Postin kulkemisen vaikeus

Millä toimitus tavalla sä oot saanu Kiinasta paketin Suomeen parissa päivässä näin korona aikana?
Mulla seisoo Pekingistä 24.3 lähetetty paketti Kiinan ja Mongolian rajalla tällä hetkellä ja soisonu jo viikon siellä.
China post registered air mail.
Ensimmäistä kertaa käytin tuota, kun pari edellistä pakettia jäi matkalle. Shanghaista lähti matkaan ja ilmeisesti tuli suoralla lennolla Suomeen, kun rekisteröitiin täällä 11 tuntia Shanghaista lähdön jälkeen.
 
Tässä kohtaa pitänee kysyä, että mitähän seurantaa olet mahtanut käyttää?
Kuvakaappaus (lähetyksen tiedot voi mustata) voisi myös auttaa.
Kuten ensimmäisessä viestissä mainitsin, niin on ollut postin seurannassa alusta asti ja sitä sitten käytin.
Edit: tai siis käytän, kun paketti on edelleen matkalla. Nyt on jo näköjään lähtenyt kentältä eteenpäin.
 
Lähetyksen vaiheet
  • 4.4.202020:00
    Lähetys on kohdemaan tullin käsittelyssä
    Skannaus ulkomailla IPS
    The item can be registered several times during delivery. Registrations do not affect the item’s delivery speed but simply show the progress of the delivery


Osaako joku sanoa onko "normaalia" ja kauankohan tässä vielä voisi kestää.
Eli olen lähettänyt Yhdysvaltoihin postipaketin.
 
Lähetyksen vaiheet
  • 4.4.202020:00
    Lähetys on kohdemaan tullin käsittelyssä
    Skannaus ulkomailla IPS
    The item can be registered several times during delivery. Registrations do not affect the item’s delivery speed but simply show the progress of the delivery


Osaako joku sanoa onko "normaalia" ja kauankohan tässä vielä voisi kestää.
Eli olen lähettänyt Yhdysvaltoihin postipaketin.

Normaaliahan tuo. Jenkeissä on aika pitkät maantieteelliset etäisyydet esim. rannikolta sisämaahan.
 
Normaaliahan tuo. Jenkeissä on aika pitkät maantieteelliset etäisyydet esim. rannikolta sisämaahan.

Kiitos vastauksesta
Ihmetettyy ku aikasemmat paketit ollut niin nopeita EMS lähetyksiä mutta nyt sitten tulli hautoo pakettia siellä kolmatta viikkoa, kait tämä on sitten tuurista kiinni millon paketti jää hitaaksi..
 
Täällä odotellaan myös USA:sta 30.3. USPS:lla lähtenyttä pakettia, viimeinen päivitys tällä hetkellä 2.4. CHICAGO IL INTERNATIONAL DISTRIBUTION CENTER.

Mulla ollut paketti samassa sijainnissa 16.3., eikä päivityksiä sen jälkeen. Kyseinen paketti lähetetty 12.3. Lisäksi yksi paketti 10.4. Shenzhenissä, toinen 17.4. Frankfurtissa ja kolmas eilisestä lähtien Zhengzhoussa. Kiinan paketit tulossa China Postilla, Saksasta Deutsche Postilla. Jos tuon Frankfurtin paketin saisi vielä ennen Vappua himaan, niin olisi jees. Kiinan paketit tuskin saapuvat ennen kesäkuuta.

UPS toimitti viikossa paketin Roomasta Helsinkiin, joka oli kyllä positiivinen yllätys, vaikka yleensä kyseinen pulju onkin aiheuttanut pelkkiä harmeja.
 
Ei varsinaisesti liity postiin mutta tilasin kuoret puhelimeen proshopista. Tuli track & trace seurantakoodi mutta mistä sivulta tuon seurannan löytää kun sain pelkän koodin?
 
28.3 tilattu tavaraa saksasta ja Deutsche Postin seuranta kertoo seuraavaa: "The item was handed over to the International Logistics Center on 30.03.2020 to be forwarded to Finland (including the Åland Islands). Further information is also provided by the website of the country of destination. " .
Vieläkään ei postin sivu löydä seurantanumerolla mitään, eli lieneekö paketti jossain karanteenissa. Pitkälle kyllä tuntuu toimitusaika, kun normaalisti saksasta paketti saapunut reilussa viikossa lähimpään noutopisteeseen/kotiovelle.
 
Yksi postipaketti tuli vihdoin, oli ohjattu väliaikaiseen noutopisteeseen ihan hevonkuuseen. On ilmeisesti noutopisteet aika täynnä tuon pidennetyn säilytysajan ja varmaankin lisääntyneen pakettivolyymin myötä.
 
Kyllä ne kiinapaketitkin jotenkin liikkuu. Mutta toimitus kestää helposti kuukauden ellei ylikin. Kevyemmät ja pienet paketit liikkuu keskimäärin helpommin yleensä.
 
Olisi seuraava tilanne: Monipakettilähetys, jonka ensimmäinen osa tuli ihan nätisti perille.

Toista puolikasta sen sijaan ei ole vielä näkynyt. Valitsin Oma Postissa toimitusajan ja siellä on nyt tilana: The item is waiting for the suitable delivery time.
Kun käy pistämässä seurantakoodin postin verkkosivuille siellä on: Lähetys odottaa jakeluajankohdan sopimista.

Onkohan siellä vaan ruuhkaa? Postista tai verkkokaupasta, josta tuotteet on tilattu ei ole kuulunut mitään.
 
Olisi seuraava tilanne: Monipakettilähetys, jonka ensimmäinen osa tuli ihan nätisti perille.

Toista puolikasta sen sijaan ei ole vielä näkynyt. Valitsin Oma Postissa toimitusajan ja siellä on nyt tilana: The item is waiting for the suitable delivery time.
Kun käy pistämässä seurantakoodin postin verkkosivuille siellä on: Lähetys odottaa jakeluajankohdan sopimista.

Onkohan siellä vaan ruuhkaa? Postista tai verkkokaupasta, josta tuotteet on tilattu ei ole kuulunut mitään.

On ruuhkaa, pakettivoluumi on ollut samaa tasoa tai jopa korkeampaa kuin jouluna viime viikkoina. Välillä käy niin, että pakettirullakko ei ole mahtunut tavoitekuljetukseen ja huonolla tuurilla saman monipakettilähetyksen paketit on liikkeellä eri päivinä. Tai vaihtoehtoisesti saman tilauksen paketeista osa kulkee perusjakelun kautta (pienet) ja osa kuljetukset kautta(isot). Tämä riippuu alueesta.

Edit. Näin ainakin omalla alueella.
 
Tuli postilta sähköpostia että paketti tulossa, ja haluanko noutaa sen postista vai voiko ne jättää oven taakse.
Kai ne nyt ensin soittaa ovikelloa? Ja jos ei pääse rapun ovesta sisään, niin jättääkö ne sen siihen rapun ovelle?
 
Tuli postilta sähköpostia että paketti tulossa, ja haluanko noutaa sen postista vai voiko ne jättää oven taakse.
Kai ne nyt ensin soittaa ovikelloa? Ja jos ei pääse rapun ovesta sisään, niin jättääkö ne sen siihen rapun ovelle?

Pitäisi soittaa, tuolla tarkoitetaan sitä että paketti voidaan jättää turvallisesti asiakkaan ovelle mikäli asiakas ei ole paikan päällä. Eräänlainen kertakäyttöinen valtakirja. Itse en kerrostaloissa jätä rappukäytävään ellen saa puhelimella vahvistusta asiaan.
 
Pitäisi soittaa, tuolla tarkoitetaan sitä että paketti voidaan jättää turvallisesti asiakkaan ovelle mikäli asiakas ei ole paikan päällä. Eräänlainen kertakäyttöinen valtakirja. Itse en kerrostaloissa jätä rappukäytävään ellen saa puhelimella vahvistusta asiaan.

Hienoa. Toivottavasti tää joka jakaa tänne ajattelee samalla tavalla. Kiitos infosta.
 
Pitäisi soittaa, tuolla tarkoitetaan sitä että paketti voidaan jättää turvallisesti asiakkaan ovelle mikäli asiakas ei ole paikan päällä. Eräänlainen kertakäyttöinen valtakirja. Itse en kerrostaloissa jätä rappukäytävään ellen saa puhelimella vahvistusta asiaan.
Tuon em. paketin kohdalla ne soittivat, että oon viiden minuutin päästä siinä, tuutko alaovelle.
 
28.3 tilattu tavaraa saksasta ja Deutsche Postin seuranta kertoo seuraavaa: "The item was handed over to the International Logistics Center on 30.03.2020 to be forwarded to Finland (including the Åland Islands). Further information is also provided by the website of the country of destination. " .
Vieläkään ei postin sivu löydä seurantanumerolla mitään, eli lieneekö paketti jossain karanteenissa. Pitkälle kyllä tuntuu toimitusaika, kun normaalisti saksasta paketti saapunut reilussa viikossa lähimpään noutopisteeseen/kotiovelle.
Huh, mulla lähetys ihan samassa tilanteessa, mutta pvm oli 15.4. Vielä lähetys jonka olis tarvinnut mielellään aika pikaiseen. Päivitätkö jos homma etenee.
 
Sen verran palautetta jos joku Postilainen IT-kehittäjä tätä sattuu lukemaan.

Nyt esim. Amazonin paketin kohdalla hienosti kysytään lähetyksen jälkeen OmaPostin kautta automaattisesti haluaako paketin toimitettavan kotiin klo 8-16 välillä random päivänä vaiko noudon valitsemastansa postista/automaatista. Hieno homma, MUTTA jos valitsee kotitoimituksen ohjelma kysyy sen jälkeen mitä tehdään jos en ole kuitenkaan kotona: a) saako paketin jättää oven taakse (täytyy testata jättävätkö oikeasti kerrostalon rappukäytävään paketin :DD) b) toimitetaan postitoimipaikkaan. Jos vaihtoehto b) saisi myös tuon saman automaattilistauksen kuin aloitusvalikossa olisi jees.

Muuten homma toiminut hienosti, ehkä noita aikaikkunoita / toimituspäivävalintoja saisi olla enemmän mutta näin etätyöläisenä tuokin menee (ja kai tuo on kiinni palvelusta, jonka Amazon Postilta ostaa).
 
Sen verran palautetta jos joku Postilainen IT-kehittäjä tätä sattuu lukemaan.

Nyt esim. Amazonin paketin kohdalla hienosti kysytään lähetyksen jälkeen OmaPostin kautta automaattisesti haluaako paketin toimitettavan kotiin klo 8-16 välillä random päivänä vaiko noudon valitsemastansa postista/automaatista. Hieno homma, MUTTA jos valitsee kotitoimituksen ohjelma kysyy sen jälkeen mitä tehdään jos en ole kuitenkaan kotona: a) saako paketin jättää oven taakse (täytyy testata jättävätkö oikeasti kerrostalon rappukäytävään paketin :DD) b) toimitetaan postitoimipaikkaan. Jos vaihtoehto b) saisi myös tuon saman automaattilistauksen kuin aloitusvalikossa olisi jees.

Muuten homma toiminut hienosti, ehkä noita aikaikkunoita / toimituspäivävalintoja saisi olla enemmän mutta näin etätyöläisenä tuokin menee (ja kai tuo on kiinni palvelusta, jonka Amazon Postilta ostaa).
Veikkaan että tuo ehdottamasi parannus ei ole mikään simppeli SMS-kyselyn koodimuutos vaan isompi prosessimuutos, kun tuollaista "valitse fallback -noutopiste" -palvelua ei ole missään Postin tuotteessa.

Normaalistihan Express-pakettia yritetään ovelle, ja jos ei onnistu niin menee noudettavaksi.

Tuo noutopisteen valinta tuolla SMS:llä taas aiheuttaa osoitemuutoksen paketille ja siihen laitetaan yleensä (aina?) myös uusi osoitekortti jossa onkin noutopisteen osoite. Eli sama toiminta kuin postipakettien oma noutopiste -palvelussa.

Paketilla ei todennäköisesti (tällä hetkellä) voi olla Postin systeemissä kahta eri toimitusosoitetta, joten ei voida yhtaikaa yrittää kotitoimitusta ja viedä kustomoituun noutopisteeseen.
 
Veikkaan että tuo ehdottamasi parannus ei ole mikään simppeli SMS-kyselyn koodimuutos vaan isompi prosessimuutos, kun tuollaista "valitse fallback -noutopiste" -palvelua ei ole missään Postin tuotteessa.

Normaalistihan Express-pakettia yritetään ovelle, ja jos ei onnistu niin menee noudettavaksi.

Tuo noutopisteen valinta tuolla SMS:llä taas aiheuttaa osoitemuutoksen paketille ja siihen laitetaan yleensä (aina?) myös uusi osoitekortti jossa onkin noutopisteen osoite. Eli sama toiminta kuin postipakettien oma noutopiste -palvelussa.

Paketilla ei todennäköisesti (tällä hetkellä) voi olla Postin systeemissä kahta eri toimitusosoitetta, joten ei voida yhtaikaa yrittää kotitoimitusta ja viedä kustomoituun noutopisteeseen.

Nykyään eivät liimailee enää mitään ylimääräisiä tarroja, eli menee alkuperäisellä perille mihin tahansa. Mutta tarkoitin siis tuossa OmaPosti-apissa tehtävää valintaa, SMS-miehille voi olla karsitumpi vaihtoehto. Tuon ehdottamani ei luulisi olevan vaikea toteuttaa enää tuohon 2. steppiin kun sitä kerran tarjotaan jo alkuperäisessä vaihtoehdossakin. Mutta ehkä tosiaan vaatii liikaa kehitystä vs. hyöty.
 
Nykyään eivät liimailee enää mitään ylimääräisiä tarroja, eli menee alkuperäisellä perille mihin tahansa. Mutta tarkoitin siis tuossa OmaPosti-apissa tehtävää valintaa, SMS-miehille voi olla karsitumpi vaihtoehto. Tuon ehdottamani ei luulisi olevan vaikea toteuttaa enää tuohon 2. steppiin kun sitä kerran tarjotaan jo alkuperäisessä vaihtoehdossakin. Mutta ehkä tosiaan vaatii liikaa kehitystä vs. hyöty.
Luulen että siinä on silti ihan sama ongelma, eli tarvitaan kaksi toimitusosoitetta samalle paketille ja systeemi ei siihen taivu ilman isompia muutoksia.

Normaalitapaus: Systeemissä toimitusosoite ovelle.
Valittu noutopiste 1. stepissä: Systeemissä toimitusosoite noutopaikkaan.
Ehdotettu 2. steppiin lisääminen: Systeemissä pitäisi olla molemmat osoitteet.
 
Voi toki olla, mutta nyt puhutaan kuitenkin verkkokaupasta ja muista isoista puljuista joilla kyllä luulisi tulevan päivässä ihan tarpeeksi tilauksia että ne voisi postiin kuskata, eikä odottaa päiväkausia.

Mä ite lähetin puoltoista viikkoa sitten torstaina paketin Liettuaan ja seuranta näyttää vieläkin vaan, että 'lähetys ei ole vielä saapunut postille, odotathan'. Kävin jo ärrältä kysymässä, että eihän s paketti oo siellä missään lojumassa. Ei kuulemma ollut. Ihmetyttää toki, miksei seurannassa näy mitään. On vielä eka kerta, kun en ottanut kuittia tosta lähetyksestä.
 
Saatoinpa aika huonoon aikaan tilata hifiä Ranskasta. Paketti lähetetty viime kuun loppupuolella ja on tulossa Colissimona mantereen yli.

Viimeisin merkintä seurannassa:

Saturday, 28 MarchYour parcel is transiting through our network to be delivered to you as quickly as possible.

Ihan jännä nähdä tuleeko tuo koskaan perille näinä aikoina.

Alkoi usko loppua tämän osalta, mutta paketti on kuin onkin eilen lajiteltu Vantaalla.
 
Mitenköhän Matkahuollon "noutamaton" paketti näkyy seurannassa kun se matkaa takaisin lähettäjälle? Kävin perjantai-aamuna kertomassa etten ota pakettia vastaan, tuon voi lähettää takaisin. Pakettiseurannassa "Lähetystä ei noudettu ajallaan, joten palautimme sen lähettäjälle" on kuitenkin edelleen viimeisin tieto on vierailuaikani ajankohdalla. Kai noita palautuviakin lähetyksiä voi seurata vai minuutissako se ehti takaisin :D?

Olisiko kokemusta asiasta? Vai lieköhän paikallinen asiamies möhlinyt ja jättänyt paketin seisomaan noutoa odottavien hyllyyn...
 
Millä toimitus tavalla sä oot saanu Kiinasta paketin Suomeen parissa päivässä näin korona aikana?
Mulla seisoo Pekingistä 24.3 lähetetty paketti Kiinan ja Mongolian rajalla tällä hetkellä ja soisonu jo viikon siellä.
Mikä seuranta näyttää noin tarkasti, että sillä rajalla? Mulla on odottelussa vielä tuota viikkoa vanhempi paketti, nyt ehkä vähän toivoa kun kuukauden odottelun jälkeen annettu sentäs lentokonefirmalle eteenpäin vietäväksi.
 
Huh huh, 24.3 päivästä lähtien odottanut Audiophonics:lta Ranskasta Colissimo - kuljetuksella tulevaa pakettia ja saapui suomeen 25.4 päivänä ja on noudettavissa huomenna.
 
Huh huh, 24.3 päivästä lähtien odottanut Audiophonics:lta Ranskasta Colissimo - kuljetuksella tulevaa pakettia ja saapui suomeen 25.4 päivänä ja on noudettavissa huomenna.

Liekkö samassa satsissa tullut omani, saivat nimittäin tänään paketin kotiovelle. Hitusen tuossa rupesi hirvittämään itseänikin että varmaan jää paketti saamatta.
 
Mikä seuranta näyttää noin tarkasti, että sillä rajalla? Mulla on odottelussa vielä tuota viikkoa vanhempi paketti, nyt ehkä vähän toivoa kun kuukauden odottelun jälkeen annettu sentäs lentokonefirmalle eteenpäin vietäväksi.
Ihan 17track, jossa rekisteröinti "Alashankou Xinjiang China" ja tuonku laittaa esim. Google Mapsiin, niin kyllä se aikalailla Kiina-Mongolia rajalla on enemmän kuin vaikka Peking on...
 
Nykyään eivät liimailee enää mitään ylimääräisiä tarroja, eli menee alkuperäisellä perille mihin tahansa. Mutta tarkoitin siis tuossa OmaPosti-apissa tehtävää valintaa, SMS-miehille voi olla karsitumpi vaihtoehto. Tuon ehdottamani ei luulisi olevan vaikea toteuttaa enää tuohon 2. steppiin kun sitä kerran tarjotaan jo alkuperäisessä vaihtoehdossakin. Mutta ehkä tosiaan vaatii liikaa kehitystä vs. hyöty.
Tuo ei myöskään todennäköisesti olisi kauhean kustannustehokasta Postille, kun samaa pakettia pitäisi yrittää jakaa useamman kerran. Nythän todennäköisesti kaikki epäonnistuneet jaot voidaan ringin päätteeksi viedä yhteen postitoimipaikkaan ja pääsääntöisesti vain ihmiset jotka ovat kotona tai jonne paketin voi jättää valitsevat tuon vaihtoehdon.

Tuon systeemin jälkeen ne pitäisi palauttaa uudestaan jakeluun ja olla seuraavana päivänä sitten noutopistejakelussa. Se ei ole realistista, että sama kuski kiertelisi kaikki kaupungin noutopisteet tiputtelemassa paketteja yksittäin kotijakeluyrityksen jälkeen. Plus että todennäköisesti johtaisi siihen, että ihmiset jotka eivät ole kotona valitsisivat kokeilumielessä turhia ovelle jakeluita, "jos nyt sitten kuitenkin joku sattuu olemaan täällä" periaatteella. Tämäkän ei liene Postin interesseissä.
 
Kyselin oman jenkkipaketin perään, tässä vastaus:

"While ePacket international shipping normally takes an average of 4 to 6 weeks in transit before delivery, Finland is currently experiencing international postal service disruptions due to COVID-19 and international shipments may be significantly delayed. These delays may extend the ePacket shipping time by an additional 4 or more weeks."
 
Oma paketti jenkeistä (USPS Priority Mail International) lähetettynä oli paikallisessa USPS:n tiloissa Los Angelesissa 10.4 ja pyöri Losissa aina 19.4 asti, jolloin oli lähtenyt hieman yllättäen kohti Japania saapuen sinne 24.4.
Japanista lähdettyä vielä isommalla yllätyksellä paketti saapui Helsinki-Vantaalle saman vuorokauden aikana. Viivästystä tullissa aiheutti oma sekoilu tuon käsittelykulun kanssa, jonka tajusin puuttuvan ja sen pystyi maksamaan kätevästi postin sivuilta Tullin sivuilla tarjotun linkin kautta.

Nyt näkyy seurannassa käsittelykulutkin maksettuna, niin jospa paketti siitä vielä ennen vappua joutuisi perille.
 
Kyllä tuli taas Postin palvelua ikävä, kun tuli otettua Matkahuollon kotiinkuljetus. Paketti eilen illalla saapunut Helsinkiin Kampin matkahuoltoon, joten tietenkin kotiintoimitus onnistuu vasta torstaina 30.4 eikä tänään.

Postilla tuo olisi ollut toimituksessa tänään.
 
Onkos tuohon Postin "käsittely" *kröh*kiristys*kröh* -maksuun tullut mitään tolkkua?
Itellä tuli juuri OmaPostiin tullauspyyntö paketista, jonka sisältö maksoi $19.95 ja postitus $10. Ohjeissa on kyllä tiedot vapautuspyyntöä varten, mutta kohta 2 on "maksa käsittelymaksu" riippumatta siitä teenkö tullauksen, tai vapautuspyynnön?
Kaikki lausunnot mitä olen netistä tuohon liittyen löytänyt on olleet "alle 22€ arvoisista lähetyksistä ei käsittelymaksua peritä", eli mitäköhän vittua nyt taas? Ei tartte maksaa, mutta jos en maksa, niin tavara palautetaan lähettäjälle?

Kukaan kysellyt kuluttajaviranomaisen näkemystä tuohon?
 
Onkos tuohon Postin "käsittely" *kröh*kiristys*kröh* -maksuun tullut mitään tolkkua?
Itellä tuli juuri OmaPostiin tullauspyyntö paketista, jonka sisältö maksoi $19.95 ja postitus $10. Ohjeissa on kyllä tiedot vapautuspyyntöä varten, mutta kohta 2 on "maksa käsittelymaksu" riippumatta siitä teenkö tullauksen, tai vapautuspyynnön?
Kaikki lausunnot mitä olen netistä tuohon liittyen löytänyt on olleet "alle 22€ arvoisista lähetyksistä ei käsittelymaksua peritä", eli mitäköhän vittua nyt taas? Ei tartte maksaa, mutta jos en maksa, niin tavara palautetaan lähettäjälle?

Kukaan kysellyt kuluttajaviranomaisen näkemystä tuohon?

29.95$ niin kyllä se mielestäni on enemmän kuin 22€.
Vai mitä hait takaa? Et sitä käsittelymaksua halua maksaa tullauksen lisäksi?
 
29.95$ niin kyllä se mielestäni on enemmän kuin 22€.
Vai mitä hait takaa? Et sitä käsittelymaksua halua maksaa tullauksen lisäksi?

Postikuluja ei lasketa tuohon 22 euron rajaan.

"Jos lähetyksen arvo ilman kuljetuskustannuksia on enintään 22 euroa, sinun ei tarvitse tullata lähetystä eikä maksaa siitä tullia tai arvonlisäveroa. Tämä arvoraja ei kuitenkaan koske tupakkatuotteita, alkoholia, alkoholijuomia eikä hajuvesiä. Näitä tavaroita sisältävät lähetykset on tullattava aina arvosta riippumatta. " - Mitkä ovat tullauksen hintarajat?
 
Postikuluja ei lasketa tuohon 22 euron rajaan.

"Jos lähetyksen arvo ilman kuljetuskustannuksia on enintään 22 euroa, sinun ei tarvitse tullata lähetystä eikä maksaa siitä tullia tai arvonlisäveroa. Tämä arvoraja ei kuitenkaan koske tupakkatuotteita, alkoholia, alkoholijuomia eikä hajuvesiä. Näitä tavaroita sisältävät lähetykset on tullattava aina arvosta riippumatta. " - Mitkä ovat tullauksen hintarajat?

Miten mä muistin et joskus postikulut kuului tuohon :oops:
No hyvä että korjasit :thumbsup:
 
Aliexpressin seuranta sanoo paketin saapuneen jo yli 2 viikkoa sitten Suomeen. Siellä olisi odotetut ja kaivatut kengät.
Se ei kuitenkaan ole rekisteröitynyt Postin järjestelmään ja kun asiaa Postilta kyselin, niin he levittelivät käsiään ja sanoivat, ettei heillä sitä vielä ole.
Yritin kysellä kenellä se paketti sitten on, mutta he sanovat ettei sitä heillä vielä ole. Kysyin onko se tullilla mahdollisesti, mutta se ei kuulemma voi olla tullilla, koska sitä ei heillä vielä ole.
Mihin hitsiin se on laitettu odotukseen vai eikö toi seuranta pidäkkään paikkaansa? Ainakin muiden pakettien kohdalla se on pitänyt.


Kiinapaketit muutenkin jumissa. Lennolla ollut pitkälti toista kuukautta useampi tilaus. Osalla meni 4 viikkoa päästä edes lennolle.
 
Viimeksi muokattu:
Tuli postilta sähköpostia että paketti tulossa, ja haluanko noutaa sen postista vai voiko ne jättää oven taakse.
Kai ne nyt ensin soittaa ovikelloa? Ja jos ei pääse rapun ovesta sisään, niin jättääkö ne sen siihen rapun ovelle?
Jos valitset, että saa jättää oven taakse niin se on kirjaimellisesti juuri noin. Siihen ei kuulu ovikellon soittoa, toki joku kuski sen voi tehdä, mutta palveluun se ei kuulu vaan paketti jätetään siihen ovelle. Tämä on varmistettu Postilta ja todettu myös itse.
 
Aliexpressin seuranta sanoo paketin saapuneen jo yli 2 viikkoa sitten Suomeen. Siellä olisi odotetut ja kaivatut kengät.
Se ei kuitenkaan ole rekisteröitynyt Postin järjestelmään ja kun asiaa Postilta kyselin, niin he levittelivät käsiään ja sanoivat, ettei heillä sitä vielä ole.
Yritin kysellä kenellä se paketti sitten on, mutta he sanovat ettei sitä heillä vielä ole. Kysyin onko se tullilla mahdollisesti, mutta se ei kuulemma voi olla tullilla, koska sitä ei heillä vielä ole.
Mihin hitsiin se on laitettu odotukseen vai eikö toi seuranta pidäkkään paikkaansa? Ainakin muiden pakettien kohdalla se on pitänyt.


Kiinapaketit muutenkin jumissa. Lennolla ollut pitkälti toista kuukautta useampi tilaus. Osalla meni 4 viikkoa päästä edes lennolle.
Lähetystapa on mikä? Kirjattu lähetys vai joku pingpong minkä seurannalla ei tee yhtään mitään ja mikä ei edes postin seurantaan tule.
 
Lähetystapa on mikä? Kirjattu lähetys vai joku pingpong minkä seurannalla ei tee yhtään mitään ja mikä ei edes postin seurantaan tule.
China Post Registered Air Mail on tuo.

Itseasiassa Aliexpressin sivuilla tarkennetuossa tiedoissa lukee tuon kohdalla Arrived in destination country; awaiting customs clearance
 
Mistä Posti tietää noiden arvon? Kestääkö käsittely siksi pitkään, että ne etsii verkkokaupoista ko. tuotetta ja katsoo minkä arvoinen se on? Saako ne edes avata paketteja vai joutuuko ne Googlaan sen perusteella mitä paketissa lukee ja mitä läpivalaisukäsiskanneri näyttää sisällöksi?

Nyt on jo saapunut kaksi 60 euron arvoista lähetystä ja niistä ei peritty mitään lisämaksuja tai vaadittu toimia.
 
Mistä Posti tietää noiden arvon? Kestääkö käsittely siksi pitkään, että ne etsii verkkokaupoista ko. tuotetta ja katsoo minkä arvoinen se on? Saako ne edes avata paketteja vai joutuuko ne Googlaan sen perusteella mitä paketissa lukee ja mitä läpivalaisukäsiskanneri näyttää sisällöksi?
Ei ne niitä tietoja mistään netistä etsi. Paketin päälle merkitty arvo, paketin koko ja sisältö varmaan ne minkä perusteella niitä sivuun otetaan. Toki varmaan ihan satunnaisesti myös otetaan lähetyksiä sivuun.

Paketithan menee postitullin kautta missä on postin ja tullin työntekijöitä ja ainoastaan tulli saa avata niitä paketteja ja hoitaa myös läpivalaisun.
 
Ei ne niitä tietoja mistään netistä etsi. Paketin päälle merkitty arvo, paketin koko ja sisältö varmaan ne minkä perusteella niitä sivuun otetaan. Toki varmaan ihan satunnaisesti myös otetaan lähetyksiä sivuun.

Paketithan menee postitullin kautta missä on postin ja tullin työntekijöitä ja ainoastaan tulli saa avata niitä paketteja ja hoitaa myös läpivalaisun.
Jahas, hyvä tietää. Mulle ei ole vielä ikinä tullut yhtään pakettia kiinasta, missä olisi oikea hinta paketin päällä. Ne laittaa siihen aina jonku todella alhaisen. Kait ne siksi ei joudu maksamaan niistä lähetyskuluja, kun ovat lähes arvottomia tms.
TAI sitten ne laittaa siihen tuotteen todellisen arvon. hmmhh,
 
Jahas, hyvä tietää. Mulle ei ole vielä ikinä tullut yhtään pakettia kiinasta, missä olisi oikea hinta paketin päällä. Ne laittaa siihen aina jonku todella alhaisen. Kait ne siksi ei joudu maksamaan niistä lähetyskuluja, kun ovat lähes arvottomia tms.
Joo ei ne arvot pidä melkein koskaan paikkansa Kiinasta tullessa ja tulli kyllä tietää sen ja ottaa sivuun niitäkin missä arvo on mitätön ja sisällä kuitenkin jotain arvokasta tavaraa. Tuuripeliä se on, kun ei ne kykene kaikkia lähetyksiä käymään läpi.
 
Aliexpressin seuranta sanoo paketin saapuneen jo yli 2 viikkoa sitten Suomeen. Siellä olisi odotetut ja kaivatut kengät.
Se ei kuitenkaan ole rekisteröitynyt Postin järjestelmään ja kun asiaa Postilta kyselin, niin he levittelivät käsiään ja sanoivat, ettei heillä sitä vielä ole.

Täällä sama, tosin tullut 3 kertaa sama saapumisilmoitus ja viesti seurantaan..

2020-04-26 13:33 Reached the place of arrival
2020-04-23 13:51 Reached the place of arrival
2020-04-13 18:08 Reached the place of arrival
 
Täällä sama, tosin tullut 3 kertaa sama saapumisilmoitus ja viesti seurantaan..

2020-04-26 13:33 Reached the place of arrival
2020-04-23 13:51 Reached the place of arrival
2020-04-13 18:08 Reached the place of arrival
Mulle on tullut nuo ihan samat, eli kolme kertaa ja noi päivänmäärätkin ovat ihan samat.
Lisäksi, jos tuota ekaa saapumista katsoo Aliexpressin sivuilta, niin se ilmoittaa sen sisällöksi "Last Mile Carrier"
 

Statistiikka

Viestiketjuista
283 128
Viestejä
4 861 734
Jäsenet
78 608
Uusin jäsen
Herttua

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom