Pyöräily

Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
11 123
Sähköpyörää työmatka-ajoon hankkimassa, ja runkokoko mietityttää. Olen ns. persjalkainen, eli pituutta 182, mutta jalan sisämitta 82cm. Canyonin pyöriä olen katsellut, ja laskurin (seka canyonin chatin) mukaan M koko olisi minulle sopiva, mutta jotenkin huolettaa, että se jää rungon puolesta lyhyeksi. Onko muilla persjalkaisilla kokemuksia?
Ihan oikea huoli. 182 pituus ja 82cm tarkoittaa todella pitkää selkää.

Ja ainakin pari vuotta sitten Canyonin webbisivulla oleva laskuri sukkasi pahasti, toimien kunnolla vain keskimääräiset mittasuhteet omaaville ihmisille:

Se käytännössä ignoraa kaikki muut mitat ja käyttää vain jalan pituutta. Mutta (pahana) ongelmana tässä tulee se, että jos meillä on vaikka kaksi 180cm pitkää ihmistä, toisella jalan pituus 80cm ja toisella 90cm, sillä 90cm jalan omaavalla on 10cm lyhempi selkä vaikka todelisuudessa nimenomaan sillä pidempijalkaisella pitäisi olla PIENEMPI pyörä, lyhytjalkaisella ISOMPI puörä.

Kuitekin pyörän oikeassa koossa oleellisin mitta on se pituus - satulaa saa aina siirrettyä ylä-ala-suunnassa tarpeeksi, ja jos ohjaamo on korkealla, sitten pyörässä on vaan rennompi ajoasento, ja jos ohjaamo on matalalla, sitten aggressiivisempi, ja sitä saa stemmin paikkaa sääätmällä ja stemmiä kääntämällä tai erilaisen kulman omaavalla stemmillä säädettyä useita senttimetrejä, mutta pituutta ei voi säätää montaa senttiä vaikuttamatta selvästi pyörän ajo-ominaisuuksiin.

Eli IMHO pyörän mitoitus pitäisi tehdä siten, että pääsääntöisesti katsotaan kuinka pitkä selkä on - jolloin samanmittaisilla ihmisillä lyhytjalkaisempi tarvii ISOMMAN pyörän. ELi ensin ottaa pääasiallisesti se ihmisen pituus, ja sitten katsoa negatiisisella kertoimella sitä jalan pituutta.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 051
Ihan oikea huoli. 182 pituus ja 82cm tarkoittaa todella pitkää selkää.

Ja ainakin pari vuotta sitten Canyonin webbisivulla oleva laskuri sukkasi pahasti, toimien kunnolla vain keskimääräiset mittasuhteet omaaville ihmisille:

Se käytännössä ignoraa kaikki muut mitat ja käyttää vain jalan pituutta. Mutta (pahana) ongelmana tässä tulee se, että jos meillä on vaikka kaksi 180cm pitkää ihmistä, toisella jalan pituus 80cm ja toisella 90cm, sillä 90cm jalan omaavalla on 10cm lyhempi selkä vaikka todelisuudessa nimenomaan sillä pidempijalkaisella pitäisi olla PIENEMPI pyörä, lyhytjalkaisella ISOMPI puörä.

Kuitekin pyörän oikeassa koossa oleellisin mitta on se pituus - satulaa saa aina siirrettyä ylä-ala-suunnassa tarpeeksi, ja jos ohjaamo on korkealla, sitten pyörässä on vaan rennompi ajoasento, ja jos ohjaamo on matalalla, sitten aggressiivisempi, ja sitä saa stemmin paikkaa sääätmällä ja stemmiä kääntämällä tai erilaisen kulman omaavalla stemmillä säädettyä useita senttimetrejä, mutta pituutta ei voi säätää montaa senttiä vaikuttamatta selvästi pyörän ajo-ominaisuuksiin.

Eli IMHO pyörän mitoitus pitäisi tehdä siten, että pääsääntöisesti katsotaan kuinka pitkä selkä on - jolloin samanmittaisilla ihmisillä lyhytjalkaisempi tarvii ISOMMAN pyörän. ELi ensin ottaa pääasiallisesti se ihmisen pituus, ja sitten katsoa negatiisisella kertoimella sitä jalan pituutta.
Hyvä pointti, varmaan juuri tämän takia itselle sopinut hyvin runkokoot joissa olen enempi pituushaarukan alapäässä.
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
754
Ihan oikea huoli. 182 pituus ja 82cm tarkoittaa todella pitkää selkää.

Ja ainakin pari vuotta sitten Canyonin webbisivulla oleva laskuri sukkasi pahasti, toimien kunnolla vain keskimääräiset mittasuhteet omaaville ihmisille:

Se käytännössä ignoraa kaikki muut mitat ja käyttää vain jalan pituutta. Mutta (pahana) ongelmana tässä tulee se, että jos meillä on vaikka kaksi 180cm pitkää ihmistä, toisella jalan pituus 80cm ja toisella 90cm, sillä 90cm jalan omaavalla on 10cm lyhempi selkä vaikka todelisuudessa nimenomaan sillä pidempijalkaisella pitäisi olla PIENEMPI pyörä, lyhytjalkaisella ISOMPI puörä.

Kuitekin pyörän oikeassa koossa oleellisin mitta on se pituus - satulaa saa aina siirrettyä ylä-ala-suunnassa tarpeeksi, ja jos ohjaamo on korkealla, sitten pyörässä on vaan rennompi ajoasento, ja jos ohjaamo on matalalla, sitten aggressiivisempi, ja sitä saa stemmin paikkaa sääätmällä ja stemmiä kääntämällä tai erilaisen kulman omaavalla stemmillä säädettyä useita senttimetrejä, mutta pituutta ei voi säätää montaa senttiä vaikuttamatta selvästi pyörän ajo-ominaisuuksiin.

Eli IMHO pyörän mitoitus pitäisi tehdä siten, että pääsääntöisesti katsotaan kuinka pitkä selkä on - jolloin samanmittaisilla ihmisillä lyhytjalkaisempi tarvii ISOMMAN pyörän. ELi ensin ottaa pääasiallisesti se ihmisen pituus, ja sitten katsoa negatiisisella kertoimella sitä jalan pituutta.

Vau. Kiitoksia ekan kerran joku avaa kunnolla miten runko koko täytyisi valita. Aina puhutaan jalan pituudesta.
 
Liittynyt
05.02.2019
Viestejä
135
Tämän asian kanssa hieman itsekin tuskaillut mitoilla 178/78. Reisiluu taitaa olla keskimääräistä lyhempi, koska useimmiten ongelma on saada satula tarpeeksi eteen. Satulaputken kulma on siis tärkeä asia varmistaa, että säätövara riittää.

Nykyisellään M-koon Genesis Vagabondissa satulan säätövara on aivan tapissa. Aiemmin jo tuskailin kun ei tullut otettua pienempää kokoa, mutta pienellä hahmottelulla selvisi ettei se olisi edes tässä auttanut, koska tuo kulma on sama 72.5 molemmissa. Surly Pacerissa säätövaraa samalla penkillä varaa vielä jää, koska kulma on asteen verran suurempi.

Tällä järjellä jalan pituuden suhteen mitoitus pätee ehkä runkoihin, joissa satulaputken kulma elää kokojen välillä. Muuten hkultalan pointti selän pituudesta on hyvinkin järkevä.
 
Liittynyt
23.05.2017
Viestejä
1 175
Tämän asian kanssa hieman itsekin tuskaillut mitoilla 178/78. Reisiluu taitaa olla keskimääräistä lyhempi, koska useimmiten ongelma on saada satula tarpeeksi eteen. Satulaputken kulma on siis tärkeä asia varmistaa, että säätövara riittää.

Nykyisellään M-koon Genesis Vagabondissa satulan säätövara on aivan tapissa. Aiemmin jo tuskailin kun ei tullut otettua pienempää kokoa, mutta pienellä hahmottelulla selvisi ettei se olisi edes tässä auttanut, koska tuo kulma on sama 72.5 molemmissa. Surly Pacerissa säätövaraa samalla penkillä varaa vielä jää, koska kulma on asteen verran suurempi.

Tällä järjellä jalan pituuden suhteen mitoitus pätee ehkä runkoihin, joissa satulaputken kulma elää kokojen välillä. Muuten hkultalan pointti selän pituudesta on hyvinkin järkevä.
Eihän pelkällä satulaputken kulmalla saada mitään tietoa rungon sopivuudesta.
Reach ja yläputken mitta nyt tärkeimpinä mun mielestä.
Yleensä reach kasvaa kun satulaputken kulma jyrkkenee.
Sen jälkeen Stack jotta voi edes vähän arvioida kuinka lähellä leuka on maata.
 
Liittynyt
05.02.2019
Viestejä
135
Eihän pelkällä satulaputken kulmalla saada mitään tietoa rungon sopivuudesta.
Reach ja yläputken mitta nyt tärkeimpinä mun mielestä.
Yleensä reach kasvaa kun satulaputken kulma jyrkkenee.
Sen jälkeen Stack jotta voi edes vähän arvioida kuinka lähellä leuka on maata.
Nimenomaan näin, mutta pieleen meni Vagabondin mitoitus Pacerin jälkeen reachiin, stackiin & vaakaputkeen perustuen, kun tuo ero satulaputken kulmassa jäi huomioimatta. Tuo asteen ero vie satulan clamppia 13mm taaksepäin, eli olisi ollut etukäteen laskettavissa että tiukille menee ja joku toinen runko olisi ollut sopivampi. En siis missään nimessä tarkoittanut että se olisi ainoa tai ensimmäinen mitoitusperuste, vaan yksi huomioitava asia perinteisten mitoitusohjeiden lisäksi tälle erikoiselle keholle.

Olkoon tämä runko erikoistapaus, mutta vakiokulman takia tässä satulan paikka keskiöön nähden on sama kokorangella S-XL, mikä tuntuu hieman kummalta. Satulan suhteen ero eri kokojen välillä on vain se, kuinka paljon tolppaa jää näkyviin. Tätä kompensoidaan toki sitten tolpan setbackilla, mutta jos suoran tolpan vara loppuu niin setback-tolppa väärinpäin olisi jo liian huvittavan näköinen ratkaisu.

(Editillä lisäystä väliin)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
143
Ihan oikea huoli. 182 pituus ja 82cm tarkoittaa todella pitkää selkää.

Ja ainakin pari vuotta sitten Canyonin webbisivulla oleva laskuri sukkasi pahasti, toimien kunnolla vain keskimääräiset mittasuhteet omaaville ihmisille:

Se käytännössä ignoraa kaikki muut mitat ja käyttää vain jalan pituutta. Mutta (pahana) ongelmana tässä tulee se, että jos meillä on vaikka kaksi 180cm pitkää ihmistä, toisella jalan pituus 80cm ja toisella 90cm, sillä 90cm jalan omaavalla on 10cm lyhempi selkä vaikka todelisuudessa nimenomaan sillä pidempijalkaisella pitäisi olla PIENEMPI pyörä, lyhytjalkaisella ISOMPI puörä.

Kuitekin pyörän oikeassa koossa oleellisin mitta on se pituus - satulaa saa aina siirrettyä ylä-ala-suunnassa tarpeeksi, ja jos ohjaamo on korkealla, sitten pyörässä on vaan rennompi ajoasento, ja jos ohjaamo on matalalla, sitten aggressiivisempi, ja sitä saa stemmin paikkaa sääätmällä ja stemmiä kääntämällä tai erilaisen kulman omaavalla stemmillä säädettyä useita senttimetrejä, mutta pituutta ei voi säätää montaa senttiä vaikuttamatta selvästi pyörän ajo-ominaisuuksiin.

Eli IMHO pyörän mitoitus pitäisi tehdä siten, että pääsääntöisesti katsotaan kuinka pitkä selkä on - jolloin samanmittaisilla ihmisillä lyhytjalkaisempi tarvii ISOMMAN pyörän. ELi ensin ottaa pääasiallisesti se ihmisen pituus, ja sitten katsoa negatiisisella kertoimella sitä jalan pituutta.
Hyviä huomioita! Pitänee tehdä niin, että mittailen nykyisestä pyörästä hieman noita pituuksia, ja vertaan sitten Canyonin ilmoittamiin runkomittoihin. Otan sitten M tai L, riippuen siitä kumpi on lähempänä tuota.
 
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
1 456
LHM PLUS ERIKOISÖLJY 1 L

Olikos tämä LHM+ sitä öljyä, jota pystyi käyttämään shimanon omien litkujen tilalla? Porukalla kokemusta LHM:n käytöstä Shimanon virallisten litkujen sijasta?
 
Liittynyt
23.05.2017
Viestejä
1 175
LHM PLUS ERIKOISÖLJY 1 L

Olikos tämä LHM+ sitä öljyä, jota pystyi käyttämään shimanon omien litkujen tilalla? Porukalla kokemusta LHM:n käytöstä Shimanon virallisten litkujen sijasta?
Anna mennä vaan. Ite käyttänyt jopa turbo oilia, joka on siis ihan suihkuturbiineihin tarkoitettu. Kolme vuotta ollut jo maantiefillarin jarruissa. Periaatteessa ihan kaikki mineraliöljyt käy. Kunhan on ohutta.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
1 515
Laitetaas tännekkin vähän kyssäriä / mielipidetiedustelua:

Nyt olisi puraissut pieni sähköpyörä kärpänen kun pääsi sellaisella ajelemaan Levin reissulla. Eli nyt on pari vaihtoehtoa tässä pöydällä, budjetti ~5000€. Ajelu perus trailia, Bike parkkia aika vähän. Enska tyyppinen alamäki lähempänä sydäntä kuin hyndät ja rakennetut featuret. Pituutta sen 185cm ja inseam joku 88cm. Hoikka ruumiinrakenne. Alla olevien pyörien pääasialliseksi takakiekoksi tulee nykyisestä pyörästä DT M1700 54T ratchet 30mm kiekot. Pyörän mukana tuleva kiekkosetti menee talvirenkaiden käyttöön. Varmaan suurin osa ajosta eco moodilla ja ajoittain trail moodissa.

Kaikki pyörät pääasiassa XT/SLX osasarjalla.

  • Merida eOne-Sixty 8000 https://www.merida-bikes.com/en/bike...one-sixty-8000
    • + XL kokoisena 4543€ saisi heti uutena
    • + Parempi takaiskari (Super deluxe vs deluxe)
    • + Kevyempi (1 Kg)
    • + Pidempi dropperi (170mm vs 150mm)
    • + Hieman parempi Geo, släkimpi HTA (65,5 vs 66,5), jyrkempi STA (75,5 vs 74,5)
    • + XT vaihdevipu ja XT dropperivipu (Canyon SLX vipu, dropperivivusta ei tietoa)
    • - Vanhempi moottori E8000
    • - Pienempi akkukapasiteetti (504Wh vs 630Wh)


  • Stevens Bikes E-PORDOI E-Pordoi - Stevens Bikes 2020
    • 4999€ heti saatavana
    • Vähän tuntematon itelle merkkinä. Paketti vaikutaa jokseenkin kilpailukykyiseltä. Tässä Boshin CX ja 625Wh akku. Geo verrannollinen Canyoniin.
    • - Huonoimmat jarrut näistä kolmesta (MT520), taitaa kuitenkin olla lähellä noitan SLX jarruja.
    • Painava osiinsa nähden 25,5kg (merida 22,5 canyon 23,5)

Tässä lähinnä vaikuttaa, että Merida olisi moottoria ja akkua lukuunottamatta parempi kokonaisuus. Ajattelinkin tässä tiedustella, että onko EP8 niin paljon parempi, että siitä kannattaisi maksaa 600€ enemmän ja jokseenkin huonompien komponenttien kanssa. Kommentteja kaivataan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.05.2017
Viestejä
1 175
Laitetaas tännekkin vähän kyssäriä / mielipidetiedustelua:

Nyt olisi puraissut pieni sähköpyörä kärpänen kun pääsi sellaisella ajelemaan Levin reissulla. Eli nyt on pari vaihtoehtoa tässä pöydällä, budjetti ~5000€. Ajelu perus trailia, Bike parkkia aika vähän. Enska tyyppinen alamäki lähempänä sydäntä kuin hyndät ja rakennetut featuret. Pituutta sen 185cm ja inseam joku 88cm. Hoikka ruumiinrakenne. Alla olevien pyörien pääasialliseksi takakiekoksi tulee nykyisestä pyörästä DT M1700 54T ratchet 30mm kiekot. Pyörän mukana tuleva kiekkosetti menee talvirenkaiden käyttöön. Varmaan suurin osa ajosta eco moodilla ja ajoittain trail moodissa.

Kaikki pyörät pääasiassa XT/SLX osasarjalla.

  • Merida eOne-Sixty 8000 https://www.merida-bikes.com/en/bike...one-sixty-8000
    • + XL kokoisena 4543€ saisi heti uutena
    • + Parempi takaiskari (Super deluxe vs deluxe)
    • + Kevyempi (1 Kg)
    • + Pidempi dropperi (170mm vs 150mm)
    • + Hieman parempi Geo, släkimpi HTA (65,5 vs 66,5), jyrkempi STA (75,5 vs 74,5)
    • + XT vaihdevipu ja XT dropperivipu (Canyon SLX vipu, dropperivivusta ei tietoa)
    • - Vanhempi moottori E8000
    • - Pienempi akkukapasiteetti (504Wh vs 630Wh)


  • Stevens Bikes E-PORDOI E-Pordoi - Stevens Bikes 2020
    • 4999€ heti saatavana
    • Vähän tuntematon itelle merkkinä. Paketti vaikutaa jokseenkin kilpailukykyiseltä. Tässä Boshin CX ja 625Wh akku. Geo verrannollinen Canyoniin.
    • - Huonoimmat jarrut näistä kolmesta (MT520), taitaa kuitenkin olla lähellä noitan SLX jarruja.
    • Painava osiinsa nähden 25,5kg (merida 22,5 canyon 23,5)

Tässä lähinnä vaikuttaa, että Merida olisi moottoria ja akkua lukuunottamatta parempi kokonaisuus. Ajattelinkin tässä tiedustella, että onko EP8 niin paljon parempi, että siitä kannattaisi maksaa 600€ enemmän ja jokseenkin huonompien komponenttien kanssa. Kommentteja kaivataan.
Merida on geolta näköjään enempi alamäkeen, kun taas rotko on siihen trailiin.
Kauheesti en noista ole perillä, mutta ymmärtänyt että toi tuoreempi EP8 olis ihan merkittävä loikka mitä noihin moottoreihin tulee.
Muutenhan Shimano ilmeisesti jyrää noissa moottoreissa, joten stevenssin saa varmaan unohtaa.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
1 515
Nii no siis Geo on tässä aika pienessä roolissa, molemmissa varmasti ihan toimiva. Nykyinen luomutäpäri aika tarkkaan sama ku tos meridassa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
344
Merida on geolta näköjään enempi alamäkeen, kun taas rotko on siihen trailiin.
Kauheesti en noista ole perillä, mutta ymmärtänyt että toi tuoreempi EP8 olis ihan merkittävä loikka mitä noihin moottoreihin tulee.
Muutenhan Shimano ilmeisesti jyrää noissa moottoreissa, joten stevenssin saa varmaan unohtaa.
Mä oon läpällä speksaillut sähkötyösuhdetäpäriä ja noita moottorivertailujakin jonkun verran tuubista katsellut. Niiden perusteella ihan käypä peli tuo Boschkin on, etenkin sen 85Nm päivityksen jälkeen (en muista oliko se pelkästään softapäivitys). Oikeastaan kaikki nuo isot, Shimano, Bosch, Brose ja Yamaha kelpais itselle viimeisestä generaatiostaan, Shimanosta kävisi myös tuo 8000-sarja.

Toki omista preferensseistä kiinni, ite painottaisin tuota isompaa akkua koska haluaisin ajaa kaikki siirtymät sähköllä ja/tai käydä kauempana poluilla joille ei luomulla jalka riittäisi matkan vuoksi. Onko Marzocchissa 36mm liukuputket vs Lyrikin 35mm? Sähköpyörässä ei varmaan lisäjäykkyys haittaa etenkin jos kuskillakin alkaa olla kokoa. Marsuun saanee myös teräsjousipäivityksen, jota on kehuttu ihanan herkäksi.

Aikalailla tuon moottorin ja akun koon perusteella valitsisin, muut hilppeet ja geo on aika samoissa.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
1 515
Mä oon läpällä speksaillut sähkötyösuhdetäpäriä ja noita moottorivertailujakin jonkun verran tuubista katsellut. Niiden perusteella ihan käypä peli tuo Boschkin on, etenkin sen 85Nm päivityksen jälkeen (en muista oliko se pelkästään softapäivitys). Oikeastaan kaikki nuo isot, Shimano, Bosch, Brose ja Yamaha kelpais itselle viimeisestä generaatiostaan, Shimanosta kävisi myös tuo 8000-sarja.

Toki omista preferensseistä kiinni, ite painottaisin tuota isompaa akkua koska haluaisin ajaa kaikki siirtymät sähköllä ja/tai käydä kauempana poluilla joille ei luomulla jalka riittäisi matkan vuoksi. Onko Marzocchissa 36mm liukuputket vs Lyrikin 35mm? Sähköpyörässä ei varmaan lisäjäykkyys haittaa etenkin jos kuskillakin alkaa olla kokoa. Marsuun saanee myös teräsjousipäivityksen, jota on kehuttu ihanan herkäksi.

Aikalailla tuon moottorin ja akun koon perusteella valitsisin, muut hilppeet ja geo on aika samoissa.
Jeps, kyllä tuo akkukoko ja parempi moottori nyt vei voiton. Eli Canyoni meni tilaukseen. Ei varsinaisesti akkukoko, mutta tuo uudempi moottori pienempänä vastuksena ja hyötysuhteena ratkas aika paljon. Voisi kuvitella, että mahdollinen jälleenmyyntiarvo parin vuoden päästä parempi EP8 moottorilla. Hirveästi ei Espoossa asuvana tarvi matkata, että pääsee poluille. En rupea esim Kirkkonummelle ajelee pyörällä, että pääsee niille poluille, sinne sitten autolla. Toki sähköllä toikin olisi mahdollista ainakin teoriassa ajaa 40km siirtymää ja 30km maastoa. Luomupyörän pisimpiä yksittäisiä ajoja on varmaan ollu toi poronpolku, eli joku 35km.

Keulakulmaa saa släkimmäksi, jos vaihdan lyrikkiin 160mm ilmaruodon. Oma kehonkoko sen verran kevyt että toi jäykkyys ei kyllä tule vastaan keulassa. Ja ajetaan sitä EWS sarjaakin lyrikin keuloilla, vaikka ZEB/Fox38 on varmaan se yleisempi nykyään. Nykyisen pyörään päivitetty 170mm dopperi näyttäs olevan myös tohon uuteen sopiva, joten sitä voi koittaa sovittaa, että mahtuuko pituuden puolesta tarpeeksi syvälle.
 
Liittynyt
23.05.2017
Viestejä
1 175
Jeps, kyllä tuo akkukoko ja parempi moottori nyt vei voiton. Eli Canyoni meni tilaukseen. Ei varsinaisesti akkukoko, mutta tuo uudempi moottori pienempänä vastuksena ja hyötysuhteena ratkas aika paljon. Voisi kuvitella, että mahdollinen jälleenmyyntiarvo parin vuoden päästä parempi EP8 moottorilla. Hirveästi ei Espoossa asuvana tarvi matkata, että pääsee poluille. En rupea esim Kirkkonummelle ajelee pyörällä, että pääsee niille poluille, sinne sitten autolla. Toki sähköllä toikin olisi mahdollista ainakin teoriassa ajaa 40km siirtymää ja 30km maastoa. Luomupyörän pisimpiä yksittäisiä ajoja on varmaan ollu toi poronpolku, eli joku 35km.

Keulakulmaa saa släkimmäksi, jos vaihdan lyrikkiin 160mm ilmaruodon. Oma kehonkoko sen verran kevyt että toi jäykkyys ei kyllä tule vastaan keulassa. Ja ajetaan sitä EWS sarjaakin lyrikin keuloilla, vaikka ZEB/Fox38 on varmaan se yleisempi nykyään. Nykyisen pyörään päivitetty 170mm dopperi näyttäs olevan myös tohon uuteen sopiva, joten sitä voi koittaa sovittaa, että mahtuuko pituuden puolesta tarpeeksi syvälle.
Maksaneeko vaivaa 10mm ja 0,5° tähden vaihdella ilmaruotoa. Satulaputken kulmakin loivenee saman verran, reach lyhenee inan ja stack olisi vähän korkeampi.
Paitsi jos ruotokin löytyy ylimääräisenä niin ainahan sitä vaikka huvikseen kokeilee.
Pushilta saa ihanan edullisen jousikonversion myös lyrikkiin.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
1 515
Joo, ei varmaan tule tuota keulaa päivitettyä, kunhan tässä leikittelin ajatuksella. Tuo satulakulman loiveneminen ei ole toivottava asia, jota en ottanut huomioon. Omiin ajoihin riittää vakionakin hyvin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
270
Pahalta näyttää kyllä pyörä- ja varaosatilanne pitkälle tulevaisuuteen. Shimanon varastot tyhjinä osista eikä tietoa milloin saavat uusia hyllyyn, yhden arvion mukaan tilanne saattaa jatkua 2023-vuoteen saakka... Täytyypä yrittää tilata vielä parit ketjut hyllyyn jos sais vielä ihmisten hinnoilla.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 051
Pahalta näyttää kyllä pyörä- ja varaosatilanne pitkälle tulevaisuuteen. Shimanon varastot tyhjinä osista eikä tietoa milloin saavat uusia hyllyyn, yhden arvion mukaan tilanne saattaa jatkua 2023-vuoteen saakka... Täytyypä yrittää tilata vielä parit ketjut hyllyyn jos sais vielä ihmisten hinnoilla.
Samperi, just odottelen SRAM osasarjaa, saas nähä pitääkö 6vk toimitusaika.
 
Liittynyt
02.03.2017
Viestejä
548
Mahtaako nuo vaikeudet koskea kaikkia osasarjoja vai ainoastaan edullisinta päätä? Oli miten oli, itseltä löytyy ultegran pakka ja kahdet ketjut jo varastosta :D Olin olevinaan kaukaa viisas ja tilasin nuo jo vuosi sitten varastoon.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
270
Varmaan halvat osat ekana loppu. Mullakin on toiseen pyörään (halpis) koko voimansiirto varaosina, mutta uudempaan SRAM Apex 1 sarjalla varustettuun ei oo ku yhdet ketjut varaosissa...
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 051
En siltin ihmettelis jos on kalliimmillakin osilla saantivaikeutta, jos ihmiset alkaa panostaa noihinkin enemmän nyt.
 
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
1 456
Mahtaako nuo vaikeudet koskea kaikkia osasarjoja vai ainoastaan edullisinta päätä? Oli miten oli, itseltä löytyy ultegran pakka ja kahdet ketjut jo varastosta :D Olin olevinaan kaukaa viisas ja tilasin nuo jo vuosi sitten varastoon.
Ei ainakaan eBayn kautta ole ollut vaikeuksia tilailla 10-vaihteiseen deoreen voimansiirron osia viimeisen vuoden aikana.
 
Liittynyt
09.10.2020
Viestejä
283
Jos joskus palataan ns vanhaan normaaliin niin veikkaan oikein kunnon alennusmyyntien olevan tulollaan. Rupeaa löytymään vuoden tai kaksi ajettua pyörää myytäväksi kun kiinnostus alkaakin loppumaan.

Toivon kylläkin olevani väärässä ja että ihmiset pysyisivät aktiivisina myös tulevaisuudessa.
 

?..

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.04.2018
Viestejä
3 125
Jos joskus palataan ns vanhaan normaaliin niin veikkaan oikein kunnon alennusmyyntien olevan tulollaan. Rupeaa löytymään vuoden tai kaksi ajettua pyörää myytäväksi kun kiinnostus alkaakin loppumaan.

Toivon kylläkin olevani väärässä ja että ihmiset pysyisivät aktiivisina myös tulevaisuudessa.
Muoti-ilmiö lampaat jättää touhut yleensä nopeasti. Ainakin kun joku muu muoti-ilmiö tulee tilalle. Muistatteko vielä sen jonkin lajin jossa seisottiin jonkun laudan päällä ja melottiin, kestiköhän ehkä vuoden max se ilmiö. Nyt näyttäisi olevan myös nuorten naisten juoksuilmiö voimissaan. On kyllä hupaisaa seurata. Mutta hyvä juttu, kun ostavat yleensä kalliita merkkikamoja sitten laittavat myyntiin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
270
Muoti-ilmiö lampaat jättää touhut yleensä nopeasti. Ainakin kun joku muu muoti-ilmiö tulee tilalle. Muistatteko vielä sen jonkin lajin jossa seisottiin jonkun laudan päällä ja melottiin, kestiköhän ehkä vuoden max se ilmiö. Nyt näyttäisi olevan myös nuorten naisten juoksuilmiö voimissaan. On kyllä hupaisaa seurata. Mutta hyvä juttu, kun ostavat yleensä kalliita merkkikamoja sitten laittavat myyntiin.
Kyllä meillä ihan odotetaan taas että päästään SUP-lautojen päälle :D Talvella tuota nyt ei kovin helpolla pääse muutenkaan harrastamaan...
 
Liittynyt
09.10.2020
Viestejä
283
Suppailu on kyllä mukavaa, jos asuisin järven rannalla niin voisin ostaa laudan omaksi. Mukavan rentoa vesilläoloa.
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
369
Iso osa harrastuspaikoista on kiinni ja muutenkin tekemisen mahdollisuuksia rajallinen määrä. Ihmisillä on aikaa pyöräillä. Hyvä niin, jospa ainakin osa näistä (uusista kokeilijoista) osaisi jatkossa jalankulkijana ja autoilijana huomioida/ymmärtää paremmin pyöräilijöitä.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 395
Hivenen ylläolevaan ymmärtämiseen liittyen, niin itse en tajua näitä halki jaettuja jalka- ja pyöräteitä. Ainakin pikkukaupungissa ne muutamat muutaman sadan metrin pätkät ovat ihan hanurista.
  1. Jostain syystä jalankulkijoille varattu kaista on leveämpi kuin pyöräilijoille varattu. Kun kaksi fillaria kohtaa, niin hyvä ettei tangot kolise yhteen
  2. Osa pyöräilijöistä noudattaa sitten tuota kaistajakoa niin kuin jalankulkijoiden puoli olisi rotko ja tiputus kuolemaan. Fillarien kohdatessa ja jalankulkijoiden kaistan ollessa täysin vapaa ei jousteta yhtään. Eli ei väistetä yhtään sinne jalankulkijoiden puolelle ja taas meinaa tangot kolista
  3. Jalankulkijat kävelevät sääntöjen mukaisesti kaistansa oikeassa reunassa, eli koko väylän keskellä. Tämä aiheuttaa välillä tilanteita, että ei tiedä hyppääkö se kävelijä kohta fillarikaistalle, vai osaako säännöt ja pysyy omalla puolellaan. Ja jotenkin se oikealta ohittaminen tuntuu vaaralliselta, vaikka pitäisi nopeuden pienenä.
  4. Rinnakkain kävelevät tai ajavat tukkivat kokonaan sen oman kaistansa, koska kaistat ovat liian kapeat.
Mitään näitä ongelmia ei olisi, jos olisi yksi leveä yhteiskäyttöinen kevyenliikenteenväylä ja oikeanpuoleinen liikenne. Jalankulkijat ja fillarit kulkisivat jonossa oikealla kulkien ja ohittamiselle olisi tilaa ja se olisi turvallista. Nyt on tällainen häröpallo, mikä aiheuttaa vaaratilanteita ja vihaisia mulkaisuja jos satut hetken menemään väärällä puolella turvallisesti ja liikenteen sujuvoitamiseksi. Hommaa ei helpota yhtään se, että kaistat ovat suht lyhyitä ja ne yhtyvät sitten varsin pian yhdeksi yhdistetytksi kevyenliikenteenväyläksi. Varsinkin noilla kohdin kävellään sitten keskellä väylää ja kukaan ei tiedä missä ja miten olla ja mistä uskaltaa ohittaa.

Suurien kaupunkien keskustoissa, esim. Helsingissä, isoilla liikennemäärillä varmasti paikallaan, mutta täälä periferiassa pistää vain vituttamaan moiset "pyöräilykaupunki" keksinnöt.

Itse en ole mikää spandex ohjus, vaan ajelen päivittäin alle kilometrin työmatkaa hillitysti hybridillä sekä täpärillä siirtymiä poluille. Liikennettä tulee seurattua tarkasti, niin jalankulkijoita kuin autojakin.
 
Liittynyt
23.05.2018
Viestejä
31
Mites porukka on asentanut uuden kävyn / tähtimutterin kaulaputkeen? Onko hajua löytyykö Jyväskylän alueelta mistään liikkeestä noita hyllystä, oma googlettelu ei tuottanut toivottua tulosta...
 
Liittynyt
23.05.2017
Viestejä
1 175
Mites porukka on asentanut uuden kävyn / tähtimutterin kaulaputkeen? Onko hajua löytyykö Jyväskylän alueelta mistään liikkeestä noita hyllystä, oma googlettelu ei tuottanut toivottua tulosta...
Joku kakkos-kakkonen/nelonen joka on pitempi kuin haarukka.
Keula päälle kaulaputken alaosasta.
Ja senkun lyö vähän kierrereikää isommalla tuurnalla tai vastaavalla sisään.
Kunnollisen alustan päällä sitten. Eli betonilattian tai muun joustamattoman.
Saa meinaan lyödä ihan tosissaan.
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
505
Iski kauhia pyöräkuume. Muutamaan vaihtoehtoon sain rajattua, yksi edes jotenkuten tuttu merkki ja kolme nevöhöödiä.

CUBE Aim Pro maastopyörä 2021 - Elite Bike
Paikallinen myy Cubea ja tämä on merkkinä sellainen, jonka olen aiemmin kuullut. Tarkoitus olis käydä jossain vaiheessa kysymässä tarkempia tietoja.


Serious Shoreline 27,5", black/grey netistä | bikester.fi
Tämä kiinnostaa Cuben lisäksi ehkä eniten. Hyvät pisteet ja hauska ulkonäkö.


Lähinnä asfaltille ja soralle, mutta ehkä metsänkin puolelle saattaisin joskus hairahtua. Onko asiantuntijoilla käsityksiä?
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
11 123
Hivenen ylläolevaan ymmärtämiseen liittyen, niin itse en tajua näitä halki jaettuja jalka- ja pyöräteitä. Ainakin pikkukaupungissa ne muutamat muutaman sadan metrin pätkät ovat ihan hanurista.
  1. Jostain syystä jalankulkijoille varattu kaista on leveämpi kuin pyöräilijoille varattu. Kun kaksi fillaria kohtaa, niin hyvä ettei tangot kolise yhteen
Toteutusmoka. fiksu toteutus olisi n. 44% kävely, 28% ja 28% pyöräkaistat.

2. Osa pyöräilijöistä noudattaa sitten tuota kaistajakoa niin kuin jalankulkijoiden puoli olisi rotko ja tiputus kuolemaan. Fillarien kohdatessa ja jalankulkijoiden kaistan ollessa täysin vapaa ei jousteta yhtään. Eli ei väistetä yhtään sinne jalankulkijoiden puolelle ja taas meinaa tangot kolista
Ei olisi ongelma, jos ne pyöräkaistat olisi tarpeeksi leveitä.

4. Rinnakkain kävelevät tai ajavat tukkivat kokonaan sen oman kaistansa, koska kaistat ovat liian kapeat.
Paljon parempi että tukkivat vain sen oman kaistansa, kuin että tukkisivat koko KLVn. Se, että se kävelevä lössi tukkii koko KLVn, tai saattavat yhtäkkiä poukkoilla sieltä pyöräilijän eteen kun pyöräilijä on menossa ohi, on oikeasti suuri ongelma, jonka tämä ratkoo.

3. Jalankulkijat kävelevät sääntöjen mukaisesti kaistansa oikeassa reunassa, eli koko väylän keskellä. Tämä aiheuttaa välillä tilanteita, että ei tiedä hyppääkö se kävelijä kohta fillarikaistalle, vai osaako säännöt ja pysyy omalla puolellaan. Ja jotenkin se oikealta ohittaminen tuntuu vaaralliselta, vaikka pitäisi nopeuden pienenä.
Nyt en oikein ymmärrä tilannetta, mistä tässä puhut. Jos jalkakäytävä on vasemmalla puolella, niin siihenhän jää väliin koko vastaantulijoiden pyöräkaista.
Jos jalkakäytävä on oikealla puolella, sitten oikeaassa reunassa kulkevat kävelijät ovat nimenomaan kaukana siitä pyörätiestä.

Kohtaamistilanteessa (jalkakäytävä oikealla puolella) taas molemmat näkevät toisensa. Ei pitäisi olla mitään törmäysriskiä jostain äkkiliikkeestä johtuen.

Mitään näitä ongelmia ei olisi, jos olisi yksi leveä yhteiskäyttöinen kevyenliikenteenväylä ja oikeanpuoleinen liikenne.
Väärin, ongelma 4 olisi todella paljon pahempi.

Jalankulkijat ja fillarit kulkisivat jonossa oikealla kulkien ja ohittamiselle olisi tilaa ja se olisi turvallista.
Päin vastoin. Ne eivät kulkisi jonossa vaan kulkisivat vierekkäin tukkien kaiken.

Nyt on tällainen häröpallo, mikä aiheuttaa vaaratilanteita ja vihaisia mulkaisuja jos satut hetken menemään väärällä puolella turvallisesti ja liikenteen sujuvoitamiseksi.
Täysin päin vastoin sen suhteen mikä on häröpallo.

Häröpallo on se, että kaikki kuljee sekaisin samassa tilassa, ja sitten ihmetellään, että mistä välistä tämän pyörän kanssa pujotellaan, että päästään epämääräisestä maleksivasta teinilaumasta ohi, ja toivotaan, että jalankulkija ei tee jotain äkkiliikettä, kun siitä on menossa ohi.

Ja jos käyttää pyörän soittokelloa jotta saisi tilaa ohitukselle, tulee valitusta että mitä siinä oikein rimpauttelet, minulla on oikeus kulkea tästä TAI se soittokello saa vaan aikaan sen, että puolet porukasta alkaa väistää vasemmalle ja puolet oikealle ja seuraa vaan edessä poukkoilua joka tekee tilanteesta vaan vaarallisemman, ja jos ei käytä soittikelloa, valitetaan, että mikset soittanut kelloa kun olit tulossa ohi.

Ja jos yhtään on yli 20km/h vauhtia, tulee valitusta siitä kuinka pyöräilijät kaahaa (tosiasiassahan KLVllä on sama nopeusrajoitus kuin vieressä menevällä ajoradalla, eli taajamissa usein 40km/h)

Hommaa ei helpota yhtään se, että kaistat ovat suht lyhyitä ja ne yhtyvät sitten varsin pian yhdeksi yhdistetytksi kevyenliikenteenväyläksi. Varsinkin noilla kohdin kävellään sitten keskellä väylää ja kukaan ei tiedä missä ja miten olla ja mistä uskaltaa ohittaa.
Eli homma on mokattu siellä, missä ne yhdistyy. Pitäisi pitää koko ajan erillään.

Pyöräliikenne on TÄYSIN erilaista kuin kävelyliikenne, ja muistuttaa paljon enemmän autoliikennettä.

Pyöräily ja kävelyn änkeäminen samaan tilaan on se, joka nimenomaan niitä ongelmia aihetutaa - kuten tässäkin KAIKKI mainitsemasi ongelmat johtuu siitä, että se pyörätie ja jalkakäytävä on liian lähellä toisiaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
1 456
Pyöräily ja käveklyn änkeäminen samaan tilaan on se, joka nimenomaan niitä ongelmia aihetutaa - kuten tässäkin KAIKKI mainitsemasi ongelmat johtuu siitä, että se pyörätie ja jalkakäytävä on liian lähellä toisiaan.
Tämän huomannut todella hyvin täällä Tampereella pyöräillessä. Monia yhdistettyjä kävely- ja pyöräteitä(varsinkin tuo Hervannan valtaväylän vieressä menevä on aika hirveä), joissa ei olla edes viivalla jaettu pyöräkaistaa. Pyöräily näillä ei ole oikein sujuvaa, kun kävelijät kävelee molemmin puolin tietä, välillä keskellä, välillä rinnakkain ja joskus koira juoksentele missä sattuu. Tosin eipä noi pelkillä viivoillakaan rajatut pyörätiet tunnu täällä toimivan, kun silti kävelijöitä vähän väliä eksyy pyöräkaistalle. Pitäisi olla jonkinlainen järkevämpi systeemi, millä saataisiin rajattua pyöräilijät ja kävelijät.

Ehkäpä mallia voitaisiin ottaa muualta?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.10.2018
Viestejä
846
Iski kauhia pyöräkuume. Muutamaan vaihtoehtoon sain rajattua, yksi edes jotenkuten tuttu merkki ja kolme nevöhöödiä.

CUBE Aim Pro maastopyörä 2021 - Elite Bike
Paikallinen myy Cubea ja tämä on merkkinä sellainen, jonka olen aiemmin kuullut. Tarkoitus olis käydä jossain vaiheessa kysymässä tarkempia tietoja.


Serious Shoreline 27,5", black/grey netistä | bikester.fi
Tämä kiinnostaa Cuben lisäksi ehkä eniten. Hyvät pisteet ja hauska ulkonäkö.


Lähinnä asfaltille ja soralle, mutta ehkä metsänkin puolelle saattaisin joskus hairahtua. Onko asiantuntijoilla käsityksiä?
Tuossa hintaluokassa todella vaikea sanoa mitään kuin että valitse se josta saat oikean koon itsellesi. Aloittaisin itse Cubesta. Serious oli joskus vaimolla hybridinä ja vaikutti osiltaan ok pyörältä mutta lähti vaihtoon kun koko/ajoasento oli aivan karsea.

Ps. Vilkaisepa nuo linkin takaa löytyvät pyörät myös.

 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 395
@hkultala Nimen omaan, jos ei ole tilaa tehdä kunnolla, niin silloin ei pitäisi koittaa tehdä erillisiä kaistoja. Tilanne on siis alla oleva. Punaiset jalankulkijoita, vihreät fillareita ja sininen on ajorata. Mittasuhteet ei tuosta ihan täysin erotu. Tässä on lisäksi joku "jalankulkijat ringin ulkoreunalle mahdollisimman kauaksi autoista" ajattelu, sillä eri puolilla ajorataa nuo kävely ja fillari kaistat on eri puolilla. Jos tuossa on ollut joku "pohjoisella kevillä vasemmalle ja eteläisellä kevillä oikealle" ajattelu, niin moinen ei tule koskaan toimimaan, koska porukka menee tietenkin lyhyintä reittiä ja tonteille ja muille liittymille pitää myös päästä. Voi tuossa olla myös joku koirankusetus aspektikin.

1616356632750.png


Olen edelleen sitä mieltä, että itse jalankulkijana (ja fillaristina) ottaisin paljon mieluummin yhdistetyn kevin ja kulkisin oikeassa reunassa, kuin tällaiset kapeat kaistat joissa porukka ei välttämättä osaa toimia oikein. Rinnakkain kulkijat tukkivat helposti kapean kaistan, mutta jos olisi yksi leveä kaista, ohitukseen olisi vielä tilaa. Lisäksi yhdellä leveällä kevillä fillari ohittaisi minut jalankulkijana varmasti AINA vasemmalta puolelta ja turvallisemmin noin kolmen metrin päästä, koska harva fillaristi (tai muu nopeampi kulkija) koittaa ohi ojan tai ajoradan puolelta. Voi siis keskittyä "suojaamaan" vain vasenta kylkeä. Nyt tässä kaistajaetussa tilanteessa joudun kävelemään "keskellä keviä" ja takaa tuleva fillari ohittaa minut oikealta 1,5 metrin päästä (pohjoinen tilanne). En voi olla koskaan varma, josko joku idiootti fillaristi ohitaakin vasemmalta. Lisäksi talvella fillarikaista on lähes olematon, lumien vuoksi.

Itse liikun siis 90% ajasta fillarilla ja luen tilannetta jatkuvasti. En koskaan aja ohitustilanteeseen kovaa, koska "keskellä keviä" kulkeva lapsi / mummo / koira saattaa tehdä jotain arvaamatonta. Tässä kaistajaetussa tilanteessa reagointiin on tilaa 1,5 metriä, yhdistetyssä kevissä olisi 3 metriä. Nuo mitat ovat summittaisia, en ole käynyt mittailemassa. Jos on muuta liikennettä kevillä, ei tulisi mieleenkään pahtaa tuolla 40 km/h, vaikka laki sen sallii.

Paljon sujuvampaa oli ennen kuin tuo kaistajako muutama vuosi sitten tehtin.
 
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
1 456
Menipäs hienosti, tänään vaihdoin kesärenkaat ja heti työmatkalla takarengas puhkesi. Tietysti unohdin renkaan vaihdon jäljiltä pumpun ja rengas raudat kotiin :smoke:
 
Liittynyt
02.03.2017
Viestejä
548
Menipäs hienosti, tänään vaihdoin kesärenkaat ja heti työmatkalla takarengas puhkesi. Tietysti unohdin renkaan vaihdon jäljiltä pumpun ja rengas raudat kotiin :smoke:
Pistosuojatut ulkorenkaat ovat ihan jees :) Tosin eivät nekään autuaaksi tee, mutta auttavat. Toinen vaihtoehto on muuttaa renkaat sisärenkaattomiksi, jolloin renkaan sisään laitettavan litkun pitäisi tukkia renkaaseen ajon aikana syntyvät pienet vuodot.
 
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
1 456
Pistosuojatut ulkorenkaat ovat ihan jees :) Tosin eivät nekään autuaaksi tee, mutta auttavat. Toinen vaihtoehto on muuttaa renkaat sisärenkaattomiksi, jolloin renkaan sisään laitettavan litkun pitäisi tukkia renkaaseen ajon aikana syntyvät pienet vuodot.
Joo oli edessä Schwalben Smart sam ja takana nopeammin rullaava Maxxis Pace, vaihdoin nyt tuon Smar sam nappulan tuonne taakse kanssa ja saa pysyä niin kauan kunnes sorat keräilty teiltä. On muuten todella kurainen keli ajella.

IMG_20210324_154315.jpg
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 051
Jassoo, lisää osien haalintaa pitäisi taas tehdä. Oisko jarrusetti seuraavana. Eli maastopyörään, mutta rankkaa maastoajoa tuskin tulee, lähinnä hiekkatiet ja pyörätietäkin jolloin voi tulla nopeutta ja välillä on lasten kärrykin perässä ettei jarrutustehosta haittaa ole.

Nätit ja kevyet mieluiten, katelin paria mallia. Näillä (linkiti alla) tuskin menee pieleen vai onko parempaa / kevyempää / mielenkiintoisempia vaihtoehtoja? (alkaa olla hintakatto käsillä tuossa)


 
Liittynyt
16.01.2019
Viestejä
719
Pitäis cyclocrossiin lyödä lokarit, onko suosituksia / kokemuksia / vinkkejä?

AssSaveri olis visuaalisesti hienoin ja edullinen ratkaisu mutta luulen lokasuoja-ominaisuuksien olevan nimen mukaisesti perseestä. Korjatkaa jos olen väärässä
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
344
Jassoo, lisää osien haalintaa pitäisi taas tehdä. Oisko jarrusetti seuraavana. Eli maastopyörään, mutta rankkaa maastoajoa tuskin tulee, lähinnä hiekkatiet ja pyörätietäkin jolloin voi tulla nopeutta ja välillä on lasten kärrykin perässä ettei jarrutustehosta haittaa ole.

Nätit ja kevyet mieluiten, katelin paria mallia. Näillä (linkiti alla) tuskin menee pieleen vai onko parempaa / kevyempää / mielenkiintoisempia vaihtoehtoja? (alkaa olla hintakatto käsillä tuossa)


Ehdottaisin Hopeja, mutta niitä ei ole tainnut saada vuoteen mistään. Joten kullitetut Curat tietty. MT8:a tuskin paino/teho/hinta suhteessa mikään voittaa.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 051
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
369
Pitäis cyclocrossiin lyödä lokarit, onko suosituksia / kokemuksia / vinkkejä?

AssSaveri olis visuaalisesti hienoin ja edullinen ratkaisu mutta luulen lokasuoja-ominaisuuksien olevan nimen mukaisesti perseestä. Korjatkaa jos olen väärässä
Itsellä gravelissa tommoset kiinni, saa tarvittaessa kätevästi irti:

Ei ole niin nirso kiinnityspaikkojen suhteen. Kestäneet about vuoden verran hyvin paikoillaan ympärivuotisessa ajossa.
Makuasioitahan nämä myös on, että minkälaisesta "lookista" tykkää. :)
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
219
Itsellä gravelissa tommoset kiinni, saa tarvittaessa kätevästi irti:
Suosittelen. Saa helpolla kiinni ja irti jos haluaa.
Toki hieman pidempi voisi takalokasuoja olla etuosastaan, että suojaisi etuvaihtajaa paremmin. Mutta muutoin bueno.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 447
Viestejä
4 199 779
Jäsenet
70 907
Uusin jäsen
Deut

Hinta.fi

Ylös Bottom