- Liittynyt
- 25.11.2016
- Viestejä
- 517
Ei tällä kertaa posti, vaan MH. Mikäköhän vittu postnordilla/MH:lla on ku paketti oo Malmösta liikahtanut vielä suomeen? Eikai Coronan pitäs vaikuttaa rahtiliikenteeseen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
No kyllähän se epäsuorasti vaikuttaa paljonkin, koska se osuus rahdista joka tavallisesti kulkisi matkustajaliikenteen mukava joutuu muun rahdin sekaan eikä suinkaan jonon hännille, vaan kiilaa usein eteen koska arvokkaampaa ja maksaa parempaa hintaa matkustamisesta.Ei tällä kertaa posti, vaan MH. Mikäköhän vittu postnordilla/MH:lla on ku paketti oo Malmösta liikahtanut vielä suomeen? Eikai Coronan pitäs vaikuttaa rahtiliikenteeseen?
Ei tällä kertaa posti, vaan MH. Mikäköhän vittu postnordilla/MH:lla on ku paketti oo Malmösta liikahtanut vielä suomeen? Eikai Coronan pitäs vaikuttaa rahtiliikenteeseen?
Ainakin postia on nyt tavallista enemmän ilmeisesti liikenteessä kun koronan pelossa kaikki tilataan kotiin, oman paketin joutui hakemaan pitkän toimitusviiveen jälkeen 15 km päästä kun kuulemma pakettiautomaatti oli täynnä ja lähimpään asiamiespostiinkaan ei kuulemma enää mahdu yhtään rullakkoa lisää.
Virkailija valitteli että heillekin oli tullut monta rullakkoa tänään pakettiautomaattiin tarkoitettua postia, mutta kun ei mahdu mihinkään.
Vähän samalla tavalla Suomen Posti lopetti pari viikkoa sitten lähetysten hyväksymisen lähes kaikkiin Euroopan ulkopuolisiin maihin (vain Kiina ja Yhdysvallat toimivat) ja moniin Euroopan maihin joihin volyymi on pieni: https://www.posti.fi/mzj3zpe8qb7p/7...suomesta-ulkomaille-lahteviin-lahetyksiin.pdfööh.....posti ei siis kulje Hollantiin, mutta näemmä kuitenkin Belgiaan ynnä aika monta muuta asiaa joita en ymmärrä, mukaan lukien miten ja miksi tuollainen lista on olemassa ylipäätään.
Siinä vaiheessa kun posti ei enää kulje, niin syitä on bautta rallaa sota ja ....sota, silloinkin taitaa muuten jotenkin kulkea.
Sellainen tolkkusyy kyllä tulee mieleen, että jos kuitenkin on pelkoa/todisteita/juoruja siitä, että tarttuu postinkin välityksellä.
Himppu pohdituttaa, että mitenkähän kauan tää touhu jatkuu ja pahenee, kun eihän tässä ole enää järjen häivää.
Automaatti täynnä tai pois käytöstä. Eihän sulla mitään paketin ohjausta ole päällä?Jostain syystä kaikki minulle lähetetyt paketit jotka pitäisi mennä automaattiin ohjataan jostain syystä lähim
Omapostissa näköjään valittuna tuo asiamiesposti "oma noutopiste", onkohan sitten tuosta kyse?!Automaatti täynnä tai pois käytöstä. Eihän sulla mitään paketin ohjausta ole päällä?
Kannattaa ottaa se pois varmuudeksi, koska silloin sulle tulevat paketit ohjautuu sinne sun puhelinnumeron perusteella.Omapostissa näköjään valittuna tuo asiamiesposti "oma noutopiste", onkohan sitten tuosta kyse?!
Edit. Kuvaukse mukaan ei pitäisi vaikuttaa jos erikseen valittu automaatti toimitus kohteeksi.
Minä taas olen nähnyt joissakin ohjeissa että Oma Noutopiste ohittaa mahdollisen lähettäessä valitun noutopisteen. En kuitenkaan nyt löytänyt Postin sivuilta ko. mainintaa, eli voi olla muuttunut tai muistan väärin.Omapostissa näköjään valittuna tuo asiamiesposti "oma noutopiste", onkohan sitten tuosta kyse?!
Edit. Kuvaukse mukaan ei pitäisi vaikuttaa jos erikseen valittu automaatti toimitus kohteeksi.
Minä taas olen nähnyt joissakin ohjeissa että Oma Noutopiste ohittaa mahdollisen lähettäessä valitun noutopisteen. En kuitenkaan nyt löytänyt Postin sivuilta ko. mainintaa, eli voi olla muuttunut tai muistan väärin.
Iteltä muutama paketti Venäjältä tullut ja ihan normaalilta kuulostaa. Hirveesti ei kannata henkeään pidätellä - kyllä se sieltä jossain vaiheessa putkahtaa. Pari kertaa käynyt myös niin, ettei seuranta ole päivittynyt missään vaiheessa - tipahtanut vaan saapumisilmoitus laatikkoon.Millasias kokemuksia muilla on venäjältä tilattaessa? Seurannan mukaan viimesin tapahtuma sunnuntailta. EMS lähetys siis kyseessä, ja tuli muutamassa päivässä siperiasta sellaiseen kaupunkiin kuin Himki, Moskovan kupeessa. Ollaankohan siellä nyt sitten lomailtu tämä viikko vai onko normaalia venäjän postin toimintaa. Ei ihan parhaimpaan mahdolliseen aikaan tullut tilattua.
Joo, tuo tuli jo 23.3. voimaan: Posti on varautunut koronaviruksen leviämiseen (PÄIVITETTY 1.4.) - Posti Group OyjPosti pidentää pakettien säilytysajan 21 päivään eli luvassa on taas sitä, että paketteihin hukutaan toimipaikoissa ja automaatit tukossa.
Ihmettelin kans tänään, kun paketti normaalisti ois pitäny tulla postintiskiltä hettavaksi, mutta oli menny automaattiin ja haettavaks ihmeellisellä kaupunki koodilla. Yrittääköne jotenkin omatoimisesti hallita ettei tiskille tulis jonoja, jotta turva välit toimisi
Saturday, 28 March | Your parcel is transiting through our network to be delivered to you as quickly as possible. |
Siis postihan joutuu kansainvälisten sopimuksien mukaan palauttamaan paketin lähettäjälle ja tästä ei käsittääkseni mitään kuluja mene.Niin eihän Postille tuo toimenpide tunnu ollenkaan. Siinäs jätät hakematta.
Sen sijaan myyjä maksaa postikulut takaisin ja kohta kukaan ei tilaile enää Kiinasta, kun paketit tulevat bumerangina täältä Suomesta takaisin.
Eli koetit vittuilla postille, vittuilitkin myyjälle ja loppupeleissä sieltä sitten loppuu lähetykset Suomeen, kun sinä halusit vähän osoittaa mieltäsi ja tämä oli mielestäsi oikea tapa tehdä se
Siis postihan joutuu kansainvälisten sopimuksien mukaan palauttamaan paketin lähettäjälle ja tästä ei käsittääkseni mitään kuluja mene.
Siihen perustui mm tuo postnordin case jossa porukka tilas postnordin varastot täyteen 1€ paketteja joita ei noudettu = Haitat nousivat postnordille suuremmiksi kuin hyödyt. Koska joutuivat vuokraamaan varastotilaa säilytykseen.
Suomalaisten tulisi toimia samalla tavalla.
Saatoinpa aika huonoon aikaan tilata hifiä Ranskasta. Paketti lähetetty viime kuun loppupuolella ja on tulossa Colissimona mantereen yli.
Viimeisin merkintä seurannassa:
Saturday, 28 March Your parcel is transiting through our network to be delivered to you as quickly as possible.
Ihan jännä nähdä tuleeko tuo koskaan perille näinä aikoina.
Yleensä (ennen koronaa) n. 1 viikko tuolla FCPISillä.Kauanko USPS yleensä kulkee Jenkeistä Suomeen? "First-Class Package International Service" näyttäisi olevan ja käsitelty Los Angelesissa 14.3, sen jälkeen status ollut in-transit eikä uusia merkintöjä.
Aika tarkkaan samaan aikaan oma tilaus lähtenyt samoilta suunnilta USPS:llä, luvattu toimitusaika n. 1 viikko, joka edellisillä tilauksilla pitänyt paikkansa. Nyt mennyt kuukausi eikä mitään näkynyt.Kauanko USPS yleensä kulkee Jenkeistä Suomeen? "First-Class Package International Service" näyttäisi olevan ja käsitelty Los Angelesissa 14.3, sen jälkeen status ollut in-transit eikä uusia merkintöjä.
Itsellä on 1.4 tilattu ja lähetetty paketti vielä matkalla. Veikkaisin, että ongelma on koneiden puute. Nyt kun matkustajalentoja ei pahemmin kulje, niin ei kulje posti / rahtikaan niin hyvin. Niitähän on kuskattu matkustajakoneissa. Vain näillä isoimmilla toimijoilla UPS, DHL, TNT jne on omia koneita.Onko porukalla miten tulleet Royal Mailin kautta paketit? Muutama paketti tilattu, kaikki ovat olleet tilassa "item leaving the UK" noin 10pv. Yleensä tossa menee se pari päivää, niin on rekisteröity Suomessa. Sen verran selvitin, että toi ei vielä kerro onko paketti lähtenyt koneeseen vai odottaako kentällä. Maaliskuussa tuli vielä normaalilla aikataululla perille.
Nopeasti tuntuu taas liikkuvan, kun mennyt reilu viikko lähetyksen rekisteröitymisestä Postin järjestelmiin.
Eikös tuo "sähköinen saapumisilmoitus" tarkoita (kuten alempana on sanottukin), että Posti on saanut siltä firmalta jolta olet tilannut, vasta ilmoituksen tulevasta paketista ja ei ole sitä vielä vastaanottanut. Eli tässä tapauksessa voipi joutua osoittamaan syyttävää sormea sinne firmaan josta tilattu...Nopeasti tuntuu taas liikkuvan, kun mennyt reilu viikko lähetyksen rekisteröitymisestä Postin järjestelmiin.
Kiitos yhteydenotostasi koskien lähetystä SFC1WCFF010012355773.
Pahoittelen vastauksen viivästystä asiassa, valitettavasti asiakaspalvelussamme on tällä hetkellä ruuhkaa.
Mikäli et edelleenkään ole vastaanottanut kyseistä lähetystä, tai asia on vielä ajankohtainen, ystäällisesti pyydämme sinua olemaan suoraan yhteydessä lähettäjään tässä tapauksessa.
Suomessa lain tasoisena voimassa olevaan Maailman postiliiton sopimukseen (UPU) perustuen vain lähettäjä voi käynnistää virallisen tiedustelun lähtömaan postille. Lähtömaan posti vastaa katoamistapauksessa vahingosta lähettäjälle. Kansainvälisissä lähetyksissä korvausoikeus on aina lähettäjällä lähtömaassa ja käsittelemme mahdolliset kuljetuspalvelun virheet lähtömaan postihallinnon kanssa.
Asiaan ei vaikuta se, kenelle vahingosta on aiheutunut kuluja. Näin ollen teidän tulee hoitaa korvausasiaa lähettäjän kanssa. Lähettäjä puolestaan selvittää asiaa oman postilaitoksensa kanssa.
Ei tuon ilmoittamasi paketin seuranta ole luotettava, kun kyseessä ei ole oikea kirjattu lähetys tai vastaava. Ei posti noita merkitse seurantaansa.Onkohan Postilla joku aktiivinen kiinapakettien hukkauskampanja meneillään? Pari eri lähetystä samalla lailla mystisesti hukkunut, seurannassa viimeinen merkintä että saapunut Helsinki-Vantaalle ja sen jälkeen ei mitään.. Nämä oli jo tammi-helmikuussa hukkuneet eli ei voi koronastakaan johtua.
Tein postille selvityspyynnön. Käsittely kesti yli kuukauden ja vastaus oli tämä:
Miten se voi olla niin että Suomessa hukattu lähetys on vielä lähetyspään vastuulla? Reklamoin toki lähettäjällekin ja siinä tietenkin kävi kuten näissä aina käy, myyjä palautti rahat mitään kyselemättä. Mutta tavara siis edelleen puuttuu.
Eikö Postille ole edullisinta laittaa kaikki kiinalähetykset suoraan roskiin, jos siitä ei heille ole seuraamuksia?
Ei tuon ilmoittamasi paketin seuranta ole luotettava, kun kyseessä ei ole oikea kirjattu lähetys tai vastaava. Ei posti noita merkitse seurantaansa.
Jokatapauksessa posti ei niitä lue seurantaan ja posti nuo Suomessa käsittelee eteenpäin saapuessa. Kun se merkintä muka Suomeen saapuneeksi on tullut niin siitä on voinut vaikka kuukausia mennä ennen luukusta tuloa. Lisäksi monesti ne menee useamman maan kautta ja seuranta virheellisesti ilmoittaa saapuneen tänne vaikka todellisuudessa se on jossain ihan muualla.Eli vain kirjaamattomat lähetykset heittävät roskiin tai postinlajittelijan omaan taskuun?
SFC1WCFF010012355773Track Orders Fulfilled by SFC-Sendfromchina.com
Track Orders Fulfilled by SFC-Sendfromchina.comtrack.sendfromchina.com
Kyllä tuolla ihan toimivan näköinen seuranta on "arrived at destination country airport" -riville asti..
Minullakin yksi kiinatilaus saapui Helsinki-Vantaalle jo 25.3 ja sen jälkeen ei ole kuulunut eikä näkynyt. Ei nyt ole vielä kaikkea toivoa heitettynä, mutta en nyt siltikään mitään pitkävetoa heittäisi tuon saapumisesta perille asti.Onkohan Postilla joku aktiivinen kiinapakettien hukkauskampanja meneillään? Pari eri lähetystä samalla lailla mystisesti hukkunut, seurannassa viimeinen merkintä että saapunut Helsinki-Vantaalle ja sen jälkeen ei mitään.. Nämä oli jo tammi-helmikuussa hukkuneet eli ei voi koronastakaan johtua.
Tein postille selvityspyynnön. Käsittely kesti yli kuukauden ja vastaus oli tämä:
Miten se voi olla niin että Suomessa hukattu lähetys on vielä lähetyspään vastuulla? Reklamoin toki lähettäjällekin ja siinä tietenkin kävi kuten näissä aina käy, myyjä palautti rahat mitään kyselemättä. Mutta tavara siis edelleen puuttuu.
Eikö Postille ole edullisinta laittaa kaikki kiinalähetykset suoraan roskiin, jos siitä ei heille ole seuraamuksia?
Näistä kansainvälisistä sopimuksista olisi kiva tietää lisää? Onko sinulla oikeaa tietoa tästä vai onko tämäkin pelkkää mutua?
edit: siis postikuluista ja niiden maksamisesta, ei ruotsalaisten pelleilystä. Ei olisi eka tai vika somevillitys, jossa eivät yhtään tajua, mitä ovat tekemässä.
Eli vain kirjaamattomat lähetykset heittävät roskiin tai postinlajittelijan omaan taskuun?
SFC1WCFF010012355773Track Orders Fulfilled by SFC-Sendfromchina.com
Track Orders Fulfilled by SFC-Sendfromchina.comtrack.sendfromchina.com
Kyllä tuolla ihan toimivan näköinen seuranta on "arrived at destination country airport" -riville asti..
Seuraamuksia/korvauksia voi hakea lähettäjämaan postilaitos Postilta, ei yleensä vastaanottaja (kun vastaanottaja ei ole Postilta palvelua ostanut).Eikö Postille ole edullisinta laittaa kaikki kiinalähetykset suoraan roskiin, jos siitä ei heille ole seuraamuksia?
Meinaatko että on klo 02:46 posti täti ottanu paketin vastaan?Nopeasti tuntuu taas liikkuvan, kun mennyt reilu viikko lähetyksen rekisteröitymisestä Postin järjestelmiin.
Seuraamuksia/korvauksia voi hakea lähettäjämaan postilaitos Postilta, ei yleensä vastaanottaja (kun vastaanottaja ei ole Postilta palvelua ostanut).
Eli lähettäjä tekee reklamaation käyttämälleen kuljetusyritykselle, joka sitten voi tehdä reklamaation Postille.
En lähtenyt nyt kaivamaan UPUn dokumenteista mitä nämä seuraamukset sitten käytännössä olisivat - ne riippuvat kuitenkin myös käytetystä palvelusta ja mahdollisista kahdenvälisistä sopimuksista.
Ja tosiaan "destination country" näissä ulkomaan seurantasivuilla, erityisesti kaukoidästä tulevissa kirjelähetyksissä, ei usein tarkoita Suomea vaan jotain kauttakulkumaata. Pahimmillaan voi mennä kuukausia vielä toimitukseen tuosta (pari tuommoista tapausta oli itsellä vuodenvaihteessa).
Nyt tuli ekaa kertaa täystuho pakettien kohdalla vastaan. Näyttö siis lähetetty kaupan seurauksena alkuperäisessä paketissa alkuperäisen styroksisuojan päällä, mutta posti telonut paketin kulmasta ryttyyn ja näyttö puoliksi pimeänä. Postin aspasta ei osattu sanoa juuta eikä jaata, koska vahingonkorvausilmoituksen käsitellään vain sähköpostitse. Ymmärsinkö kuitenkin oikein, että posti korvaa maksimissaan 120€ 6kg:n paketista, oli sisällön arvo mitä tahansa?
Ei nyt ihan itselläni toimi tämä ajatus, eihän kuljetusyhtiö voi pestä käsiään lähetysten vaurioissa?
Nyt tuli ekaa kertaa täystuho pakettien kohdalla vastaan. Näyttö siis lähetetty kaupan seurauksena alkuperäisessä paketissa alkuperäisen styroksisuojan päällä, mutta posti telonut paketin kulmasta ryttyyn ja näyttö puoliksi pimeänä. Postin aspasta ei osattu sanoa juuta eikä jaata, koska vahingonkorvausilmoituksen käsitellään vain sähköpostitse. Ymmärsinkö kuitenkin oikein, että posti korvaa maksimissaan 120€ 6kg:n paketista, oli sisällön arvo mitä tahansa?
Ei nyt ihan itselläni toimi tämä ajatus, eihän kuljetusyhtiö voi pestä käsiään lähetysten vaurioissa?