ProShop kokemuksia?

Liittynyt
10.06.2019
Viestejä
3
En juurikaan voi suositella. Jos ei oteta kantaa siihen, että toimitusta siirsivät kolmesti luvatusta niin eniten harmittaa se, että lopulta peruivat täysin ja pistivät jo tilatut tuotteet kalliimmalla uudelleen myyntiin.
 

Liitteet

Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 796
En juurikaan voi suositella. Jos ei oteta kantaa siihen, että toimitusta siirsivät kolmesti luvatusta niin eniten harmittaa se, että lopulta peruivat täysin ja pistivät jo tilatut tuotteet kalliimmalla uudelleen myyntiin.
Ei kyllä mennyt kovin vahvasti tuo suoritus

Olisiko kenelläkään tietoa, millä tiedoilla asiakaspalautus tehdään, jos lähettää ylimääräisen tuotteen takaisin tuonne? Omakustanteena taitaa joutua joka tapauksessa lähettämään

Edit. Edellisellä sivulla olikin tästä juuri yksinkeskustelua. Täytynee tehdä palautustapaus ja katsoa minne ja kuinka tuo palautus maksetaan
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 784
Omat kokemukset vain hyviä. Esim. tilasin tuolta yhtenä sunnuntaina halvimman tietyn kannan prosessorin testiin jossa piti selvittää toisen toiminta. Tilaus meni muistaakseni ihan postin toimitukseen kys. sunnuntaina.
 
Liittynyt
31.12.2018
Viestejä
28
9.8 tilattu tuotteet, 10. päivä tuli seurantakoodi ja tänään katsonut Bring lähetyksen seurannasta niin ovat saaneet ilmoituksen paketista.

Tyytyväisyyskysely on tullut aikaisemmin kuin varastossa olevat tuotteet :)

Edit: Kokonaan kesti miltei kolme viikkoa tilauksesta saada varastossa olleet tuotteet. Eli hieman on hidasta, muuten ei oikein valittamista.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.12.2020
Viestejä
64
18.8 tilattu ja vielä ei ole tapahtunut yhtikäs mitään..

EDIT: Noniin pienen pään sisällä tapahtuneen uhoamisen jälkeen paketti onkin postin hallussa ja toimitus viimeistään huomenna.

EDIT: Tänään 24.8 paketti saapui ja siihen meni 5 arkipäivää kuten luvattiin. Ihan hyvin meni mielestäni.
 
Viimeksi muokattu:

mestarikokki

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.06.2021
Viestejä
416
Tosiaan hieman hidas on toimitus yleensä, mutta tavara tulee kyllä perille.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
208
Millä tapaa tuo toimitus on hidas? Jo toissa päivänä tuli ilmoitus että on pakattu ja lähetetty, mutta Postin sivulla seurannassa on edelleen eka vaiheessa "Lähetys ei ole vielä saapunut Postille, odotathan" :rofl: Onneksi ei ole kiire tuotteen saamisessa.

Edit: Vai johtuneeko siitä että tuote lähetetään kauempaa Suomen ulkopuolelta, sitten ymmärrän jotenkin tämän?
Edit: Nyt se on matkalla, oli vain toiveita vielä eilen, että olisi kerennyt saamaan viikonlopuksi, mutta samapa tuolle.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 006
Jo toissa päivänä tuli ilmoitus että on pakattu ja lähetetty, mutta Postin sivulla seurannassa on edelleen eka vaiheessa "Lähetys ei ole vielä saapunut Postille, odotathan"
Tanskalainen firma, joten kestäähän siinä että Posti saa sen haltuunsa.
 
Liittynyt
09.10.2020
Viestejä
1 381
Paras kauppa. Ostan varmaan tuolta seuraavankin tietokoneen. Kaikki on toiminu hyvin.
 
Liittynyt
13.12.2017
Viestejä
119
Perjantaina tilattu prosessori oli seuraavana torstaina noudettavissa, ei valittamista. Seurantakoodin saamisen jälkeen meni 3 arkipäivää, että paketti saapui Suomeen ja Postin (ja Bringin) seurannassa alkoi tapahtumaan muutakin kuin "We have received notification about the shipment". Ei kannata siis ihmetellä tuollaista viivettä.
 
Liittynyt
10.10.2017
Viestejä
1 019
Kahdesti olen tilannut tuolta tavaraa ja kummallakin kerralla olen joutunut tilauksen perumaan virheellisten varastosaldojen takia. Aikoinaan 2070S tilasin, piti olla varastossa mutta tuli pari pv myöhemmin sähköpostia että tavaraa on toimittaa vasta 2vk päästä. Vuotta myöhemmin tilasin BF-alesta 9900KF ja sama homma. Sen jälkeen en olekaan kokeillut tilailla. Sanoisinko että kokemus on neutraali, kun kuitenkin ilmoittivat kohtuullisen äkkiä viivästyksestä ja molemmilla kerroilla kyse halutusta tuotteesta, sekä rahat palautui 24h sisällä. Olen kuitenkin tilannut vain VK:sta ja Jimmsiltä sen jälkeen.
 
Liittynyt
27.07.2017
Viestejä
983
Kaikki toiminut aina tosi hyvin. Seurannassa usein sellainen parin päivän gäppi, kun tavara on lähetetty, mutta seurannassa lukee "lähetys ei ole vielä saapunut Postille, odotathan". Heti kun seurannan mukaan tavara on rekisteröity Postille, niin on ollut jo saman päivän aikana kuljetuksessa noutopaikkaan. Toimitus siis ehkä 1-2 päivää enemmän kuin kotimaisilla puljuilla, mutta ei mitään valittamista.

Negatiivista varmaankin 14pv palautusoikeus, ja palautusta varten täytyy aspasta erikseen pyytää, sekä tulostella palautuksen shipping label.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 796
Negatiivista varmaankin 14pv palautusoikeus, ja palautusta varten täytyy aspasta erikseen pyytää, sekä tulostella palautuksen shipping label.
Asiakaspalautus on mielestäni ok, jopa tuo tapa hoitaa se. Mutta 6,90 periminen palautuksesta on vähän kurjempi juttu, kun maksuttomaan palautusoikeuteen on tottunut
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 789
Laitetaas tännekin:

Viime viikolla Proshopista tilattu 3080 Ti Ventus tuli tänään ja tämähän on jo kerran avattu paketti. Tökerösti teipattu uudestaan kiinni tuo antistaattinen pussi ja kortti täynnä sormenjälkiä.

Mitä vittua? En mä mitään B-stock kamaa tilannut, joka on ollut jonkun mainausrigissa pari viikkoa. :mad:

Kyllä tuotekuvauksessa pitäisi olla selkeästi kerrottu, jos B-stock kamaa myydään.
 
Liittynyt
19.02.2019
Viestejä
27
Laitetaas tännekin:

Kyllä tuotekuvauksessa pitäisi olla selkeästi kerrottu, jos B-stock kamaa myydään.
Hmm, tulin just vilkasemaan ketjua tämän saman asian tiimoilta. Tilasin 3060, oli kyllä tuossa antistaattisessa pussissa mutta näyttiksestä puuttui muovit. Eli oli avattu aikaisemmin...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 789
Hmm, tulin just vilkasemaan ketjua tämän saman asian tiimoilta. Tilasin 3060, oli kyllä tuossa antistaattisessa pussissa mutta näyttiksestä puuttui muovit. Eli oli avattu aikaisemmin...
Näytönohjaimen tukiraudan pussi oli avattu myös.
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 006
Proshop myy välillä "demo" tägillä tavaraa pikkaisen listahintaa halvemmalla ja sen kerrotaan olevan palautus tms. Ehkäpä näistä kamppistuotteiden palautuksista eivät sitten enää tingi senttiäkään vaan laittavat uusien sekaan.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
1 298
Tuli tänään tehtyä ensimmäinen tilaukseni proshopista. Satuin huomaaman siellä tuollaisen demo-tuotteeksi merkatun näyttiksen ja meni mukisimetta koriin (ensimmäinen kerta koskaan proshopissa). Tilausprosessi normaalisti maaliin saakka ja sen jälkeen kyseinen tuote oli poistunut niiden listoilta.. Tilaushallinnassa näyttää nyt, että tila on "käsitellään" ja arvioitu toimituspäivä on "ei varastossa - odottaa tuotetta" .. onkohan tuo mennyt jollekin toiselle vai onko kyseessä normaalia demotuoteen kanssa?
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
1 298
Tuli tänään tehtyä ensimmäinen tilaukseni proshopista. Satuin huomaaman siellä tuollaisen demo-tuotteeksi merkatun näyttiksen ja meni mukisimetta koriin (ensimmäinen kerta koskaan proshopissa). Tilausprosessi normaalisti maaliin saakka ja sen jälkeen kyseinen tuote oli poistunut niiden listoilta.. Tilaushallinnassa näyttää nyt, että tila on "käsitellään" ja arvioitu toimituspäivä on "ei varastossa - odottaa tuotetta" .. onkohan tuo mennyt jollekin toiselle vai onko kyseessä normaalia demotuoteen kanssa?
Itse itselleni vastaten.. tänään tuli sposti, että myyty jollekin toiselle.. surkuhupaisaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 287
Asiakaspalautus on mielestäni ok, jopa tuo tapa hoitaa se. Mutta 6,90 periminen palautuksesta on vähän kurjempi juttu, kun maksuttomaan palautusoikeuteen on tottunut
Itse olin pari vuotta sitten AIO coolerin hajotessa ihan tyytyväinen palveluun. Pyysivät lähettämään vanhan pumpun takaisin (oli ollut käytössä pari vuotta ja takuu oli 3 vuotta), ja maksoivat siitä 100% hyvityksen, kun samaa tuotetta ei enää löytynyt. En muista pitikö itse jotain postikuluja maksaa. Joka tapauksessa jäin "voitolle", kun tuo hyvitys oli suurempi kuin mitä uusi setti maksoi toisaalla.

Ja tosiaan se, että palautusta varten pitää ottaa yhteyttä on ihan ok juttu. Vähentää varmasti kaikenlaista tuotteiden huvikseen kokeilua ja käyttövirheistä johtuvaa palauttelua jne...
 
Liittynyt
08.12.2017
Viestejä
16
Itsekkin ostin juuri Proshopista Patriot Viper Steel 4400MHz-kitin, joka oli demo-tuote. Avatessani paketin, huomasin että toisessa kammassa oli lämmönlevittäjän puolikas vähän vinksinvonksin asennettu, ja tämän takia vain 40-50% DRAM-sirujen pinta-alasta tekee kontaktia thermalpadin kanssa (loput "paljaana").

Eikö se niin ole että vaikuttaa koko kitin suorituskykyyn, jos yksikin DRAM-siru ylikuumenee puutteellisen jäähdytyksen vuoksi? Liekö tämän takia palautettu..

En edes viitsinyt kokeilla miten toimii, vaan laitoin takaisin pakettiin ja pistin Proshopille viestiä. Enkä taida uskalla alkaa itse korjailemaan, kun Googlettamalla löytyi kuvia jossa DRAM-siruja lähtenyt lämmonlevittäjän mukana irti. Toivottavasti lähettävät uuden kitin demo-hinnalla. :x3: Aamen.
ram.jpg
 

”diginatiivi”

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
994
Itsekkin ostin juuri Proshopista Patriot Viper Steel 4400MHz-kitin, joka oli demo-tuote. Avatessani paketin, huomasin että toisessa kammassa oli lämmönlevittäjän puolikas vähän vinksinvonksin asennettu, ja tämän takia vain 40-50% DRAM-sirujen pinta-alasta tekee kontaktia thermalpadin kanssa (loput "paljaana").

Eikö se niin ole että vaikuttaa koko kitin suorituskykyyn, jos yksikin DRAM-siru ylikuumenee puutteellisen jäähdytyksen vuoksi? Liekö tämän takia palautettu..

En edes viitsinyt kokeilla miten toimii, vaan laitoin takaisin pakettiin ja pistin Proshopille viestiä. Enkä taida uskalla alkaa itse korjailemaan, kun Googlettamalla löytyi kuvia jossa DRAM-siruja lähtenyt lämmonlevittäjän mukana irti. Toivottavasti lähettävät uuden kitin demo-hinnalla. :x3: Aamen.
Eipä tuo hyväksyttävää ole vaikka tulevat hyvin toimeen ilman noitakin. Olettaisin että poistettu edeltävästä kokonpanosta hätäisesti liikaa voimaa käyttäen. Kyseessä siis samsung b-die muistit jotka käyvät viileinä omien kokemuksieni mukaan.
Esittelykappaleita olen pyrkinyt aina välttämään.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
362
Pitänee laitella aspaan viestiä tänään.

6.10 tilattu yksittäiskappale Demo-tuote, viime viikon näytti, että käsittelyssä ja toimitus viikon sisään, nyt oli muuttunut tilaan "Ei varastossa - odottaa tuotteita". En nyt tiedä mistä toi vois tuotteita odottaa ku tosiaan oli yksittäiskappale tuotteesta, jonka myynti lopetettu muuten, minne lie katosi :( Oli ensimmäinen tilaus proshopista, saa nyt nähdä miten nopeasti aspa hoitaa rahojen palautukset, et ostelenko/yritänkö ostella jatkossa.
 

3me

Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
407
Olen tilannut neljä kertaa Proshopista, kaikki tilaukset tulleet 3-6 työpäivässä perille.
 
Liittynyt
13.08.2021
Viestejä
399
Kahvikoneeseen tuli oikeat puhdistustabletit kun tilasi pelkällä koodinimellä, sama tuote oli kuvauksen kera myynnissä ~30% kalliimmalla? Ei haittaa onneksi tilasin kaksi settiä kerralla :)
 

Fox-x

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
847
Itsekin kaksi viikkoa sitten tilasin uuden näytön koneeseeni täältä, näyttö tuli luvatussa ajassa ja muutenkin kaikki toimi niinkuin pitikin.
 
Liittynyt
19.03.2017
Viestejä
150
Sen mitä olen tilaillut Proshopista, tuotteet on tulleet luvatussa ajassa tai vähän yli. Ei kuitenkaan viikkojen odottelua.
Ehken isoin miinus mielestäni palautukset. Omalla kustannuksella, tosin saa ostettua sen palautus lipukkeen. Sitten odotella kuukausi, että saa rahat takas tuotteesta.
Takuun tiimoilta vielä ei ole tarvinnut onneksi palautella. Veikkaan et siinäkin menee yhtäkauan tai pidempään (en lukenut alusta asti kommentteja).

Mietin kuitenkin ennemmin muita paikkoja mistä ostaa.

Edit: korjattu typoja.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.11.2021
Viestejä
10
Itse tilasin konepaketin eilen illalla (keskiviikko), hintaa laskeskelin että suomesta pelkät osat irtona olisi maksanut n. 550-700e enemmän, kyseessä siis kustomoitu setup jonka toimitus ajaksi luvattiin 24-29.11. Ei ole aiemmin tuolta tullut mitään tilailtua.
 
Liittynyt
18.11.2021
Viestejä
10
Tilannepäivitys, perjantaina huomasin että toimitus aika oli venynyt 30.11. Joten laitoin asiakaspalveluun viestiä mistä johtuu, sain vastauksen maanantaina: virtalähde jonka tuotteeseen valitsin on loppunut varastosta.
Tähän vastasin klo: 11, että onko virtalähde mahdollista vaihtaa, kun huomasin että toimitus aika kyseiselle virtalähteelle ei ollut tiedossa verkkokaupassa. Vastausta ei kuulunut. Huomasin että verkkokaupan puhelin numerossa on virhe (yksi 0 liikaa). joten kun sain numeron oikein soitin kello 15:45 asiakaspalveluun (joka sulkeutuu kello 16) ja kysyin saako virtalähdettä vaihdettua toiseen tuotteeseen. Nyt odotan vastausta, lupasivat huomenna lähettää sähköpostilla tiedon kun asiakaspalvelija ei siinäpaikassa pystynyt sanomaan onnistuuko osan vaihto, muuten kyllä erittäin asiallinen ja mukava puhelinasiakaspalvelu.
Jäi kaihertamaan kauanko olisin konetta joutunut odottamaan jos en olisi asiaa huomannut itse alkaa selvittämään
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.01.2020
Viestejä
133
Mitenkähän lafka suhtautuu tuotten kokeiluun tuon 14pv palautusoikeuden aikana? Harkitsen täältä näytön tilaamista ja mietin mahdollista vaihtorumbaa. Eli sallivatko tuotteen kokeilun ja mikäli löytyy kuollut pikseli, niin voinko vain palauttaa tuotteen?
Asiakaspalvelusta kahteen kertaan asiaa kysynyt sähköpostilla, enkä saa yksiselitteistä vastausta. Hämmentävät vain soppaa valmistajan sallimista rajoista pikselivioissa jonka ylittyessä asiasta voi tehdä reklamaation, jolloin lähettävät kyllä uutta tilalle.
 
Liittynyt
18.11.2021
Viestejä
10
Tilannepäivitys, perjantaina huomasin että toimitus aika oli venynyt 30.11. Joten laitoin asiakaspalveluun viestiä mistä johtuu, sain vastauksen maanantaina: virtalähde jonka tuotteeseen valitsin on loppunut varastosta.
Tähän vastasin klo: 11, että onko virtalähde mahdollista vaihtaa, kun huomasin että toimitus aika kyseiselle virtalähteelle ei ollut tiedossa verkkokaupassa. Vastausta ei kuulunut. Huomasin että verkkokaupan puhelin numerossa on virhe (yksi 0 liikaa). joten kun sain numeron oikein soitin kello 15:45 asiakaspalveluun (joka sulkeutuu kello 16) ja kysyin saako virtalähdettä vaihdettua toiseen tuotteeseen. Nyt odotan vastausta, lupasivat huomenna lähettää sähköpostilla tiedon kun asiakaspalvelija ei siinäpaikassa pystynyt sanomaan onnistuuko osan vaihto, muuten kyllä erittäin asiallinen ja mukava puhelinasiakaspalvelu.
Jäi kaihertamaan kauanko olisin konetta joutunut odottamaan jos en olisi asiaa huomannut itse alkaa selvittämään
Nyt vastattiin, että voivat vaihtaa tilalle seuraavan "tason" virtalähteen eli n.10e kalliimman samaan hintaan jos niin haluan, toinen mahdollisuus odottaa virtalähdettä joka alunperin valittu jonka toimitusajasta ei vieläkään ole mitään varmuutta, vastasin tietysti että saa vaihtaa.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 796
Mitenkähän lafka suhtautuu tuotten kokeiluun tuon 14pv palautusoikeuden aikana? Harkitsen täältä näytön tilaamista ja mietin mahdollista vaihtorumbaa. Eli sallivatko tuotteen kokeilun ja mikäli löytyy kuollut pikseli, niin voinko vain palauttaa tuotteen?
Asiakaspalvelusta kahteen kertaan asiaa kysynyt sähköpostilla, enkä saa yksiselitteistä vastausta. Hämmentävät vain soppaa valmistajan sallimista rajoista pikselivioissa jonka ylittyessä asiasta voi tehdä reklamaation, jolloin lähettävät kyllä uutta tilalle.
Mitäs epäselvää tuossa on, ei sovi heille. Eriasia tietty, jos et kerro että on käytetty, mutta noissa on laskurit tunneille, joten siitä jää kiinni..

Edit. Tarkennetaan nyt vielä, että käyttöönotto evää palautusoikeuden, mutta "tuoteen ominaisuuksiin saa tutustua kuten kaupassakin"
 
Liittynyt
16.01.2020
Viestejä
133
Mitäs epäselvää tuossa on, ei sovi heille. Eriasia tietty, jos et kerro että on käytetty, mutta noissa on laskurit tunneille, joten siitä jää kiinni..

Edit. Tarkennetaan nyt vielä, että käyttöönotto evää palautusoikeuden, mutta "tuoteen ominaisuuksiin saa tutustua kuten kaupassakin"
Sehän siinä oli epäselvää, kun ei suoraan ja sitten vielä suoremmin kysyttäessä vastattu selkeästi itse kysymykseen, vaan jaariteltiin kaikkea asian ympärillä ottamatta kantaa, missä heidän raja näissä menee. Kyllä minäkin suomea ymmärrän, mutta tämä asiakaspalvelija oli tällä kertaa harvinaisen epäselvä.
 
Liittynyt
18.11.2021
Viestejä
10
Tänne on hyvä avautua, nyt tilaukseen alunperin valittuakin virtalähdettä kuitenkin ilmestyi saataville, siltikään tilaukselle ei ole mitään ilmeisesti tapahtunut, toimitusaika siirtynyt jo 2.12 asti, saa nähdä tuleeko kone vielä tämän vuoden puolella.
 
Liittynyt
18.11.2021
Viestejä
10
Noniin, eilen kone vihdoin saapui.
Tilauksesta siis meni 20 päivää.
Ei kiireelliseen tarpeeseen siis..
Mutta muuten tietokone oli hyvin pakattu, siististi koottu, sisälsi kaikki osat jotka pitikin ja oli muutoinkin odotuksia vastaava.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 234
Valitettavasti b-stockin myyminen uusina tuotteina asiakkaille jatkuu edelleen.
Reilua olisi ilmoittaa tästä asiakkaalle avoimesti ja rehellisesti, ei niin että pakkosyötetään toisten palautuksia uusina toisille.

Tässä uutena tilattu tuote:
1640245656845.png


Reitittimen käyttöönoton jälkeen aikamoinen ihmetys kun hallinta olikin täynnä laitteita, joille tehty staattinen määritys:

1640245770237.png


Otin yhteyttä reititinvalmistajan tukeen varmistaakseni, ettei kyseessä olisi heidän firmwaren testilaitteita tms.
Sieltä tuli vastaus, että ei ole, olette saaneet käytetyn laitteen ja ottakaa yhteyttä jälleenmyyjään. Reitittimessä oli myös hitausongelmia eli nopeudet tippuivat päälläolon jälkeen 500Mbps alle 20 Mbps.

Otin sitten yhteyttä ProShopiin, tein reklamaation, pakkasin ja palautin tuotteen.

Seuraava yllätys odotti sitten kohta sähköpostissa.

Kuten alkuperäisestä ylhäällä olevasta tuotekuvauksesta näkyy, kyseessä piti olla uusi tuote koska käytetyt demotuotteet ProShop merkitsee usein *DEMO* tekstillä.

1640245947268.png


Sähköpostissa oli hyvityslasku ja hyvityslasku tulostaakin enemmän kuin ensimmäisen rivin asiakkaalle, katsokaapas tätä:

1640246019278.png


Siellähän se ** DEMOTUOTE ** nyt lukeekin selkeästi alemmalla rivillä. (Ja lukee myös ekalla rivillä)

En mä mitään demotuotetta tilannut vaan uuden tuotteen! Ja kuten ylläolevasta kuvasta huomaa, tuotekoodin perässä ei ole "d" kuten sivujen demotuotteissa eli tämän piti olla 100% uusi, avaamaton, käyttämätön tuote. Onko nyt järjestelmät sekaisin sisäisesti... ?

B-stock tuotteiden myynti ja ajatus on miljoona kertaa parempi kuin Amazonilla, joka vuosittain tuhoaa jätteenä tuotteita. Ja asiakas voi tarvittaessa säästää hyvinkin.

Mutta käytettyjen tuotteiden myynti uutena asiakkaille EI ole okei.
 

bb12

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
13.10.2017
Viestejä
602
Vuosi sitten BF:nä tilasin sieltä ensimmäistä kertaa ja otin varalta kuvakaappauksen mitä kuului toimitukseen. No puuttuihan sieltä jotain ja kerroin vain että tuolloin ilmoituksessa luvattiin niin. Ei ongelmia, pistivät jälkitoimituksena.
 
Liittynyt
01.11.2020
Viestejä
1 230
Valitettavasti b-stockin myyminen uusina tuotteina asiakkaille jatkuu edelleen.
Reilua olisi ilmoittaa tästä asiakkaalle avoimesti ja rehellisesti, ei niin että pakkosyötetään toisten palautuksia uusina toisille.

Tässä uutena tilattu tuote:


Reitittimen käyttöönoton jälkeen aikamoinen ihmetys kun hallinta olikin täynnä laitteita, joille tehty staattinen määritys:



Otin yhteyttä reititinvalmistajan tukeen varmistaakseni, ettei kyseessä olisi heidän firmwaren testilaitteita tms.
Sieltä tuli vastaus, että ei ole, olette saaneet käytetyn laitteen ja ottakaa yhteyttä jälleenmyyjään. Reitittimessä oli myös hitausongelmia eli nopeudet tippuivat päälläolon jälkeen 500Mbps alle 20 Mbps.

Otin sitten yhteyttä ProShopiin, tein reklamaation, pakkasin ja palautin tuotteen.

Seuraava yllätys odotti sitten kohta sähköpostissa.

Kuten alkuperäisestä ylhäällä olevasta tuotekuvauksesta näkyy, kyseessä piti olla uusi tuote koska käytetyt demotuotteet ProShop merkitsee usein *DEMO* tekstillä.



Sähköpostissa oli hyvityslasku ja hyvityslasku tulostaakin enemmän kuin ensimmäisen rivin asiakkaalle, katsokaapas tätä:



Siellähän se ** DEMOTUOTE ** nyt lukeekin selkeästi alemmalla rivillä. (Ja lukee myös ekalla rivillä)

En mä mitään demotuotetta tilannut vaan uuden tuotteen! Ja kuten ylläolevasta kuvasta huomaa, tuotekoodin perässä ei ole "d" kuten sivujen demotuotteissa eli tämän piti olla 100% uusi, avaamaton, käyttämätön tuote. Onko nyt järjestelmät sekaisin sisäisesti... ?

B-stock tuotteiden myynti ja ajatus on miljoona kertaa parempi kuin Amazonilla, joka vuosittain tuhoaa jätteenä tuotteita. Ja asiakas voi tarvittaessa säästää hyvinkin.

Mutta käytettyjen tuotteiden myynti uutena asiakkaille EI ole okei.
Mitä luki tilausvahvistuksessa? Jos siinä oli uusi tuote, miten Proshop selitti tämän?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 234
Mitä luki tilausvahvistuksessa? Jos siinä oli uusi tuote, miten Proshop selitti tämän?
Uutena myyty, tilausvahvistuksessa kaikki viittaa uuteen.

Asiasta emme käyneet enempää viestinvaihtoa kun päädyttiin rahojen palautukseen.
En usko että asiakaspalvelun kanssa vänkääminen mitään auttaisi, varmaan tulee kaikki samalla tavalla yllätyksenä heillekin. Joku pomo sanoo pakkaamossa että tehkää näin.
 
Liittynyt
01.11.2020
Viestejä
1 230
Uutena myyty, tilausvahvistuksessa kaikki viittaa uuteen.

Asiasta emme käyneet enempää viestinvaihtoa kun päädyttiin rahojen palautukseen.
En usko että asiakaspalvelun kanssa vänkääminen mitään auttaisi, varmaan tulee kaikki samalla tavalla yllätyksenä heillekin. Joku pomo sanoo pakkaamossa että tehkää näin.
Proshopilla on aika isot volyymit, joten en pidä inhimillistä erehdystä lainkaan mahdottomana. Jos siellä on vaikka varastossa uudet ja b-stock samalla hyllyllä, voi joskus käydä vahinko. Ei tietenkään kannata mitään vängätä jos kaupan saa purettua, mutta voihan sitä pyytää heiltä selvitystä. Näkisi vähän mikä on suhtautuminen.
Tietysti on mahdollista että tekevät noin tahallaankin, mutta aika typerää ja turhaa olisi kun ei ole mikään pikkupulju.
 
Liittynyt
20.10.2020
Viestejä
324
Mitähän ihmettä? Tilasin perjantaina tuolta tuon ducky tuxedo tkl silent red näppäimistön, silloin luki että saldoiksi ”tukkureilla, toimitus muutama päivä”tjtn. Mulla lukee toimitus tän kuun loppussa tilausvahvistuksessa. Nyt kun tarkistin proshop sivuilta niin päivämäärä on laitettu maaliskuulle näppäimistön kohdalla eikä sieltä ole tännepäin kerrottu mitään että näin asia olisi.
 
Liittynyt
23.12.2016
Viestejä
119
Tilasin taannoin virtalähteen ja ulkoisen kovalevyn ProShopista, poweri toimi hienosti, mutta kovalevy oli kuollut saapuessaan.
RMA lomake täyttöön, seuraavana päivänä tuli palautusohjeet ja parissa viikossa saapui uusi toimiva levy tilalle.
Toistaiseksi pelkkiä positiivisia kokemuksia tästä kaupasta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 760
Lähetin näytönohjaimen proshopille ulisevan tuulettimen takia, tänään sain sähköpostia jossa kertoivat haluavansa lähettää kortin ulkoiseen huoltoon, syyksi kertoivat että virhekuvauksessa kuvattuja virheitä ei voida luoda uudelleen tai tuote on vaurioitunut.

”Tällaisissa tapauksissa ulkoinen huolto päättää, kuuluuko vika tai vaurio takuuseen vai ei.”

Teknikon viesti:

”Huomaa, että jos tuote testataan virheettömäksi ulkoisessa huollossa, käytetyistä työajoista peritään testimaksu ja lisäksi peritään mahdolliset korjausmaksut”

Hyväksyin että kortti lähetetään ulkoiseen huoltoon, en kyllä tiedä miten uliseva tuuletin voisi olla normaalia kun kaks muuta tuuletinta ei ulise. :rolleyes:
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 796
Lähetin näytönohjaimen proshopille ulisevan tuulettimen takia, tänään sain sähköpostia jossa kertoivat haluavansa lähettää kortin ulkoiseen huoltoon, syyksi kertoivat että virhekuvauksessa kuvattuja virheitä ei voida luoda uudelleen tai tuote on vaurioitunut.

”Tällaisissa tapauksissa ulkoinen huolto päättää, kuuluuko vika tai vaurio takuuseen vai ei.”

Teknikon viesti:

”Huomaa, että jos tuote testataan virheettömäksi ulkoisessa huollossa, käytetyistä työajoista peritään testimaksu ja lisäksi peritään mahdolliset korjausmaksut”

Hyväksyin että kortti lähetetään ulkoiseen huoltoon, en kyllä tiedä miten uliseva tuuletin voisi olla normaalia kun kaks muuta tuuletinta ei ulise. :rolleyes:
Salaliittoteoria1: Haluavat varmaankin vaan hyvittää tuon sinulle jos sen suurempaa vikaa ei ole, niin saavat myydä korttisi demona jollekin toiselle... Toivottavasti otit videolle ulinasta todisteet ja saat toimivan kortin tilalle
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 760
Salaliittoteoria1: Haluavat varmaankin vaan hyvittää tuon sinulle jos sen suurempaa vikaa ei ole, niin saavat myydä korttisi demona jollekin toiselle... Toivottavasti otit videolle ulinasta todisteet ja saat toimivan kortin tilalle
Ääni on sen verran korkea taajuksinen ettei ääni tallentunut videolle, iphonen sanelu apissa tuo kuuluu jotenkuten mutta se on vaan pelkkä ääni.

edit: Kuuntelin nyt kuulokkeilla vielä tuota vanhaa videoo ja kyllä se ulina sieltä kuuluu.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 760
Suomen proshop aspa juuri vastasi sähköpostiin: ”Tästä ei ole pystytty varmuudella sanomaan onko vika takuuseen kuuluva.” Eli ulina on kuultu myös proshopilla.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 796
Ääni on sen verran korkea taajuksinen ettei ääni tallentunut videolle, iphonen sanelu apissa tuo kuuluu jotenkuten mutta se on vaan pelkkä ääni.

edit: Kuuntelin nyt kuulokkeilla vielä tuota vanhaa videoo ja kyllä se ulina sieltä kuuluu.
En itse kyllä osaisi tuon videon perusteella sanoa uliseeko tuuletin vai ei. Varmasti ärsyttävä vaiva joka tapauskessa, mutta tuon XFX merkin kortille ei ikävä kyllä minkäänlainen yllätys. Voi siis mennä sarjaan "normaaliääni". Esimerkiksi MSI tai Asus vaihtuisi takuuseen aika varmasti helpommin
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 760
En itse kyllä osaisi tuon videon perusteella sanoa uliseeko tuuletin vai ei. Varmasti ärsyttävä vaiva joka tapauskessa, mutta tuon XFX merkin kortille ei ikävä kyllä minkäänlainen yllätys. Voi siis mennä sarjaan "normaaliääni". Esimerkiksi MSI tai Asus vaihtuisi takuuseen aika varmasti helpommin
Joo, videolle tuo ääni ei niin selkeästi tallennu taajuudesta johtuen. Vittumainen vaiva varsinkin iltamyöhään pelatessa kun tunkee avoimien kuulokkeidenkin läpi korviin tuo ulina.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 415
Viestejä
4 160 385
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom