ProShop kokemuksia?

Mistähän tietäisi noista Proshopin sivuilta että onko


Tässä Nordic-näppöimet (ä ja ö jne) vai jenkki/ansi leiska? Ilmeisesti nöissä kqikissa on ANSI-mallinen enter
 
Mistähän tietäisi noista Proshopin sivuilta että onko


Tässä Nordic-näppöimet (ä ja ö jne) vai jenkki/ansi leiska? Ilmeisesti nöissä kqikissa on ANSI-mallinen enter

Villi ajatus: Kysy Proshopista.
 
Olin unohtanut että minulla oli vielä RTX3070 kortin tilaus päällä pro shopissa. Tänään tuli mailia että se on lähetetty. Kyseessä Gigabyten RTX3070 eagle oc 2.0 L ja hintaa sillä on 697€.
Eli miten toimin tässä kun en sitä korttia halua ja maksu on klarna laskulla.
Jätänkö tuotteen vaan hakematta postista? Kun siellä pro shopin sinuilla lukee näin "Pelkkä tuotteen palauttaminen tai noutamatta jättäminen ei riitä."
Eli täytyy tehdä se peruutus ilmoitus. Ja siinä kysytään tuotteen vastaanottopäivää. Mitä siihen laitan jos haluan jo nyt sen peruuttaa.
Pitääkö minun myöhemmin ottaa se postista haltuuni ja lähettää se erikseen omilla kuluilla takaisin sinne? Vai riittääkö peruutus ilmoituksen teko ja sitten jättää se noutamatta postista?
Edit. Tai näköjään post nord on toimittaja
 
Viimeksi muokattu:
Olin unohtanut että minulla oli vielä RTX3070 kortin tilaus päällä pro shopissa. Tänään tuli mailia että se on lähetetty. Kyseessä Gigabyten RTX3070 eagle oc 2.0 L ja hintaa sillä on 697€.
Eli miten toimin tässä kun en sitä korttia halua ja maksu on klarna laskulla.
Jätänkö tuotteen vaan hakematta postista? Kun siellä pro shopin sinuilla lukee näin "Pelkkä tuotteen palauttaminen tai noutamatta jättäminen ei riitä."
Eli täytyy tehdä se peruutus ilmoitus. Ja siinä kysytään tuotteen vastaanottopäivää. Mitä siihen laitan jos haluan jo nyt sen peruuttaa.
Pitääkö minun myöhemmin ottaa se postista haltuuni ja lähettää se erikseen omilla kuluilla takaisin sinne? Vai riittääkö peruutus ilmoituksen teko ja sitten jättää se noutamatta postista?
Edit. Tai näköjään post nord on toimittaja
Niin tai näin, niin proshop perii sinulle palautettavasta summasta "postikulut". Kannattaa siis olla yhteydessä tuonne asiakaspalveluun ja kysyä miten toimia
 
Niin tai näin, niin proshop perii sinulle palautettavasta summasta "postikulut". Kannattaa siis olla yhteydessä tuonne asiakaspalveluun ja kysyä miten toimia
Okei. Näin vähän ajattelinkin että se 8€ täytyy maksaa. Mutta ongelmana on myös se että kun ei ole printteriä ni en pysty tulostamaan sitä palautuslappua.
Koitin jo tuossa noin 40min sitten soittaa sinne pro shopin aspaan mutta se oli jo kiinni, joten täytyy huomenna soittaa sinne sitten.
 
Lähetin näytönohjaimen proshopille ulisevan tuulettimen takia, tänään sain sähköpostia jossa kertoivat haluavansa lähettää kortin ulkoiseen huoltoon, syyksi kertoivat että virhekuvauksessa kuvattuja virheitä ei voida luoda uudelleen tai tuote on vaurioitunut.

”Tällaisissa tapauksissa ulkoinen huolto päättää, kuuluuko vika tai vaurio takuuseen vai ei.”

Teknikon viesti:

”Huomaa, että jos tuote testataan virheettömäksi ulkoisessa huollossa, käytetyistä työajoista peritään testimaksu ja lisäksi peritään mahdolliset korjausmaksut”

Hyväksyin että kortti lähetetään ulkoiseen huoltoon, en kyllä tiedä miten uliseva tuuletin voisi olla normaalia kun kaks muuta tuuletinta ei ulise. :rolleyes:
Moi!

Miten tämän kanssa kävi? Kauanko käsittely kesti kaikkineen?
Itselläni Proshopin kanssa RMA keissi käynnissä jossa kyseessä myös GPU:n viallinen tuuletin tai tuuletinohjain. 5.7.2022 ovat vastaanottaneet kortin ja toistaiseksi ei vielä ole mitään kuulunut. Toki arvio olikin että käsittelyaika 5-15 päivää.
 
Moi!

Miten tämän kanssa kävi? Kauanko käsittely kesti kaikkineen?
Itselläni Proshopin kanssa RMA keissi käynnissä jossa kyseessä myös GPU:n viallinen tuuletin tai tuuletinohjain. 5.7.2022 ovat vastaanottaneet kortin ja toistaiseksi ei vielä ole mitään kuulunut. Toki arvio olikin että käsittelyaika 5-15 päivää.
Ilman kyselyitä ilmoittivat että ei voi korjata, rahat takaisin, ilmotin että ei käy, vaan haluan vastaavan kortin kun niitä hyllyssä oli, vastas sitten seuraavaksi että kortti onkin tulossa heille korjattuna ja se lähtee mulle takaisin. :D En kyllä nyt yhtään muista kuinka kauan tuossa meni, muta olisko ollu 2-3 viikkoa?
 
Heitetääns oma RMA käsittely kokemus so far.
Seagate Ironwolf 8Tb HDD ostettu 1.7.2020 (2v takuu) ja nyt kesäkuun alussa alkoi ongelmat.
Ensin ei RAID-kortti suostunut hyväksymään levyä... no sitten ku hyväksyi, ei alkanut rebuildia tekee. Katkesi kuin kanan lento. Noh kovo pois ja telakkaan pöydälle testiin. Toiminta ok, jopa löytyi käyttöön heti...

Mutta...
Laitoin alustamaan kokonaan kovon ja se alkoi lämmitä pöydällä telakassa, lämmöt nousi yli 50c, vaikka huone on kyllä hyvin viileä. Sitten alkoi tuttuakin tutumpi niks-naks-niks-naks "laulu"... Nappailin samantien screenshotit varalta, HWInfo, CrystalDiskMark.
Eipä muuta kuin tekemään RMA ja odottelemaan siihen vastausta. Täyttelin RMA suoraan Proshopin sivuilla 15. tai 16.6. ja vastaus siihen tuli melko nopeasti. 17.6. sain jo osoitelapun RMA palautusta varten. Kovo pakettiin ja matkalle kohti Proshop konttuuria. Perille paketti pääsi sitten 1.7. ja tuli samantien vastaus, että "Tuotteesi on toimitettu ulkoiseen huoltokorjaamoon." Hetken jo mietin, että minne kummaan...

Eilen 11.7. tuli sitten viesti uudesta tilauksesta. Tässä siis hyvitetään vanha kovo ja uusi tulee tilalle.
Tänään 12.7. tuli päivitys, että lähetetty tulemaan ja arvio oli, että 14.-19.7. ois perillä noudettavissa.

Nopea summaus:
- Aspan kanssa kaikki sujunut hyvin ja helposti.
- RMA teko helppoa ja lähettäminen vaivatonta.
- Tuote vaihdettu, koska selkeästi rikkinäinen.
- Uusi tulossa, jossain vaiheessa viikon sisällä.
 
Tuli tilattua reilu kaksi viikkoa sitten näytönohjain ja prosessori heiltä. Kaksi viikkoa on mennyt ja paketti näyttää edelleen olevan Postnordin mukaan Tanskassa postinkäsittelykeskuksessa tms., vaikkakin Proshopilta tuli ilmoitus aiemmin, että tilaus on lähetetty.

Olen ollut asiakaspalveluun yhteydessä ja pyytänyt selvittämään onko paketti lähtenyt heiltä tai onko se voinut jäädä syystä tai toisesta jumiin sinne keskukseen, mutta mitään vastausta en ole saanut. Ja melkein vittuilulta tuntui, kun palautteeni jälkeen heiltä tuli kyllä sähköposti, että arvostelisin tuotteet ja toimituksen.

Varalta tein ostoksen luottokortilla, eli mikäli ei ala tuotteita kuulumaan, niin täytynee pyytää pankkia perimään rahat takaisin.
 
Vuosi sitten tilasin pari Gigabyten RTX3090 korttia Proshopista ja päädyin palauttamaan kortit testien jälkeen (pienehkö kotelo ja ilmankierto muuttui ihan mahdottomaksi). Kortit saapuivat jostain syystä eri lähetyksissä, joten ne piti myös palauttaa erillään. Toinen katosi Ruotsiin muutamaksi viikoksi kun toinen päätyi perille. Sitten Proshop syytti minua korttien vesivahingosta, mikä oli tietenkin mahdotonta kun kuivassa tilassa olivat olleet ja ei ole vesijäähyä missään päin konetta. Selvitin että Gigabyte ollut surullisenkuuluisa silikonia valuvista lämpötyynyistään, joten valitin melko kärkkäästi näistä heidän esittämistä "epäilyistä". Lopulta kortit meni valmistajalle ja sieltä tuli vastaus, että ei näissä mitään vesivahinkoa ole. Proshop palautti rahat, mutta tuli olo, että melko mielivaltaisesti Proshop yrittää venkoilla irti RMA-tapauksista. Tämän johdosta en ole tilannut sieltä enää mitään.
 
Tuli tilattua reilu kaksi viikkoa sitten näytönohjain ja prosessori heiltä. Kaksi viikkoa on mennyt ja paketti näyttää edelleen olevan Postnordin mukaan Tanskassa postinkäsittelykeskuksessa tms., vaikkakin Proshopilta tuli ilmoitus aiemmin, että tilaus on lähetetty.

Olen ollut asiakaspalveluun yhteydessä ja pyytänyt selvittämään onko paketti lähtenyt heiltä tai onko se voinut jäädä syystä tai toisesta jumiin sinne keskukseen, mutta mitään vastausta en ole saanut. Ja melkein vittuilulta tuntui, kun palautteeni jälkeen heiltä tuli kyllä sähköposti, että arvostelisin tuotteet ja toimituksen.

Varalta tein ostoksen luottokortilla, eli mikäli ei ala tuotteita kuulumaan, niin täytynee pyytää pankkia perimään rahat takaisin.

Itselläkin ollut Proshopin lähetys kadonneena PostNordin Vantaan limboon 21.10 lähtien :cigar:
Satuin onneksi tilaamaan Klarnalla, joten pystyin Klarnan kautta raportoimaan tilauksen kadonneeksi / saapumattomaksi.
Luonnollisestikaan mistään osapuolesta ei ole kuulunut mitään reklamaation jälkeen, eikä lähetys myöskään ole saapunut.

Käsittämätöntä että mikään firma käyttää eksklusiivisesti PostNordia toimituksiin.
 
Nyt testataan asiakaspalvelun järkevyyttä tässä puljussa:

ostin emolevyn viime viikolla, tulee alkuviikosta.

Sama levy on nyt 50€ halvempi kuin viime viikolla.

Ehdotan asiakaspalveluun: a) että hyvittävätkö erotuksen mulle suoraan, vai b) tilaanko uuden halvemman emon, ja lähetän kalliimman palautuksena.

Hyvä asiakaspalvelu ymmärtää toki että vaihtoehto a on win-win.
 
Nyt testataan asiakaspalvelun järkevyyttä tässä puljussa:

ostin emolevyn viime viikolla, tulee alkuviikosta.

Sama levy on nyt 50€ halvempi kuin viime viikolla.

Ehdotan asiakaspalveluun: a) että hyvittävätkö erotuksen mulle suoraan, vai b) tilaanko uuden halvemman emon, ja lähetän kalliimman palautuksena.

Hyvä asiakaspalvelu ymmärtää toki että vaihtoehto a on win-win.
Kannattaa varautua myös siihen vaihtoehtoon, ettei kumpikaan onnistu. Eli eivät myy samalle henkilölle samaa tuotetta, joka on tullut palautukseen. En ota kantaa siihen onko tämä fiksua tai moraalisesti oikein, kunhan kerron ettei kaupalla ymmärtääkseni ole varsinaista velvollisuutta myydä kenellekään mitään. Tässä et edes voi vedota syrjintään tms. kun itsekin olet vähän "keplottelulinjalla". Tuolla tavallahan useammat voisivat tilata ennakkoon pienestä rajoitetusta erästä varman yksilön itselleen. Ja palauttaa jos ei tullut tarjoukseen.

Itsellä vähän vastaava kokemus aikanaan, vaikkei liittynyt Proshoppiin.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt testataan asiakaspalvelun järkevyyttä tässä puljussa:

ostin emolevyn viime viikolla, tulee alkuviikosta.

Sama levy on nyt 50€ halvempi kuin viime viikolla.

Ehdotan asiakaspalveluun: a) että hyvittävätkö erotuksen mulle suoraan, vai b) tilaanko uuden halvemman emon, ja lähetän kalliimman palautuksena.

Hyvä asiakaspalvelu ymmärtää toki että vaihtoehto a on win-win.
Ja proshopilla on maksullinen palautus, joten tuskin hyvittävät suoraan mitään
 
Joo huomasin että palautus maksaa (10€ tms), silti liikkeelle halvempi hyvittää raha suoraan, kun avattu paketti menee outlet-myyntiin anyway.

Tilattu emo ei ole vielä saapunut, eli voin tilata uuden jo ennen kuin palautan kalliimman.

Ei tässä mun mielestä mitään sen ihmeempää keplottelua ole, 14pv on standardi palautusaika, jota ei tartte perustella asiakkaana. Tarjoushintaisessa tuotteessa 2kpl/asiakas limitti.

Tämä siis ainakin eräässä toisessa liikkeessä onnistunut ihan ilman mutinoita, nyt katsotaan miten proshop tilanteen käsittelee
 
Tilaat sen alehintaisen samantien itelles, ja kun kallis saapuu niin palautat sen.
 
Tilaat sen alehintaisen samantien itelles, ja kun kallis saapuu niin palautat sen.
Eiku just haluaisin välttyä tältä, ja jos proshopilla on järkevä asiakaspalvelu ja pelisilmää, niin ei tartteis lähetellä edestakaisin. Tuota tuotetta kuitenkin varastossa ainakin tällä hetkellä reilusti. Maanantaina lie aspa auki niin sittenhän tuon tietää
 
Onko kokemuksia nappaako Proshop ton 10€ siinäkin tilanteessa, että jättää noutamatta tilauksen noutopisteestä ja se palautuu heille automaattisesti? Eli palauttavat makasun miinus 10€?
 
Ihan positiivinen ensimmäinen kokemus kyseisestä kaupasta. Perjantaina (18.11) tilasin muistit ja SSD:n, tänään kävin automaatista hakemassa. Harvemmin on tullut noin nopeasti edes verkkokauppa.com:sta, vaikka se on tuossa toisella puolella kylää. Aiemmin on ollut paljonkin ongelmia postnordin kanssa, mutta nyt oli aika vakuuttavaa palvelua.
 
Nyt testataan asiakaspalvelun järkevyyttä tässä puljussa:

ostin emolevyn viime viikolla, tulee alkuviikosta.

Sama levy on nyt 50€ halvempi kuin viime viikolla.

Ehdotan asiakaspalveluun: a) että hyvittävätkö erotuksen mulle suoraan, vai b) tilaanko uuden halvemman emon, ja lähetän kalliimman palautuksena.

Hyvä asiakaspalvelu ymmärtää toki että vaihtoehto a on win-win.
Tää casehan meni niin, että aspasta sanottiin jotta eivät kerkee nyt tehdä käsityönä tuota hyvitystä, joten ainoaksi vaihtoehdoksi jäi että tilasin uuden, ja palautan kalliimmalla ostamani. Tässä nyt tällä toiminnalla jään ~40€ voitolle, niin menkööt. Omaan piikkiin voi pistää sen tyhmyyden että tilaa yhtään mitään just ennen blackweek/black friday tarjouksia :lol:
 
Tilasin kaksi samaa tuotetta, jossa luki että tukkurilla, eli tilaustuote. Maksoin heti. Kun menen katsomaan tilaushistoriaa, tämän tilauksen kohdalla lukee "Tilattu X" punaisella. Mitähän ihmettä tuo tarkoittaa? Tuosta saa asiakas sen kuvan, että tuotetta ei olekaan tilattu, ja siihen pitäisi jotenkin reagoida.

tilattu.png
 
Onko näiden aspan vastauksissa normaalisti useamman päivän viive? Yrittänyt lypsää reklamaatiolle palautuslappua hetken eikä mitn kuulu. Kai sitä pitäis yrittää soittaa seuraavaksi.

Edit: no puhelimitse sai välittömästi vastauksen ja asia hoitui. Sähköpostiin ei ole vieläkään tullut vastausta.
 
Viimeksi muokattu:
Paljos Proshop antaa takuuaikaa näyttiksille? Mistä sen näkee? :hmm:

EDIT: 2v näköjään.
 
Viimeksi muokattu:
Jos kortilla on valmistajan takuu rekisteröimällä 3 vuotta ja ilman rekisteröintiä 2 vuotta, niin onko tietoa laittaako proshop tikkua ristiin takuun hoitamiseen 2 vuoden jälkeen? Villi veikkaus ettei laita. :hmm:
 
Jos kortilla on valmistajan takuu rekisteröimällä 3 vuotta ja ilman rekisteröintiä 2 vuotta, niin onko tietoa laittaako proshop tikkua ristiin takuun hoitamiseen 2 vuoden jälkeen? Villi veikkaus ettei laita. :hmm:
Ainakin yleensä se "ylimääräinen" vuosi hoidetaan sitten suoraan valmistajan kautta.
 
Paljonkos Asus antaa suomessa takuuta korteilleen? 36kk näyttää verkkokauppa.comissa (3080ti TUF) mutta omassa proshop kuitissa 2v.. onko tuo sitten 2v proshop + 1v valmistajalle? :hmm:
 
Just lähetin Proshopille näyttiksen jossa myyjän takuu päättynyt ja valmistajan takuu voimassa. Asus ottaa takuukeissit vain jälleenmyyjän kautta, Proshopille ilmeisesti tämä ihan ok kun sähköpostilla varmistin. Katsotaan miten käy.
 
VR lasien tilaus oli vähän pomppuinen, osaksi omaa syytä. Katselin demo/palautus versiota htc:n laseista kun oli edulliset, selailin muitakin yksilöitä. Päätin tilata ne demoveriot mutta jostain syystä tilasin HTC vive Pro 2 jonka huomasin noin 15 min tilauksen jälkeen. Peruminen ei enään onnistunut kun oli lähetetty eikä siihen aikaan saannut asiakaspalvelua kiinni, no sitten piti tilata myös se oikea.

Molemmat tuli ripeästi ja samaan aikaan postiin, kävin noutamassa ja tarkoitus oli palauttaa se pro 2 saman tien, mutta muuutin mieleni ja roudasin molemmat kotiin, mikä osoittautui ihan hyväksi ratkaisuksi.
Se demo/palautus versio oli ihan järkyttävässä kunnossa, kaapelit ruhjoutuneet, lasien päällä sentin pölykerros ja pehmusteet sen näköiset että niille oli oksennettu, ohjaimissa kolhuja kun hakattu pöytiin.
Meni saman tien takaisin laatikkoon ja tein palautusilmoituksen, Pro 2 jäi sitten kotiin :)
 
Tilasin näytönohjaimen sekä peruin sen. Peruminen oli todella helppoa.
sit oon tilannu 2 naconin peliohjainta. superkalliin version sekä normaalin kalliin version. Kummankin demona tilasin jotka palautin myöhemmin.
sit 200e ostanu demo sekä normi philipshueta ku törkyalennuksessa oli.

maailman paras kauppa hintalaadultaan vuosina 2019-2022 omalla kohdallani ja tuo palauttaminen sekä kauppojen peruuttaminen on superhelppoa.


/ edit:


proshop on uusi Jimms. liekköhän jimssin entiset pomot on tuolla töissä tai jotain. Mutta uusi jimms saisi proshopista ottaa kyllä mallia.
 
Tilasin uuden AMD Ryzen 5 7600X prosessorin. Postipaketti oli avaamaton, sen sijaan prosessorin paketista sinetti täysin rikki. Ennen varsinaista prosessoria oleva muovikuori selvästi kertaalleen avattu ja kirsikkana kakun päällä prosessissa tökerösti puhdistetut lämpötahnan jämät. Asiakaspalvelusta ei luonnollisesti näin viikonloppua vasten ole mitään vastattu mutta aika selkeä tilanne että myyty uutena käytetty siru.
 
Muutama kerta tullut tilailtua, eikä pahaa sanottavaa. Oikeaa ja toimivaa kamaa aina tullut, vaikkakin toimitus kestänyt ehkä himpun ylimääräistä kun taitaa tulla jostain ulkomailta.
 
Tilasin uuden AMD Ryzen 5 7600X prosessorin. Postipaketti oli avaamaton, sen sijaan prosessorin paketista sinetti täysin rikki. Ennen varsinaista prosessoria oleva muovikuori selvästi kertaalleen avattu ja kirsikkana kakun päällä prosessissa tökerösti puhdistetut lämpötahnan jämät. Asiakaspalvelusta ei luonnollisesti näin viikonloppua vasten ole mitään vastattu mutta aika selkeä tilanne että myyty uutena käytetty siru.
Mulle kävi 3080 Ti:n kanssa sama homma reilu vuosi sitten. Sinetit paketista auki. Teipattu takaisin jollain hemmetin tiimari-teipillä ja kortti täynnä jonkun limanuljaskan rasvaisia sormenjälkiä.

Uutena myös tilattu, eli ei ollut myyntinimikkeen mukaan mikään demo- tai palautustuote.
 
Joku on vaan tilannut useamman ja pitänyt sen mikä kellottuu parhaiten. Eihän ne ole käytettyjä, jos on vain vähän kokeiltu. ;)
 
Kylläpä pistää vituttamaan tämä pulju just nyt. Tilasin bf:stä muutaman tuotteen mukaan lukien emolevy ja prosessori. Tuosta emolevy ja prosessori kombosta sai 100 euron bundlealennuksen. Tuotteiden saapumisen jälkeen totesinkin etten haluakaan kyseistä prosessoria (7600x hinnan alennuksen takia), mutta emon haluan pitää. Palautin sitten avaamattoman prosessorin pari päivää sen saapumisen jälkeen proshoppiin.

No viikon päästä suunnilleen aspa ilmoittaa etteivät ota reklamaatiota edes käsittelyyn, kun en ole lähettänyt molempia bundlen tuotteita heille. Luulis nyt perkele olevan mahollista perua sekä prosessorin osto, että bundlealennus ilman, että sinne tarttee vielä se emolevykin lähetellä.. Kaikki kolme (emolevy, prosessori, alennus) olivat vielä laskulla sekä palautuslomakkeella omina riveinään joten hinnat ja alennuksetkin on tiedossa sekä ei luulisi järjestelmässäkään olevan mitään rajoitetta tuolle. Palauttaessa järjestelmä ei myöskään herjannut mitenkään, etten saa lähettää bundlesta vain yhtä osaa, joten ainoa mistä sen olisi voinut tietää olisi ollut lukemalla jostain pirun pitkästä FAQ osiosta. Todella luokatonta asiakaspalvelua, kun tässäkin casessa olisi ollut mahdollista saada asiakas tyytyväiseksi sekä luulisi tämän työllistävän heitäkin vähemmän. Myöskään mitään tappiota ei tulisi heille mielestäni järkevällä toiminnalla, mutta nythän he sitten saavat käytetyn emon jonka he voivat laittaa myyntiin vain käytettynä tuotteena..
 
Kylläpä pistää vituttamaan tämä pulju just nyt. Tilasin bf:stä muutaman tuotteen mukaan lukien emolevy ja prosessori. Tuosta emolevy ja prosessori kombosta sai 100 euron bundlealennuksen. Tuotteiden saapumisen jälkeen totesinkin etten haluakaan kyseistä prosessoria (7600x hinnan alennuksen takia), mutta emon haluan pitää. Palautin sitten avaamattoman prosessorin pari päivää sen saapumisen jälkeen proshoppiin.

No viikon päästä suunnilleen aspa ilmoittaa etteivät ota reklamaatiota edes käsittelyyn, kun en ole lähettänyt molempia bundlen tuotteita heille. Luulis nyt perkele olevan mahollista perua sekä prosessorin osto, että bundlealennus ilman, että sinne tarttee vielä se emolevykin lähetellä.. Kaikki kolme (emolevy, prosessori, alennus) olivat vielä laskulla sekä palautuslomakkeella omina riveinään joten hinnat ja alennuksetkin on tiedossa sekä ei luulisi järjestelmässäkään olevan mitään rajoitetta tuolle. Palauttaessa järjestelmä ei myöskään herjannut mitenkään, etten saa lähettää bundlesta vain yhtä osaa, joten ainoa mistä sen olisi voinut tietää olisi ollut lukemalla jostain pirun pitkästä FAQ osiosta. Todella luokatonta asiakaspalvelua, kun tässäkin casessa olisi ollut mahdollista saada asiakas tyytyväiseksi sekä luulisi tämän työllistävän heitäkin vähemmän. Myöskään mitään tappiota ei tulisi heille mielestäni järkevällä toiminnalla, mutta nythän he sitten saavat käytetyn emon jonka he voivat laittaa myyntiin vain käytettynä tuotteena..
Vai siinäkö juuri se heidän idea, ettei käytettyä emolevyä voi palauttaa..?
 
Vai siinäkö juuri se heidän idea, ettei käytettyä emolevyä voi palauttaa..?
Missään en tällaiseen ehtoon ainakaan törmännyt. Eikait kukaan ostaisi tuolta emolevyjä, jos emolevyt olisi jotenkin rajattu palautusehtojen ulkopuolelle.
 
Missään en tällaiseen ehtoon ainakaan törmännyt. Eikait kukaan ostaisi tuolta emolevyjä, jos emolevyt olisi jotenkin rajattu palautusehtojen ulkopuolelle.
Juurihan yllä kerroit että saavat käytetyn emolevyn... -> Proshop yksin tietää miten he ehtojaan tulkitsevat, mutta mitään "käytettyä" he eivät ota takaisin täyteen hintaan.
"Jos otat tuotteen käyttöön ja tuotteen arvo alenee, et saa kaikkia rahoja takaisin."
 
Juurihan yllä kerroit että saavat käytetyn emolevyn... -> Proshop yksin tietää miten he ehtojaan tulkitsevat, mutta mitään "käytettyä" he eivät ota takaisin täyteen hintaan.
"Jos otat tuotteen käyttöön ja tuotteen arvo alenee, et saa kaikkia rahoja takaisin."
No tuohan on helvetin hienoa.. jää vielä paskempi maku koko firmasta ja tällaisen takia jää kyllä viimeiseksi kerraksi kun moisen paskafirman kaa tulee toimittua. Tässäkin olisi firma voinut saada tyytyväisen asiakkaan, mutta ilmeisesti ei paljoa napostele.
 
No tuohan on helvetin hienoa.. jää vielä paskempi maku koko firmasta ja tällaisen takia jää kyllä viimeiseksi kerraksi kun moisen paskafirman kaa tulee toimittua. Tässäkin olisi firma voinut saada tyytyväisen asiakkaan, mutta ilmeisesti ei paljoa napostele.
Joo, tuttu tunne. Eikä tuo maksullinen asiakaspalautuskaan kovasti hymyä nosta korville. Siltikin edelleen tulee tuolta ostettua jotain huipputarjouksia, kunhan ei niitä palauta missään nimessä, vaan vaikka myy tori.fi:ssä ennemmin. Muuten rahat menee kyllä esim.datatronicille, jossa hommat toimivat kaikinpuolin tai ainakin omalla kohdalla on toiminut
 
Kylläpä pistää vituttamaan tämä pulju just nyt. Tilasin bf:stä muutaman tuotteen mukaan lukien emolevy ja prosessori. Tuosta emolevy ja prosessori kombosta sai 100 euron bundlealennuksen. Tuotteiden saapumisen jälkeen totesinkin etten haluakaan kyseistä prosessoria (7600x hinnan alennuksen takia), mutta emon haluan pitää. Palautin sitten avaamattoman prosessorin pari päivää sen saapumisen jälkeen proshoppiin.

No viikon päästä suunnilleen aspa ilmoittaa etteivät ota reklamaatiota edes käsittelyyn, kun en ole lähettänyt molempia bundlen tuotteita heille. Luulis nyt perkele olevan mahollista perua sekä prosessorin osto, että bundlealennus ilman, että sinne tarttee vielä se emolevykin lähetellä.. Kaikki kolme (emolevy, prosessori, alennus) olivat vielä laskulla sekä palautuslomakkeella omina riveinään joten hinnat ja alennuksetkin on tiedossa sekä ei luulisi järjestelmässäkään olevan mitään rajoitetta tuolle. Palauttaessa järjestelmä ei myöskään herjannut mitenkään, etten saa lähettää bundlesta vain yhtä osaa, joten ainoa mistä sen olisi voinut tietää olisi ollut lukemalla jostain pirun pitkästä FAQ osiosta. Todella luokatonta asiakaspalvelua, kun tässäkin casessa olisi ollut mahdollista saada asiakas tyytyväiseksi sekä luulisi tämän työllistävän heitäkin vähemmän. Myöskään mitään tappiota ei tulisi heille mielestäni järkevällä toiminnalla, mutta nythän he sitten saavat käytetyn emon jonka he voivat laittaa myyntiin vain käytettynä tuotteena..

Olen jopa vähän Proshopin kannalla tässä, että jos bundlena ostat jotain, niin olettaisin myös että palautus sitten myös bundlena. Koska usein noissa bundleissa toinen tuote vähän sisäänheittäjänä, minkä avulla myydään vähän huonompaa bulkkia.
Tulipa tässä vähän sivuosumana mieleen toinen tapaus Proshopin kanssa. 32Gb muistikitti (2x16) saapui, toinen kampa olikin paskana, joten olin että "hei tää toinen kampa ei boottaa, laitanko palautuksena teille sen ja käytän yhdellä kammalla konetta väliajan". No eihän se tietenkään heille kelvannut, joten tein sitten asiakaspalautuksen ja ostin muistit muualta.
 
Viimeksi muokattu:
Täälläkin olisi Zowien hiiri odottamassa että jaksaisin takuuseen lähettää, Proshop ei taida postikuluja maksaa? Liekköhän onnistuisi ohittaa ko. lafka ja asioida suoraan Zowien kanssa jos heiltä hieman goodwilliä löytyisi… hmm
 
Täälläkin olisi Zowien hiiri odottamassa että jaksaisin takuuseen lähettää, Proshop ei taida postikuluja maksaa? Liekköhän onnistuisi ohittaa ko. lafka ja asioida suoraan Zowien kanssa jos heiltä hieman goodwilliä löytyisi… hmm
Kyllä tuo rma lähetys ilmanen on, oli ainaki vielä tämän vuoden helmikuussa. Palautuslapun saa tulostettua omilta sivuilta.
 
Mulle kävi 3080 Ti:n kanssa sama homma reilu vuosi sitten. Sinetit paketista auki. Teipattu takaisin jollain hemmetin tiimari-teipillä ja kortti täynnä jonkun limanuljaskan rasvaisia sormenjälkiä.

Uutena myös tilattu, eli ei ollut myyntinimikkeen mukaan mikään demo- tai palautustuote.

Miten tuossa 3080 ti:n kanssa kävi
 
Miten tuossa 3080 ti:n kanssa kävi
No eihän sitä palauttamaankaan viitsinyt lähteä, kun elettiin vielä sitä aikaa, kun noita ei saanut oikein mistään. Itsekin sain tuon tuurilla klikkikisassa. 1kpl tarjolla. Korvaavaa tuotetta olisi saanut odotella ties kuinka monta kuukautta ja tarvitsin näyttiksen heti. Palautetta toki laitoin ja pahoittelivat, mutta eivät näköjään ole oppineet mitään, kun vieläkin laitetaan uuden tuotteen tilaajille jotain B-stock kamaa.
 
ProShop:sta tilannut kaikenlaista, pelkästään hyviä kokemuksia, viimeksi tuli CyperPower UPS. Yleensä edulliset hinnat ja tavara löytyy aika usein hyllystä siinä kun muut myyvät ei-oota täällä kotimaassa. Rahtikulut sisältyvät myös hintaan, joka on hyvä asia. Toimitukset toimivat hienosti PostNordilla lähikauppaan alle kilsan päähän, ei voi kun kehua molempia :cool:
 
Just lähetin Proshopille näyttiksen jossa myyjän takuu päättynyt ja valmistajan takuu voimassa. Asus ottaa takuukeissit vain jälleenmyyjän kautta, Proshopille ilmeisesti tämä ihan ok kun sähköpostilla varmistin. Katsotaan miten käy.
Lähetin näyttiksen siis rätisevien tuulettimien takia ja sain vastauksen etteivät olleet saaneet vikaa toistettua. Puhelimessa kyselin niin oli tehty kuulemma jotain monen tunnin stressitestejä eri asennoissa, ei mitään hajua miksi kun laitoin reklamaation tarkan tavan toistaa rätinät. Mitään testiraporttia eivät ole toimittaneet. Saati myöskään laskua, en tiiä pitääkö jotain maksaa jos haluaa kortin takaisin. Paluuposti näkyy kyllä omissa tilauksissa, ei ole ainakaan vielä mihinkään kuitenkaan lähtenyt.

Aikas paskan maku suussa tästä keikasta, en taida vastaisuudessa kyl Proshopista mitään ostaa.

Edit: no ainakin näyttävät lähettäneen kortin takaisin ilman tarkastusmaksua.
 
Viimeksi muokattu:
Hidas on ollut minun kohdalla ja kerran joutunut palauttamaan viallisen kotelon, niin itse joutuu maksamaan palautuksen lähetyskulut.
Eli ei tarvitse enää ikinä tilata mitään tuolta.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 607
Viestejä
4 541 706
Jäsenet
74 828
Uusin jäsen
polygonpanda

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom