Pyöräily

Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
54
KONA BIKES | MTB | MTB HARDTAIL | KAHUNA
Kona kahuna lähtis tuohon tonniin.

Trek x-caliber 9, muutama satanen lisää.

Trek roscoe 7

Radonis näyttäs olevan joku coil keula. Varmaan ihan pätevä vehje, ainahan komponentteja voi päivittää.

Itse varmaan lähtisin tuota konaa kokeilemaan.
 
Liittynyt
19.06.2017
Viestejä
756
On käytellyt nyt noin reilut vuodet päivät pyörääni, ja aloin tässä ennen varsinaisen "kauden" alkamista miettimään, että olisiko jotain noista kuluvista osista hyvä vaihtaa uusiin? Matkaa on kertynyt karkeasti arvioituna noin 1500-2000 km, en pidä siitä kovin tarkkaa kirjaa.

Mikään osa nyt ei varsinaisesti ole ilmoitellut itsestään, mutta kai tässäkin asiassa on parempi olla liikkeessä jo hyvissä ajoin.

Ketjut ilmeisesti niitä nopeiten kuluvia osia, joten ne nyt voisi kai ainakin tässä vaihtaa. Mitä noiden ostamisessa pitäisi nyt ottaa huomioon? Mikä ero on vaikka noilla alle 20€ ja yli 30€ ketjuilla? Olen tekemässä tilausta bike-discount.de, niin voisin samalla tilailla vaikka nuo ketjut(ja mahdollisesti muutakin), jos siellä on valikoimassa jotain hyväksi todettua mallia.
Niin, hyvä kysymys. Itse olen ratkaissut ongelman niin että käytän 10 euron pc1110 ketjuja ja vaihdan useammin.

On mennyt rikki maastossa kiviin ja sit ihan kulutukseen.

Niitä on iso kasa.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 047
Bike componentista jos tilaan muutakin niin mikä ketju Canyon AL 7.0 ? Ei tarvi liikaa HiFistellä.

Nykyisissä taitaakin olla 1x12 mutta tässä pari vuotta vanhassa vielä 2x11 tai 2x12. Jännää kun ei tiedä monta vaihdetta pyörässä on :rofl:
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
11 109
Tähän vielä että TM:n uusimmassa numerossa tulee perinteinen tonnin hybridit -vertailu, se kannattaa lukaista, noissa on ihan järkevää sisältöä (esm. ihan hyvää perusjuttua 1x voimansiirrosta yms). Tässä loppuarvosanat:

Whyte Shoreditch R7 *****
Canyon Pathlite 6.0 ****
Kona Dr Dew ****
Trek FX Sport 4 ****
Cannondale Quick 2 **
Orbea Vector 20 *


"Kenttäkokeidemme perusteella Cannondale ja Trek ovat vahvimmillaan maantieajossa ja ylämäissä, mutta ne pitivät puolensa myös kaupunkiajossa. Canyon on tietynlainen jokapaikanhöylä, joka ei ole ulkona elementistään missään ympäristössä, mutta ei toisaalta myöskään loista missään. Kona on leppoisampaan matkantekoon tehty pyörä, joka sopii esimerkiksi lyhyemmille työmatkoille rennon mitoituksen ja pystyn ajoasennon ansiosta. Orbean lyhyt runkomitoitus ja testin painavimmasta päästä olevat kiekot jättävät sen ryhmän hännille.

Joka osa-alueella selvimmin pinnalle nousi Whyte, jolla ajaa mielellään maantiellä ja kaupungissa, mutta kapeista renkaista huolimatta sillä pääsee yllättävän sujuvasti myös hiekkateillä."
En näe juuri mitään järkeä ostaa tuollaista "tonnin hybridiä".

1200 euron cyclocrossari vaan on niin paljon parempi pyörä, ja toimii aivan samoihin käyttötarkoituksiin(ja osaan niistä selvästi paremmin), ja niitä saa välillä tarjouksesta myös tuolla tonnilla.

Ja jos taas silti on hybridiä ostamassa (esim. koska sitä tarjousta ei tule vastaan ja se 1200 euroa on liika, tai jostain huonosta syystä haluaa suoratankoisen), niin erot 500 euron ja tonnin hybridien välillä on melko pienet. Sitten kannattaa säästää se toiset 500 euroa ja ostaa se 500 euron hybridi.

(Aikoinaan ostin 700 euron hybridin, ja se oli virhe)
 
Liittynyt
02.03.2017
Viestejä
547
Upgraden luulisi olevan mahdollinen, koska se taitaa olla pelkkä kahvan ja säiliön vaihto. Mutta moista tuskin tulee tarjolle ja Kärcherin hinnat tuntien siinä ei olisi oikeen järkeä.

Tiesit varmaan, että OC3:een saa myös lähes loputtoman säiliön imuletkulla. Isossa säiliössä ja imuletkussa omat hyvät ja huonot puolet. Pikkusäiliö menee pienempään tilaan ja letkulla saa loputtomasti vettä. Iso säiliö taas ei yleensä vaadi uutta täyttöä tai erillisten letkujen kanssa säätämistä.


Tuli taas todettua, että on tuo OC3 oiva peli näin kerrostaloasujalle.
Upgrade on varmastikin pesureitten rakenteen puolesta mahdollinen, mutta mitä pikaisesti selailin Kärscherin nettisivuja, niin siellä ei ainakaan ollut noita säiliöitä erillisinä lisävarusteina myynnissä.

Tuota letkuasiaa en tiennytkään! Voisi olla vallan hyvä vaihtoehto, että takapihalla pyöränpesupaikan vieressä pönöttäisi isompi vesisaavi, josta pesuri imisi tarvitsemansa veden. Tuo ainakin ratkaisisi veden riittävyysongelman, mutta voisi toisaalta hieman rajoittaa pesurin kanssa liikkumista.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 096
Ostin täksi kevääksi kippurasarvisen gravelpyörän, koko ikäni maastopyörällä ajelleena. Lenkkejä takana n. 6 x 20 km ja käsien asento tuntuu edelleen aivan vammaiselta. Onko muilla kestänyt kauan tottua?
 
Liittynyt
04.01.2018
Viestejä
610
Saisipa tuollaisen isomman vesisäiliön ostettua erikseen, niin saattaisin jopa sellaisen upgraden omaan pesuriini tehdä :) Valitettavan usein joutuu tuota pienempää säiliötä täyttelemään.
Kyllä tuolla 4L säiliöllä pesee hyvinkin kuraisen pyörän varsinkin jos harjalla avittaa.Tuolla 7L säiliöllä voi jo suihkia vähän huolettomammin.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 391
^Kyllähän tuo 4L on suht riittävä, kunhan ei lotraa miten sattuu sen veden kanssa. Itse tulee käytettyä yleensä pari säiliötä jotta tulee todella puhdasta. Tämä siksi, että pitää säilyttää fillareita sisällä kämpässä.

Tuota letkuasiaa en tiennytkään! Voisi olla vallan hyvä vaihtoehto, että takapihalla pyöränpesupaikan vieressä pönöttäisi isompi vesisaavi, josta pesuri imisi tarvitsemansa veden. Tuo ainakin ratkaisisi veden riittävyysongelman, mutta voisi toisaalta hieman rajoittaa pesurin kanssa liikkumista.
Ja jos ei ole pihaa missä säilöä vesisaavia, niin nappaa vaikka kanisterin mukaan pesurin ja letkun kaveriksi. Noita voi siirelläkin vähän helpommin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.03.2017
Viestejä
547
Ehkä mä sitten lotraan liiaksi sillä vedellä, koska mulla menee järjestäen pari säiliöllistä per pesu. Oikein haastavissa tapauksissa saattaa mennä kaksi säiliöllistä pelkästään pahimpien rapojen huuhteluun...
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 047
Ostin täksi kevääksi kippurasarvisen gravelpyörän, koko ikäni maastopyörällä ajelleena. Lenkkejä takana n. 6 x 20 km ja käsien asento tuntuu edelleen aivan vammaiselta. Onko muilla kestänyt kauan tottua?
Ratkaisin tuon laittamalla riseri tangon (samanlaisen kuin maastopyörässä) ja siitä huolimatta täyshiilikuituinen maantiepyörä jäänyt lähes käyttämättä. Muutamia lenkkejä per kesä takana.

Myös vinkiksi jos joku meinaa ostaa ”fitnesspyörää”.
 
Liittynyt
16.01.2019
Viestejä
716
Mistä yleensä ostatte kaikki tarvikkeet pyöriinne? Tarvetta on kaikenlaiselle perusrojulle. Välillä näkee saksalaisia linkkejä, vissiin hintataso postikulujenkin jälkeen Suomea edullisempi.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 250
Mistä yleensä ostatte kaikki tarvikkeet pyöriinne? Tarvetta on kaikenlaiselle perusrojulle. Välillä näkee saksalaisia linkkejä, vissiin hintataso postikulujenkin jälkeen Suomea edullisempi.
Pääsääntöisesti on edullisempaa tilata saksasta, tai briteistä. Postikulut luokkaa 10 euroa ja hinnat muuten noin puolet suomen hinnoista.

Tässä muutama linkki hyviin kauppoihin.

 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
457
Noiden ylempien lisäksi tulee tilattua toisinaan myös wigglestä (omistaa chain reaction cyclesin, mutta hinnat vaihtelee suuntaan ja toiseen), bikesteristä, saksan amazonista ja joskus jopa aliexpressistä.
 
Liittynyt
23.05.2017
Viestejä
1 173
Ostin täksi kevääksi kippurasarvisen gravelpyörän, koko ikäni maastopyörällä ajelleena. Lenkkejä takana n. 6 x 20 km ja käsien asento tuntuu edelleen aivan vammaiselta. Onko muilla kestänyt kauan tottua?
Mitä tarkoittaa "vammainen" asento?
Omissa bullhorneissa meni kyllä pitkään. Sormet vaan puutuivat. Osittain liian kapeiden sarvien takia. Leveämmät auttoi. Tosin tuunailin ajoasentoa ja sarvien asentoa muutenkin.
Ei puhettakaan, että tekisin jotain 100-200km lenkkejä suorilla sarvilla.
 
Liittynyt
11.05.2017
Viestejä
69
Saxan kaupoista R2-bike, Bike-Components, Bike24 ja Bike-Discount. About tuossa järjestyksessä kannattaa selailla.
Bike24 tosiaan nykyään Wigglen omistama. Sama pulju omistaa myös CRC:n. Nuo brittikaupat on hyviä tarjousten bongailuun. Merlin cycles ja Probikekit on joskus ollu ihan hyvää settiä.
Kotimaisista High5bike ja Foxcomp ainakin on hyviä.

Ketjuhommista 12-meisingeissä kannattaa tsekkiä tämä:
 
Liittynyt
02.03.2017
Viestejä
547
Saxan kaupoista R2-bike, Bike-Components, Bike24 ja Bike-Discount. About tuossa järjestyksessä kannattaa selailla.
Mihin tämä järjestys perustuu? Olen nyt kevän mittaan tehnyt muutaman tilauksen Bike24:stä ja Bike-Discountia, ja kun tein näiden tilausten sisällöillä hintavertailua, niin R2-bike vaikutti kaikista kalleimmalta vaihtoehdolta. Lisäksi en löytänyt tuolta edes kaikkia tuotteita, mitä olisin halunnut löytää, kuten SKS Longboard -lokasuojia.

Bike24 tosiaan nykyään Wigglen omistama.
Tätä en tiennytkään :) Bike24 tuppaa olemaan hieman Bike-Discountia kalliimpi, mutta joiltain osin valikoima on kuitenkin kattavampi (esimerkiksi viime kesänä vanhaa romupyörää korjatessa en löytänyt Bike-Discountista 5-lehtistä vapaaratasta mutta Bike24:sta löysin).
 

ravallo

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 351
En näe juuri mitään järkeä ostaa tuollaista "tonnin hybridiä".
1200 euron cyclocrossari vaan on niin paljon parempi pyörä, ja toimii aivan samoihin käyttötarkoituksiin(ja osaan niistä selvästi paremmin), ja niitä saa välillä tarjouksesta myös tuolla tonnilla.
Voi tuossa olla perääkin, jostain syystä crossareissa tuntuu saavan osien sun muun kanssa paremmin vastinetta rahalle. Mä tuolla aikaisemmin kävinkin läpi omia kokemuksia crossari vs. hybridi, ja päädyin siihen että mieluummin kolasin sitä omaa 10km suunta -työmatkaa hybridillä kuin (ainakaan niillä parilla työkavereilta lainailluilla) crossareilla. Suora ja keskileveä tanko vaan oli niin paljon näppärämpi keskusta-ajoon. Ja ainakin mun mielestä olisin voinut polttaa vielä pari hunttia sen 990 päälle siihen hybridiin, jos olis tullut paremmat jarrut ja takavaihtaja. Jos matka olis ollut pidempi niin olis pitänyt ottaa crossari, suora tanko murhaa ranteet pidemmillä katupätkillä.

Noi ajoasentojutut on kyllä tosi haastavia, pyöriä on aika työlästä haalia isoa otosta koeajoon, monesti pitää tyytyä koeajopyörässä siihen runkokokoon mikä liikkeessä sattuu olemaan ja koittaa tehdä sen perusteella jotain arviointeja. Joitain malleja ei välttämättä pääse koeajamaan ollenkaan. Ja koeajoissakin on se ongelma että kroppa on tottunut siihen oman pyörän ajoasentoon ja koittaa taistella kaikkea muutosta vastaan, vaikka se sitten parinsadan kilsan jälkeen olisikin ehdottomasti parempi. Mulla esimerkiksi hybridissä ketutti koko ajan liian pitkä ajoasento. Sain sitä fiksattua lyhyemmällä stemmillä vähäsen, mutta edelleen olis voinut olla tanko 5cm lähempänä penkkiä. Huomasin että kun ostin tuota nykyistä, niin pyöräliike koitti pushaa mulle taas liian pitkää runkoa, tosin tällä kertaa osasin varoa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
342
Tätä en tiennytkään :) Bike24 tuppaa olemaan hieman Bike-Discountia kalliimpi, mutta joiltain osin valikoima on kuitenkin kattavampi (esimerkiksi viime kesänä vanhaa romupyörää korjatessa en löytänyt Bike-Discountista 5-lehtistä vapaaratasta mutta Bike24:sta löysin).
En tiennyt minäkään, mutta taas on omistaja vaihtunut, takaisin alkuperäiselle. WiggleCRC sells Bike24 back to The Riverside Company

WiggleCRC:stä ei kyllä paljoa tule enää tilattua. Tavaraa on hirveästi listauksissa, mutta kaikki on jotain hajakokoja tmv. Sitten se perus bulkkikama on jopa kalliimpaa kuin saksassa. Nyt olen kyllä pyrkinyt ostaan tuosta lähikivijalasta jos vain valikoimasta löytyy.
 
Liittynyt
11.05.2017
Viestejä
69
Mihin tämä järjestys perustuu? Olen nyt kevän mittaan tehnyt muutaman tilauksen Bike24:stä ja Bike-Discountia, ja kun tein näiden tilausten sisällöillä hintavertailua, niin R2-bike vaikutti kaikista kalleimmalta vaihtoehdolta.
R2 ollut aina halvin vaihtoehto + siellä on yleensä viimisimmät jutut myynnissä :D Oikeastaan kokonaistilastoissa Bike-components johtaa omalla kohdalla tilaus ja euromäärissä.
Bike24 taas on isoin kauppa ja paras valikoima. Varaosia yms. löytyy yleensä hyvin.
Varaosista tulikin mieleeni kotimainen Fillariosa. Käsittämättömän hyvä asiakaspalvelu. Ykkösmesta kun haeskelen huoltokittejä ja viripalikkaa joustoihin.
 
Liittynyt
11.05.2017
Viestejä
69
En tiennyt minäkään, mutta taas on omistaja vaihtunut, takaisin alkuperäiselle. WiggleCRC sells Bike24 back to The Riverside Company
Oho! Miten tämä menny muka ohi. Wiggle&CRC:n brexit takaporttina pidin tuota mutta ei näköjään sitte. Eihän tuolla tosiaan ole myynnissä uusia Vituksiakaan enää.

WiggleCRC:stä ei kyllä paljoa tule enää tilattua. Tavaraa on hirveästi listauksissa, mutta kaikki on jotain hajakokoja tmv. Sitten se perus bulkkikama on jopa kalliimpaa kuin saksassa.
Tarjouksia sieltä kannattaaki kytätä. Karbooni osaa on saanut halavalla. Geelejä yms. lähtee kans halvalla. Vasta viime viikolla tuli briteistä halvat kiekkoset poistomyynneistä.
 
Liittynyt
25.12.2016
Viestejä
87
Bikeshop.fi ja hi5bikes.fi kotimaisista ja Bike-Discount, Wiggle ja Bike-Components ulkomaisista ne joita tulee eniten käyttyä.

Tänään tuli muutama Perseen Säästäjä graveliin pahan päivän varalle. Laittelin myös alaputkeen kiveniskutarraa ettei kulu puhki.
Ass savers.jpg

Hiljattain hankittu Park Toolin 10.2 teline on osoittautunut jokaisen euron arvoiseksi, saa vääntää pyörän ihan mihin asentoon tahansa ja se myös pysyy siinä.
Teippausta.jpg
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 299
Canyonilla on nyt aika hyvä määrä pyöriä alennuksessa 23-27.4 ja uutiskirjeen kun tilaa saa ilmaiset postit eli säästää 32€. Koroton ja kuluton 1-6kk osamaksukin saatavilla. Commuter Sport 5.0 jonka itse tilasin sai nyt vihdoin 100€ halvemmalla kuin normaalisti. Commuter Sport 5.0 Tuohon hintaan ei ainakaan parempaa hihnavetoista pyörää löydä.
 
Liittynyt
05.10.2017
Viestejä
40
Cyclocrossin/gravelin hankinta suunnitelmissa, haaveena olisi Bianchi Impulso Allroad Disc . Onkos kellään kokemuksia kyseisestä mallista/osasarjasta? Mietin että jos siihen ostaisi maantie kiekot lisäksi, jos reitti olisi pelkkää asvalttia niin rullaisi paremmin.

Maastopyöräkin täytyy päivittää mutta sen valinta on helpompaa. Kippurasarvista ei ole paljoa kokemusta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 096
Mitä tarkoittaa "vammainen" asento?
Omissa bullhorneissa meni kyllä pitkään. Sormet vaan puutuivat. Osittain liian kapeiden sarvien takia. Leveämmät auttoi. Tosin tuunailin ajoasentoa ja sarvien asentoa muutenkin.
Ei puhettakaan, että tekisin jotain 100-200km lenkkejä suorilla sarvilla.
Ei ole mitään kipuja, puutumisia tms. ja varsinainen suoraan ajaminen tuntuu hyvältä kun polkee menemään, mutta tuntuu ettei ole "kontrollia" pyörään samalla tavalla kuin mitä on maastopyörällä tottunut vauhdikkaassa ajossa. Risteykset, 90 asteen käännökset, nopeat jarrutukset jne. tuntuvat tosi kankealta eikä ripeät liikkeet onnistu halutusti :D Lisäksi epätasaisuuksiin keventäminen tuntuu hankalammalta, ja sitähän tarvitsee tehdä paljon enemmän kun ei ole joustohaarukkaa edessä. Mutta kyllähän tässä tuntuisi tottuvan, ottaa vaan aikaa, eilisellä lenkillä tuntui taas astetta paremmalta.

Cyclocrossin/gravelin hankinta suunnitelmissa, haaveena olisi Bianchi Impulso Allroad Disc . Onkos kellään kokemuksia kyseisestä mallista/osasarjasta? Mietin että jos siihen ostaisi maantie kiekot lisäksi, jos reitti olisi pelkkää asvalttia niin rullaisi paremmin.

Maastopyöräkin täytyy päivittää mutta sen valinta on helpompaa. Kippurasarvista ei ole paljoa kokemusta.
Osasarjasta ei taida olla kenelläkään pitkän ajan kokemuksia, kun tuo GRX julkaistiin viime vuonna. Ostin itse hieman edullisemman gravelin josta löytyy vaihteistosta GRX 600 ja jarruista 400-sarjaa, ei ole lyhyen kokemuksen perusteella mitään moitittavaa ja toimivat todella täsmällisesti.

Itselle tuli 1x11 eli siis ilman etuvaihtajaa, tuossa Bianchissa näyttäisi olevan vaihtaja edessä. Vaikka aikaisemmin on ollut pyörissä aina kolme eturatasta, oli tämä toisen vaihtajan puuttuminen jotenkin mukava muutos.
 
Liittynyt
08.03.2017
Viestejä
576
Cyclocrossin/gravelin hankinta suunnitelmissa, haaveena olisi Bianchi Impulso Allroad Disc . Onkos kellään kokemuksia kyseisestä mallista/osasarjasta? Mietin että jos siihen ostaisi maantie kiekot lisäksi, jos reitti olisi pelkkää asvalttia niin rullaisi paremmin.

Maastopyöräkin täytyy päivittää mutta sen valinta on helpompaa. Kippurasarvista ei ole paljoa kokemusta.
Minulle on tulossa pyörä noilla samoilla GRX810 osilla. Vastaavat maantieosista Ultegraa, joten en usko että niiden kanssa on mitään ongelmaa. Toki hinnassa on hieman Bianchi-lisää ja samaan rahaan voisi löytää hiilikuitorunkoakin. Mutta jos pyörä muuten miellyttää silmää, niin tilaukseen vaan ;)
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
617
Ostin täksi kevääksi kippurasarvisen gravelpyörän, koko ikäni maastopyörällä ajelleena. Lenkkejä takana n. 6 x 20 km ja käsien asento tuntuu edelleen aivan vammaiselta. Onko muilla kestänyt kauan tottua?
Itse aina ajanut suoralla tangolla. Kävin viime kesänä potkimassa gravel renkaita pyöräliikkeessä mutta silloin ainakin jäi kaupat tekemättä juuri siksi kun jo lyhyellä testilenkillä puutui kädet/sormet kippurasarvisella ajaessa. Ehkä tuo vaan vaatii totuttelua?
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
64
Paljonkohan tuollainen peruspyörä esim. XXL:n white hybrid kestää painoa? 190cm ~100kg raameilla varustettu kuski ja siihen viikonlopun retkikamppeet+kalavehkeet menee varmaan 120kg rikki. Kestääkö ajella hiekkateitä vai räjähtääkö pyörä alle ja vanteet soikeaksi ekassa alamäessä?
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 154
Kestääkö ajella hiekkateitä vai räjähtääkö pyörä alle ja vanteet soikeaksi ekassa alamäessä?
Itse olen jonkinmoisen osan elämästäni painanut yli 100kg eikä yksikään pyörä ole vielä alle hajonnut.
Maantiefillarilla en kehtaa ajaa ennen kuin saan painon takaisin kaksinumeroisiin lukemiin, mutta mm. Feltin hybridi ei ole antautunut vaikka olen sillä ajanut yli 15 kiloinen muksu takapenkillä ja cyclon kanssa on mennyt ongelmitta niin asfaltti- kuin hiekkatielenkit vaikka pyörässä on alla 28mm renkaat.
 
Liittynyt
17.11.2016
Viestejä
46
Canyonilla on nyt aika hyvä määrä pyöriä alennuksessa 23-27.4 ja uutiskirjeen kun tilaa saa ilmaiset postit eli säästää 32€. Koroton ja kuluton 1-6kk osamaksukin saatavilla. Commuter Sport 5.0 jonka itse tilasin sai nyt vihdoin 100€ halvemmalla kuin normaalisti. Commuter Sport 5.0 Tuohon hintaan ei ainakaan parempaa hihnavetoista pyörää löydä.
Pyörän saaminen voi hieman tosin kestää. Itse tilasin 17.4. in stock pyörän ja varastolla näyttäisi vielä olevan keräysvaiheessa. UPS myös sanoo, että rahdeissa todennäköisesti viivästyksiä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 299
Pyörän saaminen voi hieman tosin kestää. Itse tilasin 17.4. in stock pyörän ja varastolla näyttäisi vielä olevan keräysvaiheessa. UPS myös sanoo, että rahdeissa todennäköisesti viivästyksiä.
Ok, hyvä tietää. Tosin erikoista kun ups on ainakin amazonista toimittanut saksasta päivässä paketit koronan aikaan ihan samalla tavalla kuin aina aiemminkin.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
755
Tuli (jo jonkin aikaa sitten) hommattua tuo pyörä, mutta ei hemmetti, mikä pettymys. Olisinpa tiennyt, että CUBE on mennyt muuttamaan standardimallisen lokasuojakiinnityksen joksikin hirvitykseksi, johon ei pysty edes CUBEn omia lokasuojia sitten luultavimmin kiinnittämään. Eipä oikeastaan ole tullut ajettua yhtään, kun ei saa lokareita kiinni.
Tai, kai siihen jonkun MTB - hirvityksen voisi laittaa, tai ehkä poraamalla reiän tuohon, missä normaalisti on yläkiinnikkeen paikka, eli reikä taaksepäin.

Jatkoa saagaan. Ei hemmetti, on tämä saatana työmaa.

Ostin sitten tämmöisen ACID-lokasuojasetin, kun (hölmö minä) ajattelin CUBEn omien lokareiden käyvän tuohon.

No, nuo vakiona tulevat metallitangot ovat liian lyhyet. Tankoihin tulevat muovihärpäkkeet, joilla pitäisi kiinnittää etuhaarukkaan, ovat porattu 4 mm rruuville, ja tuossa etuhaarukassa on 5 mm reikä. Tuo 53 setti on liian leveä tuohon takahaarukkaan ja tuo ihmeellinen alhaaltapäin tulevan kiinityksen adapterin ja lokasuojan välille jää älytön rako, joten pitäisi vääntää lokasuoja vinoon, jos meinaisi sen siihen asentaa.


IMG_20200424_130448.jpg

[/spoiler]
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 096
Olisi pitänyt varmaan itsekin ostaa tuo setti
Eikö nyt ole vaan parasta hyväksyä parin kympin tappio ja tilata ne? :) Sulla on hieno pyörä hankittuna niin ei kai noin pienestä vastoinkäymisestä tarvitse hermojaan täysin menettää.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 299
Olisi pitänyt varmaan itsekin ostaa tuo setti
Itekin kironnut vuosia erilaisten lokareiden kanssa ennen kuin joku tuollaisista mainitsi. Täytyy myöntää et nykyisessä pyörässä lokarit ärsyttää kaikista eniten niin ymmärrän kyllä fiiliksesi. Mulla paras saavutus oli onnistua hukkaamaan etulokari kahden kilometrin matkalla huomaamatta kesken ajon.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
755
Eikö nyt ole vaan parasta hyväksyä parin kympin tappio ja tilata ne? :) Sulla on hieno pyörä hankittuna niin ei kai noin pienestä vastoinkäymisestä tarvitse hermojaan täysin menettää.
Pitää käydä hakemassa tuo Speedrocker ja testata, jos ei sekään ole sopiva, niin heitän koko perkeleen pyörän parvekkeelta. Pitäköön sitten tunkkinsa.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
755
Kyllähän se ilman niitäkin kulkee, mutta eipä suomessa paljonkaan näitä kelejä ole, jolloin ei lokareita tartteisi.
Noh, nyt on kuitenkin hybridilokarit. SKS bluemels etulokari, kun sen sai jotenkin tuohon survottua. Mieluumin tuo eteen, kuin tuo speedrocker, koska nyt on koko matkalta yhtenäistä muovia.
Taakse pistin sitten tuon speedrockerin. Hieman vielä säätämistä korkeuden suhteen. Jospa noilla pärjäisi viimeinkin.

Vielä joku lukko pitäisi keksiä.

IMG_20200424_163804.jpg

EDIT (26.4.2020): No, nyt tuli käytyä hieman pidemmällä koeajolla, kun viimein nuo lokarit sai ja kyllähän tuo edelliseen romuun verrattuna on ihan kiva ajettava. Saisi vaan ehkä olla pari milliä pidempi akseliväli (eturengas edempänä), kun hiljaisemmassa vauhdissa tuntuu hieman liiankin ketterältä levottomalta Ehkä samoin muutaman millin korkeammalla tuo ohjaustanko. Tykkään hieman rennommasta ajoasennosta. Eiköhän tuohon totu kuitenkin. Eipä sitä geometriaa kyllä ihan täysin itselle sopivaksi saa, muutakuin teettämällä oman rungon jossain. Isompi koko olisi sitten taas ollut liian korkea, tuo oma on siis 58.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 250
Oli mielestäni niin hyvä hinta tuossa 2019 vuoden Chisel Compissa, niin laitoin semmoisen tulemaan. Kaitpa tuo ihan ok pyörä on alle tonnin hintaan. Alle 12 kg painolla ja Shimanon SLX voimansiirrolla ja Judy Gold keulalla, niin ei kait tuo ihan huonokaan voi olla? Ja onhan se nyt seksikkään värinen ainakin jos ei muuta :D
 
Liittynyt
12.01.2018
Viestejä
317
Itseä vähän houkuttelis ostaa maastopyörä, kun ei aina jaksa asfaltilla matkaa ajella.

Ei ole juurikaan kokemuksia maastopyöristä, joten olisiko suosituksia?

Vaihteita 11, tai 12 ja jäykkäperäistä, mieluummin 1000 euron luokkaa kuin 3000. Ei haittaa vaikka olisi halvempikin, jos hinta/laatu/osasarja on kohdillaan.

Grand Canyon AL SL 7 on varmaan ihan kelpo pyörä aloittelijalle? Hintaahan sillä on 1099e. Toisaalta taas Radonilta saisi esim ZR Team 6.0 pyörän 370 euroa edullisemmin (~730e), mutta toki osat on sitten pykälää huonommat.

Onkohan noista kumpikaan pyörä varteenotettava, vai onko jotain ehdotuksia?
Kona kahunaa on kehuttu hyväksi, ok osatki siinä on.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 096
Olen tässä varustellut uutta pyörää ja teline puhelimelle puuttuu vielä :D Haluaisin stemmin pyörän kulkusuunnassa olevaan pätkään kiinnittyvän josta näkisi tarvittaessa navigoida, koska ohjaustanko on jo täynnä. Onko suosituksia?
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 250
Olen tässä varustellut uutta pyörää ja teline puhelimelle puuttuu vielä :D Haluaisin stemmin pyörän kulkusuunnassa olevaan pätkään kiinnittyvän josta näkisi tarvittaessa navigoida, koska ohjaustanko on jo täynnä. Onko suosituksia?
Joko Quadlock, tai halvempi SP Connect, jos siis vain löytyy puhelinmallille kotelo, tai sitten voi toki käyttää noita universal kittejä.


edit. Itsellä oli viime kesän käytössä SP Connect jonka kiinnitys oli stemmissä. Toimi loistavasti, mutta puhelin vaihtui, niin nyt ei vielä ole mitään. Ostan kyllä SP Connectin kotelon tälle Samsungille kesäksi. Viime kesänä oli siis Nokialainen ja siinä kiinan kotelo jossa universaali kitti.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 096
Joko Quadlock, tai halvempi SP Connect, jos siis vain löytyy puhelinmallille kotelo, tai sitten voi toki käyttää noita universal kittejä.


edit. Itsellä oli viime kesän käytössä SP Connect jonka kiinnitys oli stemmissä. Toimi loistavasti, mutta puhelin vaihtui, niin nyt ei vielä ole mitään. Ostan kyllä SP Connectin kotelon tälle Samsungille kesäksi. Viime kesänä oli siis Nokialainen ja siinä kiinan kotelo jossa universaali kitti.
Vaikuttaa fiksulta, puhelin on Mate 20 Pro. Quad Lockille ei näytä olevan puhelinkohtaista koteloa ollenkaan, SP Connectilla on mutta tuolla linkittämälläsi sivulla on "unavailable". Täytyy perehtyä, kiitos.
 

Tup3x

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 332
En näe juuri mitään järkeä ostaa tuollaista "tonnin hybridiä".

1200 euron cyclocrossari vaan on niin paljon parempi pyörä, ja toimii aivan samoihin käyttötarkoituksiin(ja osaan niistä selvästi paremmin), ja niitä saa välillä tarjouksesta myös tuolla tonnilla.

Ja jos taas silti on hybridiä ostamassa (esim. koska sitä tarjousta ei tule vastaan ja se 1200 euroa on liika, tai jostain huonosta syystä haluaa suoratankoisen), niin erot 500 euron ja tonnin hybridien välillä on melko pienet. Sitten kannattaa säästää se toiset 500 euroa ja ostaa se 500 euron hybridi.

(Aikoinaan ostin 700 euron hybridin, ja se oli virhe)
Itse en ole vieläkään oikein ymmärtänyt hybridien funktiota. Omasta mielestä surkeita kaikessa. Siellä missä pitäisi olla ok, niin niissäkin tilanteissa 29 maasturi omasta mielestä paljon parempi ja mukavampi. Voi olla, että om vanha hybridi oli harvinaisen huono (noh, onhan siinä aika suuri gäppi omaan nykyiseen Cube Attention SL:ään), mutta kumminkin. Kaiken kukkuraksi oma hybridi ei rullannut pätkän vertaa ja tuntui kuin suossa polkisi - olikohan syynä sitten pistosuojatut renkaat...
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 047
Quadlockista, kun vaihtui puhelin niin millä teipillä se Quadlockin potikka uuden luurin kuoriin? Jotain 3M siinä tais olla alkujaan, vahvinta vastaavaa väliin kun vanhat rapsuteltu pois?

Näppärä teline kyllä, pikkasen se kuminauhakiinnitys tankoon ja teippi puhelimen kuoreen mietitytti mutta toistaiseksi pysynyt :)
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 250
Quadlockista, kun vaihtui puhelin niin millä teipillä se Quadlockin potikka uuden luurin kuoriin? Jotain 3M siinä tais olla alkujaan, vahvinta vastaavaa väliin kun vanhat rapsuteltu pois?

Näppärä teline kyllä, pikkasen se kuminauhakiinnitys tankoon ja teippi puhelimen kuoreen mietitytti mutta toistaiseksi pysynyt :)
3M VHB teippi on siinä Quadlockin universal kitissä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 685
Viestejä
4 188 813
Jäsenet
70 780
Uusin jäsen
Tauno.T

Hinta.fi

Ylös Bottom