Pyöräily

Liittynyt
02.03.2017
Viestejä
550
Voi kyllä tuulikin vaikuttaa jonniinverran. Puhalsi ikävästi viimeiseen puoli tuntia vastaan, lenkille lähtiessä oli tyyntä. Muuten melko samanlaiset olosuhteet.
Joo, voi jonkin verran vaikuttaa, mutta ei varmastikaan selitä koko asiaa. Omakohtaisesti olen kylläkin saman lenkin aikana huomannut, että pystyn polkemaan maastopyörällä sivumyötäisessä tuulessa 23-26 km/h sykkeen pysyessä 125-135 välillä, mutta kun reitti kääntyy vastatuulta päin, putoaa nopeus 15-18 km/h väliin ja syke nousee 140-150 väliin :D Nämä luvut siis poimittu eiliseltä lenkiltä, jolloin tuuli oli ajoittain kohtalaisen navakkaa.
 
Liittynyt
02.03.2017
Viestejä
550
^Tämän takia pyöriin hommataan ne wattimittarit ;)
On harkinnassa! Ajattelin ensin hankkia Stagesin wattikammet, mutta koska lueskelin eritoten voimansiirron puolisen mittauksen näyttävän Shimanon kampien onttoudesta ja voimansiirtopuolen epäsymmetrisestä rakenteesta johtuen mitä sattuu, niin ajatus on sittemmin siirtynyt Faveron Assioma Duo -tehopolkimiin. Polkimia varten pitäisi vain hankkia parit Lookin klossit ja heittää nykyisillä Shimanon klosseilla vesilintua, sikäli kun ymmärsin Lookin klossien olevan yhteensopivat myös Shimanon kenkien kanssa.

Wattimittari kiinnostaisi myös siksi, että olen nyt sisätreinerillä (Elite Suito) saanut jotain hattiwattilukuja mitatuksi mm. FTP-tehon suhteen, niin olisi mielenkiintoista nähdä, miten nämä sisätreinerillä mitatut luvut soveltuisivat todelliseen ulkona tapahtuvaan tekemiseen :) Pientä heittoa niissä varmasti on johtuen mm. treinerin teholaskennan epätarkkuudesta sekä siitä, että sisällä polkeminen taitaa olla hieman ulkona polkemista raskaampaa. Ylimääräinen raskaus tullee mm. puutteellisesta jäähdytyksestä/ilmanvaihdosta sekä siitä, ettei treinerillä polkiessa tule pidettyä lainkaan "mikrotaukoja" eli rullailtua tasaisella tai alamäessä pyörittämättä polkimia.
 
Liittynyt
15.01.2019
Viestejä
54
Sisällä saan itse kovemmat vattilukemat, mitä ulkona. Trainerroad on aika säälimätön treeneri siinä mielessä.
Pyörässä mulla on yksipuoleinen 4iiii precision kampimittari ja oon ollut hyvin tyytyväinen siihen. Traineriin peilaten tarkka, kevyt ja edullinen. Painoa vähemmän mitä vakiokammella ja cadenssimittarilla yhteensä. Huomaamaton ja huoleton ollut. Pari paristoa kaudessa ja siinä se on ollut.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
666
Liittynyt
02.03.2017
Viestejä
550
On harkinnassa! Ajattelin ensin hankkia Stagesin wattikammet, mutta koska lueskelin eritoten voimansiirron puolisen mittauksen näyttävän Shimanon kampien onttoudesta ja voimansiirtopuolen epäsymmetrisestä rakenteesta johtuen mitä sattuu, niin ajatus on sittemmin siirtynyt Faveron Assioma Duo -tehopolkimiin. Polkimia varten pitäisi vain hankkia parit Lookin klossit ja heittää nykyisillä Shimanon klosseilla vesilintua, sikäli kun ymmärsin Lookin klossien olevan yhteensopivat myös Shimanon kenkien kanssa.
Kuin tilauksesta Faverolta voisi olla tulossa Shimanon SPD-SL -polkimiin soveltuva poljinakseli myyntiin: LEAKED - Favero Assioma Shimano-compatible power meter pedal - CyclingTips
 
Liittynyt
15.12.2018
Viestejä
420
Mitähän tässä on tapahtunut, onko tuo yleistä? Eli kuten ao. kuvasta näkyy, niin pojan 24 vaihteisesta maastopyörästä on takavaihtaja näemmä murtunut jostain tuosta kiinnikkeen lähettyviltä. Enpä ole ikinä nähnyt moista itse. Voisiko tuollainen mennä jopa takuun piikkiin, kun pyörä on vasta vajaa 2 vuotta vanha? Toki, kun on lapsen pyörä kyseessä, niin on tuolla varmaan jotkut pannutkin vedetty. Lähinnä koulumatkaa kuitenkin kuljettu.

IMG_20210304_153657882.jpg
 
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
490
Tuo vaihtajan korvakko on tarkoituksella heikoin lenkki ja hajoaa/vääntyy "helposti" kaatuessa/muuta osumaa ottaessa niin ei mene pyörän runko/vaihtaja niin helposti solmuun. Pyörämallikohtainen uusi vaan tilalle, maksaa korkeintaan muutaman kympin
 
Liittynyt
23.05.2017
Viestejä
1 212
Komppaan edellistä.
Vain sramin 12 vaihteista SX takavaihtajaa olen nähnyt itse vaihtajan rungosta poikki menevän, koska on muovista valmistettu.
Nyt on poitsu mukannut, roipannu pyörän kyljelleen tai kaveri ajanut päin. Eipä noi huvikseen katkea halvemmistakaan.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
769
Mistä maastopyörään pieni ja riittävän äänekäs kello? Kuitenkin sellainen joka ei helise ja kilise maastossa ajettaessa. Ostin Knog Oi Luxen mutta sitä ei kuullut edessä kävelevät vaikka olin aivan takana kiinni + mekanismi hajosi 3kk käytön jälkeen eli "liipaisin" jäi taakse jumiin. Onneksi sain rahat takaisin, sen verran kallis kello. Kyllä. Ajan maastopyörällä myös yleisillä teillä.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
1 527
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
666
Aijai vielä pari tuntia töitä ja sitten Sipoonkorvesta metsälenkin kautta kotiin. Ei voisi kelien puolesta olla enää juuri parempi mennä metsäpoluille ajelemaan pariksi tunniksi.
 
Liittynyt
02.03.2017
Viestejä
550
Vois itsekin tänään harkita metsään menemistä... nyt kun olen sadannen kerran ilmannut Maguran jarrut, enkä vieläkään ole ihan täysin tyytyväinen jarrujen tuntumaan :D
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
754
Mistä maastopyörään pieni ja riittävän äänekäs kello? Kuitenkin sellainen joka ei helise ja kilise maastossa ajettaessa. Ostin Knog Oi Luxen mutta sitä ei kuullut edessä kävelevät vaikka olin aivan takana kiinni + mekanismi hajosi 3kk käytön jälkeen eli "liipaisin" jäi taakse jumiin. Onneksi sain rahat takaisin, sen verran kallis kello. Kyllä. Ajan maastopyörällä myös yleisillä teillä.

Itsellä noista tuo "silver2" variantti jossa on kuuluva ääni ja jousi jämäkän tuntuinen, en kyllä maastossa ole kokeillut. Mutta ei jopon tangossa kilise itsekseen vaikka ajaa röykkyistä tietä.
Minulla oli kaksi tuollaista Rockbros-kelloa hieman erilaisella vivulla, mutta molemmissa oli ongelmia vivun jumittumisen kanssa. Tuo kello on kopio kalliimmasta, joka oikeasti toimii erinomaisesti (ostin sitten niitä kaksi): Spurcycle Original Bell
 
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
1 483
Tulipas ensimmäistä kertaa indeksoitua vaihteet. Ei tuokaan erityisen vaikeaa ollut, kun katseli muutaman videon aiheeseen liittyen. Melkeinpä pystyy koko pyörän huollot tekemään itse nykyään, pitää vielä opetella pinnojen kiristely. Yllättävän nopeita ja helppoja nämä polkupyörän huoltotoimenpiteet lopulta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 342
Tulipas ensimmäistä kertaa indeksoitua vaihteet. Ei tuokaan erityisen vaikeaa ollut, kun katseli muutaman videon aiheeseen liittyen. Melkeinpä pystyy koko pyörän huollot tekemään itse nykyään, pitää vielä opetella pinnojen kiristely. Yllättävän nopeita ja helppoja nämä polkupyörän huoltotoimenpiteet lopulta.
Velogi tekee hyvin selkeitä videoita myös pyörän huollosta.

Pinnojen kiristäminenkin on loppuen lopuksi aika yksinkertaista, kunhan ensin sisäistää sen miten se tapahtuu.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
666
Sipoonkorven kautta kotiin ja siellä noin 15km lenkki matkalla (Kuusijärvi - Bisajärvi - Kalkkiruukki - Storträsk). Oli kyllä mukavaa ajella, kun on kunnon kantohanki. Pari kertaa eksyin poluilta ja joutui taluttamaan, mutta pääosin sai polkemalla edettyä. "Eksyin" (kun ei ollut ennestään tutut polut) myös Kalkkiruukin ja Storträskin välissä portaille joita ei kävellen pyörää kantamalla kyllä ylös päässyt jään takia. Piti etsiä kiertoreitti toista kautta tuossa kohtaa.
 

Liitteet

Liittynyt
09.10.2020
Viestejä
297
Velogi tekee hyvin selkeitä videoita myös pyörän huollosta.

Pinnojen kiristäminenkin on loppuen lopuksi aika yksinkertaista, kunhan ensin sisäistää sen miten se tapahtuu.
Mites vanteen oikaisu? Mulla eturengas on ehkä 5mm ohi haarukan keskilinjasta. Eli kulkee suoraan, ei väpätä mutta on vähän ohi linjasta.
 
Liittynyt
02.03.2017
Viestejä
550
Mites vanteen oikaisu? Mulla eturengas on ehkä 5mm ohi haarukan keskilinjasta. Eli kulkee suoraan, ei väpätä mutta on vähän ohi linjasta.
Sama yksinkertaisuus pätee kai tähänkin. Sen puolisia pinnoja kiristetään tasaisesti, jotka vetäisivät vannetta kohti kiekon keskilinjaa, ja vastakkaiseen suuntaan vetäviä pinnoja puolestaan löysätään tasaisesti. Ilman dish-työkalua tuo vanteen täydellinen keskittäminen voi olla hankalaa.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 342
Mites vanteen oikaisu? Mulla eturengas on ehkä 5mm ohi haarukan keskilinjasta. Eli kulkee suoraan, ei väpätä mutta on vähän ohi linjasta.
Eipä se sekään mikään kummoinen toimenpide ole. Vähän kiristää toiselta puolelta kaikkia pinnoja ja/tai löysää toiselta puolelta.
Tässä on hyvä video pinnojen vaihdosta ja rihtauksesta.
 
Liittynyt
23.05.2017
Viestejä
1 212
Niin siis sekä oikealla, että vasemmalla on kahdenlaisia pinnoja, ohjaavia ja vetäviä.
Ihan niin yksinkertaista se ei kuitenkaan ole, että vain kiristetään toista ja löysätään toista puolta.
Toisena pointtina tulee pinnan kiertyminen.
Suosittelen laittamaan vaikka teipinpalan pinnaan niin näkee kiertyykö pinna vai kiristyykö/löystyykö se.
Velogin videota en siis viittinyt katsoa, joten toivottavasti en vain toista samoja asioita.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
632
Mitähän tässä on tapahtunut, onko tuo yleistä? Eli kuten ao. kuvasta näkyy, niin pojan 24 vaihteisesta maastopyörästä on takavaihtaja näemmä murtunut jostain tuosta kiinnikkeen lähettyviltä. Enpä ole ikinä nähnyt moista itse. Voisiko tuollainen mennä jopa takuun piikkiin, kun pyörä on vasta vajaa 2 vuotta vanha? Toki, kun on lapsen pyörä kyseessä, niin on tuolla varmaan jotkut pannutkin vedetty. Lähinnä koulumatkaa kuitenkin kuljettu.
Tuo on vaihtajan korvake joka mennyt katki. On ns. sulake näissä hommissa että koko vaihtaja ei mene solmuun. Marssi pyöräkauppaan ja pyydä uusi sopiva korvake. Helppo myös vaihtaa itse mutta jos ei ole mahdollisuutta tms. niin ei tuohon mene pyöräliikkeelläkään 15min enempää vaihtaa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 449
Suositelkaa taittopyörää, jotain sellaista perusmallia. Ensin katselin Bilteman pyöriä, mutta ehkä kannattaisi ostaa jotain edes sinnepäin laadukasta. Painan noin 100kg, joten olisi kiva jos runko ei heti pettäisi käytössä. Yksikin vaihde riittää, matkat ovat sellaista lyhyttä ajoa keskimäärin. Viimeksi itse asiassa ajoin pyörällä vuonna 2005, mutta kaipa sen muistaa kun on kerran oppinut :)
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
1 527
EDIT: En huomannukkaan, että taittopyörästä kyse. En kyllä siihen osaa sanoa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 449
Taittopyörä olisi näppärä, kun saisi sen esim auton konttiin ja varmaan lyhyellä matkalla ihan siedettävä, en usko että kukaan ajelee niillä pitkiä matkoja.
 
Liittynyt
12.04.2018
Viestejä
1 324
Hakusessa sähköavusteinen pyörä:

-vanhemmalle naiselle
-ei mikään rimpula
-keskimoottorilla mielellään
-romutuspalkkio on tonnin mutta eihän sillä saa kuin etuvetojopon. Mielettömästi sen yli ei ole käyttömäärän takia järkeä maksaa mutta järkevissä määrin kuitenkin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
363
Niin siis sekä oikealla, että vasemmalla on kahdenlaisia pinnoja, ohjaavia ja vetäviä.
Ihan niin yksinkertaista se ei kuitenkaan ole, että vain kiristetään toista ja löysätään toista puolta.
Toisena pointtina tulee pinnan kiertyminen.
Suosittelen laittamaan vaikka teipinpalan pinnaan niin näkee kiertyykö pinna vai kiristyykö/löystyykö se.
Velogin videota en siis viittinyt katsoa, joten toivottavasti en vain toista samoja asioita.
Kyllä se Roger Mussonin kirjan mukaan on juurikin noin yksinkertaista. Valmiista kiekosta pitää tietysti löysätä vastaavasti toiselta puolen, muuten kireys kasvaa ja aiheuttaa kaikenlaista harmia.

Take your dishing tool and check the wheel. If the locknut protrudes further on one side than the other then spokes on that side will need tightening to pull the rim over and push the axle back. This takes some getting used to and you can easily adjust the wrong side which makes the dish go worse. It doesn’t need much tightening to correct dishing errors, start with half a turn and you will be surprised how far the rim will move. Correcting small dishing errors will often require a fraction of a turn and you can easily over correct it.

It’s normal to correct dish by tightening one of the sides but if you are concerned about getting the spokes too tight then you can slacken the spokes on the other side to achieve the same result.
Haarukkaa tai keulaa en muuten kyllä käyttäisi dishingin mittaamiseen vaan tekisin suosiolla dishing toolin pätkästä kakkosnelosta.
 
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
60
Hakusessa sähköavusteinen pyörä:

-vanhemmalle naiselle
-ei mikään rimpula
-keskimoottorilla mielellään
-romutuspalkkio on tonnin mutta eihän sillä saa kuin etuvetojopon. Mielettömästi sen yli ei ole käyttömäärän takia järkeä maksaa mutta järkevissä määrin kuitenkin.
Mites nuo Bilteman mallit? Ei minkäänlaista kokemusta näistä mutta eiköhän ne huoltamalla ajokunnossa pysy.

Esim. Sähköpolkupyörä City Mellow 28" 7 vaihdetta
 
Liittynyt
12.04.2018
Viestejä
1 324
Mites nuo Bilteman mallit? Ei minkäänlaista kokemusta näistä mutta eiköhän ne huoltamalla ajokunnossa pysy.

Esim. Sähköpolkupyörä City Mellow 28" 7 vaihdetta
Tämähän onkin tyyliltään saman henkinen kuin katselemani Helkama e7. Toisena vaihtoehtona on ollut e-Aino niin ikään Helkamalta.


Onko tuo Helkama sen 600e lisäpanoksen arvoinen, onkin sitten se jäljelle jäävä kysymys. Merkittävin erohan täytyy olla tuo moottori. Onko toista olemassa 10v päästä vaikkei ajaisikaan, miten akun kanssa käy, ero väännössä sekä toimintamallissa pistää miettimään.

Onkohan jossain kokemuksia luettavissa?
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
226
En kyllä missään nimessä ottaisi sekalaiseen "ei harrastajan" ajoon, mitään halvemman puoleista ketjuvaihteistoa.
Eli ehdottomasti tuo Helkama missä napavaihde, niin jää paljon murheita pois, kunhan edes joskus muistaa ketjua voidella.
 
Liittynyt
12.04.2018
Viestejä
1 324
En kyllä missään nimessä ottaisi sekalaiseen "ei harrastajan" ajoon, mitään halvemman puoleista ketjuvaihteistoa.
Eli ehdottomasti tuo Helkama missä napavaihde, niin jää paljon murheita pois, kunhan edes joskus muistaa ketjua voidella.
Kyseessä ei tosiaan millään tasolla ole kyse harrastamisesta, vaan ihan käyttöesineestä ja sekin käyttö olisi varmaan melko vähäistä ja pelkästään kesäaikaan.

Onko siis niin, että tuo Bilteman oma vaatii perehtyneisyyttä ja säännöllistä huoltoa? Epäilyttää myös se osien saanti aina noissa off-brändeissä.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
226
Kyllähän nuo ketjuvaihteisen ketjut paskastuu nopeasti, alkaa rutiseaan vinkumaan ja vaihtamaan huonommin.
Sitten menee siihen hermo ja ajamisesta ilo. Eli napavaihdetta vaan suosiolla, vielä kun olisi hihnalla :)
 
Liittynyt
12.04.2018
Viestejä
1 324
Kyllähän nuo ketjuvaihteisen ketjut paskastuu nopeasti, alkaa rutiseaan vinkumaan ja vaihtamaan huonommin.
Sitten menee siihen hermo ja ajamisesta ilo. Eli napavaihdetta vaan suosiolla, vielä kun olisi hihnalla :)
Itseäni on kiehtonut aina kardaani pyörässä.

Eipä taida löytyä näillä spekseillä pyörää tuossa 1500e budjetissa?
 
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
1 483
Itseäni on kiehtonut aina kardaani pyörässä.

Eipä taida löytyä näillä spekseillä pyörää tuossa 1500e budjetissa?
Pitää aikalailla tilailla alibabasta tai rakentaa itse, jos haluaa tuohon hintaan hihnavedon. Halvalla pääsee, jos ostaa käytetyn hihnavetoisen polkupyörän ja asentaa siihen Bafangin 250W etunapamoottorin.
 
Liittynyt
12.04.2018
Viestejä
1 324
Pitää aikalailla tilailla alibabasta tai rakentaa itse, jos haluaa tuohon hintaan hihnavedon. Halvalla pääsee, jos ostaa käytetyn hihnavetoisen polkupyörän ja asentaa siihen Bafangin 250W etunapamoottorin.
Joo, eipä tässä mitään rakentelua ole tiedossa enkä ole siis hihnavetoa etsimässäkään. Ihan noilla alkuperäisillä spekseillä pyörä haussa :)
 

?..

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.04.2018
Viestejä
3 125
Kävin heittää kiekan samalla kun kävin kaupassa. Spandeksit ja sähköpojat loisti poissaolollaan. Oli mukava sää pyöräillä.

Tämä ketju enemmän varustekilpailua, kuin kuntoilua.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
1 527
Minulle pyöräily ei ole kuntoilua pelkästään. Se tulee ehkä kolmantena listassa. Ensimmäinen on hauskanpito ja ajotaitojen kehitys, toisena paikasta toiseen liikkuminen ja luonnossa liikkuminen, kolmantena kuntoilu.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 147
Onhan se myös hyvä että keskustellaan fillareista, osista, projekteista, huolloista kuin pelkästään kierrosajoista.
 
Liittynyt
23.05.2017
Viestejä
1 212
Kävin heittää kiekan samalla kun kävin kaupassa. Spandeksit ja sähköpojat loisti poissaolollaan. Oli mukava sää pyöräillä.

Tämä ketju enemmän varustekilpailua, kuin kuntoilua.
Eli mitä? Tosi pyöräilijää ei kiinnosta pyörän mitkään ominaisuudet tai tekniikka?
Mitään varustekilpailua en ole huomannut.
Jos joku haluaa wattikammet ja kuiturungon niin ainakaan minä en ota sitä jonain kilpailuna, johon minun pitäisi vastata, enkä koe sen olevan itseltäni pois.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
150
Sähköpyörää työmatka-ajoon hankkimassa, ja runkokoko mietityttää. Olen ns. persjalkainen, eli pituutta 182, mutta jalan sisämitta 82cm. Canyonin pyöriä olen katsellut, ja laskurin (seka canyonin chatin) mukaan M koko olisi minulle sopiva, mutta jotenkin huolettaa, että se jää rungon puolesta lyhyeksi. Onko muilla persjalkaisilla kokemuksia?
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
363
Ohjaamoa saa yleensä kauemmaksi pidemmällä ohjainkannattimella. Mikä Canyon malli kyseessä? Kannatta myös katsoa saako niitä ennen syksyä...
 
Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
639
Sähköpyörää työmatka-ajoon hankkimassa, ja runkokoko mietityttää. Olen ns. persjalkainen, eli pituutta 182, mutta jalan sisämitta 82cm. Canyonin pyöriä olen katsellut, ja laskurin (seka canyonin chatin) mukaan M koko olisi minulle sopiva, mutta jotenkin huolettaa, että se jää rungon puolesta lyhyeksi. Onko muilla persjalkaisilla kokemuksia?
Itse 179cm lyhyt ja 81cm inseam. Canyonin S/M kokojen välissä. Roadliteä olen kokeillut M koossa ja hyvältä tuntui. Vahva mutu että Canyonin M sopii sinulle oikein hyvin. Hyvin siellä tuntuu laskuri sekä aspa osuvan oikeaan.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
150
Ohjaamoa saa yleensä kauemmaksi pidemmällä ohjainkannattimella. Mikä Canyon malli kyseessä? Kannatta myös katsoa saako niitä ennen syksyä...
Pathlite:ON 7. Näyttää nyt loppuneen, mutta pitäisi tulla lisää ensi kuussa.

Itse 179cm lyhyt ja 81cm inseam. Canyonin S/M kokojen välissä. Roadliteä olen kokeillut M koossa ja hyvältä tuntui. Vahva mutu että Canyonin M sopii sinulle oikein hyvin. Hyvin siellä tuntuu laskuri sekä aspa osuvan oikeaan.
Ookei, eiköhän se M ole sitten sopiva minulle, kiitoksia vastauksista.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 319
Sähköpyörää työmatka-ajoon hankkimassa, ja runkokoko mietityttää. Olen ns. persjalkainen, eli pituutta 182, mutta jalan sisämitta 82cm. Canyonin pyöriä olen katsellut, ja laskurin (seka canyonin chatin) mukaan M koko olisi minulle sopiva, mutta jotenkin huolettaa, että se jää rungon puolesta lyhyeksi. Onko muilla persjalkaisilla kokemuksia?
Mä olen sua sentin lyhyempi kokonaisuudessaan sekä jalan puolesta, ja kantapään kautta oppinut että kannattaa ostaa tarpeeksi pieni pyörä. Itse sanoisin että mieluummin vähän snadi kuin vähän iso.

Yks asia mihin myös kannattaa kiinnittää huomiota on pyörän stand over height (suomeksi taitaa olla vaakaputken korkeus), jos se on useita senttejä pidempi kuin sun jalka niin et pysty seisomaan fillari pystyssä jalkojen välissä.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
632
Sähköpyörää työmatka-ajoon hankkimassa, ja runkokoko mietityttää. Olen ns. persjalkainen, eli pituutta 182, mutta jalan sisämitta 82cm. Canyonin pyöriä olen katsellut, ja laskurin (seka canyonin chatin) mukaan M koko olisi minulle sopiva, mutta jotenkin huolettaa, että se jää rungon puolesta lyhyeksi. Onko muilla persjalkaisilla kokemuksia?
Itse 183/83 eli vain sen 1cm pidempi. Itsellä Canyon Neuron koossa L. Juuri sopiva. Roadlitea kokeilin joskus koossa M ja jotenkin tuntui pieneltä.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 147
175cm ja M kokoinen Grand Canyon joka tuntuu just sopivalta, en kaipaa niinkään ketterää kikkapyörää. Mahtuu seisomaan file jalkojen välissä. Ruumiinrakenne lähinnä kyykkytunkki kuin gaselli.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
248 186
Viestejä
4 329 609
Jäsenet
72 148
Uusin jäsen
yasj

Hinta.fi

Ylös Bottom