Postin kulkemisen vaikeus

Ei tällä kertaa posti, vaan MH. Mikäköhän vittu postnordilla/MH:lla on ku paketti oo Malmösta liikahtanut vielä suomeen? Eikai Coronan pitäs vaikuttaa rahtiliikenteeseen?
 
Ei tällä kertaa posti, vaan MH. Mikäköhän vittu postnordilla/MH:lla on ku paketti oo Malmösta liikahtanut vielä suomeen? Eikai Coronan pitäs vaikuttaa rahtiliikenteeseen?
No kyllähän se epäsuorasti vaikuttaa paljonkin, koska se osuus rahdista joka tavallisesti kulkisi matkustajaliikenteen mukava joutuu muun rahdin sekaan eikä suinkaan jonon hännille, vaan kiilaa usein eteen koska arvokkaampaa ja maksaa parempaa hintaa matkustamisesta.

Jolloin normorahti jää odottelemaan koska sille olisi taas halpatilaa ja siinä voi tovi kaksi vierähtää.
 
Ei tällä kertaa posti, vaan MH. Mikäköhän vittu postnordilla/MH:lla on ku paketti oo Malmösta liikahtanut vielä suomeen? Eikai Coronan pitäs vaikuttaa rahtiliikenteeseen?

Itellä tullu lähetykset kaikki nopsaan ja ajallaan Ruotsista, Englannista, Tanskasta ja Saksasta viimesen 2-3 viikon aikana (DHL, Postnord, DPD, UPS ja Suomen päässä sit ollu GLS / Posti, Posti, Postnord ja UPS). Oletin että virushommat vaikuttais mut itellä ei oo ainakaan näkyny. Jokainen noista tilattu semmosista paikoista mistä aiemminki ennen koko pandemiaa ja täysin saman ajan kesti tänne tulla. Mut kaippa noi riippuu niin monista asioista ja itellä käyny tsäkä.
 
Ainakin postia on nyt tavallista enemmän ilmeisesti liikenteessä kun koronan pelossa kaikki tilataan kotiin, oman paketin joutui hakemaan pitkän toimitusviiveen jälkeen 15 km päästä kun kuulemma pakettiautomaatti oli täynnä ja lähimpään asiamiespostiinkaan ei kuulemma enää mahdu yhtään rullakkoa lisää.

Virkailija valitteli että heillekin oli tullut monta rullakkoa tänään pakettiautomaattiin tarkoitettua postia, mutta kun ei mahdu mihinkään.
 
Ainakin postia on nyt tavallista enemmän ilmeisesti liikenteessä kun koronan pelossa kaikki tilataan kotiin, oman paketin joutui hakemaan pitkän toimitusviiveen jälkeen 15 km päästä kun kuulemma pakettiautomaatti oli täynnä ja lähimpään asiamiespostiinkaan ei kuulemma enää mahdu yhtään rullakkoa lisää.

Virkailija valitteli että heillekin oli tullut monta rullakkoa tänään pakettiautomaattiin tarkoitettua postia, mutta kun ei mahdu mihinkään.

Eli jengi tilaa tavaraa Smarttiin/Asiamiespostiin, eikä kotiin?
Eihän siinä sitä pakettia hakiessa voi altistua virukselle, eihän... Yhtä sama hakea se tuote sieltä kaupasta.
 
ööh.....posti ei siis kulje Hollantiin, mutta näemmä kuitenkin Belgiaan ynnä aika monta muuta asiaa joita en ymmärrä, mukaan lukien miten ja miksi tuollainen lista on olemassa ylipäätään.

Siinä vaiheessa kun posti ei enää kulje, niin syitä on bautta rallaa sota ja ....sota, silloinkin taitaa muuten jotenkin kulkea.

Sellainen tolkkusyy kyllä tulee mieleen, että jos kuitenkin on pelkoa/todisteita/juoruja siitä, että tarttuu postinkin välityksellä.

Himppu pohdituttaa, että mitenkähän kauan tää touhu jatkuu ja pahenee, kun eihän tässä ole enää järjen häivää.
Vähän samalla tavalla Suomen Posti lopetti pari viikkoa sitten lähetysten hyväksymisen lähes kaikkiin Euroopan ulkopuolisiin maihin (vain Kiina ja Yhdysvallat toimivat) ja moniin Euroopan maihin joihin volyymi on pieni: https://www.posti.fi/mzj3zpe8qb7p/7...suomesta-ulkomaille-lahteviin-lahetyksiin.pdf

Ongelmana on ymmärtääkseni nimenomaan lentojen peruuntuminen.
 
Jostain syystä kaikki minulle lähetetyt paketit jotka pitäisi mennä automaattiin ohjataan jostain lähimpään asiamies postiin. Käyny nyt viimesimmän muutama paketin kanssa. En usko että automaatti olisi täynä koska antaa varata kuitenkin lokeron samoihin aikoihin ja ei tule erikseen mitään "automaatti täynnä viiään muualle" merkintää. Paketit kyllä tulee "nopeasti" haettavaksi, mutta automaatti ois vieressä ja postiin pitää autolla mennä
 
Automaatti täynnä tai pois käytöstä. Eihän sulla mitään paketin ohjausta ole päällä?
Omapostissa näköjään valittuna tuo asiamiesposti "oma noutopiste", onkohan sitten tuosta kyse?!
Edit. Kuvaukse mukaan ei pitäisi vaikuttaa jos erikseen valittu automaatti toimitus kohteeksi.
 
Omapostissa näköjään valittuna tuo asiamiesposti "oma noutopiste", onkohan sitten tuosta kyse?!
Edit. Kuvaukse mukaan ei pitäisi vaikuttaa jos erikseen valittu automaatti toimitus kohteeksi.
Kannattaa ottaa se pois varmuudeksi, koska silloin sulle tulevat paketit ohjautuu sinne sun puhelinnumeron perusteella.
 
Ei tunnu tsekkeihinkään paketti liikkuvan. 23.3.2020 jätetty postiin, 25.3.2020 matkalla kohdemaahan ulkomaanterminaalissa, jonka jälkeen ei mitään. Liekkö oottelee lentokonetta lähteväksi tai tilaa sellaisesta.
 
Omapostissa näköjään valittuna tuo asiamiesposti "oma noutopiste", onkohan sitten tuosta kyse?!
Edit. Kuvaukse mukaan ei pitäisi vaikuttaa jos erikseen valittu automaatti toimitus kohteeksi.
Minä taas olen nähnyt joissakin ohjeissa että Oma Noutopiste ohittaa mahdollisen lähettäessä valitun noutopisteen. En kuitenkaan nyt löytänyt Postin sivuilta ko. mainintaa, eli voi olla muuttunut tai muistan väärin.
 
Minä taas olen nähnyt joissakin ohjeissa että Oma Noutopiste ohittaa mahdollisen lähettäessä valitun noutopisteen. En kuitenkaan nyt löytänyt Postin sivuilta ko. mainintaa, eli voi olla muuttunut tai muistan väärin.

Ei tunnu ohittavan. Itselle muutoma paketti tullut, joihin lähettäjä laittanut jonkun pakettiautomaatin ja menevät aina sinne vaikka on paketin ohjaus.
 
Pitää nyt kerrankin antaa propsit postille. Verotuspäätös kolahti eteiseen pari viikkoa sitten ja sama sähköisenä aina luotettavan suomi.fi verkkopalvelun kautta 5 min. sitten :hmm:
 
Millasias kokemuksia muilla on venäjältä tilattaessa? Seurannan mukaan viimesin tapahtuma sunnuntailta. EMS lähetys siis kyseessä, ja tuli muutamassa päivässä siperiasta sellaiseen kaupunkiin kuin Himki, Moskovan kupeessa. Ollaankohan siellä nyt sitten lomailtu tämä viikko vai onko normaalia venäjän postin toimintaa. Ei ihan parhaimpaan mahdolliseen aikaan tullut tilattua.
Iteltä muutama paketti Venäjältä tullut ja ihan normaalilta kuulostaa. Hirveesti ei kannata henkeään pidätellä - kyllä se sieltä jossain vaiheessa putkahtaa. Pari kertaa käynyt myös niin, ettei seuranta ole päivittynyt missään vaiheessa - tipahtanut vaan saapumisilmoitus laatikkoon.
 
Meinaakos tämä että on lähteny suomeakohti 2020-03-20 23:30 HK / Hand over to airline

edit: jaa taitaahanse olla, et seuraava merkintä pitäis ilmestyä sit suomes. erilaisia merkintöjä seuranta sivuil ni vähä välil hakuses
 
Viimeksi muokattu:
Ei tätä kyllä voi muuta kun ihmetellä...

"Pakettiautomaatti on täynnä. Toimitus postiin. Lähetys voi viivästyä työpäivällä. "

Postihan sattuu olemaan samassa kaupassa kuin tuo pakettiautomaattikin. :facepalm: Nyt sitten ilmeisesti paketti lähti takasin lajittelukeskukseen ja huomenna taas hakataan päätä seinään...
 
Ihmettelin kans tänään, kun paketti normaalisti ois pitäny tulla postintiskiltä hettavaksi, mutta oli menny automaattiin ja haettavaks ihmeellisellä kaupunki koodilla. Yrittääköne jotenkin omatoimisesti hallita ettei tiskille tulis jonoja, jotta turva välit toimisi
 
Ihmettelin kans tänään, kun paketti normaalisti ois pitäny tulla postintiskiltä hettavaksi, mutta oli menny automaattiin ja haettavaks ihmeellisellä kaupunki koodilla. Yrittääköne jotenkin omatoimisesti hallita ettei tiskille tulis jonoja, jotta turva välit toimisi

Joo en kyllä ymmärrä minkä takia tuo ylipäätään oli automaattiin menossa, kun kaikki on tuonne postin tiskille tähän mennessä tullut. No eipä tuo nyt maailmaa kaada, mutta sormet syyhyää jo uutta näppäimistöä kokeilemaan.
 
Saatoinpa aika huonoon aikaan tilata hifiä Ranskasta. Paketti lähetetty viime kuun loppupuolella ja on tulossa Colissimona mantereen yli.

Viimeisin merkintä seurannassa:

Saturday, 28 MarchYour parcel is transiting through our network to be delivered to you as quickly as possible.

Ihan jännä nähdä tuleeko tuo koskaan perille näinä aikoina.
 
Niin eihän Postille tuo toimenpide tunnu ollenkaan. Siinäs jätät hakematta.

Sen sijaan myyjä maksaa postikulut takaisin ja kohta kukaan ei tilaile enää Kiinasta, kun paketit tulevat bumerangina täältä Suomesta takaisin.

Eli koetit vittuilla postille, vittuilitkin myyjälle ja loppupeleissä sieltä sitten loppuu lähetykset Suomeen, kun sinä halusit vähän osoittaa mieltäsi ja tämä oli mielestäsi oikea tapa tehdä se :facepalm: :facepalm:
Siis postihan joutuu kansainvälisten sopimuksien mukaan palauttamaan paketin lähettäjälle ja tästä ei käsittääkseni mitään kuluja mene.

Siihen perustui mm tuo postnordin case jossa porukka tilas postnordin varastot täyteen 1€ paketteja joita ei noudettu = Haitat nousivat postnordille suuremmiksi kuin hyödyt. Koska joutuivat vuokraamaan varastotilaa säilytykseen.

Suomalaisten tulisi toimia samalla tavalla.
 
Siis postihan joutuu kansainvälisten sopimuksien mukaan palauttamaan paketin lähettäjälle ja tästä ei käsittääkseni mitään kuluja mene.

Siihen perustui mm tuo postnordin case jossa porukka tilas postnordin varastot täyteen 1€ paketteja joita ei noudettu = Haitat nousivat postnordille suuremmiksi kuin hyödyt. Koska joutuivat vuokraamaan varastotilaa säilytykseen.

Suomalaisten tulisi toimia samalla tavalla.

Näistä kansainvälisistä sopimuksista olisi kiva tietää lisää? Onko sinulla oikeaa tietoa tästä vai onko tämäkin pelkkää mutua?

edit: siis postikuluista ja niiden maksamisesta, ei ruotsalaisten pelleilystä. Ei olisi eka tai vika somevillitys, jossa eivät yhtään tajua, mitä ovat tekemässä.
 
Viimeksi muokattu:
Saatoinpa aika huonoon aikaan tilata hifiä Ranskasta. Paketti lähetetty viime kuun loppupuolella ja on tulossa Colissimona mantereen yli.

Viimeisin merkintä seurannassa:

Saturday, 28 MarchYour parcel is transiting through our network to be delivered to you as quickly as possible.

Ihan jännä nähdä tuleeko tuo koskaan perille näinä aikoina.

Et ole ainoa, jolla täysin sama tilanne. Itsellä vastaava tilaus Colissimo - kuljetuksen lähetys ollut "In transit" - tilassa 27. päivästä lähtien...
 
huoh, kerranki pitäis tullausta tehdä ja järjestelmät rullalla. Reilun tunnin sai useasti yrittää uudestaan.
 
Viimeksi muokattu:
Kauanko USPS yleensä kulkee Jenkeistä Suomeen? "First-Class Package International Service" näyttäisi olevan ja käsitelty Los Angelesissa 14.3, sen jälkeen status ollut in-transit eikä uusia merkintöjä.
 
Kauanko USPS yleensä kulkee Jenkeistä Suomeen? "First-Class Package International Service" näyttäisi olevan ja käsitelty Los Angelesissa 14.3, sen jälkeen status ollut in-transit eikä uusia merkintöjä.
Aika tarkkaan samaan aikaan oma tilaus lähtenyt samoilta suunnilta USPS:llä, luvattu toimitusaika n. 1 viikko, joka edellisillä tilauksilla pitänyt paikkansa. Nyt mennyt kuukausi eikä mitään näkynyt.
 
Onko porukalla miten tulleet Royal Mailin kautta paketit? Muutama paketti tilattu, kaikki ovat olleet tilassa "item leaving the UK" noin 10pv. Yleensä tossa menee se pari päivää, niin on rekisteröity Suomessa. Sen verran selvitin, että toi ei vielä kerro onko paketti lähtenyt koneeseen vai odottaako kentällä. Maaliskuussa tuli vielä normaalilla aikataululla perille.
 
Nopeasti tuntuu taas liikkuvan, kun mennyt reilu viikko lähetyksen rekisteröitymisestä Postin järjestelmiin.

posti.PNG
 
Onko porukalla miten tulleet Royal Mailin kautta paketit? Muutama paketti tilattu, kaikki ovat olleet tilassa "item leaving the UK" noin 10pv. Yleensä tossa menee se pari päivää, niin on rekisteröity Suomessa. Sen verran selvitin, että toi ei vielä kerro onko paketti lähtenyt koneeseen vai odottaako kentällä. Maaliskuussa tuli vielä normaalilla aikataululla perille.
Itsellä on 1.4 tilattu ja lähetetty paketti vielä matkalla. Veikkaisin, että ongelma on koneiden puute. Nyt kun matkustajalentoja ei pahemmin kulje, niin ei kulje posti / rahtikaan niin hyvin. Niitähän on kuskattu matkustajakoneissa. Vain näillä isoimmilla toimijoilla UPS, DHL, TNT jne on omia koneita.

Muualta euroopasta lähetykset tulee suht normaalisti, jos/kun tulevat rekkojen kyydissä. Lentokoneella kuskattavat on nykyään hiton hitaita ellei ole juurikin joku noista isoista toimijoista.
 
Nopeasti tuntuu taas liikkuvan, kun mennyt reilu viikko lähetyksen rekisteröitymisestä Postin järjestelmiin.

posti.PNG
Eikös tuo "sähköinen saapumisilmoitus" tarkoita (kuten alempana on sanottukin), että Posti on saanut siltä firmalta jolta olet tilannut, vasta ilmoituksen tulevasta paketista ja ei ole sitä vielä vastaanottanut. Eli tässä tapauksessa voipi joutua osoittamaan syyttävää sormea sinne firmaan josta tilattu...
 
Onkohan Postilla joku aktiivinen kiinapakettien hukkauskampanja meneillään? Pari eri lähetystä samalla lailla mystisesti hukkunut, seurannassa viimeinen merkintä että saapunut Helsinki-Vantaalle ja sen jälkeen ei mitään.. Nämä oli jo tammi-helmikuussa hukkuneet eli ei voi koronastakaan johtua.

Tein postille selvityspyynnön. Käsittely kesti yli kuukauden ja vastaus oli tämä:

Kiitos yhteydenotostasi koskien lähetystä SFC1WCFF010012355773.

Pahoittelen vastauksen viivästystä asiassa, valitettavasti asiakaspalvelussamme on tällä hetkellä ruuhkaa.

Mikäli et edelleenkään ole vastaanottanut kyseistä lähetystä, tai asia on vielä ajankohtainen, ystäällisesti pyydämme sinua olemaan suoraan yhteydessä lähettäjään tässä tapauksessa.

Suomessa lain tasoisena voimassa olevaan Maailman postiliiton sopimukseen (UPU) perustuen vain lähettäjä voi käynnistää virallisen tiedustelun lähtömaan postille. Lähtömaan posti vastaa katoamistapauksessa vahingosta lähettäjälle. Kansainvälisissä lähetyksissä korvausoikeus on aina lähettäjällä lähtömaassa ja käsittelemme mahdolliset kuljetuspalvelun virheet lähtömaan postihallinnon kanssa.

Asiaan ei vaikuta se, kenelle vahingosta on aiheutunut kuluja. Näin ollen teidän tulee hoitaa korvausasiaa lähettäjän kanssa. Lähettäjä puolestaan selvittää asiaa oman postilaitoksensa kanssa.

Miten se voi olla niin että Suomessa hukattu lähetys on vielä lähetyspään vastuulla? Reklamoin toki lähettäjällekin ja siinä tietenkin kävi kuten näissä aina käy, myyjä palautti rahat mitään kyselemättä. Mutta tavara siis edelleen puuttuu.

Eikö Postille ole edullisinta laittaa kaikki kiinalähetykset suoraan roskiin, jos siitä ei heille ole seuraamuksia?
 
Onkohan Postilla joku aktiivinen kiinapakettien hukkauskampanja meneillään? Pari eri lähetystä samalla lailla mystisesti hukkunut, seurannassa viimeinen merkintä että saapunut Helsinki-Vantaalle ja sen jälkeen ei mitään.. Nämä oli jo tammi-helmikuussa hukkuneet eli ei voi koronastakaan johtua.

Tein postille selvityspyynnön. Käsittely kesti yli kuukauden ja vastaus oli tämä:



Miten se voi olla niin että Suomessa hukattu lähetys on vielä lähetyspään vastuulla? Reklamoin toki lähettäjällekin ja siinä tietenkin kävi kuten näissä aina käy, myyjä palautti rahat mitään kyselemättä. Mutta tavara siis edelleen puuttuu.

Eikö Postille ole edullisinta laittaa kaikki kiinalähetykset suoraan roskiin, jos siitä ei heille ole seuraamuksia?
Ei tuon ilmoittamasi paketin seuranta ole luotettava, kun kyseessä ei ole oikea kirjattu lähetys tai vastaava. Ei posti noita merkitse seurantaansa.
 
Ei tuon ilmoittamasi paketin seuranta ole luotettava, kun kyseessä ei ole oikea kirjattu lähetys tai vastaava. Ei posti noita merkitse seurantaansa.

Eli vain kirjaamattomat lähetykset heittävät roskiin tai postinlajittelijan omaan taskuun?

SFC1WCFF010012355773

Kyllä tuolla ihan toimivan näköinen seuranta on "arrived at destination country airport" -riville asti..
 
Mullakin hävinny smsl su8 dacci. kuukauden ollu jossain. viiminen merkintä et lähteny määränpäätä kohti, mutta ei koskaa ilmestyny suomeen merkintää
 
Eli vain kirjaamattomat lähetykset heittävät roskiin tai postinlajittelijan omaan taskuun?

SFC1WCFF010012355773

Kyllä tuolla ihan toimivan näköinen seuranta on "arrived at destination country airport" -riville asti..
Jokatapauksessa posti ei niitä lue seurantaan ja posti nuo Suomessa käsittelee eteenpäin saapuessa. Kun se merkintä muka Suomeen saapuneeksi on tullut niin siitä on voinut vaikka kuukausia mennä ennen luukusta tuloa. Lisäksi monesti ne menee useamman maan kautta ja seuranta virheellisesti ilmoittaa saapuneen tänne vaikka todellisuudessa se on jossain ihan muualla.

Ainoastaan kirjattujen kirjeiden ja pikakirjeiden seuranta on luotettavaa. Muiden näyttää ihan mitä sattuu.
 
Onkohan Postilla joku aktiivinen kiinapakettien hukkauskampanja meneillään? Pari eri lähetystä samalla lailla mystisesti hukkunut, seurannassa viimeinen merkintä että saapunut Helsinki-Vantaalle ja sen jälkeen ei mitään.. Nämä oli jo tammi-helmikuussa hukkuneet eli ei voi koronastakaan johtua.

Tein postille selvityspyynnön. Käsittely kesti yli kuukauden ja vastaus oli tämä:



Miten se voi olla niin että Suomessa hukattu lähetys on vielä lähetyspään vastuulla? Reklamoin toki lähettäjällekin ja siinä tietenkin kävi kuten näissä aina käy, myyjä palautti rahat mitään kyselemättä. Mutta tavara siis edelleen puuttuu.

Eikö Postille ole edullisinta laittaa kaikki kiinalähetykset suoraan roskiin, jos siitä ei heille ole seuraamuksia?
Minullakin yksi kiinatilaus saapui Helsinki-Vantaalle jo 25.3 ja sen jälkeen ei ole kuulunut eikä näkynyt. Ei nyt ole vielä kaikkea toivoa heitettynä, mutta en nyt siltikään mitään pitkävetoa heittäisi tuon saapumisesta perille asti.
 
Näistä kansainvälisistä sopimuksista olisi kiva tietää lisää? Onko sinulla oikeaa tietoa tästä vai onko tämäkin pelkkää mutua?

edit: siis postikuluista ja niiden maksamisesta, ei ruotsalaisten pelleilystä. Ei olisi eka tai vika somevillitys, jossa eivät yhtään tajua, mitä ovat tekemässä.

Ei ole absoluuttista tietoa. Muistelin että ketjussa jossain vaiheessa ollut asiasta puhetta aikaisemmissa viesteissä. Tähän viitaten maalaisjärjellä kyseessähän lienee ihan kirjeisiin sovellettavaa return to senderiä ja tai vastaavaa.
 
Eli vain kirjaamattomat lähetykset heittävät roskiin tai postinlajittelijan omaan taskuun?

SFC1WCFF010012355773

Kyllä tuolla ihan toimivan näköinen seuranta on "arrived at destination country airport" -riville asti..

Tuo tosiaan tarkoittaa yleensä sitä, että on saapunut jonnekki Eurooppaan. Itsellä noita samanlaisia kymmeniä ja ne on oikeasti jossakin odottamassa, että lähtisivät eteenpäin Suomeen tai ovat jo lähteneet matkaan, seuranta ei yleensä enää tuon merkinnän jälkeen päivity.

Sitten jos siellä lukee helsinki-vantaa niin voi oikeasti olla Suomessa.
 
Eikö Postille ole edullisinta laittaa kaikki kiinalähetykset suoraan roskiin, jos siitä ei heille ole seuraamuksia?
Seuraamuksia/korvauksia voi hakea lähettäjämaan postilaitos Postilta, ei yleensä vastaanottaja (kun vastaanottaja ei ole Postilta palvelua ostanut).

Eli lähettäjä tekee reklamaation käyttämälleen kuljetusyritykselle, joka sitten voi tehdä reklamaation Postille.

En lähtenyt nyt kaivamaan UPUn dokumenteista mitä nämä seuraamukset sitten käytännössä olisivat - ne riippuvat kuitenkin myös käytetystä palvelusta ja mahdollisista kahdenvälisistä sopimuksista.

Ja tosiaan "destination country" näissä ulkomaan seurantasivuilla, erityisesti kaukoidästä tulevissa kirjelähetyksissä, ei usein tarkoita Suomea vaan jotain kauttakulkumaata. Pahimmillaan voi mennä kuukausia vielä toimitukseen tuosta (pari tuommoista tapausta oli itsellä vuodenvaihteessa).
 
Viimeksi muokattu:
Joo, tuo vaan kun yleisessä tiedossa on että kiinalaisilla verkkokauppiailla on tapana palauttaa rahat välittömästi kun tekee reklamaation. Posti voi huoletta laskea tuon varaan että niitä selvityspyyntöjä ei ikinä tule sieltä Kiinan suunnasta vaikka hukkaisi esim 10% paketeista luontaisetuna työntekijöille..
 
Nopeasti tuntuu taas liikkuvan, kun mennyt reilu viikko lähetyksen rekisteröitymisestä Postin järjestelmiin.

posti.PNG
Meinaatko että on klo 02:46 posti täti ottanu paketin vastaan?
Tuossa on maksettu postitus ja viety kuljetettavaksi vasta kun on jaksettu.
Tai tavallinen huijaus, ostetaan postitus mutta ei viedä postiin ja lähettäjä saa postimaksun 14 päivän päästä takaisin.
Onko tuo sinun lähettämä vai vastaanotatko sitä?

Seuraamuksia/korvauksia voi hakea lähettäjämaan postilaitos Postilta, ei yleensä vastaanottaja (kun vastaanottaja ei ole Postilta palvelua ostanut).

Eli lähettäjä tekee reklamaation käyttämälleen kuljetusyritykselle, joka sitten voi tehdä reklamaation Postille.

En lähtenyt nyt kaivamaan UPUn dokumenteista mitä nämä seuraamukset sitten käytännössä olisivat - ne riippuvat kuitenkin myös käytetystä palvelusta ja mahdollisista kahdenvälisistä sopimuksista.

Ja tosiaan "destination country" näissä ulkomaan seurantasivuilla, erityisesti kaukoidästä tulevissa kirjelähetyksissä, ei usein tarkoita Suomea vaan jotain kauttakulkumaata. Pahimmillaan voi mennä kuukausia vielä toimitukseen tuosta (pari tuommoista tapausta oli itsellä vuodenvaihteessa).

Kyllä sieltä tuleekin ja katoaa suomessa, toki voi olla vain tyhjä kuori väärällä osoitteella huijaus.
1587053539560.png
 
Viimeksi muokattu:
Nyt tuli ekaa kertaa täystuho pakettien kohdalla vastaan. Näyttö siis lähetetty kaupan seurauksena alkuperäisessä paketissa alkuperäisen styroksisuojan päällä, mutta posti telonut paketin kulmasta ryttyyn ja näyttö puoliksi pimeänä. Postin aspasta ei osattu sanoa juuta eikä jaata, koska vahingonkorvausilmoituksen käsitellään vain sähköpostitse. Ymmärsinkö kuitenkin oikein, että posti korvaa maksimissaan 120€ 6kg:n paketista, oli sisällön arvo mitä tahansa?

Ei nyt ihan itselläni toimi tämä ajatus, eihän kuljetusyhtiö voi pestä käsiään lähetysten vaurioissa?
 

Liitteet

  • IMG_20200417_151128.jpg
    IMG_20200417_151128.jpg
    1,5 MB · Luettu: 120
Nyt tuli ekaa kertaa täystuho pakettien kohdalla vastaan. Näyttö siis lähetetty kaupan seurauksena alkuperäisessä paketissa alkuperäisen styroksisuojan päällä, mutta posti telonut paketin kulmasta ryttyyn ja näyttö puoliksi pimeänä. Postin aspasta ei osattu sanoa juuta eikä jaata, koska vahingonkorvausilmoituksen käsitellään vain sähköpostitse. Ymmärsinkö kuitenkin oikein, että posti korvaa maksimissaan 120€ 6kg:n paketista, oli sisällön arvo mitä tahansa?

Ei nyt ihan itselläni toimi tämä ajatus, eihän kuljetusyhtiö voi pestä käsiään lähetysten vaurioissa?

pitäisi kai olla ostettuna särkyvä lisäpalvelu jos meinaa saada tuotteen arvon takaisin? vai kattaako sillonkaan kokonaan, koitin etsiä tuosta särkyvä lisäpalvelusta tuotekuvausta mutta ei kyllä ainakaan löytynyt nopsaan mitään ehtoja.

"
Sähkölaitteet ja elektroniikka

Käytä aina tuotteen koon, painon ja kestävyyden mukaista pakkausta. Valmistajan pakkaus ei yleensä sovellu kuljetukseen. Antistaattisilla materiaaleilla ehkäiset elektronisten osien vioittumista. Suosittelemme Särkyvä-lisäpalvelua sähkölaitteiden ja elektroniikan lähettämiseen."

tälläinen lainaus vielä löytyi postin sivulta.
 
Nyt tuli ekaa kertaa täystuho pakettien kohdalla vastaan. Näyttö siis lähetetty kaupan seurauksena alkuperäisessä paketissa alkuperäisen styroksisuojan päällä, mutta posti telonut paketin kulmasta ryttyyn ja näyttö puoliksi pimeänä. Postin aspasta ei osattu sanoa juuta eikä jaata, koska vahingonkorvausilmoituksen käsitellään vain sähköpostitse. Ymmärsinkö kuitenkin oikein, että posti korvaa maksimissaan 120€ 6kg:n paketista, oli sisällön arvo mitä tahansa?

Ei nyt ihan itselläni toimi tämä ajatus, eihän kuljetusyhtiö voi pestä käsiään lähetysten vaurioissa?

Jos säästänyt eikä ei ole ottanut vakuutusta, niin korvataan kilomäärän mukaan.
 
Periaatteessa tuo on lähettäjän vastuulla kun ei ole tarpeeksi pakannut ja leimoja maksanut. Jos kaupasta tilasit niin sitten tietty valitus sinne, mutta jos kyse yksityisten välisestä kaupasta niin riippuu henkilöstä miten suhtautuu asiaan.

Usein näytöt ja telkkarit tulee ihan valmistajan paketissa kaupastakin, mutta en ole kiinnittänyt huomiota mitä leimoja niissä on.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 182
Viestejä
4 485 135
Jäsenet
74 179
Uusin jäsen
Flere-Imsaho

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom