Pyöräily

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 145
^Laitoin hybridiin Schwalbe Marathon Supremet kokoa 37-622 (28 x 1.40, 700x35C) V-Guard, E-25. Parin testilenkin (ja 240 nastaisten Marathon Winterien jalkeen :) ) perusteella rullavat oikein hyvin. MicroSkin, RaceGuard, TLE, E-25 on noista se kestävävämpi ja painavampi tubeless ready malli. Haet kyllä leveämpää ja tästä ei näytä löytyvän kuin 50-622 (28 x 2.00) V-Guard, E-25, mikä jonkun jenkkikaupan mukaan on 29", mutta Euro standardien vuoksi ilmoitettu 28". Olitko laittamassa tuohon Grand Canyoniin, vai oliko se vain tuon kärryn vuoksi puheissa? Siihen nämä ovat varmasti melko kapeat. Varmasti tiesitkin jo, mutta Schwalben paremmat kumit ovat EVO sarjaa ja edukkaampi on nimeltään Performance.

Tässä vielä linkki Fillarikeskustelu.comin artikkeliin, missä kasattu ja käyty hyvin läpi nuo Schwalben renkaiden teknologiat. MTB renkaita, mutta pätee muihinkin. Schwalben omilta sivuilta kun on tuska löytää mitään infoa renkaiden teknologiasta ja mitä mikäkin tavaramerkki tarkoittaa.
Juu Canyoniin tulisivat. Nyt siis alla uudet Speed Kingit jotka hyvät renkaat mutta surkea pistosuojaus.

Ei ollut tietoa EVO sarjan paremmuudedsta, hyvä tietää.
 
Liittynyt
16.01.2019
Viestejä
724
Onko kukaan tilaillu wigglestä tai chain reaction cyclestä kokonaista fillaria? Miten näissä menee alvit ja tullit? Mietinnässä Vitus Energien tilaaminen...
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 325
Onko kukaan tilaillu wigglestä tai chain reaction cyclestä kokonaista fillaria? Miten näissä menee alvit ja tullit? Mietinnässä Vitus Energien tilaaminen...
Ei ainakaan CRC:n tapauksessa mitään tulleja tai alveja tarvitse miettiä, koska tavara tulee Iso-Britanniasta. Brexit alkaa vaikuttamaan vasta 1.1.2021 alkaen, joten sitä ennen kyseessä on euroopan sisäinen kauppa.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 289
Onko kukaan tilaillu wigglestä tai chain reaction cyclestä kokonaista fillaria? Miten näissä menee alvit ja tullit? Mietinnässä Vitus Energien tilaaminen...
Wigglestä ostanut kaksi fillaria ja homma toiminut hienosti. Brexit ei vielä vaikuta asiaan mitenkään, vuoden loppuun mennään vanhoilla säännöillä (kts. Tulli), eli homma toimii vielä kuin ennenkin ja tilaukset on EU:n sisäistä kauppaa ilman tullikomplikaatioita.

Saa kattoa mitä vuodenvaihteen jälkeen käy. Varmaan riippuu millaisen sopimuksen EU ja UK saa aikaan.. Wigglehän nykyään muuten omistaa CRC:n, joten ovat samaa puljua ja valikoima aika sama, mutta hinnoissa välillä eroa.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
778
Suunnitelmissa olisi tilata tämmöinen kapistus saksanmaalta, kun ei oikein suomessa meinaa missään edes olla myynnissä..
Cube Hyde Race black´n´green | Fitness Bike Shop

Onko kellään tietoa, minkälaisissa palasissa tulee, elikäs saako sen ihan itse kasaan tämmöinen joskus vasaraa ja meisseliä kädessään pitänyt tahvo?
Tuli (jo jonkin aikaa sitten) hommattua tuo pyörä, mutta ei hemmetti, mikä pettymys. Olisinpa tiennyt, että CUBE on mennyt muuttamaan standardimallisen lokasuojakiinnityksen joksikin hirvitykseksi, johon ei pysty edes CUBEn omia lokasuojia sitten luultavimmin kiinnittämään. Eipä oikeastaan ole tullut ajettua yhtään, kun ei saa lokareita kiinni.
Tai, kai siihen jonkun MTB - hirvityksen voisi laittaa, tai ehkä poraamalla reiän tuohon, missä normaalisti on yläkiinnikkeen paikka, eli reikä taaksepäin.

Eli tuommoinen järjetön systeemi.
Paskan möivät. Eipä kyllä voi CUBEa suositella kenellekään, jos tämmöistä paskaa tarjoavat.

Cube_mount_1.jpgCube_mount_2.jpg

Mikälie ollut ideana, muutakuin seurata APPLEn esimerkkiä ja tehdä täyttä paskaa ja mahdollisimman vaikeaa, ihan vaan vittuillakseen. Tuossa kuva parin vuoden takaisesta mallista.
147005_3.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
224
SKS Speedrocker lokarit toiminee oikein mainiosti.
Omassa cyclossa asentui minuuteissa ja toimii hyvin ja räminöittä.
Alle mahtuu hyvin 37mm Marathon Supremet.
 
Liittynyt
05.02.2019
Viestejä
136
Tuli (jo jonkin aikaa sitten) hommattua tuo pyörä, mutta ei hemmetti, mikä pettymys. Olisinpa tiennyt, että CUBE on mennyt muuttamaan standardimallisen lokasuojakiinnityksen joksikin hirvitykseksi, johon ei pysty edes CUBEn omia lokasuojia sitten luultavimmin kiinnittämään. Eipä oikeastaan ole tullut ajettua yhtään, kun ei saa lokareita kiinni.
Tai, kai siihen jonkun MTB - hirvityksen voisi laittaa, tai ehkä poraamalla reiän tuohon, missä normaalisti on yläkiinnikkeen paikka, eli reikä taaksepäin.
Eipä ole tosiaan tullut aiemmin tuollaista vastaan, mutta tuossahan on sentään reikä pohjalla: onko pointtina vetää pultilla suoraan lokasuojan läpi ja poterossa on tilaa mutterille+kiintoavaimelle? Siihen vaan esim SKS:n Bluemelsit: liukusillan (tulee paketissa irtonaisena) sijaan reikä oikealle kohtaa ja leveä prikka lokarin sisään tueksi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.12.2018
Viestejä
34
Tuli (jo jonkin aikaa sitten) hommattua tuo pyörä, mutta ei hemmetti, mikä pettymys. Olisinpa tiennyt, että CUBE on mennyt muuttamaan standardimallisen lokasuojakiinnityksen joksikin hirvitykseksi, johon ei pysty edes CUBEn omia lokasuojia sitten luultavimmin kiinnittämään. Eipä oikeastaan ole tullut ajettua yhtään, kun ei saa lokareita kiinni.
Tai, kai siihen jonkun MTB - hirvityksen voisi laittaa, tai ehkä poraamalla reiän tuohon, missä normaalisti on yläkiinnikkeen paikka, eli reikä taaksepäin.

Eli tuommoinen järjetön systeemi.
Paskan möivät. Eipä kyllä voi CUBEa suositella kenellekään, jos tämmöistä paskaa tarjoavat.



Mikälie ollut ideana, muutakuin seurata APPLEn esimerkkiä ja tehdä täyttä paskaa ja mahdollisimman vaikeaa, ihan vaan vittuillakseen. Tuossa kuva parin vuoden takaisesta mallista.
Ei nuo tommoset vertikaaliset lokareiden kiinnitysreijät ihan ennenkuulumattomia ole. Omassa hybridissäni on vähän vastaavanlainen jota aiemmin kirosin kun oli tarkoitus lokarit vaihtaa. On kai olemassa lokareita jotka käyvät noihin suoraankin mutta perinteisen saa kiinni tosiaan vaikka poraamalla reiän oikeaan kohtaan ja vetämällä pultin siitä läpi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
20
Toivottavasti kypärapakkoa ei tule koskaan kun sille ei varsinaisesti mitään tieteellisiä perusteita ole ja parhaimmillaan aiheuttaa onnettomuuksia kun autot ajaa tutkitusti lähempää pyöräilijää jolla on kypärä ja herkemmin kolahtaa pää oksiin yms. kun ei hahmota kypärän kokoa. Tällaisten muutosten takia kyllä alkaa harkitsemaan olisiko se auto sittenkin järkevämpi kulkuneuvo. Vaikea tosin uskoa, että ihmiset näitä alkaisi noudattamaan ja poliisilla riittäisi resursseja seurantaan. Jos pyörissä tulisi nämä sisäänrakennettuina niin sitten olisi huomattavasti järkevämpää kuin se, että alkaisi käyttämään kymmeniä - satoja euroja tarvikkeisiin vaan poliisin takia kun muuten ei tarvitse.
En ota kantaa kypäräpakon tarpeellisuuteen, mutta en itse ainakaan pidä kypärää ennaltaehkäisyn takia, vaan juuri sen jo tapahtuneen onnettomuuden jälkiseurauksien lievittämiseksi yksilötasolla. Alla kuva viime kesältä, kun reippaassa vauhdissa etuiskari (ilmeisesti) pohjasi ja aiheutti spontaanin poistumisen tangentin suuntaan. Ihan vaurioitta ei selvitty nytkään, mutta ainakin hengissä selvisin :)

p.s. Uusi kypärä on jo hankittu ja pysyy päässä aina pyöräillessä
 

Liitteet

Liittynyt
23.05.2017
Viestejä
1 212
Niin 28 ja 29" tuumaiset ovat käytännössä sama asia. Kumpikaan ei välttämättä ole ilmoitetun tuumamittansa kokoinen. Nämä tuumamitat ovat jäänne muinaisajoilta, jolloin mitattiin renkaan ulkohalkaisijaa.
29 x 2.15 on takuuvarmasti pienempi ulkohalkaisijaltaan kuin 29 x 2.60, vaikka molempia 29 tuumaisena myydään.

28 tuumaa tuli siitä, että maantiefillareissa renkaan leveys on selkeästi pienempi, noin 1.00 - 1.50 leveitä jolloin myös ulkohalkaisija on pienempi.
Kun renkaita ostelette niin katsokaa sitä etrto merkintää, joka kertoo mikä on renkaan sisähalkaisija ja leveys milleinä.

Eli 28 - 29 tuumaisissa se sisähalkaisija on 622mm.

Sitten löytyy toki myös vanhaa muistaakseni ranskalaista merkintää 700c, joka meinaa siis samaa sisähalkaisijaa 622mm.

Ja koska en jaksa enempää kirjoittaa linkkaan sivun.
Tire Sizing Systems
 
Liittynyt
10.11.2018
Viestejä
89
Millasta lukkoa suosittelette noin 1k€ pyörään? Tai tietty mahdollisimman halvalla lukkoa etsin, mutta toki semmonen ettei pyörä heti katoaisi.
 

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 428
Millasta lukkoa suosittelette noin 1k€ pyörään? Tai tietty mahdollisimman halvalla lukkoa etsin, mutta toki semmonen ettei pyörä heti katoaisi.
Järeä U-lukko on varmasti paras (tai pahin varkaan kannalta). Itse pidän parhaana ketjulukkoa + U -lukkoa, jos haluaa varmastaa, että pyörä varmasti pysyy siinä mihin sen jättää. Tälläinen riipus itselläni käytössä: Osta Axa Ketjulukko Clinch Pehmeä Ø7.5mm 105cm - Musta HBS:lta Tuolla saa pyörän rungostaan telineeseen, niin varas ei saa kun etuvanteen mukaansa helposti.
Tuo U-lukko varmasti pitää perus nistit ja pyörävarkaat loitolla, mutta jos kyseessä on ammattivaras niin ne nostaa koko pyörän auton kyytiin ja irrottaavat sitten jossain pajalalla ne U-lukot, joten sen takia tuo ketju on ihan hyvä kaveri. Toisaalta, vaikka kuinka noita laittaa lukkoon niin aina se riski on, että joku sen onnistuu mukaansa ottamaan.
Jos lähiputiikista haet tuon lukon niin kokeile itse miltä se lukko tuntuu (paino yms.) niin siitä jo paljon saa selvää. AXA:lla on ainakin nuo turvaluokitusmerkinnät ja hinnatkaan ei ole ihan pahimmasta päästä.
 

ravallo

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 450
Millasta lukkoa suosittelette noin 1k€ pyörään? Tai tietty mahdollisimman halvalla lukkoa etsin, mutta toki semmonen ettei pyörä heti katoaisi.
Nuo on aina parhaimmillaankin kompromisseja.

Mulla oli pyörä kiinni tällaisella: Bordo 6000, ja lähti voron mukaan, akkurälläkällä lukko poikki. Nyt mulla on sama hälytinversiona. Lisäksi mulla on ekstralukkona Granit 470, hommasin tuon joskus kun aattelin että se on turvallisempi kuin tuollainen taittolukko, kun ei ole saranoita. Toisessa pyörässä oli Kryptonite Evo 4 kunnes möin sen.

Muutama oma pointti lukoista:
  • Vaijerilukot on lähes hyödyttömiä, sellaisen nyrhii poikki vaikka sivuleikkureilla, tai yksi napsaus katkaisupihdeillä
  • Kaikki lukot on lähes hyödyttömiä akkurälläkkää vastaan - jos kaveri ei oo ihan tussari, akussa on virtaa ja vehkeessä ohut laikka, joku Krypto NYC napsahtaa varmaan < 30 sek.
  • Ketjulukossa on enemmän heikkoja kohtia katkaisupihdeille kuin U-lukoissa
  • U-lukko on herkempi pullotunkille kuin ketjulukko. Kunnollinen ei aukea pihdeillä tai rautasahalla.
  • Taittolukko on hankala pihdeille ja pullotunkille, mutta saattaa antautua saranasta pultinkatkaisijalle (hydraulinen tai ruuvi)
  • No-brand -markettilukko saattaa(?) olla kehnompaa terästä kuin merkkilukko, jolla voi olla merkitystä rautasahan tai akkupuukkosahan kanssa puuhastelevalle
  • Mitä järeämpi ketju, taitto tai U -lukko, sitä järeämmät vehkeet vaatii
  • Yleinen käsitys on, että tiirikointia harrastetaan vain Youtubessa, oikeita tiirikkamiehiä ei pyörien kimpussa juuri häärää(?)
  • Huonoin lukko on sellainen mitä ei tule pidettyä mukana ja käytettyä
Kryptonite oli mun mielestä paljon miellyttävämpi käyttää kuin Abus, lukkopesä oli paremmassa paikassa, avaimen viimeistely parempi ja sitä kautta helpompi avata ja lukita. Kumpikin lukitsee U:n molemmat haarat niin että se pitää leikata kahdesti irrotusta varten. Abuksen lukot saa sarjoitettua samalle avaimelle, esm. mun sähkärissä sais periaatteessa sarjoitettua akun lukituksen ja tankolukon samalle avaimelle. Tosin sarjoitettua lukkoa ei saa tilattua ihan joka kaupasta, ja tilausajat ovat aika pitkiä. Bordo 6000:n häläri periaatteessa toimii ok, eli ei laukea helposti vahingossa jos pyörää vähän tuuppii, ja antaa varoituspiippauksen ennen huutoa, mutta on sen verran hiljainen, että epäilen hieman heräisikö siihen kuitenkaan yöllä ajoissa jos rälläkkämies tekee comebackin - eikä se rälläkkäkään mikään hiljainen vehje ole. Ei paljon lämmitä jos siinä vaiheessa kun on pihalla kalsarit jalassa ja pesismaila kädessä niin pyörän tilalla on vaan katkaistu hälytinlukko kiljumassa :lol:

Noissa Abuksen tankolukoissa ehkä paras piirre on se, että ne tulee valmiiksi tosi kätevän telineen kanssa, jonka saa kiinni pyörän pullokiinnikkeen paikalle. En ole vielä törmännyt yhteenkään hyvään U-lukon kiinnikkeeseen, ainakin sekä Abuksen että Kryptoniten olivat melko huonoja, ja lukkoa tuli kuljetettua laukussa tai vyöllä. Siinä on aina se riski että lähtee vaan käväisemään lähikaupassa eikä muista / viitsi ottaa sitä U-lukkoa messiin, ja tulee kotiin kävelemällä. Tankolukko telineessä on aina messissä ja sitä tulee myös käytettyä.
 
Liittynyt
10.11.2018
Viestejä
89
Järeä U-lukko on varmasti paras (tai pahin varkaan kannalta). Itse pidän parhaana ketjulukkoa + U -lukkoa, jos haluaa varmastaa, että pyörä varmasti pysyy siinä mihin sen jättää. Tälläinen riipus itselläni käytössä: Osta Axa Ketjulukko Clinch Pehmeä Ø7.5mm 105cm - Musta HBS:lta Tuolla saa pyörän rungostaan telineeseen, niin varas ei saa kun etuvanteen mukaansa helposti.
Tuo U-lukko varmasti pitää perus nistit ja pyörävarkaat loitolla, mutta jos kyseessä on ammattivaras niin ne nostaa koko pyörän auton kyytiin ja irrottaavat sitten jossain pajalalla ne U-lukot, joten sen takia tuo ketju on ihan hyvä kaveri. Toisaalta, vaikka kuinka noita laittaa lukkoon niin aina se riski on, että joku sen onnistuu mukaansa ottamaan.
Jos lähiputiikista haet tuon lukon niin kokeile itse miltä se lukko tuntuu (paino yms.) niin siitä jo paljon saa selvää. AXA:lla on ainakin nuo turvaluokitusmerkinnät ja hinnatkaan ei ole ihan pahimmasta päästä.
Kiitos. Tuo menee hintaluokkaan kyllä hyvin, tarkoitus olisi tilata lukot, kun pyörän hankin vasta ensi viikolla. Onko sulla vielä suositusta edullisesta U-lulosta?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 200
Mulla oli pyörä kiinni tällaisella: Bordo 6000, ja lähti voron mukaan, akkurälläkällä lukko poikki.
Saako mielenkiinnosta kysyä että millaisesta paikasta lähti?

Minä otin uuteen pyörään tällaisen kun saa kätevästi suoraan runkoon kiinni mukana tulevalla telineellä eikä ole niin älyttömän raskas käyttää kuin kunnollinen U-lukko. En tosin aio mihinkään juna-asemalle yöksi jättää, hyvin satunnaista ja lyhytaikaista on tarve lukitukselle niin järkeilin että tuo on vaijerilukkoa hieman parempi vaihtoehto.
 

ravallo

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 450
Järeä U-lukko on varmasti paras (tai pahin varkaan kannalta). Itse pidän parhaana ketjulukkoa + U -lukkoa, jos haluaa varmastaa, että pyörä varmasti pysyy siinä mihin sen jättää. Tälläinen riipus itselläni käytössä: Osta Axa Ketjulukko Clinch Pehmeä Ø7.5mm 105cm - Musta HBS:lta Tuolla saa pyörän rungostaan telineeseen, niin varas ei saa kun etuvanteen mukaansa helposti.
Jep, tuo vielä unohtui sanoa, että jos pyörää ei saa kiinni johonkin kiinteään, niin mistään lukosta ei ole mitään iloa, narkki ottaa pyörän olalle ja hinkkaa sitten lukkoa 5 tuntia omassa olohuoneessa. Jos ketju on siihen ainoa tapa, niin sitten pitää olla ketju. Ketjussa on tosiaan se huono puoli, että lenkit ketjussa / riipuksessa on melko ohkaisia ja useimmissa mahtuu hyvin katkaisupihtien väliin, tarpeeksi pitkät pihdit (narkit käyttää monesti jatkopaloja) leikkaa sitä kuin juustoa. U-lukon kaari ei useimmiten mahdu leukojen väliin. Tankolukoista kannattaa myös huomata että se ympärysmitta ei ole yhtään kummoisempi kuin U-lukossakaan, joten ketjun korvikkeena se ei mene.
 

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 428
Nuo on aina parhaimmillaankin kompromisseja.

Mulla oli pyörä kiinni tällaisella: Bordo 6000, ja lähti voron mukaan, akkurälläkällä lukko poikki. Nyt mulla on sama hälytinversiona. Lisäksi mulla on ekstralukkona Granit 470, hommasin tuon joskus kun aattelin että se on turvallisempi kuin tuollainen taittolukko, kun ei ole saranoita. Toisessa pyörässä oli Kryptonite Evo 4 kunnes möin sen.

Muutama oma pointti lukoista:
  • Vaijerilukot on lähes hyödyttömiä, sellaisen nyrhii poikki vaikka sivuleikkureilla, tai yksi napsaus katkaisupihdeillä
  • Kaikki lukot on lähes hyödyttömiä akkurälläkkää vastaan - jos kaveri ei oo ihan tussari, akussa on virtaa ja vehkeessä ohut laikka, joku Krypto NYC napsahtaa varmaan < 30 sek.
  • Ketjulukossa on enemmän heikkoja kohtia katkaisupihdeille kuin U-lukoissa
  • U-lukko on herkempi pullotunkille kuin ketjulukko. Kunnollinen ei aukea pihdeillä tai rautasahalla.
  • Taittolukko on hankala pihdeille ja pullotunkille, mutta saattaa antautua saranasta pultinkatkaisijalle (hydraulinen tai ruuvi)
  • No-brand -markettilukko saattaa(?) olla kehnompaa terästä kuin merkkilukko, jolla voi olla merkitystä rautasahan tai akkupuukkosahan kanssa puuhastelevalle
  • Mitä järeämpi ketju, taitto tai U -lukko, sitä järeämmät vehkeet vaatii
  • Yleinen käsitys on, että tiirikointia harrastetaan vain Youtubessa, oikeita tiirikkamiehiä ei pyörien kimpussa juuri häärää(?)
  • Huonoin lukko on sellainen mitä ei tule pidettyä mukana ja käytettyä
Kryptonite oli mun mielestä paljon miellyttävämpi käyttää kuin Abus, lukkopesä oli paremmassa paikassa, avaimen viimeistely parempi ja sitä kautta helpompi avata ja lukita. Kumpikin lukitsee U:n molemmat haarat niin että se pitää leikata kahdesti irrotusta varten. Abuksen lukot saa sarjoitettua samalle avaimelle, esm. mun sähkärissä sais periaatteessa sarjoitettua akun lukituksen ja tankolukon samalle avaimelle. Tosin sarjoitettua lukkoa ei saa tilattua ihan joka kaupasta, ja tilausajat ovat aika pitkiä. Bordo 6000:n häläri periaatteessa toimii ok, eli ei laukea helposti vahingossa jos pyörää vähän tuuppii, ja antaa varoituspiippauksen ennen huutoa, mutta on sen verran hiljainen, että epäilen hieman heräisikö siihen kuitenkaan yöllä ajoissa jos rälläkkämies tekee comebackin - eikä se rälläkkäkään mikään hiljainen vehje ole. Ei paljon lämmitä jos siinä vaiheessa kun on pihalla kalsarit jalassa ja pesismaila kädessä niin pyörän tilalla on vaan katkaistu hälytinlukko kiljumassa :lol:

Noissa Abuksen tankolukoissa ehkä paras piirre on se, että ne tulee valmiiksi tosi kätevän telineen kanssa, jonka saa kiinni pyörän pullokiinnikkeen paikalle. En ole vielä törmännyt yhteenkään hyvään U-lukon kiinnikkeeseen, ainakin sekä Abuksen että Kryptoniten olivat melko huonoja, ja lukkoa tuli kuljetettua laukussa tai vyöllä. Siinä on aina se riski että lähtee vaan käväisemään lähikaupassa eikä muista / viitsi ottaa sitä U-lukkoa messiin, ja tulee kotiin kävelemällä. Tankolukko telineessä on aina messissä ja sitä tulee myös käytettyä.
Tuossapa pääkohdat tulikin aika hyvin.
Tuossa kaverin kerrostalon lukitusta varastosta oli onnistuttu pöllimään kiinteään telineeseen lukittu pyörä. Ko. pyörässä siis U -lukko + kunnon ketju (oli kuulemma kallis pyörä ollut) ja niin vain joku senkin onnistui sieltä noukkimaan huomaamatta. Fakta on, että varas on saanut avaimen varastoon, kun abloyn lukon taakse oli menty jälkiä jättämättä. Ilmeisesti pakettiautolla tuossakin oltu liikenteessä, saatu ketju poikki akkukoneella ja pyörä kantoon. Ketjun lenkki oli siis löytynyt katkenneena...
 

ravallo

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 450
Saako mielenkiinnosta kysyä että millaisesta paikasta lähti?
Kerrostalon pihasta, (Vanhankaupunginkoski, HKI) runkokiinnitystelineestä. Aattelin optimistisesti että siinä viiden metrin päässä talon ikkunoista ei kukaan viitsi alkaa rälläköimään, tai että jos joku on tarpeeksi pro akkukoneeseen niin ei pölli sähköpyörää jossa ei ole akkua tai tietskaria kiinni, mutta olinpa väärässä... Eikä kukaan naapureista ollut myöskään ehtinyt herätä ääneen. Jossain määrin harkittu riski, ja vakuutus korvas täysin, ilman omavastuuta, mut kyllähän se sapetti bussipysäkillä kökkiessä kun odotteli poliisilta papereita (jotka piti lopuksi itse hakea, postitus tuli 5kk varkauden jälkeen :mad:) ja uuden pyörän tilausta. Vakuutuksesta tuli päätös ja rahat parin päivän sisään kun sai paperit kuntoon (IF).
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 145
Itse hommasin sellaisen halvan ja mitättömän pienen vaijerilukon, jolla saa fillarin kiinni aitaan tms siksi aikaa kun käy kaupassa tai kahvilla. Ideana että tuollaisesta kadunvarsipysäköinnistä sitä tuskin kukaan alkaa pihdeillä tai rälläkällä remontoimaan auki eikä tarvi laahata perässä mitään kilotolkun ratakiskoa. Nekin lähtee mukaan jos varkaalla kunnon työkalut.

Jos asuu hämäräperäisessä kerrostalossa niin sinne varastoon sitten kunnollinen lukko, mutta päiväreissulukoksi piisaa kevyt ja ohut vaijeri.
 

Incredible Buff

Suosittelen maastohiihtoa
Team Apple
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 417
Hesarin testistä on niin monta vuotta aikaa, että Bilteman U-lukko on varmaan täysin eri kamaa kuin silloin. Bilteman tuotteiden laatu tunnetusti vaihtelee sen mukaan mikä toimittaja milloinkin on sattunut tavaran toimittamaan.
 

ravallo

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 450
Hesarin testistä on niin monta vuotta aikaa, että Bilteman U-lukko on varmaan täysin eri kamaa kuin silloin. Bilteman tuotteiden laatu tunnetusti vaihtelee sen mukaan mikä toimittaja milloinkin on sattunut tavaran toimittamaan.
Se HS:n testi ei ollut mikään ihan maailman huolellisin ja tieteellisin, pari poliisia yritti napsautella lukkoja voimapihdeillä, ja yksikään testissä ollut U-lukko ei kyykännyt (tosin Abuksen tai Kryptoniten kohdalla voimapihdit kyykkäsi :)). Voittajaksi sitten selvisi murtamattomista halvin. Yllättävää sinänsä, että Abuksen heppoisin tankolukko murtui pihdeillä, ilmeisesti tanko oli liian ohutta. Oikeasti tuo ero kannattaisi U-lukkojen välillä kokeilla rautasahalla tai pullotunkilla, niillä aukeaa huono U-lukko mutta ei hyvä. Joka tapauksessa Bilteman ja noiden kalliimpien U-lukkojen välillä tuskin on hirveän merkittävää eroa, ainakaan ihan hintaeroa oikeuttavaa.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 145
Onko kokemuksia näistä CO2 pumpuista?


Koko ja helppous houkuttelisi, jos retkellä tms niin mahtuu hyvin mukaan, vastaavan kokoisella käsipumpussa varmaan melkoinen rykiminen että saa paineet.
 
Liittynyt
08.03.2017
Viestejä
608
Onko kokemuksia näistä CO2 pumpuista?


Koko ja helppous houkuttelisi, jos retkellä tms niin mahtuu hyvin mukaan, vastaavan kokoisella käsipumpussa varmaan melkoinen rykiminen että saa paineet.
Kokemusta on tuosta Topeakin AirBoosterista, ei valittamista. Semmonen yhdistelmäpumppu vois olla hyvä, jossa on CO2 ja normaali :rolleyes:
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 145
Kokemusta on tuosta Topeakin AirBoosterista, ei valittamista. Semmonen yhdistelmäpumppu vois olla hyvä, jossa on CO2 ja normaali :rolleyes:
Joo sitä kans mietin että yhdistelmä olisi varmaan paras. Saako tuolla yhdellä patruunalla renkaan täyteen nappia painamalla vai kuinka käytännössä menee?
 

Enitax

♠ ♦ ♣ ♥
Tukijäsen
Team AMD
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
60
Tällaisen pikkupumpun olen joskus vuonna miekka ja kivi itselleni tilannut, yhden tai kaksi testikäyttöä olohuoneessa olen suoritanut ja kummallakin kerralla rengas on täyteen saatu:


Kenttäkokemusta ei valitettavasti ole, mutta kyllä tuo aina maantielenkillä mukana kulkee. Samalla mukana joutuu sitten kuljettamaan varapatruunaakin, jos yksi ei riitäkkään tai patruuna tyhjenee käsille pumppua viritellessä. Tässä mallissa on myös integroitu käsipumppu, mutta itse uskon että sillä saa lähinnä hien otsalle ennemmin kuin renkaaseen ilmaa.
 
Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
639
Hellou, arvon pyöräilijät.
Minulta löytyy tallista vm. 2013 Kona dew plus.
Pyörää ei ole ikinä huollettu, se kilisee, kolisee, etuvaihtaja ei toimi ja käytössä olevasta kahdeksasta vaihteesta alimmat rutisee.

Kannattaakohan pyörää huollattaa/korjauttaa vai yrittää myydä osaaviin käsiin ja ostaa uusi?
1x~10 vaihteinen olisi kyllä paljon mieluisampi kuin 3x8.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
457
@tommyy tietenkin se kannattaa huollattaa, myyt sen tai et. Ellet ole valmis ottamaan persnettoa kaupoissa, sillä heikko kunto on hyvä peruste tinkiä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
119
@tommyy tietenkin se kannattaa huollattaa, myyt sen tai et.
Ei ole ihan noin simppeliä. Jos pyörällä on ajeltu paljon huoltamatta, siinä voi mennä helposti useita satasia huoltoon kun pitää vaihtaa ketjua, rataspakkaa ja niin edelleen. Uuden Konan saa 600-700e pintaan joten ei tuosta montaa satasta myydessä saa. Jos perus vuosihuolto riittää niin sitten toki kannattaa.
 

ravallo

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 450
Ei ole ihan noin simppeliä. Jos pyörällä on ajeltu paljon huoltamatta, siinä voi mennä helposti useita satasia huoltoon kun pitää vaihtaa ketjua, rataspakkaa ja niin edelleen. Uuden Konan saa 600-700e pintaan joten ei tuosta montaa satasta myydessä saa. Jos perus vuosihuolto riittää niin sitten toki kannattaa.
Valitettavasti oon tuossa vähän samalla kannalla. Huollolle alkaa tulla helposti hintaa siinä vaiheessa kun kaikki vaijerit, ketju ja takapakka ovat lopussa, ja tosiaan pyörän jälleenmyyntiarvo ei välttämättä ole kummoinen. Mulla oli tuossa Gary Fischerin Mendota, jota oltiin pidetty aika hyvin ja huollettu, mutta tilanne alkoi olla sellainen että pakka, ketju ja takavaihtaja olivat lopussa. Siitä olisi muutamalla huntilla tehnyt ihan kivan ajopyörän, mutta toisaalta taas muutamalla huntilla lisää olis saanut kokonaan uuden. Ja tuokin siitä lähtökohdasta että olis huoltanut itse. Huollattamalla liikkeessä ei taida päästä omilleen.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 145
Jos satulalaukkuun haluaa mukaan sisurin ja pienen pumpun (kun näissä rullaavissa kevyemmin kuvioiduissa renkaissa ole mikään paras pistosuojaus) niin pärjääkö esim. tällaisella laadukkaalla pikkupumpulla:


Vai kannattaakko CO2 settiä mielummin? Siihenkin pitää ottaa sitten se 25g pullo että 29” renkaaseen saa katupaineet.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 421
Tällaiset löytyy:

Käsipumppua käytetty useampi kerta 29" maasturinakin pumppaamiseen maastossa, sekä hybridin maantierenkaalle. Kertaallen litkutettuun laitettiin sisuri eli ihan tyhjistä lähdetty. Ei valittamista, vaikka ei tuo nyt jalkapumppua korvaa :)
CO2:n+ 5 paketin varasäiliöitä tilasin syksyllä, säiliöt kun ovat kertakäyttöisiä. Control Driven hyvä puoli on tuo säädettävä venttiili, useat muut vapauttavat koko CO2 patruunan sisällön keralla. CO2 taitaa myös "haihtua" nopeammin tuolta renkaasta, mutta se tuskin on lenkin ajan ongelma. Säiliö myös jäähtyy huomattavasti tyhjetesään, siksi tuo sukka. CO2 vaatii tosiaan mukaan noita kertakäyttöisiä patruunoita, mikä lisää painoa ja lisäksi käsipumppussa on tähän verrattuna "ikuiset" käyttökerrat. En ole vielä testannut miten tuo pelaa, joten tiedot perustuvat vain luettuun.

Tiedoksi muuten sellainen, että Kärcher on julkaissut OC3 alipainepesuristaan PLUS mallin, missä on 4L säiliön sijaan 7L säiliö. Specsit näyttää muuten samalta. Tuo "paino varusteiden kanssa" tarkoittaa sitten OC3 pesuria täydellä vesitankilla ILMAN mitään varustelaatikkoa ja varusteita, eli vesi on se varuste. Punnitsin äsken, kun on juuri lenkille lähtö edessä :)
1587201569607.png
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Sid
Liittynyt
02.03.2017
Viestejä
550
Tiedoksi muuten sellainen, että Kärcher on julkaissut OC3 alipainepesuristaan PLUS mallin, missä on 4L säiliön sijaan 7L säiliö. Specsit näyttää muuten samalta. Tuo "paino varusteiden kanssa" tarkoittaa sitten OC3 pesuria täydellä vesitankilla ILMAN mitään varustelaatikkoa ja varusteita, eli vesi on se varuste. Punnitsin äsken, kun on juuri lenkille lähtö edessä :)
Saisipa tuollaisen isomman vesisäiliön ostettua erikseen, niin saattaisin jopa sellaisen upgraden omaan pesuriini tehdä :) Valitettavan usein joutuu tuota pienempää säiliötä täyttelemään.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
112
Hain paikallisesta kivijalasta Kona kahunan. Arvoin pitkään tän ja trekin x caliber 9 välillä, mutta ajattelin että minun ajuilla ei kannata maksaa merkistä kolmea sataa ylimääräistä melkein samoista osista. Hellkutin hyvä pyörä, maantiellä rullaa paljon nätimmin kuin vanha hybridini. Nyt vaan odotellaan että lumet sulaa ja pääsee maastoon :D
 
Liittynyt
02.03.2017
Viestejä
550
Hain paikallisesta kivijalasta Kona kahunan. Arvoin pitkään tän ja trekin x caliber 9 välillä, mutta ajattelin että minun ajuilla ei kannata maksaa merkistä kolmea sataa ylimääräistä melkein samoista osista. Hellkutin hyvä pyörä, maantiellä rullaa paljon nätimmin kuin vanha hybridini. Nyt vaan odotellaan että lumet sulaa ja pääsee maastoon :D
Onnittelut hyvästä ostoksesta! Konahan on ihan merkkipyörä siinä missä Trekkikin :cool: Eli en usko, että teit lainkaan huonoa valinta tässä.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 421
Saisipa tuollaisen isomman vesisäiliön ostettua erikseen, niin saattaisin jopa sellaisen upgraden omaan pesuriini tehdä :) Valitettavan usein joutuu tuota pienempää säiliötä täyttelemään.
Upgraden luulisi olevan mahdollinen, koska se taitaa olla pelkkä kahvan ja säiliön vaihto. Mutta moista tuskin tulee tarjolle ja Kärcherin hinnat tuntien siinä ei olisi oikeen järkeä.

Tiesit varmaan, että OC3:een saa myös lähes loputtoman säiliön imuletkulla. Isossa säiliössä ja imuletkussa omat hyvät ja huonot puolet. Pikkusäiliö menee pienempään tilaan ja letkulla saa loputtomasti vettä. Iso säiliö taas ei yleensä vaadi uutta täyttöä tai erillisten letkujen kanssa säätämistä.


Tuli taas todettua, että on tuo OC3 oiva peli näin kerrostaloasujalle.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.01.2019
Viestejä
724
Täällä onkin hyvää keskustelua lisätarvikkeista sopivasti kun uuden fillarin kävin ostamassa. Ostoslistalla lukko, pumppu ja joku pussukka kiinni runkoon jossa kuljettaa puhelinta/avaimia/pikkutavaraa.

Onko kokemuksia isommista runkolaukuista tai tavaratelineistä jotka tulevat putkeen kiinni? Uudessa pyörässä ei ole kiinnikkeitä tarakalle ja mietin valmiiksi jos joskus tulee vedettyä pidempää retkeä ja tartteis kamoja kantaa.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 325
Täällä onkin hyvää keskustelua lisätarvikkeista sopivasti kun uuden fillarin kävin ostamassa. Ostoslistalla lukko, pumppu ja joku pussukka kiinni runkoon jossa kuljettaa puhelinta/avaimia/pikkutavaraa.

Onko kokemuksia isommista runkolaukuista tai tavaratelineistä jotka tulevat putkeen kiinni? Uudessa pyörässä ei ole kiinnikkeitä tarakalle ja mietin valmiiksi jos joskus tulee vedettyä pidempää retkeä ja tartteis kamoja kantaa.
On myös tarakoita jotka kiinnitetään istuinputkeen.
 
Liittynyt
16.01.2019
Viestejä
724
On myös tarakoita jotka kiinnitetään istuinputkeen.
Tuollainen on yksi vaihtoehto. Siihen pitäisi sitten keksiä joku laukku kiinni. Onneksi näyttäisi olevan kaikennäköistä nyssäkkää saatavilla
 
Liittynyt
16.01.2019
Viestejä
724
Nuo satulaputkeen kiinnitettävät ovat yleensä kantavuudeltaan vain 10kg.
Niinhän ne näyttäis olevan. Onko kokemuksia tankolaukuista? Niitä saisi ihan kohtuu hintaa kohtuu isoinakin. Tuntuu vaan hurjalta pistää tankoon ylimääräistä painoa
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
4 337
Niinhän ne näyttäis olevan. Onko kokemuksia tankolaukuista? Niitä saisi ihan kohtuu hintaa kohtuu isoinakin. Tuntuu vaan hurjalta pistää tankoon ylimääräistä painoa
Tankoon kannattaa kiinnittää vain kevyttä tavaraa, kuten makuupussi tai teltta, muuten ohjautuvuus kärsii. Painavammat sitten taakse ja matalammalle.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 325
Itseä vähän houkuttelis ostaa maastopyörä, kun ei aina jaksa asfaltilla matkaa ajella.

Ei ole juurikaan kokemuksia maastopyöristä, joten olisiko suosituksia?

Vaihteita 11, tai 12 ja jäykkäperäistä, mieluummin 1000 euron luokkaa kuin 3000. Ei haittaa vaikka olisi halvempikin, jos hinta/laatu/osasarja on kohdillaan.

Grand Canyon AL SL 7 on varmaan ihan kelpo pyörä aloittelijalle? Hintaahan sillä on 1099e. Toisaalta taas Radonilta saisi esim ZR Team 6.0 pyörän 370 euroa edullisemmin (~730e), mutta toki osat on sitten pykälää huonommat.

Onkohan noista kumpikaan pyörä varteenotettava, vai onko jotain ehdotuksia?
 
Liittynyt
23.05.2017
Viestejä
1 212
Itseä vähän houkuttelis ostaa maastopyörä, kun ei aina jaksa asfaltilla matkaa ajella.

Ei ole juurikaan kokemuksia maastopyöristä, joten olisiko suosituksia?

Vaihteita 11, tai 12 ja jäykkäperäistä, mieluummin 1000 euron luokkaa kuin 3000. Ei haittaa vaikka olisi halvempikin, jos hinta/laatu/osasarja on kohdillaan.

Grand Canyon AL SL 7 on varmaan ihan kelpo pyörä aloittelijalle? Hintaahan sillä on 1099e. Toisaalta taas Radonilta saisi esim ZR Team 6.0 pyörän 370 euroa edullisemmin (~730e), mutta toki osat on sitten pykälää huonommat.

Onkohan noista kumpikaan pyörä varteenotettava, vai onko jotain ehdotuksia?
26bikes shop

Pinnacle Ramin 2 2020 Mountain Bike | MOUNTAIN BIKES | Evans Cycles

Editillä yksi lisää. Keuloissa recon on mulle rokkarin vähimmäisvaatimus metsään. Tonniin todella vaikeaa ilman isompia aleja.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Sid
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
444
On käytellyt nyt noin reilut vuodet päivät pyörääni, ja aloin tässä ennen varsinaisen "kauden" alkamista miettimään, että olisiko jotain noista kuluvista osista hyvä vaihtaa uusiin? Matkaa on kertynyt karkeasti arvioituna noin 1500-2000 km, en pidä siitä kovin tarkkaa kirjaa.

Mikään osa nyt ei varsinaisesti ole ilmoitellut itsestään, mutta kai tässäkin asiassa on parempi olla liikkeessä jo hyvissä ajoin.

Ketjut ilmeisesti niitä nopeiten kuluvia osia, joten ne nyt voisi kai ainakin tässä vaihtaa. Mitä noiden ostamisessa pitäisi nyt ottaa huomioon? Mikä ero on vaikka noilla alle 20€ ja yli 30€ ketjuilla? Olen tekemässä tilausta bike-discount.de, niin voisin samalla tilailla vaikka nuo ketjut(ja mahdollisesti muutakin), jos siellä on valikoimassa jotain hyväksi todettua mallia.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
246 016
Viestejä
4 293 871
Jäsenet
71 780
Uusin jäsen
Riksa82

Hinta.fi

Ylös Bottom