- Liittynyt
- 12.01.2017
- Viestejä
- 1 930
Varmaankin tämä postin asiakastyytyväisyyskysely on tehty postin ex pomo maliselta.Mistäköhän tämä tyytyväisyyskysely on tilattu. Soiteltu mummoille kysellen tuleeko ne postikortit perille varmaankin.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Varmaankin tämä postin asiakastyytyväisyyskysely on tehty postin ex pomo maliselta.Mistäköhän tämä tyytyväisyyskysely on tilattu. Soiteltu mummoille kysellen tuleeko ne postikortit perille varmaankin.
Yleensä joo, mutta joskus on väärin ainakin alussa kun tuo paino tulee lähettäjältä. Lajittelussa voi päivittyä sitten oikeaan jos Posti punnitsee sen.Pitääkö postin seurannan painot yleensä paikkaansa? Proshopilta Tanskasta on tulossa paketti, jonka paino pitäisi olla 10kg, mutta Postin seurannan mukaan vain 3.3kg. Asiakaspalvelusta ihmeteltiin myös asiaa, mutta ei pystytty antamaan mitään selitystä asialle. Onko syytä huolestua, että sieltä on tulossa väärä paketti?
No, nehän vasta pilotoi ja testaa tuota Vantaallakin... Ilmeisesti saa vielä hetken testaillakin että saavat toimimaan. Olisihan tuo kiva että kotiinkuljetus ei aina toisi automaattisesti vähintään yhtä päivää lisää toimitusaikaan.Ei tuo saman päivän toimitus tunnu Vantaallakaan toimivan. Tänään aamulla tuli kysely toimitusajasta ja vaihtoehdot olivat maanantaista eteenpäin. Eilen tuli toimitusaikakysely kahdelle muulle paketille, ja vaihtoehdot oli perjantaille. Paketit ovat kyselyhetkellä olleet jo Vantaalla. Hauskasti vielä samasta kaupasta lähetetty kolme pakettia samaan aikaan, ja tulevat perille eri aikoihin.
Kirjatut kirjeet, "henkilökohtaisesti luovutettava" ja joku muukin vastaava määrite aiheuttaa tuon. Noita henkilökohtaisesti luovutettavia ei saa toinen haettua edes valtakirjalla.Mikäköhän on merkintä "Lähetys ohjataan Postin toimipisteeseen henkilökohtaista luovutusta varten. "
Kolme kotimaan pakettia eri lähetyspaikoista tullut tällä viikolla, joissa "Vast.ott. valitsema noutopiste" lähimpään noutopisteeseen. Kaikki kolme pakettia sai heti paketin lähtiessä seurantaan tuon yllä mainitun merkinnän ja menivätkin noutopisteen sijasta varsinaiseen postipisteeseen.
Kirjatut kirjeet, "henkilökohtaisesti luovutettava" ja joku muukin vastaava määrite aiheuttaa tuon. Noita henkilökohtaisesti luovutettavia ei saa toinen haettua edes valtakirjalla.
Veikkaan että joku laittanut tuon tapahtuman virheellisesti kun oikeasti olisi pitänyt laittaa "automaatti on täynnä". Tai sitten systeemi jostain syystä luulee että pitää luovuttaa henkilökohtaisesti.Nuo oli kyllä kaikki ihan verkkokauppaostoksia kahdesta eri kaupasta.
Ei voi kyllä kuin kehua tätä Postin toimintaa. Paketti tuli Jenkeistä pitkän odottelun jälkeen 14.4. maahan. Meni melkein pari viikkoa ja sitten päätyi tulliin, jotka hoidettu Postin kuluineen 28.4.. Nyt taas mennyt kohta viikko ja paketti odottelee edelleen liikkumatta. Tuleepa taas mieleen, että jos kuitenkin olisi säästänyt sen reilun kympin ja ostanut tuotteen Suomesta. Joskohan tässä menee vielä kuukausi rikki, kun odottelee kotimaan sisällä liikkuvaa pakettia.
Nyt on kovin filosofista. Kerro meille mitä pitäisi käytännössä tehdä? Vältellä Postia viimeiseen asti? No se tuskin ainakaan parantaa palvelua tahi laskee hintoja.Ole se muutos jonka haluat maailmassa nähdä.
Itelläni juurikin Redin K-kauppaan (joka vissiin nykyään on se virallinen Postin toimipiste tällä alueella) menee kaikki paketit, vaikka kuinka on valittu OmaPostista muualla oleva pakettiautomaatti oletuspaikaksi. Ainoat tuonne automaattiin joskus tulleet on sellaisia, jotka on verkkokaupasta tilatessa erikseen valittu sillä pakettiautomaattitoimituksella.Itsellä lähin automaatti 100m päässä. noutopisteelle 300m. Jotenkin vain kaikki paketit löytyy aina läheisen (3km) ostoshelvetin -K2 kerroksen perimmästä löytönurkasta. Paljonkohan REDI yms. sponssaa että saa "potentiaalisia" asiakkaita?
Oisko hki-vantaa lentoaseman terminaali ja toi pelkkä helsinki sitten satama?!Tietääkö joku muuten mitä käytännön eroa on HELSINKI POK Ulkomaanterminaalilla, ja HKI Vantaa ulkomaanterminaalilla? EU:n sisäinen pikakirje jumittaa POK:issa, kun taas HKI-Vantaan läpi tulee kiinanpaskat suht nopeasti.
Asun paikkakunnassa A ja olen arkipäivät töissä pk B:ssä. Pyysin vaimoani lähettämään kirjeen maanantaina A:sta B:hen (unohdin ottaa yhden dokun mukaan). Laitoi tasan oikean osoitteen. Kirjettä ei kuulunut ja perjantaina palautui takaisin A:han. Kirjeessä luki, että "osoite tuntematon". Siis mitä helv...
Aiemminkin olen tilannut kamaa B osoitteeseen ilman ongelmia. Onneksi oli kirjeessä lähettäjätiedot.
Mulla on ainakin osa noista Post11-paketeista tullut Matkahuollon kautta. Tosin, se ei tunnu toimivan paljoakaan Postia paremmin kun päättävät ensin yrittää toimittaa lähimpään MH-pakettiautomaattiin ja sitten kun se on täynnä, "siirretän lähimpään noutopisteeseen" -vaihe jumittaa. Nytkin yksi paketti on jossain tuolla matkalla ollut jo yli viikon.Olen AliExpressiltä nyt tilannut pikkutavaroita ennen heinäkuun alun verokohtelun alkamista. Toimitustavoiksi olen valinnut AliExpress Standard Shippingin, jonka toimitukset ovat tulleet Postin kautta. Nyt kuitenkin kaikki lähetykset ovat tulossa Viron postin Omnivan Post11-palvelun kautta. Eli ilmeisesti AliExpresskin alkaa olla kyllästynyt Postin umpisurkeisiin EU-alueelle tulevien lähetysten käsittelyihin. Loppujakelun Posti ilmeisesti kuitenkin tekee.
Ilmotat Tullille että alvit on jo maksettu tilatessa ja laittavat paketin liikkeelle?!Onkohan kukaan törmännyt tälläiseen tapaukseen.
Ostin suomalaiselta firmalta kahvia, maksoin ihan normaalisti. Alvit ja kaikki. Paketti on kuitenkin lähetetty Japanista jossa kahvin tuottaja sijaitsee ja se istuu nyt tullissa ja tulli haluaa että tullaan tuon. Olen tuosta kuitenkin maksanut jo 14% ALV. Maksanko uudestaan alvit vai mitenhän tälläisessä kuviossa toimitaan?
Ilmotat Tullille että alvit on jo maksettu tilatessa ja laittavat paketin liikkeelle?!
Varmaan joudut toimittamaan kuitin Tullille, josta selviää että alv on jo maksettu.
Olen nyt kaksi kertaa tilannut tavaraa, joka tuli kotiintoimituksella postin kautta. Postilta tuli etukäteen viestiä, jolla pääsi valitsemaan kotiintoimitukselle vaihtoehtoisen tavan ellen ole kotona toimitushetkellä, vaihtoehtoina jättää paketti ovelle tai viedä se lähimpään postin toimipisteeseen. Valitsin postin toimipisteen, koska en halua että paketti makaa rappukäytävässä mahdollisesti tunteja. Molemmilla kerroilla satuin olemaan kotona, ovikello soi ja soitosta kesti enintään 20s, että ehdin avaamaan. Ja molemmilla kerroilla paketti oli jätetty lattialle, ensimmäisellä kerralla ehdin juuri näkemään kun postilaisen selkä katoaa rapun ovesta ulos, toisella kerralla en edes sitä. Onneksi näissä paketeissa ei ollut mitään kovin arvokasta, mutta paska tilanne olisi asiakkaalle joka tapauksessa, jos paketti katoaa jonkun muun matkaan tällaisen takia.
Tulee mieleen, että miksi asiakkaalle tarjotaan muka-vaihtoehtoja, jos postikuskit tekevät siitä huolimatta mitä huvittaa. En ole vielä valittanut tästä postille, mutta aion kyllä valittaa.
Tuliko mieleen että esimerkiksi se postilainen kuulee että olet tulossa avaamaan ovea, joten jättää paketin siihen ja lähtee pois kun ei halua koronaa. Toimituksien luovutukset hoituvat joka tapauksessa ilman kontaktia. Postilainen joka tässä noita jakelee, niin jättää paketin tuohon oven viereen ja jää vähän matkan päähän odottelemaan että avaan oven, vaihdetaan morot ja lähtee pois. Eiköhän siellä joukossa ole niitäkin jotka eivät jää odottelemaan.