Pyöräily

Liittynyt
23.08.2019
Viestejä
113
Se ois nyt kesikset vaihdettu YT Jefsyynkin. Pientä tuskaa oli saada tubeleksena nousemaan, mutta nyt muutaman tunnin "tauon" jälkeen pomppas heti vanteelle. Ihanat äänet kun napsahtelee paikoilleen....
Kesemmällä kuitenkin laiskottaa, ettei eturengasta tule vaihdettua pitävämpään satunnaisia parkki ajoja varten, niin eteen päätyi varastossa ollut High Roller II 2.4" ja taakse sama tuttu Rekon 2.6"

Keväälle haaveena olisi tehdä ½ päivän ajuja jostain hieman kauempaa kotia kohti tai muita vastaavia etaeppeja käyttäen apuna polkuja, tien pohjia ja kaikkea mitä tulee vastaan. Karkea reittisuunittelu enakkoon, mutta lopullinen reitti sitten maaston mukaan.
 
Liittynyt
10.11.2018
Viestejä
83
Mitäs maastopyörää suosittelette XXL:stä n tonnilla? Oon kattonu tota XC290 Prota. Tosiaan pitäs XXL:stä löytyä. Lähinnä kiinostaa hyvä hinta/laatusuhde.

Tätä siis katsellut:

Pituutta löytyy 182cm ja painoa 78 kg. Lähinnä satunnaisia 5-15km lenkkejä maastossa ja maantiellä.
 

Incredible Buff

Suosittelen maastohiihtoa
Team Apple
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 417
Kona kahunaa on kehuttu hyväksi, ok osatki siinä on.
Itseä kyllä hirvittäisi tuo Sram hinnat alkaen Eagle. Vielä GX-sarjan takavaihtaja on aika heppoista tekoa niin mitä tuolta pari sarjaa alempana olevalta voi odottaa. Pelkkää muovia?
 

Kamsi

Team R&T
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
299
Mitä hybridipyörää suosittelisitte noin 600€ budjetilla? Löytyykö tuolla hinnalla pyörää missä osat ovat metallia eikä ensimmäisen sadan kilometrin jälkeen pitäisi viedä pyörää huoltoon?
 

an13

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
712
Painetaan hinta alas ja saadaan tarvikemyyntiä kun seisontajalan, lukon, tarakan, valon, lokarit voi myydä lisähintaan. Ja jos nuo kaikki olisi kiinni niin se olisi kai "trekking" pyörä sitten.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 163
Miksiköhän XXL:n hybridipyörissä ei ole lokareita?
Aika monetkin firmat myy hybridejä ilman lokareita ja tarakoita, ei sinänsä mitenkään epätyypillistä...

Ja sillä saadaan ”listahinta” alemmas tarjoushaukkoja varten ja sitten näppärästi lisämyyntiä paremmalla katteella tarvikkeista ja palveluista (myydään asennettuna).
 

Kamsi

Team R&T
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
299
Mitenkäs nämä alle 600 euron pyörät esimerkiksi Tunturin Active? vk.com olisi alle 600 euron lokareidenkin kanssa.
 
Liittynyt
06.04.2017
Viestejä
133
Pyöräkuume iski ja tekisi mieli hankkia jonkinlainen ratsu alle.

Budjetti on varsin maltillinen 300€.
Työmatka-ajoa tulee joka maanantai ja torstai noin 2 kilometriä asfaltilla. Myös satunnaista ajoa tulee viikonloppuna noin 1-15 kilometriä niin asfaltilla kuin maastossakin. Voisi ehkä uuden pyörän myötä huvittaa ajella enemmänkin ja vielä enempi vaihtelevissa maastoissa.

Tähän asti on poljettu vanhalla nopsan mummopyörällä kaikki ajot viimesen kymmenen vuoden ajan, mutta alkaa jo vähän tympäsemään. :rofl2:

Kysymys onkin, että mitä lähteä etsimään tuolla summalla ja noilla ajomäärillä? Saako kolmellasataa mitään kelvollista, vai jatkanko vaan vanhalla mummopyörällä ja laitan säästyneet rahat johonkin turhempaan?
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
11 123
Miksiköhän XXL:n hybridipyörissä ei ole lokareita?
Jotta käyttäjän ei ole pakko ottaa niitä, jos ei halua niitä.

Ne on lisävaruste. Jos ne lokarit haluaa, ne saa kyllä siihen pyörään ostettua sen pyörän mukana ja liike kyllä tällöin asentaakin ne.

Ihan sama melkein kaikissa >300 euron pyörissä, liikkeestä riippumatta.

Yli tonnin pyörät tulee myös käytännössä aina ilman polkimia, jotta ostaja voi valita itselleen mieluisat polkimet.
 
Liittynyt
04.01.2017
Viestejä
156
Miksiköhän XXL:n hybridipyörissä ei ole lokareita?
Kun kävin katselemassa ja testiajamassa pyörää xxl:ssä pari vuotta sitten niin myyjä kyllä sanoi, että lokasuojat ja tavaratelineet laitetaan kaupanpäälle jos sellaiset haluaa.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
757
Pyöräkuume iski ja tekisi mieli hankkia jonkinlainen ratsu alle.

Budjetti on varsin maltillinen 300€.
Työmatka-ajoa tulee joka maanantai ja torstai noin 2 kilometriä asfaltilla. Myös satunnaista ajoa tulee viikonloppuna noin 1-15 kilometriä niin asfaltilla kuin maastossakin. Voisi ehkä uuden pyörän myötä huvittaa ajella enemmänkin ja vielä enempi vaihtelevissa maastoissa.

Tähän asti on poljettu vanhalla nopsan mummopyörällä kaikki ajot viimesen kymmenen vuoden ajan, mutta alkaa jo vähän tympäsemään. :rofl2:

Kysymys onkin, että mitä lähteä etsimään tuolla summalla ja noilla ajomäärillä? Saako kolmellasataa mitään kelvollista, vai jatkanko vaan vanhalla mummopyörällä ja laitan säästyneet rahat johonkin turhempaan?
Katso käytettyjä, jos löytyisi sopivia.
 
Liittynyt
12.01.2018
Viestejä
318
Itseä kyllä hirvittäisi tuo Sram hinnat alkaen Eagle. Vielä GX-sarjan takavaihtaja on aika heppoista tekoa niin mitä tuolta pari sarjaa alempana olevalta voi odottaa. Pelkkää muovia?
Nuitapa ne näkyy järkiään oleva nuissa budjetti pyörissä, aikasa kestää ja vaihtaa sitte paremman tilalle kun laukiaa.
 

Kamsi

Team R&T
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
299
Olisiko muita suositteluja hybridipyöräksi? XXL:n tarjous meni hieman ohi noita lisäosia ihmetellessä.
 
Liittynyt
08.03.2017
Viestejä
584
Onko joku perusteltu syy, että noissa ihan 1000€ hybrideissäkin on 3x vaihteisto ja pomppukeppi keulana?
 

ravallo

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 369
Onko joku perusteltu syy, että noissa ihan 1000€ hybrideissäkin on 3x vaihteisto ja pomppukeppi keulana?
Ei. Nuo on varmaan se pääasiallinen syy miksi hybridillä on pyörätyyppinä niin paska maine.

Mut ei niitä ihan kaikkiin hybrideihin onneksi tungeta.
 
Liittynyt
02.03.2017
Viestejä
548
Yli tonnin pyörät tulee myös käytännössä aina ilman polkimia, jotta ostaja voi valita itselleen mieluisat polkimet.
Näinhän se menee. Kalliimmissa fillareissa soisi myös satulan osalta poisjättömahdollisuutta tai vähintäänkin valinnan varaa, sikäli kun noita käyttämättömiä ensiasennussatuloita näkee melko usein myytävän Fillaritorin puolella.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 203


IMG_20200330_132925.jpg


On se hienoa kun kausi alkaa ihan toden teolla. Nyt alkaa ryteiköt olla jo niin kuivia ettei joka paikka ole yltä päältä savessa. SUP:lla tämän kevään parhaat fiilikset kun nuotiopaikalla pääsi vähän inkivääriolutta vetäseen. Muutama tuollainen 30km lenkki pelkkää metsäpolkua jyräämällä pistää hymyn korviin. Nyt vielä kun pääsis johonkin rinteeseen oikein kunnolla syöttämään täpärillä ja vähän vielä kelit lämpenis niin vois olla vaikka 10h päivässä pihalla fillarin kanssa. Sen jälkeen illalla auton rattiin cruisingia suihkusta tulleena. Mikäs sen parempaa lämpiminä kesäiltoina.

Kuvat liittyy :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.10.2018
Viestejä
2 533
Nyt loppukeväästä tulee 6 vuotta ja noin 12000km täyteen Inseran ritsalla. Ennakkoluuloista (fillarifoorumin) huolimatta on kyllä ollut hintaisekseen (2014 uutena ~700€) pätevä peli maastopoluilla. Jarrupalat sekä ketjut vaihtanut kerran vuodessa ja nyt toinen takapakka menossa, eikä ole pahemmin muuta huoltoa tarvinnut tehdä.
IMG_7181.jpeg
 
Liittynyt
16.01.2019
Viestejä
719
Olisiko muita suositteluja hybridipyöräksi? XXL:n tarjous meni hieman ohi noita lisäosia ihmetellessä.
Hybridipyöriä on niin miljoona että kai vaikea suositella mitään spesifiä. Monesti kauppa kokoaa omat pyöränsä niin valmiita malleja ei edes ole referoitavaksi. Muutama vuosi takaperin puolisolle etsittiin max 500e hybridiä niin paras lopputulos oli googlettaa Shimanon osasarjojen hierarkia ja pyöräliikkeistä selailla tarjontaa. Ja ihan oikeista pyöräliikkeistä, ei xxl/intersport/prisma (alennukset tietty eri juttu). Sillon oli fiilis että pyörään oli lyöty yksi vähän parempi osa ja sen varjolla ratsastettiin mainostaessa vaikka muut palikat ihan alinta mahdollista. Lopulta espoon jostain fillarikaupasta löyty halvemmalla ja paremmilla osilla kun isoista kaupoista.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
322
Olisi hankinnassa n.1000€ jäykkäperämaasturi, tällä hetkellä kisaa johtaa tämä:
Grand Canyon AL SL 7.0

Mietteitä, risuja ja ruusuja? Tokihan muitakin vaihtoehtoja mielellään katsoisin jos teiltä tulee ehdotuksia.
Edit. Niin ja joku fiksaatio on nyt iskenyt että pitää olla 29" renkaat.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
345
Nyt loppukeväästä tulee 6 vuotta ja noin 12000km täyteen Inseran ritsalla. Ennakkoluuloista (fillarifoorumin) huolimatta on kyllä ollut hintaisekseen (2014 uutena ~700€) pätevä peli maastopoluilla. Jarrupalat sekä ketjut vaihtanut kerran vuodessa ja nyt toinen takapakka menossa, eikä ole pahemmin muuta huoltoa tarvinnut tehdä.
Iso peukku tälle. Kyllä ne "paskatkin" osat kestää jos niistä pitää huolta. Ootko keulaa huoltanut? Tulee mukavasti herkkyyttä takaisin kun rasvaa ja vaihtaa öljyt.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
345
Olisi hankinnassa n.1000€ jäykkäperämaasturi, tällä hetkellä kisaa johtaa tämä:
Grand Canyon AL SL 7.0

Mietteitä, risuja ja ruusuja? Tokihan muitakin vaihtoehtoja mielellään katsoisin jos teiltä tulee ehdotuksia.
Edit. Niin ja joku fiksaatio on nyt iskenyt että pitää olla 29" renkaat.
Posti/suoramyyntipyöristä Radon Cragger, 65 asteen keulakulmalla ei pitäs niin helposti tangon yli lentää jos tykkää teknisestä maastosta, selkeänä miinuksena Canyoniin on SX-osasarja. Ragleyltä löytyy vastaavia pyöriä, kuten Big Al.
Kivijalasta Orbea Alma tai Radonin tapaan vähän agressiivisemmalla geometrialla Laufey tai sitten Kona Honzo. Mutuilen että Trekiltäkin löytyy niin XC kuin trail jäykkistä. Kivijalan hinnoista saa yleensä neuvoteltua sen 10% pois. Ehkä taittuu silti enemmän suoramyyntipuolelle tuolla budjetilla.

Tossa hintaluokassa joudutaan tekeen niin paljon kompromisseja, että itse pitäisin pääasiallisena valintakriteerinä runkoa, sen geometriaa ja ominaisuuksia. Loput kalut voi vaihtaa sitä mukaa kun ne jää polun varteen tai tekee vain mieli. Pääasia että pääsee ajaan :D
 
Liittynyt
17.11.2016
Viestejä
46
Mitähän kamaa laittaisi tilalle kun Canyonin paketista ei löytynyt asennustahnaa stemmin kiinnitykseen?
 
Liittynyt
23.01.2017
Viestejä
1 575
Itseä kyllä hirvittäisi tuo Sram hinnat alkaen Eagle. Vielä GX-sarjan takavaihtaja on aika heppoista tekoa niin mitä tuolta pari sarjaa alempana olevalta voi odottaa. Pelkkää muovia?
Oon kyllä tosta GX:stä erimieltä. Mulla on kahdessa pyörässä GX vaihteisto ja saa runtua ihan huolella. Kerran olen yhden rissan laakerin puhdistanut, mutta muuten ei mitään vikoja. Kolhujakin on tullut ihan kiitettävästi. Pesen nuo kyllä kerran vuodessa ultraäänipesurissa ja muutenkin huollan pyörät säännöllisen epäsäännöllisesti. Shimanon puolelta Sram:n GX vertautuu mun mielestä XT tasoon. GX:sta paremmat osat on jo täysin kilpa-ajoon kelpaavia. Varmasti GX:lläkin ajetaan kilpaa endurossa tai muissa MTB kisoissa entry levelillä, mutta ne XX1 sarjat on sitten niille, ketkä tavoittelee toistuvasti kiiltävimpiä pokaaleja ja treenaavat määrätietoisesti ja tavoitteellisesti. Omissa vehkeissä on ollut XT, SLX, GX, X9 ja X0 palikoita. Tuttujen vehkeistä on tuntumaa XTR, XX1 ja NX osista. Oon aina suositellut, että jos vähänkin tuntuu siltä, että haluaa ryskyttää täysillä, mutta kisaaminen ei välttämättä kiinnosta, niin XT tai GX. Jos taas täysillä ajaminen ei niin kiinnosta, niin NX tai SLX riittää. Kisoihin sitten niin kalliit komponentit kuin lompakko vaan kestää.
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 514
Olisiko muita suositteluja hybridipyöräksi? XXL:n tarjous meni hieman ohi noita lisäosia ihmetellessä.
Itse hommasin juuri tämmöisen kun pläräsin tarjontaa. Halusin viedä rahani mieluummin pikkufirmaan kuin jättiketjuun. Hyvä palvelu ja sai heittää kunnon lenkin useammalla pyörällä jotta sopiva löytyy. Eivät tuputtaneet suu vaahdossa kalleinta vaan kysyttiin tarve ja sitten esiteltiin ehdokkaita, joita sai kokeilla. En löytänyt itselleni perusteluja kalliimmalle kun ajelutkin on satunnaista. Ja kyllähän tuolla ihan lenkkiäkin ajelee. Jos myöhemmin tulee tarvetta niin tuotahan voi sitten parannella kun runko on ihan ok: kevyt ja jämäkkä. Metsään sitten jotain ihan muuta laitetta.
 

Incredible Buff

Suosittelen maastohiihtoa
Team Apple
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 417
Oon kyllä tosta GX:stä erimieltä. Mulla on kahdessa pyörässä GX vaihteisto ja saa runtua ihan huolella. Kerran olen yhden rissan laakerin puhdistanut, mutta muuten ei mitään vikoja. Kolhujakin on tullut ihan kiitettävästi. Pesen nuo kyllä kerran vuodessa ultraäänipesurissa ja muutenkin huollan pyörät säännöllisen epäsäännöllisesti. Shimanon puolelta Sram:n GX vertautuu mun mielestä XT tasoon. GX:sta paremmat osat on jo täysin kilpa-ajoon kelpaavia. Varmasti GX:lläkin ajetaan kilpaa endurossa tai muissa MTB kisoissa entry levelillä, mutta ne XX1 sarjat on sitten niille, ketkä tavoittelee toistuvasti kiiltävimpiä pokaaleja ja treenaavat määrätietoisesti ja tavoitteellisesti. Omissa vehkeissä on ollut XT, SLX, GX, X9 ja X0 palikoita. Tuttujen vehkeistä on tuntumaa XTR, XX1 ja NX osista. Oon aina suositellut, että jos vähänkin tuntuu siltä, että haluaa ryskyttää täysillä, mutta kisaaminen ei välttämättä kiinnosta, niin XT tai GX. Jos taas täysillä ajaminen ei niin kiinnosta, niin NX tai SLX riittää. Kisoihin sitten niin kalliit komponentit kuin lompakko vaan kestää.
Niin onko sulla 11spd vai 12spd Eagle?
 
Liittynyt
15.12.2018
Viestejä
409
Teini-ikäisen pojan maastopyörään/hybridiin pitäisi hommata uudet renkaat. Nyt siinä on jotkut ostettaessa ollet Mitas merkkiset erittäin leveät, jotka vaikuttavat todella surkeilta, etenkin pistosuojaukseltaan.

Hinta edellä lähinnä mennään, kunhan saisi vähintään kohtuullisen hyvän pistosuojauksen ja kohtuuhyvän rullaavuuden. Lähinnä asfalttiajoa, jonkun verran hiekkatietä, joten lähdetään vähäsen kapeammilla, kuin nyt alla olevat 58 milliset.

Meneekö pahasti metsään jos ostaa esim,. nämä continentalin ride tourit ~15€ kappalehintaan näillä kriteereillä?
Continental Ride Tour 28" 47-622 harmaa ulkorengas | Karkkainen.com verkkokauppa
 
Liittynyt
23.05.2017
Viestejä
1 176
Teini-ikäisen pojan maastopyörään/hybridiin pitäisi hommata uudet renkaat. Nyt siinä on jotkut ostettaessa ollet Mitas merkkiset erittäin leveät, jotka vaikuttavat todella surkeilta, etenkin pistosuojaukseltaan.

Hinta edellä lähinnä mennään, kunhan saisi vähintään kohtuullisen hyvän pistosuojauksen ja kohtuuhyvän rullaavuuden. Lähinnä asfalttiajoa, jonkun verran hiekkatietä, joten lähdetään vähäsen kapeammilla, kuin nyt alla olevat 58 milliset.

Meneekö pahasti metsään jos ostaa esim,. nämä continentalin ride tourit ~15€ kappalehintaan näillä kriteereillä?
Continental Ride Tour 28" 47-622 harmaa ulkorengas | Karkkainen.com verkkokauppa
https://m.bikester.fi/schwalbe-hurricane-performance-clincher-tyre-28x160-addix-1102481.html

https://m.bikester.fi/tarjoukset/polkupyoran-osat/350245.html
 
Liittynyt
02.03.2017
Viestejä
548
Mitähän kamaa laittaisi tilalle kun Canyonin paketista ei löytynyt asennustahnaa stemmin kiinnitykseen?
Eikö Canyoneissa ole stemmiä valmiiksi kiinnitettynä kaulaputkeen? Kaikissa fillareissa, jotka olen postimyynnin kautta tilannut, on ollut stemmi valmiiksi kiinnitettynä.
 
Liittynyt
29.07.2019
Viestejä
178
Canyonilla on stemmi kiinnitettynä kaulaputkeen, mutta ei ohjaustankoon. Itselläni tuli kyllä tahnat mukana viime syksynä, vaikka onkin alumiinirunko. Mutta eipä sitä tuohon varmaan tarvitse.

Edit. Aivan, tahna tuli varmaan siitä syystä kun on hiilikuituinen satulatolppa.
 
Liittynyt
02.03.2017
Viestejä
548
Itsellä on maantiefillarissa teräksinen runko ja hiilikuituinen satulatolppa... Olisikohan tuohon väliin pitänyt pistää tuota tahnaa? Ainakin nyt ensimmäisen 1000 km kokemuksella tolppa on pysynyt liikkumattomana, joten siltä osin ei liene mitään akuuttia tarvetta.
 
Liittynyt
23.05.2017
Viestejä
1 176
Kuitunen pysyy kyllä ilman sitä tahnaakin. Tahnalla hieman paremmin. Jos nyt jeesustellen vetää momenttiavaimella vaan sen 5Nm pultteihin niin ei välttämättä pysy.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
345
Itsellä on maantiefillarissa teräksinen runko ja hiilikuituinen satulatolppa... Olisikohan tuohon väliin pitänyt pistää tuota tahnaa? Ainakin nyt ensimmäisen 1000 km kokemuksella tolppa on pysynyt liikkumattomana, joten siltä osin ei liene mitään akuuttia tarvetta.
Teräksen ja hiilikuidun kanssa ongelma ei ole kitkan puute vaan epoksin ja teräksen reagointi keskenään. Se jää siihen aika hyvin kiinni. Meinasi jäädä teräsgraveli ostamatta kun myyjä ei saanutkaan tolppaa irti vaa rikkoi sen yrittäessään vaihtaa alkuperäistä alutolppaa takaisin. Laimealla hapolla (kokiksella) sekin lopulta irtosi.
 
Liittynyt
23.04.2018
Viestejä
105
Meni XXL:n White-kamppis ohi mutta katsoin että siellä olisi tällä hetkellä Ghost Square Cross tarjouksessa.
Nopealla vilkaisulla näyttää ihan näppärältä munamankelilta, mutta onko tästä foorumin asiantuntijoilla muuta näkemystä?

 
Liittynyt
23.08.2019
Viestejä
113
Ihan vinkkinä, että tuossa hintaluokassa etsi pyörä missä ei ole joustohaarukkaa. Noilla ei saa kun painoa keulaan ja huonot ominaisuudet.
 
Liittynyt
02.03.2017
Viestejä
548
Teräksen ja hiilikuidun kanssa ongelma ei ole kitkan puute vaan epoksin ja teräksen reagointi keskenään. Se jää siihen aika hyvin kiinni. Meinasi jäädä teräsgraveli ostamatta kun myyjä ei saanutkaan tolppaa irti vaa rikkoi sen yrittäessään vaihtaa alkuperäistä alutolppaa takaisin. Laimealla hapolla (kokiksella) sekin lopulta irtosi.
Hyvä, että tuli puheeksi :cool: Täytyykin pistää seuraavaan tilaukseen mukaan tuota asennustahnaa.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
322
Posti/suoramyyntipyöristä Radon Cragger, 65 asteen keulakulmalla ei pitäs niin helposti tangon yli lentää jos tykkää teknisestä maastosta, selkeänä miinuksena Canyoniin on SX-osasarja. Ragleyltä löytyy vastaavia pyöriä, kuten Big Al.
Kivijalasta Orbea Alma tai Radonin tapaan vähän agressiivisemmalla geometrialla Laufey tai sitten Kona Honzo. Mutuilen että Trekiltäkin löytyy niin XC kuin trail jäykkistä. Kivijalan hinnoista saa yleensä neuvoteltua sen 10% pois. Ehkä taittuu silti enemmän suoramyyntipuolelle tuolla budjetilla.

Tossa hintaluokassa joudutaan tekeen niin paljon kompromisseja, että itse pitäisin pääasiallisena valintakriteerinä runkoa, sen geometriaa ja ominaisuuksia. Loput kalut voi vaihtaa sitä mukaa kun ne jää polun varteen tai tekee vain mieli. Pääasia että pääsee ajaan :D
Näistä kiinnitti huomion Orbea alma h50, tätä olisi ainakin kokeiltavana paikallisessa liikkeessä. Kattelin että tuosta on näköjään olemassa h30 malli joka on satkun kalliimpi, onko tuo satkun arvoinen päivitys?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 108
Teräksen ja hiilikuidun kanssa ongelma ei ole kitkan puute vaan epoksin ja teräksen reagointi keskenään. Se jää siihen aika hyvin kiinni. Meinasi jäädä teräsgraveli ostamatta kun myyjä ei saanutkaan tolppaa irti vaa rikkoi sen yrittäessään vaihtaa alkuperäistä alutolppaa takaisin. Laimealla hapolla (kokiksella) sekin lopulta irtosi.
Kiitos, opin jotain uutta. Ostin tänä vuonna uuden pyörän ja ihmettelin aiemmin miksi satulatolppaan on laitettu jotain mönjää. Googlasin, niin hiilikuituahan se on. :tup:
 

an13

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
712
XXL White hybrideissä se hyvä puoli että tuovat noita ei-keulajousitettuja myös edulliseen hintaluokkaan, kun monessa ns merkissä yritetään markkinoida jousituksella ja lopputulos huonompi.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 839
XXL White hybrideissä se hyvä puoli että tuovat noita ei-keulajousitettuja myös edulliseen hintaluokkaan, kun monessa ns merkissä yritetään markkinoida jousituksella ja lopputulos huonompi.
Sehän kunnollinen keulajuosi taitaa maksaa sen 500+ euroa. Eli alle tuhannen euron hintaluokan uudissa pyörissä se keulajousi on kasa paskaa ja paremman pyörän saa kun sen jättää pois.

Jos budjetti on alle 500 euroa niin käytetyt pyörät ovat silloin usein harkinnan arvoinen vaihtoehto. Itsekkin pari viikkoa sitten ostin 150 euron hinnalla Trekin jäykkäkeulaisen hybridin arkiajoon. Voimasiirtona vielä Deore sarja. Parin sadan kilometrin kokemuksen perusteella hintaisekseen hyvä peli. Runkonumeron perusteella selvittelin ettei ole varastettu ja myyjäkin ammattinsakin perusteella vaikutti siltä että hämmästyisin jos varastettuja pyöriä trokaisi.

Tori.fi sivuston pyöräilmoituksia selatessa muutama pyörä oli kyllä sellainen että hämmästyisin jos eivät olisi varastettuja. Tyyliin parin tonnin arvoista pyörää myy parilla sadalla, nimi viittaa erääseen etniseen vähemmistöön, numerona prepaid tai sitten pelkkä sähköposti ja esiteltäisiin jossain sovitussa paikassa pyörää ja jäänyt vielä "ylimääräiseksi" pyörä.
 
Liittynyt
20.10.2018
Viestejä
2 533
Iso peukku tälle. Kyllä ne "paskatkin" osat kestää jos niistä pitää huolta. Ootko keulaa huoltanut? Tulee mukavasti herkkyyttä takaisin kun rasvaa ja vaihtaa öljyt.
Eikä edes nyt ihan paskimpia osia, sillä tuo Deore-vaihteistokin on toiminut unelman lailla vain pienellä hienosäädöllä ja sekin säätö lähinnä etuvaihtajassa. Vaihdot ovat kuitenkin tarkat ja nopeat. Enemmän on joutunut maantiepyörän 105:n kanssa säätämään. Keulalle en ole tehnyt oikeastaan yhtään mitään, mutta hyvin on toiminut. Kovalla alustalla ajan aina keula lukittuna ja maastossa vapautettuna. Toistaiseksi ainakin ottaa iskut vastaan hyvin ja juurakossakin ajo tuntuu ihan miellyttävän tasaiselta.
 
Liittynyt
23.05.2017
Viestejä
1 176
Jos on mankeliinsa tyytyväinen niin hyvä.
Mutta onhan halpa jousikeula aika karmea, kun on ilmalla ajanut. Ja kun on jollakin edullisella ilmakeulalla ajanut niin huomaa ison eron taas kun vaihtaa kalliimpaan ja järeämpään.
Mutta kukin investoi sen mitä investoi. Pääasia että harrastaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
345
Jos on mankeliinsa tyytyväinen niin hyvä.
Mutta onhan halpa jousikeula aika karmea, kun on ilmalla ajanut. Ja kun on jollakin edullisella ilmakeulalla ajanut niin huomaa ison eron taas kun vaihtaa kalliimpaan ja järeämpään.
Mutta kukin investoi sen mitä investoi. Pääasia että harrastaa.
Mulla on tällä hetkellä ainoana maasturina vm 2000 Tunturi Kayapo elastomeerikeulalla ja onhan se kauhea kun koettaa kovempaa ajaa, ei rebound vaimennusta, ei mitään. Pelkkä 20cm patkukka toisessa jalassa :D Ehkä jo ens viikolla tulee uus täpäri jossa Foxin Factoryä edessä ja takana, oppipahan arvostaan ilmajousitusta kun Kayapolla pari kk polki. Toisaalta taas, jos ei olis varaa ostaa täpäriä niin polkisin tuolla Kayapolla ilosesti koko kesän. Maastopyöräilyä se silti on ja maastopyöräily on hauskaa. :thumbsup:
 
Liittynyt
20.10.2018
Viestejä
2 533
Jos on mankeliinsa tyytyväinen niin hyvä.
Mutta onhan halpa jousikeula aika karmea, kun on ilmalla ajanut. Ja kun on jollakin edullisella ilmakeulalla ajanut niin huomaa ison eron taas kun vaihtaa kalliimpaan ja järeämpään.
Mutta kukin investoi sen mitä investoi. Pääasia että harrastaa.
Ilmajousitus on aika kova juurakkoisilla tai epätasaisilla poluilla ja pienissä pudotuksissa, ainakin mun ranteisiin ottaa huomattavasti enemmän kuin vieterikeula täysin vapautettuna. Täpäri olisi tuollaisessa maastossa parempi kuin tuo mun etujoustoritsa, mutta aikanaan ostin tuon pyörän ihan yleiskäyttöön ja työmatkapyöräilyynkin. Nykyään maantiepyörä korvannut sen ja tolla mennään sitten enemmän siellä metsässä mihin ainakin tällä amatööriharrastelulla se on ihan riittävä.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
322
Oma pyörän pohdinta johti Orbean Laufey h30 hankintaan, hieman tuo budjetti nousi odotettua enemmän mutta niinhän siinä yleensä käy. Parisen viikkoa pitäisi jaksaa odotella että pääsee ajelemaan.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 584
Viestejä
4 205 216
Jäsenet
70 921
Uusin jäsen
m4ke72

Hinta.fi

Ylös Bottom