Täytyypä itsekkin kirjoitella kokemuksia tilauksesta ja takuuasian hoitamisesta.
Proshop tuntuu olevan ainoita paikkoja tällä hetkellä mistä löytyy varastosta GTX 1080 Ti näyttiksiä, mutta toki hyvään ylihintaan myös. Oli kipeä tarve näytönohjaimelle, joten laitoin tilausta menemään yksinäisestä MSI GTX 1080Ti GamingX näytönohjaimesta 7.3.2018.
8.3.2018 - Tilaus lähetetty.
12.3.2018 - Saapunut Suomeen, minkä jälkeen vasta seuranta alkoi toimimaan. Tätä ennen ei tietoa missä paketti menee.
13.3.2018 - Noudettavissa postista.
Paketti pakattu huonosti siihen nähden, että tavarana on n. 1000€ näytönohjain. Alkuperäisen laatikon päälle laitettu pelkästään ohutta paperia ympärille, ei muuta. Kaikki kuitenkin ehjänä perille asti kaikesta huolimatta. Noin kuukauden päivät kerkesi olla koneessa sisällä kunnes aloin ihmettelemään outoa ääntä, joka tuulettimista lähtee kun pyörivät. Kuulostaa kovasti laakerivialta, koska ääni pahenee tuulettimen nopeuden kasvaessa.
Joten ei muutakun viestiä menemään Proshopille, että mitäs tehdään. Suosittelivat vain tekemään RMA:n ja lähettää näytönohjain takasin heille tarkistettavaksi, huoh. Elikkäs:
24.4.2018 - Vein paketin postiin sen jälkeen kun tulostin ilmaiset palautustarrat. Tällä kertaa pakkasin tuotteen myös "hieman" paremmin kuin mitä he olivat sen pakanneet.
3.5.2018 - Tuote Ruotsissa menossa
4.5.2018 - Tuote Tanskassa
8.5.2018 - Kuitattu Bringing mukaan luovutetuksi.
11.5.2018 - Nyt vasta Proshopin sivuilla ensimmäinen tieto, että paketti olisi vasta vastaanotettu.
18.5.2018 - Näytönohjain lähetetty "ulkoiseen huoltoon". Tämän jälkeen ei ole tullut päivityksiä tilanteeseen.
7.6.2018 - Proshop.fi:stä tuli viestiä, että lähettävät minulle uuden tuotteen. Vihdoinkin!
Eli lyhyesti sanottuna näytönohjain on nyt seilannut ties missä tasan kuukauden päivät. Kyselin myös heiltä, että mikä kestää mutta eivät osanneet sanoa oikein muutakuin että voi kestää 2-4 viikon väliltä. Ei puutu enää muutakuin, että toteavat tietty tuotteen kunnolliseksi ja laskuttavat koko roskan minulta. En voi ainakaan nykyisien kokemusten perusteella hirveästi kehua tätä paikkaa. Toki jos ei ole mikään kiire saada tuotetta itselleen RMA keississä ja on valmis maksamaan vähän ylihintaa niin miksei. Itselle taitaa olla kuitenkin viimeinen kerta kun tilaan täältä.
Toivotaan nyt että saisi vielä joskus näytönohjaimen takaisin tuolta näillä saatavuuksilla.
Edit 7.6.2018.
Viimeinkin tuli sähköposti, että lähettävät minulle uuden tuotteen. Asiakaspalvelu toimi hyvin suomeksi mistä toki plussaa, mutta aika hidasta oli silti toiminta. Toivotaan, että uusi kappale toimii vähän pidempään!