Postin kulkemisen vaikeus

Pitääkö postin seurannan painot yleensä paikkaansa? Proshopilta Tanskasta on tulossa paketti, jonka paino pitäisi olla 10kg, mutta Postin seurannan mukaan vain 3.3kg. Asiakaspalvelusta ihmeteltiin myös asiaa, mutta ei pystytty antamaan mitään selitystä asialle. Onko syytä huolestua, että sieltä on tulossa väärä paketti?
 
Pitääkö postin seurannan painot yleensä paikkaansa? Proshopilta Tanskasta on tulossa paketti, jonka paino pitäisi olla 10kg, mutta Postin seurannan mukaan vain 3.3kg. Asiakaspalvelusta ihmeteltiin myös asiaa, mutta ei pystytty antamaan mitään selitystä asialle. Onko syytä huolestua, että sieltä on tulossa väärä paketti?
Yleensä joo, mutta joskus on väärin ainakin alussa kun tuo paino tulee lähettäjältä. Lajittelussa voi päivittyä sitten oikeaan jos Posti punnitsee sen.
 
Ihmeiden aika ei ole nähtävästi ohi. Posti sai toimitettua Briteistä tulleen paketin Vantaalta Turkuun. Tähän Vantaa-Turku väliseen, vähän päälle 200 kilometrin pituiseen matkaan meni Postilta päivää alle kuukausi.
 
Posti on ilmeisesti keksinyt uusia merkintöjä?(no ei, mutta en ole itse tuollaista bongannut)

Näyttis joka seilaa Tanskasta Turkuun. Vantaalla eilen aamulla, olin varma että se olisi illalla Liedossa, mikä on aika normaali. Varttia vaille kahtatoista siellä lukee Lieto
"Lähetys on postitettu niin myöhään, ettei se ole ehtinyt saman päivän kuljetukseen. Lähetys lähtee eteenpäin seuraavana työpäivänä. "

Tuleekohan se nyt sitten tänään vai ei. Postiin tuo ilmeisesti on menossa. Mutta toisaalta luulis että se näin myöhään aamulla olisi jo liikkeellä. Tuolla nettiseurannassa ei lue toimitusaika-arviota.

Ai jai, tuolla Oma Posti sovelluksessa kyllä ikävästi lukee maanantaita. Tulee ihan samanlaiset fiilikset kuin ekassa tän sukupolven tilauksessa, silloinkin se paketti jäi uinumaan jonnekin Liedon ja Turun välille viikonlopuksi.


Hahaa. Se on täällä. Tai siis postissa mutta tarpeeksi täällä. Kiitos Posti&Proshop.
 
Viimeksi muokattu:
Meiilekin tuli parista noin 20kg painavasta kotiinkuljetuksella tilatusta paketista aamulla aikaisin jo kysely koskas sopisi toimittaa. Ensimmäinen toimitusaika on maanantaille vaikka paketit on tuossa muutaman kilometrin päässä makoilemassa. Toivottavasti nyt saisivat äkkiä sen Vantaalla aloitetun kokeilun laajenemaan että kotiinkuljetuksen taas saisi samalle päivälle kun kysely tulee. Sinänsä ei ole mikään kiirus noiden pakettien kanssa mutta olisi varmaan postikonttorissakin mukavampaa kun ei olisi kahta isoa ja painavaa pakettia lisää viemässä tilaa koko viikonloppua. Ennakkotiedoissahan kyllä oli vielä toissapäivänä että arvioitu toimitus perjantaina, jolloin melkein jo arvasin että menee ensi viikkoon.
 
Ei tuo saman päivän toimitus tunnu Vantaallakaan toimivan. Tänään aamulla tuli kysely toimitusajasta ja vaihtoehdot olivat maanantaista eteenpäin. Eilen tuli toimitusaikakysely kahdelle muulle paketille, ja vaihtoehdot oli perjantaille. Paketit ovat kyselyhetkellä olleet jo Vantaalla. Hauskasti vielä samasta kaupasta lähetetty kolme pakettia samaan aikaan, ja tulevat perille eri aikoihin.
 
Ei tuo saman päivän toimitus tunnu Vantaallakaan toimivan. Tänään aamulla tuli kysely toimitusajasta ja vaihtoehdot olivat maanantaista eteenpäin. Eilen tuli toimitusaikakysely kahdelle muulle paketille, ja vaihtoehdot oli perjantaille. Paketit ovat kyselyhetkellä olleet jo Vantaalla. Hauskasti vielä samasta kaupasta lähetetty kolme pakettia samaan aikaan, ja tulevat perille eri aikoihin.
No, nehän vasta pilotoi ja testaa tuota Vantaallakin... Ilmeisesti saa vielä hetken testaillakin että saavat toimimaan. Olisihan tuo kiva että kotiinkuljetus ei aina toisi automaattisesti vähintään yhtä päivää lisää toimitusaikaan.
 
Postilla näyttää tosiaan olevan nippu uusia merkintöjä ja automaattiviestejä käytössä :thumbsup:

Hämmentävä tuo "ei vastaanottajan puhelinnumeroa" viesti posti appsissa. Ei varmaan mahdotonta poimia se puhelinnumero joka tuota asennettaessa on sinne syötetty :hmm:
 
Mikäköhän on merkintä "Lähetys ohjataan Postin toimipisteeseen henkilökohtaista luovutusta varten. "

Kolme kotimaan pakettia eri lähetyspaikoista tullut tällä viikolla, joissa "Vast.ott. valitsema noutopiste" lähimpään noutopisteeseen. Kaikki kolme pakettia sai heti paketin lähtiessä seurantaan tuon yllä mainitun merkinnän ja menivätkin noutopisteen sijasta varsinaiseen postipisteeseen.
 
Mikäköhän on merkintä "Lähetys ohjataan Postin toimipisteeseen henkilökohtaista luovutusta varten. "

Kolme kotimaan pakettia eri lähetyspaikoista tullut tällä viikolla, joissa "Vast.ott. valitsema noutopiste" lähimpään noutopisteeseen. Kaikki kolme pakettia sai heti paketin lähtiessä seurantaan tuon yllä mainitun merkinnän ja menivätkin noutopisteen sijasta varsinaiseen postipisteeseen.
Kirjatut kirjeet, "henkilökohtaisesti luovutettava" ja joku muukin vastaava määrite aiheuttaa tuon. Noita henkilökohtaisesti luovutettavia ei saa toinen haettua edes valtakirjalla.
 
Kirjatut kirjeet, "henkilökohtaisesti luovutettava" ja joku muukin vastaava määrite aiheuttaa tuon. Noita henkilökohtaisesti luovutettavia ei saa toinen haettua edes valtakirjalla.

Nuo oli kyllä kaikki ihan verkkokauppaostoksia kahdesta eri kaupasta.
 
Nuo oli kyllä kaikki ihan verkkokauppaostoksia kahdesta eri kaupasta.
Veikkaan että joku laittanut tuon tapahtuman virheellisesti kun oikeasti olisi pitänyt laittaa "automaatti on täynnä". Tai sitten systeemi jostain syystä luulee että pitää luovuttaa henkilökohtaisesti.

Itsellekin tuli yksi tuollainen eikä paketin lisäpalveluissa oikeasti ollut henkilökohtaisesti luovutusta.
 
10 arkipäivää kesti Espoo - Turku kotimaanpaketilla. 15 kertaa rekisteröityi Vantaan logistiikkakeskuksessa, josta sit lopulta kulkeutui Turkuun ilman mitään seurannan rekisteröintejä. Tuli sit korvaavakin tuote tilattua torstaina ja vähintään 20 € posti- ja palautuskulut takkiin. Sit tämä yksi innokas aspan työntekijä lupasi laittaa paketin "henkilökohtaiseen seurantaa" ja ilmoitella sähköpostilla, kun paketti lähtee etenemään. Mitään ei tullut, mutta tämä kuulostin alunperin jo liian hyvältä palvelulta.

Tuli pari asiakirjaakin myöhässä Postin kuljettamana. toinen oli vielä varustettu Plus-merkinnällä eli tuo pitäisi tulla nopeutetusti 3,5 € postimerkillä viimeistään kahdessa päivässä. Tällä kirjeellä kesti tulla Pohjois-Pohjanmaalta Turkuun vajaa 2 viikkoa leiman perusteella. Kiva saada parin viikon jälkeen yllätyksenä sopimuspapereita allekirjotettavaksi ja tällä välin lähettäjä varmaan tehnyt jotakin johtopäätöksiä. Toisella perus valtion viraston kirjeellä viikko Helsingin päästä lähetyspäivästä, jonka postinkantajasta en tosin ole varma.

Ainakin Turun päässä missä toi Postin paketin käsittelykin tuppaa yleensä ottamaan yhden ylimääräisen päivän ennen kuin se saadaan vietyä logistiikkakeskuksesta noudettavaksi. Nyt tää pakan leviäminen alkaa vissiin näkymään selvästi jo kirjeidenkin jakelussa.

Pikkasen laittaa jo vihaseksi, kun tuntuu kaikki menevän kuin hidastetussa filmissä jos Postin kanssa tekemisissä.
 
Eniten tuossa ihmetyttää se, että välillä paketti tai kirje menee suomen päästä päähän päivässä tai kahdessa, välillä siinä kestää yli viikon ja välillä saattaa kadota kokonaan. Samoin välillä ulkomaanpaketit jumittavat pari viikkoa jossain lajittelussa ja välillä tulevat perille heti seuraavana päivänä kun on ensimmäinen rekisteröinti suomessa tapahtunut. Monesti ainakaan itseäni ei haittaisi vaikka esim kotimaanpaketit kulkisivat vähän hitaammin mutta odotetulla matka-ajalla eikä tarvitsisi arpoa tuleeko paketti huomenna vai ensi viikolla.

No, heinäkuun alun jälkeen luultavasti posti on ihan totaalisesti jumissa kun eivät nytkään tunnu selviävän pakettien käsittelystä siedettävässä ajassa.
 
Saattaa ketjusta löytyä vastauskin, mutta tietääkö joku, mitä nämä postin rekisteröintimerkinnät käytännössä tarkoittavat? Välillä niitä saattaa paukuttaa tuonne seurantaan usemman kerran minuutissa ja sitten paketti taas häviää viikoksi jonnekkin. Onko kyseessä vain jonkun automaattiskannerin merkintöjä, joka lukee ohikulkevia paketteja?
On se tietysti lohduttavaa tietää, että paketti on yhä fyysisesti olemassa jossain, mutta muuten noilla ei kyllä kuluttajan kannalta ole paljoa arvoa.
 
Joku skannailu rumba ollujo reilunkuukauden meneillää. Ite sain just paketin perille joka kuukauden pyöri vantaalla
 
Ei voi kyllä kuin kehua tätä Postin toimintaa. Paketti tuli Jenkeistä pitkän odottelun jälkeen 14.4. maahan. Meni melkein pari viikkoa ja sitten päätyi tulliin, jotka hoidettu Postin kuluineen 28.4.. Nyt taas mennyt kohta viikko ja paketti odottelee edelleen liikkumatta. Tuleepa taas mieleen, että jos kuitenkin olisi säästänyt sen reilun kympin ja ostanut tuotteen Suomesta. Joskohan tässä menee vielä kuukausi rikki, kun odottelee kotimaan sisällä liikkuvaa pakettia.

About sama homma täällä mutta posti päätti lähettää paketin takaisin tulliin, paketti 19.4 suomeen, 30.4 tullaus tehty ja vapautettu, 10.5 paketti taas odottaa tullausta.

EDIT: Ei lol, nyt asiakaspalvelu pyysi mua lähettämään taas huolinnalle viestiä että vapautukaa paketti. Aivan kädetöntä touhua.
 
Viimeksi muokattu:
Ensimmäisen kerran kävi näin. Vein paketin automaattiin. sitten ilmesty seurantaan, toimitus automaattiin ei ole onnistunut, uusi toimitus seuraavana työpäivänä. Lähetysnoudettavissa postin toimipisteestä. Ja kysessä samakaupunki mistä lähetin prkl. ja vastaanottajalle tietenkin menny ilmoitus pakettinoudettavissa. Kaikki tapahtu tunninsisällä paketin jättämistä lokeroon.

Nyt saa sit jännäkakata, riittikö soitto aspaan korjaamaan tilanteen ja paketti lähtis oikeasti jonnekkin.
 
Tullii laittelin pariviikkoo sit meilii paketinvapautuksesta. Ei kuulunu mitään, tänään tuli automaattinen viesti. Palvelumme on tilapäisesti ruuhkautunut.Joidenkin EU:n ulkopuolelta tulleiden postilähteysten käsittelyssä on viivettä. Viiveen aiheuttamien kyselyiden vuoksi viestien käsittely on kestänyt useita päiviä.

Postinkautta sain kumminkin paketinjo liikautettua ovelle viikkositte. Et tollainen noin parinviikon viivevoi olla tullin vastauksissa.
 
Itsellä lähin automaatti 100m päässä. noutopisteelle 300m. Jotenkin vain kaikki paketit löytyy aina läheisen (3km) ostoshelvetin -K2 kerroksen perimmästä löytönurkasta. Paljonkohan REDI yms. sponssaa että saa "potentiaalisia" asiakkaita? :dead:
 
Ei näköjään aspaan soittamalla eilen auttanu, vaikka siellä sanottiin tällä asia hoituu. Kun joku oli lokeroilla sössiny paketti ei lähteny mihinkään vaan oisi samastapaikasta ollu haettavissa. No ei sitten tänäänkään lähtenyt minnekkään. Alkaa huumoriloppua postinkanssa jo
 
Se oli vastaus mun viestiin. Mutta on kyllä kuppi nurin postin kanssa. Jos ette tiennyt niin netin kautta ei voi enää laittaa paketille seurantapyyntöä koska "paketteja on liian paljon". No miten vitussa ne paketit saadaan liikkeelle? Eihän sinne tarvittas kuin 3-4 kertaa lisää työntekijöitä kunnon palkalla millä ihminen tulee toimeen. Mikä hitto siinä on kun ei mitään tulosvastuuta ole niin latoo 40-50 miljoonaa lisää palkkaan. Kyllä valtio (me) maksetaan. Ainoa joka tässä skenaariossa voittaa on mulkut pomot jotka käärii naurettavia bonareita taskuun. Ja koko suomen kansa kärsii ja vitutus nousee. Sais jo Kela ärähtää että nyt pitää saada homma kuntoon kun ei resurssit riitä määräämään verenpainelääkkeitä vitutukseen!

E: tykkää jos oot samaa mieltä. 50 000 tykkäystä niin teen kansalaisaloitteen.
 
Itsellä lähin automaatti 100m päässä. noutopisteelle 300m. Jotenkin vain kaikki paketit löytyy aina läheisen (3km) ostoshelvetin -K2 kerroksen perimmästä löytönurkasta. Paljonkohan REDI yms. sponssaa että saa "potentiaalisia" asiakkaita? :dead:
Itelläni juurikin Redin K-kauppaan (joka vissiin nykyään on se virallinen Postin toimipiste tällä alueella) menee kaikki paketit, vaikka kuinka on valittu OmaPostista muualla oleva pakettiautomaatti oletuspaikaksi. Ainoat tuonne automaattiin joskus tulleet on sellaisia, jotka on verkkokaupasta tilatessa erikseen valittu sillä pakettiautomaattitoimituksella.

Mikähän virka tuolla OmaPostin valinnalla on, jos se ei vaikuta mihinkään...
 
Ääh, Maltalta (EU-maa) tilaamani ja sieltä lähetetty paketti (ATK:ta) meni "Lähetys odottaa tullaustasi." -tilaan. No onneksi ei ole kiire, varmaan menee hetki selvittää tilanne.
 
Onko kellään käynyt niin smart-automaattiin rekisteröityneen paketin kanssa käydä normaalisti niin et kolmeen päivään ei tule mitään merkintöjä seurantaan?

Kuulemma automaatti on tyhjennetty toissapäivänä, eilen ja tänään. Seuranta näyttää edelleen tuota. Pelottaa et paketti on lähtenyt kuriirin omiin kokoelmiin. :giggle:
 
Saksan A-kaupasta tein tilauksen 16.4. ja 21.4. olikin paketti kädessäni.

21.4. jouduin palauttamaan yhden tuotteen ja toiminkin A:n ohjeiden mukaisesti, tulostin palautuskupongit ja kävin postissa maksamassa palautuslähetyksen 22,90, kohtuu sujuvaa.

22.4. A lähettää Saksasta korvaavan tuotteen ja 26.4. se on on kädessäni, hienoa toimintaa.

11.5. Lähetin A:lle sähköpostia että olen lähettänyt palautettavan tuotteen ja kuitin postmaksusta ja seuraavana päivänä 12.5. maksu 22,90 olikin tililläni, hienoa.

14.5. sain A:n palautuskeskukselta automaattisen muistutussähköpostin siitä, että palautettava tuote ei ole heille saapunut ja etä jos se ei kohta palaudu, joutuvat he laskuttamaan tuotteen luottokortiltani.

14.5. Kävin tarkastamassa postin pakettiseurannassa mitä on tapahtunut, miksi ei paketti ole kolmessa viikossa Saksassa kun toisin päin homma sujuu päivissä.

21.4. otettu kuljetettavaksi
23.4. lajiteltu
23.4. lajiteltu
12.5. lajiteltu

Eli kolmisen viikkoa paketti ollut Vantaalla postin limbossa, VMP!

Suomen Posti, skarpatkaa!

edit. Kaikki tämä Prioritynä:rofl::thumbsdown:
 

Liitteet

  • postikulkee.jpg
    postikulkee.jpg
    118 KB · Luettu: 162
Viimeksi muokattu:
Asun paikkakunnassa A ja olen arkipäivät töissä pk B:ssä. Pyysin vaimoani lähettämään kirjeen maanantaina A:sta B:hen (unohdin ottaa yhden dokun mukaan). Laitoi tasan oikean osoitteen. Kirjettä ei kuulunut ja perjantaina palautui takaisin A:han. Kirjeessä luki, että "osoite tuntematon". Siis mitä helv...

Aiemminkin olen tilannut kamaa B osoitteeseen ilman ongelmia. Onneksi oli kirjeessä lähettäjätiedot.
 
Tietääkö joku muuten mitä käytännön eroa on HELSINKI POK Ulkomaanterminaalilla, ja HKI Vantaa ulkomaanterminaalilla? EU:n sisäinen pikakirje jumittaa POK:issa, kun taas HKI-Vantaan läpi tulee kiinanpaskat suht nopeasti.
 
Tietääkö joku muuten mitä käytännön eroa on HELSINKI POK Ulkomaanterminaalilla, ja HKI Vantaa ulkomaanterminaalilla? EU:n sisäinen pikakirje jumittaa POK:issa, kun taas HKI-Vantaan läpi tulee kiinanpaskat suht nopeasti.
Oisko hki-vantaa lentoaseman terminaali ja toi pelkkä helsinki sitten satama?!
Ja tämä on vaan villi arvaus.
 
Asun paikkakunnassa A ja olen arkipäivät töissä pk B:ssä. Pyysin vaimoani lähettämään kirjeen maanantaina A:sta B:hen (unohdin ottaa yhden dokun mukaan). Laitoi tasan oikean osoitteen. Kirjettä ei kuulunut ja perjantaina palautui takaisin A:han. Kirjeessä luki, että "osoite tuntematon". Siis mitä helv...

Aiemminkin olen tilannut kamaa B osoitteeseen ilman ongelmia. Onneksi oli kirjeessä lähettäjätiedot.

Jos sulla siis on asunto myös paikkakunnalla B niin tee postiin rinnakkaisosoite myös sinne, saattaa parantaa todennäköisyyttä että saat postit sinne.

Jos jotain paketteja oot aiemmin tilannut niin ne nyt ei niin välitä muusta kuin mitä paketissa lukee.
 
Kuinkahan kauan paketin selvittämisessä mahtaa kestää? Postittaja oli unohtanut helposti-koodin, joten nyt saadaan odotella jännityksellä että löytyykö paketti.
 
Tilasinpa powerilta astianpesukoneen ja tvn kotiin tuotuna ja astianpesukoneen asennettuna. Tietysti tuon palvelun toteuttaa posti huokeaan 80e hintaan. Tilaukseen toimitusajankohdaksi valitsin 14.5.2021 klo 13-17. Noh, eilen kello löi 17 ja 4h odottelun tuloksena posti ei tullutkaan tuomaan konetta. Jos olisikin ollut perus etätyöpäivä niin asia ei harmittaisi lähellekään niin paljon, mutta kun sattuu vielä lomalle ja hyville keleillä tämmöset turhat odottelut niin kyllä kasetti on aika hyvin rusetilla. Siihen päälle purin vielä kaapistot valmiiksi ja hommaan olisi postilla jäänyt ainoastaan koneen liittämiset ja paikalleen työntö. Otin aspaan yhteyttä ja lupasi laittaa kyselyn logistiikkakeskukseen, että mikä siellä mättää. Ei kai se auta kun rueta powerilta vinkumaan jotain lahjakorttia tuon takia.
 
Olen AliExpressiltä nyt tilannut pikkutavaroita ennen heinäkuun alun verokohtelun alkamista. Toimitustavoiksi olen valinnut AliExpress Standard Shippingin, jonka toimitukset ovat tulleet Postin kautta. Nyt kuitenkin kaikki lähetykset ovat tulossa Viron postin Omnivan Post11-palvelun kautta. Eli ilmeisesti AliExpresskin alkaa olla kyllästynyt Postin umpisurkeisiin EU-alueelle tulevien lähetysten käsittelyihin. Loppujakelun Posti ilmeisesti kuitenkin tekee.
 
Olen AliExpressiltä nyt tilannut pikkutavaroita ennen heinäkuun alun verokohtelun alkamista. Toimitustavoiksi olen valinnut AliExpress Standard Shippingin, jonka toimitukset ovat tulleet Postin kautta. Nyt kuitenkin kaikki lähetykset ovat tulossa Viron postin Omnivan Post11-palvelun kautta. Eli ilmeisesti AliExpresskin alkaa olla kyllästynyt Postin umpisurkeisiin EU-alueelle tulevien lähetysten käsittelyihin. Loppujakelun Posti ilmeisesti kuitenkin tekee.
Mulla on ainakin osa noista Post11-paketeista tullut Matkahuollon kautta. Tosin, se ei tunnu toimivan paljoakaan Postia paremmin kun päättävät ensin yrittää toimittaa lähimpään MH-pakettiautomaattiin ja sitten kun se on täynnä, "siirretän lähimpään noutopisteeseen" -vaihe jumittaa. Nytkin yksi paketti on jossain tuolla matkalla ollut jo yli viikon.

mitenkähän tuo Matkahuollon logistiikka toimii? Jos reitti on ulkomaat -> Matkahuolto Hki -> MH Vantaa -> toimitusyritys MH-automaatti Kerava -> noutopiste MH Kerava niin viedäänkö tuo paketti välillä takaisin Vantaalle ennen kuin sitä toimitetaan tuonne noutopisteeseen? Veikkaisin että kyllä, koska tuo noutopiste olisi ollut siinä melkein vieressä mutta eivät ole sitä sinne saaneet.
 
Joo, näköjään eka eilen Post11:sta lähtenyt paketti näkyy Matkahuollon seurannassa. Saa nähdä, miten jakelun sitten hoitavat...
 
Onkohan kukaan törmännyt tälläiseen tapaukseen.

Ostin suomalaiselta firmalta kahvia, maksoin ihan normaalisti. Alvit ja kaikki. Paketti on kuitenkin lähetetty Japanista jossa kahvin tuottaja sijaitsee ja se istuu nyt tullissa ja tulli haluaa että tullaan tuon. Olen tuosta kuitenkin maksanut jo 14% ALV. Maksanko uudestaan alvit vai mitenhän tälläisessä kuviossa toimitaan?

Edit: Kävin katsomassa mitä vaihtoehtoja tuolla tullin systeemissä on. Ei siellä mitään vaihtoehtoa ollut minkä olisi voinut klikata, mutta jostain syystä ei tarvinnut maksaa veroja lainkaan n. 24 euron summasta.
Edit2: Ah, johtui siitä että verotettava summa jäi alle 5 euron.
 
Viimeksi muokattu:
Onkohan kukaan törmännyt tälläiseen tapaukseen.

Ostin suomalaiselta firmalta kahvia, maksoin ihan normaalisti. Alvit ja kaikki. Paketti on kuitenkin lähetetty Japanista jossa kahvin tuottaja sijaitsee ja se istuu nyt tullissa ja tulli haluaa että tullaan tuon. Olen tuosta kuitenkin maksanut jo 14% ALV. Maksanko uudestaan alvit vai mitenhän tälläisessä kuviossa toimitaan?
Ilmotat Tullille että alvit on jo maksettu tilatessa ja laittavat paketin liikkeelle?!
Varmaan joudut toimittamaan kuitin Tullille, josta selviää että alv on jo maksettu.
 
Ilmotat Tullille että alvit on jo maksettu tilatessa ja laittavat paketin liikkeelle?!
Varmaan joudut toimittamaan kuitin Tullille, josta selviää että alv on jo maksettu.

No trolloloo. Jos se tavara olisi lähettäjän puolesta tullattu niin tulli ei pyytäisi mitään alveja. Koska pyytää, niin sitä ei tullattu EU:hun.

Eli @ssg voi reklamoida sille firmalle että häntä on erehdytetty sen suhteen että se tavara olisi Suomessa ja että hän mukamas olisi maksanut siitä ALV:n. Mä en tiedä, teoriassa ehkä tuollaisessa kuviossa voisi olla mahdollista sen firman maksaa kuitenkin se alv. Ehkä. Mutta yleensä kyllä minusta jos pienissä asioissa kusetettaan ja erehdytetään niin tehdään myös isoimmissakin.

Toi idea tietysti on aika hieno. Onko joku kokeillut. Että jos isommasta tavarasta tulli haluaa vaikka satasta niin menee sinne jonkun kuitin kanssa ja sanoo, hei mä olen maksanyt siitä alvin jo jollekulle toiselle.
 
Mites teillä menny noi tallninkautta tulevat EE päätteiset kamat. Jämähtäny ny sit tallinaa kun viimine merkintä siel viime keskiviikkona
 
Olen nyt kaksi kertaa tilannut tavaraa, joka tuli kotiintoimituksella postin kautta. Postilta tuli etukäteen viestiä, jolla pääsi valitsemaan kotiintoimitukselle vaihtoehtoisen tavan ellen ole kotona toimitushetkellä, vaihtoehtoina jättää paketti ovelle tai viedä se lähimpään postin toimipisteeseen. Valitsin postin toimipisteen, koska en halua että paketti makaa rappukäytävässä mahdollisesti tunteja. Molemmilla kerroilla satuin olemaan kotona, ovikello soi ja soitosta kesti enintään 20s, että ehdin avaamaan. Ja molemmilla kerroilla paketti oli jätetty lattialle, ensimmäisellä kerralla ehdin juuri näkemään kun postilaisen selkä katoaa rapun ovesta ulos, toisella kerralla en edes sitä. Onneksi näissä paketeissa ei ollut mitään kovin arvokasta, mutta paska tilanne olisi asiakkaalle joka tapauksessa, jos paketti katoaa jonkun muun matkaan tällaisen takia.

Tulee mieleen, että miksi asiakkaalle tarjotaan muka-vaihtoehtoja, jos postikuskit tekevät siitä huolimatta mitä huvittaa. En ole vielä valittanut tästä postille, mutta aion kyllä valittaa.
 
Ärsyttää kyllä kun posti kysymättä voi ripotella paketteja ties minne. Voisin ihan hyvin odottaa päiviä tai vaikka viikonkin jos paketti tulis sinne minne sen tilasin. Vois olla joku valinta ton suhteen. Tänään taas paketti meni jonnekin tuntemattomaan paikkaan 10 min ajomatkan päähän (onneks on sentään auto), suunnassa jonne ei ole mitään asiaa muuten.
 
Enemmän ärsyttää se, että tekevät päätöksen automaatin tilanteesta paljon ennen kuin nyytti edes lähtee terminaalista... Eli useampi nyytti menee "väärän" paikkaan ja varmasti hidastaa kiertonopeutta.
Eli parempaa ohjausta niin logistiikka tehostuu...
 
Onkohan jo syytä huolestua tuon lähetyksen osalta? Mikä tuo Helsinki on, lajittelukeskus vai jotain muuta? Määränpää ei ole lähelläkään Helsinkiä.

Lähetys on kuljetuksessa. 09.5.2021 klo 18:02 HELSINKI
Lähetys on lajiteltu. 28.4.2021 klo 23:46 VANTAA 01530
Lähetys on saapunut kohdemaahan. 28.4.2021 klo 23:45 VANTAA 01530
 
Olen nyt kaksi kertaa tilannut tavaraa, joka tuli kotiintoimituksella postin kautta. Postilta tuli etukäteen viestiä, jolla pääsi valitsemaan kotiintoimitukselle vaihtoehtoisen tavan ellen ole kotona toimitushetkellä, vaihtoehtoina jättää paketti ovelle tai viedä se lähimpään postin toimipisteeseen. Valitsin postin toimipisteen, koska en halua että paketti makaa rappukäytävässä mahdollisesti tunteja. Molemmilla kerroilla satuin olemaan kotona, ovikello soi ja soitosta kesti enintään 20s, että ehdin avaamaan. Ja molemmilla kerroilla paketti oli jätetty lattialle, ensimmäisellä kerralla ehdin juuri näkemään kun postilaisen selkä katoaa rapun ovesta ulos, toisella kerralla en edes sitä. Onneksi näissä paketeissa ei ollut mitään kovin arvokasta, mutta paska tilanne olisi asiakkaalle joka tapauksessa, jos paketti katoaa jonkun muun matkaan tällaisen takia.

Tulee mieleen, että miksi asiakkaalle tarjotaan muka-vaihtoehtoja, jos postikuskit tekevät siitä huolimatta mitä huvittaa. En ole vielä valittanut tästä postille, mutta aion kyllä valittaa.

Tuliko mieleen että esimerkiksi se postilainen kuulee että olet tulossa avaamaan ovea, joten jättää paketin siihen ja lähtee pois kun ei halua koronaa. Toimituksien luovutukset hoituvat joka tapauksessa ilman kontaktia. Postilainen joka tässä noita jakelee, niin jättää paketin tuohon oven viereen ja jää vähän matkan päähän odottelemaan että avaan oven, vaihdetaan morot ja lähtee pois. Eiköhän siellä joukossa ole niitäkin jotka eivät jää odottelemaan.
 
Tuliko mieleen että esimerkiksi se postilainen kuulee että olet tulossa avaamaan ovea, joten jättää paketin siihen ja lähtee pois kun ei halua koronaa. Toimituksien luovutukset hoituvat joka tapauksessa ilman kontaktia. Postilainen joka tässä noita jakelee, niin jättää paketin tuohon oven viereen ja jää vähän matkan päähän odottelemaan että avaan oven, vaihdetaan morot ja lähtee pois. Eiköhän siellä joukossa ole niitäkin jotka eivät jää odottelemaan.

Ei itse asiassa tullut mieleen, hyvä pointti. Toivottavasti kyse oli tästä, jälkimmäisessä tapauksessa en tosiaan ehtinyt näkemään tai kuulemaan postilaisesta vilaustakaan.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 305
Viestejä
4 490 306
Jäsenet
74 193
Uusin jäsen
MetsänSankari

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom