Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei se teippi auta mitään jos ei erikseen kyseisestä palvelusta ole maksettu.Itse just tilailin 32" 4K-näytön ja se tuli valmistajan paketissa mutta kylkiin oli teippailtu reippaasti "Särkyvää" -teippiä.
Nyt tuli ekaa kertaa täystuho pakettien kohdalla vastaan. Näyttö siis lähetetty kaupan seurauksena alkuperäisessä paketissa alkuperäisen styroksisuojan päällä, mutta posti telonut paketin kulmasta ryttyyn ja näyttö puoliksi pimeänä. Postin aspasta ei osattu sanoa juuta eikä jaata, koska vahingonkorvausilmoituksen käsitellään vain sähköpostitse. Ymmärsinkö kuitenkin oikein, että posti korvaa maksimissaan 120€ 6kg:n paketista, oli sisällön arvo mitä tahansa?
Ei nyt ihan itselläni toimi tämä ajatus, eihän kuljetusyhtiö voi pestä käsiään lähetysten vaurioissa?
Särkyvä-palvelu ei vaikuta korvaukseen. Lähetykselle tulee hankkia kuljetusvakuutus jos haluaa täyden korvauksen. Postin kautta ei muistaakseni saa vakuutusta television/näytön kokoisille paketeille, joten vakuutus pitää hankkia erilliseltä vakuutusyhtiöltä (tavarankuljetusvakuutus).pitäisi kai olla ostettuna särkyvä lisäpalvelu jos meinaa saada tuotteen arvon takaisin? vai kattaako sillonkaan kokonaan, koitin etsiä tuosta särkyvä lisäpalvelusta tuotekuvausta mutta ei kyllä ainakaan löytynyt nopsaan mitään ehtoja.
"
Sähkölaitteet ja elektroniikka
Käytä aina tuotteen koon, painon ja kestävyyden mukaista pakkausta. Valmistajan pakkaus ei yleensä sovellu kuljetukseen. Antistaattisilla materiaaleilla ehkäiset elektronisten osien vioittumista. Suosittelemme Särkyvä-lisäpalvelua sähkölaitteiden ja elektroniikan lähettämiseen."
tälläinen lainaus vielä löytyi postin sivulta.
Oma asus tuli muistaakseni reilut 30cm paksussa järeässä pahvilaatikossa, ei tuollainen varastointiin tarkoitettu pahvipakkaus ole riittävä suoja kuljetusta varten.
Lähettäjän vastuulla tuo näytön vaurio, ei muuta kuin rahat takaisin.
Onko se kiinapaketti vai suomen paketti?Hmm mikäs tämä homma on kun postin sovelluksessa lukee että "lähetys on luovutettu vastaanottajalle" mutta ei mulle mitää pakettia ole tuotu eikä ole postilaatikossakaan? Mihinkä se on viety
Sama emännän jenkeistä tilatuille meikeille. Maannu tullissa pari viikkoa vaikka tullit on maksettu jne..Onko kiinarojullekin joku karanteeni? Paketti tuli parissa päivässä Suomeen ja nyt se on lojunut pari viikkoa Helsinki-Vantaalla. Ihan postin seurannassa on ollut alusta asti.
Edit: ihan parin euron tavarat, eli ei pitäisi tulliakaan kiinnostaa
Epäilen kyllä että lähettäjässä se ongelma näissä tapauksissa on, koska tuo on automatisoitu palvelu, kun firma tekee sähköisesti etänä ensin "lähetteen" (sekä toimittaa asiakkaalle surantakoodin heti) ja toimittaa sitten paketin myöhemmin. Uskon että monikin firma panttaa nyt paketteja, kunnes isompi läjä viedä, ettei turhaan tarvii käydä.Tuntuu olevan postin toiminta olevan aika jumissa. Sen nyt vielä ymmärtää että kansainväliset paketit kestää, mutta itsellä ainakin on useita ihan suomen sisäisiä paketteja jotka lojuvat päivätolkulla "Lähetys ei ole vielä saapunut Postille, odotathan" tilassa. Vaikea uskoa että kaikissa on kyse lähettäjän vitkuttelusta kun ovat monista eri liikkeistä.
Voi toki olla, mutta nyt puhutaan kuitenkin verkkokaupasta ja muista isoista puljuista joilla kyllä luulisi tulevan päivässä ihan tarpeeksi tilauksia että ne voisi postiin kuskata, eikä odottaa päiväkausia.Epäilen kyllä että lähettäjässä se ongelma näissä tapauksissa on, koska tuo on automatisoitu palvelu, kun firma tekee sähköisesti etänä ensin "lähetteen" (sekä toimittaa asiakkaalle surantakoodin heti) ja toimittaa sitten paketin myöhemmin. Uskon että monikin firma panttaa nyt paketteja, kunnes isompi läjä viedä, ettei turhaan tarvii käydä.
Kuski ei ole jaksanut/kerennyt/viitsinyt yrittämää jakoa ja monesti firmojen paketit priorisoidaan yksityishenkilöiden edelle, koska firmoilta tulee enempi sapiskaa, jos toimitukset tokkii esim. jonkun kriittisen osan kanssa ja jotkut laskee sen varaan, että eihän kukaan kotona päiväsaikaan ole, eli voi kuitata "yritetty toimittaa", vaikka todellisuudessa ei olla käyty siellä päinkään..Mikäs logiikka kuljetusfirmoilla on sellaisessa kun seurantasivujen mukaan olisivat eilen klo 10.41 yrittäneet toimittaa pakettia mutta tiedän satavarmasti ettei ole sitä yritetty? Miksi väittää että on yritetty toimittaa kun ei ovikelloa ole kukaan soittanut? Kotona ollut minun lisäksi yksi henkilö koko päivän joten "huomaamatta" ei ovikelloa ole soitettu.
Rivarissa asun ja ulko-ovelle vapaa pääsy. Paketti ollut tuloillaan jo yli 3viikkoa, kaikki tällainen ylimääräinen säätö voisi kyllä jäädä pois.
Millä toimitus tavalla sä oot saanu Kiinasta paketin Suomeen parissa päivässä näin korona aikana?Onko kiinarojullekin joku karanteeni? Paketti tuli parissa päivässä Suomeen ja nyt se on lojunut pari viikkoa Helsinki-Vantaalla. Ihan postin seurannassa on ollut alusta asti.
Edit: ihan parin euron tavarat, eli ei pitäisi tulliakaan kiinnostaa
Kauanko USPS yleensä kulkee Jenkeistä Suomeen? "First-Class Package International Service" näyttäisi olevan ja käsitelty Los Angelesissa 14.3, sen jälkeen status ollut in-transit eikä uusia merkintöjä.
Aika tarkkaan samaan aikaan oma tilaus lähtenyt samoilta suunnilta USPS:llä, luvattu toimitusaika n. 1 viikko, joka edellisillä tilauksilla pitänyt paikkansa. Nyt mennyt kuukausi eikä mitään näkynyt.
Sattunu kuski jolta puuttuu ovikellon soitto taito!?Mikäs logiikka kuljetusfirmoilla on sellaisessa kun seurantasivujen mukaan olisivat eilen klo 10.41 yrittäneet toimittaa pakettia mutta tiedän satavarmasti ettei ole sitä yritetty? Miksi väittää että on yritetty toimittaa kun ei ovikelloa ole kukaan soittanut? Kotona ollut minun lisäksi yksi henkilö koko päivän joten "huomaamatta" ei ovikelloa ole soitettu.
Rivarissa asun ja ulko-ovelle vapaa pääsy. Paketti ollut tuloillaan jo yli 3viikkoa, kaikki tällainen ylimääräinen säätö voisi kyllä jäädä pois.
Mikäs logiikka kuljetusfirmoilla on sellaisessa kun seurantasivujen mukaan olisivat eilen klo 10.41 yrittäneet toimittaa pakettia mutta tiedän satavarmasti ettei ole sitä yritetty? Miksi väittää että on yritetty toimittaa kun ei ovikelloa ole kukaan soittanut? Kotona ollut minun lisäksi yksi henkilö koko päivän joten "huomaamatta" ei ovikelloa ole soitettu.
Rivarissa asun ja ulko-ovelle vapaa pääsy. Paketti ollut tuloillaan jo yli 3viikkoa, kaikki tällainen ylimääräinen säätö voisi kyllä jäädä pois.
Sattunu kuski jolta puuttuu ovikellon soitto taito!?
Sitten on myös näitä joilta puuttuu puhelimella soitto taito.
Mikäs logiikka kuljetusfirmoilla on sellaisessa kun seurantasivujen mukaan olisivat eilen klo 10.41 yrittäneet toimittaa pakettia mutta tiedän satavarmasti ettei ole sitä yritetty? Miksi väittää että on yritetty toimittaa kun ei ovikelloa ole kukaan soittanut? Kotona ollut minun lisäksi yksi henkilö koko päivän joten "huomaamatta" ei ovikelloa ole soitettu.
Rivarissa asun ja ulko-ovelle vapaa pääsy. Paketti ollut tuloillaan jo yli 3viikkoa, kaikki tällainen ylimääräinen säätö voisi kyllä jäädä pois.
China post registered air mail.Millä toimitus tavalla sä oot saanu Kiinasta paketin Suomeen parissa päivässä näin korona aikana?
Mulla seisoo Pekingistä 24.3 lähetetty paketti Kiinan ja Mongolian rajalla tällä hetkellä ja soisonu jo viikon siellä.
Kuten ensimmäisessä viestissä mainitsin, niin on ollut postin seurannassa alusta asti ja sitä sitten käytin.Tässä kohtaa pitänee kysyä, että mitähän seurantaa olet mahtanut käyttää?
Kuvakaappaus (lähetyksen tiedot voi mustata) voisi myös auttaa.
Lähetyksen vaiheet
- 4.4.202020:00
Lähetys on kohdemaan tullin käsittelyssä
Skannaus ulkomailla IPS
The item can be registered several times during delivery. Registrations do not affect the item’s delivery speed but simply show the progress of the delivery
Osaako joku sanoa onko "normaalia" ja kauankohan tässä vielä voisi kestää.
Eli olen lähettänyt Yhdysvaltoihin postipaketin.
Normaaliahan tuo. Jenkeissä on aika pitkät maantieteelliset etäisyydet esim. rannikolta sisämaahan.
Täällä odotellaan myös USA:sta 30.3. USPS:lla lähtenyttä pakettia, viimeinen päivitys tällä hetkellä 2.4. CHICAGO IL INTERNATIONAL DISTRIBUTION CENTER.
Et oo Bringiä koittanu?Ei varsinaisesti liity postiin mutta tilasin kuoret puhelimeen proshopista. Tuli track & trace seurantakoodi mutta mistä sivulta tuon seurannan löytää kun sain pelkän koodin?
Olisi seuraava tilanne: Monipakettilähetys, jonka ensimmäinen osa tuli ihan nätisti perille.
Toista puolikasta sen sijaan ei ole vielä näkynyt. Valitsin Oma Postissa toimitusajan ja siellä on nyt tilana: The item is waiting for the suitable delivery time.
Kun käy pistämässä seurantakoodin postin verkkosivuille siellä on: Lähetys odottaa jakeluajankohdan sopimista.
Onkohan siellä vaan ruuhkaa? Postista tai verkkokaupasta, josta tuotteet on tilattu ei ole kuulunut mitään.
Tuli postilta sähköpostia että paketti tulossa, ja haluanko noutaa sen postista vai voiko ne jättää oven taakse.
Kai ne nyt ensin soittaa ovikelloa? Ja jos ei pääse rapun ovesta sisään, niin jättääkö ne sen siihen rapun ovelle?
Pitäisi soittaa, tuolla tarkoitetaan sitä että paketti voidaan jättää turvallisesti asiakkaan ovelle mikäli asiakas ei ole paikan päällä. Eräänlainen kertakäyttöinen valtakirja. Itse en kerrostaloissa jätä rappukäytävään ellen saa puhelimella vahvistusta asiaan.
Tuon em. paketin kohdalla ne soittivat, että oon viiden minuutin päästä siinä, tuutko alaovelle.Pitäisi soittaa, tuolla tarkoitetaan sitä että paketti voidaan jättää turvallisesti asiakkaan ovelle mikäli asiakas ei ole paikan päällä. Eräänlainen kertakäyttöinen valtakirja. Itse en kerrostaloissa jätä rappukäytävään ellen saa puhelimella vahvistusta asiaan.
Huh, mulla lähetys ihan samassa tilanteessa, mutta pvm oli 15.4. Vielä lähetys jonka olis tarvinnut mielellään aika pikaiseen. Päivitätkö jos homma etenee.28.3 tilattu tavaraa saksasta ja Deutsche Postin seuranta kertoo seuraavaa: "The item was handed over to the International Logistics Center on 30.03.2020 to be forwarded to Finland (including the Åland Islands). Further information is also provided by the website of the country of destination. " .
Vieläkään ei postin sivu löydä seurantanumerolla mitään, eli lieneekö paketti jossain karanteenissa. Pitkälle kyllä tuntuu toimitusaika, kun normaalisti saksasta paketti saapunut reilussa viikossa lähimpään noutopisteeseen/kotiovelle.
Veikkaan että tuo ehdottamasi parannus ei ole mikään simppeli SMS-kyselyn koodimuutos vaan isompi prosessimuutos, kun tuollaista "valitse fallback -noutopiste" -palvelua ei ole missään Postin tuotteessa.Sen verran palautetta jos joku Postilainen IT-kehittäjä tätä sattuu lukemaan.
Nyt esim. Amazonin paketin kohdalla hienosti kysytään lähetyksen jälkeen OmaPostin kautta automaattisesti haluaako paketin toimitettavan kotiin klo 8-16 välillä random päivänä vaiko noudon valitsemastansa postista/automaatista. Hieno homma, MUTTA jos valitsee kotitoimituksen ohjelma kysyy sen jälkeen mitä tehdään jos en ole kuitenkaan kotona: a) saako paketin jättää oven taakse (täytyy testata jättävätkö oikeasti kerrostalon rappukäytävään paketin D) b) toimitetaan postitoimipaikkaan. Jos vaihtoehto b) saisi myös tuon saman automaattilistauksen kuin aloitusvalikossa olisi jees.
Muuten homma toiminut hienosti, ehkä noita aikaikkunoita / toimituspäivävalintoja saisi olla enemmän mutta näin etätyöläisenä tuokin menee (ja kai tuo on kiinni palvelusta, jonka Amazon Postilta ostaa).
Veikkaan että tuo ehdottamasi parannus ei ole mikään simppeli SMS-kyselyn koodimuutos vaan isompi prosessimuutos, kun tuollaista "valitse fallback -noutopiste" -palvelua ei ole missään Postin tuotteessa.
Normaalistihan Express-pakettia yritetään ovelle, ja jos ei onnistu niin menee noudettavaksi.
Tuo noutopisteen valinta tuolla SMS:llä taas aiheuttaa osoitemuutoksen paketille ja siihen laitetaan yleensä (aina?) myös uusi osoitekortti jossa onkin noutopisteen osoite. Eli sama toiminta kuin postipakettien oma noutopiste -palvelussa.
Paketilla ei todennäköisesti (tällä hetkellä) voi olla Postin systeemissä kahta eri toimitusosoitetta, joten ei voida yhtaikaa yrittää kotitoimitusta ja viedä kustomoituun noutopisteeseen.
Luulen että siinä on silti ihan sama ongelma, eli tarvitaan kaksi toimitusosoitetta samalle paketille ja systeemi ei siihen taivu ilman isompia muutoksia.Nykyään eivät liimailee enää mitään ylimääräisiä tarroja, eli menee alkuperäisellä perille mihin tahansa. Mutta tarkoitin siis tuossa OmaPosti-apissa tehtävää valintaa, SMS-miehille voi olla karsitumpi vaihtoehto. Tuon ehdottamani ei luulisi olevan vaikea toteuttaa enää tuohon 2. steppiin kun sitä kerran tarjotaan jo alkuperäisessä vaihtoehdossakin. Mutta ehkä tosiaan vaatii liikaa kehitystä vs. hyöty.
Voi toki olla, mutta nyt puhutaan kuitenkin verkkokaupasta ja muista isoista puljuista joilla kyllä luulisi tulevan päivässä ihan tarpeeksi tilauksia että ne voisi postiin kuskata, eikä odottaa päiväkausia.
Saatoinpa aika huonoon aikaan tilata hifiä Ranskasta. Paketti lähetetty viime kuun loppupuolella ja on tulossa Colissimona mantereen yli.
Viimeisin merkintä seurannassa:
Saturday, 28 March Your parcel is transiting through our network to be delivered to you as quickly as possible.
Ihan jännä nähdä tuleeko tuo koskaan perille näinä aikoina.