Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Verkkiksessä tarjouksessa fatbiken nastarenkaat, onko kokemusta Vee Tiren Avalance tai XL renkaista?
Pyöränä Whiten 8FAT NX 1x12, molemmat versiot mahtunee pyörimään
Vee Tire Snow Shoe XL 26 x 4,8" -fatbike nastarengas
Pitävä ja hyvin rullaava Fatbike rengas suurella ilmatilallawww.verkkokauppa.com[404] Tuote on poistunut valikoimasta
www.verkkokauppa.com
Kysymykseesi on mahdoton vastata jos et kerro missäpäin asut. Suomessa ilmasto on hyvin erilainen riippuen asutko pohjoisessa vai etelässä. Ja itäsuomessa ilmasto on paljon karumpi kuin lännessä.Millaista kypärämyssyä ja laseja talvipyöräilijät suosittelee?
Tähän asti pärjännyt vielä tuubihuivilla ja suojalaseilla, muttei kauaa.
Peittävät ajolasit vai jopa laskettelulasit?
En ymmärrä tuota ei rulla ja joudut polkemaan alamäet?!Nämä kyllä toimii sähkiksessä mutta akustisella varaudut sitte henkisesti siihen, että joudut polkemaan myös alamäet. Ne ei nimittäin rulla mutta pitää kyllä
Taisi viitata siihen, että kaurapolkijalla vastusta on sen verran että alamäessä joutuu polkemaan (kärjistetysti), kun taas sähköllä mennessä se pyörä auttaa eikä tartte polkea ihan niin pahasti selkä hiessä...En ymmärrä tuota ei rulla ja joudut polkemaan alamäet?!
Totta kai nastarengas jo itsessään rullaa huonommin kuin kesärengäs ja jos lunta on paljon niin rullaavuus on vielä huonompaa kuin kesällä asfaltilla ja kun läskipyörässä paineet 0,5bar toisin kuin katupyörässä niin ei rullaa sitäkään vähään, mutta eihän läskipyörää osteta sen takia että se rullaa mahdollisimman hyvin?
Vai olenko ymmärtänyt jotain väärin?
Taisi viitata siihen, että kaurapolkijalla vastusta on sen verran että alamäessä joutuu polkemaan (kärjistetysti), kun taas sähköllä mennessä se pyörä auttaa eikä tartte polkea ihan niin pahasti selkä hiessä...
Millaista kypärämyssyä ja laseja talvipyöräilijät suosittelee?
Tähän asti pärjännyt vielä tuubihuivilla ja suojalaseilla, muttei kauaa.
Peittävät ajolasit vai jopa laskettelulasit?
Kyllähän eri renkaissa on isojakin eroja rullattavuudessa, niin nastattomissa kuin nastallisissa, olkoosa sitten maantiepyörän rengas, tai vaikka läskin rengas. Renkaissa ilmoitetaankin monesti vierintävastus, joskin asteikko voi toki vaihdella valmistajasta riippuen, mutta kyllä siitä voi jo vähän vertailla. Noista Vee Tiren renkaista ei löydy tietoja kylläkään.Ymmärsin, mutta ei mun mielestä noilla joudu yhtään sen enempää polkemaan kuin muillakaan läskin nastarenkailla, sitä mä tarkoitin...
Tää on helppo tarkistaa. Mulla on strivessä niin wattikammet, kun kesänakitkin. Voin ajaa tien pätkän 30km/h ja kattoo paljonko vauhdin ylläpitämiseen menee watteja ja sitten sama talvi nakelilla.Ymmärsin, mutta ei mun mielestä noilla joudu yhtään sen enempää polkemaan kuin muillakaan läskin nastarenkailla, sitä mä tarkoitin...
En ymmärrä tuota ei rulla ja joudut polkemaan alamäet?!
Totta kai nastarengas jo itsessään rullaa huonommin kuin kesärengäs ja jos lunta on paljon niin rullaavuus on vielä huonompaa kuin kesällä asfaltilla ja kun läskipyörässä paineet 0,5bar toisin kuin katupyörässä niin ei rullaa sitäkään vähään, mutta eihän läskipyörää osteta sen takia että se rullaa mahdollisimman hyvin?
Vai olenko ymmärtänyt jotain väärin?
Saitko Grizlin käyttöön? Fiiliksiä?Itse laitoin 3 viikkoa sitten tilaukseen Canyon Grizl CF SL 7 -pyörän. Arvion mukaan pyörän pitäisi saapua marraskuun lopussa. Olen viimeiset 10 vuotta polkenut maantiepyörällä, jossa on 25 mm leveät renkaat, niin voi tuntua 45 milliset renkaat oudoilta aluksi. Kesäksi olen suunnitellut ostavani toiset kiekot, joihin laitan noin 30 mm maantiekumet.
Halusin vaihtaa gravelpyörään, jotta saan riittävän leveät renkaat talviajoon ja lisäksi lokarit tarvittaessa paikoilleen. Alkoi ärsyttämään, kun aina kaikki paikat oli ihan ravassa keväisin ja syksyisin, jos tie oli yhtään märkänä.
Saitko Grizlin käyttöön? Fiiliksiä?
Eikai hiilikuitusen kanssa tarvitse olla sen tarkempi kuin alumiinisen. Hiilarit on nykyään vähintään yhtä kestäviä kuin alumiiniset, tilanne jossa hiilaripyörä menisi rungosta rikki, rikkoisi muutkin runkotyypit. Luulen että varovaisuuden kulttuuri tulee siitä kun hiilikuitunen pyörä luonnollisesti maksaa enemmän ja sitä kautta on tarkempi pyörästään.Nyt jos mietin, niin en ole varma oliko järkeä valita hiilikuituista pyörää vai olisiko pitänyt säästää 500 € ja ostaa alumiininen. Toisaalta jos olisin hankkinut alumiinisen, niin nyt haaveilisin hiilikuituisesta. Noissa ei ole kuin 1 kg ero painossa ja alumiinisen rungon kanssa ei tarvitsisi olla ihan niin tarkka kuin hiilikuituisen. Tänään saapui chain catcher, niin asennuksen jälkeen pienenee ainakin todennäköisyys sille, että ketju tippuu eturattailta ja vahingoittaa runkoa.
Hiilikuidun varovaisuus piilee siinä, ettei hiilkuitua korjata noin vaan. Kaverilla meni dh pyörästä runko rikki, se kävi ammattilaisella hitsaa se kuntoon. Hiilariin jos tulee halkeama, se joutuu lähettää ulkomaille saadakseen se kunnolla kuntoon.Eikai hiilikuitusen kanssa tarvitse olla sen tarkempi kuin alumiinisen. Hiilarit on nykyään vähintään yhtä kestäviä kuin alumiiniset, tilanne jossa hiilaripyörä menisi rungosta rikki, rikkoisi muutkin runkotyypit. Luulen että varovaisuuden kulttuuri tulee siitä kun hiilikuitunen pyörä luonnollisesti maksaa enemmän ja sitä kautta on tarkempi pyörästään.
Olen ymmärryksessä että tavalliselle pyöräilijälle hiilikuiturungon isoin ilo on mukavuus. Hiilikuiturunko pehmentää tärinää huomattavasti paremmin kuin alumiininen. Siksi monesti on alumiininen runko mutta hiilarikeula.
Toinen ilo on ulkonäkö kun rumat hitsaukset poistuvat ja rungosta tulee "yhtenäinen". Ja kovempaan hintaan olen huomannut että valmistajat yleensä laittaa kivemman näköset maalit...
Suomessa on kyllä usea taho, joka korjaa hiilikuitua. Eli jos ei ole ns. takuunalainen homma niin fillarifoorumille tai sopiviin FB ryhmiin etsimään tietoa.Hiilikuidun varovaisuus piilee siinä, ettei hiilkuitua korjata noin vaan. Kaverilla meni dh pyörästä runko rikki, se kävi ammattilaisella hitsaa se kuntoon. Hiilariin jos tulee halkeama, se joutuu lähettää ulkomaille saadakseen se kunnolla kuntoon.
Aika harva on asiantuntija sen suhteen että kuinka iso se pintarikko saa olla.Suomessa on kyllä usea taho, joka korjaa hiilikuitua. Eli jos ei ole ns. takuunalainen homma niin fillarifoorumille tai sopiviin FB ryhmiin etsimään tietoa.
Hiilariin saa myös tulla yllättävän isoja pintarikkoja ilman, että tuotteen lujuus heikkenee.
Olisiko jollain antaa suositusta semmoisesta polkupyörän takavalosta joka olisi ladattava ja jossa olisi erillinen kiinnike valolle jonka voisi kiinnittää satulaan tai sen putkeen?
Semmoiset kuminauha viritykset joissa koko paketti lähtee kerralla irti ei oikein kiinnosta. Kun todennäköisesti se kuminauha jossain vaiheessa väsyy ja menee poikki.
Muuten hyvä vaihtoehto, mutta on loppuunmyyty.Pyörän takavalo CubeLite II Premium (2021), 80 lm
Superhyvä polkupyörän takavalo, josta löytyy myös auto ON-OFF, gyro-jarruvalo ja valoisuuden mukaan säätyvä teho! USB-ladattava. Sis. kaiken tarvittavan!www.valostore.fi
Täällä perheellä käytössä noita useampi ja on koko porukka ollut kyllä tyytyväinen.
Niinpä näkyy tuolla olevan loppu, kun on näköjään ollut tarjouksessa. Ja monessa muussa kaupassa sama ongelma. Jossain verkkokaupoissa näytti olevan kuitenkin edelleen saatavillakin.Muuten hyvä vaihtoehto, mutta on loppuunmyyty.
Sivua scrollaamalla:Muuten hyvä vaihtoehto, mutta on loppuunmyyty.
Itelleni ostin tuon päivitetyn version. Valo itsessään on hyvä, mutta kiinnitys satulan alle kesti tasan yhden reissun kun tärinä katkoi kiinnikkeen. En suosittele muuhun kuin asfalttipyörään ja kevyeen graveliin jos tarkotus kiinnittää satulan alle. Harmillisesti noita versioita ei liikaa ole markkinoilla, mutta hissitolppaan kun ei mielellään valoa laittas ja alempana se paskaantuu hetkessä niin ei voi olla liian nirso :SSivua scrollaamalla:
TUOTE ON PÄIVITTYNYT, UUSI VERSIO LÖYTYY TÄÄLTÄ: VISION PRO
Pyörän takavalo Vision Pro, 100 lm
Superhurja takavalo, josta löytyy automaattinen ON-OFF. Gyro-jarruvalo ja ympäristön mukaan säätyvä valoteho. Todellinen The Pyöränvalo!www.valostore.fi
Silloin tällöin näkee jalankulkijoitakin tieposkessa ainoana valonaan vilkkuva taskulamppu.Kaikki vilkkuvalot pitää kieltää.
Murhaajat!Silloin tällöin näkee jalankulkijoitakin tieposkessa ainoana valonaan vilkkuva taskulamppu.
Kait ne koittaa saada jotain epilepsiakohtausta.
Tästä uudesta versiosta tuntuisi löytyvän aika paljon huonoja kokemuksia.Sivua scrollaamalla:
TUOTE ON PÄIVITTYNYT, UUSI VERSIO LÖYTYY TÄÄLTÄ: VISION PRO
Pyörän takavalo Vision Pro, 100 lm
Superhurja takavalo, josta löytyy automaattinen ON-OFF. Gyro-jarruvalo ja ympäristön mukaan säätyvä valoteho. Todellinen The Pyöränvalo!www.valostore.fi
Tuo on kopio tästä hyväksi havaitusta lampusta. Xlite100. Vilkkumoodit on parempia kuin muissa, eli ei sellainen terävä ärsyttävä vilkku vaan pehmeä "fade".
Tilasin työmatkapyörään loppusyksystä uudet jarrut (Shimano BR-MT200) 11 vuotta palvelleiden Hayesien tilalle. Ennen pakkasia jarrut toimivat erinomaisesti ja tehoa riitti työmatkapyöräilyyn hyvin. Viime viikon kireiden pakkasten myötä alkoivat ongelmat, eli jarrukahvoista hävisi vapaaliike melkein kokonaan, eikä tehoakaan oikein ollut. Pyörä seisoi viime viikonlopun lämpimässä varastossa ja ajelin äsken töihin sillä. Nyt vapaaliike oli palautunut normaaliksi, mutta tehot olivat kadoksissa ja jarrut pitivät kovemmissa jarrutuksissa infernaalista kiljuntaa.
Edelliset Hayesit olivat jarrunestetäytteiset, kun Shimanoissa nesteenä on mineraaliöljy. Eivätkö nämä siis kestä pakkasta, vai mikä mättää? Oireet viittaavat mielestäni joko siihen, että palat ovat kiillottuneet muutamassa päivässä peilipinnalle tai mäntien tiivisteet ovat korkanneet ja palat on kyllästetty öljyllä.
Onko kenelläkään kokemusta, että miten Bike-Discountin takuu toimii tällaisissa tapauksissa?
Nuissa simpoissa missä oon käyttäny febi 86162 öljyä niin ei ole ollu kertaakaan tuota ongelmaa, kylmintä taitaa olla - 25 asteen huitteilla mitä on tullu sotkettua.Muistan joskus aikoinaan kuulleeni, että shimanon jarruissa on ollut kylmillä ilmoilla pahoja ongelmia. Siitä on toki aikaa yli kymmenen vuotta, joten oletin ongelmien olevan ohitse. Nyt googletin pikaisesti ongelmaa ja löysin tiedon, että shimanon öljyn jäätymispiste on -22 astetta, eli ei toimi suomalaisessa talvessa. Hayesien kanssa ei vastaavaa ongelmaa tullut ikinä vastaan, ne toimivat kovillakin pakkasilla kohtuullisen hyvin.
Nuissa simpoissa missä oon käyttäny lhm öljyä niin ei ole ollu kertaakaan tuota ongelmaa, kylmintä taitaa olla - 25 asteen huitteilla mitä on tullu sotkettua.
Eikun muistinki väärin, itellä on febin 86162 öljyä ollu jarruissa, tuossa on luvattu - 40 pakkaskestoksi.Oletko käyttänyt orkkista, vai motonetin tms. brändiä?
Eikun muistinki väärin, itellä on febin 86162 öljyä ollu jarruissa, tuossa on luvattu - 40 pakkaskestoksi.
Ei ainakaan parissa vuodessa kerinny tulla ongelmia mitä vanhimmissa m615 deoreissa oli.Okei, tuotahan pitääkin ehkä kokeilla! Lhm:ää on monet näköjään käyttäneet, mutta tästä kuulin nyt ensimmäistä kertaa. Onko tiivisteet kestäneet synteettisen öljyn hyvin?
Tässä talvipyöräilyä tullut harrastettua ja olen huomannut, että voimansiirto vetää ruosteeseen, kun sitä suolapaskaa on joka puolella. Onko sen välttämiseen jotain vinkkejä? Kannattaisiko yleisen toimintatavan vastaisesti vetää öljyt koko rataspakan ja ketjujen päälle? Nythän ei niin paljon ole taas hiekkaa, joka pääsisi siihen tarttumaan. Onko jotain muita suojauskonsteja?
Bilteman lukko ajaa saman asian mutta maksaa 30% tuosta.Fillarin lukoksi ehdotuksia?
Tämä nyt on lista ykkönen, hinnasta vielä 5€ kupongilla pois.
Bilteman lukko ajaa saman asian mutta maksaa 30% tuosta.
Millainen lukko pyörään? - Sivu 6
Kävin yhtenä päivänä Prismassa ajatuksena hankkia sellainen kankaalla päällystetty paksu kettingki. Sellainen olikin jo korissa kun varmuuden välttämiseksi kokeilin toisen samanlaisen avainta korissa olevan lukkoon ja yllätys yllätys: Sehän kävi :eek:! Prisma saa puolestani pitää kaikki...www.fillarifoorumi.fi
Valitettavasti edellisen linkin mukaan tuota hyvää lukkoa (turvalukko) ei enää ilmeisesti saakaan.Lienee tämä: Kaarilukko
Posteineen olisi sen reilu 20€ ja kaveriksi vaijeri 15€(?), niin sen 20€ säästäisi. Vaihtoehto kyllä.
u-lukko Archives - konkeli.com
konkeli.com
Sattumalta luin vasta arvostelun kyseisestä lukosta.