattaita ostettua vai pitääkö uusia koko pakka? Jos saa niin mistä/mikä?
Sunracen pakkaan saa erikseen 3 isointa vaihdetta (pienintä ratasta). Löytyy nimellä sprocket.
 
SRAM Rival uusi takapakka ja uusi ketju:

Vaihteita vaihtaessa todella usein ei mene ketju kohdalleen vaan joko yli tai ali ja sit pitää vaihdella ylimäärästä ylös-alas jotta saa meteliä pienemmäks. Miten tätä kannattaa lähteä säätämään?
 
SRAM Rival uusi takapakka ja uusi ketju:

Vaihteita vaihtaessa todella usein ei mene ketju kohdalleen vaan joko yli tai ali ja sit pitää vaihdella ylimäärästä ylös-alas jotta saa meteliä pienemmäks. Miten tätä kannattaa lähteä säätämään?
Vaijerin kireyttä säätämällä saa kuntoon.

edit. kohdasta 5:15 alkaen.

 
Mittari näytti 0.3mm venymää kun ohjekirja antaa raja-arvoiksi venymälle:
<0.2 OK,
0.4 < mild wear <0.6,
0.8< excessive wear

Alkuperäinen pakka ja ketju, ajettu ~1000km.

Takapakka on tämä: MZ800 12-speed Cassette 11-51
Saako tuohon erikseen noita rattaita ostettua vai pitääkö uusia koko pakka? Jos saa niin mistä/mikä?


ketju on kmc e12 turbo silver
Kannattaa 12 vaihteisessa vaihtaa ketju 0.5 kohdalla. Sen jälkeen alkaa pakka selkeästi kulumaan.
Esim. Ajaa kolmet ketjut 0.5 pisteeseen. Sitten ajaa ne vielä vaikka 0.7 niin sitten on kolmet ketjut lopussa ja pakan vaihto.
Jos ajaa kerralla yhden ketjun tonne 0.8 niin siinä vaiheessa kun pistä uutta ketjua niin voi joutua samalla uusimaan koko pakan.
 
Kannattaa 12 vaihteisessa vaihtaa ketju 0.5 kohdalla. Sen jälkeen alkaa pakka selkeästi kulumaan.
Esim. Ajaa kolmet ketjut 0.5 pisteeseen. Sitten ajaa ne vielä vaikka 0.7 niin sitten on kolmet ketjut lopussa ja pakan vaihto.
Jos ajaa kerralla yhden ketjun tonne 0.8 niin siinä vaiheessa kun pistä uutta ketjua niin voi joutua samalla uusimaan koko pakan.
Kiitti tiedosta, jos venymä on lineaarista niin vaihto ois ketjulle ajankohtaista tuossa 1500km kohdalla :tup:
Näihin kovasti kaupitellaan premium hintaisia extralujitettuja ebike ketjuja mutta normiketjutkin taitaa näissä mennä ihan yhtä hyvin?
 
Kiitti tiedosta, jos venymä on lineaarista niin vaihto ois ketjulle ajankohtaista tuossa 1500km kohdalla :tup:
Näihin kovasti kaupitellaan premium hintaisia extralujitettuja ebike ketjuja mutta normiketjutkin taitaa näissä mennä ihan yhtä hyvin?
Kyllä noihin normiketjukin riittää. Tosin ei niitä halvimpia...eli ok on Shimanolta XT sarjaa tai sitten SRAM:lta GX, X01 tai XX1.
E-bike ketjut "pitäisi" kyllä olla vahvempia, mutta onko näin...

Paljon riippuu kuluminen myös ketjun huollosta...eli, että pitää ketjua puhtaana ja rasvaa sopivasti (ei niin, että koko ketju rasvassa ja taas kerää kaiken lian itseensä).
 
Onko sinulla paremman luokan Shimpat vai hinnat alkaen -mallit?
Minulla toisen pyörän jarrut (maastopyörän Xt:t) toimivan erinomaisesti, mutta työmatkapyörän halpis-shimanot eivät niinkään. Tai toimivathan ne ennen ensimmäistä kunnon pakkasta loistavasti, mutta siihen se loppui. Tästä viisastuneena käyttänen maastopyörää vain miedoilla talvikeleillä.
Olen pannut saman merkille. Läskissä oli MT420 Shimanot, alkoivat heti uliseen, putsaus ja parhaimmillaan pääsi 50m kunnes taas ulina alkoi. Palojen taustat märkinä sain lopulta uuden satulan, eikä siitä tietenkään ollut mitään iloa. Nesteenä kokeilin myös LHM+:aa, -51C pour pointilla, ilman merkittävää parannusta. Lopulta päivitin täpäriin jarrut ja siirsin siitä MT520 Shimanot läskiin. Nyt ei enää ulise, mutta onhan tuo kahvatuntuma aika surkea kun vertaa täpärin Hayesiin.
 
Saimaan kiertoa fillarilla miettinyt tässä.
Viimeksi länsirannikkoa ajaessa mankeli oli aika takapainoinen tarakkalaukkuineen, joten löytyiskös täältä jotain virityksiä laukuille tai muille, että saisi jaettua vähän eteenkin?
Kuitukeula lokarikiinnikkeillä ja kuitudroppitanko pyörässä.
Pullot vie tilan rungossa aika tehokkaasti.
Ja hinta ratkaisee paljon, joten jotain ortliebin 200€ virityksiä en kyllä raatsi ostaa.
 
Saimaan kiertoa fillarilla miettinyt tässä.
Viimeksi länsirannikkoa ajaessa mankeli oli aika takapainoinen tarakkalaukkuineen, joten löytyiskös täältä jotain virityksiä laukuille tai muille, että saisi jaettua vähän eteenkin?
Kuitukeula lokarikiinnikkeillä ja kuitudroppitanko pyörässä.
Pullot vie tilan rungossa aika tehokkaasti.
Ja hinta ratkaisee paljon, joten jotain ortliebin 200€ virityksiä en kyllä raatsi ostaa.
Runkolaukku ja keulaan/tankoon sellaiset irrotettavat pullotelineet?
 
Saimaan kiertoa fillarilla miettinyt tässä.
Viimeksi länsirannikkoa ajaessa mankeli oli aika takapainoinen tarakkalaukkuineen, joten löytyiskös täältä jotain virityksiä laukuille tai muille, että saisi jaettua vähän eteenkin?
Kuitukeula lokarikiinnikkeillä ja kuitudroppitanko pyörässä.
Pullot vie tilan rungossa aika tehokkaasti.
Ja hinta ratkaisee paljon, joten jotain ortliebin 200€ virityksiä en kyllä raatsi ostaa.
VERSACAGE + Kumiremmi PROF 25mm x 80cm oranssi kombo haarukkaan, ja niihin sitten tavarat esim. kuivapussissa tai jossain hienommassa pakkauksessa. Tämä setti ei ainakaan pankkia riko, ja on ihan toimiva.

Tankoon sitten jotain malliin FRONTLOADER , näitä nyt löytyy monenmallista ja hintaista.
 
Runkolaukku ja keulaan/tankoon sellaiset irrotettavat pullotelineet?
Tämä vois olla miettimisen arvoista.
Voisin tulostaa kiinnikkeet pullotelineille ja ne olis kivasti hollillakin tossa edessä.
Ajotietokone/gps on tossa keskellä, mutta eiköhän siihen pullot mahdu kun suunnittelee.
Kiinanpojalta runkolaukku ei paljoa maksa.
Tosin sais olla kovahkokylkinen, ettei tavarat pullota siellä.
Jos hitsailis kasaan pienen etutarakan niin siihen mahtuis vielä ainakin makuupussi päälle.
 
Pitkin hampain päädyin tilaamaan tuon blackburn outpostin. Vähän kallis, mutta pitäis aika hyvin täyttää toi etukolmio ja oli alessa.
Di2 akkukin mahtuu just ja just ton alle, kun se tuolla alhaalla kolmiossa mulla on.
Jotain jupinaa luin yläkiinnikkeiden huonosta liimauksesta, mutta kun sen tiedostaa niin voi reagoida etukäteen.
IMG_20230131_124325.jpg
 
Saimaan kiertoa fillarilla miettinyt tässä.
Viimeksi länsirannikkoa ajaessa mankeli oli aika takapainoinen tarakkalaukkuineen, joten löytyiskös täältä jotain virityksiä laukuille tai muille, että saisi jaettua vähän eteenkin?
Kuitukeula lokarikiinnikkeillä ja kuitudroppitanko pyörässä.
Pullot vie tilan rungossa aika tehokkaasti.
Ja hinta ratkaisee paljon, joten jotain ortliebin 200€ virityksiä en kyllä raatsi ostaa.

Tuossa kuvaa omasta setistä, tuolta Saimaan reitiltä juurikin. Versacaget edessä.

 
Sunracen pakkaan saa erikseen 3 isointa vaihdetta (pienintä ratasta). Löytyy nimellä sprocket.
Tuo tuli ja asentelin paikoilleen. rattaita vaihtaessa huomasin että rataspakassa on pieni välys. Poistin koko pakan ja kokeilin sitä uritettua holkkia, välys oli siinä. Onko tuossa joku systeemi millä tuon saa kiristettyä vai meneekö koko vanne vaihtoon?

Tuossa allaolevan linkin kuvassa osa #11. kuva ei välttämättä juuri samasta mallista kuin itselläni, mutta osa on aika samannäköinen.
Välys tuskin vielä haittaa, mutta jos siitä kasvaa niin sitte ehkä pitää alkaa tekeen jotain. ainakaan akselia kiristämällä ei tuo ei poistunut.
 
Tuo tuli ja asentelin paikoilleen. rattaita vaihtaessa huomasin että rataspakassa on pieni välys. Poistin koko pakan ja kokeilin sitä uritettua holkkia, välys oli siinä. Onko tuossa joku systeemi millä tuon saa kiristettyä vai meneekö koko vanne vaihtoon?

Tuossa allaolevan linkin kuvassa osa #11. kuva ei välttämättä juuri samasta mallista kuin itselläni, mutta osa on aika samannäköinen.
Välys tuskin vielä haittaa, mutta jos siitä kasvaa niin sitte ehkä pitää alkaa tekeen jotain. ainakaan akselia kiristämällä ei tuo ei poistunut.
Kyseessä on vapaaratas (freehub). Voi olla laakerit kuluneet. Ne voi toki vaihtaa vaikka itse, tai sitten voi ostaa uuden vapaarattaan ja vaihtaa sen kokonaan. Maksaa alle satasen suomessa ja muutaman kympin saksassa. Pieni välys ei haittaa.

Mikähän vapaaratas siinä on?


 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 705
Viestejä
4 496 380
Jäsenet
74 273
Uusin jäsen
Aloittelija6271

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom