Pyöräily

Ite oon pärjännyt ihan perus pyöräilylaseilla. Kypärän aluspipo (joka peittää korvat) + perus Prisman kypärämyssy + tuubihuivi nii on tullu ihan tarpeeks tiivis paketti.
 
Verkkiksessä tarjouksessa fatbiken nastarenkaat, onko kokemusta Vee Tiren Avalance tai XL renkaista?
Pyöränä Whiten 8FAT NX 1x12, molemmat versiot mahtunee pyörimään


Nämä kyllä toimii sähkiksessä mutta akustisella varaudut sitte henkisesti siihen, että joudut polkemaan myös alamäet. Ne ei nimittäin rulla mutta pitää kyllä :D
 
Tuo sama liiterin urheilupipo ollu jo monta vuotta kypärän alla talvella, otassa on windstopperi muuten hengittävää matskua.
Laseja en käytä muuten kuin aurinkosella kelillä aurinkolaseja.
Edittiä, kelien suhteen eli asun kajjaanissa niin ei ole lämpimimpiä paikkoja suomessa.
 
Viimeksi muokattu:
Millaista kypärämyssyä ja laseja talvipyöräilijät suosittelee?
Tähän asti pärjännyt vielä tuubihuivilla ja suojalaseilla, muttei kauaa. :whistling:
Peittävät ajolasit vai jopa laskettelulasit?
Kysymykseesi on mahdoton vastata jos et kerro missäpäin asut. Suomessa ilmasto on hyvin erilainen riippuen asutko pohjoisessa vai etelässä. Ja itäsuomessa ilmasto on paljon karumpi kuin lännessä.

Etelä+Länsisuomi about Vaasan korkeudelle on suht leutoa ja talvella riittää useinmiten ohut pipo ja perus pyöräilylasit. Jos menee kylmemmäksi niin sitten pipon alle ohut kypärähuppu tai pelkkä paksu kypärähuppu. Uimalakin tyylisellä lakilla pärjää hyvin sinne nollan asteen paikkeille ja siitä kylmempään pitää olla jotain muutakin.

Random googlelinkki tähän ns. "uimalakista" https://www.kotielaintarvike.fi/fi/uvex-kyparalakki-black/p/S41S1410001L/
 
Nämä kyllä toimii sähkiksessä mutta akustisella varaudut sitte henkisesti siihen, että joudut polkemaan myös alamäet. Ne ei nimittäin rulla mutta pitää kyllä :D
En ymmärrä tuota ei rulla ja joudut polkemaan alamäet?!

Totta kai nastarengas jo itsessään rullaa huonommin kuin kesärengäs ja jos lunta on paljon niin rullaavuus on vielä huonompaa kuin kesällä asfaltilla ja kun läskipyörässä paineet 0,5bar toisin kuin katupyörässä niin ei rullaa sitäkään vähään, mutta eihän läskipyörää osteta sen takia että se rullaa mahdollisimman hyvin?

Vai olenko ymmärtänyt jotain väärin?
 
En ymmärrä tuota ei rulla ja joudut polkemaan alamäet?!

Totta kai nastarengas jo itsessään rullaa huonommin kuin kesärengäs ja jos lunta on paljon niin rullaavuus on vielä huonompaa kuin kesällä asfaltilla ja kun läskipyörässä paineet 0,5bar toisin kuin katupyörässä niin ei rullaa sitäkään vähään, mutta eihän läskipyörää osteta sen takia että se rullaa mahdollisimman hyvin?

Vai olenko ymmärtänyt jotain väärin?
Taisi viitata siihen, että kaurapolkijalla vastusta on sen verran että alamäessä joutuu polkemaan (kärjistetysti), kun taas sähköllä mennessä se pyörä auttaa eikä tartte polkea ihan niin pahasti selkä hiessä...
 
Taisi viitata siihen, että kaurapolkijalla vastusta on sen verran että alamäessä joutuu polkemaan (kärjistetysti), kun taas sähköllä mennessä se pyörä auttaa eikä tartte polkea ihan niin pahasti selkä hiessä...

Ymmärsin, mutta ei mun mielestä noilla joudu yhtään sen enempää polkemaan kuin muillakaan läskin nastarenkailla, sitä mä tarkoitin...
 
Millaista kypärämyssyä ja laseja talvipyöräilijät suosittelee?
Tähän asti pärjännyt vielä tuubihuivilla ja suojalaseilla, muttei kauaa. :whistling:
Peittävät ajolasit vai jopa laskettelulasit?

Itse valitsin kypärän sen verran väljäksi että mahtuu kunnon windstopper pipo sinne alle, aiemmin oli 2 eri kypärää - toinen vähän isompi talveen että mahtui tarpeeksi paksu pipo.

Laseista aivan ylivoimaiset on olleet Bolle Silium, saa kirkkaana, ei maksa paljoa ja peittää silmät hyvin niin ettei kovempikaan viima tai jäätäv tihku haittaa.
 
Ymmärsin, mutta ei mun mielestä noilla joudu yhtään sen enempää polkemaan kuin muillakaan läskin nastarenkailla, sitä mä tarkoitin...
Kyllähän eri renkaissa on isojakin eroja rullattavuudessa, niin nastattomissa kuin nastallisissa, olkoosa sitten maantiepyörän rengas, tai vaikka läskin rengas. Renkaissa ilmoitetaankin monesti vierintävastus, joskin asteikko voi toki vaihdella valmistajasta riippuen, mutta kyllä siitä voi jo vähän vertailla. Noista Vee Tiren renkaista ei löydy tietoja kylläkään.
 
Ymmärsin, mutta ei mun mielestä noilla joudu yhtään sen enempää polkemaan kuin muillakaan läskin nastarenkailla, sitä mä tarkoitin...
Tää on helppo tarkistaa. Mulla on strivessä niin wattikammet, kun kesänakitkin. Voin ajaa tien pätkän 30km/h ja kattoo paljonko vauhdin ylläpitämiseen menee watteja ja sitten sama talvi nakelilla.
 
En ymmärrä tuota ei rulla ja joudut polkemaan alamäet?!

Totta kai nastarengas jo itsessään rullaa huonommin kuin kesärengäs ja jos lunta on paljon niin rullaavuus on vielä huonompaa kuin kesällä asfaltilla ja kun läskipyörässä paineet 0,5bar toisin kuin katupyörässä niin ei rullaa sitäkään vähään, mutta eihän läskipyörää osteta sen takia että se rullaa mahdollisimman hyvin?

Vai olenko ymmärtänyt jotain väärin?

Joo niinku tuossa muutkin ovat jo kommentoineet niin renkaissa on aivan valtavia eroja. Vee tiren renkaat on enemmän pitäviä kumiseokseltaan kuin rullaavia (toki nyt muukin vaikuttaa kuin pelkkä seos). Ja se ero on järkyttävän iso omin jaloin kulkiessa. Akustisella nimenomaan maksimoidaan rullaus taikka oikeastaan tasapainoillaan pidon ja rullauksen välillä. Ilman avustusta kulkeva kevyt läski on melkein kuin XC (#kalajutut).
Vee tiret on yleensä halvempia kuin muut ja taas toisaalta muilta valmistajilta ei löydy yhtä leveää (Snowshoe 2XL 5,05").
 
Itse laitoin 3 viikkoa sitten tilaukseen Canyon Grizl CF SL 7 -pyörän. Arvion mukaan pyörän pitäisi saapua marraskuun lopussa. Olen viimeiset 10 vuotta polkenut maantiepyörällä, jossa on 25 mm leveät renkaat, niin voi tuntua 45 milliset renkaat oudoilta aluksi. Kesäksi olen suunnitellut ostavani toiset kiekot, joihin laitan noin 30 mm maantiekumet.

Halusin vaihtaa gravelpyörään, jotta saan riittävän leveät renkaat talviajoon ja lisäksi lokarit tarvittaessa paikoilleen. Alkoi ärsyttämään, kun aina kaikki paikat oli ihan ravassa keväisin ja syksyisin, jos tie oli yhtään märkänä.
Saitko Grizlin käyttöön? Fiiliksiä?
 
Saitko Grizlin käyttöön? Fiiliksiä?

Pyörä tuli etuajassa ja sain sen jo marraskuun alussa. Olen ollut nyt noin 250 km jälkeen tyytyväinen pyörään. Kasaaminen oli melko helppoa ja nopeaa. Tarkastin myös kampien kiinnityksen, koska siitä täällä varoiteltiin, mutta omassa pyörässäni ne olivat hyvin kiinni. Takavaihteet olivat hyvin säädetyt. Edessä ketju vähän hankaa häkkiin, jos ketjut ovat ristissä, mutta en ole varma onko tuo ominaisuus vai pääsisikö säädöillä eroon. Olin yllättynyt miten kevyt on loppupeleissä ajaa 45 mm renkaalla verrattuna 25 mm renkaaseen. Vielä en osaa tarkemmin sanoa miten paljon vauhdissa häviää, mutta ei ainakaan nyt syksyn keleillä hiekoitetulla tiellä mitenkään merkittävästi. Satula on todella kova ja muodoltaa vähän erilainen kuin aiemmassa maantiepyörässäni, jonka vuoksi on ollut vähän hakemista satulan kanssa, mutta nyt alkaa tottumaan tuohon. Ajoasento on mukavan matala asvaltille, mutta en ole kokeillut pyörää vielä metsän puolella, niin en tiedä onko turhan matala sinne.

Huonoin puoli tähän mennessä on ollut Canyonin lokarit. Etulokarin jos laittaa paikoilleen, niin jyrkemmin kääntäessä osuu helposti kengän kärki lokasuojaan. Takalokasuojaa sai olla jatkuvasti nostamassa paikoilleen ylöspäin renkaan päältä, mutta kun otin sen irti pari päivää sitten, niin huomasin parin kiristysruuvin jääneen vähän löysälle. En sitten tiedä johtuiko tuosta vai ei, koska laitan takalokarin takaisin paikoilleen keväällä kun sille tulee tarvetta.

Nyt jos mietin, niin en ole varma oliko järkeä valita hiilikuituista pyörää vai olisiko pitänyt säästää 500 € ja ostaa alumiininen. Toisaalta jos olisin hankkinut alumiinisen, niin nyt haaveilisin hiilikuituisesta. Noissa ei ole kuin 1 kg ero painossa ja alumiinisen rungon kanssa ei tarvitsisi olla ihan niin tarkka kuin hiilikuituisen. Tänään saapui chain catcher, niin asennuksen jälkeen pienenee ainakin todennäköisyys sille, että ketju tippuu eturattailta ja vahingoittaa runkoa.
 
Nyt jos mietin, niin en ole varma oliko järkeä valita hiilikuituista pyörää vai olisiko pitänyt säästää 500 € ja ostaa alumiininen. Toisaalta jos olisin hankkinut alumiinisen, niin nyt haaveilisin hiilikuituisesta. Noissa ei ole kuin 1 kg ero painossa ja alumiinisen rungon kanssa ei tarvitsisi olla ihan niin tarkka kuin hiilikuituisen. Tänään saapui chain catcher, niin asennuksen jälkeen pienenee ainakin todennäköisyys sille, että ketju tippuu eturattailta ja vahingoittaa runkoa.
Eikai hiilikuitusen kanssa tarvitse olla sen tarkempi kuin alumiinisen. Hiilarit on nykyään vähintään yhtä kestäviä kuin alumiiniset, tilanne jossa hiilaripyörä menisi rungosta rikki, rikkoisi muutkin runkotyypit. Luulen että varovaisuuden kulttuuri tulee siitä kun hiilikuitunen pyörä luonnollisesti maksaa enemmän ja sitä kautta on tarkempi pyörästään.

Olen ymmärryksessä että tavalliselle pyöräilijälle hiilikuiturungon isoin ilo on mukavuus. Hiilikuiturunko pehmentää tärinää huomattavasti paremmin kuin alumiininen. Siksi monesti on alumiininen runko mutta hiilarikeula.

Toinen ilo on ulkonäkö kun rumat hitsaukset poistuvat ja rungosta tulee "yhtenäinen". Ja kovempaan hintaan olen huomannut että valmistajat yleensä laittaa kivemman näköset maalit...
 
Eikai hiilikuitusen kanssa tarvitse olla sen tarkempi kuin alumiinisen. Hiilarit on nykyään vähintään yhtä kestäviä kuin alumiiniset, tilanne jossa hiilaripyörä menisi rungosta rikki, rikkoisi muutkin runkotyypit. Luulen että varovaisuuden kulttuuri tulee siitä kun hiilikuitunen pyörä luonnollisesti maksaa enemmän ja sitä kautta on tarkempi pyörästään.

Olen ymmärryksessä että tavalliselle pyöräilijälle hiilikuiturungon isoin ilo on mukavuus. Hiilikuiturunko pehmentää tärinää huomattavasti paremmin kuin alumiininen. Siksi monesti on alumiininen runko mutta hiilarikeula.

Toinen ilo on ulkonäkö kun rumat hitsaukset poistuvat ja rungosta tulee "yhtenäinen". Ja kovempaan hintaan olen huomannut että valmistajat yleensä laittaa kivemman näköset maalit...
Hiilikuidun varovaisuus piilee siinä, ettei hiilkuitua korjata noin vaan. Kaverilla meni dh pyörästä runko rikki, se kävi ammattilaisella hitsaa se kuntoon. Hiilariin jos tulee halkeama, se joutuu lähettää ulkomaille saadakseen se kunnolla kuntoon.
 
Hiilikuidun varovaisuus piilee siinä, ettei hiilkuitua korjata noin vaan. Kaverilla meni dh pyörästä runko rikki, se kävi ammattilaisella hitsaa se kuntoon. Hiilariin jos tulee halkeama, se joutuu lähettää ulkomaille saadakseen se kunnolla kuntoon.
Suomessa on kyllä usea taho, joka korjaa hiilikuitua. Eli jos ei ole ns. takuunalainen homma niin fillarifoorumille tai sopiviin FB ryhmiin etsimään tietoa.
Hiilariin saa myös tulla yllättävän isoja pintarikkoja ilman, että tuotteen lujuus heikkenee.
 
  • Tykkää
Reactions: Sid
Suomessa on kyllä usea taho, joka korjaa hiilikuitua. Eli jos ei ole ns. takuunalainen homma niin fillarifoorumille tai sopiviin FB ryhmiin etsimään tietoa.
Hiilariin saa myös tulla yllättävän isoja pintarikkoja ilman, että tuotteen lujuus heikkenee.
Aika harva on asiantuntija sen suhteen että kuinka iso se pintarikko saa olla.
En mä ainakaan haluaisi syöttää alamäkeen rungolla jossa näkyy että kuidulle asti on menty pintarikossa.
Myös kuidun ja alumiinin liitoskohdat aiheuttaa pintaan repeämältä näyttäviä vikoja ajan kanssa.
Tottakai se metallinen kestää osumia enemmän.
 
Olisiko jollain antaa suositusta semmoisesta polkupyörän takavalosta joka olisi ladattava ja jossa olisi erillinen kiinnike valolle jonka voisi kiinnittää satulaan tai sen putkeen?
Semmoiset kuminauha viritykset joissa koko paketti lähtee kerralla irti ei oikein kiinnosta. Kun todennäköisesti se kuminauha jossain vaiheessa väsyy ja menee poikki.
 
Olisiko jollain antaa suositusta semmoisesta polkupyörän takavalosta joka olisi ladattava ja jossa olisi erillinen kiinnike valolle jonka voisi kiinnittää satulaan tai sen putkeen?
Semmoiset kuminauha viritykset joissa koko paketti lähtee kerralla irti ei oikein kiinnosta. Kun todennäköisesti se kuminauha jossain vaiheessa väsyy ja menee poikki.

Täällä perheellä käytössä noita useampi ja on koko porukka ollut kyllä tyytyväinen.
 
Viimeksi muokattu:
Perheelle osti 2kpl Pro-mallia niin ei tunnu täysin tasaiselta valon toiminta, eihän sitä toki itse näe mutta tiiäppä oisko takuuhommia vai normaalia, saattanee johtua automaattisesta valonsäädöstä jos joku tietäs paremmin. Muuten kyllä lämmin suositus.
 
Sivua scrollaamalla:
TUOTE ON PÄIVITTYNYT, UUSI VERSIO LÖYTYY TÄÄLTÄ: VISION PRO
Itelleni ostin tuon päivitetyn version. Valo itsessään on hyvä, mutta kiinnitys satulan alle kesti tasan yhden reissun kun tärinä katkoi kiinnikkeen. En suosittele muuhun kuin asfalttipyörään ja kevyeen graveliin jos tarkotus kiinnittää satulan alle. Harmillisesti noita versioita ei liikaa ole markkinoilla, mutta hissitolppaan kun ei mielellään valoa laittas ja alempana se paskaantuu hetkessä niin ei voi olla liian nirso :S
 
Sivua scrollaamalla:
TUOTE ON PÄIVITTYNYT, UUSI VERSIO LÖYTYY TÄÄLTÄ: VISION PRO
Tästä uudesta versiosta tuntuisi löytyvän aika paljon huonoja kokemuksia.

Tuo on kopio tästä hyväksi havaitusta lampusta. Xlite100. Vilkkumoodit on parempia kuin muissa, eli ei sellainen terävä ärsyttävä vilkku vaan pehmeä "fade".


Näitä Xlite 100 valoja olen kanssa koittanut katsella, mutta on ilmeisesti kanssa poistunut malli.
 
Oman parivuotta käytössä olleen Cubelite II:n valmistaja on Enfitnix. Pirun hyvä valo ollut. Pieni, kirkas, jarruvalo toimii ok ja akku kestää pitkään.

Aliexpressillä tarjolla Cubelite II. Useammallakin eri myyjällä.
Tuosta on ilmeisesti tullu uusi versio USB-C liitynnällä, Cubelite III. Tätäkin myy useampi eri myyjä.

En tiedä mitä nuo kaikki muut vastaavat eri nimiset ovat. Tuntuu että tuo Valostore hämmentää aina ihan urakalla noilla omilla lisänimillään. Aikoinaan oli samaa valoa Premium ja Pro lisä määreillä ja tuo uusi Vision Pro 100 ei taida olla edes saman valmistajan (Enfitnix) valo.... tosin kuka näistä kiinavehkeistä tietää, samaa kamaa eri leimalla :)
 
Ei vielä kokemusta, mutta joutui kyllä ottaa bf tarjouksesta ilon irti ja hakee varia.
20221205-201930.jpg
 
Löytyisikö vinkkejä millaisella ulosvetäjällä 24" Jopon kampien pitäisi irrota? Parikin erilaista ulosvetäjää löytyy kaapista, mutta niistä ei kumpikaan sovi tuohon.

Kampi oli paikallaan kuusiokolopultilla, jonka alta paljastui kuvassa näkyvä kammen päässä oleva harva kierre, jonka halkaisija on työntömitalla mitattuna 10mm (eli olisikohan M12). Sen takana näkyy keskiön nelikantin pää, jossa kampea paikoillaan pitävä kuusiokolopultti oli kiinni.

1671030913612.png


Edit.
Lähtisiköhän tuo ihan vaan M12-pultilla? Täytyypä kokeilla.
 
Viimeksi muokattu:
Tuohon ei siis normaali nelikantti ulosvetäjä käy, esim Kammenulosvedin ?

Jos noi kammen kierteet jatkuu keskiön akselin päähän asti, ni periaattessa kyllä kammen kierteisiin sopiva putltti kävisi.
 
Tilasin työmatkapyörään loppusyksystä uudet jarrut (Shimano BR-MT200) 11 vuotta palvelleiden Hayesien tilalle. Ennen pakkasia jarrut toimivat erinomaisesti ja tehoa riitti työmatkapyöräilyyn hyvin. Viime viikon kireiden pakkasten myötä alkoivat ongelmat, eli jarrukahvoista hävisi vapaaliike melkein kokonaan, eikä tehoakaan oikein ollut. Pyörä seisoi viime viikonlopun lämpimässä varastossa ja ajelin äsken töihin sillä. Nyt vapaaliike oli palautunut normaaliksi, mutta tehot olivat kadoksissa ja jarrut pitivät kovemmissa jarrutuksissa infernaalista kiljuntaa.

Edelliset Hayesit olivat jarrunestetäytteiset, kun Shimanoissa nesteenä on mineraaliöljy. Eivätkö nämä siis kestä pakkasta, vai mikä mättää? Oireet viittaavat mielestäni joko siihen, että palat ovat kiillottuneet muutamassa päivässä peilipinnalle tai mäntien tiivisteet ovat korkanneet ja palat on kyllästetty öljyllä.

Onko kenelläkään kokemusta, että miten Bike-Discountin takuu toimii tällaisissa tapauksissa?
 
Tilasin työmatkapyörään loppusyksystä uudet jarrut (Shimano BR-MT200) 11 vuotta palvelleiden Hayesien tilalle. Ennen pakkasia jarrut toimivat erinomaisesti ja tehoa riitti työmatkapyöräilyyn hyvin. Viime viikon kireiden pakkasten myötä alkoivat ongelmat, eli jarrukahvoista hävisi vapaaliike melkein kokonaan, eikä tehoakaan oikein ollut. Pyörä seisoi viime viikonlopun lämpimässä varastossa ja ajelin äsken töihin sillä. Nyt vapaaliike oli palautunut normaaliksi, mutta tehot olivat kadoksissa ja jarrut pitivät kovemmissa jarrutuksissa infernaalista kiljuntaa.

Edelliset Hayesit olivat jarrunestetäytteiset, kun Shimanoissa nesteenä on mineraaliöljy. Eivätkö nämä siis kestä pakkasta, vai mikä mättää? Oireet viittaavat mielestäni joko siihen, että palat ovat kiillottuneet muutamassa päivässä peilipinnalle tai mäntien tiivisteet ovat korkanneet ja palat on kyllästetty öljyllä.

Onko kenelläkään kokemusta, että miten Bike-Discountin takuu toimii tällaisissa tapauksissa?

Mineraaliöljy jarrujen ominaisuus, itellä toki käyny vaan yhesti m315 jarrujen kans n. 18 asteen pakkasella rupesi takajarrusta häviämään vapaaliike, usiamman talven simpan jarruilla kumminki polkenu, eikä muita kertoja ole sattunu eri mallin simpoilla. Joillaki tuntuu olevan tuota ongelmaa enempi ja vähempi.
Dotti jarrut on tuossa mielessä varmemmat talvella, ei tule kylmän kans ongelmia.
 
Muistan joskus aikoinaan kuulleeni, että shimanon jarruissa on ollut kylmillä ilmoilla pahoja ongelmia. Siitä on toki aikaa yli kymmenen vuotta, joten oletin ongelmien olevan ohitse. Nyt googletin pikaisesti ongelmaa ja löysin tiedon, että shimanon öljyn jäätymispiste on -22 astetta, eli ei toimi suomalaisessa talvessa. Hayesien kanssa ei vastaavaa ongelmaa tullut ikinä vastaan, ne toimivat kovillakin pakkasilla kohtuullisen hyvin.
 
Muistan joskus aikoinaan kuulleeni, että shimanon jarruissa on ollut kylmillä ilmoilla pahoja ongelmia. Siitä on toki aikaa yli kymmenen vuotta, joten oletin ongelmien olevan ohitse. Nyt googletin pikaisesti ongelmaa ja löysin tiedon, että shimanon öljyn jäätymispiste on -22 astetta, eli ei toimi suomalaisessa talvessa. Hayesien kanssa ei vastaavaa ongelmaa tullut ikinä vastaan, ne toimivat kovillakin pakkasilla kohtuullisen hyvin.
Nuissa simpoissa missä oon käyttäny febi 86162 öljyä niin ei ole ollu kertaakaan tuota ongelmaa, kylmintä taitaa olla - 25 asteen huitteilla mitä on tullu sotkettua.
 
Viimeksi muokattu:
Eikun muistinki väärin, itellä on febin 86162 öljyä ollu jarruissa, tuossa on luvattu - 40 pakkaskestoksi.

Okei, tuotahan pitääkin ehkä kokeilla! Lhm:ää on monet näköjään käyttäneet, mutta tästä kuulin nyt ensimmäistä kertaa. Onko tiivisteet kestäneet synteettisen öljyn hyvin?
 
Okei, tuotahan pitääkin ehkä kokeilla! Lhm:ää on monet näköjään käyttäneet, mutta tästä kuulin nyt ensimmäistä kertaa. Onko tiivisteet kestäneet synteettisen öljyn hyvin?
Ei ainakaan parissa vuodessa kerinny tulla ongelmia mitä vanhimmissa m615 deoreissa oli.
Pitää seuraavaksi kokeilla emännän läskin tektroissa kun alakaa olemaan huoltoa vailla, en toki epäile ettei niissäki toimisi tuo öljy.
 
Turbo oilia käytin joskus kun en raatsinut orkkisöljyjä ostaa ja sitä oli saatavilla.
On synteettistä ja ei ollut jeesuksen vanhojen simpan jarrujen kanssa mitään ongelmia.
Jähmettymispiste jossain reilussa -50 asteessa.
Nyt on menty pari vuotta morgan bluen mineraaleilla ongelmitta.
Tosin ihan pirun kylmässä en tarkene niin ei ole tullut koeponnistettua jossain -20 asteessa.
Pihalla toki pyörät majailee.
 
Tässä talvipyöräilyä tullut harrastettua ja olen huomannut, että voimansiirto vetää ruosteeseen, kun sitä suolapaskaa on joka puolella. Onko sen välttämiseen jotain vinkkejä? Kannattaisiko yleisen toimintatavan vastaisesti vetää öljyt koko rataspakan ja ketjujen päälle? Nythän ei niin paljon ole taas hiekkaa, joka pääsisi siihen tarttumaan. Onko jotain muita suojauskonsteja?
 
Tässä talvipyöräilyä tullut harrastettua ja olen huomannut, että voimansiirto vetää ruosteeseen, kun sitä suolapaskaa on joka puolella. Onko sen välttämiseen jotain vinkkejä? Kannattaisiko yleisen toimintatavan vastaisesti vetää öljyt koko rataspakan ja ketjujen päälle? Nythän ei niin paljon ole taas hiekkaa, joka pääsisi siihen tarttumaan. Onko jotain muita suojauskonsteja?

Se on yleensä pintaruostetta ja pesulla lähtee pois. Älä sitä öljyä ala läträämään, sitä ei saa koskaan pois
 
Fillarin lukoksi ehdotuksia?

Tämä nyt on lista ykkönen, hinnasta vielä 5€ kupongilla pois.


Ei tarvitse olla mikään pomminkestävä, kunhan tyyliin kauppareissun tai vastaavan pysähdyksen kestää helposti mukana kulkevien voimapihtien voimalta. Lukko asennettuna ei maata vasten.

Rälläkälle ne kaikki antautunee, mutta kun huomioi äänen ja muut efektit työstössä, niin ei ole niin suuri vaikutus lukon valintaan, jos se sattuu antautumaan 3min sijasta 5min sisällä.
 
Fillarin lukoksi ehdotuksia?

Tämä nyt on lista ykkönen, hinnasta vielä 5€ kupongilla pois.
Bilteman lukko ajaa saman asian mutta maksaa 30% tuosta.

 
Bilteman lukko ajaa saman asian mutta maksaa 30% tuosta.


Lienee tämä: Kaarilukko

Posteineen olisi sen reilu 20€ ja kaveriksi vaijeri 15€(?), niin sen 20€ säästäisi. Vaihtoehto kyllä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 706
Viestejä
4 496 439
Jäsenet
74 273
Uusin jäsen
Aloittelija6271

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom