Postin kulkemisen vaikeus

Jännä kyllä että kiinasta tulee ilmaisilla posteilla paketti viikossa suomeen ja täällä se on nyt tullauksen jälkeen viikon lojunut vantaan terminaalissa, onko siellä yksi ihminen töissä vai mikä taas kestää? :D.
 
Jännä kyllä että kiinasta tulee ilmaisilla posteilla paketti viikossa suomeen ja täällä se on nyt tullauksen jälkeen viikon lojunut vantaan terminaalissa, onko siellä yksi ihminen töissä vai mikä taas kestää? :D.

Osa näistä tullatuista paketeista kulkee normipostin mukana, eli niissä ei ole Suomessa enää seurantaa. Ilmestyvät postilaatikkoon/-luukkuun sitten joskus.

Posti: "Tälläinen U alkuinen tunnus kulkee Suomessa normaalin ei-seurattavan kirjeen tavoin, joiden kuljetusaika on 4 arkipäivää. "
 
Posti loista taas. Kolme eri pakettia tullut jotka kaikki "tilattu" samaan automaattiin. Kaikki paketit menny eri pisteisiin eikä yksikään sinne minne tilattu, tai kolmeen muuhunkan automaattiin jotka ois kävelymatkan päässä :facepalm:
 
Lisäksi sovelluksessa ei enää näy koko seurantahistoria suoraan, vaan vaatii yhden lisäpainalluksen jokaisella pakettisivulla.

Tuntuu olevan trendi sovelluksissa/nettisivuissa tehdä kaikesta huonompaa viime vuosina, riippumatta mikä palvelu. Tekeekö noita kaikkia joku täysin pihalla oleva UI/UX kesähessu?
 
Onkohan tuo OmaPostin sovelluksen uusiminen joku harvoille ja valituille tehtävä "eläinkoe"? Itselleni ja parille tutulle ei ole tullut päivitystä mutta esimerkiksi emännälle tuo uusi versio tuli.

Se on kyllä totta että pääsääntöisesti kaikista sovelluksista tehdään nykyään "tyhmennettyjä", hyvänä esimerkkinä tuo OmaPosti. Itselläni tosiaan on vielä se vähän vanhempi versio joka on muutamaa juttua lukuunottamatta ihan ok, tuo uusin versio vaikuttaa emännän puhelimesta kurkattuna aika karsealta.
 
Lisäksi sovelluksessa ei enää näy koko seurantahistoria suoraan, vaan vaatii yhden lisäpainalluksen jokaisella pakettisivulla.

Tuntuu olevan trendi sovelluksissa/nettisivuissa tehdä kaikesta huonompaa viime vuosina, riippumatta mikä palvelu. Tekeekö noita kaikkia joku täysin pihalla oleva UI/UX kesähessu?

Tästä hyvä esimerkki ketjun aihettakin liippaavan UPS:n uudet nettisivut. Vanhaan hyvään aikaan etusivulla oli tekstikenttä johon voit copypasteta seurantanumeron ja painaa yhtä näppäintä ja saat tulokset. Uusilla sivuilla etusivulla ei ole tuota kenttää vaan joudut painamaan ensin Seuranta-yläpalkkia, josta aukeaa valikko mistä painat Seuraa ja seurantahistoria jolloin vanhankaltainen kenttä tulee ja pääset hakemaan pakettiasi. Eli saman tiedon saamiseen menee entisen 1 klikkauksen sijaan 3 klikkausta.

Tietysti tämän saa ohitettua laittamalla esim. suosikkeihin suoran linkin seurantasivuille, muttta voisi kuvitella että 95% sivuston käyttäjistä menee tuonne nimenomaan seuraamaan pakettinsa liikkeitä niin en ymmärrä miksi tämä on tehty?
 
Prisman kautta tilasin FFP2 maskeja sunnuntaina n. klo 22, maanantaina aamulla oltiin jo laitettu postiin ja keskiviikkona tuli perille, vaikka kävi niin että valitsemani postin automaatti olikin täynnä, niin muutama sata metriä kauemmas olevaan, ei paha.
 
Tästä hyvä esimerkki ketjun aihettakin liippaavan UPS:n uudet nettisivut.
Tää on kyllä jännä että jostain sivuilta löytyy herkemmin tietoa esim. yrityksen taloustiedoista ja muista yrityskuvioista, mitkä kiinnostaa lähinnä yrityksiä jotka haluaisivat esim. fuusioitua tai muuten tehdä yritysten välistä kauppaa, ja sitten ne riviasiakasta palvelevat perustoiminnot mitkä on lähinnä sitä miksi kyseinen nettisivu edes on olemassa, on piilotettu johonkin monen klikkauksen taakse ja usein jonkun hover-on pudotusvalikon taakse.

Tuo Postin uusi sovellus on mielestäni aika huono vanhaan verrattuna, ajaa asiansa ja varmasti ajan kanssa siihen ulkoasuun tottuu, mutta miks piti muuttaa vanhaa joka kuitenkin paremmin hoiti sen asian mitä ainakin itse 99,999% ajasta k.o. sovelluksessa teen eli tarkastan missä pakettini menee, missä se on seikkaillut ja milloin sen pääsee noutamaan. Jos joku sovellus suunnitellaan alunperin riittävän toimivaksi, niin on melkein sääntö eikä poikkeus että uudistuksessa sen käyttöliittymä huononee, koska on pakko tehdä väkisin hieman erilainen ettei olisi liian samanlainen eli vanhanaikainen. Vaikka vanha olisi alunperin suunniteltu nimenomaan parhaaksi mahdolliseksi käytettävyyden näkökulmasta. Hohhoh...
 
Jos joku sovellus suunnitellaan alunperin riittävän toimivaksi, niin on melkein sääntö eikä poikkeus että uudistuksessa sen käyttöliittymä huononee, koska on pakko tehdä väkisin hieman erilainen ettei olisi liian samanlainen eli vanhanaikainen. Vaikka vanha olisi alunperin suunniteltu nimenomaan parhaaksi mahdolliseksi käytettävyyden näkökulmasta.
Nyt kyllä osuit niin asian ytimeen ettei paremmin asiaa voi sanoa. nimenomaan monet "täydelliset" sovellukset muuttuvat päivityksen yhteydessä käänteiseksi midaksen kosketukseksi. Niin monta kertaa on Omapstin ja monen muun palvelun kanssa tullut todettua että ennen päivitystä palvelu on lähestulkoon täydellinen ja sitten päivityksen jälkeen jäljelle on jäänyt vain kasa kakkaa kun on pitänyt lähteä kikkailemaan.
 
Onkohan Postilla nyt joku ennätysmäärä taas paketteja kun lähetys on 5 päivää ollut tilassa "lähetys ei ole vielä saapunut postille, odotahan". Vai onko tuo lähetys oikeasti hukkunut johonkin, myyjä ainakin laittanut lähetyksen eteenpäin
 
Onkohan Postilla nyt joku ennätysmäärä taas paketteja kun lähetys on 5 päivää ollut tilassa "lähetys ei ole vielä saapunut postille, odotahan". Vai onko tuo lähetys oikeasti hukkunut johonkin, myyjä ainakin laittanut lähetyksen eteenpäin
Mulla melkein sama, mutta ulkomailta tulossa josta normaalisti 3-5 päivässä perillä.
Myyjältä kyselin niin paljon nyt kuulemma noita ongelmia postilla ja lähetykset viivästyneet rajusti.
 
Keravan postissa ainakin on paketteja joka paikka täynnä ja kaikki alueen pakettiautomaatitkin on koko ajan täynnä kun ihmiset eivät nouda pakettejaan heti. Tuusulassakin tuntui olevan hyllyt aika täynnä paketteja mutta sinne sentään on paketteja vielä mahtunut kun omia paketteja on sinne paljon kääntynyt.

Toisaalta alan pikkuhiljaa ymmärtää tuon että noita paketteja ei heti haeta kun niitä ripotellaan ties minne eikä niitä voi hakea normaalien päivittäisten menojen ohella kätevästi haluamastaan paikasta. Itsekin kuljen Tuusulan postin vierestä kerran viikossa joten sinne eksyneiitä paketteja en erikseen lähde sieltä asti hakemaan, Keravan puolella tulee muutenkin useammin liikuttua niin niitä paketteja tulee noudettua yleensä saapumispäivänä tai sitä seuraavana.

Ilmeisesti pakettien määrä on lisääntynyt melkoisesti viimeisen vuoden aikana kun noita pakettiautomaatteja ja noutopisteitä on ainakin täällä päin lisätty ja silti kaikki paikat ovat koko ajan täynnä.
 
En yhtään ihmettelisi, sillä tämän vuoden joulukuu tuntui raskaammalta kuin viime vuoden vaikka viime vuonna piti purkaa lakon aikaiset tukokset.
 
Mulla melkein sama, mutta ulkomailta tulossa josta normaalisti 3-5 päivässä perillä.
Myyjältä kyselin niin paljon nyt kuulemma noita ongelmia postilla ja lähetykset viivästyneet rajusti.
Juu, ulkomailta myös tulossa. Samasta liikkeestä tilannut ennenkin ja ollut perillä alle viikossa. Myyjä sanoi samaa, että Postilla ruuhkaa ja niiden seuranta ei välttämättä päivity oikein. Täytyy varmaan ens viikko vielä odotella ja alkaa sitten postilta kyselemään. Onhan tuo toiminta välillä aivan luokattoman huonoa


Edit. Ja heti lähti liikkumaan, tai rekisteröity postilla. Jospa se sieltä..
 
Viimeksi muokattu:
Viikonloppuna ainakin itsellä ulkoasu päivittyi huomattavasti - ja ainakin itsestä pelkästään huonompaan suuntaan.
Todennäköisesti vain tottumiskysymys
Kappas, näin onkin. Itsellä vasta aivan äskettäin muuttui tuo.
 
Pakettiautomaatin koodi ei toiminut eikä tietenkään ole sunnuntaina aspa auki. Toimipisteessä eivät kuulemma mitenkään auki niitä ovia mikä tuntuu vähän erikoiselta.
 
Pakettiautomaatin koodi ei toiminut eikä tietenkään ole sunnuntaina aspa auki. Toimipisteessä eivät kuulemma mitenkään auki niitä ovia mikä tuntuu vähän erikoiselta.

Eihän enää ole olemassa oikeita posteja, kaikki taitaa olla jo asiamiesposteja (Vai onko niitä vielä jossain?). Asiamiespostissa eivät ole postin omia työntekijöitä ja heille kuuluu vain pakettien antaminen ja vastaanottaminen ym. Aspa vastaa sitten kaikkiin ongelmatilanteisiin.
 
Suosittelen käynnistämään älypuhelimen kerran viikossa, vaikka hölmöltä kuulostaakin, niin tuo pieni operaatio auttaa kummasti monessa asiassa...
Se on vain helpompi huutaa foorumilla paskaa sovellusta, toinen mikä on ihan suositeltavaa, ainakin jos tulee isoja versio päivityksiä käyttöjärjestelmään on palauttaa tehdasasetukset.

Näitä android puhelimia on nyt yli 10v ollut käytössä ja vieläkään ihmiset ei meinaa sitä sisäistää.
 
Mulle on tulossa vähän arvokkaampaa tavaraa Shenzenistä (Arvokkaampaa mitä perus 1-10€ kiina-krääsä).
Postin seurannassa lukee "Lähetys on matkalla kohdemaahan HKI Vantaa Aiport", mutta "China Post"-seurannassa lukee "Arrived at destination" samaan aikaan.
Kumpi tässä nyt pitää paikkaansa? Hong kong shipped by Air lukee 9.00 ja 12h myöhemmin tuo HKI Vantaa lukenut.
Sekä kauanko porukalla on tulleissa yleensä näiden kiina-pakettien kanssa kestänyt?
(Paketit joissa on kunnon seurantatunukset, ne muutaman euron kiinakrääsät joissa oo seurantatunnusta on asia erikseen)

E: Eipä mitään, nyt oli päivittynyt myös Postin seurntaan että on kohdemaassa.
 
Viimeksi muokattu:
Onkos kokemuksia Briteistä tulevista paketeista nyt viime aikoina..? Royal Mail sanoo että 3-5 työpäivää olisi tollaisen tracked international -paketin toimitusaika, ja paketti on viikko sitten maanantai-iltana laitettu matkaan. Suomen posti on tuon myös rekisteröinyt nimellä pikakirje, mutta viimeisin päivitys on viime viikon keskiviikolta, että paketti on lähtenyt lähtömaasta... Onhan tää vähän hätäilyä, mutta luulisi että se kohta alkais olemaan edes jossain päin Helsinki-Vantaata, vai tuleeko toi sit kuitenkin maata pitkin eikä lentorahtina..?
 
Onkos kokemuksia Briteistä tulevista paketeista nyt viime aikoina..? Royal Mail sanoo että 3-5 työpäivää olisi tollaisen tracked international -paketin toimitusaika, ja paketti on viikko sitten maanantai-iltana laitettu matkaan. Suomen posti on tuon myös rekisteröinyt nimellä pikakirje, mutta viimeisin päivitys on viime viikon keskiviikolta, että paketti on lähtenyt lähtömaasta... Onhan tää vähän hätäilyä, mutta luulisi että se kohta alkais olemaan edes jossain päin Helsinki-Vantaata, vai tuleeko toi sit kuitenkin maata pitkin eikä lentorahtina..?
International Prioritylla kesti 11 arkipäivää kun viime viikolla tuli, tuo Tracked tullee suunnilleen samaa vauhtia. 3-5 arkipäivää kuulostaa ei-korona-ajan toimitusajalta.

Nyt korona-aikana ei voi tietää tuleeko lentämällä vai ei.
 
Noihin kiina-seurantoihin en liiemmin luottaisi, itselläkin nyt ollut yksi paketti kiinan seurannan mukaan yli kuukauden "arrived at destination country" eikä ole mitään muuta kuulunut. Tosin, tuon pakaasin sisältö mahtuu vaikka tulitikkuaskiin joten ovat varmaan johonkin matkalla kadottaneet. Sinänsä ei haittaa, sisällön hinta posteineen on alle 2e mutta olisihan se kiva että joskus pääsisi perille kun vastaavat nippelit maksavat suomi-lisällä joku 30e/kpl.
 
Noihin kiina-seurantoihin en liiemmin luottaisi, itselläkin nyt ollut yksi paketti kiinan seurannan mukaan yli kuukauden "arrived at destination country" eikä ole mitään muuta kuulunut. Tosin, tuon pakaasin sisältö mahtuu vaikka tulitikkuaskiin joten ovat varmaan johonkin matkalla kadottaneet. Sinänsä ei haittaa, sisällön hinta posteineen on alle 2e mutta olisihan se kiva että joskus pääsisi perille kun vastaavat nippelit maksavat suomi-lisällä joku 30e/kpl.

Näkyi Chinan seurannassa että Arrived at destination country ja nyt Postin sivuillekkin päivittynyt että saapunut HKI-Vantaa ulkoterminaaliin. Eli kyllä se aika hyvin piti paikkaansa. (Muutaman tunnin erolla)

Tosiaan, paketin arvo on yli sen 22€+ joten voi olla että myyjä ei ole ihan sitä halvinta kirjekuori-lähetystä pistänyt. (Sillä uhalla että jos paketti häviää matkalla niin saavat uuden lähettää samaan hintaan)
 
Itsellä on kyllä kiinaseurannat toimineet ihan luotettavasti sikäli kun lähetyksessä mitään seurantaa on ollut.

Mielenkiintoisesti jopa yksi 7.1.2021 tekemäni "UW674....CN" koodilla mutta "no tracking" postitustavalla ilmestyi itsestään Omapostiin näkyviin 8.1., mutta tietenkin vain merkinnällä "ei ole saapunut vielä postille, odotathan". Sitten seuraava tapahtuma oli kun 20.1.2021 kolahti paperinen saapumisilmoitus 14 gramman painoisesta maksikirjeestä postilaatikkoon mutta tämä oli toki sitten MC710....FI koodilla (eli numero minkä posti itse arpoo maksikirjeisiin)
 
Mitäs sellaisessa tilanteessa kannattaa tehdä, jos tilasin tavaran briteistä elokuussa. Se toimitettiin marraskuussa, mutta tavara oli väärä, joten palautin sen. Lähetin sen takaisin, mutta brexit ja covid -tilanteen ja myyjän aikansaamattomuuden myötä tavara lähti vasta tammikuussa minulle.

Kyseessä on siis vaihtotuote, josta ei pitäisi maksaa tullia. Mutta en tehnyt tullille mitään lähtöselvitystä viimevuonna, kun ajattelin että ehtii se nyt ennen uutta vuotta laittaa kamat tulemaan.

Onko kokemusta vaihtotuotteiden tullaamisesta niin, ettei tullille tarvitse maksaa mitään? Onko tämä mahdottomuus, jos en tehnyt viime vuonna lähtöselvitystä tullille asiasta?

Toisaalta myyjä laittoi ehkä hieman alakanttiin tuotteen arvon. Olisko helpointa maksaa vaan tullit sen alennetun arvon mukaan (käytännössä nimellinen maksu)? Tässä vaan tulee ongelma jos ne rupeavat tarkemmin selvittämään tavaran oikeaa arvoa.

Millään ei kiinnostaisi mitään maksaa, kun tän asian kanssa oon jo ½v myyjän kanssa tapellut. Eikä sitä tiedä tuleeko nytkään oikeaa tavaraa.

Yksi vaihtoehto on pyytää myös myyjältä alkuperämaaselvitys siitä, että tavara on valmistettu britanniassa. Tällöin ei mene tulleja, mutta meneeköhän alv...
 
Mitäs sellaisessa tilanteessa kannattaa tehdä, jos tilasin tavaran briteistä elokuussa. Se toimitettiin marraskuussa, mutta tavara oli väärä, joten palautin sen. Lähetin sen takaisin, mutta brexit ja covid -tilanteen ja myyjän aikansaamattomuuden myötä tavara lähti vasta tammikuussa minulle.

Kyseessä on siis vaihtotuote, josta ei pitäisi maksaa tullia. Mutta en tehnyt tullille mitään lähtöselvitystä viimevuonna, kun ajattelin että ehtii se nyt ennen uutta vuotta laittaa kamat tulemaan.

Onko kokemusta vaihtotuotteiden tullaamisesta niin, ettei tullille tarvitse maksaa mitään? Onko tämä mahdottomuus, jos en tehnyt viime vuonna lähtöselvitystä tullille asiasta?

Toisaalta myyjä laittoi ehkä hieman alakanttiin tuotteen arvon. Olisko helpointa maksaa vaan tullit sen alennetun arvon mukaan (käytännössä nimellinen maksu)? Tässä vaan tulee ongelma jos ne rupeavat tarkemmin selvittämään tavaran oikeaa arvoa.

Millään ei kiinnostaisi mitään maksaa, kun tän asian kanssa oon jo ½v myyjän kanssa tapellut. Eikä sitä tiedä tuleeko nytkään oikeaa tavaraa.

Yksi vaihtoehto on pyytää myös myyjältä alkuperämaaselvitys siitä, että tavara on valmistettu britanniassa. Tällöin ei mene tulleja, mutta meneeköhän alv...

Juuri noita selvittelin, ja tullia taidetaan periä vasta yli 150€ arvosta alkaen, ja alvia sitten 22€ arvosta alkaen. Ja toi alkuperämaa vaikuttaa vain tuohon tulliin, eli alvit pitää joka tapauksessa maksaa.
 
Tuossa olis kauppiaalta kohtuullista hyvittää britti ALV sinulle ja maksaisit sitten suomen ALVin siitä brittien alvittomasta hinnasta. (Siis näinhän se menisi jos olisit tilannut tammikuussa)

Teknisesti tämä olisi myös kauppiaalle mahdollista. Eli tekisivät hyvityksen alkuperäisestä kaupasta viime vuoden puolelle (silloin kun se on palautunut) ja uuden kaupan tämän vuoden puolelle vientinä (jolloin ei mene britti-ALVia)
 
Jotenkin on sellanen kutina perseessä, että tuota takuukorjaus tai tavaran vaihto -korttia ei voi käyttää, jos selvitystä ei ole tehnyt ennen tavaran lähettämistä takaisin. Mutta miten sen olisi voinut tajuta tehdä, jos sellaista ei tarvinnut tehdä? (Ja oletin että 1kk aikana eli joulukuussa tavara olisi saatu lähtemään mulle päin..)

Kai sitä voisi tullilta kysellä.
 
Jotenkin on sellanen kutina perseessä, että tuota takuukorjaus tai tavaran vaihto -korttia ei voi käyttää, jos selvitystä ei ole tehnyt ennen tavaran lähettämistä takaisin. Mutta miten sen olisi voinut tajuta tehdä, jos sellaista ei tarvinnut tehdä? (Ja oletin että 1kk aikana eli joulukuussa tavara olisi saatu lähtemään mulle päin..)

Kai sitä voisi tullilta kysellä.
Tuskin toi niin hankalaakaan on. Ilmottaa tullille keissin tullatessa, viestinvaihdot yms myyjän kanssa on varmaan tallella kuitenkin. Ei ne tullissa varmaan brexitin takia tollasissa jutuissa ala ihmisiä kiusaamaan, kun varmaan tollasetkin keissit suomessa tyyliin yhden käden sormilla laskettavissa määrin.
 
Juu laitoin tullille sitten 0€ tulliselvityksen "Tavara palautuu maksuttomasta takuukorjauksesta tai -vaihdosta ja tullaat sen itse Tuontitullauspalvelussa" -syyllä. Siihen tekstikenttään ei mahtunut mitään runoja kirjoittelemaan, joten laitoin pakettienvaihdon seurantakoodit ja hyvin lyhyesti selitin mistä asia on kyse.

Tulli pyytää lisätietoja ja tarkempaa selvitystä (ja tarjoaa tapaa toimittaa se selvitys heille) jos heitä kiinnostaa.

Pyysin kyllä samalla postia huolintasähköpostin kautta vapauttamaan paketin postin käsittelymaksusta, sillä paketista ei kerätä tullia eikä veroa.

Katsotaan mikä on lopputulos.

Edit: paketti vapautettu tullista, eli läpi meni. Toivottavasti ehtis vielä tällä viikolla mulle, on tätä odotettu jo viime kesästä lähtien :D
 
Viimeksi muokattu:
Ei helvetin perse tää uus sovellus. Jos haluaa toimitustapaa valita, ei lataudu. Etusivulla järkyttävän näköinen keltainen palkki ylhäällä jossa on 1px valkoinen viiva ylhäällä. Kuka ja miksi on suunnitellut tämän? Huomaa että HTMLä kasattu sovellus käyttäytymisen perusteella, ja kun avaa omapostin välillä ilmoituksissa latautuu index.html :rolleyes:
postivittu.png
1611676680693.png
 
Ei helvetin perse tää uus sovellus. Jos haluaa toimitustapaa valita, ei lataudu. Etusivulla järkyttävän näköinen keltainen palkki ylhäällä jossa on 1px valkoinen viiva ylhäällä. Kuka ja miksi on suunnitellut tämän? Huomaa että HTMLä kasattu sovellus käyttäytymisen perusteella, ja kun avaa omapostin välillä ilmoituksissa latautuu index.html :rolleyes:
postivittu.png
1611676680693.png
Sama homma täällä. Joutui menemään tietokoneelle valitsemaan toimitusajan. Muutenkin ihan perseestä että posti ei osaa enää toimittaa pakettia kotiinkuljetuksella ilman tätä ''ylimääräistä'' välipäivää.
 
Ei helvetin perse tää uus sovellus. Jos haluaa toimitustapaa valita, ei lataudu. Etusivulla järkyttävän näköinen keltainen palkki ylhäällä jossa on 1px valkoinen viiva ylhäällä. Kuka ja miksi on suunnitellut tämän? Huomaa että HTMLä kasattu sovellus käyttäytymisen perusteella, ja kun avaa omapostin välillä ilmoituksissa latautuu index.html :rolleyes:
postivittu.png
1611676680693.png
Itse pääsin tuosta eteenpäin kun jotenkin suljin sovelluksen ja avasin uudelleen. Valitettavasti en muista yksityskohtia että millainen sulkeminen riitti.
 
Voi vitun vittu. Möin asuksen rtx 3080 tuffin pakattuna siihen ruskeaan pehmustettuun tehdaslaatikkoon. Myyntipakkaus on sen sisällä. Paketti ollu jo viikon kateissa. Viimesin kirjaus "mikkelissä kuljetuksessa" 20.1. Postin asiakaspalveluun chattailtu ja soiteltu eikä vaan ole vielä löytyny.
Kannattaa laittaa joku kääryle paketin ympärille, jotta ei tiedä mitä se sisältää. Villi veikkaus on että joku on sen pölliny. Sen verran kova kysyntä on noilla markkinoilla.
 
Voi vitun vittu. Möin asuksen rtx 3080 tuffin pakattuna siihen ruskeaan pehmustettuun tehdaslaatikkoon. Myyntipakkaus on sen sisällä. Paketti ollu jo viikon kateissa. Viimesin kirjaus "mikkelissä kuljetuksessa" 20.1. Postin asiakaspalveluun chattailtu ja soiteltu eikä vaan ole vielä löytyny.
Kannattaa laittaa joku kääryle paketin ympärille, jotta ei tiedä mitä se sisältää. Villi veikkaus on että joku on sen pölliny. Sen verran kova kysyntä on noilla markkinoilla.

Mullakin oli tossa vuoden vaihteessa lähettämäni paketti hukassa toista viikkoa. Pyhät ja muut vähän hidastivat. Chatissa viestiä ja ostajalle tietoa välittäen meni siinä viikon päivät ja chatissa vaan sanottiin, että on laitettu haku päälle. Soitin sitten vielä perään ja asiakaspalvelia sanoi ottavansa asian nyt omalle hoidolleen ja paketti löytyi samana päivänä. Kannattaa soittaa siis.
 
Mullakin oli tossa vuoden vaihteessa lähettämäni paketti hukassa toista viikkoa. Pyhät ja muut vähän hidastivat. Chatissa viestiä ja ostajalle tietoa välittäen meni siinä viikon päivät ja chatissa vaan sanottiin, että on laitettu haku päälle. Soitin sitten vielä perään ja asiakaspalvelia sanoi ottavansa asian nyt omalle hoidolleen ja paketti löytyi samana päivänä. Kannattaa soittaa siis.
Juu, tänään soitin neljän maissa ja sanoivat alkamaan jäljittämään pakettia. Chättäilty pari kertaa aiemmin. Toivottavasti huomenna alkais kuulumaan. 900€ paketti niin vähän jänskättää. Ja postihan ei tuota edes korvaa jos sitä ei löydykkään, kun ei ole vakuutettu.
 
Juu, tänään soitin neljän maissa ja sanoivat alkamaan jäljittämään pakettia. Chättäilty pari kertaa aiemmin. Toivottavasti huomenna alkais kuulumaan. 900€ paketti niin vähän jänskättää. Ja postihan ei tuota edes korvaa jos sitä ei löydykkään, kun ei ole vakuutettu.

Joo tais olla viimeks ku katoin 20e/kilo mitä korvaavat. Ei iha kata tuota.
 
Jaahas, pitkästä aikaa saapui paketti valittuun automaattiin, mutta se saapui 22:40 ja ko. automaatille ei ole pääsyä 22:00 jälkeen. Selvästi olisi tällä kertaa pitänyt valita se vain hieman kauempi noutopiste joka olisi ollut auki vielä 23:00 asti :). Noh ehkä tässä aamuseitsemään malttaa kuitenkin odottaa.

(ko. paketin lajittelukin näytti tapahtuneen myöhemmin kuin yleensä)
 
Voi vitun vittu. Möin asuksen rtx 3080 tuffin pakattuna siihen ruskeaan pehmustettuun tehdaslaatikkoon. Myyntipakkaus on sen sisällä. Paketti ollu jo viikon kateissa. Viimesin kirjaus "mikkelissä kuljetuksessa" 20.1. Postin asiakaspalveluun chattailtu ja soiteltu eikä vaan ole vielä löytyny.
Kannattaa laittaa joku kääryle paketin ympärille, jotta ei tiedä mitä se sisältää. Villi veikkaus on että joku on sen pölliny. Sen verran kova kysyntä on noilla markkinoilla.

Ei näyttikset pitäisi kovin helpolla pystyä varastamaan, kyllä ne siellä hieman lajittelussa vahtii työntekijöitä, näyttikset ei mahdu taskuun. Toki pitäisi olla itsestäänselvyys ettei liian kivan näköistä pakettia sellaisenaan lähetä. Tilaisuus tekee varkaan jne.
 
Mikäköhän on kun tänään tuli laatikkoon suurikokoisista kirjeistä kertovat noutolaput mitkä päivätty 22.1., 25.1. ja 27.1. Ja käyn joka päivä katsomassa postilaatikon.

Onko muille käynyt noin? Panttaako postinjakaja niitä ja käy vain kerran viikossa tuomassa laput?

Ei osattu asiamiespostissa sanoa asiasta mitään. Joka päivä (pl tiistai ja vkl) pitäisi postia tulla.
 
Mikäköhän on kun tänään tuli laatikkoon suurikokoisista kirjeistä kertovat noutolaput mitkä päivätty 22.1., 25.1. ja 27.1. Ja käyn joka päivä katsomassa postilaatikon.

Onko muille käynyt noin? Panttaako postinjakaja niitä ja käy vain kerran viikossa tuomassa laput?

Ei osattu asiamiespostissa sanoa asiasta mitään. Joka päivä (pl tiistai ja vkl) pitäisi postia tulla.
Se on jakaja vetäny omaa henk.koht. tiistaita perjantain ja maanantain?!
 
Mikäköhän on kun tänään tuli laatikkoon suurikokoisista kirjeistä kertovat noutolaput mitkä päivätty 22.1., 25.1. ja 27.1. Ja käyn joka päivä katsomassa postilaatikon.

Onko muille käynyt noin? Panttaako postinjakaja niitä ja käy vain kerran viikossa tuomassa laput?

Ei osattu asiamiespostissa sanoa asiasta mitään. Joka päivä (pl tiistai ja vkl) pitäisi postia tulla.

Minulle tuli viime vuonna noutoilmoitus postilaatikkoon paketista joka oli maannut jo viikon postissa. Postissa sanottiin että on vaikea saada jakajia, ja kyseessä on sentään yksi Suomen suurimmista kaupungeista.
 
Tuokin on vähän hassua että joistakin paketeista tulee OmaPostiin saapumisilmoitus ja kaikenmaailman tekstaria ja sähköpostia ja osasta paketteja tulee vielä noita paperisia ilmoituksia ja niitäkin on ainakin 3 ellei 4 erilaista, sellainen A6-kokoinen ryppyinen ja suttuinen pakettilappunen, A4-kokoinen tulostettu lappu ja postikortin näköinen pahvi johon on liimattu viivakoodi, saattaa olla vielä joku muukin ilmoituslappunen. Luulisi että nuokin kaikki eri variaatiot saisi jotenkin siihen samaan OmaPosti-systeemiin.
 
Joo ja sitten noita paperisia jaetaan ihanan myöhässä itselleni tuli paketista jota eivät jaksaneet jakaa sellainen muovi/paperitasku irtolapulla... Hienosti vielä päällä tarra jossa noutopaikka seuraavana päivänä, itse mukana olleen lappusen päiväys 7.1 kun hain paketin 15.1 ja tuo tuli vielä joskus maanantaina eli 18.1...
 

Statistiikka

Viestiketjuista
283 302
Viestejä
4 867 758
Jäsenet
78 630
Uusin jäsen
Nafu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom