Tilaat tavaraa joka on varastossa, mutta ei olekkaan (peruin)
Täälä oli sama homma.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
TechBBS-foorumin Piparkakkutalokisa 2024 -äänestys käynnissä! Käy äänestämässä 22 osallistujan joukosta kolme mielestäsi hienointa kilpailutyötä ja osallistu arvontaan! Linkki äänestykseen >>>
Tilaat tavaraa joka on varastossa, mutta ei olekkaan (peruin)
12.12.2017 Tilasin muistia varastosaldo näytti 1-3päivää toimitus kiireellisyyden vuoksi tilasin ei pidä paikkaansa nyt kaiketi vasta tulossa ilmeisesti ulkomailta vituttaa toi kun valehdellaan et tavaraa on tää ilmiö on kyllä monella verkkokaupalla yleinen joten jatkossa tilaan itse suoraan ulkomailta.Minä tilasin 8 päivä tätä kuuta virtalähteen, samppa 850 ja 16gigaa memoa ja piti olla perillä 14-18 päivä. 13 päivä ilmoittivat, että lähetys olisi lähetetty ja seurantakoodi lähetettiin Nyt on 19 päivä trackeri näyttää edelleen, että ennakkoilmoitus lähtenyt, mutta muuta tietoa trackeri ei näytä. Torstaihin odottelen ja jos silloin ei ala kuulua, niin rupean kyselemään jos ne vaikka veis sen paketin postiin tai laittais rahat takasin. Osilla alkaa olemaan suhteellisen kiire jo. Alustavasti voin sanoa, että en jatkossa aio kyseisestä puljusta tilata mitään.
Tilaat tavaraa joka on varastossa, mutta ei olekkaan (peruin), toisella tilauksella päivämäärät siirtyi koko ajan vain kauemmas (peruin). Kolmannella tilauksella tavaraa olisi ollut, mutta ei kukaan joutanut postittamaan kuulemma (3pv tilauksesta, peruin). Ei minun kauppa .
Huvittaa nämä ihmiset jotka eivät vieläkään hoksaa ettei kaikki tavara tule perille yhdessä tai kahdessa päivässä kun ulkomailta kuitenkin tilaavat..saati Black Fridayn aiheuttamat suht. pienet ruuhkat - nekin voineet uskomatonta kyllä vaikuttaa asiaan jos toiseenkin.
Sitten perse kipeenä ollaan,ei voi suositella jos nopeasti tavaran tarvitsee..
Itsellä ei pahaa sanottavaa, jotain kun tilaan muualta kuin kotisuomesta, varaudun myös siihen että siinä voi joku tovi mennä että tuote on perillä.
PrpShopin takuu näyttää pelaavan hienosti. Itselläni pimeni marraskuussa tarjouksesta ostamani Kingston A400 480GB ssd-levy. Tein rma:n nettisivujen kautta, printtailin laput ja lähetin ilmaisena asiakaspalautuksena.
Ja okei, asiakaspalautuksen perillle pääsy (Posti+Bring) vei lähes kaksi viikkoa (toki pääsiäinen osui siihen), mutta ProShop ratkaisi tapauksen ja lähetti uuden lätyn minulle nyt samana päivänä, kun lähetysseurannan mukaan olivat saaneet palautukseni.
Miten tuo hajosi? Pimenikö kerrasta vai alkoiko muuten vain sekoilemaan?
Bring on niiden käyttämä kuriiripalvelu, oman kokemuksen mukaan (muista liikkeistä) melko luokaton palvelu. Lähetystenseuranta on käytännössä 0, paketit on suomessa ennen kuin sinnekään ilmestyy mitään ennakkoilmoitusta kummempaa. Paketit on kyllä tullu perille, mutta hitaasti.
Huom. Tilanne on siis toistaiseksi vielä selvittelyssä. Vaikuttaisi että ProShopin toiminta on ihan ok, mutta heidän käyttämä kuriiripalvelu ei ole paras mahdollinen. Päivitän tilannetta, kunhan uutta ilmenee.
Hei.
Olemme havainneet että meillä on ollut järjestelmässä virhe ja kaksi tuotetta on mennyt ristiin. Et valitettavasti tule saamaan tilaamaasi leluautoa vaan Gardenan adapterin.
Meillä ei ole valitettavasti kyseistä leluautoa enää saatavana, koska sille ei ole enää tavarantoimittajaa. Palautamme maksun sinun Visa-kortille. Lähettämäämme tuotetta ei tarvitse lähettää takaisin.
Olemme todella pahoilamme tästä virheestä ja aiheutuneesta harmista.
Mukavaa kesää kaikesta huolimatta.
Eihän tuossa edes lue että valmistus olisi lopetettu vaan että ProShopilla ei ole enää jakelukanavaa josta tuotteen saavat.Valmistajahan ei ole tuon tuotteen tekemistä lopettanut joten vähän epäileväinen olen myös tuon saatavuusongelman kanssa, taidan laittaa kuluttajaneuvojalle tuosta kyssäriä että mitä mieltä hän on asiasta.
Lähinnä tuossa herää epäilys että eivät halua ostaa kalliimmalla sisäänostohinnalla sitä tuotetta ja tehdä tappiota.Eihän tuossa edes lue että valmistus olisi lopetettu vaan että ProShopilla ei ole enää jakelukanavaa josta tuotteen saavat.
En nyt tiedä mitä kuvittelet kuluttajaneuvojan kautta saavasi? Sen palo-auton jota liike ei saa omilla kanavilla hankittua?
Ollut jo vuoden rikki tuo systeemi. Kohta ilmaantuu postin järjestelmään ihan normaalisti.Blackfriday tarjouksesta tilasin näytön ja Bring seuranta edelleen näyttää, että odottavat edelleen paketti, vain sähköinen tieto paketista. Tosin Bring-sivuilla lukee, että seuranta on rikki. Näyttöjä oli silloin ja on edelleen varastossa. Toivottavasti ongelma on vaan tuossa seurannassa ja näyttö on jo oikeasti matkalla. Tuleeko nää yleensä postin kautta täällä Suomessa?
Minkä valmistajan näyttis? EVGA aikanaan lähetti mulle suoraan tuulettimet postissa ja vaihdoin itse.Pitäis oma näyttis lähettää tonne takuuhuoltoon (Tuuletin alkaa räpättämään kun pyörimisnopeus menee yli 70%), ei kovin sujuvalta prosessilta vaikuta :|
Ehkäpä teen oman "päiväkirjan" tänne kunhan jaksan RMA:t yms tehdä
Zotacin GTX 1070 Ti olis kyseessä, mielellään noin tekisin itsekin olettaen että vaihtaminen onnistuu helpostiMinkä valmistajan näyttis? EVGA aikanaan lähetti mulle suoraan tuulettimet postissa ja vaihdoin itse.
En tosiaan zotacin toimintaa tunne, mutta voithan aspasta kysyä onnistuuko tuollainen menettely.Zotacin GTX 1070 Ti olis kyseessä, mielellään noin tekisin itsekin olettaen että vaihtaminen onnistuu helposti
Näin täytyy tehdä, kiitos vinkistäEn tosiaan zotacin toimintaa tunne, mutta voithan aspasta kysyä onnistuuko tuollainen menettely.
Itekkin tilasin black fridayna Kotelon koneelle, luki että 3-6 päivää että tulee varastoon ja melkeen 3 viikkoa mennyt eikä vieläkään ole laitettu postiin.
Näyttää hyvin tutulta toiminnalta. Samanlainen paketointi oli myös minun ylempänä olevassa GTX 1080ti keississä. Kaippa nuo pakkaukset on tehty niin, että eivät ihan pienistä osumista välitä, mutta hurjaa silti pakata lähes 1000€ näytönohjain noin.Nyt on Proshopistakin tavaraa ostettu! Tilasin emolevyn viime viikonloppuna, paketti saapui viiden päivän kuluessa eli se toimi hienosti. Sen sijaan paketointiin olisivat voineet panostaa koska emo oli pyöräytetty ruskeaan ohueen paperiin eikä mitään muuta suojaa ympärillä. Emolevyn paketista oli nurkat pyöreänä ja yhdessä reunassa pienehkö painauma. Toivottavasti paketti ei kovia tällejä ole ottanut ja ensi viikolla sit näkeekin miten se toimii. Sen verran vaikuttavaa toimintaa että en tule jatkossa tilaamaan tuolta mitään vaan ottais ihan vaan täältä suomen puolelta.
Se on juu pakko yhtyä näihin ns "hyviin" kokemuksiin, tilatessa tavaraa kaikissa näkyi plussa saldo ja ajattelin että kyllähän sieltä nyt kannattaa edullisen hinnan takia ottaa, mutta kas kummaa kun tilauksen olin maksanut nettipankin kautta näyttikin yhtäkkiä tuote saldoa ei varastossa ja vanhan tekstin tilalla luki tilataan. Noh päädyin sitten peruuttamaan tilauksen ja tilaamaan kotimaiselta yritykseltä vastaavat tuotteet.
Reilu vuosi sitten tuli tilailtua emolevy ja prosessori, tulivat ihan nopeasti eikä paketoinnissa tuolloin ollut mitään valittamista. Nyt on näyttis tulossa, katsotaan miten käy. Sivuhuomiona viimeksi kun tilasin näyttiksen Saksan Amazonista, niin se tuli perille ihan näyttiksen omassa laatikossa johon oli teippailtu vaan osoitetarrat päälle. Että osataan sitä muuallakin, Proshop sentään näköjään laittaa näön vuoksi edes paperia päälle.
Juu siis eihän sellaisessa ole oikeasti mitään vikaa. Tuossa Amazonin päätöksessä on vain se huono puoli, että sisältö näkyy päällepäin, mikä voi houkutella varkaita, mutta toki Amazon ottaisi vastuun, jos matkalla jotain sattuisi.
Kyllä kuluttajaelektroniikassa myyntipakkaus riittää kolhusuojaksi itse tuotteelle käytännössä aina, ja paperi käärittynä näkösuojaksi auttaa myös. Monet asiakkaat vain tahtoisivat varjella myös myyntipakkausta kolhuilta (mikä ei välttämättä ole kauhean järkiperäistä mutta ymmärrettävää).
Pakko kyllä myös ihmetellä tätä nillitystä pakkauksista. Valmistajan loota on täysin riittävä suojaamaan tuotteen; kaikki siihen päälle pilaa luontoa turhaan ja hidastaa lähetysprosessia. PCB ja juotokset eivät ole moksiskaan pienistä tärähdyksistä.