- Liittynyt
- 22.02.2017
- Viestejä
- 394
Nopeasti tuntuu taas liikkuvan, kun mennyt reilu viikko lähetyksen rekisteröitymisestä Postin järjestelmiin.
![]()
Sama. (08.4)
Noo, oli tässä pitkät pyhät välissä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Nopeasti tuntuu taas liikkuvan, kun mennyt reilu viikko lähetyksen rekisteröitymisestä Postin järjestelmiin.
![]()
Eikös tuo "sähköinen saapumisilmoitus" tarkoita (kuten alempana on sanottukin), että Posti on saanut siltä firmalta jolta olet tilannut, vasta ilmoituksen tulevasta paketista ja ei ole sitä vielä vastaanottanut. Eli tässä tapauksessa voipi joutua osoittamaan syyttävää sormea sinne firmaan josta tilattu...Nopeasti tuntuu taas liikkuvan, kun mennyt reilu viikko lähetyksen rekisteröitymisestä Postin järjestelmiin.
![]()
Kiitos yhteydenotostasi koskien lähetystä SFC1WCFF010012355773.
Pahoittelen vastauksen viivästystä asiassa, valitettavasti asiakaspalvelussamme on tällä hetkellä ruuhkaa.
Mikäli et edelleenkään ole vastaanottanut kyseistä lähetystä, tai asia on vielä ajankohtainen, ystäällisesti pyydämme sinua olemaan suoraan yhteydessä lähettäjään tässä tapauksessa.
Suomessa lain tasoisena voimassa olevaan Maailman postiliiton sopimukseen (UPU) perustuen vain lähettäjä voi käynnistää virallisen tiedustelun lähtömaan postille. Lähtömaan posti vastaa katoamistapauksessa vahingosta lähettäjälle. Kansainvälisissä lähetyksissä korvausoikeus on aina lähettäjällä lähtömaassa ja käsittelemme mahdolliset kuljetuspalvelun virheet lähtömaan postihallinnon kanssa.
Asiaan ei vaikuta se, kenelle vahingosta on aiheutunut kuluja. Näin ollen teidän tulee hoitaa korvausasiaa lähettäjän kanssa. Lähettäjä puolestaan selvittää asiaa oman postilaitoksensa kanssa.
Ei tuon ilmoittamasi paketin seuranta ole luotettava, kun kyseessä ei ole oikea kirjattu lähetys tai vastaava. Ei posti noita merkitse seurantaansa.Onkohan Postilla joku aktiivinen kiinapakettien hukkauskampanja meneillään? Pari eri lähetystä samalla lailla mystisesti hukkunut, seurannassa viimeinen merkintä että saapunut Helsinki-Vantaalle ja sen jälkeen ei mitään.. Nämä oli jo tammi-helmikuussa hukkuneet eli ei voi koronastakaan johtua.
Tein postille selvityspyynnön. Käsittely kesti yli kuukauden ja vastaus oli tämä:
Miten se voi olla niin että Suomessa hukattu lähetys on vielä lähetyspään vastuulla? Reklamoin toki lähettäjällekin ja siinä tietenkin kävi kuten näissä aina käy, myyjä palautti rahat mitään kyselemättä. Mutta tavara siis edelleen puuttuu.
Eikö Postille ole edullisinta laittaa kaikki kiinalähetykset suoraan roskiin, jos siitä ei heille ole seuraamuksia?
Ei tuon ilmoittamasi paketin seuranta ole luotettava, kun kyseessä ei ole oikea kirjattu lähetys tai vastaava. Ei posti noita merkitse seurantaansa.
Jokatapauksessa posti ei niitä lue seurantaan ja posti nuo Suomessa käsittelee eteenpäin saapuessa. Kun se merkintä muka Suomeen saapuneeksi on tullut niin siitä on voinut vaikka kuukausia mennä ennen luukusta tuloa. Lisäksi monesti ne menee useamman maan kautta ja seuranta virheellisesti ilmoittaa saapuneen tänne vaikka todellisuudessa se on jossain ihan muualla.Eli vain kirjaamattomat lähetykset heittävät roskiin tai postinlajittelijan omaan taskuun?
SFC1WCFF010012355773![]()
Track Orders Fulfilled by SFC-Sendfromchina.com
Track Orders Fulfilled by SFC-Sendfromchina.comtrack.sendfromchina.com
Kyllä tuolla ihan toimivan näköinen seuranta on "arrived at destination country airport" -riville asti..
Minullakin yksi kiinatilaus saapui Helsinki-Vantaalle jo 25.3 ja sen jälkeen ei ole kuulunut eikä näkynyt. Ei nyt ole vielä kaikkea toivoa heitettynä, mutta en nyt siltikään mitään pitkävetoa heittäisi tuon saapumisesta perille asti.Onkohan Postilla joku aktiivinen kiinapakettien hukkauskampanja meneillään? Pari eri lähetystä samalla lailla mystisesti hukkunut, seurannassa viimeinen merkintä että saapunut Helsinki-Vantaalle ja sen jälkeen ei mitään.. Nämä oli jo tammi-helmikuussa hukkuneet eli ei voi koronastakaan johtua.
Tein postille selvityspyynnön. Käsittely kesti yli kuukauden ja vastaus oli tämä:
Miten se voi olla niin että Suomessa hukattu lähetys on vielä lähetyspään vastuulla? Reklamoin toki lähettäjällekin ja siinä tietenkin kävi kuten näissä aina käy, myyjä palautti rahat mitään kyselemättä. Mutta tavara siis edelleen puuttuu.
Eikö Postille ole edullisinta laittaa kaikki kiinalähetykset suoraan roskiin, jos siitä ei heille ole seuraamuksia?
Näistä kansainvälisistä sopimuksista olisi kiva tietää lisää? Onko sinulla oikeaa tietoa tästä vai onko tämäkin pelkkää mutua?
edit: siis postikuluista ja niiden maksamisesta, ei ruotsalaisten pelleilystä. Ei olisi eka tai vika somevillitys, jossa eivät yhtään tajua, mitä ovat tekemässä.
Eli vain kirjaamattomat lähetykset heittävät roskiin tai postinlajittelijan omaan taskuun?
SFC1WCFF010012355773![]()
Track Orders Fulfilled by SFC-Sendfromchina.com
Track Orders Fulfilled by SFC-Sendfromchina.comtrack.sendfromchina.com
Kyllä tuolla ihan toimivan näköinen seuranta on "arrived at destination country airport" -riville asti..
Seuraamuksia/korvauksia voi hakea lähettäjämaan postilaitos Postilta, ei yleensä vastaanottaja (kun vastaanottaja ei ole Postilta palvelua ostanut).Eikö Postille ole edullisinta laittaa kaikki kiinalähetykset suoraan roskiin, jos siitä ei heille ole seuraamuksia?
Meinaatko että on klo 02:46 posti täti ottanu paketin vastaan?Nopeasti tuntuu taas liikkuvan, kun mennyt reilu viikko lähetyksen rekisteröitymisestä Postin järjestelmiin.
![]()
Seuraamuksia/korvauksia voi hakea lähettäjämaan postilaitos Postilta, ei yleensä vastaanottaja (kun vastaanottaja ei ole Postilta palvelua ostanut).
Eli lähettäjä tekee reklamaation käyttämälleen kuljetusyritykselle, joka sitten voi tehdä reklamaation Postille.
En lähtenyt nyt kaivamaan UPUn dokumenteista mitä nämä seuraamukset sitten käytännössä olisivat - ne riippuvat kuitenkin myös käytetystä palvelusta ja mahdollisista kahdenvälisistä sopimuksista.
Ja tosiaan "destination country" näissä ulkomaan seurantasivuilla, erityisesti kaukoidästä tulevissa kirjelähetyksissä, ei usein tarkoita Suomea vaan jotain kauttakulkumaata. Pahimmillaan voi mennä kuukausia vielä toimitukseen tuosta (pari tuommoista tapausta oli itsellä vuodenvaihteessa).
Nyt tuli ekaa kertaa täystuho pakettien kohdalla vastaan. Näyttö siis lähetetty kaupan seurauksena alkuperäisessä paketissa alkuperäisen styroksisuojan päällä, mutta posti telonut paketin kulmasta ryttyyn ja näyttö puoliksi pimeänä. Postin aspasta ei osattu sanoa juuta eikä jaata, koska vahingonkorvausilmoituksen käsitellään vain sähköpostitse. Ymmärsinkö kuitenkin oikein, että posti korvaa maksimissaan 120€ 6kg:n paketista, oli sisällön arvo mitä tahansa?
Ei nyt ihan itselläni toimi tämä ajatus, eihän kuljetusyhtiö voi pestä käsiään lähetysten vaurioissa?
Nyt tuli ekaa kertaa täystuho pakettien kohdalla vastaan. Näyttö siis lähetetty kaupan seurauksena alkuperäisessä paketissa alkuperäisen styroksisuojan päällä, mutta posti telonut paketin kulmasta ryttyyn ja näyttö puoliksi pimeänä. Postin aspasta ei osattu sanoa juuta eikä jaata, koska vahingonkorvausilmoituksen käsitellään vain sähköpostitse. Ymmärsinkö kuitenkin oikein, että posti korvaa maksimissaan 120€ 6kg:n paketista, oli sisällön arvo mitä tahansa?
Ei nyt ihan itselläni toimi tämä ajatus, eihän kuljetusyhtiö voi pestä käsiään lähetysten vaurioissa?
Ei se teippi auta mitään jos ei erikseen kyseisestä palvelusta ole maksettu.Itse just tilailin 32" 4K-näytön ja se tuli valmistajan paketissa mutta kylkiin oli teippailtu reippaasti "Särkyvää" -teippiä.
Nyt tuli ekaa kertaa täystuho pakettien kohdalla vastaan. Näyttö siis lähetetty kaupan seurauksena alkuperäisessä paketissa alkuperäisen styroksisuojan päällä, mutta posti telonut paketin kulmasta ryttyyn ja näyttö puoliksi pimeänä. Postin aspasta ei osattu sanoa juuta eikä jaata, koska vahingonkorvausilmoituksen käsitellään vain sähköpostitse. Ymmärsinkö kuitenkin oikein, että posti korvaa maksimissaan 120€ 6kg:n paketista, oli sisällön arvo mitä tahansa?
Ei nyt ihan itselläni toimi tämä ajatus, eihän kuljetusyhtiö voi pestä käsiään lähetysten vaurioissa?
Särkyvä-palvelu ei vaikuta korvaukseen. Lähetykselle tulee hankkia kuljetusvakuutus jos haluaa täyden korvauksen. Postin kautta ei muistaakseni saa vakuutusta television/näytön kokoisille paketeille, joten vakuutus pitää hankkia erilliseltä vakuutusyhtiöltä (tavarankuljetusvakuutus).pitäisi kai olla ostettuna särkyvä lisäpalvelu jos meinaa saada tuotteen arvon takaisin? vai kattaako sillonkaan kokonaan, koitin etsiä tuosta särkyvä lisäpalvelusta tuotekuvausta mutta ei kyllä ainakaan löytynyt nopsaan mitään ehtoja.
"
Sähkölaitteet ja elektroniikka
Käytä aina tuotteen koon, painon ja kestävyyden mukaista pakkausta. Valmistajan pakkaus ei yleensä sovellu kuljetukseen. Antistaattisilla materiaaleilla ehkäiset elektronisten osien vioittumista. Suosittelemme Särkyvä-lisäpalvelua sähkölaitteiden ja elektroniikan lähettämiseen."
tälläinen lainaus vielä löytyi postin sivulta.
Oma asus tuli muistaakseni reilut 30cm paksussa järeässä pahvilaatikossa, ei tuollainen varastointiin tarkoitettu pahvipakkaus ole riittävä suoja kuljetusta varten.
Lähettäjän vastuulla tuo näytön vaurio, ei muuta kuin rahat takaisin.
Onko se kiinapaketti vai suomen paketti?Hmm mikäs tämä homma on kun postin sovelluksessa lukee että "lähetys on luovutettu vastaanottajalle" mutta ei mulle mitää pakettia ole tuotu eikä ole postilaatikossakaan? Mihinkä se on viety![]()
Sama emännän jenkeistä tilatuille meikeille. Maannu tullissa pari viikkoa vaikka tullit on maksettu jne..Onko kiinarojullekin joku karanteeni? Paketti tuli parissa päivässä Suomeen ja nyt se on lojunut pari viikkoa Helsinki-Vantaalla. Ihan postin seurannassa on ollut alusta asti.
Edit: ihan parin euron tavarat, eli ei pitäisi tulliakaan kiinnostaa
Epäilen kyllä että lähettäjässä se ongelma näissä tapauksissa on, koska tuo on automatisoitu palvelu, kun firma tekee sähköisesti etänä ensin "lähetteen" (sekä toimittaa asiakkaalle surantakoodin heti) ja toimittaa sitten paketin myöhemmin. Uskon että monikin firma panttaa nyt paketteja, kunnes isompi läjä viedä, ettei turhaan tarvii käydä.Tuntuu olevan postin toiminta olevan aika jumissa. Sen nyt vielä ymmärtää että kansainväliset paketit kestää, mutta itsellä ainakin on useita ihan suomen sisäisiä paketteja jotka lojuvat päivätolkulla "Lähetys ei ole vielä saapunut Postille, odotathan" tilassa. Vaikea uskoa että kaikissa on kyse lähettäjän vitkuttelusta kun ovat monista eri liikkeistä.
Voi toki olla, mutta nyt puhutaan kuitenkin verkkokaupasta ja muista isoista puljuista joilla kyllä luulisi tulevan päivässä ihan tarpeeksi tilauksia että ne voisi postiin kuskata, eikä odottaa päiväkausia.Epäilen kyllä että lähettäjässä se ongelma näissä tapauksissa on, koska tuo on automatisoitu palvelu, kun firma tekee sähköisesti etänä ensin "lähetteen" (sekä toimittaa asiakkaalle surantakoodin heti) ja toimittaa sitten paketin myöhemmin. Uskon että monikin firma panttaa nyt paketteja, kunnes isompi läjä viedä, ettei turhaan tarvii käydä.
Kuski ei ole jaksanut/kerennyt/viitsinyt yrittämää jakoa ja monesti firmojen paketit priorisoidaan yksityishenkilöiden edelle, koska firmoilta tulee enempi sapiskaa, jos toimitukset tokkii esim. jonkun kriittisen osan kanssa ja jotkut laskee sen varaan, että eihän kukaan kotona päiväsaikaan ole, eli voi kuitata "yritetty toimittaa", vaikka todellisuudessa ei olla käyty siellä päinkään..Mikäs logiikka kuljetusfirmoilla on sellaisessa kun seurantasivujen mukaan olisivat eilen klo 10.41 yrittäneet toimittaa pakettia mutta tiedän satavarmasti ettei ole sitä yritetty? Miksi väittää että on yritetty toimittaa kun ei ovikelloa ole kukaan soittanut? Kotona ollut minun lisäksi yksi henkilö koko päivän joten "huomaamatta" ei ovikelloa ole soitettu.
Rivarissa asun ja ulko-ovelle vapaa pääsy. Paketti ollut tuloillaan jo yli 3viikkoa, kaikki tällainen ylimääräinen säätö voisi kyllä jäädä pois.
Millä toimitus tavalla sä oot saanu Kiinasta paketin Suomeen parissa päivässä näin korona aikana?Onko kiinarojullekin joku karanteeni? Paketti tuli parissa päivässä Suomeen ja nyt se on lojunut pari viikkoa Helsinki-Vantaalla. Ihan postin seurannassa on ollut alusta asti.
Edit: ihan parin euron tavarat, eli ei pitäisi tulliakaan kiinnostaa
Kauanko USPS yleensä kulkee Jenkeistä Suomeen? "First-Class Package International Service" näyttäisi olevan ja käsitelty Los Angelesissa 14.3, sen jälkeen status ollut in-transit eikä uusia merkintöjä.
Aika tarkkaan samaan aikaan oma tilaus lähtenyt samoilta suunnilta USPS:llä, luvattu toimitusaika n. 1 viikko, joka edellisillä tilauksilla pitänyt paikkansa. Nyt mennyt kuukausi eikä mitään näkynyt.
Sattunu kuski jolta puuttuu ovikellon soitto taito!?Mikäs logiikka kuljetusfirmoilla on sellaisessa kun seurantasivujen mukaan olisivat eilen klo 10.41 yrittäneet toimittaa pakettia mutta tiedän satavarmasti ettei ole sitä yritetty? Miksi väittää että on yritetty toimittaa kun ei ovikelloa ole kukaan soittanut? Kotona ollut minun lisäksi yksi henkilö koko päivän joten "huomaamatta" ei ovikelloa ole soitettu.
Rivarissa asun ja ulko-ovelle vapaa pääsy. Paketti ollut tuloillaan jo yli 3viikkoa, kaikki tällainen ylimääräinen säätö voisi kyllä jäädä pois.
Mikäs logiikka kuljetusfirmoilla on sellaisessa kun seurantasivujen mukaan olisivat eilen klo 10.41 yrittäneet toimittaa pakettia mutta tiedän satavarmasti ettei ole sitä yritetty? Miksi väittää että on yritetty toimittaa kun ei ovikelloa ole kukaan soittanut? Kotona ollut minun lisäksi yksi henkilö koko päivän joten "huomaamatta" ei ovikelloa ole soitettu.
Rivarissa asun ja ulko-ovelle vapaa pääsy. Paketti ollut tuloillaan jo yli 3viikkoa, kaikki tällainen ylimääräinen säätö voisi kyllä jäädä pois.
Sattunu kuski jolta puuttuu ovikellon soitto taito!?
Sitten on myös näitä joilta puuttuu puhelimella soitto taito.![]()
Mikäs logiikka kuljetusfirmoilla on sellaisessa kun seurantasivujen mukaan olisivat eilen klo 10.41 yrittäneet toimittaa pakettia mutta tiedän satavarmasti ettei ole sitä yritetty? Miksi väittää että on yritetty toimittaa kun ei ovikelloa ole kukaan soittanut? Kotona ollut minun lisäksi yksi henkilö koko päivän joten "huomaamatta" ei ovikelloa ole soitettu.
Rivarissa asun ja ulko-ovelle vapaa pääsy. Paketti ollut tuloillaan jo yli 3viikkoa, kaikki tällainen ylimääräinen säätö voisi kyllä jäädä pois.
China post registered air mail.Millä toimitus tavalla sä oot saanu Kiinasta paketin Suomeen parissa päivässä näin korona aikana?
Mulla seisoo Pekingistä 24.3 lähetetty paketti Kiinan ja Mongolian rajalla tällä hetkellä ja soisonu jo viikon siellä.
Kuten ensimmäisessä viestissä mainitsin, niin on ollut postin seurannassa alusta asti ja sitä sitten käytin.Tässä kohtaa pitänee kysyä, että mitähän seurantaa olet mahtanut käyttää?
Kuvakaappaus (lähetyksen tiedot voi mustata) voisi myös auttaa.
Lähetyksen vaiheet
- 4.4.202020:00
Lähetys on kohdemaan tullin käsittelyssä
Skannaus ulkomailla IPS
The item can be registered several times during delivery. Registrations do not affect the item’s delivery speed but simply show the progress of the delivery
Osaako joku sanoa onko "normaalia" ja kauankohan tässä vielä voisi kestää.
Eli olen lähettänyt Yhdysvaltoihin postipaketin.
Normaaliahan tuo. Jenkeissä on aika pitkät maantieteelliset etäisyydet esim. rannikolta sisämaahan.
Täällä odotellaan myös USA:sta 30.3. USPS:lla lähtenyttä pakettia, viimeinen päivitys tällä hetkellä 2.4. CHICAGO IL INTERNATIONAL DISTRIBUTION CENTER.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.