Eli todennäköisesti navasta löytyy konelaakerit. Itsekin lähtisin tässä tapauksessa siitä, että kiristät läpiakselin suositeltuun momenttiin, jolloin sen pitäisi kyllä pysyä paikallaan.
Edit: Tarkemmin kuvaa tutkittuani huomasin, että kyseessä ei liene kovin kalliin hintaluokan Cube. Ehkä siinä voi olla läpiakselista huolimatta olla kartiokuulalaakereilla varustettu napa, jolloin esim. toisen puolen kartion kiritysmutteri voi olla hieman löysällä ja kiristät läpiakselin sen "varaan". Tällaisessa tapauksessa akseli voi löystyä mutterin kiertyessä alta pois. Kannattaa siis kokeilla, että onko syy siinä. Muista kuitenkin, että kartiolaakerin pitää pyöriä vastuksetta, vaikka kiristysmutterit ovat kireällä. Itse jätän niihin jopa pienen välyksen, joka kiristetään oman fillarin tapauksessa pikalinkulla pois. Jos laakerin kiristää liian kireäksi, kuluvat laakeripinnat aika nopeasti pilalle.
Edit: Tarkemmin kuvaa tutkittuani huomasin, että kyseessä ei liene kovin kalliin hintaluokan Cube. Ehkä siinä voi olla läpiakselista huolimatta olla kartiokuulalaakereilla varustettu napa, jolloin esim. toisen puolen kartion kiritysmutteri voi olla hieman löysällä ja kiristät läpiakselin sen "varaan". Tällaisessa tapauksessa akseli voi löystyä mutterin kiertyessä alta pois. Kannattaa siis kokeilla, että onko syy siinä. Muista kuitenkin, että kartiolaakerin pitää pyöriä vastuksetta, vaikka kiristysmutterit ovat kireällä. Itse jätän niihin jopa pienen välyksen, joka kiristetään oman fillarin tapauksessa pikalinkulla pois. Jos laakerin kiristää liian kireäksi, kuluvat laakeripinnat aika nopeasti pilalle.
Viimeksi muokattu: