Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Selvä juttu, pidetään tuolleen.Tuo välyshän johtuu kiinnityspultin ja vaihtajassa olevan aukon välisestä halkaisijoiden erosta. Vaihtaja pyörii kiinnityspultin ympäri, joten kuuluu asiaan.
Jos laittaisit prikan väliin ja kiristäisit, ei vaihtaja enää pyörisi tuon pultin ympäri. En suosittele.
Heiluttelin nyt kolmea eri vaihtajaa. 105 ja GRX812 ei heilunut juurikaan. Tiagrassa taasen on paljon huomattavampi välys, mikä näyttäisi myös olevan kiinnitykseltään vastaava kuin Claris.
Jos on gravel pyörä, niin maastopyörän voimansiirto on ihan normaalia.
Tuolta video kasauksesta:Mikähän pyörässä on vialla, kun ohjaustanko ei pysy suorassa vaikka miten kiristää pulttia. Aina kääntyy pois linjasta lenkin jälkeen. Tuommoinen liitos kuin kuvassa
Siis mulkkaantuiko kuusiokoloruuvin avainväli? Motonetista tai vaikka Tokmannilta kilohinnalla niitä myydään.Nyt näyttäisi tulleen Lidliin kaipaamani paidat ja shortsit pyöräilyyn, paita lyhythihainen, ja käytössä aivan mainio. Vaihdoin tässä satulaa, koska aiempi painautui koko ajan keskeltä alas käytössä ja painaessa käsillä, eli ilmeisesti on ajettu (1000 km plus). Niin tuli ongelma. Kuusiokoloruuvi oli alle vuoden vanhassa fillarissa, mutta kun satulaputki tiukalla aloin kiertää sitä satulaa kuusiokololla auki, ote lipsahti alhaaltapäin ja ruuvin muotoilu meni osittain vai miksikä sitä sanotaan.
Satula oli pyörän alkuperäinen, kyllähän sillä vielä ajaisi, mutta jos se painautuu selkeästi keskeltä (ei edes voimakas vastus käsillä, niin varman roskiin)?
Saa toki kirittyä huonon kierteen ruuvin takaisin, mutta jos vaikka joskus ei saisi enää auki, kierteiden mennessä "ympyrälle", niin parempi vaihtaa uusi tilalle.
Kysymys. Mistä saisin noita irtomyynnissä, noita kuusiokoloruuveja ja minkälaisen tarvitsen, mistä löytyy? Minkälaisen tarvitsen, ei siis ole pakko vastata teknisesti, mutta toivoisin ainakin tiedon, mistä lähtisi noita etsimään. Löytyykö esim. Motonetista tai IKH:sta esim. irtomyyntinä tai maks. esim. 5 kpl pss.
Kiitos avusta. Otan mallikappaleen mukaan myymälään, jos vaan tietäisi minne mennä, ettei tarvitse kymmentä kauppaa kiertää.
Mulla oli sama ongelma. En löytänyt ketjusuojaa omaan eturattaaseen, vaikka kuinka googlettelin. Pesin ketjut ja rattaat ja vaihdoin ketjuöljyn ketjuvaahaan. Se ei ole ainakaan vielä sotkenut housuja.
Aivan,ne oli tuolla piilossa. Olin unohtanut koko jutun jo. Ihmekkään, jos ei kiristynyt.Tuolta video kasauksesta:
Unbox and assemble your Grail CF SLX
Grail 2019-2023
This is the place to find information about your Grail 2019-2023. Including how to guides, bike servicing, regular maintenance and repairs and improvements.www.canyon.com
Löysennät siis ensin sekä headsetin pultin (päällä) ja stemmin pultit (sivussa), ja sen jälkeen jatkat videon ohjeiden mukaan (headset ensin 2 Nm, tanko suoraan ja sitten stemmin pultit 7 Nm).
Puoli tuumaa, kts kuva: Bicycle drive chain standard dimensions | BikeGremlinOn noita ketjujen kulumamittareita kaapit täynnä ja kaikki näyttää mitä sattuu. Olisko kellään heittää millimetrimittaa paljonko se väli pitää olla että voisin vilailla noista jonkun näyttämään oikein? Jotain referenssiä saa uudesta ketjusta mutta se ei paljon auta. En viitsisi Parktoolin mittaa ostaa ihan turhaa jos noista saisi jotain tehtyä.
Laita kuva, selviää paremmin mistä kyse.Löytyi. IKH, M8 kuusiokoloruuvi 45 mm. 5 kpl 3,99. Laattaa ei mukana. Vanha ei irtoa. M8 laatta myyjän myymänä muutama mm liian leveä satulaputken satulakiinnitykseen. Voiko satula asentaa ilman aluslaattaa eli ruuvi vaan kiertoon vastakappaleeseen. Tai sopisiko M7 laatta.
Vanhassa ruuvissa meni kierre. Siinä oli tuollainen kiekko. Uusi ruuvi M8 45 mm löytyi, mutta ko. kiekkoa ei ole. M7 kiekko ei käy ruuviin ja M8 kiekko liian iso reikään johon ruuvi ja hattu uppoaa satulaputken kiinnityksessä. Saako asentaa ilman tuota laattaa vastakappaleeseen ja kiristää satula satulaputkeen. Satulakiinnitys yhdellä ruuvilla.Laita kuva, selviää paremmin mistä kyse.
Nyt täytyy kysyä mistä tuo M7 mitta (kierre) tulee?M7 kiekko ei käy
Prikka ei irtoa millään vanhasta pultista. M7 ei kai edes ole, vaan seuraavaksi alin prikka on M6. Ne on aivan liian pieniä kierteeltään/aukoltaan, etteivät oikein käy pulttiin. Ja tosiaan pultin mukainen prikka kierteellä tai ilman M8 on aivan liian iso, 1 mm liian iso 360 asteisesti, ettei mahdu tuohon satulaputken kiinnitysaukkoon/reikään. Uskalsin suosituksestasi kiristää uuden pultin ilman mitään prikkaa kireäksi ja uusi satula on nyt alla.Nyt täytyy kysyä mistä tuo M7 mitta (kierre) tulee?
Kiinnitys toimii myös ilman prikkaa, mä joskus hommasin jonkun Lidl satsin jossa oli myös kapeita (jousi) prikkoja.
e: eikö prikka (aluslevy) irtoa vanhasta pultista?
Tein tän täsmälleen saman ratkaisun kun työhousujen lahje tuppas hinkkaan rattaaseen, farkuissa ei lahje edes osu siihen. Täydellinen pesu ja vahaa päälle eikä sotke meinaan yhtään, bonuksena ketju liukuu kuin unelma eikä pidä mitään ääntä.Mulla oli sama ongelma. En löytänyt ketjusuojaa omaan eturattaaseen, vaikka kuinka googlettelin. Pesin ketjut ja rattaat ja vaihdoin ketjuöljyn ketjuvaahaan. Se ei ole ainakaan vielä sotkenut housuja.
Zefal Extra Dry ketjuvaha 120 ml | Motonet Oy
Zefal Extra Dry ketjuvahan koostumus suojaa ratasosia tehokkaasti vedeltä ja lialta. Antaa erinomaisen suojan korroosiota vastaan ja takaa tarkan vaihteiston...www.motonet.fi
Mulla on ollu se motonetin 20€ DDK memoryfoam tjsp satula joku 4 vuotta jo käytössä, sillon mitään mistää tienny ja pyörän mukana tullu selle royal kapea satula hinkkas perseen ihan ruvelle nii piti joku saaha tilalle. Sattumalta sopii itselle kyllä tosi hyvin enkä ole huomannut mitään vikaa, toki ajan vain asfaltilla.Satuloista sen verran, että DDK-satula (noin 20 euroa Motonetissa), aivan luokaton laatu maastopyöräkäytössä. Ajan paljon kivikkoisia polkuja. 5 kuukautta ajoa (asfalttiaikaan), eikä edes joka päivä, niin jo aivan surkea. Tuntuu, että painuu alas ja muovi halkeaa, kun vähänkin painaa keskeltä kädellä maata kohti. Nuohan on siis käytännössä kulutustavaraa, eli pitäisi 1-2 krt vuodessa vaihtaa. Olisiko seuraava satula sitten joku muu, niin ei tarvitsisi koko ajan vaihtaa?
Hyvää ajoaAamulla on hyvä lähteä 125 kilometrin reissuun,
Tuohan sen selittää, eli asfalttiajoon tuntuu olevan ihan ok laatu.Mulla on ollu se motonetin 20€ DDK memoryfoam tjsp satula joku 4 vuotta jo käytössä, sillon mitään mistää tienny ja pyörän mukana tullu selle royal kapea satula hinkkas perseen ihan ruvelle nii piti joku saaha tilalle. Sattumalta sopii itselle kyllä tosi hyvin enkä ole huomannut mitään vikaa, toki ajan vain asfaltilla.
Itsellä oli vanhassa työmatkamaasturissa tämä First Gearin seisontatuki. Oli ihan ok, kun tuo tulee kahdesta kohdasta takahaarukkaan, niin on aika tukeva.Mikähän olis hintalaadultaan hyvä seisontatuki 29" jäykkäperäiseen maastopyörään? Marketeissa myytävät on käytännössä kaikki max 28" pyöriin sopivia, ainakin paperilla. Kiinnitys tulisi takahaarukkaan.
Plussaa jos saisi ihan kaupan hyllystä mutta voin harkita tilaamistakin.
Miten tämmösen narinan saa korjattua?
Kuuluu ainoastaan kun polkee mutta ei kuitenkaan ihan joka pyöräreissulla, aina kun se narisee niin jos on tasanen asfaltti niin sen tuntee vähän myös polkimissa, kun kokeilee kuunnella ni se tulee jostain tuosta alueelta mitä videolla näkyy.
Ei narise jos polkee tyhjää tai pysähtyneenä, ainoastaan kun itse pyörän päällä antaa voimaa polkimiin.
Voisiko olla polkimen laakereissa vikaa? Kokeile toisilla polkimilla (vaikka marketin 5 euron polkimilla)
Oisko keskiölaakerin vaihto ajankohtainen mahollisesti, näyttäs olevan perus nelikantti, tarvii kammen ulosvetäjät ja keskiöavaimen. Itse laakeri varmaan 10-25€ mistä tahansa kivijalasta.Ei ääni tule polkimista vaan tuosta eturattaan kohdalta jostain, se aina narkuu siinä samalla kohdalla eikä vaihtele vasemmalle ja oikealle jne.
Toi on ihan hyvä jalka ollu itellä käytössä kans.Olen ollut todella tyytyväinen Puuilossa myytävään merkkitukijalkaan. Sopi myös 29" pyörään vaikka mainitaan max. 28".
Miten tämmösen narinan saa korjattua?
Kuuluu ainoastaan kun polkee mutta ei kuitenkaan ihan joka pyöräreissulla, aina kun se narisee niin jos on tasanen asfaltti niin sen tuntee vähän myös polkimissa, kun kokeilee kuunnella ni se tulee jostain tuosta alueelta mitä videolla näkyy.
Ei narise jos polkee tyhjää tai pysähtyneenä, ainoastaan kun itse pyörän päällä antaa voimaa polkimiin.
Lahje punttiin, tai jokin kuminauha tai vastaava joita myös tarkoitukseen myydään pitämään lahjetta kiinni jalassa.
Lahje punttiin, tai jokin kuminauha tai vastaava joita myös tarkoitukseen myydään pitämään lahjetta kiinni jalassa.
Lahje punttiin, tai jokin kuminauha tai vastaava joita myös tarkoitukseen myydään pitämään lahjetta kiinni jalassa.
Mulla oli sama ongelma. En löytänyt ketjusuojaa omaan eturattaaseen, vaikka kuinka googlettelin. Pesin ketjut ja rattaat ja vaihdoin ketjuöljyn ketjuvaahaan. Se ei ole ainakaan vielä sotkenut housuja.
Zefal Extra Dry ketjuvaha 120 ml | Motonet Oy
Zefal Extra Dry ketjuvahan koostumus suojaa ratasosia tehokkaasti vedeltä ja lialta. Antaa erinomaisen suojan korroosiota vastaan ja takaa tarkan vaihteiston...www.motonet.fi
Kävin myös viereen avatussa pyörähuollossa kysymässä ja sieltäkin vastaus oli että ainakaan tuollaisiin kampiin jotka itsellä on ei saa mitään ketjusuojia. "Toi pyörä on sellainen lenkkipyörä enemmänkin". Joo tiedän, mutta ei se silti sitä poista etteikö sillä voisi polkea vaikka sinne kauppaan. No kaikkea ei saa.
Edit. Tuo legshield mikä yllä
En tiedä onko tämä oikea aihealue, mutta kysynpä kuitenkin (sillä polkupyörän renkaiden täyttöä varten tätä olisin ostamassa).
Onko kellään kokemusta tekisikö tällaiselle mitään: Nedis laadattava akkupumppu | Karkkainen.com verkkokauppa
Ainakin hinta on käsittääkseni ihan ok (siis halpa), mutta mitenköhän mahtaa olla kestävyys ja käytettävyys? Ovatko nämä akkupumput yleensäkin langattomia?
Riippuu toki siitä, tuuppaako käsipumppu ilmaa sekä työnnöllä että vedolla. Ero on siis iso tai pieni.Onko nuo sähköpumput hitaampia kuin matkapumput? Mulla pari matkapumppua ollut, onneks ei ole tarvinnut käyttää, ottaa aikaa aikalailla se nylpytys.
Joo ei ole brooksin "niitit" ongelma. Koristeitahan noi on kun ne brooksin imagoon tavallaan kuuluu.Hyvää ajoa
Pultti olisi voinut olla vaikeampikin, joskus noissa on käytett UNF? kierrettä.
Brooks nahkasatulat muototuvat paremmin ahterin muotoon, nuo tulivat muotiin joku vuosi sitten ja joka hipsterin piti saada Laadusta huolimatta hinnassa onkyllä joku hipsteri lisä.
Tuo sun linkkaama on mulle uus tuttavuus matskuna joku "flexible natural rubber, harvested from trees." eli luonnonkumia.
Nuo niitit saattavat olla ongelma, hajottavat helposti housut.
Mitä matskua toi oikeasti on? Ei kai sentään lunnonkumia.Cambium on se järkisatula
Vulkanoitua kumia se on. Luonnonkumin määrästä tuskin kenelläkään hajua.Mitä matskua toi oikeasti on? Ei kai sentään lunnonkumia.
Mun jakkaroilla ei enään niin väliä kun en käy maantiellä mutta miten jäykkä ja mukautuuko ahteriin ajan kanssa?
Perse voi vähän hikoilla, mutta tuskin useimmat nahkasatulan ostajatkaan viitsivät huoltaa.Vulkanoitua kumia se on. Luonnonkumin määrästä tuskin kenelläkään hajua.
Pinta tosin sellainen tekstiilimäinen joka tuntuu kyllä kestävän kulutusta.
Joustaa hieman, mutta kun on kumia eikä nahkaa niin eihän se mihinkään muovaudu.
Sqlab kokeiltu myös ennen sitä brooksia ja ei toiminut.Brookseilla on oma vannoutunut kannattajakuntansa, mutta ehkä lähtökohtaisesti katselisin ns. normaalia satulaa. Esim. Ergon tai SQlab ovat varmoja valintoja.
Miks joku haluaa tuhlaa aikaa pumppaamalla akulla varustetulla pumpulla renkaita ja samalla ottaa yhen akkuriesan lisää. Ostakaa joku hyvä matkapumppu, siitä ei akku lopu ja täyttää renkaan huomattavasti nopeammin.