Postin kulkemisen vaikeus

Ei hitto. Haluaisin tietää mitä ihmettä siellä Postissa oikein tapahtuu mutta alkaa jo ahdistamaan koko prosessiketjun rikkinäisyys ja suoranainen epäloogisuus jos tästä häröpallosta lähden edes kyselemään.

Paketti saapu kuukausi sitten Suomeen, pitäisi tulla Turkuun. Se kävi kerran jo Liedossa, mutta lähti takaisin Vantaalle, koska vissiin unohtivat saapumisilmoituksen lähettää ennen pakettia. Vantaalla se ollaan lajiteltu kahdeksan kertaa yhteensä. Neljä kertaa ennen Liedon reissua ja neljä kertaa sen jälkeen. Nähtävästi Postin asiakaspalvelulle valittaminen auttoi, tänään ensinmäistä kertaa yli viikkoon paketille tapahtui jotain. Se rekisteröitiin Helsingissä, ja kymmenen minuuttia myöhemmin lajiteltiin kahdeksanteen kertaan Vantaalla.
 
Pahoin pelkään että tämä on vasta jäävuoren huippu ja koko touhu räjähtää kunnolla joskus juhannuksen tienoilla. Syyksi sanotaan nopealla aikataululla tullutta sitä ja tätä ja koronaa ja kylmää ilmastoa ja pitkiä etäisyyksiä.


Posti kehui alkuvuoden tulostaan ja kertoi asiakastyytyväisyyden olevan 4.5/5. Keneltähän on kysytty, ja mitä on kysytty, ja mitkä ovat olleet mittareita...

Varmaan kysytty sitä, että oletko tyytyväinen siihen, että Posti on Posti eikä Itella?
Feikkiarvosteluille aika tyypillinen pistemäärä. Ei herätä epäilyksiä ja on silti korkea. Villi veikkaus että johdon tulospalkkiokriteereissä toi tunnuslukun on pikkasen tuon alle. Sillä voi olla ylemmän johtoportaan henkilölle joku 10k- 100k €uron merkitys onko tuo luku 3.5 vai 4.5.
 
Sain lähetyksen Keravalle matkahuollon toimipisteeseen ja tilasin perjantaina kotiinkuljetuksen sille toiselle puolen Keravaa. Vieläkään ei ole soitettu sopiaksemme milloin voisi toimittaa.. Pakun vuokraus ei olis paljoa enempää kustantanu.. ens kerralla haen itse.
 

Liitteet

  • Näyttökuva 2021-5-4 kello 16.03.36.png
    Näyttökuva 2021-5-4 kello 16.03.36.png
    136,9 KB · Luettu: 96
Posti kehui alkuvuoden tulostaan ja kertoi asiakastyytyväisyyden olevan 4.5/5. Keneltähän on kysytty, ja mitä on kysytty, ja mitkä ovat olleet mittareita...

Varmaan kysytty sitä, että oletko tyytyväinen siihen, että Posti on Posti eikä Itella?
Mulla ainakin kännykän Omaposti-sovellus on pari kertaa tarjonnut mahdollisuuden antaa palautetta Postin toiminnasta. Nämä paketit on kyllä molemmat tulleet sutjakasti kotimaan sisäisesti. Hitaista ei ole paljoa kyselty, mutta ne onkin enimmäkseen ulkomailta tulleita.
 
Mitä tekisitte kun paketti on selkeästi mennyt hukkaan jo kuukausi sitten?

1620149260171.png

Varmaankin Alista saa rahat takaisin, mutta olisihan tuo kiva saadakin.

70 dollarin arvoinen kotelo kyseessä.
 
Mitä tekisitte kun paketti on selkeästi mennyt hukkaan jo kuukausi sitten?

Varmaankin Alista saa rahat takaisin, mutta olisihan tuo kiva saadakin.

70 dollarin arvoinen kotelo kyseessä.

Et ajatellu esim. postin aspasta kysäistä? Täältä tuskin irtoaa yhtään sen valistuneempaa arvausta paketin sijainnista.
Alista saat rahat takaisin kun teet disputen toimitukselle asetetun määräajan loputtua olettaen että sitä ei siihen mennessä ole sinulle saatu toimitettua.
 
Et ajatellu esim. postin aspasta kysäistä? Täältä tuskin irtoaa yhtään sen valistuneempaa arvausta paketin sijainnista.
Alista saat rahat takaisin kun teet disputen toimitukselle asetetun määräajan loputtua olettaen että sitä ei siihen mennessä ole sinulle saatu toimitettua.
Kysytty jo, ei ne siellä sen enempää tiedä. Selvityslomake on vain lähettäjälle. Ihan vain kyselin jos samaan jamaan olisi joku joutunut.
 
Postin oireet viittaa ihan tyypilliseen romahtavaan firmaan, eli ongelmat kukkii yhä pahemmin yksittäisissä pisteissä. Tulipalon sammutuksella on tähän asti pärjätty mutta selkeästi alkaa vaahtosammuttimet loppua uusien pesäkkeidein kohdalla.

Meillä oli alueella hyvä vanhanajan postinjaka töissä kunnes pääsi noin 1½vuotta sitten eläkkeelle, haki heti varhennettua kun suinkin oli pitkillä virkavuosilla mahdollista. Totesi että jos ei olisi ollut tuota varhennettua tulossa niin olisi lähtenyt kävelemään jo muutama vuosi aiemmin. Oli vain vanhana valtionvirkauralaisena liian hyvä eläke-etu tulossa niin päätti kärsiä ns. loppuun asti. Sitä mitä hänen kanssaan juttelin niin koko posti alkoi siirtyä toimivasta virastosta kafkamaiseksi palkanpolkemiseksi ja joukkolähtöjen paikaksi noin itella-sekoilun alkuaikoina. Tässä on vain se fakta että koko maan kattava toimiva postijärjestelmä ei täkäläisellä harvaan-asutulla maalla onnistu mitenkään päin tulosta tavoittelevana firmana. Asian on tunnustanut jo noin muut pohjoismaat ja postin toiminta on siirretty takaisin valtion virastoksi. Lisäksi selkeä logistiikka eli pakettien jako on rajattu ulos toiminnasta ainakin tiheämmin asutuilla alueilla missä se toimiikin kaupallisesti.

Joten peruspostin jako suurempien kaupunkien ulkopuolella on kaupallisesti tappiollista, teet mitä teet. Valtiovallan pitää vain päättää että onko täällä kokomaan kattavaa postipalvelua vai ei. Nyt heilutaan tuossa välimaastossa ja lopputulos on että riippuen siitä mitä reittiä postilähetys kulkee niin se joko menee perille tai sitten ei. Joten sotku itsessään ei ole postin syy, poliittisen hyväveliverkoston kultaiset kädenpuristukset&bonukset on maan tapa ja lopulinen syntipukki kummallekkin on oikeasti valtio-omistajan osaamattomuus tehdä päätöstä mitä halutaan.

Tuo LovelyWhore arvio juhannuksesta voi osua hyvinkin paikoilleen. Taannoinen postin lakko siirti isoja toimijoita pois postista ja nyt sitten kun toiminta ei ole edes nolla-katteista vaan kunnolla tappiolista niin homma alkaa romahtaa omaan mahdottomuuteensa. Tuloksen saa aina plussalle kun potkii väen pellolle mutta seuraavaa toimitusta ei enää tulekkaan. Viimeiset niitit taitaa olla logistiikkakeskuksen it-fiasko ja tullaussääntöjen muutos. Ainoa ratkaisu on että valtio ottaa oikeasti homman joko haltuun tai sitten hylkää koko kotimaisen postijärjestelmän.
 
Mulla ainakin kännykän Omaposti-sovellus on pari kertaa tarjonnut mahdollisuuden antaa palautetta Postin toiminnasta. Nämä paketit on kyllä molemmat tulleet sutjakasti kotimaan sisäisesti. Hitaista ei ole paljoa kyselty, mutta ne onkin enimmäkseen ulkomailta tulleita.

Asiakaskysely on satunnaistettu = kysytään randomilla heiltä joiden lähetys on tullut arvioidussa toimitusaikataulussa.

Ja onhan se ihan perusteltua että selkeät virheet karsitaan kyselystä pois ja tämänhän tunnistaa helposti siitä kun paketti ei tule viikossa perille.

Kyllä tuo kelpaa poliittisesti valitun johtoportaan bonusperusteeksi. Lisäksi tosiaan väännetään tulos väkisin plussalle potkimalla riittävästi väkeä pellolle. Seuraavan vuoden bonus on kuitenkin jo niin epävarma kun homma on lahomassa alta jokatapauksessa ja potkut tulossa..
 
Paskapuhetta tuo Vantaan "ruuhkaisuus" myös Postilta - tai no kyllä siellä varmaan pakettia liikkuu ennätystahtiin, mutta mistään ruuhkasta joka oikeuttaisi tuollaiseen myöhästymiseen ei ole. Omat ja firman paketit tulleet koko alkuvuoden ihan normaalisti omalle paikkakunnalle aina seuraavana päivänä Vantaan lajittelun jälkeen, eli kun Vantaalla lajiteltu esim. klo 18 paketti on Liedossa illan/yön aikana ja jaossa aamupäivällä Turun naapurikunnassa.
Joo täyttä paskaahan noi tuolla aspassa puhuvat, että saavat puhelun päätettyä nopeasti. Mahdotonta sanoa mikä on totuus, kun Postin tiedotus ongelmista on olematonta.

Tämän paketin yhteydessä neljä kertaa ollut postiin yhteydessä ja nää aspan vastaukset voisi olla tosielämän Cluedo:

1. puhelu: laitan "kiireellisyysmerkinnän" toimitukselle
2. puhelu: kiireellisyysmerkintää ei ole saatavilla paketeille. Laitan selvityspyynnön
3. puhelu: laitan selvityspyynnön
4. puhelu: meillä on jo jonkun aikaa ollut kielto uusille selvityspyynnöille. Testaan kuitenkin poikkeuksellisesti laittaa tämän selvityspyyntöihin ja otan henkilökohtaiseen seurantaan ja soittelen jos tulee jotakin... :) Tuskin kuitenkaan viikkoon tapahtuu mitään.

Eniten tässä Postin toiminnassa vituttaa tämä aspan epäselvyys ja tietämättömyys millä aikavälillä ratkaisua voisi odottaa tai ylipäätään onko asia asialle edes yritetty tehdä jotakin. Jos olisin tiennyt viikko sitten, että tämä homma venyy edes mahdollisesti näin pitkälle, niin olisin tehnyt uuden tilauksen, kuin kuluttanut viikkokaupalla aikaa. Varsinkin, kun olen selvästi ilmoittanut jokaisessa yhteydenotossa, että tällä paketilla on oikeasti kiire ja haluan vain tietää onko tämä edennyt mihinkään vai teenkö suosiolla uuden tilauksen. Huomenna täytyy laittaa 50 € kankkulan kaivoon, jotta perjantaiksi saisi ainakin jommankumman toimituksen ja hommat etenemään.
 
Viimeksi muokattu:
Tuntuu ettei aspa osaa muutakuin katsoa seurantanumerolla saman minkä itsekkin näkee katsoa
 

Paketti on aina lähettäjän vastuulla, kunnes vastaanottaja on saanut paketin haltuunsa. Tässä tapauksessa siis anastettujen pakettien lähettäjät voivat vaatia tapauksessa korvauksia tekijältä, kertoo Postin turvallisuuspäällikkö Heikki Horn.

Horn kertoo, että pakettien lähettäjille lähetetään tieto murrosta.

Varmaan todella kivaa saada viesti, että Posti on kadottanut pakettisi ja vastuu on sinulla. Voit hakea korvauksia murron tekijältä, mutta ei todellakaan Postilta. Vastuu on kaikkialla muualla, paitsi Postilla itsellään.
 



Varmaan todella kivaa saada viesti, että Posti on kadottanut pakettisi ja vastuu on sinulla. Voit hakea korvauksia murron tekijältä, mutta ei todellakaan Postilta. Vastuu on kaikkialla muualla, paitsi Postilla itsellään.
Usein sanotaan että jos annetaan vastuu, sitten pitää antaa myös valta jotta vastuun voi kantaa ja hoitaa. Mitähän valtaa nyt lähettäjälle annetaan Postin toimesta?

Voiko lähettäjä seurata livenä missä kuski menee paketin kanssa?

Noh saivartelu sikseen, nykyinen käytäntö on ihan älytön ja päästää Postin aina kuin koira veräjästä. Jos vastuu on aina muualla niin eihän heillä mikään parane ja kehity.

Mihin tuo kommentti perustuu että vastuu on aina lähettäjälle vaikka lähettäjä on jättänyt sen SmartPostiin lukitun luukun taakse?
 
Eipä ne kirjeetkään suomen sisällä tunnu kovi hyvi liikkuva.. melkee pari viikkoa sitte lähetetty kirje, ja ei vieläkää perillä..
 
Eipä ne kirjeetkään suomen sisällä tunnu kovi hyvi liikkuva.. melkee pari viikkoa sitte lähetetty kirje, ja ei vieläkää perillä..
Sain 29.4 laskun joka oli lähetetty kirjeenä 8.4. 5 km päästä oli lähtenyt. Onneksi lasku oli tullut myös sähköisenä ja oli jo maksettu. Ja Posti siis jakelijana.
 
Mihin tuo kommentti perustuu että vastuu on aina lähettäjälle vaikka lähettäjä on jättänyt sen SmartPostiin lukitun luukun taakse?

Sinulla on hirveän ruusuinen kuva, että siellä on vaan samana päivänä Smartpostilla lähetettyjä käyttäjien viemiä paketteja..

Esim1. Posti on saanut 1900€ näytönohjaimen Jimm'siltä, mutta se ei mahtunut lähikaupan Smartpostiin, niin se on uudellenohjattu tuonne ja käyttäjä ei ole vielä ehtinyt hakea. Posti sanoo, että Jimm's ottaa nyt itse kiinni sen murtovarkaan ja palauttaa sillä välin näytönohjaimen hintaan 900€ tilanneelle rahat. Näytönohjaimen tilaajakin suuttuu, kun ei saa "alihintaan" tilattua tuotetta.

Esim2. Postin lähetti toimittanut mummon neuloman villapaidan vähän myöhässä pakettiautomaattiin ja sitä ei ehditty hakea. Murtovaras heittää paidan roskiin ja jäätyään kiinni toteaa sen rahalliseksi arvoksi 5€. Sillä välin mummo kuolee ja se olisi viimeinen muisto hänestä.

Sitten Posti jakaa tutkintamateriaalin vaan poliisille ja poliisi tutkii, jos ehtii. Lähettäjillä ei ole mitään keinoa auttaa tutkinnassa, eikä osallistua siihen. Voi resurssit mennä vaikka vartioimaan VOK:eja, joissa rikotaan karanteenia. Posti sanoo vaan "not my problem". Tämän juuri pitäisi olla kuljetusyhtiön ongelma ja paketin pitäisi olla heidän vastuullaan - mutta jotenkin tässä on käynyt näin ja ei-niin-halvat hinnat on kompensoitu huonolla palvelulla ja heikolla turvalla.
 
Tämän juuri pitäisi olla kuljetusyhtiön ongelma ja paketin pitäisi olla heidän vastuullaan - mutta jotenkin tässä on käynyt näin ja ei-niin-halvat hinnat on kompensoitu huonolla palvelulla ja heikolla turvalla.
Hauskaahan tässä onkin että joltakin voittoa tuottamattomalta kuljetuspalvelulta voisi vielä jotenkin hyväksyä tuollaisen suhtautumisen kun ei vaan ole resursseja satsata turvallisuuteen.

Mutta Postin hinnoittelulla noi paketit pitäis melkeinpä kulkea lähettäjän kädestä vastaanottajan käteen jossain turvamiesten saattueessa panssariautossa. Nyt ne kuskataan jonnekinpäin Suomea, sitten kun huvittaa, jos huvittaa, jos muistetaan ja dumpataan johonkin satunnaiseen laatikkoon mistä tavaran tilannut voi kristallipalloa hierottuaan ja paikan sekä saapumisajankohdan selvitettyään käydä sen noutamassa koska saapumisilmoitusta ei välttämättä tule. Tai ainakin yrittämässä koska koodi ei välttämättä kelpaa, tai joku nistikööri on sen automaatin jo niistänyt.

Viimeksi paikallisen kauppakeskuksen automaatista lähetystä noutaessani katselin että siinä oli pari ovea irti saranoiltaan ja selvät vääntöraudan jäljet reunassa, en sitten tiedä onko postin hemmo joutunut murtamaan ne vai joku ulkopuolinen. Kuitenkin kameravalvottu alue.
 
Itse olen kyllä sillä puolella että ei noilla postin hinnoilla oikeasti hirveitä voi edes olettaa saavansa. Aika halpoja kyllä osa jos oikeasti suhteuttaa suomen yleiseen hintatasoon. Kiina on oma lukunsa, mutta silti.

Mutta en sitä kiellä että itsekin odottaisin että hinnoittelu on sillä tasolla että palvelu toimii ja on turvallinen. Eli pasketta myydään alihintaan...
 
Itselläni ei kauheasti ole huonoa sanottavaa postin toiminnasta ainakaan kotimaan pakettien suhteen, viimeisin tilaukseni jonka Jimm's postitti eilen Turusta oli jo tänään iltapäivästä noudettavissa pakettiautomaatista Leppävaarassa.
 
Jahas... Tänään sitten alkoi mullakin OmaPosti kännykässä jumittelemaan. Itse sovellus kyllä aukeaa mutta kun koittaa minkä tahansa paketin tilaa katsoa niin tulee vain "Lataus epäonnistui, Yritä uudelleen". VMP.

edit:
Taisi kaatua koko postin seuranta, ei pääse edes tietokoneella selaimella seuraamaan paketteja.
 
Viimeksi muokattu:
22.4 lähetetty paketti saapunee vihdoin perille 7.5.
Tein tuosta jo selvityspyynnön, kun yli viikkoon ei ollut seurannan mukaan liikkunut pakettiautomaatista.
Tänään Postin aspa soitti ja kertoi, että paketissa oli ollut vanha viivakoodi, joka oli ohjannut lähetyksen väärin.
En voi vastaankaan väittää, mutta tapanani on ollut poistaa vanhat viivakoodit yms. Ilmeisesti tuosta on jäänyt joku poistamatta.
 
Posti kehui alkuvuoden tulostaan ja kertoi asiakastyytyväisyyden olevan 4.5/5. Keneltähän on kysytty, ja mitä on kysytty, ja mitkä ovat olleet mittareita...

Varmaan kysytty sitä, että oletko tyytyväinen siihen, että Posti on Posti eikä Itella?
Mistäköhän tämä tyytyväisyyskysely on tilattu. Soiteltu mummoille kysellen tuleeko ne postikortit perille varmaankin.:rofl: :sclap:
 
Pitääkö postin seurannan painot yleensä paikkaansa? Proshopilta Tanskasta on tulossa paketti, jonka paino pitäisi olla 10kg, mutta Postin seurannan mukaan vain 3.3kg. Asiakaspalvelusta ihmeteltiin myös asiaa, mutta ei pystytty antamaan mitään selitystä asialle. Onko syytä huolestua, että sieltä on tulossa väärä paketti?
 
Pitääkö postin seurannan painot yleensä paikkaansa? Proshopilta Tanskasta on tulossa paketti, jonka paino pitäisi olla 10kg, mutta Postin seurannan mukaan vain 3.3kg. Asiakaspalvelusta ihmeteltiin myös asiaa, mutta ei pystytty antamaan mitään selitystä asialle. Onko syytä huolestua, että sieltä on tulossa väärä paketti?
Yleensä joo, mutta joskus on väärin ainakin alussa kun tuo paino tulee lähettäjältä. Lajittelussa voi päivittyä sitten oikeaan jos Posti punnitsee sen.
 
Ihmeiden aika ei ole nähtävästi ohi. Posti sai toimitettua Briteistä tulleen paketin Vantaalta Turkuun. Tähän Vantaa-Turku väliseen, vähän päälle 200 kilometrin pituiseen matkaan meni Postilta päivää alle kuukausi.
 
Posti on ilmeisesti keksinyt uusia merkintöjä?(no ei, mutta en ole itse tuollaista bongannut)

Näyttis joka seilaa Tanskasta Turkuun. Vantaalla eilen aamulla, olin varma että se olisi illalla Liedossa, mikä on aika normaali. Varttia vaille kahtatoista siellä lukee Lieto
"Lähetys on postitettu niin myöhään, ettei se ole ehtinyt saman päivän kuljetukseen. Lähetys lähtee eteenpäin seuraavana työpäivänä. "

Tuleekohan se nyt sitten tänään vai ei. Postiin tuo ilmeisesti on menossa. Mutta toisaalta luulis että se näin myöhään aamulla olisi jo liikkeellä. Tuolla nettiseurannassa ei lue toimitusaika-arviota.

Ai jai, tuolla Oma Posti sovelluksessa kyllä ikävästi lukee maanantaita. Tulee ihan samanlaiset fiilikset kuin ekassa tän sukupolven tilauksessa, silloinkin se paketti jäi uinumaan jonnekin Liedon ja Turun välille viikonlopuksi.


Hahaa. Se on täällä. Tai siis postissa mutta tarpeeksi täällä. Kiitos Posti&Proshop.
 
Viimeksi muokattu:
Meiilekin tuli parista noin 20kg painavasta kotiinkuljetuksella tilatusta paketista aamulla aikaisin jo kysely koskas sopisi toimittaa. Ensimmäinen toimitusaika on maanantaille vaikka paketit on tuossa muutaman kilometrin päässä makoilemassa. Toivottavasti nyt saisivat äkkiä sen Vantaalla aloitetun kokeilun laajenemaan että kotiinkuljetuksen taas saisi samalle päivälle kun kysely tulee. Sinänsä ei ole mikään kiirus noiden pakettien kanssa mutta olisi varmaan postikonttorissakin mukavampaa kun ei olisi kahta isoa ja painavaa pakettia lisää viemässä tilaa koko viikonloppua. Ennakkotiedoissahan kyllä oli vielä toissapäivänä että arvioitu toimitus perjantaina, jolloin melkein jo arvasin että menee ensi viikkoon.
 
Ei tuo saman päivän toimitus tunnu Vantaallakaan toimivan. Tänään aamulla tuli kysely toimitusajasta ja vaihtoehdot olivat maanantaista eteenpäin. Eilen tuli toimitusaikakysely kahdelle muulle paketille, ja vaihtoehdot oli perjantaille. Paketit ovat kyselyhetkellä olleet jo Vantaalla. Hauskasti vielä samasta kaupasta lähetetty kolme pakettia samaan aikaan, ja tulevat perille eri aikoihin.
 
Ei tuo saman päivän toimitus tunnu Vantaallakaan toimivan. Tänään aamulla tuli kysely toimitusajasta ja vaihtoehdot olivat maanantaista eteenpäin. Eilen tuli toimitusaikakysely kahdelle muulle paketille, ja vaihtoehdot oli perjantaille. Paketit ovat kyselyhetkellä olleet jo Vantaalla. Hauskasti vielä samasta kaupasta lähetetty kolme pakettia samaan aikaan, ja tulevat perille eri aikoihin.
No, nehän vasta pilotoi ja testaa tuota Vantaallakin... Ilmeisesti saa vielä hetken testaillakin että saavat toimimaan. Olisihan tuo kiva että kotiinkuljetus ei aina toisi automaattisesti vähintään yhtä päivää lisää toimitusaikaan.
 
Postilla näyttää tosiaan olevan nippu uusia merkintöjä ja automaattiviestejä käytössä :thumbsup:

Hämmentävä tuo "ei vastaanottajan puhelinnumeroa" viesti posti appsissa. Ei varmaan mahdotonta poimia se puhelinnumero joka tuota asennettaessa on sinne syötetty :hmm:
 
Mikäköhän on merkintä "Lähetys ohjataan Postin toimipisteeseen henkilökohtaista luovutusta varten. "

Kolme kotimaan pakettia eri lähetyspaikoista tullut tällä viikolla, joissa "Vast.ott. valitsema noutopiste" lähimpään noutopisteeseen. Kaikki kolme pakettia sai heti paketin lähtiessä seurantaan tuon yllä mainitun merkinnän ja menivätkin noutopisteen sijasta varsinaiseen postipisteeseen.
 
Mikäköhän on merkintä "Lähetys ohjataan Postin toimipisteeseen henkilökohtaista luovutusta varten. "

Kolme kotimaan pakettia eri lähetyspaikoista tullut tällä viikolla, joissa "Vast.ott. valitsema noutopiste" lähimpään noutopisteeseen. Kaikki kolme pakettia sai heti paketin lähtiessä seurantaan tuon yllä mainitun merkinnän ja menivätkin noutopisteen sijasta varsinaiseen postipisteeseen.
Kirjatut kirjeet, "henkilökohtaisesti luovutettava" ja joku muukin vastaava määrite aiheuttaa tuon. Noita henkilökohtaisesti luovutettavia ei saa toinen haettua edes valtakirjalla.
 
Kirjatut kirjeet, "henkilökohtaisesti luovutettava" ja joku muukin vastaava määrite aiheuttaa tuon. Noita henkilökohtaisesti luovutettavia ei saa toinen haettua edes valtakirjalla.

Nuo oli kyllä kaikki ihan verkkokauppaostoksia kahdesta eri kaupasta.
 
Nuo oli kyllä kaikki ihan verkkokauppaostoksia kahdesta eri kaupasta.
Veikkaan että joku laittanut tuon tapahtuman virheellisesti kun oikeasti olisi pitänyt laittaa "automaatti on täynnä". Tai sitten systeemi jostain syystä luulee että pitää luovuttaa henkilökohtaisesti.

Itsellekin tuli yksi tuollainen eikä paketin lisäpalveluissa oikeasti ollut henkilökohtaisesti luovutusta.
 
10 arkipäivää kesti Espoo - Turku kotimaanpaketilla. 15 kertaa rekisteröityi Vantaan logistiikkakeskuksessa, josta sit lopulta kulkeutui Turkuun ilman mitään seurannan rekisteröintejä. Tuli sit korvaavakin tuote tilattua torstaina ja vähintään 20 € posti- ja palautuskulut takkiin. Sit tämä yksi innokas aspan työntekijä lupasi laittaa paketin "henkilökohtaiseen seurantaa" ja ilmoitella sähköpostilla, kun paketti lähtee etenemään. Mitään ei tullut, mutta tämä kuulostin alunperin jo liian hyvältä palvelulta.

Tuli pari asiakirjaakin myöhässä Postin kuljettamana. toinen oli vielä varustettu Plus-merkinnällä eli tuo pitäisi tulla nopeutetusti 3,5 € postimerkillä viimeistään kahdessa päivässä. Tällä kirjeellä kesti tulla Pohjois-Pohjanmaalta Turkuun vajaa 2 viikkoa leiman perusteella. Kiva saada parin viikon jälkeen yllätyksenä sopimuspapereita allekirjotettavaksi ja tällä välin lähettäjä varmaan tehnyt jotakin johtopäätöksiä. Toisella perus valtion viraston kirjeellä viikko Helsingin päästä lähetyspäivästä, jonka postinkantajasta en tosin ole varma.

Ainakin Turun päässä missä toi Postin paketin käsittelykin tuppaa yleensä ottamaan yhden ylimääräisen päivän ennen kuin se saadaan vietyä logistiikkakeskuksesta noudettavaksi. Nyt tää pakan leviäminen alkaa vissiin näkymään selvästi jo kirjeidenkin jakelussa.

Pikkasen laittaa jo vihaseksi, kun tuntuu kaikki menevän kuin hidastetussa filmissä jos Postin kanssa tekemisissä.
 
Eniten tuossa ihmetyttää se, että välillä paketti tai kirje menee suomen päästä päähän päivässä tai kahdessa, välillä siinä kestää yli viikon ja välillä saattaa kadota kokonaan. Samoin välillä ulkomaanpaketit jumittavat pari viikkoa jossain lajittelussa ja välillä tulevat perille heti seuraavana päivänä kun on ensimmäinen rekisteröinti suomessa tapahtunut. Monesti ainakaan itseäni ei haittaisi vaikka esim kotimaanpaketit kulkisivat vähän hitaammin mutta odotetulla matka-ajalla eikä tarvitsisi arpoa tuleeko paketti huomenna vai ensi viikolla.

No, heinäkuun alun jälkeen luultavasti posti on ihan totaalisesti jumissa kun eivät nytkään tunnu selviävän pakettien käsittelystä siedettävässä ajassa.
 
Saattaa ketjusta löytyä vastauskin, mutta tietääkö joku, mitä nämä postin rekisteröintimerkinnät käytännössä tarkoittavat? Välillä niitä saattaa paukuttaa tuonne seurantaan usemman kerran minuutissa ja sitten paketti taas häviää viikoksi jonnekkin. Onko kyseessä vain jonkun automaattiskannerin merkintöjä, joka lukee ohikulkevia paketteja?
On se tietysti lohduttavaa tietää, että paketti on yhä fyysisesti olemassa jossain, mutta muuten noilla ei kyllä kuluttajan kannalta ole paljoa arvoa.
 
Joku skannailu rumba ollujo reilunkuukauden meneillää. Ite sain just paketin perille joka kuukauden pyöri vantaalla
 
Ei voi kyllä kuin kehua tätä Postin toimintaa. Paketti tuli Jenkeistä pitkän odottelun jälkeen 14.4. maahan. Meni melkein pari viikkoa ja sitten päätyi tulliin, jotka hoidettu Postin kuluineen 28.4.. Nyt taas mennyt kohta viikko ja paketti odottelee edelleen liikkumatta. Tuleepa taas mieleen, että jos kuitenkin olisi säästänyt sen reilun kympin ja ostanut tuotteen Suomesta. Joskohan tässä menee vielä kuukausi rikki, kun odottelee kotimaan sisällä liikkuvaa pakettia.

About sama homma täällä mutta posti päätti lähettää paketin takaisin tulliin, paketti 19.4 suomeen, 30.4 tullaus tehty ja vapautettu, 10.5 paketti taas odottaa tullausta.

EDIT: Ei lol, nyt asiakaspalvelu pyysi mua lähettämään taas huolinnalle viestiä että vapautukaa paketti. Aivan kädetöntä touhua.
 
Viimeksi muokattu:
Ensimmäisen kerran kävi näin. Vein paketin automaattiin. sitten ilmesty seurantaan, toimitus automaattiin ei ole onnistunut, uusi toimitus seuraavana työpäivänä. Lähetysnoudettavissa postin toimipisteestä. Ja kysessä samakaupunki mistä lähetin prkl. ja vastaanottajalle tietenkin menny ilmoitus pakettinoudettavissa. Kaikki tapahtu tunninsisällä paketin jättämistä lokeroon.

Nyt saa sit jännäkakata, riittikö soitto aspaan korjaamaan tilanteen ja paketti lähtis oikeasti jonnekkin.
 
Tullii laittelin pariviikkoo sit meilii paketinvapautuksesta. Ei kuulunu mitään, tänään tuli automaattinen viesti. Palvelumme on tilapäisesti ruuhkautunut.Joidenkin EU:n ulkopuolelta tulleiden postilähteysten käsittelyssä on viivettä. Viiveen aiheuttamien kyselyiden vuoksi viestien käsittely on kestänyt useita päiviä.

Postinkautta sain kumminkin paketinjo liikautettua ovelle viikkositte. Et tollainen noin parinviikon viivevoi olla tullin vastauksissa.
 
Itsellä lähin automaatti 100m päässä. noutopisteelle 300m. Jotenkin vain kaikki paketit löytyy aina läheisen (3km) ostoshelvetin -K2 kerroksen perimmästä löytönurkasta. Paljonkohan REDI yms. sponssaa että saa "potentiaalisia" asiakkaita? :dead:
 
Ei näköjään aspaan soittamalla eilen auttanu, vaikka siellä sanottiin tällä asia hoituu. Kun joku oli lokeroilla sössiny paketti ei lähteny mihinkään vaan oisi samastapaikasta ollu haettavissa. No ei sitten tänäänkään lähtenyt minnekkään. Alkaa huumoriloppua postinkanssa jo
 
Se oli vastaus mun viestiin. Mutta on kyllä kuppi nurin postin kanssa. Jos ette tiennyt niin netin kautta ei voi enää laittaa paketille seurantapyyntöä koska "paketteja on liian paljon". No miten vitussa ne paketit saadaan liikkeelle? Eihän sinne tarvittas kuin 3-4 kertaa lisää työntekijöitä kunnon palkalla millä ihminen tulee toimeen. Mikä hitto siinä on kun ei mitään tulosvastuuta ole niin latoo 40-50 miljoonaa lisää palkkaan. Kyllä valtio (me) maksetaan. Ainoa joka tässä skenaariossa voittaa on mulkut pomot jotka käärii naurettavia bonareita taskuun. Ja koko suomen kansa kärsii ja vitutus nousee. Sais jo Kela ärähtää että nyt pitää saada homma kuntoon kun ei resurssit riitä määräämään verenpainelääkkeitä vitutukseen!

E: tykkää jos oot samaa mieltä. 50 000 tykkäystä niin teen kansalaisaloitteen.
 
Itsellä lähin automaatti 100m päässä. noutopisteelle 300m. Jotenkin vain kaikki paketit löytyy aina läheisen (3km) ostoshelvetin -K2 kerroksen perimmästä löytönurkasta. Paljonkohan REDI yms. sponssaa että saa "potentiaalisia" asiakkaita? :dead:
Itelläni juurikin Redin K-kauppaan (joka vissiin nykyään on se virallinen Postin toimipiste tällä alueella) menee kaikki paketit, vaikka kuinka on valittu OmaPostista muualla oleva pakettiautomaatti oletuspaikaksi. Ainoat tuonne automaattiin joskus tulleet on sellaisia, jotka on verkkokaupasta tilatessa erikseen valittu sillä pakettiautomaattitoimituksella.

Mikähän virka tuolla OmaPostin valinnalla on, jos se ei vaikuta mihinkään...
 

Statistiikka

Viestiketjuista
283 227
Viestejä
4 865 285
Jäsenet
78 620
Uusin jäsen
J.R

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom