Nyt tuli Proshopilta vastaus:
Hei
Kiitos viestistä.
Pahoittelut, että tuotteen kanssa on ilmennyt ongelmia. Jos valmistajan takuu on 3 vuotta, voit tällöin lähettää sen meille takuuhuoltoon. En tiedä huoltaako Elcare Proshopista ostettuja tuotteita. Jos saat asian hoidettua heidän kautta, se kyllä sopii meille, mutta meille ei saa tulla siitä mitään kuluja.
Liitteenä oleva kuitti on väärennetty, siinä ei ole tilaajan tietoja. Oletko tuotteen uusi omistaja?
Tässä vielä kohta kohdalta ohjeet reklamaatiotapauksen tekoa varten meille:
Luo reklamaatiotapaus sivuillamme. Kirjoita kaavakkeelle tarkasti miten ja milloin vika ilmenee.
Pakkaa tuote huolella ja laita kaikki sen mukana toimitetut oheistarvikkeet ja manuaali. HUOM! Jos toisin ei ole sovittu, koko tuote täytyy lähettää. Ota itsellesi kuitti palautuksesta ja paketin seurantakoodi talteen. Paketit ovat saapuneet meille noin 10 arkipäivässä. Saat sähköpostiviestin kun tapausta aletaan käsittelemään.
1. Mene Proshop.fi sivuille: Reklamaation luominen
2. Lisää asiakasnumero ja tilausnumero. Löydät molemmat numerot laskusi oikeasta yläkulmasta.
3. Lue reklamaatioehdot huolella. Kiinnitä erityistä huomiota siihen, että jos vikaa ei löydy tai jos vika ei kuulu takuun piiriin (esim. fyysiset vahingot, nestemäiset vahingot, luvattomat toimenpiteet tai muut vastaavat), sinulta voidaan veloittaa testausmaksu.
4. Kun olet hyväksynyt ehdot, täytä kaikki kentät vian kuvailua varten. Mitä tarkemmin pystyt kertomaan viasta ja milloin se ilmenee, sen paremmin ja nopeammin pystymme paikallistamaan ja korjaamaan vian.
5. Kun olet luonut reklamaation, saat reklamaationumeron.
6. Luodessasi reklamaatiotapuksen, saat sähköpostiisi ilmaisen osoitelapun tulostettavaksi. Lapussa on kaikki tiedot valmiina ja postimaksu maksettu. Teippaa osoitelappu paketin päälle. Jos et saanut osoitelappua, ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Tarjoamme vain yhden ilmaisen palautuslapun per reklamaatio. Lähetä siis koko tuote, jos toisin ei ole sovittu.
7. Suosittelemme, että pakkaat tuotteen sen alkuperäiseen pakkaukseen, jos se on tallella. Lähetä koko tuote eli liitä kaikki alkuperäiset osat mukaan, jos toisin ei ole sovittu. Kaikki osat pitää olla turvallisesti pakattu.
8. Vie paketti PostNordin palvelupisteeseen.
9. Kun olemme vastaanottaneet tuotteen, tekninen osasto tutkii laitteen. Pidämme sinut ajan tasalla työn etenemisestä sähköpostitse ja tekstiviestein. Riippuen tapauksesta, asian loppuun vieminen saattaa kestää 2-4 viikkoa.
* Yritysasiakkaat maksavat itse takuupalautuksen toimituskulut. Toimitus tulee olla ovelle toimituksena, ei noutopisteeseen. Voit ostaa meiltä osoitelapun hintaan 12€. Osoitelapussa on kaikki tiedot valmiina ja postimaksu maksettu.
Voit lukea lisää takuun käytöstä sopimusehdoistamme tästä linkistä:
Sopimusehdot
Jos sinulla on jotain kysyttävää, ota yhteyttä joko sähköpostilla tai puhelimitse alla näkyvään numeroon.
Mukavaa päivän jatkoa.
Eli ei huomioitu mitenkään tuota mainintaani, ettei minulla enää ole alkuperäispakkausta ja kyse erittäin isosta monitorista. Toiseksi takuu kuitilla 2 vuotta, vaikka selvää, että Suomessa tämän hintaluokan pitkään käyttöön tarkoitetuilla tuotteilla pitäisi olla enemmän.
Laitoin heille seuraavan vastauksen:
Hei,
Kuten kerroin, valitettavasti minulla ei ole enää alkuperäistä monitorin pakkausta. 38-tuumaisen monitorin lähettäminen on käytännössä mahdotonta ilman alkuperäispakkausta. Monitorin ilmoitettu nimellistakuu on 2 vuotta, mutta LG antaa Suomessa televisoilleen ja näytöilleen 3 vuoden takuun, kuluttajansuojaa mukaillen. On selvää, että 2 tuhannen euron monitorin tulee kestää pidempään kuin vain 2 vuotta.
Olin poistanut kuitista ostajan tiedot, koska ne ovat eri kuin nyt reklamaation tekijän. Liitän alkuperäisen PDF-kuitin oheen, jotta ostajan tietojen puuttuminen ei aiheuta hämmennystä.
Miten menettelemme asian suhteen? Voisitteko järjestää asiaa LG:n kanssa niin, että voisin viedä monitorin LG:n viralliseen takuuhuoltoon Elcareen autolla? Muussa tapauksessa valitettavasti minulle ei jää muita vaihtoehtoja kuin käänytä kuluttajaviranomaisen puoleen ja selvittää, toimivatko tässä kaikki osapuolet aivan oikein.
yt.