ProShop kokemuksia?

Kyselin vielä lisäinfoa omaan keissiin liittyen niin sieltä tuli ihan kuva siitä kuinka olivat ajelleet yli 18 tuntia MSI Kombustoria ja kertoivat ylpeänä ettei kortti ollut kaatunut kertaakaan. Ihan kiva, mutta ongelma oli tosiaan se tuulettimien rutina. Toinen kuva siitä kuinka kortti oli laitettu testipenkkiin pystyyn vaikka reklamaatiossa nimenomaan mainittiin että ongelma tapahtui vaaka-asennossa.

Onkohan tuossa jotain kommunikaatio-ongelmaa, rikkinäinen puhelin -efektiä kun suomenkielinen RMA lähtee Tanskaan?
 
Kyselin vielä lisäinfoa omaan keissiin liittyen niin sieltä tuli ihan kuva siitä kuinka olivat ajelleet yli 18 tuntia MSI Kombustoria ja kertoivat ylpeänä ettei kortti ollut kaatunut kertaakaan. Ihan kiva, mutta ongelma oli tosiaan se tuulettimien rutina. Toinen kuva siitä kuinka kortti oli laitettu testipenkkiin pystyyn vaikka reklamaatiossa nimenomaan mainittiin että ongelma tapahtui vaaka-asennossa.

Onkohan tuossa jotain kommunikaatio-ongelmaa, rikkinäinen puhelin -efektiä kun suomenkielinen RMA lähtee Tanskaan?
Mikset ottanut videota kortin rutinasta, siinähän olisi todisteet ja ohjeet asennosta menneet samalla.
 
Mikset ottanut videota kortin rutinasta, siinähän olisi todisteet ja ohjeet asennosta menneet samalla.
No eipä semmoista erikseen vaadittu. Kuvailin tarkasti mikä tuuletin pitää ääntä ja missä tilanteissa. Jos jotain epäselvää niin mikseivät kysy vaan alkavat summamutikassa testailemaan näyttiksen vakautta.
 
No eipä semmoista erikseen vaadittu. Kuvailin tarkasti mikä tuuletin pitää ääntä ja missä tilanteissa. Jos jotain epäselvää niin mikseivät kysy vaan alkavat summamutikassa testailemaan näyttiksen vakautta.
Joo lähinnä olisin turvannut omaa selustaani sillä, että olisi todiste ääntelevästä kortista. Proshopin näädät tietenkin haluaa luikerrella vastuusta.
 
Joo lähinnä olisin turvannut omaa selustaani sillä, että olisi todiste ääntelevästä kortista. Proshopin näädät tietenkin haluaa luikerrella vastuusta.
Kortti nyt palautumassa, eiköhän se pistetä bumerangina takaisin. Pitääpä tuo video kuvata tällä kertaa. Toki jos eivät ekalla kerrallakaan lukeneet koko virhekuvausta niin tuskinpa mitään videolinkkiäkään noteeraavat.
 
Kortti nyt palautumassa, eiköhän se pistetä bumerangina takaisin. Pitääpä tuo video kuvata tällä kertaa. Toki jos eivät ekalla kerrallakaan lukeneet koko virhekuvausta niin tuskinpa mitään videolinkkiäkään noteeraavat.

Jos 18 tuntia oli testiajelleet niin toivottavast ei tule kauheaa laskua perässä kun sivuilla oli muistaakseni maininta jostain tyyliin 30 eurosta per tunti testausajasta jos tuote todetaankin toimivaksi.
 
Jos 18 tuntia oli testiajelleet niin toivottavast ei tule kauheaa laskua perässä kun sivuilla oli muistaakseni maininta jostain tyyliin 30 eurosta per tunti testausajasta jos tuote todetaankin toimivaksi.
Turbinoz laittanu kuitenki selkeän vikakuvauksen että vika on tuulettimissa, niin mahdollisella vakaudentestauslaskulla voi pyyhkiä persettä. :poop:
 
Paljonkos Asus antaa suomessa takuuta korteilleen? 36kk näyttää verkkokauppa.comissa (3080ti TUF) mutta omassa proshop kuitissa 2v.. onko tuo sitten 2v proshop + 1v valmistajalle? :hmm:
2-vuotta antaa prsohop ja valmistaja antaa sit sen 1- vuoden, mut viimeinen vuosi hoidetaan sit valmistajan kanssa. Toki riippuu valmistajasta mut yleensä ASUS, gigabyte tms antaa sen 3 vuoden takuun näyttikselle.
 
2-vuotta antaa prsohop ja valmistaja antaa sit sen 1- vuoden, mut viimeinen vuosi hoidetaan sit valmistajan kanssa. Toki riippuu valmistajasta mut yleensä ASUS, gigabyte tms antaa sen 3 vuoden takuun näyttikselle.
Yrityksillä on myös +1 vuotta onsite kuluttajatakuu umpeutumisen jälkeen, eli laskuttaa kuluttajalla sitten viulut ainakin läppäreissä ja pöytäkoneissa, näyttiksistä en muista...
 
Yrityksillä on myös +1 vuotta onsite kuluttajatakuu umpeutumisen jälkeen, eli laskuttaa kuluttajalla sitten viulut ainakin läppäreissä ja pöytäkoneissa, näyttiksistä en muista...
Proshopista mulle ainakin sanottiin, että ensimmäiset 2-vuotta niiden kanssa ja sit viimeinen vuosi valmistajan kanssa.
 
Asus vaan hoitaa noi näyttiksien (varmaan muidenkin komponenttien?) takuut pelkästään jämyjen kautta eli joka tapauksessa joudut Proshopin kanssa säätämään vaikka heidän oma takuunsa olisikin päättynyt.
 
Kortti nyt palautumassa, eiköhän se pistetä bumerangina takaisin. Pitääpä tuo video kuvata tällä kertaa. Toki jos eivät ekalla kerrallakaan lukeneet koko virhekuvausta niin tuskinpa mitään videolinkkiäkään noteeraavat.
Kortti lähti ennen joulua uudelle kierrokselle, eilen oli testissä eikä taaskaan mitään vikaa löydetty. Vastauksena en taaskaan saanut mitään varsinaista raporttia vaan tämmöisen nokareen:

"Tuotetta testattaessa olemme löytäneet käynnistyksen yhteydessä minimaalisen äänen, joka kuitenkin katoaa itsestään. Siksi emme katso, että tuote on viallinen. Siksi tuote palautetaan."

Reklamaatiossa oli jälleen kuvailtu ne kierrosnopeudet, joilla tuuletin saadaan rätisemään sekä video, jossa ääni kuuluu todella selkeästi. Epäselväksi jää onko noita kierrosnopeuksia testattu tai videota katsottu. En tajua miks pitää olla niin helvetin kryptinen viestinnässä. Koitetaan vääntää vielä, mutta vmp.
 
Ilmeisesti peoahopilla asiakaspalautuksena tulleet tuotteet voi olla mitä vain?

Itse tilasin dji om 5 Kimbalin, joka oli asiakaspalautus. No tuote tuli tänään ja siitä puuttui kaikki muu, paitsi "käsikahva", jolla ei tee mitään.

Mahtavatkohan edes tarkistaa niitä asiakaspalautuksia, kun tästä uupui tripod, osa jolla puhelimen saa Kimbaliin kiinni, laturi, käsinauha ja kuljetuspussi.

No pitää hankkia Kimbali jostain muualta.
 
Miten ihmisillä toiminut tuo Proshopin rahojen palautus? Tilasin sieltä 7900 XTX:n ja LanCool 216 kotelon, tosin nyt löysin kotelon toisaalta (ja tuo kotelo ollut "tilauksessa" tilassa jo kohta viikon Proshopissa) ja nappasin tuon kotelon veks Proshopin tilauksesta (kerta se oli vielä mahdollista).
Tarvitseeko täytellä mitään lappuja vai odotanko kiltisti että rahat palautuu kortille?
 
Ainakin mulla proshop laskutti korttia vasta kun lähettivät tuotteen. Mun tapauksessa ehti korttivaraus vanhentua ennen lähetystä niin joutuivat pyytämään mua maksamaan uudelleen. Kannattaa toki tarkistaa onko kortilta tehty vain varaus vai onko tuote maksettu ennakkoon.
 
Ainakin mulla proshop laskutti korttia vasta kun lähettivät tuotteen. Mun tapauksessa ehti korttivaraus vanhentua ennen lähetystä niin joutuivat pyytämään mua maksamaan uudelleen. Kannattaa toki tarkistaa onko kortilta tehty vain varaus vai onko tuote maksettu ennakkoon.
Ainakin lähti rahat kortilta, ehkäpä ne palautuu sitten sinne
 
Ite tilasin täältä helmikuun alusta Inno3D:n rtx 4070tin tää oli siis uusi tuote. ja tossa viime maanantaina keskimmäisen tuulettimen laakeri hajos täysin ja lenti puolet tuulettimesta kotelon pohjalle. Pistin sit maanantaina takuuseen. :D saa nähä miten kauan menee että saa uuden tilalle. Miten nopeeta muilla on takuusta tullu takasin?
 
Millaisia toimitusaikoja porukalla on nyt ollut Proshopilta? Tänään iltapäivällä tehty tilaus ja vähän epäilen, ettei ehdi vielä tänään lähteä matkaan. Varastotuotteita kyseessä ja toivon, että ensi viikon aikana saapuisi.
 
Millaisia toimitusaikoja porukalla on nyt ollut Proshopilta? Tänään iltapäivällä tehty tilaus ja vähän epäilen, ettei ehdi vielä tänään lähteä matkaan. Varastotuotteita kyseessä ja toivon, että ensi viikon aikana saapuisi.
no ton oman näyttiksen ku tilasin, seuraavana päivänä lähetettiin ja seuraavana päivänä siitä oli noudettavissa jo helsingistä. Mulla tuli nopeesti.
 
Muistia tilasin viimeksi, 23.3. tehty tilaus ja 28.3. lähettivät seurantakoodin ja 4.4. oli Postnord jakanut lähetyksen automaattiin. Ei todellakaan nopeaa toimintaa.
 
Tuli tilattua näytönohjain ja virtalähde 12.04 toimitus piti saapua 17.04 pakettiautomaattiin, paketti seissyt vantaan terminaalissa 15.04 saakka tähän päivään, kahdesti ollut yhteydessä postnordin asiakaspalveluun eivät vastaile facebook pm tai emaileihin, ja puhelu asiakaspalveluun maksaa 1e/min, eivät turhia kiirehdi molemmilla puhelukerroilla ensin sopiva 20-30min jonotus jonka jälkeen odottelen 10min+ että neiti katsoo tietoja ja sanoo vaan että lähetään selvitelemään mutta eipä ole vieläkään mitään tapahtunut, saa nähä saapuko koskaan perille ja jos saapuu niin enää puuttuis että tuleeko ehjänä, myös proshoppiin laittelin emailia ja vastasivat että ovat tehneet paketin katoamis ilmoituksen. täytyy päivitellä mikäli jos/kun/joskus asia etenee.
 
Viimeksi muokattu:
Proshop lähettänyt omat paketit kyllä nopeasti.
Ongelmat alkaneet kun Postnord saanut lähetyksen hyppysiinsä.
Esim. 4090FE seilasi ties missä, melkein pari viikkoa.
Oli paketti kuulemma hukassa, mutta onneksi löytyi loppujen lopuksi.
 
Viimeksi muokattu:
Koskeeko ja velvoittaako Proshopia suomalainen kuluttajansuoja? Kyse heiltä netitse suomeen tilatusta noin 2k € arvoisesta pitkään käyttöön tarkoitetusta tietokoneen lisälaitteesta, jolla ikää 2,5v ja 2v-nimellistakuu päättynyt.

Proshop ApS | Yritys- ja taloustiedot | Kauppalehti
Tuolla sanotaan näin:
Jos ulkomainen verkkokauppa toimii aktiivisesti Suomessa siten, että sillä on esimerkiksi suomenkieliset verkkosivut ja asiakaspalvelu, kauppaan sovelletaan Suomen kuluttajansuojalakia.
Laitetaanpa samalla viimeisin kokemus Proshopin toimitusajoista. Keskiviikkona lähetetty tavaraläjä oli noudettavissa maanantaina, eli hyvällä nopeudella tulivat.
 
Tuolla sanotaan näin:

Laitetaanpa samalla viimeisin kokemus Proshopin toimitusajoista. Keskiviikkona lähetetty tavaraläjä oli noudettavissa maanantaina, eli hyvällä nopeudella tulivat.

Tässä tapauksessa siis noin 2k € arvoisen monitorin yksi G-Sync-elementin tuulettimista alkanut vinkumaan. Ostosta noin 2,5 vuotta. Käsittääkseni LG tarjoaa telkoilleen ja näytöilleen Suomessa tiskin alta suoraan 3v takuun. Soittelin eilen LG:n viralliseen tukeen, niin nostivat kädet pystyyn ja sanoivat, että koska Proshop ei ole suomalainen yritys, niin kyse omasta maahantuonnista ja asia pitää hoitaa Proshopin kanssa. Antoivat kyllä heidän (takuu)huoltonsa yhteystiedot Vantaalle (Elcare/Infocare), mutta huolto omalla kustannuksella.

Alkuperäistä pakkausta ei ole, joten käytännössä aika mahdotonta jos Proshop pyytää noin 40"-monitorin postitusta johonkin. Itse voisin kyllä viedä sen autolla Elcareen huoltoon.

Laitoin Proshoppiin eilen vapaamuotoisen reklan sähköpostitse, koska reklamaatiokaavakkeessa puhuttiin tuotteen postituksesta 14vrk sisään lomakkeen lähettämisestä. Mainitsin, että pakkausta ei enää ole.
 
Tässä tapauksessa siis noin 2k € arvoisen monitorin yksi G-Sync-elementin tuulettimista alkanut vinkumaan. Ostosta noin 2,5 vuotta. Käsittääkseni LG tarjoaa telkoilleen ja näytöilleen Suomessa tiskin alta suoraan 3v takuun. Soittelin eilen LG:n viralliseen tukeen, niin nostivat kädet pystyyn ja sanoivat, että koska Proshop ei ole suomalainen yritys, niin kyse omasta maahantuonnista ja asia pitää hoitaa Proshopin kanssa. Antoivat kyllä heidän (takuu)huoltonsa yhteystiedot Vantaalle (Elcare/Infocare), mutta huolto omalla kustannuksella.

Alkuperäistä pakkausta ei ole, joten käytännössä aika mahdotonta jos Proshop pyytää noin 40"-monitorin postitusta johonkin. Itse voisin kyllä viedä sen autolla Elcareen huoltoon.

Laitoin Proshoppiin eilen vapaamuotoisen reklan sähköpostitse, koska reklamaatiokaavakkeessa puhuttiin tuotteen postituksesta 14vrk sisään lomakkeen lähettämisestä. Mainitsin, että pakkausta ei enää ole.
Kannattaa kuluttajaneuvonnasta varmistaa voiko LG evätä huollon tuolla perusteella.
 
Nyt tuli Proshopilta vastaus:

Hei

Kiitos viestistä.

Pahoittelut, että tuotteen kanssa on ilmennyt ongelmia. Jos valmistajan takuu on 3 vuotta, voit tällöin lähettää sen meille takuuhuoltoon. En tiedä huoltaako Elcare Proshopista ostettuja tuotteita. Jos saat asian hoidettua heidän kautta, se kyllä sopii meille, mutta meille ei saa tulla siitä mitään kuluja.

Liitteenä oleva kuitti on väärennetty, siinä ei ole tilaajan tietoja. Oletko tuotteen uusi omistaja?

Tässä vielä kohta kohdalta ohjeet reklamaatiotapauksen tekoa varten meille:

Luo reklamaatiotapaus sivuillamme. Kirjoita kaavakkeelle tarkasti miten ja milloin vika ilmenee.

Pakkaa tuote huolella ja laita kaikki sen mukana toimitetut oheistarvikkeet ja manuaali. HUOM! Jos toisin ei ole sovittu, koko tuote täytyy lähettää. Ota itsellesi kuitti palautuksesta ja paketin seurantakoodi talteen. Paketit ovat saapuneet meille noin 10 arkipäivässä. Saat sähköpostiviestin kun tapausta aletaan käsittelemään.

1. Mene Proshop.fi sivuille: Reklamaation luominen
2. Lisää asiakasnumero ja tilausnumero. Löydät molemmat numerot laskusi oikeasta yläkulmasta.
3. Lue reklamaatioehdot huolella. Kiinnitä erityistä huomiota siihen, että jos vikaa ei löydy tai jos vika ei kuulu takuun piiriin (esim. fyysiset vahingot, nestemäiset vahingot, luvattomat toimenpiteet tai muut vastaavat), sinulta voidaan veloittaa testausmaksu.
4. Kun olet hyväksynyt ehdot, täytä kaikki kentät vian kuvailua varten. Mitä tarkemmin pystyt kertomaan viasta ja milloin se ilmenee, sen paremmin ja nopeammin pystymme paikallistamaan ja korjaamaan vian.
5. Kun olet luonut reklamaation, saat reklamaationumeron.
6. Luodessasi reklamaatiotapuksen, saat sähköpostiisi ilmaisen osoitelapun tulostettavaksi. Lapussa on kaikki tiedot valmiina ja postimaksu maksettu. Teippaa osoitelappu paketin päälle. Jos et saanut osoitelappua, ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Tarjoamme vain yhden ilmaisen palautuslapun per reklamaatio. Lähetä siis koko tuote, jos toisin ei ole sovittu.
7. Suosittelemme, että pakkaat tuotteen sen alkuperäiseen pakkaukseen, jos se on tallella. Lähetä koko tuote eli liitä kaikki alkuperäiset osat mukaan, jos toisin ei ole sovittu. Kaikki osat pitää olla turvallisesti pakattu.
8. Vie paketti PostNordin palvelupisteeseen.
9. Kun olemme vastaanottaneet tuotteen, tekninen osasto tutkii laitteen. Pidämme sinut ajan tasalla työn etenemisestä sähköpostitse ja tekstiviestein. Riippuen tapauksesta, asian loppuun vieminen saattaa kestää 2-4 viikkoa.

* Yritysasiakkaat maksavat itse takuupalautuksen toimituskulut. Toimitus tulee olla ovelle toimituksena, ei noutopisteeseen. Voit ostaa meiltä osoitelapun hintaan 12€. Osoitelapussa on kaikki tiedot valmiina ja postimaksu maksettu.

Voit lukea lisää takuun käytöstä sopimusehdoistamme tästä linkistä:

Sopimusehdot

Jos sinulla on jotain kysyttävää, ota yhteyttä joko sähköpostilla tai puhelimitse alla näkyvään numeroon.

Mukavaa päivän jatkoa.


Eli ei huomioitu mitenkään tuota mainintaani, ettei minulla enää ole alkuperäispakkausta ja kyse erittäin isosta monitorista. Toiseksi takuu kuitilla 2 vuotta, vaikka selvää, että Suomessa tämän hintaluokan pitkään käyttöön tarkoitetuilla tuotteilla pitäisi olla enemmän.

Laitoin heille seuraavan vastauksen:

Hei,
Kuten kerroin, valitettavasti minulla ei ole enää alkuperäistä monitorin pakkausta. 38-tuumaisen monitorin lähettäminen on käytännössä mahdotonta ilman alkuperäispakkausta. Monitorin ilmoitettu nimellistakuu on 2 vuotta, mutta LG antaa Suomessa televisoilleen ja näytöilleen 3 vuoden takuun, kuluttajansuojaa mukaillen. On selvää, että 2 tuhannen euron monitorin tulee kestää pidempään kuin vain 2 vuotta.

Olin poistanut kuitista ostajan tiedot, koska ne ovat eri kuin nyt reklamaation tekijän. Liitän alkuperäisen PDF-kuitin oheen, jotta ostajan tietojen puuttuminen ei aiheuta hämmennystä.

Miten menettelemme asian suhteen? Voisitteko järjestää asiaa LG:n kanssa niin, että voisin viedä monitorin LG:n viralliseen takuuhuoltoon Elcareen autolla? Muussa tapauksessa valitettavasti minulle ei jää muita vaihtoehtoja kuin käänytä kuluttajaviranomaisen puoleen ja selvittää, toimivatko tässä kaikki osapuolet aivan oikein.

yt.
 
Nyt tuli Proshopilta vastaus:

Hei

Kiitos viestistä.

Pahoittelut, että tuotteen kanssa on ilmennyt ongelmia. Jos valmistajan takuu on 3 vuotta, voit tällöin lähettää sen meille takuuhuoltoon. En tiedä huoltaako Elcare Proshopista ostettuja tuotteita. Jos saat asian hoidettua heidän kautta, se kyllä sopii meille, mutta meille ei saa tulla siitä mitään kuluja.

Liitteenä oleva kuitti on väärennetty, siinä ei ole tilaajan tietoja. Oletko tuotteen uusi omistaja?

Tässä vielä kohta kohdalta ohjeet reklamaatiotapauksen tekoa varten meille:

Luo reklamaatiotapaus sivuillamme. Kirjoita kaavakkeelle tarkasti miten ja milloin vika ilmenee.

Pakkaa tuote huolella ja laita kaikki sen mukana toimitetut oheistarvikkeet ja manuaali. HUOM! Jos toisin ei ole sovittu, koko tuote täytyy lähettää. Ota itsellesi kuitti palautuksesta ja paketin seurantakoodi talteen. Paketit ovat saapuneet meille noin 10 arkipäivässä. Saat sähköpostiviestin kun tapausta aletaan käsittelemään.

1. Mene Proshop.fi sivuille: Reklamaation luominen
2. Lisää asiakasnumero ja tilausnumero. Löydät molemmat numerot laskusi oikeasta yläkulmasta.
3. Lue reklamaatioehdot huolella. Kiinnitä erityistä huomiota siihen, että jos vikaa ei löydy tai jos vika ei kuulu takuun piiriin (esim. fyysiset vahingot, nestemäiset vahingot, luvattomat toimenpiteet tai muut vastaavat), sinulta voidaan veloittaa testausmaksu.
4. Kun olet hyväksynyt ehdot, täytä kaikki kentät vian kuvailua varten. Mitä tarkemmin pystyt kertomaan viasta ja milloin se ilmenee, sen paremmin ja nopeammin pystymme paikallistamaan ja korjaamaan vian.
5. Kun olet luonut reklamaation, saat reklamaationumeron.
6. Luodessasi reklamaatiotapuksen, saat sähköpostiisi ilmaisen osoitelapun tulostettavaksi. Lapussa on kaikki tiedot valmiina ja postimaksu maksettu. Teippaa osoitelappu paketin päälle. Jos et saanut osoitelappua, ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Tarjoamme vain yhden ilmaisen palautuslapun per reklamaatio. Lähetä siis koko tuote, jos toisin ei ole sovittu.
7. Suosittelemme, että pakkaat tuotteen sen alkuperäiseen pakkaukseen, jos se on tallella. Lähetä koko tuote eli liitä kaikki alkuperäiset osat mukaan, jos toisin ei ole sovittu. Kaikki osat pitää olla turvallisesti pakattu.
8. Vie paketti PostNordin palvelupisteeseen.
9. Kun olemme vastaanottaneet tuotteen, tekninen osasto tutkii laitteen. Pidämme sinut ajan tasalla työn etenemisestä sähköpostitse ja tekstiviestein. Riippuen tapauksesta, asian loppuun vieminen saattaa kestää 2-4 viikkoa.

* Yritysasiakkaat maksavat itse takuupalautuksen toimituskulut. Toimitus tulee olla ovelle toimituksena, ei noutopisteeseen. Voit ostaa meiltä osoitelapun hintaan 12€. Osoitelapussa on kaikki tiedot valmiina ja postimaksu maksettu.

Voit lukea lisää takuun käytöstä sopimusehdoistamme tästä linkistä:

Sopimusehdot

Jos sinulla on jotain kysyttävää, ota yhteyttä joko sähköpostilla tai puhelimitse alla näkyvään numeroon.

Mukavaa päivän jatkoa.


Eli ei huomioitu mitenkään tuota mainintaani, ettei minulla enää ole alkuperäispakkausta ja kyse erittäin isosta monitorista. Toiseksi takuu kuitilla 2 vuotta, vaikka selvää, että Suomessa tämän hintaluokan pitkään käyttöön tarkoitetuilla tuotteilla pitäisi olla enemmän.

Laitoin heille seuraavan vastauksen:

Hei,
Kuten kerroin, valitettavasti minulla ei ole enää alkuperäistä monitorin pakkausta. 38-tuumaisen monitorin lähettäminen on käytännössä mahdotonta ilman alkuperäispakkausta. Monitorin ilmoitettu nimellistakuu on 2 vuotta, mutta LG antaa Suomessa televisoilleen ja näytöilleen 3 vuoden takuun, kuluttajansuojaa mukaillen. On selvää, että 2 tuhannen euron monitorin tulee kestää pidempään kuin vain 2 vuotta.

Olin poistanut kuitista ostajan tiedot, koska ne ovat eri kuin nyt reklamaation tekijän. Liitän alkuperäisen PDF-kuitin oheen, jotta ostajan tietojen puuttuminen ei aiheuta hämmennystä.

Miten menettelemme asian suhteen? Voisitteko järjestää asiaa LG:n kanssa niin, että voisin viedä monitorin LG:n viralliseen takuuhuoltoon Elcareen autolla? Muussa tapauksessa valitettavasti minulle ei jää muita vaihtoehtoja kuin käänytä kuluttajaviranomaisen puoleen ja selvittää, toimivatko tässä kaikki osapuolet aivan oikein.

yt.
Eiköhän sieltä Proshopilta tule laatikko millä saat näytön lähetettyä huoltoon, jos LG kerran tarjoaa 3 vuoden takuun tuotteelle :tup: Outoa (ja harmillista) kyllä, ettei LG suoraan suostunut hoitamaan asiaa, kun euroopasta laite on kuitenkin ostettu
 
Tässä tapauksessa siis noin 2k € arvoisen monitorin yksi G-Sync-elementin tuulettimista alkanut vinkumaan. Ostosta noin 2,5 vuotta. Käsittääkseni LG tarjoaa telkoilleen ja näytöilleen Suomessa tiskin alta suoraan 3v takuun. Soittelin eilen LG:n viralliseen tukeen, niin nostivat kädet pystyyn ja sanoivat, että koska Proshop ei ole suomalainen yritys, niin kyse omasta maahantuonnista ja asia pitää hoitaa Proshopin kanssa. Antoivat kyllä heidän (takuu)huoltonsa yhteystiedot Vantaalle (Elcare/Infocare), mutta huolto omalla kustannuksella.

Alkuperäistä pakkausta ei ole, joten käytännössä aika mahdotonta jos Proshop pyytää noin 40"-monitorin postitusta johonkin. Itse voisin kyllä viedä sen autolla Elcareen huoltoon.

Laitoin Proshoppiin eilen vapaamuotoisen reklan sähköpostitse, koska reklamaatiokaavakkeessa puhuttiin tuotteen postituksesta 14vrk sisään lomakkeen lähettämisestä. Mainitsin, että pakkausta ei enää ole.
Voithan ottaa yhteyttä LG:n Tanskalaiseen tukeen ja kertoa asian sinne :D Sieltä oletettavasti suostuvat että korjaus hoituu tuolla Elcaressa.
 
Voithan ottaa yhteyttä LG:n Tanskalaiseen tukeen ja kertoa asian sinne :D Sieltä oletettavasti suostuvat että korjaus hoituu tuolla Elcaressa.

Pitääpä katsoa josko soittaisi tai chattaisi sinne, jos heillä englanti taipuu.

Tämä on vähän kaksipiippuinen juttu. Paras olisi jos onnistuisi avaamaan näytön taustalevyn siististi itse ja vaihtaisi tuulettimen hiljaisempaan ja parempaan Noctuaan. Toisaalta sen jälkeen ei olisi enää asiaa takuuseen. Toinen on se, että takuuhuollonkin jälki voi aina olla vaihtelevaa ja huollettuun tuotteeseen syntyä erilaisia jälkiä ja esim. näytön kotelon avauksen yhteydessä muoviklipsejä lohkeilla. Pari kertaa tuossa Sampan huoltomies käynyt olkkarissa korjaamassa television onsite-takuuhuoltona ja jälkeenpäin löytynyt lattialta paneelin taustalevyn kiinnitysklipsi tai -klipsejä. Näytöstä löytyy kuvia netistä avattuna ko. ongelman vuoksi ja olen selvittänyt, että tuo vaihto Noctuaan pitäisi olla teknisesti mahdollinen ja onnistuessaan tehdä tuotteesta selvästi paremman.
 
Jep. Chattasin parikymmentä minuuttia LG:n tanskan aspan kanssa ja sieltä tuli seinä kanssa vastaan. Laittelin Elcareen viestiä olisiko heillä postitukseen sopivaa alkuperäislaatikkoa (tanskan aspan ehdotus) ja vaihtoehtoisesti kysyin mitä näytön takakannen irrotus heillä maksaisi.

Vahvasti näyttää siltä, että täytyy ohjata asia kuluttajaviranomaiselle.
 
Ei ainakaan nopeaksi voi Proshopin takuuta kehua. Lähetin noin kuukausi sitten (29.3) RTX 4090 takuuseen ja tänään tuli viesti, että tuote on lähetetty valmistajalle. Saa nyt nähdä kuinka kauan sillä reissulla on. Mutta nähtävästi on hyvä varautua useita kuukausia kestävään takuu ruljanssiin, kun täältä ostaa.
 
Ei ainakaan nopeaksi voi Proshopin takuuta kehua. Lähetin noin kuukausi sitten (29.3) RTX 4090 takuuseen ja tänään tuli viesti, että tuote on lähetetty valmistajalle. Saa nyt nähdä kuinka kauan sillä reissulla on. Mutta nähtävästi on hyvä varautua useita kuukausia kestävään takuu ruljanssiin, kun täältä ostaa.
mulla sama homma oli itellä 4070ti meni takuuseen kun tuulettimenlaakeri hajos. 4.4 lähetin proshopille. Sit ne lähetti innolle valmistajalle sen näyttiksen korjaukseen sinne se saapui 25.4, inno korjas tuotteen samana päivänä ja laitto vielä postiin takas proshopille,(laitoin innolle spostia tästä ja kysyin missä vaiheessa näyttiksen korjaus on) proshoppi vastaanotti tuotteen 27pv. mutta sieltä ne lähetti sen vasta postiin toissa päivänä kun laitoin sähköpostia että miten kauan menee vielä että saatte sen postiin kun innolta tullut teille takaisin jo 27pv. Vissiin nopeutti toimintaa kun laitoin spostia proshopille siitä kun samana päivänä laittovat postiin :D
 
mulla sama homma oli itellä 4070ti meni takuuseen kun tuulettimenlaakeri hajos. 4.4 lähetin proshopille. Sit ne lähetti innolle valmistajalle sen näyttiksen korjaukseen sinne se saapui 25.4, inno korjas tuotteen samana päivänä ja laitto vielä postiin takas proshopille,(laitoin innolle spostia tästä ja kysyin missä vaiheessa näyttiksen korjaus on) proshoppi vastaanotti tuotteen 27pv. mutta sieltä ne lähetti sen vasta postiin toissa päivänä kun laitoin sähköpostia että miten kauan menee vielä että saatte sen postiin kun innolta tullut teille takaisin jo 27pv. Vissiin nopeutti toimintaa kun laitoin spostia proshopille siitä kun samana päivänä laittovat postiin :D
6 päivää odetettu toimitusaika tällä hetkellä takas mulle
 
Toimiiko muilla Proshopin sivut? Tulee error 500 vähän joka paikasta, esim. käyttäjätililta ja palautuslomakkeelta.
 
Jos tilaatte Starcartilla niin suosittelen laittamaan tarkasti oikea puhelinnumero. Muuten Postnordin Lähiboxia käytettäessä jää toimitus satimeen, sillä Starcart työntää toimitukseen oman sähköpostinsa. Toki aspan kautta voi sitten puljata, mutta...
 
Millainen rumba on oletettavissa, jos Proshopilta ostetun näytönohjaimen laittaa takuuseen? Ilmeisesti ensin pitäisi lähettää Tanskaan ja vasta sieltä laittavat huoltoon PowerColorille.
 
Millainen rumba on oletettavissa, jos Proshopilta ostetun näytönohjaimen laittaa takuuseen? Ilmeisesti ensin pitäisi lähettää Tanskaan ja vasta sieltä laittavat huoltoon PowerColorille.
Minulla kesti 1,5 kuukautta takuuhuollossa ja sitten palauttivat yllättävästi rahat. Eipä sinällään väliä kun nyt saatavuus korteissa hyvä. Hitaita vain ovat.
 
Minulla kesti 1,5 kuukautta takuuhuollossa ja sitten palauttivat yllättävästi rahat. Eipä sinällään väliä kun nyt saatavuus korteissa hyvä. Hitaita vain ovat.
Näin ne ajat muuttuu. Vuosi sitten ihmiset oli aivan käärmeissään kun proshop palautti rahat näyttiksestä (ymmärrettävästi). Kuitenkin aina olisi hyvä, että kysyvät asiakkaalta ennenkuin toimivat, koska tilanteita on erilaisia
 
Tähän keskusteluun liittyen, proshopista toisen osapuoli ostanut 2020.

SF750 Corsair otti ja lopetti toimintansa 3 vuoden jälkeen. Takuu pitäisi olla 5 (tai enemmän), mutta jossain vaiheessa se siirtynee vastuu valmistajalle.

Ostettu foorumilta täältä, siirtyykö tämä takuu? Proshopiin vai Corsairiin yhteydessä?
 
Onko mitään syytä, miksi kannattaisi välttää puhelimen ostoa proshopista? Onko puhelimet oletettavasti Suomessa toimivia versioita, pitääkö sellaista nykyään edes miettiä?
 
Vieläkö tämä pulju on turvallinen ostopaikka. Joskus on tullut tilattua mutta siitä on jo pari vuotta.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
261 586
Viestejä
4 541 015
Jäsenet
74 827
Uusin jäsen
RomuRauta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom