Tää on kyllä jännä että jostain sivuilta löytyy herkemmin tietoa esim. yrityksen taloustiedoista ja muista yrityskuvioista, mitkä kiinnostaa lähinnä yrityksiä jotka haluaisivat esim. fuusioitua tai muuten tehdä yritysten välistä kauppaa, ja sitten ne riviasiakasta palvelevat perustoiminnot mitkä on lähinnä sitä miksi kyseinen nettisivu edes on olemassa, on piilotettu johonkin monen klikkauksen taakse ja usein jonkun hover-on pudotusvalikon taakse.Tästä hyvä esimerkki ketjun aihettakin liippaavan UPS:n uudet nettisivut.
Tuo Postin uusi sovellus on mielestäni aika huono vanhaan verrattuna, ajaa asiansa ja varmasti ajan kanssa siihen ulkoasuun tottuu, mutta miks piti muuttaa vanhaa joka kuitenkin paremmin hoiti sen asian mitä ainakin itse 99,999% ajasta k.o. sovelluksessa teen eli tarkastan missä pakettini menee, missä se on seikkaillut ja milloin sen pääsee noutamaan. Jos joku sovellus suunnitellaan alunperin riittävän toimivaksi, niin on melkein sääntö eikä poikkeus että uudistuksessa sen käyttöliittymä huononee, koska on pakko tehdä väkisin hieman erilainen ettei olisi liian samanlainen eli vanhanaikainen. Vaikka vanha olisi alunperin suunniteltu nimenomaan parhaaksi mahdolliseksi käytettävyyden näkökulmasta. Hohhoh...