Pyöräily

Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
1 515
Päheän näköinen peli! Tällä varmaankin saisi lumen sulamisvesien kostuttamat ja pehmittämät polut raiskattua huonoon kuntoon, jos lähtisit nyt saman tien tonne metsään painamaan :D
Ei ne tällä raiskaannu sen enempää kun luomulla jos ajaa maltillisesti tai ns normaalisti. Toki kyllä boosti päällä saa ruopimalla maata lentämään. Yhdistelmän paino kanssa vaikuttaa ja kevyenä kuskina oon nyt tasoissa 80kg luomukuskien kanssa. Täällä Espoossa polkuja käytetään muutenkin niin paljon että kulumaa tulee väkisinkin.

Tykkääkö alumiininen vapaarattaan runko kyttyrää sähkökäytössä?
Mistä minä sen tiedän? En uutta runkoa tilatessa tajunnu, että oli myös teräksinen versio. Aika näyttää. Kaverin 3-prawl ei kestänyt ees luomupyörää, toki siinä heikko kohta itse mekanismi, ei itse runko.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.03.2017
Viestejä
548
Ei ne tällä raiskaannu sen enempää kun luomulla jos ajaa maltillisesti tai ns normaalisti. Toki kyllä boosti päällä saa ruopimalla maata lentämään. Yhdistelmän paino kanssa vaikuttaa ja kevyenä kuskina oon nyt tasoissa 80kg luomukuskien kanssa. Täällä Espoossa polkuja käytetään muutenkin niin paljon että kulumaa tulee väkisinkin.
Näinhän se menee, kun Espoon kokoisesta pitäjästä löytynee kohtalaisen komea määrä noita maastopyöräilijöitä. Tuota ylimääräistä kulumaa varmaankin syntyisi etunenässä jyrkempiin ylämäkiin, joissa sähköavustusta käytettäneen enemmän.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
1 515
Näinhän se menee, kun Espoon kokoisesta pitäjästä löytynee kohtalaisen komea määrä noita maastopyöräilijöitä. Tuota ylimääräistä kulumaa varmaankin syntyisi etunenässä jyrkempiin ylämäkiin, joissa sähköavustusta käytettäneen enemmän.
Pyöräilijöiden lisäksi vielä polkujuoksiat, suunnistajat, koiranulkoiluttajat, käveliät/retkeiliät. Hyvin kalliovoittoista on tuo keskuspuisto.
 
Liittynyt
02.03.2017
Viestejä
548
Pyöräilijöiden lisäksi vielä polkujuoksiat, suunnistajat, koiranulkoiluttajat, käveliät/retkeiliät. Hyvin kalliovoittoista on tuo keskuspuisto.
Juu, ei tarvitse hyökätä minun alkuperäistä vitsiä vastaan noin kovin. Minäkin maastopyöräilen ja kulutan noita polkuja, joten se siitä.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
1 515
Juu, ei tarvitse hyökätä minun alkuperäistä vitsiä vastaan noin kovin. Minäkin maastopyöräilen ja kulutan noita polkuja, joten se siitä.
Ei ollut tarkoituksena hyökätä, lähinnä vaan nyt täydentää :tup: . Tähän polkujen kulumiskeskusteluun ei kannata internetisssä lähteä. Case closed.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
1 515
Uutena ei kyllä saa mitää järkevää. Käytettynä voi jonkun jäykkäperän bongaa esim fillaritorilta. Siellä näyttäs olevan esim Focus Jam2 HT L-kokoisena 2250€.
 

mittari

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
04.03.2020
Viestejä
1 152
No onko tää esim. Ihan perseestä
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 163
No onko tää esim. Ihan perseestä
Tuolla "maastopyörällä" ei kyllä kannata juuri hiekkatietä vaativampaan maastoon lähteä...
Mekaaniset hinnat alkaen levyjarrut, Suntourin hinnat alkaen joustokeula, 8-vaihteinen Shimano Altus (hinnat alkaen) vaihteisto ja onko kukaan edes kuullut tuollaisesta moottorista kuin TechDrive...
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
1 515
Siis joo, pääsehän tolla jos pakko on. Mutta vastaavan hintainen luomumaasturi kiitää ohi, kestää paremmin ja hauskempi ajaa.
 
Liittynyt
09.10.2020
Viestejä
283
Mitenhän tuollainen alkupään Shimanon sarja kestää sähkökäyttöä? Ajoin aikanaan pitkähköä työmatkaa Giantin halpismaasturilla jossa oli ehkä Tourney tai vastaava osasarja ja tuntui että se suli alle. Myönnettäköön että ylläpito oli huonoa, vaikuttaa sekin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
270
Kyllä yllättävän hyvin kestää, oon ajanu yli 6000 km Shimano Altus 7-vaihteisella sähköpyörällä (mallia Biltema) ja noin 5000 km kohdalla vaihdoin ketjut, takapakan, ja varmuuden vuoksi vaihtajankin. Eli kesti tosi hyvin, ketjua vaihtamalla ois kestäny pakka pitempäänkin. Ja ajo oli vuoden ympäri olosuhteissa kuin olosuhteissa jokapäiväisessä työmatka-ajossa. En putsannut ketjuja, rasvailin välillä kun muistin :D

Takanapamoottorisessa pyörässä voimansiirto vähemmällä rasituksella muutenkin.
 
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
1 456
Käyttääkö porukka täällä näitä pyöräilyspesifejä kenkiä flättipolkimilla? Tuntuuko paremmilta verrattuna perus tennareihin? Näissä ilmeisesti jäykempi pohja?

1617269533625.png
 
Liittynyt
23.05.2017
Viestejä
1 176
Käyttääkö porukka täällä näitä pyöräilyspesifejä kenkiä flättipolkimilla? Tuntuuko paremmilta verrattuna perus tennareihin? Näissä ilmeisesti jäykempi pohja?

Kuvan kenkiä ei ole, mutta lukkojen ohella five tenin freeriderit löytyy. On paaaaljon paremmat kuin tennarit.
Näitäkin on sitten erilaisia. Jäykempiä ja painavampia dh/enduro kenkiä tai vähän kevyempiä kuten noi freeriderit, joilla on pirun hyvä jopa kävellä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
22
Käyttääkö porukka täällä näitä pyöräilyspesifejä kenkiä flättipolkimilla? Tuntuuko paremmilta verrattuna perus tennareihin? Näissä ilmeisesti jäykempi pohja?

On se tuntuma huomattavasti parempi asiaan tarkoitetuilla kengillä. Pohja on jäykempi sekä pohjassa oleva kumiseos yleensä reilusti pitävämpi.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 253
Käyttääkö porukka täällä näitä pyöräilyspesifejä kenkiä flättipolkimilla? Tuntuuko paremmilta verrattuna perus tennareihin? Näissä ilmeisesti jäykempi pohja?

En ilman pyöräilykenkiä enää polje muuta kuin talvet (koska en ole ostanut talvikenkiä).

Kesäisin käytössä fläteissä Five Ten Freeriderit. Ero normaaliin lenkkariin on huomattava. Five Tenin lenkakrit on vieläpä ihan OK näköisetkin. Toki kovalla alustalla kävellessä kuulee, että on pyöräilykengät.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
1 515
Käyttääkö porukka täällä näitä pyöräilyspesifejä kenkiä flättipolkimilla? Tuntuuko paremmilta verrattuna perus tennareihin? Näissä ilmeisesti jäykempi pohja?

Sanoisin, että kengät on kypärän jälkeen se tärkein vaatekappale, ainakin maastossa. Fläteilläki pohjan pito polkimeen ja varpaiden suoja huomattavasti tennareita parempi. Varvas voi jopa murtua jos johonkin kiveen tai kantoon osuu kärki edellä. Ja joo, pohja myös flättikengissä vähän jäykempi, ei tosin nii jäykkä ku lukkokengissä. Itellä five tenin hellcat pro:t lukkojen ja flättien kanssa, vaikka flättejä en käytä juuri koskaan.

EDIT: Tässä vielä aiheeseen liittyen hyvää infoa

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
1 456

Meinasin nämä hankkia nyt itselleni pyöräilyä varten. Onko tuollainen stiff index 4 mistään kotoisin? Pitää vissiin noi jotkut pehmustetut pyöräilybokserit tai mukavampi penkki ostaa, kun alkoi vähän tuntumaan painetta tuossa pallien alapuolella, kun vedin 40km lenkin.
 
Liittynyt
23.05.2017
Viestejä
1 176

Meinasin nämä hankkia nyt itselleni pyöräilyä varten. Onko tuollainen stiff index 4 mistään kotoisin? Pitää vissiin noi jotkut pehmustetut pyöräilybokserit tai mukavampi penkki ostaa, kun alkoi vähän tuntumaan painetta tuossa pallien alapuolella, kun vedin 40km lenkin.
60€ ok, mutta 120€ saa jo five tenejä.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
1 515

Meinasin nämä hankkia nyt itselleni pyöräilyä varten. Onko tuollainen stiff index 4 mistään kotoisin? Pitää vissiin noi jotkut pehmustetut pyöräilybokserit tai mukavampi penkki ostaa, kun alkoi vähän tuntumaan painetta tuossa pallien alapuolella, kun vedin 40km lenkin.
Varmaan ihan toimivat kengät. Tuo jäykkyys on 1-10 skaalalla. Ei siis mitkään superjäykät. Arvosteluissakin on tykätty. Sitten se kolmas asia pyöräilyyn on bibsit, eli vaipat, eli pehmustetut alushousut. Näitä on moneen lähtöön, pitkiä, lyhyitä, maastopyöräsuojilla, jne.

Itsellä maastossa nämä jalassa Endura MT500 Protector Undershort II Ilman suojuksiakin pärjää. Hommasin nämä kun juuri tuohon lonkkaan sain kerran tuntuvan mujun kun flättimutkassa lähti renkaat alta niin nopeesti että en ehtiny käsillä ottaa vastaan ja lonkka/sivureisi edellä tontiin.
 
Liittynyt
23.05.2017
Viestejä
1 176
Jäykkyys indeksi on kyllä ihan valmistaja kohtainen.
Mitään standardia ei ole.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
195
Flättikengät on tennaria paremmat mielestäni myös sen takia, ettei järeämmästä pohjasta ala poljin tuntumaan läpi. Ostin viime vuonna maasto- ja retkikäyttöön Adidaksen Trailcrossit, on todella hyvät! Fivetenin omistaa nykyään Adidas, joten pohja on oikeasti hyvä ja pitävä. Trailcrossin etuna on se, että ne kuivuu nopeasti kastuessaan ja on todella kevyet. Monet Fivetenit ja vastaavat painavat kengät ei kenttäolosuhteissa kuivu ”koskaan” ja sisälläkin menee kuivattelussa helposti pari päivää.
 
Liittynyt
12.01.2018
Viestejä
318
Flättikengät on tennaria paremmat mielestäni myös sen takia, ettei järeämmästä pohjasta ala poljin tuntumaan läpi. Ostin viime vuonna maasto- ja retkikäyttöön Adidaksen Trailcrossit, on todella hyvät! Fivetenin omistaa nykyään Adidas, joten pohja on oikeasti hyvä ja pitävä. Trailcrossin etuna on se, että ne kuivuu nopeasti kastuessaan ja on todella kevyet. Monet Fivetenit ja vastaavat painavat kengät ei kenttäolosuhteissa kuivu ”koskaan” ja sisälläkin menee kuivattelussa helposti pari päivää.
Itelläki nuo apidakset, harmi vaan kun on valmistus lopetettu.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
195
Itelläki nuo apidakset, harmi vaan kun on valmistus lopetettu.
Kirjoitinkin itse väärin, minulla on nimenomaan nuo nykyisin saatavilla olevat Trail crossit. Näyttääkin olevan netissä Five Tenin brändillä, vaikka kengässä itsessään lukee Adidas. Tai onhan niissä myös Five Tenin logo...
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 051
Mites tällaset mtb kengät:

Löytyis hyllystä niin ei tarvis tilata. Vähän hintavat alkaa kyl olla jo.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
1 515
Omaan makuun tosi hienot ja varmaan kyllä hyvät, crankbrothers kuitenkin hyvin tunnettu pedaalivalmistaja, joten luulisi että osaa kenkiäkin tuottaa pedaaleille.
 
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
1 456
Eilen tajusin laittaa satulan tarpeeksi korkealle(n. +5 cm verrattuna vanhaan) 40km lenkkiä varten, kun luin vinkin että satulan pitäisi olla noin lantioluun korkeudella. Olen aina ennen ajanut satula aivan liian matalalla, niin hapottanut etureidet melkoisen nopeasti ja olen luullut olleeni vain todella rapakunnossa. Polkeminen tuntui nyt erittäin vaivattomalta ja kaikki jalan lihakset tuntuivat osallistuvan paljon paremmin polkemiseen tuolla korkeammalla satulan asennolla.

Mites tällaset mtb kengät:
Löytyis hyllystä niin ei tarvis tilata. Vähän hintavat alkaa kyl olla jo.
Tuli itse hommattua nuo Cuben kengät flättipolkimille, omasta mielestä ihan hyvä 60€ hinta niistä ja ainakin Bikesterin arvioinneissa porukka noista pitänyt.

60€ hintaan saatavissa vielä 44 koosta ylöspäin Cuben pyöräilykengät:
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 051
Eilen tajusin laittaa satulan tarpeeksi korkealle(n. +5 cm verrattuna vanhaan) 40km lenkkiä varten, kun luin vinkin että satulan pitäisi olla noin lantioluun korkeudella. Olen aina ennen ajanut satula aivan liian matalalla, niin hapottanut etureidet melkoisen nopeasti ja olen luullut olleeni vain todella rapakunnossa. Polkeminen tuntui nyt erittäin vaivattomalta ja kaikki jalan lihakset tuntuivat osallistuvan paljon paremmin polkemiseen tuolla korkeammalla satulan asennolla.


Tuli itse hommattua nuo Cuben kengät flättipolkimille, omasta mielestä ihan hyvä 60€ hinta niistä ja ainakin Bikesterin arvioinneissa porukka noista pitänyt.

60€ hintaan saatavissa vielä 44 koosta ylöspäin Cuben pyöräilykengät:
Joo huomasin ja kattelin kans noita, mutta taitais olla 43 parempi itelle.
 
Liittynyt
24.01.2017
Viestejä
116
Satula laitetaan seuraavasti karkeasti oikeaan korkoon. Poljet kantapäillä niin jalka saa mennä lukkoon polvesta mutta perse ei saa keikkua puolelta toiselle.
Jos lantio/perse keikkuu puolelta toiselle kantapäillä polkiessa on satula liian korkealla. Siitä voi sitten lähteä hienosäätämään suuntaan tai toiseen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
07.12.2016
Viestejä
271
Satula laitetaan seuraavasti karkeasti oikeaan korkoon. Poljet kantapäillä niin jalka saa mennä lukkoon polvesta mutta perse ei saa keikkua puolelta toiselle.
Jos lantio/perse keikkuu puolelta toiselle kantapäillä polkiessa on satula liian korkealla. Siitä voi sitten lähteä hienosäätämään suuntaan tai toiseen.
Myös satulan eteen-taakse säätö kannattaa laittaa samalla kohdilleen. Polven etureunan pitää olla samassa linjassa polkimen keskiakselin kanssa, silloin kun kampi on etuasennossa. Luotilanka on tuossa hyvä työkalu.
 
Liittynyt
23.05.2017
Viestejä
1 176
Myös satulan eteen-taakse säätö kannattaa laittaa samalla kohdilleen. Polven etureunan pitää olla samassa linjassa polkimen keskiakselin kanssa, silloin kun kampi on etuasennossa. Luotilanka on tuossa hyvä työkalu.
Tämä "sääntö" on aikalailla paikkansa pitämätön nykytiedon valossa. Satulakulmatkin jyrkentyneet sen verran, ettei osassa ole edes mahdollista.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
1 515
Edellä mainitut säädöt luonnollisesti niillä kengillä, millä aiot ajaa, koska sukkasilteen voi sentti-pari tulla heittoa. Satula eteen/taakse juttu tosiaan on vähän niin ja näin, etenkin maastopyörissä.
 
Liittynyt
07.12.2016
Viestejä
271
Tämä "sääntö" on aikalailla paikkansa pitämätön nykytiedon valossa. Satulakulmatkin jyrkentyneet sen verran, ettei osassa ole edes mahdollista.
Tuo vaikutti omassa ajossa siihen miten perse asettuu penkkiin. Ajomukavuus parani. Tietty jollain dh pyörällä tai muulla missä satulakulma on vinksallaan ei riitä penkissä enää säätövara.
 
Liittynyt
23.05.2017
Viestejä
1 176
Tuo vaikutti omassa ajossa siihen miten perse asettuu penkkiin. Ajomukavuus parani. Tietty jollain dh pyörällä tai muulla missä satulakulma on vinksallaan ei riitä penkissä enää säätövara.
DH pyörä on ainoa jossa se kulma on "vinksallaan", koska sitä satulaa ei ole tarkoitettukaan poljettavaksi siinä istuen. Missään muussa pyörässä se ei ole "vinksallaan".

Bike Fitting Specialists - Saddle Set Back

Siinä hyvää perustietoa. Eli ei se polven sijainti poljinakseliin nähden, vaan lonkkakulma ja polvikulma.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
482
Vaimolle pitäisi uutta sähköfillaria ostella. Pelkkään kaupunkiajoon, eli "tavallinen" pyörä ja tärkeää, että ajoasento olisi pysty ja ajaminen keveän oloista. Olen katsonut lähinnä Trekkiä koska sitä paikallinen kivijalka myy. Onko ajatuksia seuraavista:

-Onko suuresti väliä, onko akku tarakalla vai keskellä putkessa? Trekin samasta mallista (Verve+ 2) löytyy molempia. Putkessa on minusta hienompi ja ehkä painopiste vähän fiksumpi, mutta huomaako oikeasti missään?
-Miten käytännössä ratasvaihde (Verve+ 2) tai napavaihde (District+ 1) eroaa? Onko jompikumpi varmempi tai kevyempi ajaa? Napavaihdetta ei kai juuri tule itse huollettua. Plussana ei tarvitse huoltaa, miinuksena ei voi huoltaa? :D Noissa Trekin malleissa ei kovin kummoisia sarjoja käytetä, Acera/Altus-tasoa.
 
Liittynyt
02.03.2017
Viestejä
548
Satulan karkean korkeuden (keskiön keskeltä satulan yläpintaan pystyputken suuntaisesti mitattuna) pystyy myös määrittämään yksinkertaisella laskutoimituksella 0,885 * jalan sisämitta senttimetreinä.

 
Liittynyt
24.01.2017
Viestejä
116
Ei ota huomioon jalan kokoa. Eihän se klossi kantäpäässä ole. Suuntaa antavia noi eri laskukaavat ovat, niitten mukaan voi aluksi laittaa kohdilleen ja hienosäätää sitten.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 051
Iso kysymysmerkki pään päällä kun noita vanteita tulevaan fillariin etsii. Eli jäykkäperäinen 29" jossa myös jäykkä keula, vissiin tulossa jonkun sortin Cyclocross MTB geometrialla.

Mutta haluttais suht köykäset vanteet, näillä spekseillä:
Eteen: 110 x 15mm.
Taakse: 148 x 12mm boost.
SRAM 12 vaihteinen XX1 osasarja tulossa.

Ja varmaan hyvä olis olla tubeless readyt jos siitä innostuu myöhemmin, kovin leveitä renkaita en varmaankaan laita, 2.3 ehkä max. leveys. Painetta oon kyllä laittanut sen 4bar kun tulee ajeltua paljon pyöräteillä.

Noissa linkin vanteissa näyttää olevan kaikki ok? Hinta alkaa olla jo lähellä maksimia. Tuossa putiikissa ei kylläkään saannilla mutta laitoin jo mailia että toteutuuko 4vk arvio.


Käytetyt hiilikuituiset olis myös hyvät.

Muita ehdotuksia? Painoa jos olis enempi tai vähempi alta 2000gr setillä niin kelpais.
 
Liittynyt
02.03.2017
Viestejä
548
Ei ota huomioon jalan kokoa. Eihän se klossi kantäpäässä ole. Suuntaa antavia noi eri laskukaavat ovat, niitten mukaan voi aluksi laittaa kohdilleen ja hienosäätää sitten.
Niinhän mää sanoinkin, että kaavalla saa karkean korkeuden.
 
Liittynyt
12.01.2018
Viestejä
318
Vaimolle pitäisi uutta sähköfillaria ostella. Pelkkään kaupunkiajoon, eli "tavallinen" pyörä ja tärkeää, että ajoasento olisi pysty ja ajaminen keveän oloista. Olen katsonut lähinnä Trekkiä koska sitä paikallinen kivijalka myy. Onko ajatuksia seuraavista:

-Onko suuresti väliä, onko akku tarakalla vai keskellä putkessa? Trekin samasta mallista (Verve+ 2) löytyy molempia. Putkessa on minusta hienompi ja ehkä painopiste vähän fiksumpi, mutta huomaako oikeasti missään?
-Miten käytännössä ratasvaihde (Verve+ 2) tai napavaihde (District+ 1) eroaa? Onko jompikumpi varmempi tai kevyempi ajaa? Napavaihdetta ei kai juuri tule itse huollettua. Plussana ei tarvitse huoltaa, miinuksena ei voi huoltaa? :D Noissa Trekin malleissa ei kovin kummoisia sarjoja käytetä, Acera/Altus-tasoa.
Ketjuvaihteinen parempi kun pystyy huoltamaan, ei mene napa vaihtoon kun alakaa vaihteet porsia, nexuksista on ollu tavallaan menny 7 vaihe ekana, helppo päivittää paremmat osat jos tuntuu siltä, laajempi välityssuhde valmiina?

Akun sijoitukseen, mitä alempana sen parempi, pysyy painopiste alempana niin on vakaampi pyörä.
 
Liittynyt
12.11.2018
Viestejä
374
Onko täällä porukalla käytössä Thulen euroride pyörätelineitä autoon? Nimenomaan noita haluaisin jossa pyörät lepää telineen päällä. Onko noista kokemuksia ja suosituksia? Ainakin joissain on kallistustoiminto joka varmasti olisi kätevä. Näkyi myös malleja jotka menevät peräkoukun tilalle mutta useimmin nuo varmaan menee nimenomaan peräkoukkuun kiinni? Tuollainen koukkuun kiinnittyvä hakusessa kun ei ole irrotettavaa peräkoukkua.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 203
Tuli kyllä aliarvioitua kurasuojien tarve. Vaikka on ajanut 95% kuivilla teillä ja vasta vain muutaman päivän tällä pyörällä niin pyörä näyttää kuin olis jossain suossa räimitty. Prismasta sitten tarttui peruslokarit mukaan niin pääsis niillä ainakin pahimman yli :) Meinasin kyllä XXL:stä käydä vähän parempaakin suojaa, mutta kokeillaan nyt nuilla ensin, tänään tarkoitus pestä pyörä ja asentaa lokarit.

Mulla on sama fillari tälläsessä yleis maantie/soraperseilyssä ja rungon maalipinta on sellainen että erottuu / tarttuu jotenkin erikoisesti tämä kevään kuravelli kiinni. Tuntuu että tuo kerää joka-ikisen pisaran niin että se kuivuu tuohon runkoon ja tulos on sitten tuon näköinen. Ei muissa fillareissa ole ainakaan itsellä tuota "ongelmaa" jos sitä nyt ongelmana voi pitää. Mielestäni kosmeettinen haitta enkä ole jaksanut siitä stressata, muutenkin nuo mun fillarit on pääasiasiassa luokkaa ruma tai perkeleen ruma - pääasia että istuu käteen ja on mukava polkea :D Muissa fillareissa on normaali kiiltävä lakkapinta ja pysyvät suhteellisen puhtaana näilläkin keleillä. Itseasiassa rouvan GT Avalanchekin on mattapintainen eikä siinä tunnu myöskään pinttyvän lika kiinni samaan tapaan kuin tuossa Nishikissä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
270
Mulla on sama fillari tälläsessä yleis maantie/soraperseilyssä ja rungon maalipinta on sellainen että erottuu / tarttuu jotenkin erikoisesti tämä kevään kuravelli kiinni. Tuntuu että tuo kerää joka-ikisen pisaran niin että se kuivuu tuohon runkoon ja tulos on sitten tuon näköinen. Ei muissa fillareissa ole ainakaan itsellä tuota "ongelmaa" jos sitä nyt ongelmana voi pitää. Mielestäni kosmeettinen haitta enkä ole jaksanut siitä stressata, muutenkin nuo mun fillarit on pääasiasiassa luokkaa ruma tai perkeleen ruma - pääasia että istuu käteen ja on mukava polkea :D Muissa fillareissa on normaali kiiltävä lakkapinta ja pysyvät suhteellisen puhtaana näilläkin keleillä. Itseasiassa rouvan GT Avalanchekin on mattapintainen eikä siinä tunnu myöskään pinttyvän lika kiinni samaan tapaan kuin tuossa Nishikissä.
Kieltämättä magneettiselta kuralle tuntuu, mutta lokareista on kyllä ollu suuri apu. Mitä oot muuten pyörästä mieltä? Itelle tää on eka vähänkään parempi pyörä ja olen kyllä tykännyt, vajaa parisataa kilometriä tullut nyt ajettua tässä parin viimeviikon aikana. Tunnustellut vähän että tarviiko jotain muuttaa, penkki on kyllä kovahko työmatka-ajoa ajatellen ja stemmi ehkä itelle sentin pari liian pitkä. Mutta pitää nyt vielä makustella muutama satanen ennenku tekee isompia muutoksia. Toiset renkaat tilasin jo varastoon, nuo ensiasennusrenkaat taitaa kulahtaa tässä kesän mittaan aika nopeasti ja sorateillä ja nyt kevään soraisilla pyöräteillä vähän pelottaa että puhkeaako kun tuntuvat niin ohkasilta kun ei ole kuvioakaan nimeksikään.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 589
Viestejä
4 205 413
Jäsenet
70 921
Uusin jäsen
m4ke72

Hinta.fi

Ylös Bottom