Pyöräily

Zigh

Tittelitön
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 890
Onko tullut vastaan tapauksia, että lukkopolkimet naksuu ? Kyseessä Trekin uusi Checkpoint ALR 5, johon vaihdoin Shimanon PD-T8000 XT lukkopolkimet. En nyt ole täysin varma oisko tuota ilmennyt peruspolkimilla, jotka olivat pyörässä ennen näitä, mutta nyt pyörän alaosan suunnasta kuuluu muutamia naksumisia kun polkee vähänkään enemmän voimalla. Muutoin ääntä ei siis kuulu ollenkaan.

En siis jotenkin haluaisi uskoa, että keskiö tai kammet aiheuttaisi ääntä näin uudessa pyörässä. Noiden kiristelyyn ei löydy itseltä työkaluja, mutta eivät nuo ainakaan käsin täristelemällä tunnu omaavan mitään ylimääräistä liikehdintää. Olen koittanut kiristellä kenkien klosseja ja eilen kävin läpi vielä polkimien ruuvitkin.
Polkimista se todennäköisesti tulee, etenkin jos ääni on samassa rytmissä kadenssin kanssa.

Otat polkimet irti, putsaat kierteet, uudet rasvat ja takaisin.
 
  • Tykkää
Reactions: |le
Liittynyt
04.11.2018
Viestejä
196
En siis jotenkin haluaisi uskoa, että keskiö tai kammet aiheuttaisi ääntä näin uudessa pyörässä. Noiden kiristelyyn ei löydy itseltä työkaluja, mutta eivät nuo ainakaan käsin täristelemällä tunnu omaavan mitään ylimääräistä liikehdintää. Olen koittanut kiristellä kenkien klosseja ja eilen kävin läpi vielä polkimien ruuvitkin.
Se naksuminen voi johtua miljoonasta eri asiasta. Erikoisin syy naksumiselle mitä itselle tullut vastaan oli satulatolppa :) Kitkatahna + momentin hieman ylittävä kiristys poisti ongelman.
 
Liittynyt
08.03.2019
Viestejä
110
Joo, en menny siinä vipuun itse, osoitti taaksepäin ylhäällä :lol:

Nuolihan kuvaa ketjun kulkusuuntaa eteenpäin polkiessa niin sinänsä aika selkeä se on katsoa kummasta vaan, kunhan tietää miten ketju liikkuu siellä rattaissa. Jossain sramin videolla myös sanottiin että painatukset ulospäin, mulla ne oli sisäänpäin niin siksi en ollut aiemmin edes tajunnut kun en ollut niin tarkasti katsonut sisäpuolelta...

Olin kyllä kieltämättä yllättynyt enkä tiedä kuinka palasina nuo tulee myyjille, että onko virhe tapahtunut jo ns. "tehtaalla" eikä xxl:ssä.
Tulee tehtaalta voimansiirto ja myös ketju kokonaan paikallaan, hissitolpan, etukiekon ja perus stongan/polkimet yms joutui laittamaan. Vaihteiden säätöön asti en päässyt.

Lähde: ostin ahneuksissa alennuksen takia saman pyörän laatikossa, kasasin mutta lopulta palautin kun tajusin että en todellakaan tarvitse pitkäjoustoista täpäriä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
247 316
Viestejä
4 310 376
Jäsenet
72 016
Uusin jäsen
MMSK

Hinta.fi

Ylös Bottom