Postin kulkemisen vaikeus

Saatoinpa aika huonoon aikaan tilata hifiä Ranskasta. Paketti lähetetty viime kuun loppupuolella ja on tulossa Colissimona mantereen yli.

Viimeisin merkintä seurannassa:

Saturday, 28 MarchYour parcel is transiting through our network to be delivered to you as quickly as possible.

Ihan jännä nähdä tuleeko tuo koskaan perille näinä aikoina.

Et ole ainoa, jolla täysin sama tilanne. Itsellä vastaava tilaus Colissimo - kuljetuksen lähetys ollut "In transit" - tilassa 27. päivästä lähtien...
 
huoh, kerranki pitäis tullausta tehdä ja järjestelmät rullalla. Reilun tunnin sai useasti yrittää uudestaan.
 
Viimeksi muokattu:
Kauanko USPS yleensä kulkee Jenkeistä Suomeen? "First-Class Package International Service" näyttäisi olevan ja käsitelty Los Angelesissa 14.3, sen jälkeen status ollut in-transit eikä uusia merkintöjä.
 
Kauanko USPS yleensä kulkee Jenkeistä Suomeen? "First-Class Package International Service" näyttäisi olevan ja käsitelty Los Angelesissa 14.3, sen jälkeen status ollut in-transit eikä uusia merkintöjä.
Aika tarkkaan samaan aikaan oma tilaus lähtenyt samoilta suunnilta USPS:llä, luvattu toimitusaika n. 1 viikko, joka edellisillä tilauksilla pitänyt paikkansa. Nyt mennyt kuukausi eikä mitään näkynyt.
 
Onko porukalla miten tulleet Royal Mailin kautta paketit? Muutama paketti tilattu, kaikki ovat olleet tilassa "item leaving the UK" noin 10pv. Yleensä tossa menee se pari päivää, niin on rekisteröity Suomessa. Sen verran selvitin, että toi ei vielä kerro onko paketti lähtenyt koneeseen vai odottaako kentällä. Maaliskuussa tuli vielä normaalilla aikataululla perille.
 
Nopeasti tuntuu taas liikkuvan, kun mennyt reilu viikko lähetyksen rekisteröitymisestä Postin järjestelmiin.

posti.PNG
 
Onko porukalla miten tulleet Royal Mailin kautta paketit? Muutama paketti tilattu, kaikki ovat olleet tilassa "item leaving the UK" noin 10pv. Yleensä tossa menee se pari päivää, niin on rekisteröity Suomessa. Sen verran selvitin, että toi ei vielä kerro onko paketti lähtenyt koneeseen vai odottaako kentällä. Maaliskuussa tuli vielä normaalilla aikataululla perille.
Itsellä on 1.4 tilattu ja lähetetty paketti vielä matkalla. Veikkaisin, että ongelma on koneiden puute. Nyt kun matkustajalentoja ei pahemmin kulje, niin ei kulje posti / rahtikaan niin hyvin. Niitähän on kuskattu matkustajakoneissa. Vain näillä isoimmilla toimijoilla UPS, DHL, TNT jne on omia koneita.

Muualta euroopasta lähetykset tulee suht normaalisti, jos/kun tulevat rekkojen kyydissä. Lentokoneella kuskattavat on nykyään hiton hitaita ellei ole juurikin joku noista isoista toimijoista.
 
Nopeasti tuntuu taas liikkuvan, kun mennyt reilu viikko lähetyksen rekisteröitymisestä Postin järjestelmiin.

posti.PNG
Eikös tuo "sähköinen saapumisilmoitus" tarkoita (kuten alempana on sanottukin), että Posti on saanut siltä firmalta jolta olet tilannut, vasta ilmoituksen tulevasta paketista ja ei ole sitä vielä vastaanottanut. Eli tässä tapauksessa voipi joutua osoittamaan syyttävää sormea sinne firmaan josta tilattu...
 
Onkohan Postilla joku aktiivinen kiinapakettien hukkauskampanja meneillään? Pari eri lähetystä samalla lailla mystisesti hukkunut, seurannassa viimeinen merkintä että saapunut Helsinki-Vantaalle ja sen jälkeen ei mitään.. Nämä oli jo tammi-helmikuussa hukkuneet eli ei voi koronastakaan johtua.

Tein postille selvityspyynnön. Käsittely kesti yli kuukauden ja vastaus oli tämä:

Kiitos yhteydenotostasi koskien lähetystä SFC1WCFF010012355773.

Pahoittelen vastauksen viivästystä asiassa, valitettavasti asiakaspalvelussamme on tällä hetkellä ruuhkaa.

Mikäli et edelleenkään ole vastaanottanut kyseistä lähetystä, tai asia on vielä ajankohtainen, ystäällisesti pyydämme sinua olemaan suoraan yhteydessä lähettäjään tässä tapauksessa.

Suomessa lain tasoisena voimassa olevaan Maailman postiliiton sopimukseen (UPU) perustuen vain lähettäjä voi käynnistää virallisen tiedustelun lähtömaan postille. Lähtömaan posti vastaa katoamistapauksessa vahingosta lähettäjälle. Kansainvälisissä lähetyksissä korvausoikeus on aina lähettäjällä lähtömaassa ja käsittelemme mahdolliset kuljetuspalvelun virheet lähtömaan postihallinnon kanssa.

Asiaan ei vaikuta se, kenelle vahingosta on aiheutunut kuluja. Näin ollen teidän tulee hoitaa korvausasiaa lähettäjän kanssa. Lähettäjä puolestaan selvittää asiaa oman postilaitoksensa kanssa.

Miten se voi olla niin että Suomessa hukattu lähetys on vielä lähetyspään vastuulla? Reklamoin toki lähettäjällekin ja siinä tietenkin kävi kuten näissä aina käy, myyjä palautti rahat mitään kyselemättä. Mutta tavara siis edelleen puuttuu.

Eikö Postille ole edullisinta laittaa kaikki kiinalähetykset suoraan roskiin, jos siitä ei heille ole seuraamuksia?
 
Onkohan Postilla joku aktiivinen kiinapakettien hukkauskampanja meneillään? Pari eri lähetystä samalla lailla mystisesti hukkunut, seurannassa viimeinen merkintä että saapunut Helsinki-Vantaalle ja sen jälkeen ei mitään.. Nämä oli jo tammi-helmikuussa hukkuneet eli ei voi koronastakaan johtua.

Tein postille selvityspyynnön. Käsittely kesti yli kuukauden ja vastaus oli tämä:



Miten se voi olla niin että Suomessa hukattu lähetys on vielä lähetyspään vastuulla? Reklamoin toki lähettäjällekin ja siinä tietenkin kävi kuten näissä aina käy, myyjä palautti rahat mitään kyselemättä. Mutta tavara siis edelleen puuttuu.

Eikö Postille ole edullisinta laittaa kaikki kiinalähetykset suoraan roskiin, jos siitä ei heille ole seuraamuksia?
Ei tuon ilmoittamasi paketin seuranta ole luotettava, kun kyseessä ei ole oikea kirjattu lähetys tai vastaava. Ei posti noita merkitse seurantaansa.
 
Ei tuon ilmoittamasi paketin seuranta ole luotettava, kun kyseessä ei ole oikea kirjattu lähetys tai vastaava. Ei posti noita merkitse seurantaansa.

Eli vain kirjaamattomat lähetykset heittävät roskiin tai postinlajittelijan omaan taskuun?

SFC1WCFF010012355773

Kyllä tuolla ihan toimivan näköinen seuranta on "arrived at destination country airport" -riville asti..
 
Mullakin hävinny smsl su8 dacci. kuukauden ollu jossain. viiminen merkintä et lähteny määränpäätä kohti, mutta ei koskaa ilmestyny suomeen merkintää
 
Eli vain kirjaamattomat lähetykset heittävät roskiin tai postinlajittelijan omaan taskuun?

SFC1WCFF010012355773

Kyllä tuolla ihan toimivan näköinen seuranta on "arrived at destination country airport" -riville asti..
Jokatapauksessa posti ei niitä lue seurantaan ja posti nuo Suomessa käsittelee eteenpäin saapuessa. Kun se merkintä muka Suomeen saapuneeksi on tullut niin siitä on voinut vaikka kuukausia mennä ennen luukusta tuloa. Lisäksi monesti ne menee useamman maan kautta ja seuranta virheellisesti ilmoittaa saapuneen tänne vaikka todellisuudessa se on jossain ihan muualla.

Ainoastaan kirjattujen kirjeiden ja pikakirjeiden seuranta on luotettavaa. Muiden näyttää ihan mitä sattuu.
 
Onkohan Postilla joku aktiivinen kiinapakettien hukkauskampanja meneillään? Pari eri lähetystä samalla lailla mystisesti hukkunut, seurannassa viimeinen merkintä että saapunut Helsinki-Vantaalle ja sen jälkeen ei mitään.. Nämä oli jo tammi-helmikuussa hukkuneet eli ei voi koronastakaan johtua.

Tein postille selvityspyynnön. Käsittely kesti yli kuukauden ja vastaus oli tämä:



Miten se voi olla niin että Suomessa hukattu lähetys on vielä lähetyspään vastuulla? Reklamoin toki lähettäjällekin ja siinä tietenkin kävi kuten näissä aina käy, myyjä palautti rahat mitään kyselemättä. Mutta tavara siis edelleen puuttuu.

Eikö Postille ole edullisinta laittaa kaikki kiinalähetykset suoraan roskiin, jos siitä ei heille ole seuraamuksia?
Minullakin yksi kiinatilaus saapui Helsinki-Vantaalle jo 25.3 ja sen jälkeen ei ole kuulunut eikä näkynyt. Ei nyt ole vielä kaikkea toivoa heitettynä, mutta en nyt siltikään mitään pitkävetoa heittäisi tuon saapumisesta perille asti.
 
Näistä kansainvälisistä sopimuksista olisi kiva tietää lisää? Onko sinulla oikeaa tietoa tästä vai onko tämäkin pelkkää mutua?

edit: siis postikuluista ja niiden maksamisesta, ei ruotsalaisten pelleilystä. Ei olisi eka tai vika somevillitys, jossa eivät yhtään tajua, mitä ovat tekemässä.

Ei ole absoluuttista tietoa. Muistelin että ketjussa jossain vaiheessa ollut asiasta puhetta aikaisemmissa viesteissä. Tähän viitaten maalaisjärjellä kyseessähän lienee ihan kirjeisiin sovellettavaa return to senderiä ja tai vastaavaa.
 
Eli vain kirjaamattomat lähetykset heittävät roskiin tai postinlajittelijan omaan taskuun?

SFC1WCFF010012355773

Kyllä tuolla ihan toimivan näköinen seuranta on "arrived at destination country airport" -riville asti..

Tuo tosiaan tarkoittaa yleensä sitä, että on saapunut jonnekki Eurooppaan. Itsellä noita samanlaisia kymmeniä ja ne on oikeasti jossakin odottamassa, että lähtisivät eteenpäin Suomeen tai ovat jo lähteneet matkaan, seuranta ei yleensä enää tuon merkinnän jälkeen päivity.

Sitten jos siellä lukee helsinki-vantaa niin voi oikeasti olla Suomessa.
 
Eikö Postille ole edullisinta laittaa kaikki kiinalähetykset suoraan roskiin, jos siitä ei heille ole seuraamuksia?
Seuraamuksia/korvauksia voi hakea lähettäjämaan postilaitos Postilta, ei yleensä vastaanottaja (kun vastaanottaja ei ole Postilta palvelua ostanut).

Eli lähettäjä tekee reklamaation käyttämälleen kuljetusyritykselle, joka sitten voi tehdä reklamaation Postille.

En lähtenyt nyt kaivamaan UPUn dokumenteista mitä nämä seuraamukset sitten käytännössä olisivat - ne riippuvat kuitenkin myös käytetystä palvelusta ja mahdollisista kahdenvälisistä sopimuksista.

Ja tosiaan "destination country" näissä ulkomaan seurantasivuilla, erityisesti kaukoidästä tulevissa kirjelähetyksissä, ei usein tarkoita Suomea vaan jotain kauttakulkumaata. Pahimmillaan voi mennä kuukausia vielä toimitukseen tuosta (pari tuommoista tapausta oli itsellä vuodenvaihteessa).
 
Viimeksi muokattu:
Joo, tuo vaan kun yleisessä tiedossa on että kiinalaisilla verkkokauppiailla on tapana palauttaa rahat välittömästi kun tekee reklamaation. Posti voi huoletta laskea tuon varaan että niitä selvityspyyntöjä ei ikinä tule sieltä Kiinan suunnasta vaikka hukkaisi esim 10% paketeista luontaisetuna työntekijöille..
 
Nopeasti tuntuu taas liikkuvan, kun mennyt reilu viikko lähetyksen rekisteröitymisestä Postin järjestelmiin.

posti.PNG
Meinaatko että on klo 02:46 posti täti ottanu paketin vastaan?
Tuossa on maksettu postitus ja viety kuljetettavaksi vasta kun on jaksettu.
Tai tavallinen huijaus, ostetaan postitus mutta ei viedä postiin ja lähettäjä saa postimaksun 14 päivän päästä takaisin.
Onko tuo sinun lähettämä vai vastaanotatko sitä?

Seuraamuksia/korvauksia voi hakea lähettäjämaan postilaitos Postilta, ei yleensä vastaanottaja (kun vastaanottaja ei ole Postilta palvelua ostanut).

Eli lähettäjä tekee reklamaation käyttämälleen kuljetusyritykselle, joka sitten voi tehdä reklamaation Postille.

En lähtenyt nyt kaivamaan UPUn dokumenteista mitä nämä seuraamukset sitten käytännössä olisivat - ne riippuvat kuitenkin myös käytetystä palvelusta ja mahdollisista kahdenvälisistä sopimuksista.

Ja tosiaan "destination country" näissä ulkomaan seurantasivuilla, erityisesti kaukoidästä tulevissa kirjelähetyksissä, ei usein tarkoita Suomea vaan jotain kauttakulkumaata. Pahimmillaan voi mennä kuukausia vielä toimitukseen tuosta (pari tuommoista tapausta oli itsellä vuodenvaihteessa).

Kyllä sieltä tuleekin ja katoaa suomessa, toki voi olla vain tyhjä kuori väärällä osoitteella huijaus.
1587053539560.png
 
Viimeksi muokattu:
Nyt tuli ekaa kertaa täystuho pakettien kohdalla vastaan. Näyttö siis lähetetty kaupan seurauksena alkuperäisessä paketissa alkuperäisen styroksisuojan päällä, mutta posti telonut paketin kulmasta ryttyyn ja näyttö puoliksi pimeänä. Postin aspasta ei osattu sanoa juuta eikä jaata, koska vahingonkorvausilmoituksen käsitellään vain sähköpostitse. Ymmärsinkö kuitenkin oikein, että posti korvaa maksimissaan 120€ 6kg:n paketista, oli sisällön arvo mitä tahansa?

Ei nyt ihan itselläni toimi tämä ajatus, eihän kuljetusyhtiö voi pestä käsiään lähetysten vaurioissa?
 

Liitteet

  • IMG_20200417_151128.jpg
    IMG_20200417_151128.jpg
    1,5 MB · Luettu: 122
Nyt tuli ekaa kertaa täystuho pakettien kohdalla vastaan. Näyttö siis lähetetty kaupan seurauksena alkuperäisessä paketissa alkuperäisen styroksisuojan päällä, mutta posti telonut paketin kulmasta ryttyyn ja näyttö puoliksi pimeänä. Postin aspasta ei osattu sanoa juuta eikä jaata, koska vahingonkorvausilmoituksen käsitellään vain sähköpostitse. Ymmärsinkö kuitenkin oikein, että posti korvaa maksimissaan 120€ 6kg:n paketista, oli sisällön arvo mitä tahansa?

Ei nyt ihan itselläni toimi tämä ajatus, eihän kuljetusyhtiö voi pestä käsiään lähetysten vaurioissa?

pitäisi kai olla ostettuna särkyvä lisäpalvelu jos meinaa saada tuotteen arvon takaisin? vai kattaako sillonkaan kokonaan, koitin etsiä tuosta särkyvä lisäpalvelusta tuotekuvausta mutta ei kyllä ainakaan löytynyt nopsaan mitään ehtoja.

"
Sähkölaitteet ja elektroniikka

Käytä aina tuotteen koon, painon ja kestävyyden mukaista pakkausta. Valmistajan pakkaus ei yleensä sovellu kuljetukseen. Antistaattisilla materiaaleilla ehkäiset elektronisten osien vioittumista. Suosittelemme Särkyvä-lisäpalvelua sähkölaitteiden ja elektroniikan lähettämiseen."

tälläinen lainaus vielä löytyi postin sivulta.
 
Nyt tuli ekaa kertaa täystuho pakettien kohdalla vastaan. Näyttö siis lähetetty kaupan seurauksena alkuperäisessä paketissa alkuperäisen styroksisuojan päällä, mutta posti telonut paketin kulmasta ryttyyn ja näyttö puoliksi pimeänä. Postin aspasta ei osattu sanoa juuta eikä jaata, koska vahingonkorvausilmoituksen käsitellään vain sähköpostitse. Ymmärsinkö kuitenkin oikein, että posti korvaa maksimissaan 120€ 6kg:n paketista, oli sisällön arvo mitä tahansa?

Ei nyt ihan itselläni toimi tämä ajatus, eihän kuljetusyhtiö voi pestä käsiään lähetysten vaurioissa?

Jos säästänyt eikä ei ole ottanut vakuutusta, niin korvataan kilomäärän mukaan.
 
Periaatteessa tuo on lähettäjän vastuulla kun ei ole tarpeeksi pakannut ja leimoja maksanut. Jos kaupasta tilasit niin sitten tietty valitus sinne, mutta jos kyse yksityisten välisestä kaupasta niin riippuu henkilöstä miten suhtautuu asiaan.

Usein näytöt ja telkkarit tulee ihan valmistajan paketissa kaupastakin, mutta en ole kiinnittänyt huomiota mitä leimoja niissä on.
 
Itse just tilailin 32" 4K-näytön ja se tuli valmistajan paketissa mutta kylkiin oli teippailtu reippaasti "Särkyvää" -teippiä.
 
Nyt tuli ekaa kertaa täystuho pakettien kohdalla vastaan. Näyttö siis lähetetty kaupan seurauksena alkuperäisessä paketissa alkuperäisen styroksisuojan päällä, mutta posti telonut paketin kulmasta ryttyyn ja näyttö puoliksi pimeänä. Postin aspasta ei osattu sanoa juuta eikä jaata, koska vahingonkorvausilmoituksen käsitellään vain sähköpostitse. Ymmärsinkö kuitenkin oikein, että posti korvaa maksimissaan 120€ 6kg:n paketista, oli sisällön arvo mitä tahansa?

Ei nyt ihan itselläni toimi tämä ajatus, eihän kuljetusyhtiö voi pestä käsiään lähetysten vaurioissa?

Oma asus tuli muistaakseni reilut 30cm paksussa järeässä pahvilaatikossa, ei tuollainen varastointiin tarkoitettu pahvipakkaus ole riittävä suoja kuljetusta varten.
Lähettäjän vastuulla tuo näytön vaurio, ei muuta kuin rahat takaisin.
 
pitäisi kai olla ostettuna särkyvä lisäpalvelu jos meinaa saada tuotteen arvon takaisin? vai kattaako sillonkaan kokonaan, koitin etsiä tuosta särkyvä lisäpalvelusta tuotekuvausta mutta ei kyllä ainakaan löytynyt nopsaan mitään ehtoja.

"
Sähkölaitteet ja elektroniikka

Käytä aina tuotteen koon, painon ja kestävyyden mukaista pakkausta. Valmistajan pakkaus ei yleensä sovellu kuljetukseen. Antistaattisilla materiaaleilla ehkäiset elektronisten osien vioittumista. Suosittelemme Särkyvä-lisäpalvelua sähkölaitteiden ja elektroniikan lähettämiseen."

tälläinen lainaus vielä löytyi postin sivulta.
Särkyvä-palvelu ei vaikuta korvaukseen. Lähetykselle tulee hankkia kuljetusvakuutus jos haluaa täyden korvauksen. Postin kautta ei muistaakseni saa vakuutusta television/näytön kokoisille paketeille, joten vakuutus pitää hankkia erilliseltä vakuutusyhtiöltä (tavarankuljetusvakuutus).

Vastaanottaja ei kuitenkaan ole vastuussa vahingoista kuljetuksen aikana paitsi tietyissä erityistapauksissa *). Eli lähettäjä korvaa / korjaa / lähettää uuden.


*) Jos myyjä on yksityishenkilö tai ostaja yritys, ja on nimenomaisesti sovittu vastaanottajan olevan vastuussa tai vastaanottaja itse hoitaa kuljetuksen (kauppalaki 2 ja 3 luku). B2C-kuluttajakauppaa taas säätelee kuluttajansuojalaki, joka asettaa vastuun myyjälle.
 
Oma asus tuli muistaakseni reilut 30cm paksussa järeässä pahvilaatikossa, ei tuollainen varastointiin tarkoitettu pahvipakkaus ole riittävä suoja kuljetusta varten.
Lähettäjän vastuulla tuo näytön vaurio, ei muuta kuin rahat takaisin.

Ihan samassa pakkauksessa se minullekin tuli alun alkaen. Noh, kokemusta viisaampana.
 
Kuinka yleistä on, että seurannassa koko ja paino on päin mäntyä? Paketti tulossa ja seuranta ilmoittaa ihan eri mitä tulisi olla
 
Varsinkin paino tuntuu olevan ihan mitä sattuu. Just pari viikkoa sitten kävin emännän tilaaman paketin hakemassa postista ja lähtiessä ihmettelin että onko hän mennyt koko firman ostamaan kun paketin painoksi oli merkattu liki 40kg. Todellisuudessa paketti oli noin maitotölkin kokoinen ja painoi alle puoli kiloa.

Joissakin lähetyksissä on tuntunut olevan kokona suurin tiettyyn pakettiautomaatin lokeroon mahtuvan paketin koko vaikka paketti itsessään on ollut pienempi.
 
Hmm mikäs tämä homma on kun postin sovelluksessa lukee että "lähetys on luovutettu vastaanottajalle" mutta ei mulle mitää pakettia ole tuotu eikä ole postilaatikossakaan? Mihinkä se on viety o_O
 
Jaa en tiedä mistä tulee mutta amazon.de tilasin näyttikseen uudet tuulettimet. Liekö saksasta sitten? Edittiä vielä että kiinalainen paja näytti olevan
 
Viimeksi muokattu:
Onko kiinarojullekin joku karanteeni? Paketti tuli parissa päivässä Suomeen ja nyt se on lojunut pari viikkoa Helsinki-Vantaalla. Ihan postin seurannassa on ollut alusta asti.

Edit: ihan parin euron tavarat, eli ei pitäisi tulliakaan kiinnostaa
 
Viimeksi muokattu:
Onko kiinarojullekin joku karanteeni? Paketti tuli parissa päivässä Suomeen ja nyt se on lojunut pari viikkoa Helsinki-Vantaalla. Ihan postin seurannassa on ollut alusta asti.

Edit: ihan parin euron tavarat, eli ei pitäisi tulliakaan kiinnostaa
Sama emännän jenkeistä tilatuille meikeille. Maannu tullissa pari viikkoa vaikka tullit on maksettu jne..
 
Tuntuu olevan postin toiminta olevan aika jumissa. Sen nyt vielä ymmärtää että kansainväliset paketit kestää, mutta itsellä ainakin on useita ihan suomen sisäisiä paketteja jotka lojuvat päivätolkulla "Lähetys ei ole vielä saapunut Postille, odotathan" tilassa. Vaikea uskoa että kaikissa on kyse lähettäjän vitkuttelusta kun ovat monista eri liikkeistä.
 
Mulla taas on paketit ihme kyllä kulkeneet muuten kivasti mutta sitten paketteja koitetaan arpoa edes johonkin noutopisteeseen kun kaikki tuntuvat olevan täynnä ja tuosta tulee aina vähintään päivän viive. Tosi kiva lähteä hakemaan paketteja kun ne on hajasijoiteltu ympäri kyliä eri pisteisiin.
 
Joo ainakin verkkokauppa.com:sta tilatut paketit kotiinkuljetuksella ovat tulleet perille suht vikkelästi. Ja tais olla eka kerta kun pitkään aikaan olen tilannut mitään Postin kotiinkuljetuksella ja pitää nostaa hattua että tuo OmaPostin pakettihanskaus toimii aika hyvin. Toimitusajan voi valita erittäin kätevästi.
 
Tuntuu olevan postin toiminta olevan aika jumissa. Sen nyt vielä ymmärtää että kansainväliset paketit kestää, mutta itsellä ainakin on useita ihan suomen sisäisiä paketteja jotka lojuvat päivätolkulla "Lähetys ei ole vielä saapunut Postille, odotathan" tilassa. Vaikea uskoa että kaikissa on kyse lähettäjän vitkuttelusta kun ovat monista eri liikkeistä.
Epäilen kyllä että lähettäjässä se ongelma näissä tapauksissa on, koska tuo on automatisoitu palvelu, kun firma tekee sähköisesti etänä ensin "lähetteen" (sekä toimittaa asiakkaalle surantakoodin heti) ja toimittaa sitten paketin myöhemmin. Uskon että monikin firma panttaa nyt paketteja, kunnes isompi läjä viedä, ettei turhaan tarvii käydä.
 
Mikäs logiikka kuljetusfirmoilla on sellaisessa kun seurantasivujen mukaan olisivat eilen klo 10.41 yrittäneet toimittaa pakettia mutta tiedän satavarmasti ettei ole sitä yritetty? Miksi väittää että on yritetty toimittaa kun ei ovikelloa ole kukaan soittanut? Kotona ollut minun lisäksi yksi henkilö koko päivän joten "huomaamatta" ei ovikelloa ole soitettu.

Rivarissa asun ja ulko-ovelle vapaa pääsy. Paketti ollut tuloillaan jo yli 3viikkoa, kaikki tällainen ylimääräinen säätö voisi kyllä jäädä pois.
 
Epäilen kyllä että lähettäjässä se ongelma näissä tapauksissa on, koska tuo on automatisoitu palvelu, kun firma tekee sähköisesti etänä ensin "lähetteen" (sekä toimittaa asiakkaalle surantakoodin heti) ja toimittaa sitten paketin myöhemmin. Uskon että monikin firma panttaa nyt paketteja, kunnes isompi läjä viedä, ettei turhaan tarvii käydä.
Voi toki olla, mutta nyt puhutaan kuitenkin verkkokaupasta ja muista isoista puljuista joilla kyllä luulisi tulevan päivässä ihan tarpeeksi tilauksia että ne voisi postiin kuskata, eikä odottaa päiväkausia.
 
Mikäs logiikka kuljetusfirmoilla on sellaisessa kun seurantasivujen mukaan olisivat eilen klo 10.41 yrittäneet toimittaa pakettia mutta tiedän satavarmasti ettei ole sitä yritetty? Miksi väittää että on yritetty toimittaa kun ei ovikelloa ole kukaan soittanut? Kotona ollut minun lisäksi yksi henkilö koko päivän joten "huomaamatta" ei ovikelloa ole soitettu.

Rivarissa asun ja ulko-ovelle vapaa pääsy. Paketti ollut tuloillaan jo yli 3viikkoa, kaikki tällainen ylimääräinen säätö voisi kyllä jäädä pois.
Kuski ei ole jaksanut/kerennyt/viitsinyt yrittämää jakoa ja monesti firmojen paketit priorisoidaan yksityishenkilöiden edelle, koska firmoilta tulee enempi sapiskaa, jos toimitukset tokkii esim. jonkun kriittisen osan kanssa ja jotkut laskee sen varaan, että eihän kukaan kotona päiväsaikaan ole, eli voi kuitata "yritetty toimittaa", vaikka todellisuudessa ei olla käyty siellä päinkään..
Ei muuta kun reklamaatiota kuljetusfirman suuntaan ja vaadit paketin tuotavaksi ns. heti.
 
Viimeksi muokattu:
Onko kiinarojullekin joku karanteeni? Paketti tuli parissa päivässä Suomeen ja nyt se on lojunut pari viikkoa Helsinki-Vantaalla. Ihan postin seurannassa on ollut alusta asti.

Edit: ihan parin euron tavarat, eli ei pitäisi tulliakaan kiinnostaa
Millä toimitus tavalla sä oot saanu Kiinasta paketin Suomeen parissa päivässä näin korona aikana?
Mulla seisoo Pekingistä 24.3 lähetetty paketti Kiinan ja Mongolian rajalla tällä hetkellä ja soisonu jo viikon siellä.
 
Kauanko USPS yleensä kulkee Jenkeistä Suomeen? "First-Class Package International Service" näyttäisi olevan ja käsitelty Los Angelesissa 14.3, sen jälkeen status ollut in-transit eikä uusia merkintöjä.

Aika tarkkaan samaan aikaan oma tilaus lähtenyt samoilta suunnilta USPS:llä, luvattu toimitusaika n. 1 viikko, joka edellisillä tilauksilla pitänyt paikkansa. Nyt mennyt kuukausi eikä mitään näkynyt.

Täällä odotellaan myös USA:sta 30.3. USPS:lla lähtenyttä pakettia, viimeinen päivitys tällä hetkellä 2.4. CHICAGO IL INTERNATIONAL DISTRIBUTION CENTER.
 
Mikäs logiikka kuljetusfirmoilla on sellaisessa kun seurantasivujen mukaan olisivat eilen klo 10.41 yrittäneet toimittaa pakettia mutta tiedän satavarmasti ettei ole sitä yritetty? Miksi väittää että on yritetty toimittaa kun ei ovikelloa ole kukaan soittanut? Kotona ollut minun lisäksi yksi henkilö koko päivän joten "huomaamatta" ei ovikelloa ole soitettu.

Rivarissa asun ja ulko-ovelle vapaa pääsy. Paketti ollut tuloillaan jo yli 3viikkoa, kaikki tällainen ylimääräinen säätö voisi kyllä jäädä pois.
Sattunu kuski jolta puuttuu ovikellon soitto taito!?
Sitten on myös näitä joilta puuttuu puhelimella soitto taito. :smoke:
 
Mikäs logiikka kuljetusfirmoilla on sellaisessa kun seurantasivujen mukaan olisivat eilen klo 10.41 yrittäneet toimittaa pakettia mutta tiedän satavarmasti ettei ole sitä yritetty? Miksi väittää että on yritetty toimittaa kun ei ovikelloa ole kukaan soittanut? Kotona ollut minun lisäksi yksi henkilö koko päivän joten "huomaamatta" ei ovikelloa ole soitettu.

Rivarissa asun ja ulko-ovelle vapaa pääsy. Paketti ollut tuloillaan jo yli 3viikkoa, kaikki tällainen ylimääräinen säätö voisi kyllä jäädä pois.

Sattunu kuski jolta puuttuu ovikellon soitto taito!?
Sitten on myös näitä joilta puuttuu puhelimella soitto taito. :smoke:

Ihan normaalia arkipäivää tämä , UPS kuriirilla jos epäonneksi tulee joku paketti, niin se menee ihan suoraan kaupungin toiselle laidalle noutopisteeseen , mikään reklamointi ei auta. DHL sama asia.

Ihme kyllä Posti ja Matkahuolto suoriutuu näistä kotiin toimituksista yllättävän hyvin, Matkahuolto ehkä parhaiten.
 
Mikäs logiikka kuljetusfirmoilla on sellaisessa kun seurantasivujen mukaan olisivat eilen klo 10.41 yrittäneet toimittaa pakettia mutta tiedän satavarmasti ettei ole sitä yritetty? Miksi väittää että on yritetty toimittaa kun ei ovikelloa ole kukaan soittanut? Kotona ollut minun lisäksi yksi henkilö koko päivän joten "huomaamatta" ei ovikelloa ole soitettu.

Rivarissa asun ja ulko-ovelle vapaa pääsy. Paketti ollut tuloillaan jo yli 3viikkoa, kaikki tällainen ylimääräinen säätö voisi kyllä jäädä pois.

Tämä oli sitten vissiin viety suoraan Postiin kulkematta lähtöruudun kautta. Postin saapumisilmoitus tullut tänään ja sieltähän ne löytyi. Kuljetusfirmana muuten joku SkyNet, tästä ei aikaisempia kokemuksia vaikka satoja paketteja tullut tilattua. JD Sportsista tilasin lenkkarit, Englannista lähettivät. Tilaus tehty 30.3, tänään lenkkarit hallussa. Pari kipakkaa viestiä tuli aspaan lähetettyä. Suosin jatkossa muita firmoja...
 

Statistiikka

Viestiketjuista
283 504
Viestejä
4 862 886
Jäsenet
78 608
Uusin jäsen
Sisunissila

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom