- Liittynyt
- 10.06.2019
- Viestejä
- 4
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei kyllä mennyt kovin vahvasti tuo suoritusEn juurikaan voi suositella. Jos ei oteta kantaa siihen, että toimitusta siirsivät kolmesti luvatusta niin eniten harmittaa se, että lopulta peruivat täysin ja pistivät jo tilatut tuotteet kalliimmalla uudelleen myyntiin.
Tanskalainen firma, joten kestäähän siinä että Posti saa sen haltuunsa.Jo toissa päivänä tuli ilmoitus että on pakattu ja lähetetty, mutta Postin sivulla seurannassa on edelleen eka vaiheessa "Lähetys ei ole vielä saapunut Postille, odotathan"
Asiakaspalautus on mielestäni ok, jopa tuo tapa hoitaa se. Mutta 6,90 periminen palautuksesta on vähän kurjempi juttu, kun maksuttomaan palautusoikeuteen on tottunutNegatiivista varmaankin 14pv palautusoikeus, ja palautusta varten täytyy aspasta erikseen pyytää, sekä tulostella palautuksen shipping label.
Tanskalainen firma, joten kestäähän siinä että Posti saa sen haltuunsa.
Kyllä tuotekuvauksessa pitäisi olla selkeästi kerrottu, jos B-stock kamaa myydään.
Hmm, tulin just vilkasemaan ketjua tämän saman asian tiimoilta. Tilasin 3060, oli kyllä tuossa antistaattisessa pussissa mutta näyttiksestä puuttui muovit. Eli oli avattu aikaisemmin...Laitetaas tännekin:
Kyllä tuotekuvauksessa pitäisi olla selkeästi kerrottu, jos B-stock kamaa myydään.
Näytönohjaimen tukiraudan pussi oli avattu myös.Hmm, tulin just vilkasemaan ketjua tämän saman asian tiimoilta. Tilasin 3060, oli kyllä tuossa antistaattisessa pussissa mutta näyttiksestä puuttui muovit. Eli oli avattu aikaisemmin...
Tuli tänään tehtyä ensimmäinen tilaukseni proshopista. Satuin huomaaman siellä tuollaisen demo-tuotteeksi merkatun näyttiksen ja meni mukisimetta koriin (ensimmäinen kerta koskaan proshopissa). Tilausprosessi normaalisti maaliin saakka ja sen jälkeen kyseinen tuote oli poistunut niiden listoilta.. Tilaushallinnassa näyttää nyt, että tila on "käsitellään" ja arvioitu toimituspäivä on "ei varastossa - odottaa tuotetta" .. onkohan tuo mennyt jollekin toiselle vai onko kyseessä normaalia demotuoteen kanssa?
Asiakaspalautus on mielestäni ok, jopa tuo tapa hoitaa se. Mutta 6,90 periminen palautuksesta on vähän kurjempi juttu, kun maksuttomaan palautusoikeuteen on tottunut
Eipä tuo hyväksyttävää ole vaikka tulevat hyvin toimeen ilman noitakin. Olettaisin että poistettu edeltävästä kokonpanosta hätäisesti liikaa voimaa käyttäen. Kyseessä siis samsung b-die muistit jotka käyvät viileinä omien kokemuksieni mukaan.Itsekkin ostin juuri Proshopista Patriot Viper Steel 4400MHz-kitin, joka oli demo-tuote. Avatessani paketin, huomasin että toisessa kammassa oli lämmönlevittäjän puolikas vähän vinksinvonksin asennettu, ja tämän takia vain 40-50% DRAM-sirujen pinta-alasta tekee kontaktia thermalpadin kanssa (loput "paljaana").
Eikö se niin ole että vaikuttaa koko kitin suorituskykyyn, jos yksikin DRAM-siru ylikuumenee puutteellisen jäähdytyksen vuoksi? Liekö tämän takia palautettu..
En edes viitsinyt kokeilla miten toimii, vaan laitoin takaisin pakettiin ja pistin Proshopille viestiä. Enkä taida uskalla alkaa itse korjailemaan, kun Googlettamalla löytyi kuvia jossa DRAM-siruja lähtenyt lämmonlevittäjän mukana irti. Toivottavasti lähettävät uuden kitin demo-hinnalla. Aamen.
Nyt vastattiin, että voivat vaihtaa tilalle seuraavan "tason" virtalähteen eli n.10e kalliimman samaan hintaan jos niin haluan, toinen mahdollisuus odottaa virtalähdettä joka alunperin valittu jonka toimitusajasta ei vieläkään ole mitään varmuutta, vastasin tietysti että saa vaihtaa.Tilannepäivitys, perjantaina huomasin että toimitus aika oli venynyt 30.11. Joten laitoin asiakaspalveluun viestiä mistä johtuu, sain vastauksen maanantaina: virtalähde jonka tuotteeseen valitsin on loppunut varastosta.
Tähän vastasin klo: 11, että onko virtalähde mahdollista vaihtaa, kun huomasin että toimitus aika kyseiselle virtalähteelle ei ollut tiedossa verkkokaupassa. Vastausta ei kuulunut. Huomasin että verkkokaupan puhelin numerossa on virhe (yksi 0 liikaa). joten kun sain numeron oikein soitin kello 15:45 asiakaspalveluun (joka sulkeutuu kello 16) ja kysyin saako virtalähdettä vaihdettua toiseen tuotteeseen. Nyt odotan vastausta, lupasivat huomenna lähettää sähköpostilla tiedon kun asiakaspalvelija ei siinäpaikassa pystynyt sanomaan onnistuuko osan vaihto, muuten kyllä erittäin asiallinen ja mukava puhelinasiakaspalvelu.
Jäi kaihertamaan kauanko olisin konetta joutunut odottamaan jos en olisi asiaa huomannut itse alkaa selvittämään
Mitäs epäselvää tuossa on, ei sovi heille. Eriasia tietty, jos et kerro että on käytetty, mutta noissa on laskurit tunneille, joten siitä jää kiinni..Mitenkähän lafka suhtautuu tuotten kokeiluun tuon 14pv palautusoikeuden aikana? Harkitsen täältä näytön tilaamista ja mietin mahdollista vaihtorumbaa. Eli sallivatko tuotteen kokeilun ja mikäli löytyy kuollut pikseli, niin voinko vain palauttaa tuotteen?
Asiakaspalvelusta kahteen kertaan asiaa kysynyt sähköpostilla, enkä saa yksiselitteistä vastausta. Hämmentävät vain soppaa valmistajan sallimista rajoista pikselivioissa jonka ylittyessä asiasta voi tehdä reklamaation, jolloin lähettävät kyllä uutta tilalle.
Sehän siinä oli epäselvää, kun ei suoraan ja sitten vielä suoremmin kysyttäessä vastattu selkeästi itse kysymykseen, vaan jaariteltiin kaikkea asian ympärillä ottamatta kantaa, missä heidän raja näissä menee. Kyllä minäkin suomea ymmärrän, mutta tämä asiakaspalvelija oli tällä kertaa harvinaisen epäselvä.Mitäs epäselvää tuossa on, ei sovi heille. Eriasia tietty, jos et kerro että on käytetty, mutta noissa on laskurit tunneille, joten siitä jää kiinni..
Edit. Tarkennetaan nyt vielä, että käyttöönotto evää palautusoikeuden, mutta "tuoteen ominaisuuksiin saa tutustua kuten kaupassakin"
Mitä luki tilausvahvistuksessa? Jos siinä oli uusi tuote, miten Proshop selitti tämän?Valitettavasti b-stockin myyminen uusina tuotteina asiakkaille jatkuu edelleen.
Reilua olisi ilmoittaa tästä asiakkaalle avoimesti ja rehellisesti, ei niin että pakkosyötetään toisten palautuksia uusina toisille.
Tässä uutena tilattu tuote:
Reitittimen käyttöönoton jälkeen aikamoinen ihmetys kun hallinta olikin täynnä laitteita, joille tehty staattinen määritys:
Otin yhteyttä reititinvalmistajan tukeen varmistaakseni, ettei kyseessä olisi heidän firmwaren testilaitteita tms.
Sieltä tuli vastaus, että ei ole, olette saaneet käytetyn laitteen ja ottakaa yhteyttä jälleenmyyjään. Reitittimessä oli myös hitausongelmia eli nopeudet tippuivat päälläolon jälkeen 500Mbps alle 20 Mbps.
Otin sitten yhteyttä ProShopiin, tein reklamaation, pakkasin ja palautin tuotteen.
Seuraava yllätys odotti sitten kohta sähköpostissa.
Kuten alkuperäisestä ylhäällä olevasta tuotekuvauksesta näkyy, kyseessä piti olla uusi tuote koska käytetyt demotuotteet ProShop merkitsee usein *DEMO* tekstillä.
Sähköpostissa oli hyvityslasku ja hyvityslasku tulostaakin enemmän kuin ensimmäisen rivin asiakkaalle, katsokaapas tätä:
Siellähän se ** DEMOTUOTE ** nyt lukeekin selkeästi alemmalla rivillä. (Ja lukee myös ekalla rivillä)
En mä mitään demotuotetta tilannut vaan uuden tuotteen! Ja kuten ylläolevasta kuvasta huomaa, tuotekoodin perässä ei ole "d" kuten sivujen demotuotteissa eli tämän piti olla 100% uusi, avaamaton, käyttämätön tuote. Onko nyt järjestelmät sekaisin sisäisesti... ?
B-stock tuotteiden myynti ja ajatus on miljoona kertaa parempi kuin Amazonilla, joka vuosittain tuhoaa jätteenä tuotteita. Ja asiakas voi tarvittaessa säästää hyvinkin.
Mutta käytettyjen tuotteiden myynti uutena asiakkaille EI ole okei.
Uutena myyty, tilausvahvistuksessa kaikki viittaa uuteen.Mitä luki tilausvahvistuksessa? Jos siinä oli uusi tuote, miten Proshop selitti tämän?
Proshopilla on aika isot volyymit, joten en pidä inhimillistä erehdystä lainkaan mahdottomana. Jos siellä on vaikka varastossa uudet ja b-stock samalla hyllyllä, voi joskus käydä vahinko. Ei tietenkään kannata mitään vängätä jos kaupan saa purettua, mutta voihan sitä pyytää heiltä selvitystä. Näkisi vähän mikä on suhtautuminen.Uutena myyty, tilausvahvistuksessa kaikki viittaa uuteen.
Asiasta emme käyneet enempää viestinvaihtoa kun päädyttiin rahojen palautukseen.
En usko että asiakaspalvelun kanssa vänkääminen mitään auttaisi, varmaan tulee kaikki samalla tavalla yllätyksenä heillekin. Joku pomo sanoo pakkaamossa että tehkää näin.
Salaliittoteoria1: Haluavat varmaankin vaan hyvittää tuon sinulle jos sen suurempaa vikaa ei ole, niin saavat myydä korttisi demona jollekin toiselle... Toivottavasti otit videolle ulinasta todisteet ja saat toimivan kortin tilalleLähetin näytönohjaimen proshopille ulisevan tuulettimen takia, tänään sain sähköpostia jossa kertoivat haluavansa lähettää kortin ulkoiseen huoltoon, syyksi kertoivat että virhekuvauksessa kuvattuja virheitä ei voida luoda uudelleen tai tuote on vaurioitunut.
”Tällaisissa tapauksissa ulkoinen huolto päättää, kuuluuko vika tai vaurio takuuseen vai ei.”
Teknikon viesti:
”Huomaa, että jos tuote testataan virheettömäksi ulkoisessa huollossa, käytetyistä työajoista peritään testimaksu ja lisäksi peritään mahdolliset korjausmaksut”
Hyväksyin että kortti lähetetään ulkoiseen huoltoon, en kyllä tiedä miten uliseva tuuletin voisi olla normaalia kun kaks muuta tuuletinta ei ulise.
Ääni on sen verran korkea taajuksinen ettei ääni tallentunut videolle, iphonen sanelu apissa tuo kuuluu jotenkuten mutta se on vaan pelkkä ääni.Salaliittoteoria1: Haluavat varmaankin vaan hyvittää tuon sinulle jos sen suurempaa vikaa ei ole, niin saavat myydä korttisi demona jollekin toiselle... Toivottavasti otit videolle ulinasta todisteet ja saat toimivan kortin tilalle
En itse kyllä osaisi tuon videon perusteella sanoa uliseeko tuuletin vai ei. Varmasti ärsyttävä vaiva joka tapauskessa, mutta tuon XFX merkin kortille ei ikävä kyllä minkäänlainen yllätys. Voi siis mennä sarjaan "normaaliääni". Esimerkiksi MSI tai Asus vaihtuisi takuuseen aika varmasti helpomminÄäni on sen verran korkea taajuksinen ettei ääni tallentunut videolle, iphonen sanelu apissa tuo kuuluu jotenkuten mutta se on vaan pelkkä ääni.
edit: Kuuntelin nyt kuulokkeilla vielä tuota vanhaa videoo ja kyllä se ulina sieltä kuuluu.
Joo, videolle tuo ääni ei niin selkeästi tallennu taajuudesta johtuen. Vittumainen vaiva varsinkin iltamyöhään pelatessa kun tunkee avoimien kuulokkeidenkin läpi korviin tuo ulina.En itse kyllä osaisi tuon videon perusteella sanoa uliseeko tuuletin vai ei. Varmasti ärsyttävä vaiva joka tapauskessa, mutta tuon XFX merkin kortille ei ikävä kyllä minkäänlainen yllätys. Voi siis mennä sarjaan "normaaliääni". Esimerkiksi MSI tai Asus vaihtuisi takuuseen aika varmasti helpommin