Postin kulkemisen vaikeus

Eilen kävin postiennakkolähetyksen hakeen, siinä oli vielä toinen osa saapumatta, mut menin hakeen silti, koska tuleva paketti sisälsi vain sekalaista sälää ja itse näyttö oli tullut. Makselin 500e ja kysyin, että tässähän oli se toinenki, nii postihenkilö sano, että joo sen voi hakee myöhemmin.

Noh, toinenki paketti tuli ja menin hakeen, "ja se olis 500e".. Minä siihen, että tämähän on jo maksettu ja toinen paketti luovutettu. Näin ei kuulema olisi saanut tehdä, vaan molemmat paketit olisi pitänyt luovuttaa samalla kertaa. No en saanut tuota toista pakettia, ku pienen puhelun ja ihmettelyn jälkeen sanoi, että tarvitsisi kuitin maksusta. Eivät siis näemmä asiamiesposteissa mistään voi selvittää, onko postiennakko maksettu? Eipä sitä kuittia kotoakaan löytynyt, minne lie olen laittanut. Jossain se on kyl, liian hyvässä tallessa.

Noh, näytön onneksi sain, olis ärsyttäny jos ois menny toistepäin ja olisinki ton sälä-paketin hakenu. Ja maksanut muutaman kympin sälästä toi 500e ja sit odotella rahojen palautusta aikanaan :D
 
Mikähän siinä on Postilla niin vaikea vuokrata enemmän tilaa niille pakettiautomaateille isommissa kaupungeissa?

Ainakin Oulussa tyhjiä liiketiloja löytyisi helposti tuhansia neliömetrejä ihan keskustastakin. Sellaiseen mahtuisi "aika monta" pakettiautomaattia. Yhtä hyvä tilanne vapaiden tilojen osalta on ympäriä kaupunkia.

Todennäköisesti kaikissa Suomen isommissa kaupungeissa tilaa kyllä pakettiautomaateille löytyisi helposti.
Aika kovasti täälläkin itketään jos noutopaikka muuttuu 1km, entä jos olisi 10km. Syttyisi varmaan sota.


Eilen kävin postiennakkolähetyksen hakeen, siinä oli vielä toinen osa saapumatta, mut menin hakeen silti, koska tuleva paketti sisälsi vain sekalaista sälää ja itse näyttö oli tullut. Makselin 500e ja kysyin, että tässähän oli se toinenki, nii postihenkilö sano, että joo sen voi hakee myöhemmin.

Noh, toinenki paketti tuli ja menin hakeen, "ja se olis 500e".. Minä siihen, että tämähän on jo maksettu ja toinen paketti luovutettu. Näin ei kuulema olisi saanut tehdä, vaan molemmat paketit olisi pitänyt luovuttaa samalla kertaa. No en saanut tuota toista pakettia, ku pienen puhelun ja ihmettelyn jälkeen sanoi, että tarvitsisi kuitin maksusta. Eivät siis näemmä asiamiesposteissa mistään voi selvittää, onko postiennakko maksettu? Eipä sitä kuittia kotoakaan löytynyt, minne lie olen laittanut. Jossain se on kyl, liian hyvässä tallessa.

Noh, näytön onneksi sain, olis ärsyttäny jos ois menny toistepäin ja olisinki ton sälä-paketin hakenu. Ja maksanut muutaman kympin sälästä toi 500e ja sit odotella rahojen palautusta aikanaan :D
Melko paha virhe, laita postia vaikka postin facen kautta. Hyvin lähellä oli että olisit 500e köyhempi. Silloinhan olet kuitannu saaneesi tavarat jotka oli 500€ arvoisia. Toki rikosilmoitus ym kuvion kautta olisi onnistunu.


Onkos muilla ongelmia saada omapostin PDF kirjeet auki? Tulee vain ilmoitus.

PDF-tiedostoa ei voitu ladata.
Kokeile myöhemmin uudestaan.


Ei näytä vanhemmatkaan aukeavan. Selaimella ja puhelimella koetin. Pakettien saapumisilmoitukset sun muut aukeaa.
Onko ohjelma versio mikä?
asetukset -> tietoja sovelluksesta.
Itsellä 4.10.11+4915

EDIT. avautuuko selaimella pdf:t , esim ensimmäinen googletettu http://www.hp.com/ctg/Manual/bpi04347.pdf
 
Viimeksi muokattu:
Melko paha virhe, laita postia vaikka postin facen kautta. Hyvin lähellä oli että olisit 500e köyhempi. Silloinhan olet kuitannu saaneesi tavarat jotka oli 500€ arvoisia. Toki rikosilmoitus ym kuvion kautta olisi onnistunu.

Toinen paketti näkyy noudettuna ja toinen haettavissa. Löyty se kuittiki. Kattoa nyt jaksaako uudestaan mennä ihmeteltäväksi, vai antaisko vaa palautua takas verkkikseen. Näytössä olikin mm. vesa-ruuvit ja hyvä johto jo valmiina, niin ei ole tarvetta "sälä-laatikolle".
 
Tänä aamuna tuli ilmoitus että paketti tullissa, ja silloinhan Posti haluaa sen 2,90e kusetusmaksun normaalin tullausmenettelyn lisäksi. Paketti saapui jenkeistä ja maksoin sen kuljetuksesta $25, joten nostaa hieman verenpainetta joutua maksamaan joku ylimääräinen maksu vielä Postille, ihan vain koska. Koska kuriirifirmojen tullaukseen liittyneet yllätysmaksut todettiin KKV:n toimesta laittomiksi, päätin periaatteesta vaatia Postilta maksua takaisin vahingonkorvauslomakkeella: Hae vahingonkorvausta - Posti - lomake

Lomake on helppo täyttää, tekstiksi laitoin että ylimääräisen veroluonteisen maksun kerääminen on laitonta, ja ellei maksua palauteta, vien asian kuluttajaneuvontaan.

Yllätykseksi Posti hyväksyi vaatimuksen, ja palauttaa maksun. Olin jo henkisesti varautunut taistelemaan tuulimyllyjä vastaan ja valittamaan kuluttajaneuvontaan. Kannattaa siis yrittää vaatia maksua takaisin, erityisesti jos on maksanut kuljetuksesta jo lähettäjälle. Posti rikkoo kansainvälisiä postisopimuksia veloittamalla ylimääräisiä maksuja. Lisäksi kaikista tullattavista lähetyksistä maksettava maksu voidaan nähdä veroluonteisena maksuna, eikä Posti todellakaan ole oikea taho määräämään sellaisia.

Postin käsittelymaksun palautus.jpg
 
Mielenkiinnolla jään odottamaan tuota arvolisäveron uudistumista verkkokaupassa ja sen voimaantuloa ensi kesänä, ku kaikkiin EU ulkopuolelta (hinnasta riippumatta) paketteihin tulee myöskin tuo 2,90e lisämaksu, ku joutuu tullaamaan kaiken. Siinä kyllä tekee Posti jo hyvin rahaa, jos ihmiset kiltisti tuon maksamista jatkavat, vai nouseeko asia vihdoinkin kunnolla esiin ja tulee muutoksia.

Vai kehittävätkö vielä järjestelmän, jolla myyjät pystyy helposti etukäteen jo laskuttamaan verot globaalisti (ja tuon lisämaksun), jolloin on pakko maksaa, jos meinaa tilata.
 
Menee kyllä perkeleeksi jatkossa jos tilaa Book Depositorysta tai Blackwellsistä (molemmat Iso-Britanniassa) yksittäisen kirjan.

Osta kirja 10,00€ -> tullaa ALV 1€ -> maksa Postin kiristysmaksu 2,90€ -> tee oikaisuvaatimus.

Mielenkiinnolla jään odottamaan tuota arvolisäveron uudistumista verkkokaupassa ja sen voimaantuloa ensi kesänä, ku kaikkiin EU ulkopuolelta (hinnasta riippumatta) paketteihin tulee myöskin tuo 2,90e lisämaksu, ku joutuu tullaamaan kaiken.
Seuraavan tiedotteen mukaan olisi poistunut jo.
Tuonnin tulli-ilmoitukset uudistuvat kahdessa vaiheessa vuosina 2020 ja 2021 - Tulli
 
Vai kehittävätkö vielä järjestelmän, jolla myyjät pystyy helposti etukäteen jo laskuttamaan verot globaalisti (ja tuon lisämaksun), jolloin on pakko maksaa, jos meinaa tilata.
Kyllä tuon tarjoavan VAT IOSS -järjestelmän on tarkoitus tulla käyttöön samana päivänä. Eli myyjä tai marketplace voi veloittaa ALVin tilattaessa, myös postilähetyksille.

Ymmärsin että sen takia tuota viivästettiinkin kun jäsenmaat ovat jäljessä sen toteuttamisessa.

Menee kyllä perkeleeksi jatkossa jos tilaa Book Depositorysta tai Blackwellsistä (molemmat Iso-Britanniassa) yksittäisen kirjan.

Osta kirja 10,00€ -> tullaa ALV 1€ -> maksa Postin kiristysmaksu 2,90€ -> tee oikaisuvaatimus.


Seuraavan tiedotteen mukaan olisi poistunut jo.
Tuonnin tulli-ilmoitukset uudistuvat kahdessa vaiheessa vuosina 2020 ja 2021 - Tulli
Linkitetty tiedote on lähes vuoden vanha, tuota on siirretty sen jälkeen.
 
Eli jos verkkokauppa on ottanut tuon IOSS:n käyttöön, pitäisi esim. ostosten Iso-Britanniasta hoitua kuten aikaisemminkin? Jos verkkokauppa perii ja tilittää ALV:n, eikä täten jää tulliinkaan kiinni.
 
Kyllä tuon tarjoavan VAT IOSS -järjestelmän on tarkoitus tulla käyttöön samana päivänä. Eli myyjä tai marketplace voi veloittaa ALVin tilattaessa, myös postilähetyksille.

Ymmärsin että sen takia tuota viivästettiinkin kun jäsenmaat ovat jäljessä sen toteuttamisessa.
Jos tuo tosiaan tulee toimimaan ja silloin ei paketit jää Tulliin, niin Postikin jäisi nuolemaan näppejään tuon 2,90e osalta, siksi mielenkiinnolla odottelen vielä, keksivätkö jotain vai onko loppupeleissä kuitenkin niin, että monikaan ei tuohon VAT IOSS -järjestelmään kuitenkaan lähde mukaan, koska vaatii liikaa kustannuksia sen käyttöönotto (ja näinollen jätetään se edelleen asiakkaan ongelmaksi hoitaa).
 
Saksasta tilattu paketti tuli Suomeen asti ja makoili postissa sen reilut pari viikkoa, mutta Postilta ei koskaan tullut minkäänlaista saapumisilmoitusta. Sain kyllä paketin lähettäneeltä kaupalta seurantakoodin, mutta aloin kaipailemaan pakettia vasta sen jälkeen kun se oli jo lähetetty takaisin Saksaan. Nyt tulee uusia lähetyskuluja 30€ ja kai sen paketin liikkeitä sitten pitää tällä kertaa vahdata jatkuvasti silmämuna kovana, ettei näin käy uudestaan.

Miten tuo on edes mahdollista ja onko tässä mitään mahdollisuuksia hakea postilta korvausta ylimääräisistä kuluista? Jos lähettäjä ei ilmoittaisi mitään seurantakoodia, en koskaan edes tietäisi mistään paketista. Joskus aiemminkin on tainnut jäädä saapumisilmoitus ulkomaanpaketista saamatta, mutta silloin kai sitten odottelin pakettia niin kärsimättömästi, että seurailin sen liikkeitä tarkemmin.
 
Joskus aiemminkin on tainnut jäädä saapumisilmoitus ulkomaanpaketista saamatta, mutta silloin kai sitten odottelin pakettia niin kärsimättömästi, että seurailin sen liikkeitä tarkemmin.
Eipä taida noista nykyään tulla paperisia saapumisilmoituksia kotia, ku se maksaa, vaan lähettäjät käyttää SSI (sähköinen saapumisilmoitus) palvelua, ku maksuton.
Jos on älypuhelin, niin asenna OmaPosti sovellus, silloin tulee ilmoitus ku paketti tarjolla. Tai kolmannen osapuolen tracker softa (ei mitään hajua näistä). Tai sitten joka päivä refreshaa web sivun, jossa itse sitä seurantakoodia pitää ja seuraa tilannetta.
 
Eipä taida noista nykyään tulla paperisia saapumisilmoituksia kotia, ku se maksaa, vaan lähettäjät käyttää SSI (sähköinen saapumisilmoitus) palvelua, ku maksuton.
Jos on älypuhelin, niin asenna OmaPosti sovellus, silloin tulee ilmoitus ku paketti tarjolla. Tai kolmannen osapuolen tracker softa (ei mitään hajua näistä). Tai sitten joka päivä refreshaa web sivun, jossa itse sitä seurantakoodia pitää ja seuraa tilannetta.

Omaposti ja appsikaatio on kyllä käytössä, mutta ei siitä tullut sinnekään ilmoitusta missään vaiheessa. Eihän se nyt niin voi mennä että paketista ei tule mitään ilmoitusta Postilta, vaan sitä pitäisi kytätä jatkuvasti jostain seurannasta. Eikä aina edes ole seurantakoodia tiedossa!
 
Omaposti ja appsikaatio on kyllä käytössä, mutta ei siitä tullut sinnekään ilmoitusta missään vaiheessa. Eihän se nyt niin voi mennä että paketista ei tule mitään ilmoitusta Postilta, vaan sitä pitäisi kytätä jatkuvasti jostain seurannasta. Eikä aina edes ole seurantakoodia tiedossa!
Olihan paketissa varmasti oikea puhelinnumero/sähköposti laitettu (ja oikeassa muodossa), mikä on myöskin sitten OmaPosti palvelussa laitettuna, koska ilman sitä ei paljoo ilmoituksia taida tulla, kun eivät osaa yhdistää pakettia sinuun...

Kun toimitat Postille EDI-sanomassa vastaanottajan matkapuhelinnumeron ja/tai sähköpostiosoitteen, vältyt Postipaketin paperisen saapumisilmoituksen maksulta

Se tosiaan on mennyt tosi tarkaksi, että tiedot on oikein paketin mukana!
 
Minun ulkomaan paketti EU-alueelta ei yli viikkoon viime vuoden helmikuussa liikkunut mihinkään; oli ilmeisesti Postin ulkomaan terminaalissa koko tämän ajan. Päättelin tämän, kun ei ollut tullut seurannan mukaan uusia merkintöjä. Muutaman päivän yli viikon tuli sitten viesti, että on noudettavissa lähi Postista. Seurannassa ei tullut tätä ennen merkintöjä. Perin kummallista.
 
Olihan paketissa varmasti oikea puhelinnumero/sähköposti laitettu (ja oikeassa muodossa), mikä on myöskin sitten OmaPosti palvelussa laitettuna, koska ilman sitä ei paljoo ilmoituksia taida tulla, kun eivät osaa yhdistää pakettia sinuun...

Kun toimitat Postille EDI-sanomassa vastaanottajan matkapuhelinnumeron ja/tai sähköpostiosoitteen, vältyt Postipaketin paperisen saapumisilmoituksen maksulta

Se tosiaan on mennyt tosi tarkaksi, että tiedot on oikein paketin mukana!

Pitääpä tarkistaa näkyykö puhelinnumeroa tai spostia paketissa, kunhan se sieltä joskus saapuu. Oishan tuosta paperisesta saapumisilmoituksesta mielellään vaikka vähän maksanutkin, jos sellainen mahdollisuus olisi tarjottu tämän säätämisen vaihtoehtona. Pysyisivät vaan siinä ruohonleikkauksessa, kun ei nämä muut palvelut oikein toimi :D

e. Nyt kun luin tarkemmin, niin tuo lisämaksu olisi siis varmaan langennut lähettäjän maksettavaksi.
 
Pitääpä tarkistaa näkyykö puhelinnumeroa tai spostia paketissa, kunhan se sieltä joskus saapuu. Oishan tuosta paperisesta saapumisilmoituksesta mielellään vaikka vähän maksanutkin, jos sellainen mahdollisuus olisi tarjottu tämän säätämisen vaihtoehtona. Pysyisivät vaan siinä ruohonleikkauksessa, kun ei nämä muut palvelut oikein toimi :D

e. Nyt kun luin tarkemmin, niin tuo lisämaksu olisi siis varmaan langennut lähettäjän maksettavaksi.
Näköjään tuolla Postin sivulla kuitenkin mainitaan näin:

Kun käytät sähköistä saapumisilmoitusta, vaikka EDI-sanomassa olisi vain vastaanottajan nimi ja osoite (eikä vastaanottaja ole tehnyt erillistä noutopisteen valintaa esim. verkkokaupassa), saa vastaanottaja saapumisilmoituksen kirjeenä. Kirje erottuu selvästi muusta päiväpostista.

Suosittelemme käyttämään Postipaketin yhteydessä maksutonta SSI-lisäpalvelua (sähköinen saapumisilmoitus). Näin vastaanottajasi saa saapumisilmoituksen nopeasti tekstiviestillä tai sähköpostitse eikä siitä koidu lisämaksua yrityksellesi.


Ota tuosta nyt sitten selvä, kuka maksaa, mitä maksaa, milloin maksaa ja minne :D
Liekkö sitten lähtee kysymys lähettäjälle, että pistetäänkö paperisena ja maksat, tai sitten pidetään mykkäkoulua...
 
Omaposti ja applikaatio on kyllä käytössä, mutta ei siitä tullut sinnekään ilmoitusta missään vaiheessa. Eihän se nyt niin voi mennä että paketista ei tule mitään ilmoitusta Postilta, vaan sitä pitäisi kytätä jatkuvasti jostain seurannasta. Eikä aina edes ole seurantakoodia tiedossa!
Juu, ennen oli kiva kun lähetyksistä tuli parhaimmillaan ilmoitus tekstiviestinä, sähköpostina ja notifikaatio OmaPosti-sovelluksesta, nykyään OmaPostista ei tule mitään ilmoituksia vaikka olen varmistanut että sekä sovelluksessa että androidissa on kyseisen sovelluksen kaikki ilmoitukset sallittu ja määritelty vielä erikseen että kyseinen sovellus ei mene puhelimen tappolistalle. Tekstareitakaan ei läheskään kaikista paketeista tule ja tuntuu ettei edes sähköposti-ilmoitukset jostain syystä tule aina perille. Saa sitten pari kertaa viikossa kurkata manuaalisesti OmaPostista jos sinne olisi tullut jotain.

Palautetta asiasta olen lähettänyt google playn sovelluksen palautteeseen, omapostin palautelomakkeella sekä johonkin palautesähköpostiin eikä mistään ole kuulunut mitään vastinetta.

Muutenkin tuosta OmaPosti-sovelluksesta olen lähetellyt ties mitä kautta palautetta ja kehitysehdotuksia ties mistä asioista mutta koskaan ei ole mitään niistä kuulunut eli vissiin menevät kaikki ö-mappiin.

Ja nuo asiat yhdistettynä siihen että posti linkoaa paketteja aina ties mihin noutopaikkaan niin alkaa olla aikalailla vitutuskäyrä huipussaan tuon firman kanssa.
 
Juu, ennen oli kiva kun lähetyksistä tuli parhaimmillaan ilmoitus tekstiviestinä, sähköpostina ja notifikaatio OmaPosti-sovelluksesta, nykyään OmaPostista ei tule mitään ilmoituksia vaikka olen varmistanut että sekä sovelluksessa että androidissa on kyseisen sovelluksen kaikki ilmoitukset sallittu ja määritelty vielä erikseen että kyseinen sovellus ei mene puhelimen tappolistalle. Tekstareitakaan ei läheskään kaikista paketeista tule ja tuntuu ettei edes sähköposti-ilmoitukset jostain syystä tule aina perille. Saa sitten pari kertaa viikossa kurkata manuaalisesti OmaPostista jos sinne olisi tullut jotain.

Palautetta asiasta olen lähettänyt google playn sovelluksen palautteeseen, omapostin palautelomakkeella sekä johonkin palautesähköpostiin eikä mistään ole kuulunut mitään vastinetta.

Muutenkin tuosta OmaPosti-sovelluksesta olen lähetellyt ties mitä kautta palautetta ja kehitysehdotuksia ties mistä asioista mutta koskaan ei ole mitään niistä kuulunut eli vissiin menevät kaikki ö-mappiin.

Ja nuo asiat yhdistettynä siihen että posti linkoaa paketteja aina ties mihin noutopaikkaan niin alkaa olla aikalailla vitutuskäyrä huipussaan tuon firman kanssa.

Muuten kyllä ollut omassa käytössä ihan toimiva viritys ja kotimaan paketeista tulee aina hyvin ilmoitukset sun muut. Samoin joitain laskuja tulee sähköisinä tuonne, niin voi kätevästi maksaa suoraan nettipankissa.

On kyllä kummallista, että kehitetään kaikenmaailman lisäpalveluita vanhustenhoidosta ruohonleikkuuseen, mutta ei saada tuota perustoimintaa toteutetuksi. Samaan aikaan hierotaan vielä uutta brändiä (sä tilaat, mä tuon) ja joku visionääri keksi muuttaa sen kaikille tutun oranssin logon tuollaiseksi pastelliväriksi. Tietenkään unohtamatta sitä Itella-säätöä.

Itselläkin meni kerran kolme samaan aikaan tullutta pakettia kolmeen eri noutopisteeseen: yksi oli se kätevin oma noutopiste 500m pääässä, toinen kaupungissa 5km päässä ja kolmas täysin vastakkaisessa suunnassa 5km päässä. Silloin ei ollut autoa käytössä, niin mikäs siinä sitten pyöräillessä pitkin kyliä.

e. Laitoin reklamaation postin sivuilta sekä 2kk myöhästymisestä että noista lisäkuluista. Tämä menikin niin jouhevasti, että taitaa reklamaatiot olla lähempänä sitä Postin ydinosaamista. Saas nähdä miten käy.
 
Viimeksi muokattu:
Muuten kyllä ollut omassa käytössä ihan toimiva viritys ja kotimaan paketeista tulee aina hyvin ilmoitukset sun muut. Samoin joitain laskuja tulee sähköisinä tuonne, niin voi kätevästi maksaa suoraan nettipankissa.
Sehän tässä vituttaakin kun ennen tuo sovellus toimi ja antoi ilmoituksia noista paketeista, laskuista ja muista mutta nykyään ei tule esim saapuneista laskuista mitään ilmoitusta josta eniten olenkin kiroillut postin suuntaan. Nyt tosiaan itselle ei tule MITÄÄN ilmoituksia tuosta sovelluksesta vaikka kaikki ilmoitusasetukset sun muut on moneen kertaan tarkistettu. Aika moni muukin on vastaavista ongelmista valitellut ja ilmeisesti ongelmat on alkaneet samaan aikaan kun posti on lisännyt mainoksia sovellukseensa.

Jostain syystä tuo omaposti ei siis enää edes lähetä aina sähköposti-ilmoituksia saapuneista laskuista sun muista joten on ihan pakko kerran viikossa avata sovellus ja katsoa onko jotain tullut. En edes saa enää muutettua noita laskuja niin että tulisi edes paperikopio postiluukkuun varmistuksena vaan kaikki kirjeposti tulee mulle pelkästään sähköisenä. Seuraavaksi ne varmaan hukkaa noi sähköisetkin laskut niin siinähän sitten ollaankin sitten...

Silloin kun tuo sattuu toimimaan niin laskunmaksu sun muut kyllä toimii kivasti mutta kun ne ilmoitukset noista... Valitettavasti kun vielä on pari laskua vuodessa jota ei saa suoraan verkkopankkiin syystä tai toisesta. (eräässäkin laskussa oikein mainitaan että eikö olisikin kivaa ja helppoa että lasku tulisi suoraan verkkopankkiin mutta vaikka kuinka koittaa ohjeiden mukaan lisätä laskua verkkopankkiin niin ei vaan onnistu, mutta tämä onkin ihan eri stoori)
 
Saksasta tilattu paketti tuli Suomeen asti ja makoili postissa sen reilut pari viikkoa, mutta Postilta ei koskaan tullut minkäänlaista saapumisilmoitusta. Sain kyllä paketin lähettäneeltä kaupalta seurantakoodin, mutta aloin kaipailemaan pakettia vasta sen jälkeen kun se oli jo lähetetty takaisin Saksaan. Nyt tulee uusia lähetyskuluja 30€ ja kai sen paketin liikkeitä sitten pitää tällä kertaa vahdata jatkuvasti silmämuna kovana, ettei näin käy uudestaan.

Miten tuo on edes mahdollista ja onko tässä mitään mahdollisuuksia hakea postilta korvausta ylimääräisistä kuluista? Jos lähettäjä ei ilmoittaisi mitään seurantakoodia, en koskaan edes tietäisi mistään paketista. Joskus aiemminkin on tainnut jäädä saapumisilmoitus ulkomaanpaketista saamatta, mutta silloin kai sitten odottelin pakettia niin kärsimättömästi, että seurailin sen liikkeitä tarkemmin.

Itselle kävin samoin yhden paketin kohdalla. Ihmettelin, ku mitään ei kuulunu ja sit sain seurantakoodin lähettäjältä ja heti "huomenna" oli lähdössä paluupostissa. Kävin hakeen paketin ja pari päivää myöhemmin sain postiluukusta lapun, että lähetys olis noudettavissa. Eihän se ehtiny, ku sen viikon siellä lojua :tup: Olis ollu kiva mennä sen lapun kans hakee pakettia, ku sitä ei siellä enää olis ollutkaan.
Eipä taida noista nykyään tulla paperisia saapumisilmoituksia kotia, ku se maksaa, vaan lähettäjät käyttää SSI (sähköinen saapumisilmoitus) palvelua, ku maksuton.
Jos on älypuhelin, niin asenna OmaPosti sovellus, silloin tulee ilmoitus ku paketti tarjolla. Tai kolmannen osapuolen tracker softa (ei mitään hajua näistä). Tai sitten joka päivä refreshaa web sivun, jossa itse sitä seurantakoodia pitää ja seuraa tilannetta.

Tulee kyllä, tottakai. Mut tosiaan, omaposti vaatinee, että on puhelinnumero tiedoissa, nii on menee varmasti oikeaan "osoitteeseen" ilmoitukset. Ei nää silti pitäis asiakkaan tehtävänä olla. Kyllä sitä pitäis tietää milloin hakea vaikkei älypuhelinta (tai puhelinta ylipäätään) oliskaan. Vähä niinku niitä postin perinteisimpiä asioita mitä voi olla (että kirjeet ym. tulee perille).

Ennen tosiaa säilyttivät noita lähetyksiä parikin viikkoa. Iha hyvä kyllä, että ovat ton puolittaneet.Mut ihan kaikkialla noita säästöjä, säästöjä. Kyllä se näkyy toiminnassa. Esim. jo pelkästään lajittelu menny persiilleen, ku ei ole enää sitä lähiseudun tietoa, joka periytyi. Sen sijaan koneet vaa uskoo mitä kirjeissä seisoo. Sit postinjakelijaa syytellään, ku nakkoo kirjeitä "väärään" laatikkoon. Ennen oli ihminen noita lajittelemassa ja homma toimi paremmin. Lajitellussa jo tiesivät, että "joo hei tää oli se. Ei asu täällä enää"

Nykyää lykätään iha kaikki kirjelaatikosta sisään, jos sinne on "käsketty" laittaa. Vaikka olis samalla keikalla useammalla nimellä samaan laatikkoon, joista mikään ei osu laatikossa olevaan sukunimeen( sukunimiin ). Itsellä ainaki tullu useammalla nimellä tuntematonta postia yhdellä kertaa...
 
Viimeksi muokattu:
Tänään sitten ensimmäistä kertaa Posti linkosi omankin paketin toiseen automaattiin sen sijaan että olisi vienyt automaatin lähellä olevaan Postiin, mihin kymmenet paketit on tähän asti 100% viety. Autoilevaa ei paljon varmaan haittaa, kun matka on melkein yhtä pitkä kumpaankin, mutta ongelmana iso vilkas autotie, jonka vuoksi tuonne toiselle automaatille joutuu jalankulkija kiertämään reippaasti ylimääräistä. Automaattiin ei vissiin enää vaan uskalla tilata mitään, kun se voi mennä mihin vaan Nevadaan.
 
Sehän tässä vituttaakin kun ennen tuo sovellus toimi ja antoi ilmoituksia noista paketeista, laskuista ja muista mutta nykyään ei tule esim saapuneista laskuista mitään ilmoitusta josta eniten olenkin kiroillut postin suuntaan. Nyt tosiaan itselle ei tule MITÄÄN ilmoituksia tuosta sovelluksesta vaikka kaikki ilmoitusasetukset sun muut on moneen kertaan tarkistettu. Aika moni muukin on vastaavista ongelmista valitellut ja ilmeisesti ongelmat on alkaneet samaan aikaan kun posti on lisännyt mainoksia sovellukseensa.

Jostain syystä tuo omaposti ei siis enää edes lähetä aina sähköposti-ilmoituksia saapuneista laskuista sun muista joten on ihan pakko kerran viikossa avata sovellus ja katsoa onko jotain tullut. En edes saa enää muutettua noita laskuja niin että tulisi edes paperikopio postiluukkuun varmistuksena vaan kaikki kirjeposti tulee mulle pelkästään sähköisenä. Seuraavaksi ne varmaan hukkaa noi sähköisetkin laskut niin siinähän sitten ollaankin sitten...

Silloin kun tuo sattuu toimimaan niin laskunmaksu sun muut kyllä toimii kivasti mutta kun ne ilmoitukset noista... Valitettavasti kun vielä on pari laskua vuodessa jota ei saa suoraan verkkopankkiin syystä tai toisesta. (eräässäkin laskussa oikein mainitaan että eikö olisikin kivaa ja helppoa että lasku tulisi suoraan verkkopankkiin mutta vaikka kuinka koittaa ohjeiden mukaan lisätä laskua verkkopankkiin niin ei vaan onnistu, mutta tämä onkin ihan eri stoori)
Oletko kokeillut toisella puhelimella? Kyllä itselläni on tullut aina kaikki mahd. sähköiset ilmoitukset ongelmitta.
 
Sehän tässä vituttaakin kun ennen tuo sovellus toimi ja antoi ilmoituksia noista paketeista, laskuista ja muista mutta nykyään ei tule esim saapuneista laskuista mitään ilmoitusta josta eniten olenkin kiroillut postin suuntaan.
Laskuttaako sinua joku sellainen joka käyttää Postin laskutus palveluita ?

Nyt tosiaan itselle ei tule MITÄÄN ilmoituksia tuosta sovelluksesta vaikka kaikki ilmoitusasetukset sun muut on moneen kertaan tarkistettu.
Sinulle tulee sinne uutta sisältö josta pitäisi tulla ilmoitus ? En tiedä onko ilmoituksissa ollut häikkää vuodenvaihteessa ja sen jälkeen, mutta en kuullut ettei toimisi.

Puhelimena sinulla sellainen missä nuo pitäisi toimia, ja ihan Applen / Googlen kaupasta asennettu nimenomaan tuohon puhelimeen ?

Se perinteinen, jos alustassa jotain häikkää, niin tyhjennä kaikkitiedot, ja aloita alusta., jos ohjelma tuotu muutakautta, niin poista ja asenne uduestaa, poista tiedot ja aloita käyttöä
 
Laskuttaako sinua joku sellainen joka käyttää Postin laskutus palveluita ?


Sinulle tulee sinne uutta sisältö josta pitäisi tulla ilmoitus ? En tiedä onko ilmoituksissa ollut häikkää vuodenvaihteessa ja sen jälkeen, mutta en kuullut ettei toimisi.

Puhelimena sinulla sellainen missä nuo pitäisi toimia, ja ihan Applen / Googlen kaupasta asennettu nimenomaan tuohon puhelimeen ?

Se perinteinen, jos alustassa jotain häikkää, niin tyhjennä kaikkitiedot, ja aloita alusta., jos ohjelma tuotu muutakautta, niin poista ja asenne uduestaa, poista tiedot ja aloita käyttöä
Siis ihan paperilaskut tulee tuonne omapostiin eikä posti niitä enää mulle fyysisesti tuo ollenkaan, esimerkkinä vaikkapa ajoneuvovero. Mitään tavallista kirjepostia mulle ei ole sen jälkeen tullut kun netposti vaihtui omapostiksi ja samalla jostain syystä muuttui tuo asetus enkä sitäkään saa vaihdettua enää niin että osasta tulisi ne paperiversiot. Pitäisi varmaan kokeilla jos nykyään jo saisi nuo viimeisetkin "paperilaskut" menemään suoraan verkkopankkiin, pari vuotta sitten käänsin noita oikein urakalla verkkopankin puolelle mutta silloin oli vielä muutama firma joiden laskuja ei saanut sinne käännettyä syystä tai toisesta.

Ja tosiaan omaposti on ihan suoraan play storesta asennettu ja on aiemmin toiminut, jossain vaiheessa vaan huomasin että ilmoituksia ei enää tule. Pitää varmaan vielä kerran tyhjentää tiedot, poistaa ja asentaa uusiksi vaikka tuonkin muistaakseni olen jo kertaalleen tehnyt.
 
Siis ihan paperilaskut tulee tuonne omapostiin eikä posti niitä enää mulle fyysisesti tuo ollenkaan, esimerkkinä vaikkapa ajoneuvovero. Mitään tavallista kirjepostia mulle ei ole sen jälkeen tullut kun netposti vaihtui omapostiksi ja samalla jostain syystä muuttui tuo asetus enkä sitäkään saa vaihdettua enää niin että osasta tulisi ne paperiversiot. Pitäisi varmaan kokeilla jos nykyään jo saisi nuo viimeisetkin "paperilaskut" menemään suoraan verkkopankkiin, pari vuotta sitten käänsin noita oikein urakalla verkkopankin puolelle mutta silloin oli vielä muutama firma joiden laskuja ei saanut sinne käännettyä syystä tai toisesta.

Ja tosiaan omaposti on ihan suoraan play storesta asennettu ja on aiemmin toiminut, jossain vaiheessa vaan huomasin että ilmoituksia ei enää tule. Pitää varmaan vielä kerran tyhjentää tiedot, poistaa ja asentaa uusiksi vaikka tuonkin muistaakseni olen jo kertaalleen tehnyt.

Trafin ajoneuvoveron on ainakin jo vuosia saanut e-laskulle.
 
Aika moni muukin on vastaavista ongelmista valitellut ja ilmeisesti ongelmat on alkaneet samaan aikaan kun posti on lisännyt mainoksia sovellukseensa.
Juuri huomasin tuon kun piti tarkistaa, onko tosiaan ilmoituksia lakannut tulemasta. Onhan siellä yksi uusi lasku eli nähtävästi. Mainoksista tulin helvetin vihaiseksi. Ei kai voi olla laillista pakottaa ihmisiä sietämään mainospaskaa käytännössä viranomaisroolissa? Tuo sovellushan on nykyään välttämätön.
 
Siis ihan paperilaskut tulee tuonne omapostiin eikä posti niitä enää mulle fyysisesti tuo ollenkaan, esimerkkinä vaikkapa ajoneuvovero.
Laskuja välittää ja kotiin kantaa muutkin kuin posti. Jos sinulla jokin scannauspalvelu, jossa posti avaa kirjeet ja scannaa, niin sillä tavalla voi saada postin kantamat laskut sähköiseksi.

Ajoneuvoverojen lähettäjä on niitä harvoja jotka tule mieleen esimerkistä jotka on käyttäneet postinlaskutuspalveluita ja jotka on saanut sähköisenä tuonne postain palveluun, ilman scannauspalveluita.


Ja tosiaan omaposti on ihan suoraan play storesta asennettu ja on aiemmin toiminut, jossain vaiheessa vaan huomasin että ilmoituksia ei enää tule. Pitää varmaan vielä kerran tyhjentää tiedot, poistaa ja asentaa uusiksi vaikka tuonkin muistaakseni olen jo kertaalleen tehnyt.
Eli sisältöä tulee omaspostiin, ja manuaalisesti sieltä löyty ? Eli se puoli toimii ?

Mutta ilmoituksia ei tule, en tiedä miten posti on toteuttanut, jos käyttää ihan omaa systeemiä , eikä siinä SMSää, niin silloin sovellukset on kovasti laitteen armoilla, varsinkin virransäästön osalta.
 
Laskuja välittää ja kotiin kantaa muutkin kuin posti. Jos sinulla jokin scannauspalvelu, jossa posti avaa kirjeet ja scannaa, niin sillä tavalla voi saada postin kantamat laskut sähköiseksi.

Ajoneuvoverojen lähettäjä on niitä harvoja jotka tule mieleen esimerkistä jotka on käyttäneet postinlaskutuspalveluita ja jotka on saanut sähköisenä tuonne postain palveluun, ilman scannauspalveluita.


Eli sisältöä tulee omaspostiin, ja manuaalisesti sieltä löyty ? Eli se puoli toimii ?

Mutta ilmoituksia ei tule, en tiedä miten posti on toteuttanut, jos käyttää ihan omaa systeemiä , eikä siinä SMSää, niin silloin sovellukset on kovasti laitteen armoilla, varsinkin virransäästön osalta.
Juu, sisältöä tulee omapostiin eli kun avaa sovelluksen, siellä kyllä näkyvät pakettien saapumisilmoitukset, laskut, palkkalaskelmat sun muut kuten aiemminkin. Yhtäkkiä vaan niistä tulevat ilmoitukset päättivät lopettaa toimintansa. Paketeista tietty tulee sähköposti ja/tai tekstari mutta nuo laskut vähän ärsyttää kun niitä tulee niin harvoin, ehkä about 5kpl vuodessa. Toisaalta kun joku päivä taas kokeilee noita loppujakin saada menemään suoraan verkkopankkiin niin ongelma pienenee.

Ja niinkuin jo aiemmin mainitsin, sovelluksesta on tarkistettu että kaikki notifikaatiot on päällä. Samoin sovelluskohtaisesti puhelimesta olen varmistanut että kyseisen sovelluksen ilmoitukset on sallittu. Lisäksi omaposti-sovellus on lisätty listalle että puhelin ei tapa sitä itsestään ollessaan tausta-ajossa.

Tuo sovellusten automaattitappaminen taustalta on kyllä idioottimainen toiminto puhelimessa, oli sovellus mikä tahansa niin oletuksena 3 päivän jälkeen sammuu taustalta ja ilmoituksia ei tule eli esimerkiksi jos jotain signalia tai telegramia ei muutamaan päivään käytä niin se ei sen jälkeen ilmoituksia lähettelekään uusista viesteistä. Onneksi tuon saa sovelluskohtaisesti kytkettyä pois päältä.
 
Kannattaa kokeilla jollain toisella luurilla tuota. Ei kuulosta myöskään normaalilta tuo, ettei jokin sovellus jota ei ole kolmeen päivään käyttänyt, lähettäisi ilmoituksia..
 
Tuo sovellusten automaattitappaminen taustalta on kyllä idioottimainen toiminto puhelimessa, oli sovellus mikä tahansa niin oletuksena 3 päivän jälkeen sammuu taustalta ja ilmoituksia ei tule eli esimerkiksi jos jotain signalia tai telegramia ei muutamaan päivään käytä niin se ei sen jälkeen ilmoituksia lähettelekään uusista viesteistä. Onneksi tuon saa sovelluskohtaisesti kytkettyä pois päältä.
Ihan mielenkiinnosta olisi kyllä tietää, mikä luuri on kyseessä? Joillakin valmistajilla tuntuu olevan tämän asian kanssa ongelmia...
 
Eiköhän nuo OmaPostin ilmoitukset tule ihan käyttistason push-notifikaatioina jolloin ei ole merkitystä onko appsi käynnissä vai ei.

Tai ainakaan itse en pidä OmaPostia taustalla käynnissä ja ilmoitukset ovat toistaiseksi tulleet normaalisti. Yleensä tekstiviesti, sähköposti ja OmaPostin ilmoitus kilahtavat luuriin kaikki muutaman sekunnin sisällä.
 
Samsungin puhelin kyseessä ja tosiaan siinä on tuo ärsyttävä ominaisuus että tappaa noita käyttämättömiä sovelluksia taustalta. Erikseen pitää jostakin hyvin muiden asetusten joukkoon piilotetusta paikasta käydä määrittämässä että sitä ja tätä appia ei saa tappaa taustalta. Tuosta on ollut paljon kitinää netissä Samsungille mutta kun akunkesto on valmistajalle tärkeämpää kuin käytettävyys.

Mutta tosiaan tuo omaposti ei toimi edes tuolla tempulla että kieltää puhelinta tappamasta sitä, joten ongelma on luultavasti jossain muualla. Tänään olisi tarkoitus koittaa poistaa tuo ja kokeilla vielä kerran asennella uusiksi, josko olisi vaan joku mystinen bugi joka tuolla korjaantuisi.

editt:
Nyt on tyhjennetty tiedot sovelluksesta, poistettu ja asennettu uudelleen. Pitää seurailla auttoiko tuo mihinkään. Ensi viikon lopulla tai sitä seuraavan viikon alussa on ainakin yksi asia tuonne tulossa josta pitäisi ilmoitus tulla.
 
Viimeksi muokattu:
Eiköhän nuo OmaPostin ilmoitukset tule ihan käyttistason push-notifikaatioina jolloin ei ole merkitystä onko appsi käynnissä vai ei.
Ajattelin että Posti ehkä voi olla luenteeltaan sellainen että ei käyttäisi Googlen tai Applen juttuja. Tai ensin ajattelin että nimenomaan noita ja alla on jokin muu alusta, mutta oli Google Play kaupasta ladattu.

No onhan se rekisteröinti voinut mennä pieleen/rikki.

Mutta tosiaan tuo omaposti ei toimi edes tuolla tempulla että kieltää puhelinta tappamasta sitä, joten ongelma on luultavasti jossain muualla. Tänään olisi tarkoitus koittaa poistaa tuo ja kokeilla vielä kerran asennella uusiksi, josko olisi vaan joku mystinen bugi joka tuolla korjaantuisi.
Asetuksista riippuen uudelleen asennus palauttaa aiemman asennuksen tiedot, joskus kyllä toimii.

Jos olet tuota jo aiemmin kokeillut, niin tyhjää ohjelmasta tiedot (kaikki), poista, asenna uudestaan, tyhjää kaikkitiedot, ja vasta tämän jälkeen käynnistä ja kirjaudu.

Samsungin puhelin kyseessä ja tosiaan siinä on tuo ärsyttävä ominaisuus että tappaa noita käyttämättömiä sovelluksia taustalta.
Ärsyttävää, mutta Samsungi ei ole kovin agressiivinen, verrattuna joihinkin muihi isoihin valmistajiin ja siinä yleensä saa asetuksilla jotenkin pysyyn toiminnassa.

Mutta jos ne push viestit tulee alustan palvelunkautta, niin ei sen apin tarvi kyttäillä ja pongailla taustalla käynnissä 24/7
 
Tosiaan, nyt on tuo OmaPosti uudelleenasennettu seuraavasti:
- Tyhjennä sovelluksen cache
- Tyhjennä sovelluksen data
- Uninstall
- Puhelimen uudelleenkäynnistyys
- Install
- Tyhjennä data / cache -napit harmaana, eli ei voinut yrittää tyhjentää
- Kirjautuminen sovellukseen
- Notifikaatioiden päälläolon tarkistus sovelluksesta ja puhelimesta

Saa nähdä lähteekö toimimaan...
 
Ihanan selkeätä tämä postin seuranta taasen. Amazonissa ja Suomen päässä näkyy eri merkintöjä... Ja sitten lupailivat 16:00 menessä kotiin, mutta nyt taas siirtynyt... Eikai se niin vaikeaa ole yhtä pakettia saada Vantaalta 40km päähän... Ja eivät tuota siirtymistä voi edes ajoissa kertoa...
 
Nyt lähti tuo OmaPosti taas toimimaan kännykässä. Tänään tuli saapumisilmoituksesta notifikaatio ja paketin hakemisesta toinen eli varmaan ilmoitukset laskuista sun muistakin toimii taas. Olen ihan varma että aikaisemminkin jo tyhjensin tiedot, poistin ja uudelleenasensin tuon eli olikohan tuo puhelimen boottaus välissä sitten ollut se kaivattu taikatemppu tällä kerralla.
 
Nyt lähti tuo OmaPosti taas toimimaan kännykässä. Tänään tuli saapumisilmoituksesta notifikaatio ja paketin hakemisesta toinen eli varmaan ilmoitukset laskuista sun muistakin toimii taas. Olen ihan varma että aikaisemminkin jo tyhjensin tiedot, poistin ja uudelleenasensin tuon eli olikohan tuo puhelimen boottaus välissä sitten ollut se kaivattu taikatemppu tällä kerralla.
Suosittelen käynnistämään älypuhelimen kerran viikossa, vaikka hölmöltä kuulostaakin, niin tuo pieni operaatio auttaa kummasti monessa asiassa...
 
Jaha, ja sitten ei ilmeisesti edes viitsitä yrittää jos pihalla on vähän lunta ilmeisesti... Olisivat tosiaan tuoneet maanantaina niin ei olisi tuotakaan ongelmaa...

Toinen on tuo omapostin yltiö optimistinen ja ei päivittyvä saapumisaika...
 
Mulla on nyt kuluttajariitalautakunnassa ollut viime kesältä asti vireillä riita-asia noista tuontitullattavien lähetysten käsittelymaksuista. Haen ennakkotapausta siitä, että tuo käsittelymaksu ei ole perusteltu ja olen konsultoinut tuttua lakimiestäkin vastineteksteissäni. Toivotaan, että ratkaisu asiaan tulisi pian. Olen tutustunut siihen kansainväliseen lainsäädäntöön, millä posti tuon maksun perimisen oikeuttaa, ja olen lakimiestuttunu kanssa tullut sellaiseen tulkintaan, ettei postin välivarastointi edes sillä mahdollisuudella, että tullilla on varastoon vapaa pääsy, täytä tuon lainsäädännön kriteeriä paketin tullille esittämisestä, vaan paketti tulisi yksilöllisesti esittää tullille ja tuon lainsäädännön oikeuttama maksu tästä perustuu aiheutuneeseen lisätyöhön. Tulkintamme mukaan paketin välivarastointi tullausta odottaessa on osa luonnollista toimintaa paketin toimitusketjussa, sillä pakettia ei voida vapauttaa tullista ennen tulli/alv maksujen maksamista. Normaalissa paketin tuontitullauksessa koko tullausprosessin hoitaa asiakas itse tullin suuntaan, eli ilmoittaa saapumispäivän, lähetystunnuksen, paketin sisällön, painon, arvon yms. Erittäin harvoissa tapauksissa (itselläni 1 paketti ikinä ja olen tullannut kymmeniä ellen jopa yli sata lähetystä) on tulli pyytänyt lisätietoja pakettia koskien ja sekin koski kauppalaskua/dokumenttia tavaran arvosta pistokoeluontoisesti. Tullilla ei käytännön tasollakaan ole resursseja tutkia jokaista pakettia yksilöllisesti, vaan arvoon yms kohdistuva valvonta on täysin sattumanvaraista ja pistokoeluontoista ja näin ollen posti ei kaikkia lähetyksiään voi tullille esittää.

Suosittelen muitakin postin käsittelymaksuja maksaneita riitauttamaan asian kuluttajariitalautakunnassa, jotta asiaan saadaan painetta. Tuossa on täysin realistiset mahdollisuudet saada keissi läpi ja näinollen ennakkotapaus aikaiseksi, joka lopettaa tuon käsittelymaksun perimisen. Nykyäänhän kaikki eu:n tullialueen ulkopuolelta tulevat lähetykset arvosta riippumatta ovat alvillisia, eli voisin kuvitella, että myös vähempiarvoisista paketeista maksellaan jatkossa tuo riistomaksu.
 
Mulla on nyt kuluttajariitalautakunnassa ollut viime kesältä asti vireillä riita-asia noista tuontitullattavien lähetysten käsittelymaksuista. Haen ennakkotapausta siitä, että tuo käsittelymaksu ei ole perusteltu ja olen konsultoinut tuttua lakimiestäkin vastineteksteissäni. Toivotaan, että ratkaisu asiaan tulisi pian. Olen tutustunut siihen kansainväliseen lainsäädäntöön, millä posti tuon maksun perimisen oikeuttaa, ja olen lakimiestuttunu kanssa tullut sellaiseen tulkintaan, ettei postin välivarastointi edes sillä mahdollisuudella, että tullilla on varastoon vapaa pääsy, täytä tuon lainsäädännön kriteeriä paketin tullille esittämisestä, vaan paketti tulisi yksilöllisesti esittää tullille ja tuon lainsäädännön oikeuttama maksu tästä perustuu aiheutuneeseen lisätyöhön. Tulkintamme mukaan paketin välivarastointi tullausta odottaessa on osa luonnollista toimintaa paketin toimitusketjussa, sillä pakettia ei voida vapauttaa tullista ennen tulli/alv maksujen maksamista. Normaalissa paketin tuontitullauksessa koko tullausprosessin hoitaa asiakas itse tullin suuntaan, eli ilmoittaa saapumispäivän, lähetystunnuksen, paketin sisällön, painon, arvon yms. Erittäin harvoissa tapauksissa (itselläni 1 paketti ikinä ja olen tullannut kymmeniä ellen jopa yli sata lähetystä) on tulli pyytänyt lisätietoja pakettia koskien ja sekin koski kauppalaskua/dokumenttia tavaran arvosta pistokoeluontoisesti. Tullilla ei käytännön tasollakaan ole resursseja tutkia jokaista pakettia yksilöllisesti, vaan arvoon yms kohdistuva valvonta on täysin sattumanvaraista ja pistokoeluontoista ja näin ollen posti ei kaikkia lähetyksiään voi tullille esittää.

Suosittelen muitakin postin käsittelymaksuja maksaneita riitauttamaan asian kuluttajariitalautakunnassa, jotta asiaan saadaan painetta. Tuossa on täysin realistiset mahdollisuudet saada keissi läpi ja näinollen ennakkotapaus aikaiseksi, joka lopettaa tuon käsittelymaksun perimisen. Nykyäänhän kaikki eu:n tullialueen ulkopuolelta tulevat lähetykset arvosta riippumatta ovat alvillisia, eli voisin kuvitella, että myös vähempiarvoisista paketeista maksellaan jatkossa tuo riistomaksu.

Olen myös laittanut vastaavanlaisen kantelun sinne.

Koronan takia tule vasta 1.7.2021 voimaan tuo kaikkien alvillisuus, siirsivät 6kk eteenpäin.
 
Olen myös laittanut vastaavanlaisen kantelun sinne.

Koronan takia tule vasta 1.7.2021 voimaan tuo kaikkien alvillisuus, siirsivät 6kk eteenpäin.
Joo hyvä, tilanteeseenhan vaikuttaa myös kuluttajien viitseliäisyys vääntää asioista kättä, sillä postin lakiosastolle yms tuo aiheuttaa takuulla yli 2,9€ kustannukset joka kerta, kun tuollaisesta asiasta laittaa tiketin vetämään.
 
Luulin, että vihani tätä konsernia kohtaa olisi jo maksimissa, mutta jotenkin posti onnistuu aina kaivamaan viimeisetkin raivot irti. Tänään tipahti paperi postiluukusta "Teille on saapunut kirjattu lähetys blaablaa, noudettavissa 13.1 (tänään) klo 19"

Ajoin sitten postiin kaupungin keskustaan, vajaa puoli tuntia jonotusta ja lopputulos: "Joo ei tää on vielä Tampereella, tuu huomenna uudestaan." eikä mitään pahoitteluja. Uskomatonta paskaa. Miksi noita saapumispapereita lähetetään, jos ne eivät edes ole totta.
 
Luulin, että vihani tätä konsernia kohtaa olisi jo maksimissa, mutta jotenkin posti onnistuu aina kaivamaan viimeisetkin raivot irti. Tänään tipahti paperi postiluukusta "Teille on saapunut kirjattu lähetys blaablaa, noudettavissa 13.1 (tänään) klo 19"

Ajoin sitten postiin kaupungin keskustaan, vajaa puoli tuntia jonotusta ja lopputulos: "Joo ei tää on vielä Tampereella, tuu huomenna uudestaan." eikä mitään pahoitteluja. Uskomatonta paskaa. Miksi noita saapumispapereita lähetetään, jos ne eivät edes ole totta.
Olen oppinut jo saman läksyn ja katson aina ennen noutamista lähetyksen seurannasta, että onko lähetys hyllytetty postitoimipaikassa.
 
Emännälle kaksi pakettia tulossa, toinen on nyt päättänyt taas eksyä tuonne 8km päähän noudettavaksi ja toisen loppusijoituspaikkaa ei edes vielä ole tiedossa kun on joku lajitteluvirhe ollut eikä seuranta sen enempää kerro. Jippii...
 
Luulin, että vihani tätä konsernia kohtaa olisi jo maksimissa, mutta jotenkin posti onnistuu aina kaivamaan viimeisetkin raivot irti. Tänään tipahti paperi postiluukusta "Teille on saapunut kirjattu lähetys blaablaa, noudettavissa 13.1 (tänään) klo 19"

Ajoin sitten postiin kaupungin keskustaan, vajaa puoli tuntia jonotusta ja lopputulos: "Joo ei tää on vielä Tampereella, tuu huomenna uudestaan." eikä mitään pahoitteluja. Uskomatonta paskaa. Miksi noita saapumispapereita lähetetään, jos ne eivät edes ole totta.
Reklamaatio hukatusta ajasta ja bensoista niin saat fyrkat, mennyt mulla vastaavassa keississä läpi.
 
Hienosti toimi posti taas.

Ostin verkkokaupasta tuotteen X, jolla 14vrk palautusaikaa jos ei ole tyytyväinen

Palautin paketin postiin 31.12

Tänään 14.1 tulee ilmoitus, että paketti on taas noudettavissa postista, seurantatunnus kertoo paketin seikkailleen alkuvuoden ympäri eteläsuomea ja palautuneen lopuksi sitten takaisin tänne.

Ja nyt tuotetta ei voi enää palautta, kun tuo 14vrk on mennyt umpeen :tup: Onneksi on kyse vaan 25€ tavarasta.
 
Ja nyt tuotetta ei voi enää palautta, kun tuo 14vrk on mennyt umpeen :tup: Onneksi on kyse vaan 25€ tavarasta.

Mikä verkkokauppa kieltäytyy ottamasta enään takaisin ?



Oletus että olet ilmoittanut peruvasi kaupan ja toiminut ohjeen mukaan.

Jos et ole ilmoittanut peruvasi, niin aika meni, mutta ei postin vika.
 
Mikä verkkokauppa kieltäytyy ottamasta enään takaisin ?



Oletus että olet ilmoittanut peruvasi kaupan ja toiminut ohjeen mukaan.

Jos et ole ilmoittanut peruvasi, niin aika meni, mutta ei postin vika.

Kaupan ohjeistus on "Ilmoitamme sinulle, kun olemme vastaanottaneet palauttamasi tuotteen".

Ja mitään ohjetta ei ole ilmoittaa palautuksesta etukäteen. Mutta noh, en jaksa tämän kanssa vaivata, laitan tuotteen torille myyntiin pienellä alennuksella, eiköhän se sillä mene.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 101
Viestejä
4 484 152
Jäsenet
74 172
Uusin jäsen
Käppänä

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom